بتلفیلد 4 بر روی PS4 با رزولوشن 720p اجرا میشود!

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
Battlefield-4-720P-PlayStation-4.jpg

بازی بتلفیلد 4 بر روی PS4 با رزولوشن واقعی 720p و به صورت 60 فریم بر ثانیه اجرا میشه البته بازی به رزولوشن 1080p تبدیل مقیاس یا بزرگنمایی میشه ولی رزولوشن واقعی بازی همون 720p هست در مورد رزولوشنی که بازی روی xone اجرا میشه هنوز به صورت رسمی چیزی گفته نشده ولی ممکنه بازی روی Xone هم با رزولوشن واقعی 720p اجرا بشه...
سازندگان Killzone SF این بازی رو روی PS4 با رزولوشن واقعی 1080p ولی به صورت 30 فریم بر ثانیه در حالت تک نفره و 60 فریم بر ثانیه در حالت مولتی پلیر اجرا میکنن البته در حالت مولتی پلیر مقداری از جزیئات بازی کم میشه برای همین به نظر میرسه که سازندگان BF4 برای رسیدن به نرخ رندر 60FPS مجبور به نصف کردن رزولوشن بازی شده باشن.

منبع:
Battlefield 4 Officially Runs at 720P on PlayStation 4 - Upscaled to 1080P with 60 FPS
 
به هر حال یه جی پی یو Midrange نمی تونه این بازی یا حتی BF3 رو 1080 & Ultra اجرا کنه...مهم مولتی اشه که 1080 هستش...سینگل و که کسی زیاد بازی نمیکنه
 
یه سوال رو خیلی وقته میخواستم بپرسم ولی تاپیک مناسبی پیدا نمیشد ! :دی
کلاً در حالتی که همه چیز برابر باشه ، رزولوشن بالاتر کار بیشتری از سخت افزار میکشه یا فریم ریت بالاتر ؟! یعنی مثلاً بازی X رو در نظر بگیریم که در حالت A و B همه چیزش یکسان هست و عیناً جزییات گرافیکی برابری داره. توی کدوم حالت فشار بیشتری به سخت افزار وارد میشه ؟
حالت A : رزولوشن 1080p و 30fps
حالت B : رزولوشن 720p و 60fps
در نسل قبل یعنی ps2 تقریبا فشار هر دو یکی میشه چون توی بازی تقریبا تمام فشار فقط از جانب تکسچر وارد میشد که وابستگی شدیدی به رزولوشن داشت!
ولی در این نسل و یا نسل بعد اکثر افکتهایی که باعث فشار گرافیک میشه نظیر shadow،shader،tessellation وابستگی خاصی به رزولوشن ندارند!!!
ضمن اینکه فشار روی cpu تماما به جزئیات تکسچرها و فیزیک اونها بستگی داره و رزولوشن هیچ تاثیری در میزان فشار اون نداره!!!
پس در نتیجه میزان فشار بر سیستم در زرولوشن 720P 60fps خیلی بالاتر از 1080p 30fps هست.....
 
@آریا:

بستگی به نوع بازی یا موتورش داره، ولی در اکثر موارد فریم 60 (نسبت به 30) نیازمند پردازش بیشتریه، چون فریم بیشتر علاوه بر GPU، روی CPU و رم و کلا همه چی تاثیر داره. ولی رزولوشن عموما با GPU کار داره.
ضمنا 1080p ـ 50% بیشتر از 720ـه، ولی 60 فریم 100% بیشتر از 30 فریمه:دی
 
وقتی روی ps4 با این همه قدرت و اینکه به گفته ی سرنی بهترین کنسول تاریخ و البته 50% از x 1 هم قوی تره و عناوین مولتی پلتفرم روی اون بهتر انجام میشه روی 720 اجرا میشه پس روی x 1 باید روی 480 یا کلا بالا نیاد روی کنسول!:|
 
ضمنا 1080p ـ 50% بیشتر از 720ـه، ولی 60 فریم 100% بیشتر از 30 فریمه:دی
چرا یه بار نسبت به عدد بزرگه درصد میگیری یه بار نسبت به عدد کوچیکه ؟ :| :دی
جفتش 2 برابره دیگه :دی
اگر روی ps4 اینجوری اجراشده وای به حال PS360
بیشترین فروشش هم احتمالاً مربوط به همین 2 تا بدبخته :-s
 
اگر روی ps4 اینجوری اجراشده وای به حال PS360
انقدر نگران نباش 4 ماه مونده....
به عنوان مثال killzone و drive club رو ببين نسبت به e3 چه پيشرفتي كردن واقعا تريلر ها و ويديو هايي كه از اين دو بازي در gc اومده قابل مقايسه با e3 نيستن ....bf4 هم تا موقع ريليزش براي كنسول هاي نسل بعد شرايطش از ايني كه هس قطعا بهتر ميشه.....
 
اصلا تا حالا BF4 در حال اجرا بر روی X1 دیده نشده که بعضیا از الان عروسی گرفتن ...

من شخصا حاضرم سر هر چیزی خواستین شرط ببندم که در نهایت نسخه X1 هیچ برتری از لحاظ گرافیکی نسبت به PS4 نداره . ( مگه اینکه کلا سخت افزار MS اینی نباشه که تا الان مشخص شده ، یعنی همون اعتقادات خاص Gartall درست باشه :d )

نسل پیش کلا سخت افزار این 2 تا کنسول هیچ ربطی به هم نداشتن و از ریشه معماریشون با هم فرق میکرد و در واقع این بازیساز بود که تعیین میکرد بر اساس کدوم کنسول باریش رو بهینه کنه و اون تفاوت ها بوجود میومد .
اما در این نسل هر دو کنسول خیلی خیلی به هم شبیه هستن و شرایط قبل نمیتونه تکرار بشه .

ضمنا نگران کیفیت بازیهای نسل بعد هم نباشید ... هر دو کنسول بازیهایی رو نشون دادن در همین اول که اگه قرار باشه تا آخر نسل هم هیچ پیشرفتی نباشه ( که 1 در میلیارد هم امکان نداره ) من شخصا گله ای ندارم .... Infamous - Quantum Break - Forza - Watch Dogs - Killzone و ...
 
انقدر نگران نباش 4 ماه مونده....
به عنوان مثال killzone و drive club رو ببين نسبت به e3 چه پيشرفتي كردن واقعا تريلر ها و ويديو هايي كه از اين دو بازي در gc اومده قابل مقايسه با e3 نيستن ....bf4 هم تا موقع ريليزش براي كنسول هاي نسل بعد شرايطش از ايني كه هس قطعا بهتر ميشه.....
حق با شماست اما فرقش در اينه سازنده اون بازيا يDICE نبوده

- - -ویرایش - - -

اصلا تا حالا BF4 در حال اجرا بر روی X1 دیده نشده که بعضیا از الان عروسی گرفتن ...

من شخصا حاضرم سر هر چیزی خواستین شرط ببندم که در نهایت نسخه X1 هیچ برتری از لحاظ گرافیکی نسبت به PS4 نداره . ( مگه اینکه کلا سخت افزار MS اینی نباشه که تا الان مشخص شده ، یعنی همون اعتقادات خاص Gartall درست باشه :d )

نسل پیش کلا سخت افزار این 2 تا کنسول هیچ ربطی به هم نداشتن و از ریشه معماریشون با هم فرق میکرد و در واقع این بازیساز بود که تعیین میکرد بر اساس کدوم کنسول باریش رو بهینه کنه و اون تفاوت ها بوجود میومد .
اما در این نسل هر دو کنسول خیلی خیلی به هم شبیه هستن و شرایط قبل نمیتونه تکرار بشه .

ضمنا نگران کیفیت بازیهای نسل بعد هم نباشید ... هر دو کنسول بازیهایی رو نشون دادن در همین اول که اگه قرار باشه تا آخر نسل هم هیچ پیشرفتی نباشه ( که 1 در میلیارد هم امکان نداره ) من شخصا گله ای ندارم .... Infamous - Quantum Break - Forza - Watch Dogs - Killzone و ...
حق كاملا با شماست

زماني كه معماري كاملا مشابه باشه ديگه مشخص شدن قدرت سخت افزاري كار سختي نيست رم كه معلومه gpu كه مشخصه و cpu در PS4 هم فركانس كاري بالاتري داره فقط ميمونه
INFINITIVE POWER OF CLOUD كه معادله رو كاملا بر هم ميزنه:d
 
خارج از این بحث ، زیاد خودتون رو درگیر ارقام توی کنسول ها نکنید !
مثلا CPU ـه 8 هسته ای و ... !
چیزی که فعلا خورده تو ذوقم اینه تا 4 سال دیگه تلویزیون های اولترا HD و رزولوشن 4K عادی میشه ، اما هنوز کنسولا نمیتونن یک گیم درست حسابی رو 1080P و 60FPS اجرا کنند !!!
 
ضمنا 1080p ـ 50% بیشتر از 720ـه، ولی 60 فریم 100% بیشتر از 30 فریمه

چه ربطی داره؟:دی

هر فریم برای اینکه رندر بشه یه ماتریس داره که ردیف و ستونش همون اعداد V و H هستن که به دو روش پروگرسیو یا اینترلیس محاسبه میشن. همون P یا i که آخر رزولوشن مینویسن. یعنی تغریبا روی کاغذ افزایش بار محاسبه از 1080 به 720 نزدیک 2.5 برابر هست نه 50 درصد!

اجرا شدن 60 فریم بازی نسبت به 30 فریم هم از دو نظر بار محاسباتی داره. اول اینکه باید تو یه ثانیه دو برابر پردازش رندر انجام بشه (یعنی همون ساخت تصویر که تو جمله بالا گفتم) و دوم افزایش آپدیت انجین فیزیک هست که انم تو همه موارد یک اندازه نیست. در نتیجه اصل محاسبه همون محاسبه رندرنیگ هست نه کامپیوت ها. به زبان ساده یعنی اصلا این 50٪ و 100٪ معنی ندارن. و از انجایی که رندرینگ کاملا به حجم دیتیل تو صحنه ها و محسابات فیزیک و ویژوال ایفکت ها بستگی داره فکر نمیکنم کسی غیر از سازنده ها بتونن به سوال آریا جواب بدن. اما در کل پرش از 720 به 1080 به قول تو 50٪ نیست بلکه 2.5 برابره. (افزایش حجم محاسبات)

من شخصا حاضرم سر هر چیزی خواستین شرط ببندم که در نهایت نسخه X1 هیچ برتری از لحاظ گرافیکی نسبت به PS4 نداره . ( مگه اینکه کلا سخت افزار MS اینی نباشه که تا الان مشخص شده ، یعنی همون اعتقادات خاص Gartall درست باشه
:d
)

این خبر الان بیشتر حالت جنگ تبلیغاتی پیدا کرده وگرنه دقیقا محاله X1 بیاد 1080 باشه اما PS4 مثلا 720! تازه اگه رو X1 داغون تر نباشه!
 
اصلا تا حالا BF4 در حال اجرا بر روی X1 دیده نشده که بعضیا از الان عروسی گرفتن ...

من شخصا حاضرم سر هر چیزی خواستین شرط ببندم که در نهایت نسخه X1 هیچ برتری از لحاظ گرافیکی نسبت به PS4 نداره . ( مگه اینکه کلا سخت افزار MS اینی نباشه که تا الان مشخص شده ، یعنی همون اعتقادات خاص Gartall درست باشه :d )

نسل پیش کلا سخت افزار این 2 تا کنسول هیچ ربطی به هم نداشتن و از ریشه معماریشون با هم فرق میکرد و در واقع این بازیساز بود که تعیین میکرد بر اساس کدوم کنسول باریش رو بهینه کنه و اون تفاوت ها بوجود میومد .
اما در این نسل هر دو کنسول خیلی خیلی به هم شبیه هستن و شرایط قبل نمیتونه تکرار بشه .

ضمنا نگران کیفیت بازیهای نسل بعد هم نباشید ... هر دو کنسول بازیهایی رو نشون دادن در همین اول که اگه قرار باشه تا آخر نسل هم هیچ پیشرفتی نباشه ( که 1 در میلیارد هم امکان نداره ) من شخصا گله ای ندارم .... Infamous - Quantum Break - Forza - Watch Dogs - Killzone و ...
تازه باید رو PS4 بهتر باشه، چون حدودا 50-60 درصد قوی تره.
 
بابک که برای شوخی گفت اما انصافا رو کدوم منطق ps4 50% قویتره؟:دی
سرعت رم که تاثیری در قدرت نداره! یعنی در حد 1% یا 2%! دیگه چیش فرق داره که فنبوی های همیشه در صحنه اعتقاد دارن ps4 حدود 0.5 برابر قویتره
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or