خبر رسمی بازیهای استارفیلد، Hi-Fi Rush و Sea of Thieves برای PLAYSTATION 5 عرضه خواهند شد

  • Thread starter Thread starter Adam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
ای کاش زنیمکس رو سونی خریده بود...
دیگه اسم خرید میاد کهیر میزنم مهرداد!

با وجود پورت شدن بازی ها برای پلی استیشن، دیگه کنسول نامبر وان و لید پلتفرم این نسل و نسل های بعد پلی استیشن هست و تا استودیو های چسبیده به مقر مایکروسافت تو ردموند هم بازی ها رو بر اساس این کنسول میسازن تا کاربرا رو راضی نگه دارن. دیگه دلیلی نداره سونی الکی پول خرج اینا کنه.

اینکه سونی اینارو نجات بده از دست مایکروسافت یه بحث دیگه س که به نظرم مدیریت کردن اینا کار سختیه و سونی نمیتونه همزمان به استودیو های خودش + بانجی و زنیمکس رسیدگی کنه و در نتیجه افت کیفیت و متا بازی همانا و داد هوادارا در اومدن همانا.

پس بدون اینکه ذره ای هزینه کنه یه سود از فروش روی استورش میگیره و فن بیسش هم به صورت تضمینی همه بازی های ایکس باکس رو تجربه میکنن.
 
دیگه اسم خرید میاد کهیر میزنم مهرداد!

با وجود پورت شدن بازی ها برای پلی استیشن، دیگه کنسول نامبر وان و لید پلتفرم این نسل و نسل های بعد پلی استیشن هست و تا استودیو های چسبیده به مقر مایکروسافت تو ردموند هم بازی ها رو بر اساس این کنسول میسازن تا کاربرا رو راضی نگه دارن. دیگه دلیلی نداره سونی الکی پول خرج اینا کنه.

اینکه سونی اینارو نجات بده از دست مایکروسافت یه بحث دیگه س که به نظرم مدیریت کردن اینا کار سختیه و سونی نمیتونه همزمان به استودیو های خودش + بانجی و زنیمکس رسیدگی کنه و در نتیجه افت کیفیت و متا بازی همانا و داد هوادارا در اومدن همانا.

پس بدون اینکه ذره ای هزینه کنه یه سود از فروش روی استورش میگیره و فن بیسش هم به صورت تضمینی همه بازی های ایکس باکس رو تجربه میکنن.
دقیقا درست میگی مهراد منم منظورم خیالبافی در مورد گذشته بود، یعنی ای کاش سونی هم مثل کوروش خودمون فکر میکرد و قبل مایکرو، بتزدا رو میخرید و الان این همه ای پی خفن مال پلی استیشن بود و رسما بهشت میشد...

ولی خب گذشت و بعیده داستان بانجی تکرار شه و بشه هم، 15 20 سال شاید طول بکشه :l

خدا کنه بازی هارو بسازن اول از همه و خوب هم بسازن، بعدش اره دقیقا سونی میتونه خیلی راحت به واسطه تسلطش رو بازار، همه این بازی های مایکرو رو تو استور خودشم داشته باشه و ما هم حالش رو ببریم...
 
ای کاش زنیمکس رو سونی خریده بود...
انحصاری شدن حتی زمانی استارفیلد و جونز و شاید در ادامه باقی... واقعا خوب نیست و به شدت به ضرر بازی ها شده...
یعنی فقط اگه انحصاری سونی می شدن ، خوب بود و به سود بازی ها؟
باز الان امید هست که رو همه پلتفرم ها عرضه بشن این بازی هایی که مثال زدی
 
یعنی فقط اگه انحصاری سونی می شدن ، خوب بود و به سود بازی ها؟
باز الان امید هست که رو همه پلتفرم ها عرضه بشن این بازی هایی که مثال زدی
نه من از اول طرفدار مولتی باقی موندن بازی های سابقا مولتی بودم..

سونی هم اگر میخرید دوست داشتم همچنان بازی هایی مثل فال اوت و الدر و دووم و... مولتی باقی بمونن...

بازی انحصاری اگه اختصاصی یک پلتفرم و جامعه گیمرهاش باشه خیلی هم خوبه، اما انحصاری شدن بازی های سابقا مولتی به نظرم فقط اشتباه...
 
  • Like
Reactions: HalfLife G
تعداد خیلی زیادی PS5 Dev kit دست استودیو های فرست پارتی مایکروسافته

View attachment 336609

و همینطور تایید کرد که همه بازی های Xbox، ورژن PS5 در حال توسعه هم دارند:

View attachment 336610
این شخص نه اینسایدر هست نه خبرنگار نه هیچی. فقط فن کمپانی سونی هست. دلیل پوش چرت و پرت هاشو نمی‌دونم که تأیید کرد هم میزنید تنگش.
 
دقیقا درست میگی مهراد منم منظورم خیالبافی در مورد گذشته بود، یعنی ای کاش سونی هم مثل کوروش خودمون فکر میکرد و قبل مایکرو، بتزدا رو میخرید و الان این همه ای پی خفن مال پلی استیشن بود و رسما بهشت میشد...

ولی خب گذشت و بعیده داستان بانجی تکرار شه و بشه هم، 15 20 سال شاید طول بکشه :l

خدا کنه بازی هارو بسازن اول از همه و خوب هم بسازن، بعدش اره دقیقا سونی میتونه خیلی راحت به واسطه تسلطش رو بازار، همه این بازی های مایکرو رو تو استور خودشم داشته باشه و ما هم حالش رو ببریم...
مالکان زنیمکس یه مشت پیر بیسبالیست و سرمایه‌گذار و برادر ترامپ بودن که قصد فروش داشتند.

هرکی می‌خرید سرانجامش همین بود.
 
  • Smile
Reactions: fire emblem
شینوبی این رو در مورد ماجراهای اخیر گفته و دیگه تحلیل و تفسیرش با خودتون! :دی

7dfc09_24243.jpg


به نظرم دیگه وقتش رسیده که مایکروسافت بدون قایم‌موشک‌بازی، سیاستش رو به طور واضح اعلام کنه و کار تموم بشه. درسته که سونی هم در مورد پی‌سی تئاتر اجرا می‌کنه و همین‌طوری رندوم بازی‌ها رو میاره روی پی‌سی، ولی حداقل یه توجیهی پشتش هست.
PS5 داره خوب می‌فروشه و اکثر IPهای بزرگ پلی استیشن هم موفق هستن. توی همین مدت مثلاً God of War Ragnarok رو داشتیم که بعید نیست به پرفروش‌ترین بازی پلی استیشن در تاریخ تبدیل بشه، یا Spider-Man 2 که سریع‌الفروش‌ترین(!) بازی پلی استیشن توی ۲۴ ساعت اولش بوده، یا مثلاً Gran Turismo 7 که اگه درست یادم باشه، مدتی قبل از نظر درآمد به دومین نسخه از این سری تبدیل شد و احتمالاً در نهایت رتبه اول رو هم می‌گیره. حالا کنارش سونی می‌گه یه سودی هم از بازار بزرگ پی‌سی می‌کنیم، ولی بازار پلی استیشن هم سر جاشه.
ولی کار ایکس باکس دیگه از این صحبت‌ها گذشته. بازی‌هاشون سال‌هاست که هم‌زمان برای پی‌سی میان، فروش بازی‌ها روی کنسول جالب نیست، ایکس باکس سری وضعیت خوبی نداره و حتی توی مهم‌ترین مقطع سال و در ماه‌های عرضه Starfield و Forza Motorsport نه‌تنها افزایش فروش خاصی نداشت که بعضی جاها نسبت به سال قبل کاهش هم داشت، گیم پس هم که رشد خاصی نمی‌کنه و سکته کرده.
یعنی وضعیت یه جوریه که معلوم نیست تا کِی بتونن با ناز و عشوه پیش برن و بگن فعلاً این ۴ تا بازی رو منتشر می‌کنیم و بعداً فلان و چنان! :دی زودتر تکلیف رو مشخص کنن که خودشون و ما و همه خلاص بشیم! :دی
 
زنده مثل کیلزون و کرش
بازی کرش که ip ایش مال سونی نبود کلا
بازی کیلزون هم با وجود کیفیت نسبتا پایین شماره اخر، هیچکس نه اخراج شد و نه استودیو درش تخته شد بلکه رفتن سراغ یه ip جدید که خیلی هم پرفروش از اب دراومد.
اینم بگم هر دو این بازیها از قدیم انحصاری ps بودن - ولی این قتل عامی که مایکرو روی این استودیوها انجام میشه اکثریتشون سابقا مولتی پلتفرم بودن و اخیرا به مالکیت مایکرو دراومدن.


متوجهم که میخواهید همه چیز رو یه جوری بهم ربط بدین تا بازم برای بار 1000 ام مایکرو رو تبرئه کنید ولی واقعا این مورد هیچ ربطی نداشت.

.
 
سوال اینجاست که با این وضع بسته شدن استودیو ها و اخراج ها، اصلا چیزی هم میمونه برای پورت کردن به جز Cod و Diablo و Overwatch که همین الان هم مولتی پلتفرم هستن؟

Xbox employees are now bracing for what’s next, as it seems unlikely that we’ve seen the last of Microsoft’s gaming layoffs and cutbacks. There are whispers among employees that core Xbox Game Studios are set for cutbacks next.

همین H2 که دو هفته دیگه منتشر میشه و اصلا تو ۱۰۰ تای اول پرفروش استیم هم نیست، به عنوان یه بازی سوپرخطی زیر ۱۰ ساعت تو سال 2024 اصلا و ابدا نمیشه برای این موفقیتی از لحاظ مالی و امتیازات متصور شد. شاید این هم درکنار امثال Redfall Ryse Bleeding Edge برای همیشه انحصاری Xbox باقی بمونه
 
سوال اینجاست که با این وضع بسته شدن استودیو ها و اخراج ها، اصلا چیزی هم میمونه برای پورت کردن به جز Cod و Diablo و Overwatch که همین الان هم مولتی پلتفرم هستن؟



همین H2 که دو هفته دیگه منتشر میشه و اصلا تو ۱۰۰ تای اول پرفروش استیم هم نیست، به عنوان یه بازی سوپرخطی زیر ۱۰ ساعت تو سال 2024 اصلا و ابدا نمیشه برای این موفقیتی از لحاظ مالی و امتیازات متصور شد. شاید این هم درکنار امثال Redfall Ryse Bleeding Edge برای همیشه انحصاری Xbox باقی بمونه
همین بازی سوپرخطی ۸ ساعته دست سونی بود الان در و دیوار و متروهای شهرهای بزرگ پر بود از بنرهاش.
 
یعنی فقط اگه انحصاری سونی می شدن ، خوب بود و به سود بازی ها؟
باز الان امید هست که رو همه پلتفرم ها عرضه بشن این بازی هایی که مثال زدی
باز خدارو شکر سازنده اصلی call of duty یعنی مایکرو سرپاست
از چی دقیقن دارین دفاع میکنین؟؟ سهامی چیزی خریدی؟
 
برای بررسی عملکرد یک مدیر در هر صنعتی نمیشه فقط چندتا تیکه مثلا سنگین و یک متن کم و بیش تکراری رو، هرجا که اسم فرد میاد سریع تایپ کنیم

بحث من این نیست که وای اسپنسر بهترینه و الهی قربونش برم و از این حرفا.ایشون ceo بخش گیمینگ مایکروسافت هستش و هر شرکتی (بازم تاکید میکنم هر شرکتی) در وهله اول به دنبال کسب سود و سهم بیشتر از بازار هست. با شما هم عقیده هستم که بزرگترین ضعف اسپنسر و مایکرو چه در نسل قبل و چه الان همون قضیه بازی‌های انحصاری هستش و واقعا برگ برنده سونی به ویژه در نسل پیش همون قضیه انحصاری بود وگر نه بازی تردپارتی رو چه فرقی میکنه روی ایکس باکس بزنی یا پی‌اس۴ ؟! یکی از چیزهایی که باعث میشه شما یک کنسول و اکوسیستم رو انتخاب کنی ، همین وجود انحصاری های باکیفیت هستش.اینو من کامل میپذیرم و با سما هم‌عقیده هستم ولی بنظرم کارهای مهم و بزرگی هم در زمان ایشون انجام شده که بنظرم حتی برخیشون تاثیر بزرگی بر صنعت و حتی مخاطب های ویدئو گیم شده.خیلی خلاصه میتونم این موارد رو ذکر کنم که بنظرم اینا جز دستاوردها و نکات مثبت اسپنسر بوده.الزاما ترتیب خاصی هم ندارم در این لیست

- حذف کینکت و آنلاین بودن اجباری
- تعطیل کردن Xbox Entertainment Studios
- خرید ماینکرفت(mojang) و دردسترس گذاشتنش برای تمام پلتفرم‌ها
- قابلیت backwards compatibility
- سرویس game pass
- عرضه روز نخست انحصاری‌ها بر روی گیم‌پس
- خرید و گسترش استودیوهای فرست‌دارتی ایکس باکس مثل obsidian و ninja theory و playground
- کنسول ارزان تر برای نسل ۹
- خرید زنیمکس (یا به قولی بتسدا)
- خرید Activision blizzard king
- سرمایه گذاری بر روی بازی های ابری با xcloud
- عرضه بازی‌ها روز نخست برای pc
- آوردن بازی های ایکس باکس و اکتیویژن و بلیزاد به استیم
- مولتی
پلتفرم کردم بازی های زیر مجموعه ایکس باکس به ps و switch
- اگه حقیقت داشته باشه تولید و ساخت (احتمالی) یک کنسول دستی

بزرگترین ضعفش بنظرم همون کمبود انحصاری‌های با کیفیت در نسل پیش و اکنون هستش.نمیگم نسل پیش اصلا چیزی نداشت ولی قطعا این سونی بود که انحصاری های با کیفیت تری داشت. راجب لیست بالا هم یه توضیح کوچیکی لازم هست که بدم

- دوتا مورد اول رو اصلا غلط کردید که گذاشتید که بخواید بعدا با اون وضع فضاحت بار برش دارید
- گیم پس بنظرم سنگ بنای خیلی خوبی رو هم برای ایکس باکس و هم برای کل صنعت گذاشت.تا قبل از اون ما چیز تثبیت شده‌ای بنام سرویس اشتراکی شبیه به اون نداشتیم. برخلاف عده‌ای مه شاکی هستن من واقعا اونو یک گام به جلو برای گیمرها و مصرف کننده ها میدونم
- سرویس ابری اگه کامل جای کنسول رو نگیرن ولی بدون شک بخشی از آینده این صنعت هستش. علاوه بر مایکرو و سونی حتی انویدیا هم میخواد بخشی از کلود گیمینگ رو تصرف کنه و شما اینترنت ایران رو نبینید که مصیبت و کابوس هستش برای آنلاین و کلود.
- گسترش استودیوها هم عالی بود . خرید bethesda و Activision blizzard واقعا بهترین خرید ممکن بود
- کنسول ارزون‌تر (و در عین حال ضعیف‌تر) شاید جنجال برانگیز ترین قسمتش هست که بنظرم اونم خیلی کمک کرد به ایکس باکس برای ترمیم وجه خودش پس از نسل پیش و گسترش فن بیس خودش در نسل ۹
هنوزم میگم مشکل انحصاری های با کیفیت هنوزم بزرگترین ضعف اسپنسر و ایکس باکس هست ولی نمیشه هرجا اسم این فرد اومد سریع بگیم بی لیاقت ترین و چندتا کلیشه دیگه

نصف اينايي كه به عنوان دستاورد نوشتى خودش الان مايه زمين خوردنشون داره ميشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or