خبر رسمی بازیهای استارفیلد، Hi-Fi Rush و Sea of Thieves برای PLAYSTATION 5 عرضه خواهند شد

  • Thread starter Thread starter Adam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
اینا اینهمه پول دارن و اینهمه استودیو مختلف rpg هم خریدن. بهترین کار بود یکی از این استودیوها صرفا از انجین اینا استفاده می کرد و بازی رو می ساخت.
خیلی بهتر از این بود که اینا بشینن یاد بگیرن بازیه rpg چیه و چطور ساخته میشه

.
استودیوهای مایکروسافت تو ژانری که تخصص دارن لنگ میزنن و نمیتون بازی تاپ و بالا ۹۰ بسازن وای به حال اینا که از ریسینگ سویچ کردن رو rpg.
استودیوهای بتزدا، ۳۴۳ و کوالیشن و امثالهم تو ساخت بازی تخصصی خودشون لنگ میزنن. مشکل مدیریت بالاسر ایناس که یه شومن گذاشتن طرف هیچی از بازیسازی سرش نیست. پلی گراند باید تا الان هورایزن ۶و میداد بیرون و یه تیم دیگم فیبلو ساخته بود و عرضش میکرد. نه این وضعیت که بعد کلی سال و nمیلیون بودجه بازی حتی سیستم فایت درست حسابیم نداره طبق اون ویدیو.
وسط کلی rpg بزرگی که طی چندسال اینده میاد واقعا هیچ حرفی برای گفتن نداره اگه محصول نهایی قراره اونی باشه که دیدیم.
 
مراد انجینشون هم عاخه خوب نیست، چون باید بشینن تولزها و امکاناتی که ساخت یه بازی RPG نیاز داره رو براش بنویسن. وقتی Unreal هست چرا واقعا باید رفت سراغ انجین دیگه؟ اونم تو شرایطی که خود CDPR هم بیخیال انجین خودش شده با ایشون کار میکنه!
پلی گراند خسته شد از اینکه ریسینگ آرکیدهای شاهکار پشت به پشت ساخت و تهش فقط نامزد GOTY سال شد و اصلا تحویل گرفته نشد.
گشت تو عناوین مایکرو دید این بنده خدا داره خاک میخوره و درش همچین پتانسیلی دید و خب باقیش شده مسیری که اومدن.
مایکرو هم که حتما دنبال مشتری برای Fable میگشت.

اتفاقا در مورد همین مسئله انجین تو تاپیکش اخیرا هم بحث کردیم.
واقعا اگه نتیجه کار خوب در نیاد همه بهش میگیم آخه این چه کاری بود که بشینی یه انجین تخصصی ریسینگ رو عملا بازنویسی کنی و کلی بهش اضافه کنی که تازه بخواد آماده بشه برای ساخت یه بازی تو سبک دیگه.
دیوانه بودین؟

اگه جواب بده که میگیم دمشون گرم و عجب کاری کردن.... چه انجین خفنی نوشتن و خیلی خوبه که سوییچ نکردن به آنریل و...
که خب این آرزوی همست.

جدای از اینکه ماها همیشه حرف برای زدن در همه حالتی داریم ولی اگه هرحالتی غیر این بشه اون تیم دومی که تشکیل دادن با خاک یکسان میشه و پلی گراند برای همیشه برمیگرده به ادامه روند ساخت بازیهای ریسینگ.

==================================
حالا FH5 روی PS5 هم داره میاد و طرفدارهای استودیو خیلی از این بیشتر هم میشن .
فکر نکنم کسی واقعا دلش بخواد این استودیو تو مسیر پیشرفتی که داشته شکست بخوره.
 
پلی گراند خسته شد از اینکه ریسینگ آرکیدهای شاهکار پشت به پشت ساخت و تهش فقط نامزد GOTY سال شد و اصلا تحویل گرفته نشد.
گشت تو عناوین مایکرو دید این بنده خدا داره خاک میخوره و درش همچین پتانسیلی دید و خب باقیش شده مسیری که اومدن.
مایکرو هم که حتما دنبال مشتری برای Fable میگشت.

اتفاقا در مورد همین مسئله انجین تو تاپیکش اخیرا هم بحث کردیم.
واقعا اگه نتیجه کار خوب در نیاد همه بهش میگیم آخه این چه کاری بود که بشینی یه انجین تخصصی ریسینگ رو عملا بازنویسی کنی و کلی بهش اضافه کنی که تازه بخواد آماده بشه برای ساخت یه بازی تو سبک دیگه.
دیوانه بودین؟

اگه جواب بده که میگیم دمشون گرم و عجب کاری کردن.... چه انجین خفنی نوشتن و خیلی خوبه که سوییچ نکردن به آنریل و...
که خب این آرزوی همست.

جدای از اینکه ماها همیشه حرف برای زدن در همه حالتی داریم ولی اگه هرحالتی غیر این بشه اون تیم دومی که تشکیل دادن با خاک یکسان میشه و پلی گراند برای همیشه برمیگرده به ادامه روند ساخت بازیهای ریسینگ.

==================================
حالا FH5 روی PS5 هم داره میاد و طرفدارهای استودیو خیلی از این بیشتر هم میشن .
فکر نکنم کسی واقعا دلش بخواد این استودیو تو مسیر پیشرفتی که داشته شکست بخوره.

راستش من به فیبل امید چندانی ندارم، اگه بازی خوبی بشه و بتونه انتظاری که ازش همه دارنو برآورده کنه واقعا تعجب میکنم و به نظرم کار خیلی بزرگ و عجیبی کردن! ولی با این حال حتا اگه بازی موفقی هم بشه بازم به نظرم گذاشتن پلی گراند سر پروژه فیبل تصمیم اشتباهی بوده.
 
پلی گراند خسته شد از اینکه ریسینگ آرکیدهای شاهکار پشت به پشت ساخت و تهش فقط نامزد GOTY سال شد و اصلا تحویل گرفته نشد.
بنده خداها از بس پشت فرمون نشستن خسته شدن! گفتن پیاده شیم کمی از طبیعت بکر لذت ببریم :D
تحویل گرفته نشد؟! تاپیک گوتی 2021 رو دنبال کن ببین چند تا جایزه گرفت، در بخش اسپورت هم که هواشو داشتن. گوتی شدن دُر گرانیست به هر کس ندهند..
 
بنده خداها از بس پشت فرمون نشستن خسته شدن! گفتن پیاده شیم کمی از طبیعت بکر لذت ببریم :D
تحویل گرفته نشد؟! تاپیک گوتی 2021 رو دنبال کن ببین چند تا جایزه گرفت، در بخش اسپورت هم که هواشو داشتن. گوتی شدن دُر گرانیست به هر کس ندهند..
خب goty نشد.
نگفتم که جایزه نگرفت.
اتفاقا خودم تو اون تاپیک حین نامزد شدنش گفتم که برای اون سال صنعت گیم باید گریه کرد که یه بازی ریسینگ گوتی بشه که به طرفدارهاش برخورد.
ولی هنوز هم همون نظر رو دارم.

خب به ریسینگ گوتی نمیدن وگرنه چی بهتر از هورایزن داشتیم؟

بنده خداها از بس پشت فرمون نشستن خسته شدن! گفتن پیاده شیم کمی از طبیعت بکر لذت ببریم :D
آره واقعا عدم وجود آرکید درست و حسابی و بزرگی مثل هورایزن روی پلی استیشن جزو ضعفهای بزرگش بود که الان عملا پوشش داده شده.
روی ایکس باکس که سر ننش که موتوراسپورت باشه رو خورد :D

ببینیم Fh6 که حتما انتشارش همزمانه میتونه تو بحث فروش به GT تنه بزنه یا نه.
 
راستش من به فیبل امید چندانی ندارم، اگه بازی خوبی بشه و بتونه انتظاری که ازش همه دارنو برآورده کنه واقعا تعجب میکنم و به نظرم کار خیلی بزرگ و عجیبی کردن! ولی با این حال حتا اگه بازی موفقی هم بشه بازم به نظرم گذاشتن پلی گراند سر پروژه فیبل تصمیم اشتباهی بوده.
منم اصلا به خود این عنوان آنچنان علاقه ای ندارم.
نسخه اولش هم برای همون دوره که روی کامپیوتر پورت شد و بازی کردم هم تو ذهنم صرفا فقط یه بازی خوب بود که الان که نگاه میکنم اون دوران خیلی بازی مهمتر و باکیفیت تر برای برگشتن وجود داشت ولی الان ازشون خبری نیست.
نسخه های بعدی هم که فقط سایه ای از نسخه اول بودن.

نمیدونم تو 2025 اگه بخواد با همون ویژگیهای رول پلینگ ساده و کم عمق منتشر بشه اصلا میتونه کار رو در بیاره و موفق بشه؟

یا در مقابل هم چون ریبوته پس میشه انتظار تغیییرهای زیاد داشت که تزریق ویژگیهای RPG عمیقتر میتونه یکیش باشه که باز هم سوال پیش میاد اونوقت چرا اسم ایشون اصلا فیبله!؟

واقعا پلی گراند کار خیلی سختی داره.
هر طوری نگاه کنیم کارشون از خلق یه عنوان جدید خیلی سخت تره.
اگه موفق بشن باید ایستاده تشویقشون کرد.
 
من خیلی دوست دارم بدونم این خریدای مایکروسافت جز اینکه Klobrille هر دفعه با پاورپوینت عکس درست کنه و یه سری بازی از قرن 19 به بعد لیست کنه که به مایکروسافت اضافه شده چه دستاوردی داشته؟
اصلا فلسفه خرید استدیو چی بوده این وسط؟ چون هر بازی ای اومد میگن خب قبلشم فلان بوده مگه بازی قبلی چی بوده، کمن، نمیفهمن، نمیتونن، سختشونه. استارفیلد اومد گفت تاد هاوارد خراب کرد. avowed اومد گفتن اسکیل استدیو همیشه همین بوده. هلبلید اومد گفتن مگه بازی قبلیش چی بوده که انتظار چیز دیگه ای داشتید. الانم که سر فیبل پلی گراند تواناییشو نداره چون ریسینگ میساخته. موتورش کجه. کارمنداش خستن.

خب اگه خریداری شدن یه استدیو توسط یه کمپانی قراره هیییییچ تغییری تو روند کار استدیو نذاره پس از چی خوشحال میشدن ملت جدا؟ :D

البته کاملا واکنش ها قابل پیشبینی بود پارسالم تو تاپیک امتیازات هلبلید گفتم
ببین واقعا امتیازش اوکیه ها ولی از استدیو فرست پارتی توقع نداشته باشیم از چی داشته باشیم پس؟ باور کن سر فیبل هم میشه گفت هسته استدیو ریسینگ ساز بوده تجربه های بعدیشون پخته تر میشن انتظاریم نداشتیم ویچر تحویل بدن.
 
من خیلی دوست دارم بدونم این خریدای مایکروسافت جز اینکه Klobrille هر دفعه با پاورپوینت عکس درست کنه و یه سری بازی از قرن 19 به بعد لیست کنه که به مایکروسافت اضافه شده چه دستاوردی داشته؟
اصلا فلسفه خرید استدیو چی بوده این وسط؟ چون هر بازی ای اومد میگن خب قبلشم فلان بوده مگه بازی قبلی چی بوده، کمن، نمیفهمن، نمیتونن، سختشونه. استارفیلد اومد گفت تاد هاوارد خراب کرد. avowed اومد گفتن اسکیل استدیو همیشه همین بوده. هلبلید اومد گفتن مگه بازی قبلیش چی بوده که انتظار چیز دیگه ای داشتید. الانم که سر فیبل پلی گراند تواناییشو نداره چون ریسینگ میساخته. موتورش کجه. کارمنداش خستن.

خب اگه خریداری شدن یه استدیو توسط یه کمپانی قراره هیییییچ تغییری تو روند کار استدیو نذاره پس از چی خوشحال میشدن ملت جدا؟ :D

البته کاملا واکنش ها قابل پیشبینی بود پارسالم تو تاپیک امتیازات هلبلید گفتم
حرفت درسته.
ولی حداقل برای پلی گراند با هورایزنها شاید کاملا درست نباشه.
حتی اگه فیبل فیل بشه:D

نمیدونم چقدر برای پلی گراند پول دادن ولی باز هم فقط برای بخش ریسینگ ساز پلی گراند و تضمین اینکه در آینده هم این تیم بازیهاش فقط ناشرش مایکروسافته خرید خیلی با ارزشی بوده.
یه جورایی مثل خرید مفت و عجیب اینسامنیاک که پلی استیشن انجام داد جزو خریدهای خیلی خوب بوده.
اگه تیم فیبلش هم روسفید از آب در بیاد و بتونن یه بازی حول و حوش متای 85 تحویل بدن ــ که به نظرم اونموقع شاهکار کردن برای این سبک ــ رسما میرن جزو چندتا استودیوهای تراز اول مایکرو و حتی صنعت.

اگر هم نه که یکی از بفروش ترین عناوین صنعت گیم در اختیارشه و باز هم تکیه گاه خیلی خوبی برای مایکرو.
 
استودیو playground games سال 2009 توسط سه شخص کلیدی
Gavin Raeburn, Trevor Willians و Raph Fulton تاسیس شد تنها نسخه اول Forza Horizon رو Gavin کارگردانی کرد و بعدها در سال 2022 استودیو ترک کرد نسخه ها 2,3 و 4 کارگردانش راف فولتن بوده و کارگردانی نسخه جدید Fable رو هم خودش برعهده داره.
اینکه اوایل سال 2023 مایک براون کارگردان نسخه پنجم با چند تا از کارگردانا هنری ، تکنیکال و صدا استودیو رو ترک کردن هیچ دخل و تصرفی به تیم فیبل نداشتن مایک براون هم تا قبل از کارگردانی نسخه پنجم کسی نمیشناختش.
دررمورد اینکه تیم فیبل چرا سراغ UE5 نرفتن تا جایی که اطلاع دارم ساخت بازی و مراحل پیش تولیدش از سال 2018 شروع شده و حداقل تا زمان آنونس UE5 در ماه می 2020 اینا دو سال رو کاستومایز انجین Forza Tech کار کرده بودن برخلاف Avowed که پروژه ریبوت شده بود Fable فقط یک بار اسکیل داون شد و جوری هم نبود که بخوان حتی اواسط کار هم برن سراغ UE5.
در مورد انجین بازیش تو تاپیک مفصل صحبت کردیم و به نظرم و تا الان که موج سوم بازی ها UE5 دارن عرضه میشن من عنوان Open world یا action rpg ای ندیدم که بگم واو عجب بازی با ue5 ساختن و به نحوی یک جای کارش لنگ زده، ویدیو ها دیجیتال فاندری هست.
در مورد اعضای سازنده و تیم فیبل مسلما افراد باتجربه و خبره ای دارن که پروژه رو تو مسیر درست پیش ببرن مثلا تیم نویسنده بازی از remedy و guerilla games هستن.
خود فلتن درست بازی تو سبک rpg نساخته ولی تو کارنامه اش بازی ها اکشن هم در سمت level designer داشته و نبوده این بشر فقط ریسینگ ساخته باشه و از همه مهمتر تیم eidos Montreal که تو این سبک شناخته شده هست بهشون کمک میکنه.
سازنده ها زیادی هم تو صنعت وجود دارن که تغییر سبک دادن و از قضا کارشون هم گرفته این نیست بگیم بازی تو این سبک نساختن پس محکوم به شکستن.

قبلا سر همین Indiana jones خیلی‌ها فاتحه بازی رو خونده بودن یا همین
SilentHill 2 remke ولی دیدیم جفتشون تبدیل به بهترین بازی ها سال شدن.
با دیدن چهل پنجاه ثانیه فوتیج کات شده هم نمیشه فاتحه Fable رو خوند.
 
آخرین ویرایش:
گرافیک فیبل که فوق العادس، یعنی محیط واقعا محشره، به معنای واقعی کلمه نسل نهمی، و همین باعث شده امیدم به ویچر و ویژوالی که با کمک مستقیم خوده اپیک قراره تحویل بدن خیلی بیشترم بشه:دی

اما خوب کاش یک چیزی از کامبت بازی نشون می دادن، یعنی حداقل بازی که حتی دو سه سال به عرضه اش مونده، باید بتونه کامبت بازی رو نمایش بده، ولی خام خام هست

فیبل و توسعه اش منو یاد FF16 می ندازه، بازی از 2016 استارتش خورد(یوشیدا نزدیکای ffxv یهو مصاحبه کرد ff باید فانتزی باشه و اینا) بماند پروژه اول بین نسلی بود و دیدن در توانایی این انجین جدیدشون نیست و نسل هشت رو کنسل کردن، اینا تا 2020 عملا تمام کار های مربوط به ابتدا تا انتهای بازی رو انجام داده بودند، و لول هارو هم طراحی کرده بودن، اما تازه اواسط 2020 اینا سوزوکی رو استخدام می کنن که بیاد روی این چیزی که اینا ساختن، حالا کامبت رو طراحی کنه، که انصافا تو سه سال خوب جمعش کرد، ولی اینکه ff16 بسیار کم چالش هست به خاطر همین بوده که از ابتدای ساخت تو پروژه نبود و خیلی چیزا ساخته شده بود، درحالیکه اگه در ابتدای پروژه بود، ممکن بود حتی لول دیزاین بازی دچار تغییراتی بشه و بازی پر چالش تر از آب در بیاد!

حالا من احساسم اینه فیبل، کارای موشن کپچرش و تک تک کوئستاش خیلی وقته تکمیل شده، اما اینا تو خوده فان بودن گیمپلی و همین کامبت بازی گیر کردن، حالا امیدوارم نتیجه نهایی خوب بشه، ولی این چیزی نیست که بشه یک ساله درستش کرد، مگر اینکه بگیم ما بد بینیم و علت تاخیر همون انتشار همزمان روی تمام پلتفرماست!
 
برخی می گن فوتیج فیبل مربوط به بیلد قدیمیه، که اگر بود بعد از بازخوردها رسمی می گفتن که بیلد جدید نیست، اینکه در همین ابتدای سال اعلام می کنن بازی رفته برای سال آینده اسمش تاخیر نیست، در اصل دایورت شده و تضمینی وجود نداره سال آینده هم تاریخ دقیق بخوره. هل بلید 2 هم هر سال یه نمایش نامفهموم ازش نشون می دادن بعد دایورت می کردن تاریخو. دیگه بعد این همه سال یک نمایش کامل بدون کات توقع بجاییه و روشی که مایکرو به عنوان ناشر برای مارکتینگ و تاریخ عناوینی که پیر شدن! پیش گرفته مشخصا جای دفاعی باقی نمی ذاره.
تنها خوبیش اینه که الان وقت کافی دارن روی PS5/PRO بازی رو اپتیمایز کنن B-)
 
برخی می گن فوتیج فیبل مربوط به بیلد قدیمیه، که اگر بود بعد از بازخوردها رسمی می گفتن که بیلد جدید نیست، اینکه در همین ابتدای سال اعلام می کنن بازی رفته برای سال آینده اسمش تاخیر نیست، در اصل دایورت شده و تضمینی وجود نداره سال آینده هم تاریخ دقیق بخوره. هل بلید 2 هم هر سال یه نمایش نامفهموم ازش نشون می دادن بعد دایورت می کردن تاریخو. دیگه بعد این همه سال یک نمایش کامل بدون کات توقع بجاییه و روشی که مایکرو به عنوان ناشر برای مارکتینگ و تاریخ عناوینی که پیر شدن! پیش گرفته مشخصا جای دفاعی باقی نمی ذاره.
تنها خوبیش اینه که الان وقت کافی دارن روی PS5/PRO بازی رو اپتیمایز کنن B-)
بازیای مایکروسافت ثابت کردن اونایی که گیم پلی بدون کات ندارن، تهش چیزی جز ناامیدی ندارن که نمونش استارفیلد و هلبلید بوده و حالام فیبل. ۲تا بازی اول که همش ادعا و نمایش تیزر یا گیم پلی کات خورده بود تهش دیدیم چی شد و احتمالا سرنوشت همونا در انتظار فیبله که فقط کلوزآپ کاراکتر زشت و راه رفتن دیدیم و سری اخرم ۲تا دونه فایت بود که دست کمی از فاجعه نداشت.
از اونور ایندیانا و Avowed گیم پلی ادمیزادی داشتن که هر جفتشون بازیای خوبی بودن.
 
  • Smile
Reactions: RAFA_1992
بازیای مایکروسافت ثابت کردن اونایی که گیم پلی بدون کات ندارن، تهش چیزی جز ناامیدی ندارن که نمونش استارفیلد و هلبلید بوده و حالام فیبل. ۲تا بازی اول که همش ادعا و نمایش تیزر یا گیم پلی کات خورده بود تهش دیدیم چی شد و احتمالا سرنوشت همونا در انتظار فیبله که فقط کلوزآپ کاراکتر زشت و راه رفتن دیدیم و سری اخرم ۲تا دونه فایت بود که دست کمی از فاجعه نداشت.
از اونور ایندیانا و Avowed گیم پلی ادمیزادی داشتن که هر جفتشون بازیای خوبی بودن.
دوس ندارم سرنوشت پلی گراند مثل بقیه استودیوهای قربانی شدشون بشه، از استودیوهای پوکیده قدیمیشون تنها توسعه دهنده ای که کیفیت رو فدای کمیت نکرده همین پلی گرانده. ریسک بزرگی کردن و تابلوئه عین چی توی گل گیر کردن. اگر جونور! قابلیت کاستومایز داشته باشه سرتاپاشو گونی می کنم! برخی می گن از پشت قابل تحمله ولی نیست! Avowed هم مالی نشد با توجه به سابقه عناوین قبلی خود استودیو. ایندیانا جونز فعلا تنها عنوانیه که کیفیت قابل قبولی داره
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or