بحث و تبادل نظر در مورد سری Devil May Cry (خلاصه داستان در پست اول)

  • Thread starter Thread starter alprh
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

دوست دارین نسخه‌ی بعدی DMC رو چه استودیویی بسازه؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    313


Yamato رو از Nero بگیره...؟ چی میگی یاسین...؟ Nero که اولاً در اندازه های Yamato نیست که بخواد دستش بگیره... دوماً Yamato برای Vergilه...
خوب لئون Nero پیش اسپارداس و اسپاردا استاد یاماتو هستش پس........یه جنگ سخت میان ورجیل و اسپاردا می افته و Nero مانند مورچه اونا رو نگاه می کنه:d
 
IGN یه مطلب جالب در مورد DmC نوشته بود که خب چند ساعتی طول کشید تا تونستم ترجمه اش کنم و وقتی اومدم تاپیکش رو بزنم دیدم Dark Girl عزیز زودتر اینکار رو کرده :دی :|

گفتم ترجمه خودم رو بزارم اینجا :دی

این مطلب صرفا ترجمه شده از IGN و نظرات این سایته

=============================


سری Devil May Cry ساخته کمپانی بزرگ Capcom یکی از دوست داشتنی ترین و پرطرفدارترین سری بازی های اکشن ژاپنی است . گیم پلی اکشن و نرم این سری به همراه استایل ( سبک ) فوق العاده اش تنها دو تا از خصوصیاتی است که باعث شده این سری Fan Base بسیار بزرگ و وفاداری داشته باشد ، اما احتمالا بزرگترین اسلحه این سری دانته است . شخصیت Iconic و مو سفید این سری که به طرز فوق العاده ایی باحال و قوی است به نحوی که میتوان او را یک ماشین مبارزه نامید . اگر بخواهیم به صورت خلاصه دانته رو معرفی کنیم باید گفت او یک اسطوره است .

پس زمانی که کاپکام در TGS2010 نسخه جدید و ریبوت شده این بازی که در اون دانته از اول طراحی شده ، دارای موی سیاه و استایلی Punk مانند بود و توسط Ninja Theory ساخته میشد را معرفی کرد هوادارای بازی بسیار عصبانی شدن . شاید اسم Fanboys May Cry برای این ریبوت مناسبت تر میبود . گویا این نسخه به نظر هودارا خیلی از سری اصلی منحرف شده بود

1d7118d88d55.jpg

"دانته به اندازه کافی بدون پیراهن نیست که من ازش خوشم بیاد."

اما اگه بخوایم با دیدی منصفانه بررسی کنیم ، ریبوت کردن Devil May Cry اصلا ایده بدی نیست و اگه یک Developer باشه که بتونه اینکار رو درست انجام بده ما فکر میکنیم Ninja Theory همون سازنده است . اما ما معتقدیم که این تغییر سازنده میتونه جونی تازه به سری DMC بده و در ادامه ما 6 دلیل رو بیان میکنیم که میتونه باعث موفقیت این ریبوت بشه

داستانی سینمایی تر

شخصیت پردازی و داستان بخش هایی هستن که توی اون DmC میتونه بیشترین استفاده و منفعت رو از تجربیات Ninja Theory داشته باشه . Enslaved و Heavenly Sword هر دو توی این بخش ها بسیار موفق و متفاوت بودن و با بدست گرفتن DmC توسط NT میتونیم شاهد توجه بیشتر به روابط بین شخصیت ها و داستانی بهتر نسبت به داستان های نه چندان جالب نسخه های قبلی باشیم و میتونیم توقع داستانی گیرا تر داشته باشیم . نسخه های قبلی توی سری همیشه بیشتر به استایل توجه داشتن تا به داستان ، پس امیدواریم تا اینبار Ninja Theory بتونه بین این دو تعادل ایجاد کنه

2977ae4d2ba2.jpg


"پر جنب و جوش و زیبا "

علاوه بر اون نینجا تئوری به کمک تکنیک ها و تجربیاتی که از کار کردن با Andy Serkis بدست آورده تبدیل به یکی از رهبر های صنعت گیم در زمینه موشن کپچر و نشون دادن احساسات کارکتر ها شده . Serkis با استفاده از تجربیاتی که در بازیگری توی ارباب حلقه ها و نقش Gollum که نقشی متکی به Motion Capture بوده بدست آورده و آوردن این تجربیات به Ninja Theory باعث شده نینجا تئوری در این زمینه بسیار موفق عملکرده باشه ، داستان و شخصیت های باورپذیر در بازی های قبلی این استدیو یکی از نکات قابل توجه بوده که با نمایش هایی که تا الان از DmC دیدیم نینجا تئوری تونسته به خوبی از تجربیاتی که از همکاری با Serkis بدست آورده استفاده کنه

گیم پلی ایی مدرن تر

گیم پلی توی سری Devil May Cry همیشه فوق العاده بوده اما یه ذره هم از توجه بیش از حدش به گیمر های Old School ژاپنی ضربه خورده . سازنده ها و ناشرهای ژاپنی در این نسل سعی کردن تا خودشون رو بیشتر مدرنیزه کنند ( و خودشون رو به سازنده های غربی برسونند ) و دقیقا کاپکام به همین دلیل تصمیم گرفته تا استدویی انگلیسی نینجا تئوری رو برای نسخه جدید DMC در نظر بگیره

در نسخه های قبلی DMCبه عنوان مثال محیط ها به طرز عجیبی متفاوت بودن ( طوری که هر محیط اصلا با محیط قبلی هیچ ارتباطی نداشت ) ، معمولا داخل شدن به هر در باعث میشد تا تصویر سیاه بشه و بعد شما رو در محیطی کاملا متفاوت نشون بده . هرچند این موضوع مطمئنن یکی از بخش های قدیمی و سنتی DMC ـه ولی من به شخصه ترجیح میدم تا دنیایی پیوسته تر رو نسبت به نسخه های قبلی ببینم . باید توی بازی محیط های هر منطقه باید پیوستگی بیشتری داشته باشند و تغییر هر منطقه باید به صورتی زیبا و پیوسته صورت بگیره و نه به صورت یکدفعه ایی مثل نسخه های قبلی . کم کم این موضوع داره توی ژانر به یک استاندارد تبدیل میشه همونطوری که God Of War و Darksiders به ما نشون دادن که چقدر میتونه Exploration موثر باشه مخصوصا وقتی که احساس نمیکنی یه دفعه به یه محیط کاملا متفاوت برده شدی . خیلی سخته که بتونی به گشت و گذارت توی بازی ادامه بدی وقتی که از یک اتاق به یک اتاق کاملا متفاوت رفته باشی و این گشت و گذار رو به صورت Real Time انجام ندی ، که DmC احتمالا این موضوع رو تغییر میده

aa89215e67b3.jpg

"حباب ساز دانته هاردکور بوده"

همچنین احتمالا محیط های مبارزه نیز تغییراتی داشته اند . توی نسخه های قبلی دانته یا نرو به یک محیط میرفتن و بعد یه کات سین نشون داده میشد ، راه بسته شده و دشمنها از زمین و دیوار بیرون میومدن . هرچند هنوز توی DmC همین اتفاق میوفته ولی Ninja Theory راهی پیدا کرده که بتونه کاری کنه تا این موضوع حس واقعیانه تر و Organic تری به خودش بگیره . شهر لیمبو دارای بعد شیطانی ایی هست – یک موجود زنده که سعی میکنه تا ره خودش رو به دنیای واقعی پیدا کنه و در واقع میتونه باعث تغییر شهر بشه تا با استفاده از قدرتش به دانته حمله کنه

"ما میخواستیم برای بسته شدن دیوار ها و به تله انداختن دانته ( مثل نسخه های قبلی ) یه دلیل خوب پیدا کنیم " کارگردان هنری بازی Tameem Antoniades ادامه داد " نه تنها دیوار ها نزدیک شده و دانته رو به تله میندازند بلکه مثل سلول های بدن انسان دشمن هایی رو تولید میکنند " او ادامه داد "مثل یه سرطان بدخیم میمونه ، خون ازش میریزه "
این موضوع باعث میشه ما باور کنیم که نینجا تئوری میخواد توی DmC همه چیز رو خیلی دقیق و بدون اشکال توی DmC اتفاق بیوفته و خیلی واقع گرایانه تر از نسخه های قبلی باشه

بعضی مواقع ریسک بزرگ نتیجه میده
بدون در نظر گرفتن نمرات و نقد های مختلفی که در مورد سری وجود دارد ، بیشتر هوادارای بازی نسخه اول رو بهترین Devil May Cry میدونند . این موضوع نوشن میده که راضی کردن هوادارای Hardcore بازی در عمل بسیار سخت تر از اونیه که انتظار دارید

هرچند کاپکام در این زمینه زیاد موفق نبود . DMC4 انحراف بزرگی نسبت به سری اصلی حساب میشد ، بخش اعظم بازی توسط نرو شخصیت جدید بازی دنبال میشد که او نیز شخصیتی با موهای سفید و اسلحه و شمشیر بود . هرچند در زمینه گیم پلی نرو تفاوت های زیادی با دانته داشت . شمشیر نرو مانند یه موتور سیکلیت گاز داشت و برای اجرای حملات نابود کننده تر باید شارژ میشد و دست او نیز ( Devil Bringer ) یک دست درخشان و نابود گر بود


98cebccb3261.jpg

"در DmC توجه زیادی به کمبو های هوایی شده است"

کاملا مشخصه که کاپکام سعی داره سری DMC رو از کهنه شدن نجات بده . حالا با DmC یک قدمه در همین راستا برداشته ، کاپکام DMC رو به یه استدیویی غریبی داده تا این استدیو بتونه بازی رو از اول تعریف و تفسیر بکنه . درسته که این موضوع تعدادی از هودارا رو ناراحت میکنه اما همین که ناشر بازی حاضر شده تا به تجربه ایی جدید و هیجان انگیز رو بیاره که احتمالا باعث سورپرایز خیلی ها شده و ترجیح داده اینکار رو بکنه تا اینکه بخواد همون روند رو ادامه بده . تصور کنید چه اتفاقی میوفتاد اگه Warner Bros بتمن رو به Christopher Nolan نمیداد ؟


یک داستان Origin و سر آغاز همه چیز

صحبت از بتمن شد ، در واقع بخش هایی هست که میشه توی اون DmC رو با فیلم Batman Begins مقایسه کرد . هر دوی اونها داستانی Origin هستن ( ریشه ایی ، سرآغاز ) ، این موضوع به این معنیه که جا برای خلاقیت و نوآوری توی داستان وجود داره ، البته تا جایی که نسبت به داستان اصلی کاملا غیبه نشه و اتفاقاتی رو که ما در مورد آینده میدونیم و دوستشون داریم رو تغییر نده

هر چند از همون اولین نگاه هوادارای بازی نسبت به Dante نینجا تئوری خیلی معترض بودن . دانته موهاش سیاه شده ! زندانیه ! سیگار میکشه ! خیلی جدیه ! آره هوادارا درست میگن اون همه این اخلاق ها رو داره ولی خب کی اهمیت میده ؟! این داستان Origin دانته است که تا الان گفته نشده . درسته اینبار اون یه جوون سرکشه – اما این موضوع باعث جلوگیری از تبدیل شدن اون به شخصی که ما میشناسیم نمیشه در واقع برعکس دیدن اون توی سنین جوونی و استایل ولگردی اون بهمون کمک میکنه تا شخصیت اون رو بهتر بشناسیم ، بهمون کمک میکنه تا بهتر بدونیم که اون چطوری تونسته مبارزه کردنش رو از توی کوچه و خیابون یاد بگیره


f1b5754061eb.jpg

"این مرد جوون بعدا یه افسانه میشه"

بزارید برگردیم به بروس وین و بتمن . توی داستان Origin بروس در Batman Begins ما اون رو در زندان و در کنار بقیه محکومین دیدیم در حالی که هنوز سبک مبارزه مخصوص خودش رو نداشت . همچنین ما نقشه اون برای به قتل رسوندن شخصی که پدر و مادرش رو کشته بود مشاهده کردیم . داستان BB با بروس وینی که ما از بچگی میشناختیمش و دوستش داشتیم بسیار فرق داشت اما نهایتا اتفاقات که برای اون توی BB افتاد اون رو تبدیل به همون قهرمانی کرد که ما میشناختیم . چرا باید دانته و سفر اون تفاوتی با بروس داشته باشه ؟

استایل و چشم اندازی یکپارچه

یکبار دیگه میگم که سری بازی های DMC بسیار زیبا و استایلش هستن ، اما من فکر میکنم نینجا تئوری میتونه استایل کلی و دنیای DmC رو بهتر بکنه . اون استایل نسخه های قبلی که شخصیت زیبای انیمه ای ، که توی محیط واتیکان مانند راه میرفت در حالی که داشت با استایل مخصوص خودش شیطونا رو میکشت همیشه زیاد به دل من نمینشست

بعد از اینکه Ninja Theory کنترل فرانچایز رو بدست گرفته و با تصاویری که تا الان از بازی دیدیم نشون میده که نینجا تئوری به خوبی طراحی منحصر بفرد خودش رو که باعث شهرت اون ها در صنعت شده رو توی دنیای DMC نیز پیدا کرده و از لحاظ طراحی DmC رو به جهت یکپارچه و درستی داره هدایت میکنه . هر کسی که Enslaved رو بازی کرده باشه میدونه که محیط ها کاملا حیرت انگیز بودند و DmC انگار داره پا رو از اون هم فراتر میزاره . محیط ها و ساختمان ها به صورت پر جنب و جوش طراحی شدند که کاملا با دشمن ها و شخصیت های بازی همخونی دارند . ما بی صبرانه منتظریم تا تمام محیط های بازی رو ببینیم

Hideaki Itsuno همچنان به عنوان دستیار کارگردان حضور داره
احتمالا هوادارا در مورد این ریبوت برداشت اشتباهی دارند . سری DMC به نینجا تئوری داده نشده تا اونها هرطوری که دلشون میخواد اون رو تغییر بدن – Hideaki Itsuno کارگردان تمامی نسخه های قبلی DMC به جز DMC1 - در واقع داره در کنار Tameem Antoniades و با اون همکاری میکنه . DmC یه کار گروهیه . پس شاید بازی در همه بخش ها دچار تغییراتی شده باشه ولی شما میتونید مطمئن باشید که هنوز این بازی یک Devil May Cry هست
 
باشه.منم دوست دارم بدونم ولی نه اینکه چپ و راست بریم به گذشته-ش.الان نگاه کن:
اول DMC1 اومد.بعدش 2 اومد.بعدش شماره 3 برگشت قبل از شماره 1-بعدش 4 اومد.بعدشم DmC اومد که رفت قبل از DMC3
اینا یه در میون بر میگردن به گذشته.
چی میگی Safe....؟

اولش قبل از شروع بحث یه چیزی بگم... منو تو با هم دوستیما... OK؟
:-*

خُب... چی میگفتم...؟

آهان! چی میگی رفیق من...؟ خُب DMC1 که یه سرآغاز بود... قاعدتاً شماره 2 هم بعد از موفقیت 1 روونه ی بازار شد که طبیعیه. وقتی که 2 شکست خورد، خُب بدیهی بود که سازنده ها با یه بازی زیباتر به گذشته برگردن و چه بهونه ای بهتر از این که گذشته ی کاراکتر مورد علاقه ی GAMER ها رو روشن کنند... اتفاقاً این کار نشون دهنده ی این بود که سازنده های بازی نمی خواستن تا یه مسئله ای رو کامل تموم کنند برن سراغ یه چیز دیگه. خُب حالا تو این شماره، منظورم 3 هستش، یه شخصیت فوق العاده خلق کردند... Vergil. بعد از مدتی هم اومدن شماره 4 رو دادن بیرون که اصلاً محوریتش با Dante نبود... چون همونطور که گفتم Caseش تو 3 بسته شده بود و سازنده ها ترجیح دادن رو یه شخصیت جدید کار کنند...

حالا تو واقعاً انتظار داری میومدن و Vergil رو خزش می کردند. به نظر من همین که Vergil اینجوری رو اوجه و چیزی به اونصورت ازش نمی دونیم و گذشته ی مرموزی داره جذابش کرده. مطمئن باش اگه میخواستن زیادی انگولکش کنن... Vergil هم میشد یه کاراکتر عادی...

---------- نوشته در 08:27 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 08:24 AM ارسال شده بود ----------

بر عکس همه تون،من دوست دارم به جلو برم و ببینم چه اتفاقی داره میوفته نه اینکه بریم به گذشته.
اینجا همه دوست دارن رو به جلو حرکت کنن... اما تا آگاهی درستی از گذشته نداشته باشی رفیق... حرکت به سمت جلو نتیجش چیزی غیر از سردرگمی و ابهام نخواهد بود.

---------- نوشته در 08:29 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 08:27 AM ارسال شده بود ----------

ورجیل خیلی شبیه لرد ولدمورت توی هری پاتر هست!!! تنها،مغرور،جاه طلب،قدرتمند .............
آ آ آ...
صبر کن... تو داری Vergil رو با یه آدم خبیث مقایسه می کنی. اصلاً مقایست درست نیست. بخوام راجع به این موضوع توضیح بدم، بحث منحرف میشه. ولی اگه مایل باشی کلی حرف هست راجع به این مقایست رفیق من. Lord Voldemort کجا و Vergil کجا...؟

---------- نوشته در 08:34 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 08:29 AM ارسال شده بود ----------

طرفداریتون از دانته مثل طرفداریتون از لیان هستش!!! حالا نیایید بکوبید تو سرم!!! فقط فرقش اینه که دانته مثل لیان نمیشه!!!:d دانته بهتره:>:-s
خواهشاً این بحث رو اینجا راه ننداز Safe. من قبل از اینکه عضو این سایت بشم، کلی بحث راجع به Leon و Chris شده بود که همه رو هم خوندم و اتفاقاً جزو معدود افرادیم که قبول کردم Chris از لحاظ داستانی به نوعی مهمتر از Leon بوده که اتفاقاً.... حالا بگذریم...
ولی دیگه اینجا نه. خواهش می کنم.


---------- نوشته در 08:37 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 08:34 AM ارسال شده بود ----------

دوستان شما این بازی bayoneta کردید؟ بنظرتان از روی دویل می کری کپی برداری وتقلید نکردند.:-/
آره شهاب... یه جورایی تقلیده... ولی نه از اون تقلیدهای تق و لق...
من که از بازیش خوشم اومد. داستانش هم.... اِی، بدک نبود.

---------- نوشته در 08:39 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 08:37 AM ارسال شده بود ----------

خوب لئون Nero پیش اسپارداس و اسپاردا استاد یاماتو هستش پس........یه جنگ سخت میان ورجیل و اسپاردا می افته و Nero مانند مورچه اونا رو نگاه می کنه:d
هان، چی...؟ با منی...؟
;)
خُب راستش من اطلاعاتم راجع به Sparda کمه... مگه Yamato پیش Spardaست...؟ بعید می دونما...
 
من که بازی نکردم این DMC4 رو...... اما گفته هام بر اساس رمان های Devil May Cry هست:-b
یاسیییییییین....
تا جاییکه من می دونم اون رمان ها رو بچه ها با استفاده از قوه ی تخیل خودشون نوشتن.... من نخوندمشون اما می دونم که بر اساس داستان ها بازی نوشته شده ولی یه داستان جداگانست... مستند نیستن که...
منم به شک انداخته بودیا...

---------- نوشته در 09:42 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 09:38 AM ارسال شده بود ----------

دوستان بحث سر چیه؟ من در جریان نیستم :d
بچه ها به قول آرتین، مطلب خاص و جامعی نداریم که راجع بهش صحبت کنیما...
بیاین ما هم نظر سجی رو عوض کنیم... باز یه مدت اینجوری سر گرم میشیم...
 
قرار بود دوستان اطلاعاتی در خصوص آرویوس بدن ولی نمی دونم چی شدش؟!!!!!!!!!!!:-/
با اجازه ی دوستام...
Arius یه تق و لق مایه دار بود که به گفته ی Maria، مثلاً مادر Lucia، سرزمینشون رو به یه مکان شیطانی تبدیل کرده بود و دشمن اصلی Dante به حساب میاد
اصلاً هم آدم مهمی نبود... از این الکی موزیا بود... یعنی کل DMC2 زیاد جذاب نبود راستش...
 
سلاااااااااااااااااااام

خب گفتم در مورد آریوس بحرفیم ! کاپکوم بعد از smc 1 تصمیم گرفت dmc 2 رو با یه شخصیت منفی جدید بسازه و اون شخصیت آریوس برادر موندوس بود!!!!
حالا این آریوس از کجا اومد؟ آیا از موندوس بزرگتره ؟ آیا آریوس با اسپاردا آشنایی داشته ؟ هدف آریوس چی بود ؟!

با اجازه ی دوستام...
Arius یه تق و لق مایه دار بود که به گفته ی Maria، مثلاً مادر Lucia، سرزمینشون رو به یه مکان شیطانی تبدیل کرده بود و دشمن اصلی Dante به حساب میاد
اصلاً هم آدم مهمی نبود... از این الکی موزیا بود... یعنی کل DMC2 زیاد جذاب نبود راستش...
حالا من گیج تر شدم؟!!!!:d:-/
 
خب کاپکوم همینجور یهویی به سرش زد آریوس رو وارد داستان کنه ! از اونجایی هم که مثلا می خواست ما رو گیج نکنه(که کرد!) گفت آریوس برادر موندوس بوده !!! تازه حالا سوالای تازه مطرح شد که آریوس کی بود ؟ کجا بود ؟ چیکار می خواست بکنه ؟
البته ناگفته نماند که ماجرای شماره 2 هم خیلی کلیشه ای و نامفهوم بود !!!
 
خب کاپکوم همینجور یهویی به سرش زد آریوس رو وارد داستان کنه ! از اونجایی هم که مثلا می خواست ما رو گیج نکنه(که کرد!) گفت آریوس برادر موندوس بوده !!! تازه حالا سوالای تازه مطرح شد که آریوس کی بود ؟ کجا بود ؟ چیکار می خواست بکنه ؟
البته ناگفته نماند که ماجرای شماره 2 هم خیلی کلیشه ای و نامفهوم بود !!!

همین؟؟؟؟؟ پس چقدر بی خاصیت بوده!!!!!!!!!!!!!!!! حیف موندوس نیس همچین برادری داشته؟!!

در مورد چی گیج شدی رفیق....!!!
در مورد همین حضراتی که یکدفعه اومدنو رفتن!!!!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or