بازی Hellblade 2 بصورت ۳۰ فریم بر روی کنسول های Xbox Series X/S اجرا میشود.

  • Thread starter Thread starter Nike-90
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Nike-90

کاربر سایت
آخرین ویرایش:
چقدر بد که انحصاری شدن یک بازی مخصوصا مولتی پلتفرم سابق این همه به حواشیش اضافه میکنه، اول کنش اون فن بیس کنسول مورد نظر در چماق ساختن از بازی مثل بلایی که سر استارفیلد اومد، دوم واکنش تیم مقابل که طبیعتا میخواد شاخ اون یکی تیم رو بشکنه و کلکل کنه... پس تخریب میکنه... بازم مثل استارفیلد،

دیگه کاریش نمیشه کرد و باید باهاش کنار بیایم...

البته استارفیلد از دید جدی واقعا میشه تا 8 حتی خیلی خیلی سختگیرانه تا 7.5 حتی 7 نمره اش رو پایین اورد و این کاملا منطقیه، این ارزش قائل شدن برای بتزدا و بازیشه، اما در هر حال استارفیلد یک بازی با هویت خاص خودشه و همینم به شدت با ارزشه، استارفیلد سبک خاص خودش رو داره، نسبت به بازی های قبلی بی جی اس یک تحول اساسیه برخلاف نظرات اشتباه برخی در اوت دیتد بودن (این اوت دیتد بودن در موتور و امکانات فنی درسته، نه طراحی استارفیلد که اتفاقا نوین بوده نسبت به قبل)

یعنی استارفیلد در عین حال که به نظرم یک سبک جدید و خاص خودش رو داره، اما کاستی های فراوانی هم داره که به نظرم در اینده میتونه به خوبی جبران شه، مثلا استارفیلد 2، با حداقل 4 5 محیط به شدت بزرگ و پر جزئیات و خفن و زیبا (مثل هینترلندز به نسبت باقی در دراگون ایج انیکوزیشن) در کنار بی نهایت سیاره و محیط رندوم و جدا به عنوان محتوای اضافی و اکسترا، و یک ویژوال و پرفورمنس خوب 60 فریم (موتور اصلاح شده یا جدید، نمیدونم، موتور اخه چالش سازگاری ماد هارو داره اگه عوض شه، برای همین احتمالا نیاز به بروزرسانی اساسی داره تا تعویض) خیلی راحت میتونه موفق شه و متای +90 رو رو هوا بزنه، یعنی کاستی های استارفیلد 1 رو، جبران کنه...

* اینجا سایت بازیه، جدی ترین موضوع اینجا بازیه، کسی که زیاد بازی میکنه، سلیقه متنوع و گسترده ای داره، اینجا حرفه ای و هاردکوره :D بقیه اش ربطی به اینجا نداره و خاله زنک و عمو مردک بازیه... فضولیه :D

ايشالا نسخه ps5 :D
 
چقدر بد که انحصاری شدن یک بازی مخصوصا مولتی پلتفرم سابق این همه به حواشیش اضافه میکنه، اول کنش اون فن بیس کنسول مورد نظر در چماق ساختن از بازی مثل بلایی که سر استارفیلد اومد، دوم واکنش تیم مقابل که طبیعتا میخواد شاخ اون یکی تیم رو بشکنه و کلکل کنه... پس تخریب میکنه... بازم مثل استارفیلد،

دیگه کاریش نمیشه کرد و باید باهاش کنار بیایم...

البته استارفیلد از دید جدی واقعا میشه تا 8 حتی خیلی خیلی سختگیرانه تا 7.5 حتی 7 نمره اش رو پایین اورد و این کاملا منطقیه، این ارزش قائل شدن برای بتزدا و بازیشه، اما در هر حال استارفیلد یک بازی با هویت خاص خودشه و همینم به شدت با ارزشه، استارفیلد سبک خاص خودش رو داره، نسبت به بازی های قبلی بی جی اس یک تحول اساسیه برخلاف نظرات اشتباه برخی در اوت دیتد بودن (این اوت دیتد بودن در موتور و امکانات فنی درسته، نه طراحی استارفیلد که اتفاقا نوین بوده نسبت به قبل)

یعنی استارفیلد در عین حال که به نظرم یک سبک جدید و خاص خودش رو داره، اما کاستی های فراوانی هم داره که به نظرم در اینده میتونه به خوبی جبران شه، مثلا استارفیلد 2، با حداقل 4 5 محیط به شدت بزرگ و پر جزئیات و خفن و زیبا (مثل هینترلندز به نسبت باقی در دراگون ایج انیکوزیشن) در کنار بی نهایت سیاره و محیط رندوم و جدا به عنوان محتوای اضافی و اکسترا، و یک ویژوال و پرفورمنس خوب 60 فریم (موتور اصلاح شده یا جدید، نمیدونم، موتور اخه چالش سازگاری ماد هارو داره اگه عوض شه، برای همین احتمالا نیاز به بروزرسانی اساسی داره تا تعویض) خیلی راحت میتونه موفق شه و متای +90 رو رو هوا بزنه، یعنی کاستی های استارفیلد 1 رو، جبران کنه...

* اینجا سایت بازیه، جدی ترین موضوع اینجا بازیه، کسی که زیاد بازی میکنه، سلیقه متنوع و گسترده ای داره، اینجا حرفه ای و هاردکوره :D بقیه اش ربطی به اینجا نداره و خاله زنک و عمو مردک بازیه... فضولیه :D
این استارفیلد نمیدونم واقعا چی داشت، من حداقل برای حجم! بازیهای امروزیم که شده درجا دیلیتشون نمیکنم این فقط دو ساعت روی سیستمم دووم اورد
حتی باور کن الون این دارک ۲۰۲۴ هم پاک نکردم نشستم هنوز هرزگاهی میرم.

ولی این ایرادات فنیش به کنار (هوش مصنوعی و npc ها که سرشون به بدنشون پنالتی میزد) خود بازی دهها ایراد ساختاری داشت ولت میکرد یه سیاره پر از خالی، شخصیتها و داستان ضعیف که هیچ اندازه اسکایریم و فال اوت نبود و...

من بشخصه ۶ هم بهش نمیدم سوای اینکه طرف چه پلتفرمی هستم.

با دید مثبتم سمتش رفتم دیدی که الان به هل بلید۲ دارم ولی اون یه چیزی بود پسرفت کامل نسبت به بازیهای قبلی BGS
 
View attachment 333942

نظر جان لينمن كه در پاسخ به ٦٠ فريم بودن فرربيدن وست هست و علت ٣٠ فريمي هل بليد رو ري ترسينگ بازي شامل نورپردازي و رفلكشن و nanite دونسته

يه توضيحم بدم
اين حرف به اين معني نيست كه بازي نميتونسته مود پرفورمنس داشته باشه
چون مسلما بايد تو مود پرفورمس تمام يا بيشتر اپشنهاي ري تريسينگ حذف ميشد و تو بقيه بازيها هم به اين شكله

بيشتر بحث ريترسينگ به صورت كامل هم براي رزولوشن دايناميك بازي و هم سي فريم شدنش در اين حالته

كلا بنظرم ماكرو بايد حساسيت بيشتري تو خروجيهاش به خرج بده و مخصوصا تو فرست پارتيها از ماكزيمم توان خصوصا سري اكس بهره بگيره
چون واقعا سي فريم روي سري اس چيز عجيب غريبي نيست و قابل توجيح هست

منتهي براي خود من بشخصه كه سري اكس دارم تا حدود زيادي نا اميد كننده است
مثلا اواتار با وجود اوپن ورلد بودنش روي فايو و سري اكس مود ٦٠ رو داره اما رو سري اس نداره
 
عجب...
چرا ما هرچی میگیم چندروز بعدش DF همونو میگه :-?

View attachment 333993
خب چه ارتباطی الان با HB2 داره؟
بازی اینها یه چی دیگست ، انجین تفاوت داره ، اصلا هدف سازنده کاملا ساخت یک بازی متفاوته که شاید پلیرهای زیادی رو هدف قرار نداده باشه.
واقعا هم بازیی نیست که همه بخوان بازی کننش ، مثل Alan Wake 2.
برعکس بازیهایی که پلی استیشن طی این مدت ساخته که حتما همه پسند تر بودن.
ریلکس :D بحث مقایسه نیست.
منظورم اینه که تارگت پلیری که استودیو هدف قرار داده اکثر گیمرها نیستن پس شاید به این واسطه بشه انتخابهای ریسکی تری انجام داد.
طراحی های خاص تری داشت و از لحاظ محتوا هم حرف متفاوتی زد.

اینکه خودش هم میگه که 30 یا 60 فریم یه انتخابه که از ابتدای پروسه ساخت بازی انتخاب میشه.

کاش باقیش رو هم میزاشتی که دقیقا از همونجایی که تموم کرد به این اشاره میکنه که انتخاب استودیو از ابتدا همین 30 فریم بوده ، اینکه UE5 و استفاده از این تکنیکهایی که روش مانور میده ( توضیح خودم :مثل نانایت و...) خیلی سنگینه و استفاده از اونها هزینه بر که خب چاره ای جز قربانی کردن فریم یا رزولوشن نمیمونه.
حتی بعدش هم اذعان میکنه که این بازی حتی بعدا اگه روی PS5 هم بیاد ـ که حتما میاد ـ باز هم نمیتونه 60 فریم باشه.
توضیح خودم: مگه اینکه از رزولوشن و... بزنن.
و اشاره میکنه شاید روی PSPro بتونن اینکارو انجام بدن.


==============
در مقابل آخر این تیکه مربوط به هلبلید به این اشاره کرد که تو نسخه قبلی روی کنسولها پلیر با انتخاب مود 30 فریم میتونست تجربه خیلی نرم و روونی رو داشته باشه ولی اینجا با این ویدئویی که استودیو روی یوتوب گذاشته خیلی جالب به نظر نمیرسه.
اینکه مطمئن نیستن بخاطر فشرده سازی و... خود یوتوبه که اینطوره یا از خود بازیه.
اینجاش واقعا مهمه و خطرناکه که ممکنه استودیو حتی روی 30 فریم هم نتونسته باشه که بازی رو بهینه کنه!
که اگه اینطور باشه واقعا خسته نباشن [-(
ولی خب فعلا نمیشه قطعی گفت.
 
آخرین ویرایش:
خب چه ارتباطی الان با HB2 داره؟
بازی اینها یه چی دیگست ، انجین تفاوت داره ، اصلا هدف سازنده کاملا ساخت یک بازی متفاوته که شاید پلیرهای زیادی رو هدف قرار نداده باشه.
واقعا هم بازیی نیست که همه بخوان بازی کننش ، مثل Alan Wake 2.
برعکس بازیهایی که پلی استیشن طی این مدت ساخته که حتما همه پسند تر بودن.
ریلکس :D بحث مقایسه نیست.
منظورم اینه که تارگت پلیری که استودیو هدف قرار داده اکثر گیمرها نیستن پس شاید به این واسطه بشه انتخابهای ریسکی تری انجام داد.
طراحی های خاص تری داشت و از لحاظ محتوا هم حرف متفاوتی زد.

اینکه خودش هم میگه که 30 یا 60 فریم یه انتخابه که از ابتدای پروسه ساخت بازی انتخاب میشه.

کاش باقیش رو هم میزاشتی که دقیقا از همونجایی که تموم کرد به این اشاره میکنه که انتخاب استودیو از ابتدا همین 30 فریم بوده ، اینکه UE5 و استفاده از این تکنیکهایی که روش مانور میده ( توضیح خودم :مثل نانایت و...) خیلی سنگینه و استفاده از اونها هزینه بر که خب چاره ای جز قربانی کردن فریم یا رزولوشن نمیمونه.
حتی بعدش هم اذعان میکنه که این بازی حتی بعدا اگه روی PS5 هم بیاد ـ که حتما میاد ـ باز هم نمیتونه 60 فریم باشه.
توضیح خودم: مگه اینکه از رزولوشن و... بزنن.
و اشاره میکنه شاید روی PSPro بتونن اینکارو انجام بدن.


==============
در مقابل آخر این تیکه مربوط به هلبلید به این اشاره کرد که تو نسخه قبلی روی کنسولها پلیر با انتخاب مود 30 فریم میتونست تجربه خیلی نرم و روونی رو داشته باشه ولی اینجا با این ویدئویی که استودیو روی یوتوب گذاشته خیلی جالب به نظر نمیرسه.
اینکه مطمئن نیستن بخاطر فشرده سازی و... خود یوتوبه که اینطوره یا از خود بازیه.
اینجاش واقعا مهمه و خطرناکه که ممکنه استودیو حتی روی 30 فریم هم نتونسته باشه که بازی رو بهینه کنه!
که اگه اینطور باشه واقعا خسته نباشن [-(
ولی خب فعلا نمیشه قطعی گفت.


خوب اول صحبتهاش به اين اشاره ميكنه كه سوني بازيها رو با مود ٦٠ ميده و اكس باكس اين رويكردو نداشته

در مورد پليگ تيل هم يادمه قشنگ كه ميگفتن بخاطر گرافيك خفن بازي ٣٠ فريمه و سنگينه
اما چند ماه بعد مود ٦٠ اضافه شد

بازيهايي مثله لورد اف دفالن و استاروارز يا روبو كاپ مود ٦٠ مشكل داره اصلا دليلي بر اين نيست كه اگه با انريل كار كني بايد ٦٠ فريمت انقدر بد باشه

ضمن اينكه دوتا از استوديو ها بشدت تو بحث فني ضعيفن هم lords of the fallen و روبو كاپ هم كه استوديوش اينديه كلا
منتهي ريسپاون تو انريل ٤ و استاروارز نسخه اول هم بشدت مشكل داشت
كه مساله اصليشون زمانه

اينه تو فاصله ٣ يا ٤ سال بعد از نسخه اول نسخه دو رو دادن اونم در حاليكه تيم پشتيبان ايپكس دارن و تو بتل فيلد هم كمك كردن و يه پروژه فرست پرسن استاروارزم داشتن كه كنسل شد


دي اف هيچوقت نوك حمله رو به سمت پلتفورم و خصوصا استوديو نميگيره كه مثلا ماكرو بودجه بيشتري ميذاشت ميشد مود ٦٠ داشته باشه

و خوب طبيعي هم هست به عنوان يه رسانه تحليلي موضع نبايد به اون شكل بگيرن و صرفا بازيها رو نقد فني ميكنن .
 
30 فریم بودن بازی که کم کاری هست من شخصا حاضرم با گرافیک کمتر ولی آپشن 60 فریم هم بدن :دی
اما یک مقایسه عجیبی اینجا میبینم که بعضی دوستان میرن ویدیو رندر شده از یوتیوب میارن میگن این گرافیک چیزی نیست 1 نفره میشه همچین گرافیکی از آنریل گرفت
آقا جان ریل تایم رندرینگ رو با چه منطقی با یه سین پری رندر شده مقایسه می کنید؟ توصیحات خیلی از اون ویدیوهارو بخونید متوجه میشید اون سین 1/2 دقیقه ایی با قویترین سیستم ها 20/30 روز طول کشیده رندر بشه
اشتباه نزنید ریل تایم رندرینگ با پری رندر دو دنیای متفاوت هستن
 
خوب اول صحبتهاش به اين اشاره ميكنه كه سوني بازيها رو با مود ٦٠ ميده و اكس باكس اين رويكردو نداشته

در مورد پليگ تيل هم يادمه قشنگ كه ميگفتن بخاطر گرافيك خفن بازي ٣٠ فريمه و سنگينه
اما چند ماه بعد مود ٦٠ اضافه شد

بازيهايي مثله لورد اف دفالن و استاروارز يا روبو كاپ مود ٦٠ مشكل داره اصلا دليلي بر اين نيست كه اگه با انريل كار كني بايد ٦٠ فريمت انقدر بد باشه

ضمن اينكه دوتا از استوديو ها بشدت تو بحث فني ضعيفن هم lords of the fallen و روبو كاپ هم كه استوديوش اينديه كلا
منتهي ريسپاون تو انريل ٤ و استاروارز نسخه اول هم بشدت مشكل داشت
كه مساله اصليشون زمانه

اينه تو فاصله ٣ يا ٤ سال بعد از نسخه اول نسخه دو رو دادن اونم در حاليكه تيم پشتيبان ايپكس دارن و تو بتل فيلد هم كمك كردن و يه پروژه فرست پرسن استاروارزم داشتن كه كنسل شد


دي اف هيچوقت نوك حمله رو به سمت پلتفورم و خصوصا استوديو نميگيره كه مثلا ماكرو بودجه بيشتري ميذاشت ميشد مود ٦٠ داشته باشه

و خوب طبيعي هم هست به عنوان يه رسانه تحليلي موضع نبايد به اون شكل بگيرن و صرفا بازيها رو نقد فني ميكنن .
الان کدوم بازی UE5 با این گرافیک و رزولوشنی که HB2 ارائه میده روی کنسول 60 فریمه؟
این را به من نیشان بده لطفا؟

خب خود DF هم میگه میشه 60 فریم باشه ولی باید از رزولوشن بزنی.
استودیو انتخاب کرده این مود رو نزاره ، حالا بعدا اگه با آپدیت هم بخواد بیاد باز همین شرایطه.
یا رزولوشن میزنن یا تو مود پرفورمنس چندتا تکنیک خاموش میشه و کارهایی از این دست.

DF میگه بعد این یک سال بالاخره یک بازی UE باید باشه که بشه رو کنسولها هم رزولوشن خوب گرفت و هم این تکنیکهارو استفاده کرد و فریم خوبی هم بشه کنارش داشت.
بعد این چندتا بازی میشه نتیجه گرفت که واقعا این یک رونده و حرفشون درسته.

اگه اینها هیچکدومش قبول نیست دیگه تهش باید صبر کنیم ببینیم کوالیشن چیکار میکنه.
تو بحث فنی و مخصوصا کار با آنریل که رو دست اونها واقعا نداریم.
 
خب چه ارتباطی الان با HB2 داره؟
بازی اینها یه چی دیگست ، انجین تفاوت داره ، اصلا هدف سازنده کاملا ساخت یک بازی متفاوته که شاید پلیرهای زیادی رو هدف قرار نداده باشه.
واقعا هم بازیی نیست که همه بخوان بازی کننش ، مثل Alan Wake 2.
برعکس بازیهایی که پلی استیشن طی این مدت ساخته که حتما همه پسند تر بودن.
ریلکس :D بحث مقایسه نیست.
منظورم اینه که تارگت پلیری که استودیو هدف قرار داده اکثر گیمرها نیستن پس شاید به این واسطه بشه انتخابهای ریسکی تری انجام داد.
طراحی های خاص تری داشت و از لحاظ محتوا هم حرف متفاوتی زد.

اینکه خودش هم میگه که 30 یا 60 فریم یه انتخابه که از ابتدای پروسه ساخت بازی انتخاب میشه.

کاش باقیش رو هم میزاشتی که دقیقا از همونجایی که تموم کرد به این اشاره میکنه که انتخاب استودیو از ابتدا همین 30 فریم بوده ، اینکه UE5 و استفاده از این تکنیکهایی که روش مانور میده ( توضیح خودم :مثل نانایت و...) خیلی سنگینه و استفاده از اونها هزینه بر که خب چاره ای جز قربانی کردن فریم یا رزولوشن نمیمونه.
حتی بعدش هم اذعان میکنه که این بازی حتی بعدا اگه روی PS5 هم بیاد ـ که حتما میاد ـ باز هم نمیتونه 60 فریم باشه.
توضیح خودم: مگه اینکه از رزولوشن و... بزنن.
و اشاره میکنه شاید روی PSPro بتونن اینکارو انجام بدن.


==============
در مقابل آخر این تیکه مربوط به هلبلید به این اشاره کرد که تو نسخه قبلی روی کنسولها پلیر با انتخاب مود 30 فریم میتونست تجربه خیلی نرم و روونی رو داشته باشه ولی اینجا با این ویدئویی که استودیو روی یوتوب گذاشته خیلی جالب به نظر نمیرسه.
اینکه مطمئن نیستن بخاطر فشرده سازی و... خود یوتوبه که اینطوره یا از خود بازیه.
اینجاش واقعا مهمه و خطرناکه که ممکنه استودیو حتی روی 30 فریم هم نتونسته باشه که بازی رو بهینه کنه!
که اگه اینطور باشه واقعا خسته نباشن [-(
ولی خب فعلا نمیشه قطعی گفت.

اتفاقا نسخه قبل ٣٠ فريم چشم در بيارى داشت :D
همين چن وقت قبل هم زمان با استارفيلد رو گيم پس دانلودش كردم و رو مود گرافيك يكم بازى كردم واقعا اذيت كننده بود.
با اينكه اون مدت با استارفيلد كه ٣٠ فريمه مشغول بودم ولى ٣٠ فريم اين خيلى اذيت ميكرد بيشترم به خاطر فيلتراى تصوير بود.
 
اتفاقا نسخه قبل ٣٠ فريم چشم در بيارى داشت :D
همين چن وقت قبل هم زمان با استارفيلد رو گيم پس دانلودش كردم و رو مود گرافيك يكم بازى كردم واقعا اذيت كننده بود.
با اينكه اون مدت با استارفيلد كه ٣٠ فريمه مشغول بودم ولى ٣٠ فريم اين خيلى اذيت ميكرد بيشترم به خاطر فيلتراى تصوير بود.
بازی قبلی هم روی PS4 معمولی همین 30 فریم بود درسته؟
این رو میدونم که پرو میتونست 60 فریم اجرا کنه ولی با رزولوشن داینامیک.
================
کلا بازی واقعا مریضیه ، نسخه قبل هم اینطور بود.
یعنی نمیشه برای فان رفت و بازی کرد ، باید قبلش خودت رو آماده کنی.
بازیهای از این دست رو من شاید اگه بتونم 10تا اسم ببرم این حتما جزوشونه.
 
  • Like
Reactions: m.a.t and MO021
الان کدوم بازی UE5 با این گرافیک و رزولوشنی که HB2 ارائه میده روی کنسول 60 فریمه؟
این را به من نیشان بده لطفا؟

خب خود DF هم میگه میشه 60 فریم باشه ولی باید از رزولوشن بزنی.
استودیو انتخاب کرده این مود رو نزاره ، حالا بعدا اگه با آپدیت هم بخواد بیاد باز همین شرایطه.
یا رزولوشن میزنن یا تو مود پرفورمنس چندتا تکنیک خاموش میشه و کارهایی از این دست.

DF میگه بعد این یک سال بالاخره یک بازی UE باید باشه که بشه رو کنسولها هم رزولوشن خوب گرفت و هم این تکنیکهارو استفاده کرد و فریم خوبی هم بشه کنارش داشت.
بعد این چندتا بازی میشه نتیجه گرفت که واقعا این یک رونده و حرفشون درسته.

اگه اینها هیچکدومش قبول نیست دیگه تهش باید صبر کنیم ببینیم کوالیشن چیکار میکنه.
تو بحث فنی و مخصوصا کار با آنریل که رو دست اونها واقعا نداریم.

انريل بنظرم چون تازه نسخه پنجش اومد و اول هم بشدت مشكل داشت براي خيلي از بازيسازها دردسره و قطعا به سمت اواخر نسل بريم مثله انريل ٤ كه هلو شده بود واسه همه اينم بشه

منتهي فارق از بحث انجين اون تيم فني استوديو خيلي مهمه
و شايد تعداد استوديو هايي كه تيم فني خفني رو دارن دو رقمي نشه
راكستار
ناتي داگ رو كنسول البته
پلي گراوند
كوليشن
گريلا

و رمدي و اسوبو بنظرم جز تاپ هاي اين صنعتن تو بحث تيم فني

نينجا هم نسخه اول هل بليد براي يه بازي ايندي خيلي خوب بود
اين يكي هم واقعا به فيلم نزديك شده تو گرافيك

منتهي مطمئنا با صرف هزينه و نيروي بيشتر اينا مود ٦٠ رو هم ميتونستن توسعه بدن
 
خب چه ارتباطی الان با HB2 داره؟
بازی اینها یه چی دیگست ، انجین تفاوت داره ، اصلا هدف سازنده کاملا ساخت یک بازی متفاوته که شاید پلیرهای زیادی رو هدف قرار نداده باشه.
واقعا هم بازیی نیست که همه بخوان بازی کننش ، مثل Alan Wake 2.
برعکس بازیهایی که پلی استیشن طی این مدت ساخته که حتما همه پسند تر بودن.
ریلکس :D بحث مقایسه نیست.
منظورم اینه که تارگت پلیری که استودیو هدف قرار داده اکثر گیمرها نیستن پس شاید به این واسطه بشه انتخابهای ریسکی تری انجام داد.
طراحی های خاص تری داشت و از لحاظ محتوا هم حرف متفاوتی زد.

اینکه خودش هم میگه که 30 یا 60 فریم یه انتخابه که از ابتدای پروسه ساخت بازی انتخاب میشه.

کاش باقیش رو هم میزاشتی که دقیقا از همونجایی که تموم کرد به این اشاره میکنه که انتخاب استودیو از ابتدا همین 30 فریم بوده ، اینکه UE5 و استفاده از این تکنیکهایی که روش مانور میده ( توضیح خودم :مثل نانایت و...) خیلی سنگینه و استفاده از اونها هزینه بر که خب چاره ای جز قربانی کردن فریم یا رزولوشن نمیمونه.
حتی بعدش هم اذعان میکنه که این بازی حتی بعدا اگه روی PS5 هم بیاد ـ که حتما میاد ـ باز هم نمیتونه 60 فریم باشه.
توضیح خودم: مگه اینکه از رزولوشن و... بزنن.
و اشاره میکنه شاید روی PSPro بتونن اینکارو انجام بدن.


==============
در مقابل آخر این تیکه مربوط به هلبلید به این اشاره کرد که تو نسخه قبلی روی کنسولها پلیر با انتخاب مود 30 فریم میتونست تجربه خیلی نرم و روونی رو داشته باشه ولی اینجا با این ویدئویی که استودیو روی یوتوب گذاشته خیلی جالب به نظر نمیرسه.
اینکه مطمئن نیستن بخاطر فشرده سازی و... خود یوتوبه که اینطوره یا از خود بازیه.
اینجاش واقعا مهمه و خطرناکه که ممکنه استودیو حتی روی 30 فریم هم نتونسته باشه که بازی رو بهینه کنه!
که اگه اینطور باشه واقعا خسته نباشن [-(
ولی خب فعلا نمیشه قطعی گفت.
سونی از اواخر نسل هفتم فرمول طلایی رو پیدا کرد. اکشن ادونچر سوم شخص و در ادامه دوربین از شانه. این سبک همه پسند هست، خب چیز بدی هم نیست. الان سونی کجاست و مایکروسافت کجای صنعت هست ؟

وقتی پس از ۱۷ ماه از عدم عرضه عناوین AAA انحصاری و اولین بازی انحصاری مجموعه زنیمکس (Redfall) به صورت 30FPS عرضه شد در جوامع آنلاین ضربه بدی به اعتبار برند اکس باکس وارد شد و استارفیلد در ادامه بنزین روی اتش بود.

بله استدیو انتخاب کرده 30 فریم عرضه کنه، استودیو انتخاب کرده از سنگین ترین فیچر های یک انجین بازی سازی غیر بهینه استفاده کنه... نه این انتخاب استودیو بوده درست نیست. استودیو مجبور بوده. چون بازی اش به صورت CGI در پیش چشمان ۷۰ میلیون نفر رونمایی شد. چون کامنیوتی اکس باکس چنان غرق در گرافیک شد که بلاخره یک سلاح در بحث های کنسول وار در خصوص گرافیک گیرش اومد.

لومن یا Nanite به چه درد من می‌خوره ؟ ایا وجود این‌ها واجب است در بازی ؟ چرا به اصلی‌ترین نقد به بازی اول، یعنی کامبت رسیدگی نکرده استدیو ؟ همین باعث میشه منتقد در حین تجربه به جای تجربه بازی به دنبال ایراد گرفتن باشه.

گفتم و باز هم میگم از Redfall به این ور هر گونه نقص در اجرای فریم ریت بازی های فرست پارتی مایکروسافت به خاطر وجود سریز اس هست. مایکروسافت اجازه نخواهد داد یکی از کنسول هاش 60FPS یک بازی رو اجرا کنه و دیگری 30FPS همون Creative decision اسپنسر در گیمزکان ۲۰۲۳ که فرداش دورغ اسپنسر نمایان شد.

خوبی سونی اینه که آنقدر برای این برند اش ارزش قائل هست که تمامی بحث ها رو رصد می‌کنه که هنگام رونمایی از بازی ها حتی اشاره کنه بازی مورد بحث ترکیبی از کاتسین های سینمایی و فوتیج های ظبط شده بر روی Playstation 5 Development kit است.


خلاصه که این بازی هم عرضه میشه و اخرین دیوار کامیونیتی اکس باکس برای پناه گرفتن از دورغ های فیل اسپنسر ریخته میشه.
 
گفتم و باز هم میگم از Redfall به این ور هر گونه نقص در اجرای فریم ریت بازی های فرست پارتی مایکروسافت به خاطر وجود سریز اس هست. مایکروسافت اجازه نخواهد داد یکی از کنسول هاش 60FPS یک بازی رو اجرا کنه و دیگری 30FPS همون Creative decision اسپنسر در گیمزکان ۲۰۲۳ که فرداش دورغ اسپنسر نمایان شد.
باقیش نظر شماست و من حرفی در موردش ندارم.
ولی این مورد رو فکر کنم همین چند روز پیش هم نوشتی و من جواب دادم.
گفتم که تو یه بازی مولتی پلیر اگه رقابتی باشه باید اینطور که میگی باشه ، اصلا نه مایکروسافت بلکه خود استودیو اینطور در نظر میگیره که فریم روی همه کنسولها برابر باشه و برتری به نسبت هم نداشته باشن.

ولی خب اگه در حالت کلی اینطور باشه که مایکرو سازنده رو اجبار کنه که دوتا کنسول حتما با یه FPS اجرا کنن ولی ما همین الان کلی بازی داریم که روی سری اس نهایتا 30 فریمن و روی ایکس 60 فریم یا حتی 120.

این فرضیه ها رو شما از کجا میاری قربان؟ :D
 
كلا بازيهاي كنسولي بر اساس ٣٠ فريم ساخته ميشن
منكه جز شوترها بازي يادم نمياد بر اساس ٦٠ توسعه داده بشه
اين مود ٦٠ به نوعي كاستومايز شده مود ٣٠ هست
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or