بحث و تبادل نظر در مورد سری Devil May Cry (خلاصه داستان در پست اول)

  • Thread starter Thread starter alprh
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

دوست دارین نسخه‌ی بعدی DMC رو چه استودیویی بسازه؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    313
Dmcرا باید ژاپنی بسازن
بازیNt اصلا بازی نبود که یه طرفدار واقعی را راضی کنه اون موقع هم ما اینجا میگفتیم یه سری میخواستن رو متفاوت بودنشون تاکید کنن و تعریف میکردن هی از بازی ولی شک ندارم بعد از بازی کردنش فهمیدن هیچی dmcژاپنی خودمون نمیشه
اصلا همون دیالوگ معروف dmc3 و اون اهنگ و اون آتمسفر میرزه به کل dmc :دی
 
Dmcرا باید ژاپنی بسازن
بازیNt اصلا بازی نبود که یه طرفدار واقعی را راضی کنه اون موقع هم ما اینجا میگفتیم یه سری میخواستن رو متفاوت بودنشون تاکید کنن و تعریف میکردن هی از بازی ولی شک ندارم بعد از بازی کردنش فهمیدن هیچی dmcژاپنی خودمون نمیشه
اصلا همون دیالوگ معروف dmc3 و اون اهنگ و اون آتمسفر میرزه به کل dmc :دی

مگه DMC3 هم ديالوگ معروف داشت ؟ :-/:d تا جايي كه من ميدونم DMC4 معروف ترين ديالوگ رو داره ! :d
First I ................................................................And you're set free
:d
 
اینجا باید از گیمرهای اونور آب بخاطر بصیرتشون تشکر کرد:دی
چون با تحریم هایی که نسبت به پروژه ها و عناوین restructuralـه کپکام نشون دادن و این رویه ی اشتباهی که پیش گرفته بود به این شرکت فهموندن که بازی هاشو با طعم شرقی میخوان و حاضر نیستن پول پای بازیهای بی هویتی بدن که قبلا نسخه های فوق العاده ای داشتن.

از این تغییر ساختارها مهمترین هدف کپکام سودآوری مالی بیشتر نسبت به قبل بود که همه دیدیم این پروژه چجور شکست خورد و کپکام هم ظاهرا همونجور که اشاره کردی از خواب خرگوشی بیدار شده و میخواد به سمت استعدادهای وطنیش برگرده که خیلی خوبه،چون بازار از بازیها و سبک غربی اشباح شده و نیاز به تنوع داره بخصوص تو سبک های اکشن و هیجانی.
البته کپکام از جمله نوابغ در زمینه برداشت اشتباه کردن از Feedback هاست. برای همین تا زمانی که به صورت عملی این مورد (بازگشت به استدیوهای داخلی) رو نشون نداده، نباید زیاد امیدوار باشیم :| :دی

یه فرضیه ی ذهنی که در مورد DmC بهش فکر میکنم اینه که میتونیم بعنوان DMC2 در نظرش بگیریم!!
تیم ساخت NT از لحاظ تجربی و ساختار اولین بار بود که یه نسخه ی DMC میساخت(هرچند در ساخت HnS تجربیاتی مثل HS رو داشتن) و بالطبع نمیتونست یه خروجی فوق العاده بیرون بدن،یعنی شرایطی که تیم اتسونو با تحویل گرفتن نسخه ی بعدی DMC با رفتن کامیا باهاش مواجه بود و نتیجشم شد DMC2! ولی بعدش نسخه های سوم و چهارمو همین تیم ساخت و بهترین HnS های تاریخ رو خلق کردن!

حالا بحثم اینه که DmC 2 میتونه DMC3 باشه از لحاظ کیفیت های سری با توجه به بک گراندی که از تیم اتسونو داریم یا نه؟؟
البته شرایط DmC با DMC2 تفاوت زیادی داره. اون موقع هزینه ساخت بازی کمتر بود برای همین ساختن یه نسخه جدید از DMC برای کپکام ریسک آنچنان بالایی نداشت ولی خب الان قضیه فرق کرده.

اگه خود بازی ها رو هم بخواییم مقایسه کنیم DmC کیلومتر ها از DMC2 جلوتره. اصلی ترین مشکل NT با DmC این بود که سعی داشت چیزی غیر از خودش باشه، سعی داشت خودش رو یه Devil May Cry نشون بده. به نظرم این موزد باعث شده بود بازی یه جورایی بی هویت بشه. نمیدونم چطور این رو بگم ولی خب DmC تونست اکثر استاندارد های سری Devil May Cry رو رعایت کنه و حتی در بعضی بخش ها از سری اصلی پیشی بگیره اما در اون هسته اصلی و بنادینش یه DMC نبود.

واقعا توضیح دادنش سخته، مطمئنم اکثر بچه های تاپیک و هوادارای قدیمی DMC بعد از انجام دادن DmC متوجه این موضوع شدن. نمیتونم دقیقا دستم رو روش بزارم ولی خب یه جای کار میلنگه. انگار یه چیزی توی DMC های قبلی وجود داشته که الان اینجا توی DmC نیست و جای خالیش حس میشه.

به همین دلیل به نظرم بهترین حالت برای DmC2 اینه که سعی کنه روی پای خودش بایسته و دست از تلاش برای DMC بودن برداره. چون حتی اگه NT بتونه با DmC2 از لحاظ تکنیکی و فنی پیشرفتی در حد DMC3 از خودش نشون بده بازم تا زمانی که بازی هویت خودش رو نداشته باشه یه محصول ناقص به نظر میاد.

بازیNt اصلا بازی نبود که یه طرفدار واقعی را راضی کنه اون موقع هم ما اینجا میگفتیم یه سری میخواستن رو متفاوت بودنشون تاکید کنن و تعریف میکردن هی از بازی ولی شک ندارم بعد از بازی کردنش فهمیدن هیچی dmcژاپنی خودمون نمیشه
نه دوست عزیز مسئله متفاوت بودن نیست. مسئله اینجاست که خیلی ها (خصوصا قبل از عرضه بازی) صرفا بخاطر اسم بازی اونم بدون اینکه چیز خاصی ازش بدونند (یا حتی قصد دونستنش رو داشته باشن) بهش نفرت میورزن/میورزیدن.

من هنوز هم میگم DmC عنوان فوق العاده ایه ولی الان اعتراف میکنم که اون Devil May Cry قدیمی و محبوب من نیست. تفاوت ما با اون دوستانی که از ابتدا بهش هیت میورزیدن در اینه که ما حداقل به بازی یه شانس عادلانه دادیم و صرفا بخاطر اسم یا قیافه شخصیت اصلیش ازش ناامید نشدیم. یه تعدادیمون عاشق بازی شدن یه تعدادی مثل من میگن بازی خیلی خوبیه ولی DMC قدیمی نیست و .... . مهمترین مسئله اینه که در مورد بازی پیش داوری نکنیم و اون رو واقعا به اون صورتی که هست ببینیم و در موردش قضاوت کنیم.
 
واقعا توضیح دادنش سخته، مطمئنم اکثر بچه های تاپیک و هوادارای قدیمی DMC بعد از انجام دادن DmC متوجه این موضوع شدن. نمیتونم دقیقا دستم رو روش بزارم ولی خب یه جای کار میلنگه. انگار یه چیزی توی DMC های قبلی وجود داشته که الان اینجا توی DmC نیست و جای خالیش حس میشه.

ببین من به شخصه می فهمم این چه حسیه و می خوام بگم DmC شرقی نبود ژاپنی کار نبود! یه اثر غربی و تا حدودی مبتذل شده بود فکر می کنم منظورم این قسمن حرفت همین بود اون حال و هوای قدیمی رو نداشت با اینکه خیلی سعی داشت که داشته باشد ولی متأسفانه در تلاشش ناکام موند.
 
نه دوست عزیز مسئله متفاوت بودن نیست. مسئله اینجاست که خیلی ها (خصوصا قبل از عرضه بازی) صرفا بخاطر اسم بازی اونم بدون اینکه چیز خاصی ازش بدونند (یا حتی قصد دونستنش رو داشته باشن) بهش نفرت میورزن/میورزیدن.

من هنوز هم میگم DmC عنوان فوق العاده ایه ولی الان اعتراف میکنم که اون Devil May Cry قدیمی و محبوب من نیست. تفاوت ما با اون دوستانی که از ابتدا بهش هیت میورزیدن در اینه که ما حداقل به بازی یه شانس عادلانه دادیم و صرفا بخاطر اسم یا قیافه شخصیت اصلیش ازش ناامید نشدیم. یه تعدادیمون عاشق بازی شدن یه تعدادی مثل من میگن بازی خیلی خوبیه ولی DMC قدیمی نیست و .... . مهمترین مسئله اینه که در مورد بازی پیش داوری نکنیم و اون رو واقعا به اون صورتی که هست ببینیم و در موردش قضاوت کنیم.
منم یکی از همونایی بودم که در مورد DmC پیش داوری نکردم و با روی خوش رفتم سراغش ولی مثل اینکه زیادی بهش امیدوار بودم .
در این که بازی خوبی هست شکی نیست ولی DMC نیست .
 
ببین من به شخصه می فهمم این چه حسیه و می خوام بگم DmC شرقی نبود ژاپنی کار نبود! یه اثر غربی و تا حدودی مبتذل شده بود فکر می کنم منظورم این قسمن حرفت همین بود اون حال و هوای قدیمی رو نداشت با اینکه خیلی سعی داشت که داشته باشد ولی متأسفانه در تلاشش ناکام موند.
آره فکر کنم مسئله همین ژاپنی نبودنش باشه. هرچقدر هم که سعی کردن شبیه DMC ـش کنند ولی همین غربی بودنش باعث شده نتونه اون حس و حال DMC های کلاسیک رو بهمون منتقل کنه.
منم یکی از همونایی بودم که در مورد DmC پیش داوری نکردم و با روی خوش رفتم سراغش ولی مثل اینکه زیادی بهش امیدوار بودم .
در این که بازی خوبی هست شکی نیست ولی DMC نیست .
منم دقیقا همین وضعیت رو داشتم. یعنی انتظار خیلی بیشتری از DmC داشتم (خصوصا با توجه به حرفای سازنده ها در مورد بعضی سیستم های بازی و عمق داستان) ولی خب بعد از بازی کردنش، دیدم که تفاوت فوق العاده زیادی با اون چیزی که تصورش رو میکردم داره.
 
آقا کسی عکسی از وقتی دانته، لیدی رو لب اون پرتگاه گرفت داره؟!
خدا بود اون صحنه:( :x

همينو ميگي ؟!!؟ :-/:d
dmc3_screenshots_057_40349138226369844045.jpg

"Well, this is my kind of rain. No wonder the sky looked funny today."
:bighug::x
 
Dragon’s Dogma 2: possibility of PS4 sequel ‘growing’, director also keen for Devil May Cry 5

وقتی این جمله رو:
In my head, I have a story and setting for the next one
تو مخم،یه داستان و فونداسیون دارم واسه یه نسخه بعدی!

کنار DMC5 میاری موهای تنت سیخ میشه!

کپکـــــام،این صدای دانته ـس،اتسونو رو دریاب...

فکرشو بکنید از 2008 به بعد چه ایده های نابی تو ذهن اتسونو شکل گرفته و هرشب قبل از خواب زیر نور چراغ مطالعه با مداد B5 روی کاغذای کوچیک کانسپتای مختلفی کشیده از موقعیت های مختلف،سلاح های جدید و....!

چه شبایی که صدای فریادهای دانته تو سر اتسونو تکرار میشده و با ذهن قوی اش گیم پلی نسخه بعدی رو تجسم میکرده و چنتا چپتر جلو میرفته(:دی)و دوباره چشاش سنگین میشده و خوابش میبرده و......دیدید دیدیییددد دیییدد ساعت زنگ میزنه و اتسونو از خواب پا میشه! صبح شده.....

Prelougeـه DMC5 با دستپخت اتسونو چیزیه که باعث میشه هنوزم صدای قلب دانته ب گوش برسه...سکانس ابتدایی نسخه چهارم از بهترین تجربه های عمرم بود....حالا فکر کنید نسخه ی بعدی قراره چه هیولایی رو بیرون بده...

Inside of me there are a lot of things I want to make​
کپکام از این گنج زنده استفاده کن...

@ علی

اون موقه ها که نقدای DmC میومد یه جمله ی خیلی قشنگ منتقد مجله ی EDGE نوشت:
But its focus is absolutely where it should be: at the tip of Dante’s sword

دلیل ضعف DmC این بود که تمرکز خیلی زیادی به قول این منتقد روی نوک شمشیر دانته(گیم پلی)داشته! یعنی فوکوس شدن و تمرکز خیلی بالا روی این مسئله باعث شده تا جنبه های دیگه ی این نسخه بقول معروف "دویل می کرایزیته" نشن(!)


is a genre that could only truly be understood by Japanese studios, doomed to fail

در آخر نقدم به این موضوع اشاره میکنه که اساسا ورود NT به این سبک اشتباس و ساختن این نوع سبک فقط از استدیوهای ژاپنی بر میاد!

کلا این نسخه خیلی شکیل و یونیک ساخته شده بود ولی میتونم بگم که "روح DMC" رو نداشت،مثل یه پیتزای خیلی خوشمزه بود ولی خبری از ارزش های غذایی نبود،قرمه سبزی های اتسونو یه چیز دیگس:دی
 
Dragon’s Dogma 2: possibility of PS4 sequel ‘growing’, director also keen for Devil May Cry 5

وقتی این جمله رو:
In my head, I have a story and setting for the next one
تو مخم،یه داستان و فونداسیون دارم واسه یه نسخه بعدی!

کنار DMC5 میاری موهای تنت سیخ میشه!

کپکـــــام،این صدای دانته ـس،اتسونو رو دریاب...

فکرشو بکنید از 2008 به بعد چه ایده های نابی تو ذهن اتسونو شکل گرفته و هرشب قبل از خواب زیر نور چراغ مطالعه با مداد B5 روی کاغذای کوچیک کانسپتای مختلفی کشیده از موقعیت های مختلف،سلاح های جدید و....!

چه شبایی که صدای فریادهای دانته تو سر اتسونو تکرار میشده و با ذهن قوی اش گیم پلی نسخه بعدی رو تجسم میکرده و چنتا چپتر جلو میرفته(:دی)و دوباره چشاش سنگین میشده و خوابش میبرده و......دیدید دیدیییددد دیییدد ساعت زنگ میزنه و اتسونو از خواب پا میشه! صبح شده.....

Prelougeـه DMC5 با دستپخت اتسونو چیزیه که باعث میشه هنوزم صدای قلب دانته ب گوش برسه...سکانس ابتدایی نسخه چهارم از بهترین تجربه های عمرم بود....حالا فکر کنید نسخه ی بعدی قراره چه هیولایی رو بیرون بده...
Inside of me there are a lot of things I want to make​
کپکام از این گنج زنده استفاده کن...

لول :دی
اگه اون جمله رو در مورد DMC5 گفته بود که من بال در میاوردم ولی منظورش با Dragon's Dogma 2 ـه :( البته همین که داره میگه به ساخته Devil May Cry 5 علاقه منده من رو به شدت امیدوار میکنه که DmC پایان کار Devil May Cry نخواهد بود.

همین که Itsuno میخواد DMC5 رو بسازه و هنوز از سری ناامید نشده خبر بسیار خوشحال کننده ایه :x

در مورد DmC هم حرفت درسته ولی خب مثال اشتباهی زدی :دی EDGE در واقع داره از تمرکز زیاد سازنده روی گیم پلی تعریف میکنه و در آخر مطلب هم منظورش اینه که این سبک مخصوص سازنده های ژاپنی نیست (جمله اش سوالیه).

اما خب همونطوری که گفتم با حرفت تا حدودی موافقم. روی بخش های دیگه بازی به اندازه گیم پلی تمرکز نداشتن ولی در عین حال روی گیم پلی هم به اندازه کافی کار نکردن. قبلا هم بارها گفتم که DmC خارج از سری Devil May Cry یکی از بهترین HnS های غربیه (یکی که چه عرض کنم در زمینه گیم پلی بهترین HnS غربی حساب میشه) ولی خب اگه بخواییم با خود سری مقایسه اش کنیم هیچ شانسی در برابر DMC3 و DMC4 نداره.

هرچند به نظرم این مسئله ای که بحثش رو میکردیم به قول بچه ها بیشتر بر میگرده به همون ژاپنی نبودن بازی.

ولی خب DmC به عنوان اولین HnS حرفه ای که NT میساخت اثر خوبی حساب میشد. فقط امیدوارم این چیزایی که از کپکام یاد گرفتن رو به این راحتی ها از یاد نبرن و از این به بعد توی همه بازی هاشون از تجربیاتی که بدست آوردن استفاده کنند.
 
یه کار دیگه هم که کپکام با DmC کرده اینه که ملت فکر می کنن DmC در واقع DMC5 ـه :دی آره ما که فن این بازی هستیم میدونیم که اینطور یست اما تو اینترنت بگردین تعداد کسانی (مخاطبن عام یه جورایی) که به DmC میگن DMC5 یکم زیادی زیاده :دی بعد که کپکام بخواد DMC5 رو معرفی کنه ملت میگن "مگه DmC5 قبلا منتشر نشده؟" و همین نگرانم میکنه که DMC بعدی شاید DMC5 نامگذاری نشه :| شاید مثلا بشه Devil May Cry: Vergil Comes Back To Kick Some A$S. :دی بدون شماره یعنی :دی که خوب نیست اصلا :دی

نمی دونم شایدم من دارم بیش از حد این مسئله رو بزرگش می کنم :دی
 
یه کار دیگه هم که کپکام با DmC کرده اینه که ملت فکر می کنن DmC در واقع DMC5 ـه :دی آره ما که فن این بازی هستیم میدونیم که اینطور یست اما تو اینترنت بگردین تعداد کسانی (مخاطبن عام یه جورایی) که به DmC میگن DMC5 یکم زیادی زیاده :دی بعد که کپکام بخواد DMC5 رو معرفی کنه ملت میگن "مگه DmC5 قبلا منتشر نشده؟" و همین نگرانم میکنه که DMC بعدی شاید DMC5 نامگذاری نشه :| شاید مثلا بشه Devil May Cry: Vergil Comes Back To Kick Some A$S. :دی بدون شماره یعنی :دی که خوب نیست اصلا :دی

نمی دونم شایدم من دارم بیش از حد این مسئله رو بزرگش می کنم :دی
داری گندش میکنی به شدت:دی
DMC, DMC ـه، عمرا ساب تایتل داشته باشه، اگرم داشته باشه قطعا شماره کنارش میاد، مثل DMC3: Dante's Awakening:دی
 
مطمئنم اگه نسخه جدیدی توی سری اصلی معرفی بشه حتما شماره 5 رو کنارش میارن :دی هرچند به شخصه از قرار گرفتن ساب تایتل در کنار شماره حمایت میکنم :-"

Devil May Cry 5: Return of Dark Slayer

:-" :دی
 
یه کار دیگه هم که کپکام با DmC کرده اینه که ملت فکر می کنن DmC در واقع DMC5 ـه :دی آره ما که فن این بازی هستیم میدونیم که اینطور یست اما تو اینترنت بگردین تعداد کسانی (مخاطبن عام یه جورایی) که به DmC میگن DMC5 یکم زیادی زیاده :دی بعد که کپکام بخواد DMC5 رو معرفی کنه ملت میگن "مگه DmC5 قبلا منتشر نشده؟" و همین نگرانم میکنه که DMC بعدی شاید DMC5 نامگذاری نشه :| شاید مثلا بشه Devil May Cry: Vergil Comes Back To Kick Some A$S. :دی بدون شماره یعنی :دی که خوب نیست اصلا :دی

نمی دونم شایدم من دارم بیش از حد این مسئله رو بزرگش می کنم :دی
البته این مساله فقط تو ایران صحت داره که یارو میره در مغازه و میگه ببخشید فاینال فنتزی 27 رو میخواستم:| بعد یارو صاب مغازه هم شروع میکنه به چرتکه انداختن و بعد از نیم ساعت پیداش میکنه:-o:biggrin1:
وگرنه توی خارج یا برای فن های بازی همه میدونن وقتی شماره ای در کار نباشه، میشه اسپین آف و مشتقاتش!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or