بازی Hellblade 2 بصورت ۳۰ فریم بر روی کنسول های Xbox Series X/S اجرا میشود.

  • Thread starter Thread starter Nike-90
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Nike-90

کاربر سایت
آخرین ویرایش:
به نظر منم خیلی ربطی به سریز اس نداره. اینا عملا از همه چیز زدن و یه بازی سوپر خطی همراه با پیاده‌روی زیاد و همچنین مبارزات یک به یک ساختن تا ازونور بتونن گرافیک بازی رو ببرن بالا و یه بازی خوشگل تحویل بدن. ترکیب این گرافیک با صداگذاری و فضاسازی خوبش میتونه تجربه خیلی خوبی باشه واسه پلیرا. ولی در کل هیچ فایده‌ای تو وجود نداشتن آپشن ۶۰ فریم نیست. در هر شرایطی میتونه به بهتر شدن گیم‌پلی کمک کنه. خیلی هم عجیب نیست که بخشی از پلیرل ۶۰فریم رو به جزئیات گرافیکی ترجیح بدن.

نسخه اول رو که به شخصه دوس داشتم. وجود همچین بازیای خطی خووبه هر از چندگاهی. باید ببینیم غیر از گرافیک، باقی موارد چقدر پیشرفت داشته.

الان بحث بتسدا هم اومده وسط. به نظرم وقتی در مورد مسائل فنی و تکنینی و حتی پولیش صحبت میکنیم، بتسدا شدیدا استودیو تنبل و بد سلیقه‌ای هستش. اینا حتی به خودشون زحمت نمیدن برای یه بارم که شده بازی درست درمون بدون باگ و گلیچ ریلیز کنن دیگه ۶۰ فریم بماند! اینا همون ۳۰ رو ثابت بدن ملت کلاشونو میندازن هوا. قطعا نمیشه منکر فاصله‌ی سخت‌افزاری بین سریز اکس و اس شد ولی این نمیتونه تنها دلیل باشه برای ۳۰فریم شدن بازیا.
 
آخرین ویرایش:
این بازی فرست پارتیه و باید بهترین پورت لازم رو داشته باشه. حالا میگید ویژوالش بالاست مگر استارفیلد ویژوال داشت که ۳۰ فریم بود؟ بازی سوپرخطی هست که تمرکز اصلیش رو مدلهاست. مبارزاتش که هم که کماکان 1on1 هست.اینو مقایسه کنید با بازی اپن ورلد که تازه ری تریسنگ هم داره که حتی off هم نمیشه و راحت ۶۰ فریم میده‌ با vrr میره تا ۷۰-۸۰ فریم با انواع و اقسام پردازشها تو محیط که قراره با سرعت زیادی تو محیط جابجا هم بشی.
نمیدونم چرا بازیهای تردپارتی اومد وسط اونها چیکار به این ماجرا دارند؟ اینجا بحث استودیویی هست که همه جوره حمایت مایکرو و تیم مهندسیش رو داشته. این اولیش هم نیست اخه. یکجای کار میلنگه دیگه توجیه نداره.

IMG_20240404_171850_593.jpg

XBox Series Only

Flight Simulator: 30FPS
Redfall: 30FPS
Starfield: 30FPS
Hellblade 2: 30FPS


PS5 only

Demon's Souls: 60FPS
Returnal: 60FPS
R&C Rift Apart RT Mode: 60FPS
Spider-Man 2 RT Mode: 60FPS
Helldivers 2: 60FPS
Tlou Remake : 60FPS
Final 16 : 60FPS
Final 7 Rebirth : 60FPS
Stellarblade : 60FPS
 
آخرین ویرایش:
دیگه ۳۰ فریم بودن،بدون آپشنِ تنظیمات گرافیکی شده فضیلت
جالبه که سر این قضایا کوچکترین اعتراضی هم نمیشه.یادمه سر هورایزن فوربیدن با وجود آپشن ۶۰ فریم بازی اونقدر کیفیتش میومد پایین که حال آدم بهم میخورد.۳۰ فریم هم نمیشد تحمل کرد.بازی رو گذاشتم کنار و کلی هم تو تاپیکش فش دادم بهشون.بعد ۲-۳ ماه یه آپدیت ۳۰۰ مگی دادن و معجزه کردن.ولی الان میبینم اینجا دارن ۳۰ فریم بودن و نداشتن آپشن رو ستایش میکنن اونم برا بازیه سوپر خطی
منظورت از ستایش اگه سریال ستایشه جاش اینجا نیست.
اگه منظورت تعریف و تمجیده کو؟کی ۳۰ فریم رو ستایش کرده؟
 
گیک ترین گیمر، به نظرت تجربه روز اول گرند دفت اتو با کنسول و کیفیت استاندارد تضمینی، رو با تجربه چند سال دیرتر رو پی سی، عوض میکنه؟ :D

صرفا چون پرفورمنس بهتری میگیره که اونم حرف و حدیث و کلی تاخیر جداگانه داره و چه بسا رو همون پی سی خفنم بازی اوایل با پرفورمنس درستی اجرا نشه...

حقیقتا به نظرم کنسول به همین دلایل، حالا حالا چه بسا همیشه (چه سخت افزاری اجرا شه چه با کلود) پلتفرم اصلی برای بازی باقی میمونه، چه برای گیک ها چه برای باقی...
این فریم و رزولوشن و ری تریسینگ و قرتی بازی ها همشون از PC به کنسول سرایت پیدا کرده، والا کنسول پلیر چرا باید اهمیت بده به این ها، بشین بازیتو بکن. اوج دوران گیمری من( 360/PS3) اصلا این حرفا نبود تازه پرفورمنس خیلی بازی ها هم افتضاح بود با این حال بهترین دوران گیمنگ اکثر ما هست.
این DF و امثالشون واقعا بیشتر ضرر بوده تا سود و این بیماری فریم و رزولوشن رو وارد فرهنگ کنسول بازی کردند.

الان دیگه کنسول پلیرا زیر 60 برای بازی عادی و زیر 100 برای شوتر و ریسینگ راضی نیستند.
 
دقیقا …
همین الان بدون ps5 pro روی ps5 معمولی تمام انحصاری های ps گزینه ۶۰ فریم دارند و تعداد زیادیشون هم مود ۱۲۰ فریم دارند . Series s افتی بود این نسل حتی جلو پیشرفت بازی ها مولتی پلتفرم هم میگیره .
مثل اینکه برای تجربه ۶۰ فریم hellblade 2 باید تا عرضش روی ps5 pro/ ps5صبر کنیم .
خیلی نیاز به صبر کردن نیست از همون روز اولش میشه رو PC با کیفیتی که PS5 pro در آینده هم از از پسش بر نمیاد تجربه کنید بازی رو.
 
این فریم و رزولوشن و ری تریسینگ و قرتی بازی ها همشون از PC به کنسول سرایت پیدا کرده، والا کنسول پلیر چرا باید اهمیت بده به این ها، بشین بازیتو بکن. اوج دوران گیمری من( 360/PS3) اصلا این حرفا نبود تازه پرفورمنس خیلی بازی ها هم افتضاح بود با این حال بهترین دوران گیمنگ اکثر ما هست.
این DF و امثالشون واقعا بیشتر ضرر بوده تا سود و این بیماری فریم و رزولوشن رو وارد فرهنگ کنسول بازی کردند.

الان دیگه کنسول پلیرا زیر 60 برای بازی عادی و زیر 100 برای شوتر و ریسینگ راضی نیستند.
واقعا بعضی بازی ها زیر ۶۰ فریم قابل بازی نیستن :دی حالا شاید بشه قبول کرد بازی سینگل پلیر داستان محور رو بشه ۳۰ فریم بازی کرد ولی برای هیچ گونه بازی آنلاین واقعا قابل قبول نیست
 
  • Like
Reactions: Starless
اسپنسر یه چی میدونست گفت جنگ کنسوبلی رو باختیم

کل استودیوهاش زدن تو کار 30 فریم بعدم میگن: ارائه تجربه ای منحصر به فرد و سینمایی با نرخ فریم 30... چیزی که در کنسول آشغال شرکت سونی هم نمیتوانید نمونه اش را پیدا کنید.

حالا خود بازی خوب باشه، این داستان 30 فریم رو فاکتور میگیریم ازش.
 
این فریم و رزولوشن و ری تریسینگ و قرتی بازی ها همشون از PC به کنسول سرایت پیدا کرده، والا کنسول پلیر چرا باید اهمیت بده به این ها، بشین بازیتو بکن. اوج دوران گیمری من( 360/PS3) اصلا این حرفا نبود تازه پرفورمنس خیلی بازی ها هم افتضاح بود با این حال بهترین دوران گیمنگ اکثر ما هست.
این DF و امثالشون واقعا بیشتر ضرر بوده تا سود و این بیماری فریم و رزولوشن رو وارد فرهنگ کنسول بازی کردند.

الان دیگه کنسول پلیرا زیر 60 برای بازی عادی و زیر 100 برای شوتر و ریسینگ راضی نیستند.

آقا واقعا واسه توجیه کم کاری سازنده‌ها نیاز نیست به ۶۰فریم بگید قرتی بازی :D
اینکه ۶۰فریم تجربه‌ی بازی رو بهتر میکنه و تاثیر مستقیم رو بهتر شدن گیم‌پلی داره حقیقتا یه فکته ولی خب یه عده مختارن به ۲۰ ۳۰ فریمم راضی باشن و لذت ببرن از بازی‌ها. ۶۰فریم باید یک استاندارد باشه. اینکه دو تا آپشن در اختیار پلیر بذارن چندان کار عجیبی نیست. حالا یکی وقت میذاره برای اینکار یکی هم نمیذاره. کنسول پلیرها هم لازم نیس اینقدر کم توقع باشن و به همون پرفورمنس نسل ۷ قناعت کنن وقتی کنسول‌های فعلی کاملا توانایی اجرای ۶۰فریم حتی با گرافیک بالا رو دارن. نمونه‌ی بارزش هم Horizon Forbidden West.
 
این فریم و رزولوشن و ری تریسینگ و قرتی بازی ها همشون از PC به کنسول سرایت پیدا کرده، والا کنسول پلیر چرا باید اهمیت بده به این ها، بشین بازیتو بکن. اوج دوران گیمری من( 360/PS3) اصلا این حرفا نبود تازه پرفورمنس خیلی بازی ها هم افتضاح بود با این حال بهترین دوران گیمنگ اکثر ما هست.
این DF و امثالشون واقعا بیشتر ضرر بوده تا سود و این بیماری فریم و رزولوشن رو وارد فرهنگ کنسول بازی کردند.

الان دیگه کنسول پلیرا زیر 60 برای بازی عادی و زیر 100 برای شوتر و ریسینگ راضی نیستند.
همین الانش هم این بحثها نیست.
ولی اونموقع که اوج گیمری شما بود اگه تو انجمنها و سایتها و... رو نگاه میکردی همین بحثها حالا به شکل دیگه ای رواج داشت.

بهتر بخوا توضیح بدم اینکه همین الان هم موج عظیمی از گیمرها شاید بالای 80-70 درصد و بیشتر اصلا کاری به این مسایل ندارن (منظورم آمار و ارقام پیکسل و رزولوشن و بحثهای کنسول واره)
ماها خیلی وقتها یادمون میره که اینهایی که تو مباحث آنلاین تو انجمنها ، ردیت و... با هم بحث میکنیم و این آمار و اعداد رو بالا پایین میکنیم درصد خیلی کمی از کل پلیرها رو تشکیل میدیدم.
بقولی بیش از حد خودمون رو جدی میگیریم.

البته فریم بازی خیلی به سبک اون بازی ارتباط داره و گاها حکم مرگ و زندگی داره.
ریسینگ ، فایتینگ ، ورزشی ، شوتر و چندتای دیگه رو اگه که زیر 60 فریم باشه رو واقعا کنسل کنن و نسازن بهتره.
اما خب یه بازی با گیم پلی کندتر که میخواد داستان بگه و تمرکزش روی ویژواله مثل هل بلید چرا که نه؟
بسازن آقا ، از این بازی داستانیها بسازن ، اصلا 15 فریم باشه.
 
آقا واقعا واسه توجیه کم کاری سازنده‌ها نیاز نیست به ۶۰فریم بگید قرتی بازی :D
اینکه ۶۰فریم تجربه‌ی بازی رو بهتر میکنه و تاثیر مستقیم رو بهتر شدن گیم‌پلی داره حقیقتا یه فکته ولی خب یه عده مختارن به ۲۰ ۳۰ فریمم راضی باشن و لذت ببرن از بازی‌ها. ۶۰فریم باید یک استاندارد باشه. اینکه دو تا آپشن در اختیار پلیر بذارن چندان کار عجیبی نیست. حالا یکی وقت میذاره برای اینکار یکی هم نمیذاره. کنسول پلیرها هم لازم نیس اینقدر کم توقع باشن و به همون پرفورمنس نسل ۷ قناعت کنن وقتی کنسول‌های فعلی کاملا توانایی اجرای ۶۰فریم حتی با گرافیک بالا رو دارن. نمونه‌ی بارزش هم Horizon Forbidden West
سونی از نظر فنی قطعا کار درست تره ولی تمام نسلی های سونی هنوز از راه نرسیدند( که ادعای شوکیس بودن هم داشته باشند) از اون طرف اگر ادعا میشه کا 60 یک استاندارده پس چرا داره pro میزنه؟ این خود نسخه پرو هم حاصل همون بیماری هست که ازPC سرایت پیدا کرده

در کل بحث من این بود که 60 فریم نبودن به معنای مرگ و زندگی نیست
( فقط کافیه به هجمه ای که به این بازی ها وارد میشه دقت کنید). واقعا نسل 7 که ما افسانه ای میدونیمش اکثر بازی ها 30 فریم اجرا میشدند. و قطعا داشتن آپشن 60 فریم اتفاق خوشایندیست. :D
ولی در کل کسی که خیلی گیر و دار بند این هاست برهpc تهیه کنه. حالا gta یکسال دیرتر بازی میکنه ولی فکر کنم اینجوری روح و روانش، سالم تر میمونه

همین الانش هم این بحثها نیست.
ولی اونموقع که اوج گیمری شما بود اگه تو انجمنها و سایتها و... رو نگاه میکردی همین بحثها حالا به شکل دیگه ای رواج داشت.
اره اون موقع ها هم بود، ولی اصلا شکل بیمار گونه الان نداشت، الان رسما ترورش میکنن :))و این که قبول دارم درصد خیلی کمی از کنسول باز ها اینجوری هستند. اکثر این دسته ادم ها همون سمت PC هستند
 
ولی در کل کسی که خیلی گیر و دار بند این هاست برهpc تهیه کنه. حالا gta یکسال دیرتر بازی میکنه ولی فکر کنم اینجوری روح و روانش، سالم تر میمونه
این جمله همون "هر کی ناراحته جمع کنه از ایران بره" ورژن گیمیش بود؟:دی بنظرم کم کاری سازنده رو با این حرفها نباید توجیح کرد. وقتی نمونه گیم کنسولی داریم که داره با فریم ریت بالا و ویژوال خیلی خوب اجرا میشه یعنی نباید یه کنسول گیمر به PC کوچ کنه، بلکه این سازنده هستش که باید باسن مبارک رو تنگ کنه:دی

البته شاید مدل بهترش این بود که بگی هر کی ناراحته جمع کنه بره رو کنسول رقیب:دی :>
 
سونی از نظر فنی قطعا کار درست تره ولی تمام نسلی های سونی هنوز از راه نرسیدند( که ادعای شوکیس بودن هم داشته باشند) از اون طرف اگر ادعا میشه کا 60 یک استاندارده پس چرا داره pro میزنه؟
سونی ادعایی نکرده و همه انحصاری هاش ۶۰ فریم یا بالاتر اجرا میشن ولی متاسفانه ماکروسافت ادعا کرده نتیجشم شده این :
XBox Series Only

Flight Simulator: 30FPS
Redfall: 30FPS
Starfield: 30FPS
Hellblade 2: 30FPS


ایشالله بعد ۴ سال از شروع نسل indiana jones اولین انحصاری series بشه که مود ۶۰ فریم داره .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or