استودیوهای مایکروسافت تو ژانری که تخصص دارن لنگ میزنن و نمیتون بازی تاپ و بالا ۹۰ بسازن وای به حال اینا که از ریسینگ سویچ کردن رو rpg.اینا اینهمه پول دارن و اینهمه استودیو مختلف rpg هم خریدن. بهترین کار بود یکی از این استودیوها صرفا از انجین اینا استفاده می کرد و بازی رو می ساخت.
خیلی بهتر از این بود که اینا بشینن یاد بگیرن بازیه rpg چیه و چطور ساخته میشه
.
پلی گراند خسته شد از اینکه ریسینگ آرکیدهای شاهکار پشت به پشت ساخت و تهش فقط نامزد GOTY سال شد و اصلا تحویل گرفته نشد.مراد انجینشون هم عاخه خوب نیست، چون باید بشینن تولزها و امکاناتی که ساخت یه بازی RPG نیاز داره رو براش بنویسن. وقتی Unreal هست چرا واقعا باید رفت سراغ انجین دیگه؟ اونم تو شرایطی که خود CDPR هم بیخیال انجین خودش شده با ایشون کار میکنه!
پلی گراند خسته شد از اینکه ریسینگ آرکیدهای شاهکار پشت به پشت ساخت و تهش فقط نامزد GOTY سال شد و اصلا تحویل گرفته نشد.
گشت تو عناوین مایکرو دید این بنده خدا داره خاک میخوره و درش همچین پتانسیلی دید و خب باقیش شده مسیری که اومدن.
مایکرو هم که حتما دنبال مشتری برای Fable میگشت.
اتفاقا در مورد همین مسئله انجین تو تاپیکش اخیرا هم بحث کردیم.
واقعا اگه نتیجه کار خوب در نیاد همه بهش میگیم آخه این چه کاری بود که بشینی یه انجین تخصصی ریسینگ رو عملا بازنویسی کنی و کلی بهش اضافه کنی که تازه بخواد آماده بشه برای ساخت یه بازی تو سبک دیگه.
دیوانه بودین؟
اگه جواب بده که میگیم دمشون گرم و عجب کاری کردن.... چه انجین خفنی نوشتن و خیلی خوبه که سوییچ نکردن به آنریل و...
که خب این آرزوی همست.
جدای از اینکه ماها همیشه حرف برای زدن در همه حالتی داریم ولی اگه هرحالتی غیر این بشه اون تیم دومی که تشکیل دادن با خاک یکسان میشه و پلی گراند برای همیشه برمیگرده به ادامه روند ساخت بازیهای ریسینگ.
==================================
حالا FH5 روی PS5 هم داره میاد و طرفدارهای استودیو خیلی از این بیشتر هم میشن .
فکر نکنم کسی واقعا دلش بخواد این استودیو تو مسیر پیشرفتی که داشته شکست بخوره.
نه دیگه نشد! هیچ بازیی نمیتونه به Halo: Combat Evolved 2 برسه.فیبل با یک سال تاخیر = استارفیلد (همه نمره هم خود بازی)
بنده خداها از بس پشت فرمون نشستن خسته شدن! گفتن پیاده شیم کمی از طبیعت بکر لذت ببریمپلی گراند خسته شد از اینکه ریسینگ آرکیدهای شاهکار پشت به پشت ساخت و تهش فقط نامزد GOTY سال شد و اصلا تحویل گرفته نشد.
خب goty نشد.بنده خداها از بس پشت فرمون نشستن خسته شدن! گفتن پیاده شیم کمی از طبیعت بکر لذت ببریم
تحویل گرفته نشد؟! تاپیک گوتی 2021 رو دنبال کن ببین چند تا جایزه گرفت، در بخش اسپورت هم که هواشو داشتن. گوتی شدن دُر گرانیست به هر کس ندهند..
آره واقعا عدم وجود آرکید درست و حسابی و بزرگی مثل هورایزن روی پلی استیشن جزو ضعفهای بزرگش بود که الان عملا پوشش داده شده.بنده خداها از بس پشت فرمون نشستن خسته شدن! گفتن پیاده شیم کمی از طبیعت بکر لذت ببریم![]()
منم اصلا به خود این عنوان آنچنان علاقه ای ندارم.راستش من به فیبل امید چندانی ندارم، اگه بازی خوبی بشه و بتونه انتظاری که ازش همه دارنو برآورده کنه واقعا تعجب میکنم و به نظرم کار خیلی بزرگ و عجیبی کردن! ولی با این حال حتا اگه بازی موفقی هم بشه بازم به نظرم گذاشتن پلی گراند سر پروژه فیبل تصمیم اشتباهی بوده.
ببین واقعا امتیازش اوکیه ها ولی از استدیو فرست پارتی توقع نداشته باشیم از چی داشته باشیم پس؟ باور کن سر فیبل هم میشه گفت هسته استدیو ریسینگ ساز بوده تجربه های بعدیشون پخته تر میشن انتظاریم نداشتیم ویچر تحویل بدن.
حرفت درسته.من خیلی دوست دارم بدونم این خریدای مایکروسافت جز اینکه Klobrille هر دفعه با پاورپوینت عکس درست کنه و یه سری بازی از قرن 19 به بعد لیست کنه که به مایکروسافت اضافه شده چه دستاوردی داشته؟
اصلا فلسفه خرید استدیو چی بوده این وسط؟ چون هر بازی ای اومد میگن خب قبلشم فلان بوده مگه بازی قبلی چی بوده، کمن، نمیفهمن، نمیتونن، سختشونه. استارفیلد اومد گفت تاد هاوارد خراب کرد. avowed اومد گفتن اسکیل استدیو همیشه همین بوده. هلبلید اومد گفتن مگه بازی قبلیش چی بوده که انتظار چیز دیگه ای داشتید. الانم که سر فیبل پلی گراند تواناییشو نداره چون ریسینگ میساخته. موتورش کجه. کارمنداش خستن.
خب اگه خریداری شدن یه استدیو توسط یه کمپانی قراره هیییییچ تغییری تو روند کار استدیو نذاره پس از چی خوشحال میشدن ملت جدا؟
البته کاملا واکنش ها قابل پیشبینی بود پارسالم تو تاپیک امتیازات هلبلید گفتم
بازیای مایکروسافت ثابت کردن اونایی که گیم پلی بدون کات ندارن، تهش چیزی جز ناامیدی ندارن که نمونش استارفیلد و هلبلید بوده و حالام فیبل. ۲تا بازی اول که همش ادعا و نمایش تیزر یا گیم پلی کات خورده بود تهش دیدیم چی شد و احتمالا سرنوشت همونا در انتظار فیبله که فقط کلوزآپ کاراکتر زشت و راه رفتن دیدیم و سری اخرم ۲تا دونه فایت بود که دست کمی از فاجعه نداشت.برخی می گن فوتیج فیبل مربوط به بیلد قدیمیه، که اگر بود بعد از بازخوردها رسمی می گفتن که بیلد جدید نیست، اینکه در همین ابتدای سال اعلام می کنن بازی رفته برای سال آینده اسمش تاخیر نیست، در اصل دایورت شده و تضمینی وجود نداره سال آینده هم تاریخ دقیق بخوره. هل بلید 2 هم هر سال یه نمایش نامفهموم ازش نشون می دادن بعد دایورت می کردن تاریخو. دیگه بعد این همه سال یک نمایش کامل بدون کات توقع بجاییه و روشی که مایکرو به عنوان ناشر برای مارکتینگ و تاریخ عناوینی که پیر شدن! پیش گرفته مشخصا جای دفاعی باقی نمی ذاره.
تنها خوبیش اینه که الان وقت کافی دارن روی PS5/PRO بازی رو اپتیمایز کنن![]()
دوس ندارم سرنوشت پلی گراند مثل بقیه استودیوهای قربانی شدشون بشه، از استودیوهای پوکیده قدیمیشون تنها توسعه دهنده ای که کیفیت رو فدای کمیت نکرده همین پلی گرانده. ریسک بزرگی کردن و تابلوئه عین چی توی گل گیر کردن. اگر جونور! قابلیت کاستومایز داشته باشه سرتاپاشو گونی می کنم! برخی می گن از پشت قابل تحمله ولی نیست! Avowed هم مالی نشد با توجه به سابقه عناوین قبلی خود استودیو. ایندیانا جونز فعلا تنها عنوانیه که کیفیت قابل قبولی دارهبازیای مایکروسافت ثابت کردن اونایی که گیم پلی بدون کات ندارن، تهش چیزی جز ناامیدی ندارن که نمونش استارفیلد و هلبلید بوده و حالام فیبل. ۲تا بازی اول که همش ادعا و نمایش تیزر یا گیم پلی کات خورده بود تهش دیدیم چی شد و احتمالا سرنوشت همونا در انتظار فیبله که فقط کلوزآپ کاراکتر زشت و راه رفتن دیدیم و سری اخرم ۲تا دونه فایت بود که دست کمی از فاجعه نداشت.
از اونور ایندیانا و Avowed گیم پلی ادمیزادی داشتن که هر جفتشون بازیای خوبی بودن.