دیگه اسم خرید میاد کهیر میزنم مهرداد!ای کاش زنیمکس رو سونی خریده بود...
دقیقا درست میگی مهراد منم منظورم خیالبافی در مورد گذشته بود، یعنی ای کاش سونی هم مثل کوروش خودمون فکر میکرد و قبل مایکرو، بتزدا رو میخرید و الان این همه ای پی خفن مال پلی استیشن بود و رسما بهشت میشد...دیگه اسم خرید میاد کهیر میزنم مهرداد!
با وجود پورت شدن بازی ها برای پلی استیشن، دیگه کنسول نامبر وان و لید پلتفرم این نسل و نسل های بعد پلی استیشن هست و تا استودیو های چسبیده به مقر مایکروسافت تو ردموند هم بازی ها رو بر اساس این کنسول میسازن تا کاربرا رو راضی نگه دارن. دیگه دلیلی نداره سونی الکی پول خرج اینا کنه.
اینکه سونی اینارو نجات بده از دست مایکروسافت یه بحث دیگه س که به نظرم مدیریت کردن اینا کار سختیه و سونی نمیتونه همزمان به استودیو های خودش + بانجی و زنیمکس رسیدگی کنه و در نتیجه افت کیفیت و متا بازی همانا و داد هوادارا در اومدن همانا.
پس بدون اینکه ذره ای هزینه کنه یه سود از فروش روی استورش میگیره و فن بیسش هم به صورت تضمینی همه بازی های ایکس باکس رو تجربه میکنن.
ای کاش زنیمکس رو سونی خریده بود...
یعنی فقط اگه انحصاری سونی می شدن ، خوب بود و به سود بازی ها؟انحصاری شدن حتی زمانی استارفیلد و جونز و شاید در ادامه باقی... واقعا خوب نیست و به شدت به ضرر بازی ها شده...
نه من از اول طرفدار مولتی باقی موندن بازی های سابقا مولتی بودم..یعنی فقط اگه انحصاری سونی می شدن ، خوب بود و به سود بازی ها؟
باز الان امید هست که رو همه پلتفرم ها عرضه بشن این بازی هایی که مثال زدی
این شخص نه اینسایدر هست نه خبرنگار نه هیچی. فقط فن کمپانی سونی هست. دلیل پوش چرت و پرت هاشو نمیدونم که تأیید کرد هم میزنید تنگش.تعداد خیلی زیادی PS5 Dev kit دست استودیو های فرست پارتی مایکروسافته
View attachment 336609
و همینطور تایید کرد که همه بازی های Xbox، ورژن PS5 در حال توسعه هم دارند:
View attachment 336610
مالکان زنیمکس یه مشت پیر بیسبالیست و سرمایهگذار و برادر ترامپ بودن که قصد فروش داشتند.دقیقا درست میگی مهراد منم منظورم خیالبافی در مورد گذشته بود، یعنی ای کاش سونی هم مثل کوروش خودمون فکر میکرد و قبل مایکرو، بتزدا رو میخرید و الان این همه ای پی خفن مال پلی استیشن بود و رسما بهشت میشد...
ولی خب گذشت و بعیده داستان بانجی تکرار شه و بشه هم، 15 20 سال شاید طول بکشه :l
خدا کنه بازی هارو بسازن اول از همه و خوب هم بسازن، بعدش اره دقیقا سونی میتونه خیلی راحت به واسطه تسلطش رو بازار، همه این بازی های مایکرو رو تو استور خودشم داشته باشه و ما هم حالش رو ببریم...
بازی کرش که ip ایش مال سونی نبود کلازنده مثل کیلزون و کرش
Xbox employees are now bracing for what’s next, as it seems unlikely that we’ve seen the last of Microsoft’s gaming layoffs and cutbacks. There are whispers among employees that core Xbox Game Studios are set for cutbacks next.
همین بازی سوپرخطی ۸ ساعته دست سونی بود الان در و دیوار و متروهای شهرهای بزرگ پر بود از بنرهاش.سوال اینجاست که با این وضع بسته شدن استودیو ها و اخراج ها، اصلا چیزی هم میمونه برای پورت کردن به جز Cod و Diablo و Overwatch که همین الان هم مولتی پلتفرم هستن؟
همین H2 که دو هفته دیگه منتشر میشه و اصلا تو ۱۰۰ تای اول پرفروش استیم هم نیست، به عنوان یه بازی سوپرخطی زیر ۱۰ ساعت تو سال 2024 اصلا و ابدا نمیشه برای این موفقیتی از لحاظ مالی و امتیازات متصور شد. شاید این هم درکنار امثال Redfall Ryse Bleeding Edge برای همیشه انحصاری Xbox باقی بمونه
باز خدارو شکر سازنده اصلی call of duty یعنی مایکرو سرپاستیعنی فقط اگه انحصاری سونی می شدن ، خوب بود و به سود بازی ها؟
باز الان امید هست که رو همه پلتفرم ها عرضه بشن این بازی هایی که مثال زدی
برای بررسی عملکرد یک مدیر در هر صنعتی نمیشه فقط چندتا تیکه مثلا سنگین و یک متن کم و بیش تکراری رو، هرجا که اسم فرد میاد سریع تایپ کنیم
بحث من این نیست که وای اسپنسر بهترینه و الهی قربونش برم و از این حرفا.ایشون ceo بخش گیمینگ مایکروسافت هستش و هر شرکتی (بازم تاکید میکنم هر شرکتی) در وهله اول به دنبال کسب سود و سهم بیشتر از بازار هست. با شما هم عقیده هستم که بزرگترین ضعف اسپنسر و مایکرو چه در نسل قبل و چه الان همون قضیه بازیهای انحصاری هستش و واقعا برگ برنده سونی به ویژه در نسل پیش همون قضیه انحصاری بود وگر نه بازی تردپارتی رو چه فرقی میکنه روی ایکس باکس بزنی یا پیاس۴ ؟! یکی از چیزهایی که باعث میشه شما یک کنسول و اکوسیستم رو انتخاب کنی ، همین وجود انحصاری های باکیفیت هستش.اینو من کامل میپذیرم و با سما همعقیده هستم ولی بنظرم کارهای مهم و بزرگی هم در زمان ایشون انجام شده که بنظرم حتی برخیشون تاثیر بزرگی بر صنعت و حتی مخاطب های ویدئو گیم شده.خیلی خلاصه میتونم این موارد رو ذکر کنم که بنظرم اینا جز دستاوردها و نکات مثبت اسپنسر بوده.الزاما ترتیب خاصی هم ندارم در این لیست
- حذف کینکت و آنلاین بودن اجباری
- تعطیل کردن Xbox Entertainment Studios
- خرید ماینکرفت(mojang) و دردسترس گذاشتنش برای تمام پلتفرمها
- قابلیت backwards compatibility
- سرویس game pass
- عرضه روز نخست انحصاریها بر روی گیمپس
- خرید و گسترش استودیوهای فرستدارتی ایکس باکس مثل obsidian و ninja theory و playground
- کنسول ارزان تر برای نسل ۹
- خرید زنیمکس (یا به قولی بتسدا)
- خرید Activision blizzard king
- سرمایه گذاری بر روی بازی های ابری با xcloud
- عرضه بازیها روز نخست برای pc
- آوردن بازی های ایکس باکس و اکتیویژن و بلیزاد به استیم
- مولتی پلتفرم کردم بازی های زیر مجموعه ایکس باکس به ps و switch
- اگه حقیقت داشته باشه تولید و ساخت (احتمالی) یک کنسول دستی
بزرگترین ضعفش بنظرم همون کمبود انحصاریهای با کیفیت در نسل پیش و اکنون هستش.نمیگم نسل پیش اصلا چیزی نداشت ولی قطعا این سونی بود که انحصاری های با کیفیت تری داشت. راجب لیست بالا هم یه توضیح کوچیکی لازم هست که بدم
- دوتا مورد اول رو اصلا غلط کردید که گذاشتید که بخواید بعدا با اون وضع فضاحت بار برش دارید
- گیم پس بنظرم سنگ بنای خیلی خوبی رو هم برای ایکس باکس و هم برای کل صنعت گذاشت.تا قبل از اون ما چیز تثبیت شدهای بنام سرویس اشتراکی شبیه به اون نداشتیم. برخلاف عدهای مه شاکی هستن من واقعا اونو یک گام به جلو برای گیمرها و مصرف کننده ها میدونم
- سرویس ابری اگه کامل جای کنسول رو نگیرن ولی بدون شک بخشی از آینده این صنعت هستش. علاوه بر مایکرو و سونی حتی انویدیا هم میخواد بخشی از کلود گیمینگ رو تصرف کنه و شما اینترنت ایران رو نبینید که مصیبت و کابوس هستش برای آنلاین و کلود.
- گسترش استودیوها هم عالی بود . خرید bethesda و Activision blizzard واقعا بهترین خرید ممکن بود
- کنسول ارزونتر (و در عین حال ضعیفتر) شاید جنجال برانگیز ترین قسمتش هست که بنظرم اونم خیلی کمک کرد به ایکس باکس برای ترمیم وجه خودش پس از نسل پیش و گسترش فن بیس خودش در نسل ۹
هنوزم میگم مشکل انحصاری های با کیفیت هنوزم بزرگترین ضعف اسپنسر و ایکس باکس هست ولی نمیشه هرجا اسم این فرد اومد سریع بگیم بی لیاقت ترین و چندتا کلیشه دیگه