بحث و تبادل نظر در مورد سری Devil May Cry (خلاصه داستان در پست اول)

دوست دارین نسخه‌ی بعدی DMC رو چه استودیویی بسازه؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    312

Devil-Girl

کاربر سایت
Aug 24, 2012
1,238
هایپ بشو :D بازی به سرعت قبلی نیست ولی اصلاً خسته کننده نیست :D خیلی خرت و پرت هم برای پیدا کردن داره که ارزش هر 5 قدم راه رو چند برابر میکنه چه برسه به کل مرحله ولی بازی خیلی آسون تره :D مثلاً دشمن ها یهو نمیان توی هیکلت دو ساعت استخاره میکنن دستشون رو بالا میگیرن شمشیرشون برق میزنه تا بخوان بهت ضربه بزنن :D یعنی قشنگ بازی بهت میگه اوهوی یارو این بابا الان تصمیم داره بزنتت :D
به گیم پلی از 10 هم 8.5 میدم اگر قبلی ها رو 9 یا 9.5 در نظر بگیریم :D
ببین یه مسئله ای که هست اینکه به شخصه برای re6 خیلی هایپ شده بودم اما وقتی اومد حسابی زد تو ذوقم حالا از این می ترسم برا dmc هم همینطور شه :D
8.5 از 10 رو هم قبول داریم ولی همین که میگی خسته کننده نیست یعنی برای من یکی که عالیه >:d<
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
خوبه باو. من همون اولش هم گفتم گیم پلی سنگین و کند شده ولی محسوس تر شده.
فکر کنم کمبو راحت تر از شماره 4 میشه پیاده کرد نه؟
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
ببین یه مسئله ای که هست اینکه به شخصه برای re6 خیلی هایپ شده بودم اما وقتی اومد حسابی زد تو ذوقم حالا از این می ترسم برا dmc هم همینطور شه :biggrin1:
8.5 از 10 رو هم قبول داریم ولی همین که میگی خسته کننده نیست یعنی برای من یکی که عالیه >:d<
خب حله دیگه :D به پای هم پیر شید :D

خوبه باو. من همون اولش هم گفتم گیم پلی سنگین و کند شده ولی محسوس تر شده.
فکر کنم کمبو راحت تر از شماره 4 میشه پیاده کرد نه؟
آره کمبو زنی راحت تر شده البته کماکان هنوز میشه کمبوهایی زد که کار هر کسی نباشه , ولی خب با ترکیب Rebellion و Osiris و Arbiter میشه عین هلو کمبو زد :D خود ضربات اختصاصی Rebellion هم راحت تر شده , البته باید دید توی بازی نهایی هم چیزهایی که اضافه میشه همینجوریه یا نه :D
پ.ن : الان سومین باره دارم این پست رو تایپ میکنم !!!! )x سایت چه مرگشه ؟
 

Emperor visari

کاربر سایت
Jan 5, 2011
1,553
من هم به نوبه ی خودم دمو رو بازی کردم بازی به خودی خود ضعیف نیست اما نسبت به شماره های قبلی ضعیفه.گیم پلیش همچین nonstop نیست.سیستم تعویض سلاح قدیمیش خیلی بهتر از الانه که مجبوریم R2 L2 رو نگه داریم.دشمنام ریزه و پیزه ن و جزییاتشون کمه.در کل به دمو 7 میدم.

راستی صداپیشه دانته عوض شده یا همونه؟چون زیاد به دلم ننشست!

به گیم پلی از 10 هم 8.5 میدم اگر قبلی ها رو 9 یا 9.5 در نظر بگیریم :biggrin1:
یعنی فقط نیم نمره بینشون فرق می ذاری!
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
خب منم تا الان حدود 10 ، 20 باری دمو رو تموم کردم و نسبتا دستم با کنترل های بازی آشنا شده ، کمبو زنی توی دمو خیلی لذت بخشه و بعد از چندین سال دوباره یه بازی اومد که مجبورم کنه بارها برای اجرای یه کمبو نقشه بکشم و سعی کنم استایلیش بازیم رو انجام بدم :D

این کمبو رو توی اون یکی تاپیک هم گذاشتم و نسبتا ساده است ولی در عین حال زیبا و استایلیشه>:d< فقط تایمینگتون باید خوب باشه :

Prob -----> Shredder -----> Tremor -----> Trillion Stab

آبی = Osiris
قرمز = Arbiter
سیاه/سفید = Rebellion

کسایی که دمو رو گرفتن بیان یه ذره تمرین کمبو زنی بکنیم تا وقتی بازی اومد آماده باشیم :D ( راستی توی دمو در مورد ایوا و اسپاردا هم توضیحات خیلی کمی دادن که میزارم براتون یه سورپرایز بمونه ;) )

------------------------------------------
توی پست بعدیم سعی میکنم اشکالات دمو رو بگم ولی از همین الان بدونید که منم همون 8.5 رو بهش میدم :D
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
یعنی فقط نیم نمره بینشون فرق می ذاری!
روی درجه ی پسر اسپاردا برو یه تستی بکن کارآمد بودن اجزای گیم پلی خیلی بیشتر توی چشم میاد بویژه برای هارپی ها (البته به فرشته بیشتر میخورن :D) که قابلیت دفع و ضربه زدن دارن اون موقع ـس که قدرت evade و grab بازی معلوم میشه شما روی هوا میتونی رگباری کمبو بزنی ولی سیستم اونها طوریه که یهو غیر منتظره میان برای دفع و حمله اول به نظر میرسه زنجیره ی حرکات آدم پاره میشه و ناراحت کننده ـس ولی همینجاست که evade و angel lift خودشون رو نشون میدن :D همینجوری روی ملت کمبو میزنی تا طرف میخواد بزنتت سریع یه evade میدی طرف ضربه ـش missed میشه بعد پشت سر evade بدون معطلی یه angel lift میدی و ادامه حملات , باقی ضربات چه روی زمین چه روی هوا هم می تونن همینجوری بی توقف باشن :D اصلاً میشه بدون توقف ملت رو جر داد ولی حالا با سرعت کمتر نسبت به قبل به همین خاطر من فکر میکنم بیشتر از نیم نمره فرق یه کم ظلمه :D
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
احسان نکات مثبت بازی رو به خوبی گفت و حالا وقتشه که من اشکالاتش رو بگم :D :

-آسون بودن
: بازی به شدت آسونه ! من همین الان میتونم هر دو مرحله رو روی درجه سختی Nephilim بدون حتی یکبار مردن تموم کنم ! SoS هم درسته بازی رو سخت تر میکنه ولی بازم به اندازه کافی سخت نیست ! به نظر من باید این درجه سختی Human رو به طور کل حذف کنند و به ترتیب هرکدوم رو یه درجه بیارن پایین تا درست بشه یعنی Devil Hunter فعلی بشه Human ، درجه Nephilim فعلی بشه Devil Hunter و .... نهایتا DMD رو هم از اول و سخت تر بسازن چون اینطوری که به نظر میاد به اندازه کافی سخت نیست

-دشمن های فرشته ایی و شیطانی
: این نوع دشمن ها خیلی من رو اذیت میکنند و به نظرم به هیچ عنوان با سری DMC جور نیستن ! الان توی دمو وقتی دشمن فرشته ایی میاد طرفت با هیچ سلاح دیگه ایی جز Osiris نمیتونی بهش حمله کنی و اگه مثلا در حال اجرای کمبو با ریبیلیون باشی و بعد این نوع دشمن ها بیان نزدیک و بهشون ضربه بخوره کمبوت رو از دست میدی چون به صورت اتوماتیک دفاع میکنه ! باید کاری میکردن که ضربه زدن با سلاح های دیگه به این نوع دشمن ها آسیب کمتری برسونه نه اینکه کمبوت رو خراب کنه

- Demon Evade : جاخالی شیطانی به نظرم به طور کلی چیز خوبیه ولی اینی که داخل دمو میبینیم علنا سیتسم رنکینگ بازی رو ناکارآمد میکنه ! الان توی دمو Demon Evade باعث میشه Ranking سیستم شما یه Boost گیرش بیاد و سریعتر پر بشه که از این طریق میتونید بدون تلاش خاصی خودتون رو به SSS برسونید

- Angel Lift And Demon Pull : همونطوری که احسان گفت توی مبارزات بازی خیلی کارآمد هستن و باعث افزایش خلاقیت و ایجاد کمبوهای بهتری میشن و من خودم خیلی ازشون خوشم میاد ، اما استفاده از اونها در بخش پلتفورمینگ اصلا جالب نیست و پلتفورمینگ رو کسل کننده میکنه ! من ترجیح میدم همه پلتفورمینگ هام با Angel Glide باشه چون کنترلش دست خودمه ولی اون دوتا یه جورایی نیمه اتوماتیک به نظر میرسن و بازیکن رو به چالش نمیکشن

این مشکالاتی بود که تا الان من متوجشون شدم ، بجز این بخش ها بقیه بخش های دمو فوق العاده است :x
 
آخرین ویرایش:

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
دقیقاً علی :D اون مورد دومت از رو اعصاب ترین مورد ها بود ! به خصوص اون اواخر مرحله ی اول که هر دو رنگ با هم میومدن فرض کن هر دو تا شروع میکردن به دویدن به طرفت و ضربه زدن اصلاً نمی تونستی تصمیم بگیری الان کدوم سلاح رو ورداری و کدوم رو بزنی ربلیون هم که کشک بود :D فقط تنها راه این بود طرف رو شوت کنی هوا و اونجا کار رو ادامه بدی :D منم مثل خودت توقع داشتم با ربلیون بشه بهشون ضربه زد ولی نه کم بلکه اصلاً دمیج بهشون وارد نکنه که حداقل آدم بتونه یه فاصله و تناسب درستی بین اینها با دشمن های معمولی یا بین دو رنگ مختلف از اینها ایجاد کنه ! با این سیستم الان اگر داری یکی رو میزنی و اینها با سرعت بیان طرفت و وسط کمبو باشی فقط باید کار رو یا نصفه ول کنی و evade بری یا یه جوری طرف رو شوت کنی هوا و اونجا کار رو ادامه بدی :D
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
دقیقاً علی :D اون مورد دومت از رو اعصاب ترین مورد ها بود ! به خصوص اون اواخر مرحله ی اول که هر دو رنگ با هم میومدن فرض کن هر دو تا شروع میکردن به دویدن به طرفت و ضربه زدن اصلاً نمی تونستی تصمیم بگیری الان کدوم سلاح رو ورداری و کدوم رو بزنی ربلیون هم که کشک بود :D فقط تنها راه این بود طرف رو شوت کنی هوا و اونجا کار رو ادامه بدی :D منم مثل خودت توقع داشتم با ربلیون بشه بهشون ضربه زد ولی نه کم بلکه اصلاً دمیج بهشون وارد نکنه که حداقل آدم بتونه یه فاصله و تناسب درستی بین اینها با دشمن های معمولی یا بین دو رنگ مختلف از اینها ایجاد کنه ! با این سیستم الان اگر داری یکی رو میزنی و اینها با سرعت بیان طرفت و وسط کمبو باشی فقط باید کار رو یا نصفه ول کنی و evade بری یا یه جوری طرف رو شوت کنی هوا و اونجا کار رو ادامه بدی :D
آره این اتفاق بارها برای خودم افتاد :D تا آربیتر رو میوردم بیرون قرمزه رو بزنم آبیه میومد جلو ! میرفتم رو Osiris و حمله میکردم این سری میخورد به قرمزه :| همین وارد نکردن دمیج هم ایده خوبی که تو دادی فقط بزارن کمبو ادامه پیدا کنه و بتونیم جابجاشون کنیم کافیه :D
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
این توضیحاتیه که در مورد سیستم مبارزات بازی و عمق اون و همینطور اثرات منفی درجات سختی فعلی بازی توی اون یکی تاپیک دادم :

اتفاقا گیم پلی و مخصوصا سیستم مبارزات بازی فوق العاده عمیقه ! NT کارش توی طراحی دشمن ها ( از لحاظ ظاهری نمیگم منظورم نوع حمله و دفاعشونه ) خیلی خوب بود و برعکس اکثر بازی های امروزی ژانر HnS توی DmC برای مبارزه با دشمن ها میشه از راههای مختلف و استراتژی های متفاوتی وارد عمل شد !

من الان شیوههای مبارزه با یکی از شیطون ها ( مثلا اون سپردار ها ) رو بررسی میکنم تا به عمق سیستم مبارزات بازی پی ببرید !

همونطوری که میدونید این نوع شیطون یه سپر با خودش حمل میکنه و میتونه ضربات سلاح های سبک شما رو دفاع کنه ولی در مقابل ضربات سنگین ( Arbiter ) آسیب پذیره ! الان ممکن با خودتون فکر کنید که " خب کاملا مشخصه باید با آربیتر بهش حمله کنیم و دیگه استراتژی نمیخواد " این حرفتون تا حدودی درسته ولی بزارید راه ها رو بررسی کنیم :

1.اولین استراتژی همون چیزیه که سریعا به ذهن بازیکن میرسه و استفاده از آربیتر برای از بین بردن سپر دشمن و حمله مستقیم با آربیتر به اونه ، اما آیا این تنها راه حمله به این دشمنه ؟ نه !

2. استراتژی دوم در واقع میشه گفت بیشتر دفاعیه و بدرد کسایی میخوره که از دفاع خوششون میاد ، شما میتونید صبر کنید تا دشمن بهتون حمله کنه و بعد به یه Parry به موقع اون گیج کرده و با هر سلاحی دوست داشتید بهش حمله کنید !

3. سومین راه برای مبارزه استفاده از Evade ـه. شما میتونید صبر کنید تا دشمن بهتون حمله کنه و بعد با یه Evade به موقع حمله اش رو جاخالی داده و تا وقتی دفاعش پایینه بهش حمله کنید

4. چهارمین راه استفاده از Demon Pull ـه و میتونید با کمک اون دشمن رو گیج کرده و بهش حمله کنید

5. میتونید از آربیتر استفاده کرده و با Tremor دشمن رو به هوا بفرستید و بعد توی هوا کمبو رو ادامه بدید

6. میتونید دشمن رو فریب داده و با اوسایرس یا ریبیلیون به سپرش ضربه بزنید تا بهتون حمله کنه و بعد Parry یا Evade رو انجام بدید و بعد هم ادامه ماجرا


همونطور که بالاتر دیدید برای مبارزه با یه دشمن ساده چقدر استراتژی مختلف وجود داره و میشه از چندین راه مختلف بهش حمله کرد که نشون دهنده عمق گیم پلی و سیستم مبارزات بازیه !!!
اما مهمترین سوالی که پیش میاد اینه : "اگه سیستم مبارزات بازی این همه عمیقه پس چرا بعد از یه مدت احساس خستگی به شخص دست میده ؟"

جواب این سوال رو من صفحه قبل دادم ، حتی محمد توی پست خودش هم این سوال رو جواب داد ... " نبود چالش برای بازیکن " ! بازی خیلی آسونه ، توی سه درجه سختی اول که دشمن ها هیچ مزاحمتی برای بازیکن به وجود نمیارن و تنها درجه سختی SoS ـه که یه ذره گیمر رو به چالش میکشه و اونم بعد از چندبار رفتن دمو آسون میشه

بخاطر همینه که میگم باید درجات سختی بازی رو تغییر بدن ! با درجات سختی فعلی این گیم پلی و سیستم مبارزات عمیقش به هدر میره چون غیر از DMC بازهای قدیمی و خورهای کمبو کسی به عمق گیم پلی بازی پی نمیبره و اکثرا با Button Mashing بازی رو تموم میکنند
 

Nevan

کاربر سایت
Feb 25, 2011
3,027
نام
morteza
خب من دمو رو بازی کردم. تازه یه بار البته.پس این قسمت اول نظرات منه! :D


اولین چیزی که به چشم میاد اینه که بازی ما رو از ناکجا آباد می اندازه تو خودش! که اینو می ذارم به حساب دمو بودن و منتظر نسخه ی اصلی میشم. از نظر گیم پلی واقعا بازی عجیبه. نمی دونم چه تاکیدیه که حتما باید پلتفرمینگ تو بازی وجود داشته باشه؟ از چهل دقیقه دمو، من نیم ساعت داشتم پلتفرمینگ می کردم! تازه غیر از اینکه اصلا پلتفرمینگ تو سری DMC هیچ وقت در این حد نبوده (من الان یه ماموریت مخفی از DMC4 و یه قسمت از مرحله ی17 ـه DMC3 به ذهنم اومد که هردو به شدت رو اعصاب بودن.) و وجودش اصلا لازم نیست، اصلا پلتفرمینگ بازی استاندارد کار نشده. شما ابزاری در حد DMC دارید، اما بازی می خواد شما در حد پرنس پلتفرمیگ کنین! تو بازی های پلتفرمینگ بعد از یاد گرفتن مکانیک ها تازه بازی واستون جذاب میشه اما تو DmC اصلا اینطوری نیست! چون اصلا پلتفرمینگ به بازی تعلق نداره! فکر کنم اینجا جو گاو گرفته سازنده ها رو.

مورد بعدی اینه که جای خالی Lock on به شدت حس میشه. به شدت! سازنده ها Lock on رو حذف کردن (دلیلش مثلا سریع تر بودن بود؟) دنبالش لذت بسیاری از کمبو ها رو هم حذف کردن. Stinger و Helm Breaker دیگه اون لذت همیشگی رو ندارن، چون زدن Stinger فوق العاده ساده بود، اما الان باید با دسته کشتی بگیرین تا بتونین Stinger بزنین. و موضوع دقیقا همین جاست. یکی از بزرگترین مشخصه های سری DMC این بود که زدن کمبو ها آسونه، اما اینکه بتونین تو کمبو زدن استاد بشین سخته. این بالانس تو DmC وجود نداره. سیستم کمبو ها عمدا و بی خود و بی جهت سخت شده و به شدت رو اعصابه. نبود Lock on هم بدترش می کنه. مثلا من نمی فهمم مگه اون سیستم عوض کردن اسلحه ها چه اشکالی داشت که الان باید به جای یک بار زدن همون دکمه، نگهش داشته باشیم تا بتونیم از یه اسلحه ی دیگه استفاده کنیم؟ این مشکلات های بسیار آماتور خیلی به گیم پلی لطمه می زنه.

مورد بعدی آسون بودن بیش از حد بازیه. من کلا تو بازی نمردم، به سختی هم یکی از دیمن ها بهم ضربه زد! یاد اون دشمنای سریع DMC3 بخیر که مجال حرکت نمی دادن بهت و انگار واسه خودشون استراتژی داشتن! همه چی آسونه و در صلح و صفا به سر می بره. خیالتون راحت، ما بازی کننده های قدیمی این سری بازی رو سه سوته تموم خواهیم کرد. سیستم Rank هم با وجود این همه Evade و اینا رسما بی معنی شده.

راستی، چیزی به نام ریتم من ندیدم تو بازی. مثلا مرحله ی اول اینطوری بود:

خب این چارتا دیمن رو کشتی، حالا مستقیما برو تو پلتفرمینگ، بهش هم سه دور دور شهر بچرخ تا بتونی یه دوربین لعنتی رو پیدا کنی، خب دو تا دشمن دیگه..... چار تا سکوی یگه برای پریدن و ..... آش شعله قلم کاره مرحله های بازی. اینم می ذارم به حساب دمو بودن و برای نسخه ی اصلی صبر می کنم.


این همه ایراد گرفتم، خوبی هاشم بگم! :D گرافیک و موسیقی خوبه. صداپیشه ها هم کارشون رو خوب انجام دادن. من به شخصه لانگدون رو بیشتر می پسندم اما تیم هم بد نیست و خوب تونسته حداقل یه خرده "دانته" باشه.


منتظر قسمت بعدی باشین! شاید بیشتر تعریف کردم! :D
 

Demon Killer

کاربر سایت
Oct 18, 2012
59
نام
Dante
92490921076270816975.jpg

88103905369334743769.jpg


Vergil: 9 millennia ago, one demon rose through the ranks to take power of the dark hords. The strongest, the cruelest; Mundus
?Dante: So…Mundus killed our Mom, and imprisoned our Dad
Vergil: Yes…


73572205622906024210.jpg
 
آخرین ویرایش:

K o j i m a

کاربر سایت
Jul 2, 2012
2,146
نام
Morteza
خب منم دمو رو بازی کردم و دقیقا همون انتظاری که داشتم رو بازی کردم. بازی خوبه ولی اصلا در حد یه DMC (مخصوصا 1 و 3) نیست. نظرمم دقیقا عین مرتضی ـه هم بدی هاش هم خوبی هاش. :d
تنها تفاوتش اینه که به نظرم دوبلور دانته اصلا خوب نیست. (یاد دوبلور دانته توو DMC3 بخیر :()

مرتضی @

حالا به حرف من رسیدی :d فعلا که بخاری از DmC در نیومده. :d خب بهتره منتظر نسخه ی اصلی و نمره های درخشانش باشیم :d
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر