بحث تخصصی راجع به 3D TV ها و تکنولوژی بکار رفته در آنها

DarkSoroush

کاربر سایت
Aug 14, 2007
373
نام
سروش
هرچی رزولشن بالتر میره فرکانس مانیتور محدود میشه
در مورد این جمله فکر کنم غلط باشه دلیل منطقیش چی‌ می‌تونه باشه می‌شه بگید ؟؟؟؟
والله اگر دقت کنید رزیلوشن یک تلویزیون یا مانیتور رو به طور کامل مثلا به صورت زیر اعلام میکنند:
1920x1080x32x60
و هر مانیتور حداکثر فراکانس کاری خاص خودش رو داره که اگر از ضریب مقادیر بالا کمتر باشه پس تلویزیون یا مانیتور روی اون فرکانس عمل نمیکنه! این موضوع بیشتر روی مانیتورهای crt قابل درک و تسته! مانیتورهای lcd معمولا از نظر فرکانس رفرش صفحه دارای محدودیت های دیگری هم هستند (پنل مانیتور های lcd و led بیش از 60 هرتز بر ثانیه رو پشتیبانی نمیکنند) و مانیتور های سامسونگ 120 هرتز فعلی (و البته تلویزیونهای 120 هرتز این شرکت) از دو موتور پردازشی به جای یک موتور استفاده میکنند!

در هر حال! فکر کنم سامسونگ مانیتور 3d داره! همین 2233RZ برای سامسونگ و مدل W2363D برای lg! و VX2265wm شرکت ویوسونیک! که البته هیچ کدوم از اینها فعلا رزیلوشن جالبی ندارند!
http://www.samsung.com/us/consumer/...y/LS22CMFKFV/ZA/index.idx?pagetype=prd_detail
http://www.lg.com/us/ces/press/articles/lg-electronics-extends-lcd-monitor-lines-with-led-and-3d.jsp
http://www.viewsonic.com/products/desktop-monitors/lcd/x-series/vx2265wm-fuhzion-lcd.htm

از سمتی استفاده از blue-tooth و wifi امکان پذیر نیست! اطلاعات ارسالی باید حداقل 60 بار در ثانیه آپدیت بشه در ساده ترین حال که پس باید لتنسی کمتر از 16 باشه! لتنسی bt بیش از 40 و wi-fi هم از 10-40 که خیلی به فاصله و اطلاعات ارسالی محدوده و نمیشه ازش انتظار لتنسی 10 رو به صورت همیشگی خواستار شد که بر اساس این ریسک بشه تلویزیون lcd ساخت! که البته این در صورتی است که دستگاه بخواد صرفا 60 بار در ثانیه اطلاعات رو مخابره کنه و در صوتی که بخواد به طور کامل یعنی 120 بار عینک رو از وضعیت تلویزیون مطلع کنه که ...
پس اصولا برای این کار نیاز به سیم که لتنسی بسیار کمی داره داریم و یا یک نوع تکنولوژی فوق العاده ساده که به طور کاملا الکترونیکی عمل کنه و نیازی به سیستم های پیشرفته کد گشایی و تشخیصی نداشته باشه! البته من عینک های سونی رو ندیدم که بتونم روش نظر بدم!

اما Nvidia هم چین چیزی رو اعلام نکرده من هم جایی پیدا نکردم اگر شما شخصاً این تست رو انجام دادید اعلام کنید تا مطمئن بشیم
البته نکته مهم اینجاست که دوستان نباید فراموش کنند که خیلی از تلویزیون های 120 هرتزی و گاهی 240 هرتزی موجود در اصل همین 60 هرتزی های خومون هستند که تصاویر رو برای کیفیت بیشتر و راحتی تا 240 هرتز تکرار میکنند و تکنیک آتو موشن فکر کنم در سامسونگ هم لطف میکنند و با پیدا کردن یک تصویر حدودی بین دو تصویر در 60 هرتز سعی میکنند به تکرار ها حالت غیر یکسان بدهند که باز هم همگی 60 هرتز هستند و به همین دلیل پس قابل استفاده نیستند! از سمتی کابل vga پهنای باند ارسال تصویر 3d رو به هیچ وجه نداره پس اصولا این موضوع برای تلویزیون های 3d رد میشه! (رزیلوشن رو هم در نظر بگیرید) و فعلا فقط میشه از کابل DVI و HDMI و اون هم نسخه 1.4 کابل HDMI برای رزیلوشن FULL HD استفاده کرد! به همین دلیل هم هست که ps3 در بازیهای سه بعدی به هیچ وجه full hd نیست چرا که تا جایی که اطلاع دارم از HDMI 1.3 استفاده میکنه! در هر حال! اگر تلویزیونی پیدا کردید که 120 هرتز واقعی بود, و قابلیت اتصال به PC با DVI فراهم بود و یا کارت گرافیک شما قابلیت HDMI داشت و البته اگر تلویزیون دارای لتنسی کمتر از 100 بود (برای لتنسی بیشتر نیاز به اتصال مستقیم با تلویزیون با پورت مخصوص 3D هست) پس شما میتونید به عنوان نمایشگر سه بعدی از این تلویزیون استفاده کنید!

در مورد پلاسما و 3d! اصولا خیر امکان نداره! 600Hz sub-field drive یعنی 60 هرتز معمولی خودمون با 10 بار تکرار! برای چشم بهتره و کمتر اذیت میکنه! احساس بهتری هم داره ولی اصلا از نظر تکنیکال 120 هرتز نیست! البته این چیزیه که من از پلاسماها میدونم و اگر مدل جدیدی عرضه شده که میتونه 120 هرتز واقعی یا بالاتر رو عرضه کنه اطلاع ندارم!

در ضمن nvidia 3d vision با مانیتور های 100 هرتزی هم عمل میکنه که پس میشه به راحتی از crt های معمولی استفاده کرد ولی توجه کنید که پدر چشم در میاد! :|


ممنون و معذرت اگر اشتباهی در اطلاعات بود!
 
آخرین ویرایش:

Black Roz

کاربر سایت
Oct 14, 2007
2,793
اصلاً ربطی به اين نداره که lcd حتماً 120 mhz بايد باشه..خيلی از lcd ها تا 60 mhz ساپورت میکنن ولی قابليت پخش 3d رو با استفاده از تکنولوژی nvidia 3d vision دارن..
چيزی که هست و خيليهارو به اشتباه میندازه اين که در اصل gpu کارت گرافيک رفرش صفحه در هر ثانيرو به 120mhz افزايش میده و اون عينک مخصوص هم سيگنال های ارسالی به هر فريم خودش رو در هر سمت به صورت ممتد قطع و وصل میکنه..اين کار باعث میشه تا چشمان ما فريم های متفاوتی رو دريافت کنه..ولی چيزی که مشخصه اينه که چشمان ما همون سرعت 60 mhz که تو اکثر lcd های امروزی رواج داررو نمايش میده و اين باعث میشه شما تغييريرو متوجه نشيد..در واقع تفاوت تصاوير تو ذهن ماست که باعث میشه ما بتونيم تصاوير رو 3 بعدی ببينيم.
 

DarkSoroush

کاربر سایت
Aug 14, 2007
373
نام
سروش
اصلاً ربطی به اين نداره که lcd حتماً 120 mhz بايد باشه..خيلی از lcd ها تا 60 mhz ساپورت میکنن ولی قابليت پخش 3d رو با استفاده از تکنولوژی nvidia 3d vision دارن..
چيزی که هست و خيليهارو به اشتباه میندازه اين که در اصل gpu کارت گرافيک رفرش صفحه در هر ثانيرو به 120mhz افزايش میده و اون عينک مخصوص هم سيگنال های ارسالی به هر فريم خودش رو در هر سمت به صورت ممتد قطع و وصل میکنه..اين کار باعث میشه تا چشمان ما فريم های متفاوتی رو دريافت کنه..ولی چيزی که مشخصه اينه که چشمان ما همون سرعت 60 mhz که تو اکثر lcd های امروزی رواج داررو نمايش میده و اين باعث میشه شما تغييريرو متوجه نشيد..در واقع تفاوت تصاوير تو ذهن ماست که باعث میشه ما بتونيم تصاوير رو 3 بعدی ببينيم.
دوست من توجه کنید که مبنای نمایش 3d ارسال 2 تصویر جداگانه و هر کدوم برای یک چشم هست با زاویه متفاوت که انسان به طور ذهنی بتونه فاصله اجسام رو با توجه به تغییر مکان اشیا در دو تصویر حاصل از زاویه های مختلف درک کنه!
برای این منظور تلویزیون میبایست 2 تصویر رو مخابره کنه و هر تصویر می بایست در یکی از چشم های بیننده مشاهده بشه و نه هر دو!
از این روی کار کارت گرافیک اینه که بازی رو از دو زاویه رندر کنه و تصاویر رو آماده کنه و کار مانیتور اینه که دو تصویر رو به صورت یکی در میان به نمایش بگذاره و کار عینک هم صرفا هدایت تصاویر هست به طوری که به طور یکی در میان بین تصاویر دید را از یک چشم مسدود کنه و بلعکس!
موضوع اصلی اینجاست که چشم انسان زمانی که رفرش ریت زیر یا مساوی 70-80 باشه احساس میکنه صفحه مانیتور یا تلویزیون روشن خاموش میشه یا به نوعی فلش داره! (این مورد در مانیتورهای lcd و led موجود نیست به این علت که هر پیکسل تا دریافت پیکسل بعدی روشن میمونه) از سمتی در بلند مدت سر درد هم به دنبال داره! از سمتی تصاویر دچار نوعی موشن بلور میشن که بهش "Ghosting" میگند! (در مانیتورهای lcd و led رواج داره و با موشن بلور فرق زیادی داره چرا که موشن بلور نوعی بلور شدن اشیا هست ولی Ghosting ارایه دو تصویر مجزا است) این مورد هم در بلند مدت ممکنه سر درد ایجاد کنه!

از سمتی اگر رفرش ریت کمتر از فریم بازیها باشه پس اصولا فریم ها هدر میشوند و جالب نیست که فریم رو هم به 30 محدود کنیم!

نتیجه اینکه 120 هرتز به علت اینکه تقسیمش بر 2 میشه 60 هرتز برای هر چشم بسیار بهتر از مقادیری مثل 30 هرتز برای هر چشمه! و از سمتی منم نشنیدم که هیچ جا بشه با nvidia 3d vision و مانیتور 60 هرتزی بازی کرد! (مگر با عینک ساده آبی-قرمز که تکنولوژی خاصی نداره)
 

امیر xbox

کاربر سایت
May 21, 2009
274
دوستان من چندتا سوال راجع به سه بعدی داشتم
1-با این عینک های قرمز و فیروزه ای میشه با دی وی دی پلیر معمولی و تلویزیون معمولی فیلم سه بعدی دید اگه میشه پس فرق تلویزیون های عادی با سه بعدی چیه

2-میشه بدون درایو سه بعدی ساز با کامپیوتر سه بعدی دید
3-قضیه این تبدیل 2D به 3D در تلویزیون سامسونگ چیه یعنی میشه تلویزیون ایران را سه بعدی دید
 

DarkSoroush

کاربر سایت
Aug 14, 2007
373
نام
سروش
دوستان من چندتا سوال راجع به سه بعدی داشتم
1-با این عینک های قرمز و فیروزه ای میشه با دی وی دی پلیر معمولی و تلویزیون معمولی فیلم سه بعدی دید اگه میشه پس فرق تلویزیون های عادی با سه بعدی چیه

2-میشه بدون درایو سه بعدی ساز با کامپیوتر سه بعدی دید
3-قضیه این تبدیل 2D به 3D در تلویزیون سامسونگ چیه یعنی میشه تلویزیون ایران را سه بعدی دید
1. اگر فیلم از ابتدا به این صورت ذخیره شده باشه بلی! فرق تلویزیون های 3 بعدی ارایه این تصویر بدون خرابی رنگ و اذیت شدن چشمه! چیزی که اصلا با تجربه عینک های قرمز-آبی قابل مقایسه نیست!
2. اگر تصاویر و فیلم از قبل اینطور باشه و با عینک قرمز-آبی میشه! (روی کاغذ هم حتی میشه! یادمه کتابهای سه بعدی رو قبلا میشد پیدا کرد!)
3. سامسونگ لیسانس استفاده از نرمافزارهای TriDef3D رو خریداری کرده! این شرکت SDKای برای تبدیل تصاویر 2 بعدی به 3 بعدی داره که سعی میکنه فاصله اشیا رو تشخیص بده و به صورت مجازی حالت سه بعدی ایجاد کنه! خیلی خوب و عالی نیست مثل فیلمهای سه بعدی و بازیهایی که با کارت گرافیک به طور سه بعدی ارایه میشوند ولی بد نیست! تلویزیون ایران رو فکر نکنم ولی DVD رو بله! (شاید اگر DVB-T بخرید بشه با تلویزیون ایران هم تست کرد!)
 

mohammd007

کاربر سایت
Sep 12, 2006
1,470
به همین دلیل هم هست که ps3 در بازیهای سه بعدی به هیچ وجه full hd نیست چرا که تا جایی که اطلاع دارم از HDMI 1.3 استفاده میکنه
gt5 تا اونجای که من می دونم fullhd و سه بعدی هست.
 

امیر xbox

کاربر سایت
May 21, 2009
274
1. اگر فیلم از ابتدا به این صورت ذخیره شده باشه بلی! فرق تلویزیون های 3 بعدی ارایه این تصویر بدون خرابی رنگ و اذیت شدن چشمه! چیزی که اصلا با تجربه عینک های قرمز-آبی قابل مقایسه نیست!
2. اگر تصاویر و فیلم از قبل اینطور باشه و با عینک قرمز-آبی میشه! (روی کاغذ هم حتی میشه! یادمه کتابهای سه بعدی رو قبلا میشد پیدا کرد!)
3. سامسونگ لیسانس استفاده از نرمافزارهای TriDef3D رو خریداری کرده! این شرکت SDKای برای تبدیل تصاویر 2 بعدی به 3 بعدی داره که سعی میکنه فاصله اشیا رو تشخیص بده و به صورت مجازی حالت سه بعدی ایجاد کنه! خیلی خوب و عالی نیست مثل فیلمهای سه بعدی و بازیهایی که با کارت گرافیک به طور سه بعدی ارایه میشوند ولی بد نیست! تلویزیون ایران رو فکر نکنم ولی DVD رو بله! (شاید اگر DVB-T بخرید بشه با تلویزیون ایران هم تست کرد!)
خیلی ممنون از جوابتون در مورد 1 مثلا فیلم اواتار را میشه با عینک های ابی و قرمز دید
 

mehdihoo

کاربر سایت
Jan 19, 2008
623
نام
مهدی
اصلاً ربطی به اين نداره که lcd حتماً 120 mhz بايد باشه..خيلی از lcd ها تا 60 mhz ساپورت میکنن ولی قابليت پخش 3d رو با استفاده از تکنولوژی nvidia 3d vision دارن..
چيزی که هست و خيليهارو به اشتباه میندازه اين که در اصل gpu کارت گرافيک رفرش صفحه در هر ثانيرو به 120mhz افزايش میده و اون عينک مخصوص هم سيگنال های ارسالی به هر فريم خودش رو در هر سمت به صورت ممتد قطع و وصل میکنه..اين کار باعث میشه تا چشمان ما فريم های متفاوتی رو دريافت کنه..ولی چيزی که مشخصه اينه که چشمان ما همون سرعت 60 mhz که تو اکثر lcd های امروزی رواج داررو نمايش میده و اين باعث میشه شما تغييريرو متوجه نشيد..در واقع تفاوت تصاوير تو ذهن ماست که باعث میشه ما بتونيم تصاوير رو 3 بعدی ببينيم.
البته دوست عزیز محض یادآوری میگم : اینایی که مگاهرتز نوشتید همشون هرتز هستند.
در مورد 60 هرتز و در واقع 30 فریم برای هر چشم هم باید گفت که در ویدئو هایی که تغییرات سریع و ناگهانی وجود داره ( مثلا صحنه های اکشن فیلم یا حتی فوتبال ) به علت ذات دیجیتال و Discrete بودن تغییرات حالت پیکسلها ، ویدئو حالت منقطع و غیر پیوسته خواهد داشت برای همین هست که حد اقل یابد 60 فریم برای هر چشم ارسال بشه و هر چه بیشتر بهتر.
 

DarkSoroush

کاربر سایت
Aug 14, 2007
373
نام
سروش
خیلی ممنون از جوابتون در مورد 1 مثلا فیلم اواتار را میشه با عینک های ابی و قرمز دید
اگر بتونید نسخه ای از فیلم رو پیدا کنید که برای این نوع عینک باشه بله. با هر نمایشگری! ولی شخصا هیچ نوعش رو در اینترنت پیدا نکردم (حداقل 3 ماه پیش فکر کنم)

کی اون 3D TV های بدون عینک روانه بازار میشن؟!
تا جایی که اعلام کردند تا 2015, ولی از اونجایی که تکنولوژی نو پا و پر اشکالی است احتمالا مدت زیادی زمان لازم داره! پس فعلا حتی برای 2015 نباید بهش فکر کرد!
 

aidin0000

کاربر سایت
May 19, 2008
726
کی اون 3D TV های بدون عینک روانه بازار میشن؟!
حالا حالا ها نباید انتضار داشته باشیم که تلویزیون های بدون عینک بیاد این خبر رو تو همین سایت خوندم که نقل قول میکنم:

طی مصاحبه ای که سایت Cnet با یکی از مسئولان پاناسونیک در نمایشگاه CES داشتن ایشون اعلام کرده که برای اینکه بشه پنلهایی رو ساخت که بیننده ها بدون داشتن عینک مخصوص بتونن در اون تصاویر رو به صورت سه بعدی و با کیفیت مطلوب ببینن باید تلویزیونهایی ساخته بشن که 50 برابر FullHD های الان رزولوشن داشته باشن و به عقیده ایشون این پروسه 10 سال زمان
البته خبر بالا برای حدود 7 ماه پیش هستش .
البته الان تلویزیون های ساخته شده که فقط 4 برابر تلوزیون های HD حالاکیفیت دارن
اینجا میتونین بخونین:
http://ysfbig.parsiblog.com/-1346002.htm
 

Gears-Of-War

کاربر سایت
Aug 15, 2007
579
بالاخره به میادین برگشتم هارد PC ایم ترکید تا هارد بخرم و Win بریزمو مرتب کنم کلی‌ طول کشید
در مورد عینک ‌های قرمز آبی یا اناگلیف وقتی‌ شما Nvidia 3D Vision رو رو سیستم تون نصب می‌کنید موقع فعال سازی 3D به شما 2 تا آپشن میده میگه میخواید تصویرتون 3D Vision باشه که با همون عینک ‌های Shutter Lens یا میخواید تصویرتون 3D Vision Discover باشه خوب این هم می‌شه همون قرمز آبی خودمون با Ctrl+T می‌شه این قابلیتو فعال غیر فعال کرد و با Ctrl F3 و F4 عمق رو ولی‌ عمق 100 درصد فوق العاده بود
اما معایب یکی‌ این که رنگ بندی کلا بهم میریزه به هر حال شما 2 تا ***** رنگ تند جلو چشمتون دارید. بعدی یه مقدار سر درد برای من که کم بود و 3 سوم این که شما سایه ‌های رنگ هارو یه کم می‌بینید و 4 ام تصویر Slow Motion اینو تو 3D سامسونگ و ال جی هم متاسفانه دیدم.

برای خودم سوال پیش اومد که چرا تصویر رو Slow Motion میبینم اول فکر کردم کارت گرفیکم نمیکشه اما وقتی‌ عینکو بر میداری میبینی‌ که تصویر تو همون حالت سایه دار رونه البته اینم بگم شما میتونید عمق رو کمو زیاد کنید عمق زیاد خوب رندر بیشتری می طلبه چون ۲ تا سایه‌ همیشه همراه تصویر اصلی داره رندر می‌شه و تو کریسیس سیستم‌ ام با Geforce 280 هیچی‌ ازش نموند ولی تو Shutter Lens ها چرا اینجوریه موندم



آهان راستی‌ رفتم یه بار دیگه ال‌جی رو دیدم و اینکه عینکش Shutter Lens بود و باتری خور اما چون جنسش بنجل بود و سبک دفعه اول فکر کردم پولاریز است
سامسونگ هم دیدم اون هم عینکش بنجل بود عین این عینک تقلبیا دودی , عینک ‌های پاناسونیک خیلی‌ جون دار بودن اما فروشنده Samsung یه تصویر 2D رو با یه گزینه برام3D کرد و تصویر رو دیدم با حال بود امید وارم عمق کامل تو Game ها بده چیزی هم که اذیتم کرد این بود که یه کم تیر می‌کنن تصویرو مثل عینک دودی و فرستنده یا گیرنده اینفرا رّد رو دقیقا وسط 2 تا ابرو ها چه در سامسونگ چه در ال‌جی دیدم اما تو Sony ندیدم
اما سوال راجع Refresh Rate تصور کنید شما دارید یه بازی‌ رو بازی‌ می‌کنید که 60 فریم در ثانیست حالا یه پلاسما دارید 600 هرتز واقعی داره , صفحه‌ رو در ثانیه 600 بار رفرش می‌کنه خوب که چی‌ چه فایده داره هر فریم بازی‌ رو 10 بار رفرش می‌کنه یعنی‌ 9 بارش تکراریه و یه تصویر ثابت این 600 هرتز چه فایده داره من فکر نمیکنم بیشتر از 120 هرتز اصلا نیاز داشته باشیم با این فیلم‌ها و بازی ‌ها. بازم کسی‌ اگر اطلاعات خوبی‌ داره شیرفرهاد فهممان کنه خوبه ؟؟؟؟؟؟؟؟



اون دوستمون راجع یه تکنولوژی گفتن بعضی‌ از مانیتور‌ها و تی وی ‌ها تصویر سیاه وسط فریم‌ها میندازن که بین فریم ‌های خالی‌ رو پر کنن که تصویرو نرم تر ببینید اما اشکالش اینه که تو صفحه ثابت تصویرتون چشمک می ‌زنه منظور شما از واقعی نبودن هرتز پلسمها همین تکنولوژی بود ؟؟؟؟؟؟



و این که این فرستنده اینفرا رد چی‌ میفرسته چرا پس میگن عینک های برند‌های مختلف به هم نمی‌خوره اگر این چیزی که شما میگید و کد گذاری خاصی‌ نداره پس باید همشون با هم کار کنن؟؟؟؟؟
 

kaveh

کاربر سایت
Dec 11, 2005
518
نام
کاوه
آقا من اکثر پست های این تاپیک رو خوندم مطالب جالبی داشت اما اصل جوابم رو پیدا نکردم 1- فرق اصلی LCD با LED یکی کامل بهم بگه به طوری که متوجه بشم واقعا این دوتا تا چه حد (ترجیحا توی کیفیت تصاویر) باهم دیگه متمایز هستند .2- بنده مانیتور LG سری w2261v دارم که 60 هرتز بیشتر نداره اول سوالم اینه آِیا با این مانیتور میتونم بازی Resident EVil 5 به صورت 3 بعدی با این درایو جدید که از سوی nvidia منتشر شده به همراه عینک های 3 بعدی موجود در بازار ایران ببینم یا نه ؟(مشخصات سیستم هم اینه که بازی RE5 و فیلم های HD رو خیلی راحت روی کیفیت high بازی کردم و تمشا کردم اما برای 3 بعدی نمیدونم جواب میده یا نه : VGA 8500 GT - AMD Athlon x2 Doual core 64 - Ram 2 Gig ) 3- سوال آخرم هم در مورد این عینک های 3 بعدی هستش که بنده از کجا می تونم این عینک رو تهیه کنم که نرخ های من در آوردی روش نذارند آخه تبلیغاتش فروش بین 6000 تا 10000 تومانی رو توی اینترنت دیدم میخواستم بدونم اگه کسی از این عینک های خریده من رو هم راهنمایی کنه تا در صورتی که مانیتورم و سیستم جواب بده اقدام به خرید این عینک بکنم ممنون میشماینهم دو تا لینک خرید از این عینک های 3D هستش که توی اینترنت دیدم و هر روزم به تعداد لینکهای اینچنین افزوده میشه! آیا این عینک ها رو شما هم تایید میکنید ؟http://meshop.biz/Detail.aspx?q=fun1067&s=9310و یاhttp://mihandownload.com/2010/06/_3d.php
 
آخرین ویرایش:

Gears-Of-War

کاربر سایت
Aug 15, 2007
579
خوب اول تا جایی‌ که خودم هم بلدم راجع به LED و LCD توضیح بدم کلا در هر دو تکنولوژی , نور سفیدی همیشه به صفحهٔ کریستال مایع میتابه و با دستوری که پیکسل‌ های کریستال مایع میگیرن رنگهای مخصوص به خودشون رو تولید می‌کنن و اون نور پس زمینه یه اون میتابه و شما نور رو اون رنگی‌ می‌بینید مثل یه لامپ مهتابی که همیشه روشنه شما جلوش هر تلقی‌ بذارید اون نور رو میگیره در واقع نقطه ضعف LED و LCD هم همینه چون شما همیشه نور سفید دارید حتی اگر پیکسل رو خاموش کنید هم یه نوری می‌بینید برای همینه که نمیتونه رنگ مشکی‌ رو خوب نمایش بده .حالا فرق LCD با LED در LCD اون نور سفید رو لامپ‌ های CCFL اگر اسمشو اشتباه نکنم تولید می‌کنه و درLED همون LED ها اگر دقت کرده باشید شاید گوشهٔ ‌های تصویر LCD یه کم تاریک تر باشه از بقیهٔ جاهاش این یکی‌ از ضعفهای لامپ ‌های LCD ـه‌ چون نمیتونه همه جا به یه اندازه نور پخش کنه اما تو LED با وجود تعداد بیشتری LED و ریز بودنشون این مساله خیلی‌ بهتر شده
این از این مورد چیزی که خودمم فهمیدم اینه اگر اشتباهی‌ هست کسی‌ که اطلاع داره بگه


حالا در مورد 3D بازی ‌‌های کامپیوتری ببینید شما 2 مدل میتونید 3D رو ببینید یکی‌ با عینک ‌های قرمز آبی و یکی‌ با عینک‌ های باطری خور نسل جدید که قیمتش 174-200 دلار ـه اون 6 هزار تومان یا عینک‌های قرمز آبی اند و دعا کنید قرمز سبز بهتون ندن چون من خریدم قرمز سبز دادن و خیلی‌ خوب عمل نمی‌کنه و یه مدل قرمز آبی دارم خوبه. شما وقتی درایور Nvidia 3D Vision رو نصب می‌کنید موقع تنظیمات میپرسه میخوایید Nvidia 3d Vision رو فعال کنم یا Nvidia 3D Discover که Nvidia 3D Vision با همون عینک گرون ها Active Shutter Lens قابل مشاهده ان که حتما باید مانیتورتون 120 هرتز باشه و عینک رو هم خریده باشید و متصل کرده باشید تا بتونید اونو فعال کنید و 3D Discover با همون عینک قرمز آبیا .حالا عینکه قرمز آبی‌ ها عیب ـه بدی که داره اینه که کلا رنگ بندی بازی‌ رو میریزه بهم شما رنگهای اصلی‌ رو نمیبینید در واقع فقط به درد تست میخورن تا اگر خوشتون اومد عینک ‌های 200 دلاری رو بخرید این تکنولوژی قرمز آبی برای 50 60 سال پیشه.
در مورد این که سیستم میکشه ‌یا نه باید تست شه چون شما میتونی‌ عمق رو زیادو کم کنید و تو عمق 100 درصد که بهترین سه بعدی رو به شما میده سیستم قوی نیاز دارید
من با کارت Geforce 280 و Cpu Q6600 اور شده هر هسته حدود 3 ghz و 4 گیگ رم DD3 باس 1600بازی های Resident Evil 5 , Mirrors Edge , Bioshock 2 , Burnout Pradise رو روان بازی‌ کردم اما Crysis سیستمم رو نابود کرد اصلا نمی‌شد بازی‌ کرد.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر