بازی Hellblade 2 بصورت ۳۰ فریم بر روی کنسول های Xbox Series X/S اجرا میشود.

  • Thread starter Thread starter Nike-90
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Nike-90

کاربر سایت
آخرین ویرایش:
من تو تاپیک دیگه 30 فریم بودن رو از کم کاری سازنده میدونستم. هرچند گفتم تو این سبک اصلن مهم نیست 30 یا 60
ولی با خوندن این فکت:

"جان لینمن از DF در رابطه با این موضوع به موتور UE5 اشاره میکنه که استفاده از فیچرهاش بسیار سنگینه و منابع زیادی طلب میکنه. میگه اگر میخواستن ۶۰ فریم بذارن رزولوشن میرفت سمت 540p."

متوجه شدم که عدم دانش من از مسایل فنی باعث شد که سازنده رو مقصر بدونم.
به هرحال تا همین جا هم میشه گفت از نظر ویژوال، هلبلید 2 کلن تو یه لیگ دیگس.
 
هلبلید ۲ همون نقشی رو برای ایکس باکس سری ایکس بازی میکنه که Ryse Son of Rome برای ایکس وان بازی می‌کرد، منتهی یک 4 سالی دیر رسیده همین.

اینکه برای ساخت یه بازی این همه سال وقت بزاری که ثابت کنی کنسولت میتونه عجب گرافیک خفنی رو هندل کنه و همه بگن نسل 9 واقعی اینه خیلی خوبه. ولی خب به چه قیمتی؟ 7 ساعت گیم پلی مفید، لتر باکس، مبارزات تک به تک، 30 فریم، رزولوشن داینامیک، تجربه ویژوال کم کیفیت تر روی کنسولی که مشتری بیشتری داره و...

---

پ.ن: مسخره کردن بازی های سکند پارتی سونی، وقتی که میدونی تو این 4 سال نسل نهم چه شاهکار های هنری و گرافیک های برتری که نیازی نیست اسم ببرم عرضه شده روش، حتی بامزه هم نیست، بیشتر کرینجه :)
 
من از روز معرفى بازى منتظرش بودم.
نسخه اولم خيلى دوس داشتم.
يكى از دلايلى كه سرى ايكس رو رد نميكردم بره در كنار گيم پس همين بازى بود.
ولى همينجورى از يه ماه قبل داره يه چيزى ميكوبه تو صورتم :D
اول كه گفتن ٧-٨ ساعته الانم كه ميگن ٣٠ فريمه!
اگه قرار بر شوكيس گرافيكى بودن بازى بوده كه بايد همون ٤ سال قبل عرضه ميكردن نه الان.
خلاصه كه اميدوارم زرد نشه فقط.
 
اول اینکه گرافیک بازی به راحتی بهترین گرافیک نسل هست، واقعا هیچ تبلیغات فیکی این وسط وجود نداره :D اینکه ۳۰ فریم هست هم به نظرم با توجه به سبک بازی چندان موردی نداره ولی اینکه سازنده میگه به خاطر حس سینمایی بازی رو ۳۰ فریم ساختن خب مشخصا چرت گفته. در مورد مقایسه هم هورایزن بازی بزرگی هست و هلبلید هم بازی خطی، ولی به هر حال هلبلید گرافیک بهتری داره. دلیل اینکه نمیشه مقایسه کرد هم صرفا وسعت نیست، تیم سازنده هلبلید کلا ۸۰ نفر هستن و رسیدن به همچین گرافیکی با این تعداد نفرات واقعا دستاورد بزرگی هست. بازی هایی با وسعت هورایزن رو تیم های حداقل ۳۰۰ یا ۴۰۰ نفره میسازن برای همین نمیشه انتظار داشت با ۸۰ نفر یک بازی بزرگ با گرافیک هلبلید ساخت :D در نهایت هر بازی شرایط خودش رو داره و با در نظر گرفتن تمام موارد اگر هلبلید همین چیزی باشه که تا حالا نشون دادن، بهترین گرافیک نسل هست. ولی خب این هم یک لقبی هست که تا چند وقت دیگه نصیب یک بازی دیگه میشه و بعدش هم بازی هایی که ماه ها و سال های بعد عرضه میشن :D در کل لفظ بهترین خیلی چیز مهمی نیست اگر بازی کیفیت مناسبی نداشته باشه و فقط گرافیک باشه که امیدوارم هلبلید جز این دسته نباشه :D
گرافیک بازی چیز عجیبی نیست :-?? یه خروجی معمولی ue5 :-??یوتیوب پر از دمو های که 1 نفر با کمک ue5 ساخته
1712329846610.png 1712330349447.png

همین بازی Body Cam ( چند ماه پیش سر و صدا کرد ) 1 نفر ساخته


دیگه اما و اگر و اینجور تبصره ها که این محیطش بزرگه و کراسجنه و غیره نداریم. اینجور حرفا رو ما زیاد میزدیم در سالهای دور و شما در دفاع از بازیهای سینمایی و خطی و ۱۰-۱۲ ساعته سونی قبول نمیکردید و اونجا فقط ویژوال مهم بود. ثبات نظر داشته باشید دیگه، انقدر goalpost تغییر ندید، زشته:D

۱. نمیدونم، از خودش بپرس:D
۲. لومن نرم افزاری داشتن بازم خیلی سنگین تر از هیچ نوع ری تریسینگ نداشتنه.
۳. حالت ۶۰ فریم اسپایدرمن ۲ رزولوشن sub-1080p میشد که خب جای خنده داره برای کنسولی که با شعار 4k اومده:D دوما اسپایدرمن ۲ حتی نزدیک هم نمیشه به گرافیک هل بلید. برای همین مقایسه اینجا بی معنیه. مثل این میمونه من بگم مدمکس ۱۲۰ فریمه، چرا هورایزون ۱۲۰ نداره...:D
۴. برای نسخه WaitStation 5 Pro صبر کردن زیاد فایده نداره، چون اگر هم همچین اتفاقی بیفته تا اون موقع کنسول بعدی مایکروسافت اومده و داریم 4k/60 میزنیم این بازی رو و کسی براش مهم نیست WS5 Pro چیکار میکنه:D

رزولوشن sub-1080p ؟
این بومرنگی که امروز پرت می کنی یکماه بعد به خودت برخورد می کنه 8-|
فک می کنی این دو تا letterbox با چه هدفی نصف صفحه رو گرفتن :-B
1712331214992.png
 
آخرین ویرایش:
به لطف انریل انجین بسیاری از تیم ها یا استدیو های ایندی سراغ متاهیومن و سایر تکنولوژی های این انجین خواهد رفت

پس بر اساس منطق اساتید بازیسنتر
بدون شک عناوین ایندی که از برخی قابلیت های انریل استفاده می کنن قراره بیشتر سخت افزار رو به چالش بکشن تا مثلا GTA6!
.
.
.
عنوانی مثل زلدا و دنباله اش روی سوییچ که پردازنده ضعیف تری نسبت به پرچم دار های اسمارت فون های 2017 هم داشت، میاد فیزیکی رو تعریف می کنه که هنوز هیچ استدیویی نزدیکشم نمی تونه بشه!

حالا فکر کنید روی cpu های زباله ps4و xbox one چه چیزی میشد در اورد؟

چه برسه به cpu های کنسول های نسل نهم!

اینارو گفتم که بگم، سخت افزار هر نسل در GPU اون خلاصه نشده
که هرکی میخواد عنوانی بنچمارک تحویل بده! بیخیال استفاده از سایر سیستم بشه و تمرکز خالصش رو GPU باشه!
(اصلا بحث هلبلید نیست، بلکه دقیقا منظورم امثال order ها و ryse هاست و این اواخر کالیستو...!!! هلبلید یک اثر هنری هست و تجربه اش هست که خاصش می کنه و بهش ارزش میده) اینارو گفتم که بگم خیلی وقته استدیو های مهم بیخیال بازی های سوپرخطی بدون فیزیک و لول دیزاین خاص شدن، دوران این چیزا گذشته!

چون همین الان استدیو های مطرح ویدیو گیم که فنی خیلی قوی هستند! اراده کنند یک بازی سوپرخطی بساژن بدون هیچ تخریب پذیری و شلوغی صحنه ای، به راحت ویژوالی به مشابه فیلم اواتار می تونن تحویل بدن! ولی خوب دیگه دوران این چیزا برا استدیو های مطرح گذشته!!!!!
 
  • Like
Reactions: SHAYAN1999
این بازی دقیقا مثل بازیا دیوید کیج درسته گرافیک خفنی داره ولی دیگه خودمون گول نزنیم که بهترین گرافیک جهان یادم نمیاد اون زمان کسی به بازیا کیج میگفت بهترین گرافیک جهان !
 
بیچاره اینسامنیاک پس...:(

سند 2022 :-??منظور از گرافیک Hellblade 2 , همون تریلر 2019 :-B متاسفانه خود Ninja Theory نتونست به سطح اون تریلر برسه :(
Ninja Theory با letterbox ( رندر 30 درصد پیکسل کمتر نسب به حالت عادی ) اختراع تکنیک شگفت انگیز turn off the environment =D>=D>=D> به زور به 30 فریم رسیده
1712337209942.png

Wolverine برای رسیدن به 30 فریم نیازی به letterbox / استفاده از تکنیک شگفت انگیز turn off the environment / نابود کردن گیم پلی و شبیه ساز پیاده روی بودن نداره 8-> با گرافیک بهتر / گیم پلی چند لول بهتر :-bdحالت های مختلف 30 / 40 / 60 فریم ( روی همین ps5 معمولی ) اجرا می شه

 
ای وای. دوباره یه بازی برا ایکس باکس اومد و سند و سند کشی شروع شد.
تا اینجای کار مشخص شد بازی تقریبا ۲۰ دقیقه گیم پلی داره. گیم پلی زباله. گرافیک هم چیز خاصی نیست. شبیه سازیه پیاده روی هم هست.
 
چند روز میدیدم این پست صفحه اوله و کنجکاو بودم قضیه چیه که اومدم دیدم طبق معمول بحث VS شده
حوصله خواندن پست های قبلی ندارم و صرفا پست های همین صفحه رو خوندم ولی،

اگه بحث Letterbox که خود سونی تو نسل 7 بازی Beyond Two Souls منتشر کرد که دقیقا همین جزییات داشت، گرافیک خیلی خوب ، داستان کوتاه و Letterbox
نسل 8 دوباره The Order 1886 منتشر کرد که دوباره گرافیک خیلی خوب، داستان کوتاه و البته Letterbox

اولین بازی که خاطرات silent hill ( استفاده از مه برای پنهان کردن ضعف سخت افزاری کنسول ) دوباره زنده کره

View attachment 333710View attachment 333711View attachment 333714
draw distance زیر 5 متر :-??
تکنیک مه خیلی رایج تو دنیای گیمینگه و امثال این تکنیک ها که پردازش رو کمتر میکنن زیاده و گناه کبیره نیست استفاده ازشون
نمونه اش God of War 2018 که دقیقا از همین تکنیک مه استفاده میکرد

Wolverine برای رسیدن به 30 فریم نیازی به letterbox / استفاده از تکنیک شگفت انگیز turn off the environment / نابود کردن گیم پلی و شبیه ساز پیاده روی بودن نداره 8-> با گرافیک بهتر / گیم پلی چند لول بهتر :-bdحالت های مختلف 30 / 40 / 60 فریم ( روی همین ps5 معمولی ) اجرا می شه

این هم بگو که ولورین گرافیک انیمیشنی داره برخلاف Hellblade II که گرافیک ریلستیک داره
مقایسه Insomniac Games که یکی از پرفکت ترین استودیو هاست با Ninja Theory اشتباهه


لطفاً برای Vs کردن هرچیزی دیگه منطق رو زیر سوال نبرید
چرا بدتون میاد یک عده با یک بازی حال کنند و هایپ باشن. سریع میاید میزنید تو سر بازی حالا فرقی نمیکنه بازی Xbox باشه یا PS یا حتی بازیهای Ubisoft که تا معرفی میشن یک عده میان میزنن تو سره بازی، یه کم شل کنید و نسبت به هرچیزی سریع جبهه نگیرید
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or