خبر رسمی بازیهای استارفیلد، Hi-Fi Rush و Sea of Thieves برای PLAYSTATION 5 عرضه خواهند شد

rezvideo

کاربر سایت
Oct 3, 2005
1,433
نام
رضا چشمی
آخرین ویرایش:

rezvideo

کاربر سایت
Oct 3, 2005
1,433
نام
رضا چشمی
ای بابا به 4 تا بازی راضی شدین ؟ بد شد که. ولی عمو فیل گفت بعد عرضه این بازی ها we gonna learn from experience. یعنی شل کنید

همین های فای راش بازی سالتون بود یه رفیقت میگفت بازی نسله. به همین راحتی راضی شدید ؟ 😁

فعلا این 4 تا میاد تا استارفیلد وقت زیاده. نسخه کاملش با اکسپنشن هاش میاد شاید زدیم
استارفیلد با وضعیت فعلیش استاندارهای سونی رو پاس نمی کنه و یحتمل اجازه انتشار رو psn بهش داده نمی شه.انشاالله بعد از عرضه تمام آپدیتها و رفع باگها :D
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
وقتی می‌گیم فیل اسپنسر شومن هست، یه عده ناراحت می‌شن! :D
مایکروسافت پشت سر هم استودیو خرید و تصمیم گرفت بازی‌هاشون رو انحصاری کنه. بعدش سراغ ناشرهای بزرگ رفت و از بازی جذابی مثل Hi-Fi Rush تا چیزی در حد Redfall رو انحصاری کرد و نسخه PS5 بازی Starfield که مدت‌ها در دست تولید بود رو هم ترکوند.
حالا که بحث عرضه بازی‌های ایکس باکس روی پلی استیشن مطرح شده، استاد گفته نمی‌دونم با عدم عرضه Helldivers 2 روی ایکس باکس، چه سودی به صنعت بازی می‌رسه و چرا این بازی رو به ما هم نمی‌دین؟! :(
ولی چون می‌دونه ملت مسخره‌ش می‌کنن، خودش دو ثانیه بعد جواب خودش رو داده و گفته البته این قضیه رو درک می‌کنم و این چیزها از قدیم بوده و ما هم از این کارها می‌کنیم! :)) اگه می‌دونی و خودتون هم اهل این کارها هستین، دیگه چرا فلسفه‌بافی می‌کنی؟
----------------
در مورد آمار گیم پس هم تا قبل از این باید کلی صبر می‌کردیم که آمار رسمی ارائه بدن و حالا یه بحث جدید هم اضافه شده که آیا این آمار فقط مربوط به گیم پس استاندارد و آلتیمیت می‌شه یا ساده‌ترین مدل هم محسوب می‌شه که چند ماه پیش از سرویس لایو گلد تبدیل به Game Pass Core شد.
به گفته تام وارن که جزو شوالیه‌های جان‌برکف ایکس باکس هست، آمار Game Pass Core هم توی اون ۳۴ میلیون مشترک محاسبه شده. یعنی هر کسی که از قبل مشترک لایو بوده، به صورت اتوماتیک توی آمارهای مشترکان گیم پس به حساب میاد. در این صورت واقعاً طبق هیچ متر و معیاری آمار درخشانی نیست، به عنوان سرویسی که بازی‌های تردپارتی متنوعی داره و بازی‌های فرست‌پارتی هم روز اول براش میان و توی ماه‌های گذشته هم آثار بزرگی مثل Starfield و Forza Motorsport رو داشت.
تام وارن همچنین گفته که برخلاف صحبت‌های سارا باند توی پادکست، همه این ۳۴ میلیون نفر به Diablo 4 دسترسی نخواهند داشت، چون بازی برای Game Pass Core عرضه نمی‌شه.

a11016_24zczsad.jpg


این هم از عجایب روزگاره که حتی توی پادکستی که از قبل برنامه‌ریزی شده و خیلی‌ها بهش استناد می‌کنن، همچین اشتباهاتی دیده می‌شه. :D
شاید کاملاً اشتباه فکر می‌کنم، ولی حس می‌کنم خود مایکروسافت هم مثل قبل زیاد انرژی برای گیم پس نداره. یادمه بتزدا رو که خریدن، خیلی زود کلی بازی روی گیم پس عرضه شد، ولی الآن مدت‌ها از خرید اکتیویژن بلیزارد می‌گذره و تازه قراره یدونه بازی (Diablo 4) یک ماه و نیم دیگه برای گیم پس بیاد. حالا Call of Dutyهای جدید رو شاید به خاطر قرارداد سونی نتونن به سرعت بیارن، ولی فعلاً خبری از CoDهای قدیمی هم نیست و بازی‌های دیگه هم معلوم نیست کِی میان، از جمله Spyro Collection که بنده از اولین لحظه انتشار خبر خرید اکتیویژن بلیزارد منتظرش بودم.

یکی از دلایلی که من از این دوستان بدم میاد همین استانداردهای دوگانه شون هست. سونی باید IP رو که خودش با سرمایه گزاری خودش خلق کرده (Helldivers) برای کنسول رقیب هم بده، چون عدم عرضه اش جنایت بزرگ در حق کل صنعته، اما وقتی رقیب میره یه ناشر مالتی پلتفرم رو میخره و یهو همه بازی هاش رو انحصاری میکنه، یعنی بازی هایی که هیچ وقت انحصاری نبودن و همیشه آزادانه رو همه پلتفرم ها در دسترس بودن، این میشه رقابت و درایت مایکروسافت!

کلا شرایط مایکروسافت خیلی واضحه. این همه خرید مافوق بزرگ کردن، چون متصور بودن همه این خریدها منجر به افزایش مشترکین گیم پس میشه، اما این عدد رقم ها، با استانداردهای بازیسنتر هم خیلی تو دیواره. در نتیجه متوجه شدن با این تعداد مشترک و تعداد کمی که کنسول فروختن سرمایه شون برنمیگرده و هیچ وقت به سوددهی نمیرسن. پس تصمیم گرفتن با گسترش پلتفرم و دستکم فروش بازی به یه تعداد دیگه ای از مخاطبین (PS و Switch) درآمد رو ببرن بالا و دستشون برای گسترش گیم پس بازتر باشه.

من بازم میگم، امدن بازی رو پلتفرم رقیب حکم افتادن یه دونه تسبیح رو داره. اولی بیفته ظرف مدت کوتاهی باقی هم میریزن. چون امدن این بازی ها نیازمند بوجود آوردن یه زیرساخت بزرگ در تولید و یه هزینه کلان در مارکتینگ و یه تغییر و تحول اساسی برای کل برند هست. یعنی اینکه هم باید انجین هاشون رو منطبق با سخت افزار PS5 و Switch بکنن، هم باید بازی ها اساسی برای کنسول های جدید تبلیغ بشن تا فن بیس ایجاد بشه و هم اینکه این کار برای همه یه پیام مشخص داره، دیگه برای بازی کردن عناوین مایکروسافت الزاما نیازی به خرید Xbox یا PC نیست و میشه با کنسول های دیگه هم بازی کرد، پس برند مایکروسافت گیمینگ دیگه منحصر بودن به Xbox رو از دست میده. مسلما مایکروسافت نمیاد صرفا برای 4 تا بازی این همه کارو انجام بده و اتفاقا دنبال مخابره کردن این پیامه (و صد البته امدن بازی هاش رو پلتفرم های دیگه به معنا ول کردن پلتفرم خودش نیست و اون رو تا جای ممکن ساپورت میکنه، تا زمانی که ببینه سودش رو باقی پلتفرم ها بالاتره و دیگه نگه داشتن این پلتفرم به این همه هزینه نمی ارزه، کلا بزنه زیر میز).

اینکه کار با 4 تا بازی شروع میشه هم از چند جهت تصمیم درستی هست که یه بخش کوچکیش آماده کردن اذهان عمومی و دادن فرصت به فن هاست (یعنی بحث مربوط به همون تغییر ماهیت برند مایکروسافت گیمینگ). نکته اصلی به نظر من تو دو مورد اوله، یعنی آماده کردن زیرساخت های لازم برای امدن باقی بازی ها به کنسول های رقیب که زمان بره، و دوم (که مهم ترین بحث هم هست) مارکتینگ لازم برای به فروش رفتن این بازی ها.

در خصوص بازی های بتزدا و اکتی/بلیزارد مایکروسافت دردسر زیادی نداره. چون این بازی ها، مثل Doom، هیچ وقت انحصاری نبودن و به راحتی میتونه بگه خوب شماره بعدی هم رو PS5 میاد و کار تموم میشه. اما در خصوص بازی های خود XGS، باید حسابی تبلیغ بکنن تا فن های جدید به اندازه کافی از این بازی ها استقبال کنن و به نوعی این امدن آروم آروم بازی ها این فضا رو ایجاد میکنه. برای درک این موضوع میشه فروش Destiny 1 رو مثال زد. با اینکه بازی تمام مارکتش دست سونی بود و اون زمانی PS4 فروشش خیلی بیشتر از X1، اما باز فروش بازی رو پلتفرم X1 بیشتر از PS4 بود. اگه درست یادم باشه بالا 50% رو X1 بود. و دلیل اصلیش آشنایی کامیونتی اکس باکس با بانجی بود، در صورتی که برای فن های PS یه چیز تازه ای محسوب میشد.

در کل تا یک سال آینده کم کم همه ابعاد این بیزنس پلن جدید مایکروسافت مشخص میشه. صحبت های دیشب فقط شروع ماجراست.
 

FERYGAMER

کاربر سایت
May 5, 2013
376
نام
فرنود
واقعا مدیریت مایکروسافت درمورد ایکس باکس پدیده عجیبیه! در طول تاریخ صنعت گیم از نسل قبل (با مدیریت درخشان اسپنسر) تنها شرکتی هست که اصرار داره در تبلیغات محصولش (ایکس باکس) بگه که شما برای بازی کردن نیازی به محصولش ندارید! از تلویزیون تا کنسول رقیب میتونید بازی ها رو تجربه کنید، حالا بیاید ایکس باکس بخرید!
من فکر میکردم حداقل این دفعه طرفداران این کنسول دیگه خام این حرفا نمیشن ولی متاسفانه به این راضین که "فعلا" این چهارتا بازی قراره بیاد و میگن که حرفی از بازی های دیگه نیست! به قول یکی از دوستان دیگه این چهار عنوان نیازی به این مصاحبه و پادکست داشت بعد یه هفته؟
از اون بدتر اینه که میاد درمورد کنسول بعدی صحبت میکنه ! همچنان دنبال اینده ان وقتی حالشون مشخص نیست.
 

Helghast

کاربر سایت
May 6, 2014
563
نام
S O |-| E I L
مثکه توتونچی گفته کاهش قیمت پی اس 5 امکان پذیر نیست و با همین قیمت تا پایان نسل در دسترس خواهد بود

حالا اگر مایکی بخواد رقابت کنه میتونه قیمت کنسوبلش رو بیاره پایین شاید بتونه یک سری کاربرا رو مجاب به خرید ایکس باکس سریز کنه... وگرنه اگر جفتش با یک قیمت عرضه شه عملا با وضعیت فعلی کسی سراغ جعبه نمیره
 

S0lid Snake

کاربر سایت
Sep 26, 2012
2,116
نام
آرمان
تنها خبر خوب این کنفرانس واسه طرفدارهای ایکس باکس عرضه دیابلو 4 روی گیم پس بود :D
اضافه کنم که شایعات از اول هم درمورد نیومدن Call of Duty روی گیم پس بود نه بقیه بازی های اکتی! که دیشب هم نه قولی در مورد cod دادن و نه حرفی از این بازی زده شد:
View attachment 327114

- Call of Duty احتمالا قرار نیست روی گیم پس بیاد
- فروش سخت افزار انتظارات را برآورده نکرده، 3 ماه آخر سال قبل، کنسول 350 دلاری داشتن و برای کسی مهم نبود و xbox one بیشتر از series متقاضی داشت
- گیم پس برای جبران هزینه ها کافی نیست
- احتمالا درآینده تبلیغات درون برنامه ای به بازی های گیم پس اضافه بشه
 

hamdi113540

کاربر سایت
Jan 25, 2010
2,478
پیش بینی من با توجه به پادکست دیشب:
۱- بازی ها کم کم برای همه پلتفرم ها عرضه میشه( فقط همین ۴ تا بازیه دروغی بیش نیست)
۲- گیم پس بصورت انحصاری رو پلتفرم xbox میمونه و بازی های فرست پارتی بصورت دی وان میان ولی احتمالا افزایش قیمت رو داریم.(افزایش قیمت اجتناب‌ناپذیر ه)

در انتها دلیلی برای خریدن کنسول مایکروسافت دیگه وجود ندارد مگر برای طرفداران ذوب در مایکروسافت
 

SiminSecret

کاربر سایت
Sep 7, 2010
4,826
نام
مهراد
مثکه توتونچی گفته کاهش قیمت پی اس 5 امکان پذیر نیست و با همین قیمت تا پایان نسل در دسترس خواهد بود

حالا اگر مایکی بخواد رقابت کنه میتونه قیمت کنسوبلش رو بیاره پایین شاید بتونه یک سری کاربرا رو مجاب به خرید ایکس باکس سریز کنه... وگرنه اگر جفتش با یک قیمت عرضه شه عملا با وضعیت فعلی کسی سراغ جعبه نمیره
تو تعطیلات با 350 دلار عرضه کرد کسی نخرید... مایکروسافت تا زمانی که خودشو بزنه به اون راه و نفهمه که بازی با کیفیت باعث فروش کنسول میشه، همینجوری با همین استراتژی بخش ایکس باکسش تهه دره س.
 

PlayStationStudios

کاربر سایت
Sep 16, 2020
873
کاملاً مخالفم. اگر یک کنسول قدرتمند و قیمت مناسب بدن باز هم مردم میخرن.
مردم میخرن سوال اینه چندتا؟ مثل روز روشن فروش نسل بعدی ایکس باکس نصف همین x و s هم نخواهد بود ولا مردم ps vita رو هم می‌خریدن سوال همیشه اینه چندتا ؟
 
  • Like
Reactions: SepehrR

Anakin

کاربر سایت
Feb 17, 2013
2,518
مردم میخرن سوال اینه چندتا؟ مثل روز روشن فروش نسل بعدی ایکس باکس نصف همین x و s هم نخواهد بود ولا مردم ps vita رو هم می‌خریدن سوال همیشه اینه چندتا ؟
چندتا رو آینده مشخص میکنه. اما اگر استراتژی شون این باشه چندتا بازی معمولی رو بیارن مولتی بکنن و اصلی ها انحصاری بمونن بازم شانس خوبی داره مایکروسافت. همین 20 میلیونی هم که فروخته میتونه با عرضه بازی های انحصاری گسترش بده. منتها اینا فکرمیکنن طرف روی PS5 میشینه SOT بازی میکنه و خوشش میاد و فردا PS5 رو میفروشه میره اکس باکس میخره! اگر چنین احتمالی دارن خب قطعا شکست میخورن.
 

PlayStationStudios

کاربر سایت
Sep 16, 2020
873
چندتا رو آینده مشخص میکنه. اما اگر استراتژی شون این باشه چندتا بازی معمولی رو بیارن مولتی بکنن و اصلی ها انحصاری بمونن بازم شانس خوبی داره مایکروسافت. همین 20 میلیونی هم که فروخته میتونه با عرضه بازی های انحصاری گسترش بده. منتها اینا فکرمیکنن طرف روی PS5 میشینه SOT بازی میکنه و خوشش میاد و فردا PS5 رو میفروشه میره اکس باکس میخره! اگر چنین احتمالی دارن خب قطعا شکست میخورن.
آره دیگه مثلا خبر هیلو بیاد خوب اثرش مثل بمب و این جور چیزا در دراز مدت اثر میذارن مثلا ps تصور میکرد قراره امسال 25 میلیون بفروشه ولی 21 میل فروخت اون 4 میل دقیقا کیان ؟ اون 4 میل که از توقعات ps پایین ترن همون مشتریایی هستن که به خاطر عرضه بازیاش رو pc یا رفتن سمت pc یا pc گیمرایی بودن که برای انحصاری ps میخریدن ولی الان دیگه نیازی به ps ندارن ! این جور حرکات اثر ذهنی قوی دارن مثلا ایکس باکس وان از هر نظر نسبت به سری اس و ایکس بدتر بود ولی به واسطه پیشینه قوی که با 360 داشت عملکرد بهتری از سری اس ایکس با این همه خرج و انواع حرکات گیم پس و ... داشت ! حالا این حرکت مایکرو اگر در 2 3 سال آینده به پورت گیرز هیلو و ... برسه سرنوشت نسل بعدی ایکس باکس چیزی بهتر از vita نمیشه
 
  • Like
Reactions: Anakin

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,455
یکی از دلایلی که من از این دوستان بدم میاد همین استانداردهای دوگانه شون هست. سونی باید IP رو که خودش با سرمایه گزاری خودش خلق کرده (Helldivers) برای کنسول رقیب هم بده، چون عدم عرضه اش جنایت بزرگ در حق کل صنعته، اما وقتی رقیب میره یه ناشر مالتی پلتفرم رو میخره و یهو همه بازی هاش رو انحصاری میکنه، یعنی بازی هایی که هیچ وقت انحصاری نبودن و همیشه آزادانه رو همه پلتفرم ها در دسترس بودن، این میشه رقابت و درایت مایکروسافت!

کلا شرایط مایکروسافت خیلی واضحه. این همه خرید مافوق بزرگ کردن، چون متصور بودن همه این خریدها منجر به افزایش مشترکین گیم پس میشه، اما این عدد رقم ها، با استانداردهای بازیسنتر هم خیلی تو دیواره. در نتیجه متوجه شدن با این تعداد مشترک و تعداد کمی که کنسول فروختن سرمایه شون برنمیگرده و هیچ وقت به سوددهی نمیرسن. پس تصمیم گرفتن با گسترش پلتفرم و دستکم فروش بازی به یه تعداد دیگه ای از مخاطبین (PS و Switch) درآمد رو ببرن بالا و دستشون برای گسترش گیم پس بازتر باشه.

من بازم میگم، امدن بازی رو پلتفرم رقیب حکم افتادن یه دونه تسبیح رو داره. اولی بیفته ظرف مدت کوتاهی باقی هم میریزن. چون امدن این بازی ها نیازمند بوجود آوردن یه زیرساخت بزرگ در تولید و یه هزینه کلان در مارکتینگ و یه تغییر و تحول اساسی برای کل برند هست. یعنی اینکه هم باید انجین هاشون رو منطبق با سخت افزار PS5 و Switch بکنن، هم باید بازی ها اساسی برای کنسول های جدید تبلیغ بشن تا فن بیس ایجاد بشه و هم اینکه این کار برای همه یه پیام مشخص داره، دیگه برای بازی کردن عناوین مایکروسافت الزاما نیازی به خرید Xbox یا PC نیست و میشه با کنسول های دیگه هم بازی کرد، پس برند مایکروسافت گیمینگ دیگه منحصر بودن به Xbox رو از دست میده. مسلما مایکروسافت نمیاد صرفا برای 4 تا بازی این همه کارو انجام بده و اتفاقا دنبال مخابره کردن این پیامه (و صد البته امدن بازی هاش رو پلتفرم های دیگه به معنا ول کردن پلتفرم خودش نیست و اون رو تا جای ممکن ساپورت میکنه، تا زمانی که ببینه سودش رو باقی پلتفرم ها بالاتره و دیگه نگه داشتن این پلتفرم به این همه هزینه نمی ارزه، کلا بزنه زیر میز).

اینکه کار با 4 تا بازی شروع میشه هم از چند جهت تصمیم درستی هست که یه بخش کوچکیش آماده کردن اذهان عمومی و دادن فرصت به فن هاست (یعنی بحث مربوط به همون تغییر ماهیت برند مایکروسافت گیمینگ). نکته اصلی به نظر من تو دو مورد اوله، یعنی آماده کردن زیرساخت های لازم برای امدن باقی بازی ها به کنسول های رقیب که زمان بره، و دوم (که مهم ترین بحث هم هست) مارکتینگ لازم برای به فروش رفتن این بازی ها.

در خصوص بازی های بتزدا و اکتی/بلیزارد مایکروسافت دردسر زیادی نداره. چون این بازی ها، مثل Doom، هیچ وقت انحصاری نبودن و به راحتی میتونه بگه خوب شماره بعدی هم رو PS5 میاد و کار تموم میشه. اما در خصوص بازی های خود XGS، باید حسابی تبلیغ بکنن تا فن های جدید به اندازه کافی از این بازی ها استقبال کنن و به نوعی این امدن آروم آروم بازی ها این فضا رو ایجاد میکنه. برای درک این موضوع میشه فروش Destiny 1 رو مثال زد. با اینکه بازی تمام مارکتش دست سونی بود و اون زمانی PS4 فروشش خیلی بیشتر از X1، اما باز فروش بازی رو پلتفرم X1 بیشتر از PS4 بود. اگه درست یادم باشه بالا 50% رو X1 بود. و دلیل اصلیش آشنایی کامیونتی اکس باکس با بانجی بود، در صورتی که برای فن های PS یه چیز تازه ای محسوب میشد.

در کل تا یک سال آینده کم کم همه ابعاد این بیزنس پلن جدید مایکروسافت مشخص میشه. صحبت های دیشب فقط شروع ماجراست.
من شک ندارم از بازیهای XGS و حتی ip های جدید بتزدا و اکتی بیلزارد هم روی پلی استیشن استقبال خوبی میشه. واقعا بازی مثل HiFi Rush حقش بود که چه از نظر کسب درآمد و چه از نظر کسب محبوبیت و اعتباری برسه.
مدریریت مایکروسافت واقعا کار عاقلانه ای کرده که وارد پلتفرمی شده که مخاطبش به شدت برای خرید بازیها و درون برنامه ای ها پول پرداخت میکنند و بازیهارو به معنای واقعی تبلیغ می‌کنند. طبیعتا مایکروسافت هم تلاش خودشو کرد، اونها در شروع نسل هم یه کنسول ارزون قیمت بیرون دادند و هم گیمپس رو حسابی پروموت کردند که بتونن با این آفرها از مخاطبان سایر پلتفرم ها بیارن به پلتفرم خودشون ولی خب همانطور که اسپنسر تو مصاحبه ی دیشبش با The Verge بالاخره اعتراف کرد این اتفاق نیفتاد و حالا دیگه هدف مایکروسافت کشوندن پلیرها به سمت گیمپس نیست. اونها راه کسب درآمد از طریق فروش بازیهاشون رو انتخاب کردند و بنظرم کار فوق العاده عاقلانه ای کردند.
تمام حرفای دیشب اسپنسر یک سری کد واضح بود که به دور از دعوای فن بیس ها باید قبول کرد عرضه بازیهای ایکس‌باکس برای پلی استیشن یه معامله برد-برد برای MS و هم سونی هست.
 

darkworld

کاربر سایت
Oct 22, 2011
2,570
ته تهش پادکست دیشب واسه خود ماکروسافت بود و سوال و جواب از قبل تعیین شده بود. هیچکس ازشون نپرسید الان این ۴ تا هست یا بعدن تغییر میکنه و بازی های بیشتری قراره توی کنسول سونی برن؟ ولی واقعا باید به مدیریت ماکروسافت احسنت گفت توی همین 10 روز کلی آدم کنسول خودش رو فروختن و دیگه عمرا برگردن. آخرش هم یه تبلیغاتی بود که دیابلو ۴ قراره تو گیم پس بیاد.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر