بازی Hellblade 2 بصورت ۳۰ فریم بر روی کنسول های Xbox Series X/S اجرا میشود.

  • Thread starter Thread starter Nike-90
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Nike-90

کاربر سایت
آخرین ویرایش:
باقیش نظر شماست و من حرفی در موردش ندارم.
ولی این مورد رو فکر کنم همین چند روز پیش هم نوشتی و من جواب دادم.
گفتم که تو یه بازی مولتی پلیر اگه رقابتی باشه باید اینطور که میگی باشه ، اصلا نه مایکروسافت بلکه خود استودیو اینطور در نظر میگیره که فریم روی همه کنسولها برابر باشه و برتری به نسبت هم نداشته باشن.

ولی خب اگه در حالت کلی اینطور باشه که مایکرو سازنده رو اجبار کنه که دوتا کنسول حتما با یه FPS اجرا کنن ولی ما همین الان کلی بازی داریم که روی سری اس نهایتا 30 فریمن و روی ایکس 60 فریم یا حتی 120.

این فرضیه ها رو شما از کجا میاری قربان؟ :D
نوشتم عناوین فرست پارتی. بله اگاه هستم کلی بازی هست که فریم های متفاوتی دارند.

چه قانون نانوشته‌ای هست کاری ندارم، اینکه فرضیه من درست هست یا نه هم شاید در آینده یکی از این توسعه دهندگان دهن باز کنه و حقایق رو بر ملا کنه.

اما در این باره هیچ بهانه ای رو من قبول نمی‌کنم. به جای طرفداری و عیبی نداره من از سازنده محصولی که خریدم طلبکار هستم که همیشه بهترین رو برای من عرضه کنه. بازی اول رو واقعا دوست داشتم و مشتاقانه منتظر بازی دوم بودم. اما برای خودم استانداری دارم. وقتی از لحاظ کیفیتی چشمان من کیفیت بهتری رو می‌بینند و عادت می‌کنند سخته که دوباره به کیفیت قبل نگاه کنم. نسل هفت و هشت چون کنسول پلیر استاندارد 30 و نهایت 1080رو داشت الان وقتی شما یه بازی 60 فریم بازی کنی بازگشت به قبل دشوار هست. فکر کنم اهمیت FPS در نزد پی سی پلیر ها اینطور راحتر درک میکنید.
 
اما در این باره هیچ بهانه ای رو من قبول نمی‌کنم. به جای طرفداری و عیبی نداره من از سازنده محصولی که خریدم طلبکار هستم که همیشه بهترین رو برای من عرضه کنه. بازی اول رو واقعا دوست داشتم و مشتاقانه منتظر بازی دوم بودم. اما برای خودم استانداری دارم. وقتی از لحاظ کیفیتی چشمان من کیفیت بهتری رو می‌بینند و عادت می‌کنند سخته که دوباره به کیفیت قبل نگاه کنم. نسل هفت و هشت چون کنسول پلیر استاندارد 30 و نهایت 1080رو داشت الان وقتی شما یه بازی 60 فریم بازی کنی بازگشت به قبل دشوار هست. فکر کنم اهمیت FPS در نزد پی سی پلیر ها اینطور راحتر درک میکنید.
این نیمه دوم نسل 9 بازیهاش بیاد ببینیم چه گلی به سر صنعت میزنن ، بالاخره چشمهامون عادت میکنه به بازی نسل نهمی با فریم 60 یا نه.
البته 60 فریم این نسل خیلی اورریتد شده واقعا ، چشم انسان بیشتر از 30 فریم رو نمیتونه تشخیص بده.
 
  • Poker Face
Reactions: Dreadlord
این نیمه دوم نسل 9 بازیهاش بیاد ببینیم چه گلی به سر صنعت میزنن ، بالاخره چشمهامون عادت میکنه به بازی نسل نهمی با فریم 60 یا نه.
البته 60 فریم این نسل خیلی اورریتد شده واقعا ، چشم انسان بیشتر از 30 فریم رو نمیتونه تشخیص بده.
برادر کی گفته نمی‌تونه تشخیص بده ؟ گوشی من از 120hz یه کم فریم اش کمتر میشه کاملاً متوجه میشم.

شاید برای هرکسی متفاوت باشه. ولی شخصاً همچنین چیزی برای من صدق نمیکنه.
 
برادر کی گفته نمی‌تونه تشخیص بده ؟ گوشی من از 120hz یه کم فریم اش کمتر میشه کاملاً متوجه میشم.

شاید برای هرکسی متفاوت باشه. ولی شخصاً همچنین چیزی برای من صدق نمیکنه.
اون هرتز میزان رفرش شدن برای گرفتن ورودی‌ها به صفحه نمایش بر ثانیه‌س. فریم ریت تصاویر پیوسته‌ای هست که بواسطه‌‌ مدیا داخل نمایشگر میبینی. هرتز بالاتر به روان دیده‌تر شدن فریم‌ها کمک می‌کنه.

یک فیلم سینمایی ۲۴ فریم بر ثانیه هست.

برای تصاویر ورزشی یا گیم‌هایی با اکشن بالا که تحرکات سریع بین فریم داره سمت ۶۰ فریم میرن.

این دو قضیه کاملا به هم مربوط هستن اما دقیقا یکسان و یکچیز نیستن.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------






اینکه چشم انسان تصاویر دنیای واقعی دقیقا تا چه میزان فریم رو می‌تونه ببینه برای هر چشم متفاوت هست. ۳۰ تا که حالت معمولی هست. اما بیشتر از یه حدی نیاز به جابجایی سر + چشم برای دنبال کردن سوژه داره باعث محدودیت میشه‌.

اما وقتی به نمایشگر که تصویر به نوعی مصنوعی (منظور غیر واقعی هست) تا ۵۰۰ هرتز می‌تونه تشخیص بده و فریم‌های خیلی بیشتری ببینه.
جدا از دیدن فریم، یه بازی یا هر چیزی که رندر میشه و فریم بالاتری داره می‌تونه شامل خیلی جزئیات زیادی باشه‌. هر بار چشم مقداری از فریم‌ها رو میس بده و به یسری جزئیات توجه کنه و به نوعی تصویر متفاوتی ببینه که این به خود مغز آدم هم بستگی داره. می‌تونه هر بار گول بخوره و یسری چیزا رو نبینه!


کلا اینکه بگیم چشم انسان ۳۰ فریم بیشتر نمی‌تونه ببینه قطعا غلط هست. حتی تا ۶۰ و بیشتر هم می‌تونه ببینه و ممکنه چشم و مغز قوی حتی بیشتر از ۱۲۰ هم ببینن و کامل تمام قسمت‌ها رو توی ذهنشون پردازش کنن. (من نمی‌تونم 😁)

اما برای این بازی و خیلی از بازی‌ها، ۳۰ فریم ریت به شرط ثبات و کم نشدن و لگ نزدن کاملا اوکی هست. بازی‌هایی که توش تحرکات سریع خیلی زیادی داره اما ۳۰ فریم براش اوکی نیست. مثلا مود ۳۰ فریم forza 8 واقعا وجودش به نظر من مسخره‌س. مثلا بازی‌های مالتی پلیر مثل COD زیر ۶۰ فریم باشه مسخره‌س.

اینکه بخوایم فکت صادر کنیم‌ توی این نسل که‌ تمامی بازی‌ها باید ۶۰ فریم باشن درست نیست. ممکنه نسل‌های بعدی سخت‌افزار کشش داشته باشه و 4K بودن و 60FPS بودن بشه استاندارد. تو این نسل می‌تونست این استاندارد باشه اما بخاطر مسائل جدیدی مثل رفلکشن و آپشن‌های جدید‌تر که به نظرم توسط شرکت‌های سازنده‌ی گرافیک بولد میشه و ایجاد نیاز میشه تا محصول بیشتری بفروشن، کنسول‌ها نتونستن به اون استاندارد برسن.
 
آخرین ویرایش:
اینکه بخوایم فکت صادر کنیم‌ توی این نسل که‌ تمامی بازی‌ها باید ۶۰ فریم باشن درست نیست. ممکنه نسل‌های بعدی سخت‌افزار کشش داشته باشه و 4K بودن و 60FPS بودن بشه استاندارد. تو این نسل می‌تونست این استاندارد باشه اما بخاطر مسائل جدیدی مثل رفلکشن و آپشن‌های جدید‌تر که به نظرم توسط شرکت‌های سازنده‌ی گرافیک بولد میشه و ایجاد نیاز میشه تا محصول بیشتری بفروشن، کنسول‌ها نتونستن به اون استاندارد برسن.
تا زمانی که کنسول خانگی وجودش صرفا به عنوان ورودی اکوسیستم کمپانی باشه و همزمان همه واسه گرافیک خفن و ray tracing و فلان و بهمان سر و دست بشکنن ۶۰ فریم استاندارد نمیشه چون دستگاهی که باید با قیمت پایین عرضه بشه هرگز نمیتونه پرفورمنس و گرافیک عالی رو همزمان ارائه بده
 
در مورد خود بازي واقعا نميشه نظر داد
يعني با اين گرافيك يونيك و تكنينك هاي صدا و خلاقيت نينجا با همين فريم مي تونه يه تجربه خيلي خاص رو ارائه بده
خصوصا كه فريم كامل پايدار و بدون حتي يكي دو فريم افت باشه

برا همين در مورد كيفيتش بايد صبر كنيم ببينيم
 
اون هرتز میزان رفرش شدن برای گرفتن ورودی‌ها به صفحه نمایش بر ثانیه‌س. فریم ریت تصاویر پیوسته‌ای هست که بواسطه‌‌ مدیا داخل نمایشگر میبینی. هرتز بالاتر به روان دیده‌تر شدن فریم‌ها کمک می‌کنه.

یک فیلم سینمایی ۲۴ فریم بر ثانیه هست.

برای تصاویر ورزشی یا گیم‌هایی با اکشن بالا که تحرکات سریع بین فریم داره سمت ۶۰ فریم میرن.

این دو قضیه کاملا به هم مربوط هستن اما دقیقا یکسان و یکچیز نیستن.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------






اینکه چشم انسان تصاویر دنیای واقعی دقیقا تا چه میزان فریم رو می‌تونه ببینه برای هر چشم متفاوت هست. ۳۰ تا که حالت معمولی هست. اما بیشتر از یه حدی نیاز به جابجایی سر + چشم برای دنبال کردن سوژه داره باعث محدودیت میشه‌.

اما وقتی به نمایشگر که تصویر به نوعی مصنوعی (منظور غیر واقعی هست) تا ۵۰۰ هرتز می‌تونه تشخیص بده و فریم‌های خیلی بیشتری ببینه.
جدا از دیدن فریم، یه بازی یا هر چیزی که رندر میشه و فریم بالاتری داره می‌تونه شامل خیلی جزئیات زیادی باشه‌. هر بار چشم مقداری از فریم‌ها رو میس بده و به یسری جزئیات توجه کنه و به نوعی تصویر متفاوتی ببینه که این به خود مغز آدم هم بستگی داره. می‌تونه هر بار گول بخوره و یسری چیزا رو نبینه!


کلا اینکه بگیم چشم انسان ۳۰ فریم بیشتر نمی‌تونه ببینه قطعا غلط هست. حتی تا ۶۰ و بیشتر هم می‌تونه ببینه و ممکنه چشم و مغز قوی حتی بیشتر از ۱۲۰ هم ببینن و کامل تمام قسمت‌ها رو توی ذهنشون پردازش کنن. (من نمی‌تونم 😁)

اما برای این بازی و خیلی از بازی‌ها، ۳۰ فریم ریت به شرط ثبات و کم نشدن و لگ نزدن کاملا اوکی هست. بازی‌هایی که توش تحرکات سریع خیلی زیادی داره اما ۳۰ فریم براش اوکی نیست. مثلا مود ۳۰ فریم forza 8 واقعا وجودش به نظر من مسخره‌س. مثلا بازی‌های مالتی پلیر مثل COD زیر ۶۰ فریم باشه مسخره‌س.

اینکه بخوایم فکت صادر کنیم‌ توی این نسل که‌ تمامی بازی‌ها باید ۶۰ فریم باشن درست نیست. ممکنه نسل‌های بعدی سخت‌افزار کشش داشته باشه و 4K بودن و 60FPS بودن بشه استاندارد. تو این نسل می‌تونست این استاندارد باشه اما بخاطر مسائل جدیدی مثل رفلکشن و آپشن‌های جدید‌تر که به نظرم توسط شرکت‌های سازنده‌ی گرافیک بولد میشه و ایجاد نیاز میشه تا محصول بیشتری بفروشن، کنسول‌ها نتونستن به اون استاندارد برسن.
تشکر از اطلاعات تکمیلی شما.

کنسول یه وسیله اقتصادی هست و همه به این موضوع آگاه هستیم. اما سازنده باید در حد منابع که اختیار داره بازی خودش رو توسعه بده.

عرض کردم لومن و ننایت و دیگر فیچر ها آیا به تجربه کلی Hellblade 2 کمک می‌کنند ؟ قطعاً بله. آیا وجود این ویژگی ها نیار است ؟ قطعاً خیر.
 
  • Like
Reactions: wave
یه نکته هم نباید یادمون بره

ماکرو تو این چند سال در حال تاسیس و خرید استودیو و ناشر بوده
الان تازگی خبری اومد که کوالیشن داره بخش فنیش رو گسترش میده و به نوعی یه دیویژن درست میکنه که با بقیه استودیوها مرج بشن و کمک کنن سطح فنی بره بالا

نتیجه اینکه ما شاید از بیرون بگیم این بازی باید فلان جور میشد
اما پروسه داخلی زمان بر و پیچیده تر از این حرفاست
 
بومرنگ برگشت ....
View attachment 334106

View attachment 334107
البته این تازه شروع بازیه 8-> احتمالا در مراحل سنگین تر رزولوشن سری x به پایین تر از 900p هم می رسه =D> نسخه سری s هم احتمالا کار به 480*400 می کشه =D>
استاد حتی با احتساب black bar هم باز پایینترین حالتش از 1080p بیشتره.
یادمه قبلا پیکسل شماری بلد بودی :-?
 
بومرنگ برگشت ....
View attachment 334106

View attachment 334107
البته این تازه شروع بازیه 8-> احتمالا در مراحل سنگین تر رزولوشن سری x به پایین تر از 900p هم می رسه =D> نسخه سری s هم احتمالا کار به 480*400 می کشه =D>
اوضاع خیلی خرابه ! حتی با 30 فریم و black bar و draw distance ۵ متر و مبارزه فقط 1v1 وضعیت این شده .
احتمالا روی series s به دوران ps1 برسیم .

---------

ps5 pro نمیتونه زودتر بیاد ...
 
اوضاع خیلی خرابه ! حتی با 30 فریم و black bar و draw distance ۵ متر و مبارزه فقط 1v1 وضعیت این شده .
احتمالا روی series s به دوران ps1 برسیم .

---------

ps5 pro نمیتونه زودتر بیاد ...
اینجور که شواهد میگه ایکس باکس نسل ۱۰ از pro زودتر میاد :)
 
استاد حتی با احتساب black bar هم باز پایینترین حالتش از 1080p بیشتره.
یادمه قبلا پیکسل شماری بلد بودی :-?
نخواندی ؟ چی نوشتم ؟
البته این تازه شروع بازیه
8->
احتمالا در مراحل سنگین تر رزولوشن سری x به پایین تر از 900p هم می رسه
=D>
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or