خبر رسمی بازیهای استارفیلد، Hi-Fi Rush و Sea of Thieves برای PLAYSTATION 5 عرضه خواهند شد

  • Thread starter Thread starter Adam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
حس میکنم دلیل طولانی شدن پروسه Fable همین تایمی هست که باید بذارن روی انجینش، طبیعتا انجینی که تاحالا غیر ریسینگ هیچی روش ساخته نشده کلی فیچر کم داره.
از طرف دیگه فک میکنم واسه آینده انجین هم برنامه دارن و اگه به یه لول خوبی برسه بتونن بازیای بیشتری باهاش بسازن چون واقعا انجین معرکه ای بوده (حداقل واسه ریسینگا)

حیفه همچین انجین داخلی خوبی داشته باشی بندازیش بیرون مثل بقیه بری سراغ آنریل.
سوییچ کردن به آنریل شاید آسون باشه و همه هم بلدن باهاش کار کنن اما به چه قیمتی؟ من همین الان وحشت دارم از CDPR که قراره چجوری ویچرو با اون دنیای بزرگش رو اون انجین بهینه سازی کنه :دی
 
آخرین ویرایش:
مشکل فیبل و استارفیلد و هلبلید و اوود و اینا میدونین چیه؟ مایکروسافت هر سال تو شوکیس هاش اینا رو با تریلر CG علم میکنه و فن های ایکس باکس رِیج میزنن که این شوکیس از نمایش های سونی بهتر بود فلان بود چیکار بود و قهقهه سر میدن... حالا اولین بار فیبل کی نمایش داده شده؟ 2020...چند سال گذشته؟ 5 سال! هنوز نمایش گیم پلی نداشته و شمشیر زنیش در حد بازی های PS2 بوده!

خوشم میاد مایکروسافت تمام وعده های جذابش فقط وعده بود برای شیره مالیدن سر فن ها و سر شاخ کردنشون برای کل کل با پلی استیشن. در نهایت تمام دیوارهای دروغینی که دور این ایکس باکس کشیده بودن فرو ریخت و ایکس باکس هم به قبرستون مایکروسافت نزدیک تر شد.

دلم برای بابک با این اسکرین شاتش خیلی تنگ شده و جمله آخرش 🙂

IMG_20250302_114746.jpg
 
من خیلی دوست دارم بدونم این خریدای مایکروسافت جز اینکه Klobrille هر دفعه با پاورپوینت عکس درست کنه و یه سری بازی از قرن 19 به بعد لیست کنه که به مایکروسافت اضافه شده چه دستاوردی داشته؟
اصلا فلسفه خرید استدیو چی بوده این وسط؟ چون هر بازی ای اومد میگن خب قبلشم فلان بوده مگه بازی قبلی چی بوده، کمن، نمیفهمن، نمیتونن، سختشونه. استارفیلد اومد گفت تاد هاوارد خراب کرد. avowed اومد گفتن اسکیل استدیو همیشه همین بوده. هلبلید اومد گفتن مگه بازی قبلیش چی بوده که انتظار چیز دیگه ای داشتید. الانم که سر فیبل پلی گراند تواناییشو نداره چون ریسینگ میساخته. موتورش کجه. کارمنداش خستن.

خب اگه خریداری شدن یه استدیو توسط یه کمپانی قراره هیییییچ تغییری تو روند کار استدیو نذاره پس از چی خوشحال میشدن ملت جدا؟ :D

البته کاملا واکنش ها قابل پیشبینی بود پارسالم تو تاپیک امتیازات هلبلید گفتم
میشه گفت مدیریت نادرست و ادا بازی.

از دید من شما وقتی یک استودیو رو می‌خری در وهله اول دارایی اون استدیو بعد استعداد های شاغل در اون مجموعه و بعد بازی ای که در حال ساخت هستند. به غیر از سرمایه که میشه گفت IP ها باید بقیه رو مدیریت و درست کنی.

چیزی که احساس می‌کنم اینه سازمان مدیریتی مایکروسافت مشکل داره. این‌ها به واسطه ادا بازی های اول نسل استودیو رو به حال خودشون رها می‌کردند و تنها پل ارتباطی با منابع انسانی و مدیریت اون استودیو بود. یکی از این دو مورد اشتباه کار کنند کل مجموعه به بی راهه میره.

مدیریت هم موضوع بعدی است. فرض کن فیل اسپنسر رفته وضعیت RedFall رو دیده ولی با این حال بازم با تریلر CG به عنوان سورپرایز مراسم معرفی کرد. نتیجه شد از دست رفتن استعداد های اون استودیو و به طور کلی اون استدیو.

یوشیدا با افتخار میگه ما بازی زیاد کنسل کردیم. تو مستند Gow 2018 از بازی ناراضی بود حتی. استودیو رو تحت فشار گذاشت با اون نگاه های بی احساس؛ نتیجه چیزی شد که جلو رد دد ۲ سربلند بیرون اومد.

این که سونی ولورین رو با CG معرفی می‌کنه ما می‌دونیم سرانجام چی میشه ولی حتی مایکروسافت هم با گیم پلی بازی معرفی کنه بهش اطمینان نداریم.
 
البته بحث سر این نیست که کسی از پلی گراند ایراد بگیره که این تیم ریسینگ ساز چرا میخواد اکشن آرپی جی بسازه!
هر استودیویی میتونه با جذب نفرات درست تو هر سبکی بازی بسازه.

بحث بیشتر در مورد خود انجینه که برای همچین بازیی خیلی فقیر بوده و آیا منطقی بوده دوباره نویسیش و کلی ابزار و ویژگی اضافه کردن به اون؟

اینکه در آخر جواب میده و تو پروژه های آیندشون هم مورد استفاده قرار میگیره و یا مثل اسلیپ اسپیس و ردانجین در عین خفن بودن به دلیل سختی کار و نیاز به آموزش کارمندهای جدید و مواردی از این دست... عطاشون رو به لقاشون میبخشن.

خب در اونصورت این تاخیرها و هزینه هایی که براش کردن واقعا جای سوال داره خب.
 
آخرین ویرایش:
من خیلی دوست دارم بدونم این خریدای مایکروسافت جز اینکه Klobrille هر دفعه با پاورپوینت عکس درست کنه و یه سری بازی از قرن 19 به بعد لیست کنه که به مایکروسافت اضافه شده چه دستاوردی داشته؟
اصلا فلسفه خرید استدیو چی بوده این وسط؟ چون هر بازی ای اومد میگن خب قبلشم فلان بوده مگه بازی قبلی چی بوده، کمن، نمیفهمن، نمیتونن، سختشونه. استارفیلد اومد گفت تاد هاوارد خراب کرد. avowed اومد گفتن اسکیل استدیو همیشه همین بوده. هلبلید اومد گفتن مگه بازی قبلیش چی بوده که انتظار چیز دیگه ای داشتید. الانم که سر فیبل پلی گراند تواناییشو نداره چون ریسینگ میساخته. موتورش کجه. کارمنداش خستن.

خب اگه خریداری شدن یه استدیو توسط یه کمپانی قراره هیییییچ تغییری تو روند کار استدیو نذاره پس از چی خوشحال میشدن ملت جدا؟ :D

البته کاملا واکنش ها قابل پیشبینی بود پارسالم تو تاپیک امتیازات هلبلید گفتم
سوال منم همینه ٬ همیشه بهونه هست ٬ یه بازی از سمت مایکروسافت گیم استودیو پیدا نمیکنی که یه داستان جذاب و منحصر به فرد داشته باشه ٬ خلاقانه و جدید باشه یا حداقل یه شخصیت به یاد موندنی داشته باشه ٬ اگه بگیم Master Chief یا Marcos Fenix که اینا مال چند قرن پیشن که اتفاقا به sequel هاشون هم گند خورد و اصلا اون چیزی نیستن که قدیم بودن

ماه پیش داشتم Part 1 و دوباره میرفتم که پلاتش کنم ٬ ناخواسته طراحی شخصیت هاشو با Avowed مقایسه میکردم ٬ یعنی میخوام بگم بازی ای که یه کمپانی فوق ثروتمند و غول پشتش هست طراحی شخصیت هاش فوق داغونه! قیافه ها زشت و بدترکیب ٬ خیلیم تلاش کنی تمومش کنی دیگه چند ماه بعد یادت نمیمونه این بازی اصلا در مورد چی بود
ولی ببین شما چند ساله که پارت ۱ عرضه شد که هنوزم که هنوزه رو دست نداره.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or