خبر رسمی بازیهای آینده‌ی استودیو Insomniac افشا شد

Adam

عضو تحریریه
Jun 27, 2009
4,605
نام
alireza
insomniac.jpg

یک هفته پیش گروه Rhysida اعلام کرد که با موفقیت استودیو Insomniac را هک کرده و اطلاعاتی را به دست آورده است. پس از اینکه هیچ کس حاضر به پرداخت 2 میلیون دلار نشد، این گروه بیش از 1.3 میلیون فایل را به صورت آنلاین منتشر کرده است که حجم فایلهای افشا شده 1.7 ترابایت است.

به عنوان بخشی ازفایلهای افشا شده از استودیو Insomniac که دوشنبه شب رخ داد، جدول زمانی کامل بازیهای آینده‌ی این استودیو نیز فاش شد. در اسلایدی که ظاهراً مربوط به جولای 2023 است، این استودیو حداقل پنج بازی را برای انتشار بین سال مالی 2025 تا سال مالی 2030 برنامه ریزی کرده است. از پنج بازی، تنها یکی از آنها به طور عمومی اعلام شده است.

بازی‌ای که همه در مورد آن می دانند Wolverine است. با توجه به جدول زمانی فاش شده، تا سال مالی 2026 انتظار نمی رود که بازی عرضه شود.

چهار بازی دیگر ذکر شده هنوز به صورت عمومی معرفی نشده اند. آنها شامل یک بازی Venom است که برنامه ریزی شده برای سال مالی 2025، مرد عنکبوتی 3 در سال مالی 2028، یک بازی جدید از سری Ratchet and Clank در سال مالی 2029 و یک بازی X-Men در سال مالی 2030 هستند.

همچنین در این افشای اطلاعات، قراردادی بین سونی و مارول در مورد توسعه و انتشار بازی های X-Men امضا شده است که با بازی Wolverine شروع می شود. این سند توسط جیم رایان از شرکت سونی و آیزاک پرلموتر از شرکت مارول امضا شد و از جولای 2021 اجرایی شد. طبق این قرارداد در مجموع سه بازی X-Men ساخته خواهد شد.

مانند تمام تاریخ های ذکر شده، همه چیز می تواند در طی چند سال آینده تغییر کند. با سونی و اینسومنیاک گیمز تماس گرفته شد تا در مورد فایلهای فاش شده واکنش نشان دهند، تا امروز، هیچ یک از طرفین پاسخی نداده اند.
 
Last edited by a moderator:

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,774
ببین فرم و شکل قضیه از یک نظرایی شبیه دیگه، همین که یک اسِت رو گروگان بگیری در ازای منافعی خاص، کافی نیست برای اینکه مقایسه بشه؟

ولی اصن تروریسم نه، اما تا حد زیادی شبیه اینه که یک گروه خلاف کار، به یک ماشین حمل پول حمله کنند و بعد از درگیری و فرار، ملت بریزن تو صحنه و مشغول جمع کردن و غارت ته مونده منابع بشند، یا مثلا غارت فروشگاه ها در شرایط بحران و خاص..

وگرنه قطعا مسئولیت "حفاظت و امنیت" از صفر تا صد با سونیه تو این شکی نیست، اما باید حواسمون باشه این وسط انجام یک خلاف یا واقعا حتی شاید جنایت، از طرف خلافکار ها از یادمون نره،

اول و اخر این قضیه، "منفی" و نکبت میشه همین هکر ها... نه سونی یا هر کسی که تو این شرایط تحت تجاوز قرار میگیره...

شما در هر صورت باید در نظر بگیری که هرگونه باج دهی، میشه یک "تشویق" برای تکرار این عمل در اینده توسط بقیه...
هیچ شکی در این نیست که این حرکت هکرها منفی و نکبت بار بوده.
ولی حرف من اینه که سونی یاد گرفته هربار که اینجور مسایل امنیتی برای خودش و استودیوهاش پیش میاد، از victim card استفاده میکنه و جا خالی میده.
رسانه ها هم تمام قد پشتش می ایسند و کوچکترین نقدی نسبت به وظایف و عملکرد سونی ندارند.
شما خودت هم میدونی که این بار اول هم نیست. سونی چندین بار به صورت جدی مورد حمله هکرها قرار گرفته هر بار هم از پذیرفتن مسولیتش در رفته. ولی خب باید یه جایی متوجه بشه که هکرها همیشه هستند و این خود سونیه که باید امنیتش رو بالاتر ببره.

در مورد دادن باج و تشویق شدن بقیه به انجام هک هم در پست های قبلی توضیح دادم. واقعیت اینه که متاسفانه این اتفاق در هر صورت بازهم میوفته. چه سونی باج رو میداد و چه اینکه با هر دلیل و انگیزه ای این باج رو نداده.
یه موضوعی رو که ما در نظر نمیگیریم اینه که اینجا کسی که تحت فشاره که مورد حمله قرار گرفته. نه هکر ها!
هکرها که چیزی برای از دست دادن نداشتن و ندارن. چرا باید نا امید بشن و از انجام دوباره اینکار منصرف شن؟ چون سونی بهشون پول نداده؟ خب نده. نفر بعدی میده!!

من اون زمانی که خودم درگیر باج افزار شدم، یکی از آشنایان هم چند وقت بعدش آلوده به باج افزار شد.
خیلی سریع و بدون معطلی باج رو پرداخت کرد و کلید رو گرفت. میدونی چرا؟ چون آتلیه داشت و اگر میخاست مقاومت کنه 10 ها مشتری ازش شکایت میکردن.
منظورم اینه که با باج ندادن من، هکرها نا امید نشدن و به کارشون ادامه دادن تا رسیدن به اون رفیق آتلیه دارمون.
و خب این داستان ادامه دارد...
 

malek911

کاربر سایت
Aug 22, 2007
5,882
نام
malek
بازی که‌ ساختش هنوز شروع نشده بیلد چیش‌ لو رفته‌ 😂😂😂
متوجه نمی شم‌🥺

رفقا این‌ اقا بابک رو اذیت نکنید 😂😂😂

یه گیم پلی ۳۰دقیقه‌ الان بگو‌۴۵ دقیقه از بازی لو رفته بابک جان انتظاز داره ماد ساز ها تکمیلش کنن😂😂
سونی بیاد یه دست ماد ساز استخدام کنه و استدیوهای اصلیش فقط بیلد اولیه بسازن بدن دست این مادسازها تا کار رو یه هفته ای تحویل مشتری بدن :))
عالمی دارن واسه خودشون،جهان های موازی و عجیب و غریب :)
View attachment Stranger Things.mp4
 
آخرین ویرایش:

mmirzakhani93

کاربر سایت
Sep 17, 2013
361
همچین کامنتی رو دلقکی به اسم tom warren توییتر گذاشت و یکضرب از ارا بن دائم شد ولی اینجا ازش الهام میگیرن ، این خوشحالی بعضیا از هک شدن اینسامنیاک و لو رفتن برنامه هاشون نشون داد چقدر میشه لوزر بود و ابعاد جدیدی رو نشون داد . باعث تاسفه
البته بستگی داره ! اگه این لیک ها از سمت دیگه ای بود قطعا برخورد میشد
یه عده هم هستن از همون روزی که لیک ها اتفاق افتاد تا الان نتونستن جلوی خوشحالیشون رو بگیرن و این وظیفه رو میدونن که رسالتشون رو انجام بدن
دوست عزیز درسته اوضاع اینسامنیاک خوب نیست ولی اوضاع تو از اونا خراب تره 🤷🏻
 

SiminSecret

کاربر سایت
Sep 7, 2010
4,826
نام
مهراد
واکنش رسمی اینسامنیاک به لیک شدن اطلاعات:

photo_2023-12-22_18-08-05.jpg

بازی Marvel's Wolverine در مراحل اولیه توسعه هست، بارها تغییر میکنه و بهبود پیدا میکنه، در زمان مناسب اطلاعات بیشتری از بازی در اختیار طرفداران قرار میگیره و قرار نیست کنسل بشه.
 

Erehx

Gold User
Dec 13, 2023
196
نام
?Who knows
واکنش رسمی اینسامنیاک به لیک شدن اطلاعات:

View attachment 323035

بازی Marvel's Wolverine در مراحل اولیه توسعه هست، بارها تغییر میکنه و بهبود پیدا میکنه، در زمان مناسب اطلاعات بیشتری از بازی در اختیار طرفداران قرار میگیره و قرار نیست کنسل بشه.
برخلاف آمال و آرزوهای دوستان نگران، پس ولورین قرار نیست کنسل بشه؟! اینارو ولش کن اسپایدرمن ۳ رو چیکار کنیم که کلا یه عکس از فولدرش لو رفته اینجا کلا پرونده بازیو بستن!:no:
لعنت به سونی جهانخوار و کاربران هکی بازش که برای Xbox بازی منتشر نمیشه و الان بابک با حدس ۶۷ میلیون کاربر فعال گیم پس در هر ساعت، میاد میزان فروش بازی منتشر نشده ایکس من رو ناامید کننده خطاب میکنه:-j
 
آخرین ویرایش:

SiminSecret

کاربر سایت
Sep 7, 2010
4,826
نام
مهراد
حمایت استودیو Arkane (آرکین) و کارگردان بازی Blade از اینسامنیاک گیمز در واکنش به هک سرورها و سرقت اطلاعات استودیو Insomniac

«تیم ما و من تا زمان رونمایی از بازی، با ترس خالص از لیک شدن اطلاعات زندگی کردیم. وقتی انتشار شایعات شروع شد، اولین جلوه‌های فیزیکی اضطراب را پس از چند دهه در بدن خودم دیدم و به معنی واقعی کلمه شب‌ها را با کابوس سپری کردم. این اتفاق درد دارد. اینسامنیاک لایق حمایت عمیق و پشتیبانی ما است».

پ.ن: کاش یه کم از استودیو های تیم مایکروسافت یاد می‌گرفتید که لیک شدن اطلاعات هیچ استودیویی جای مسخره کردن و کنسول وار نداره. اینکه زمان آنچارتد کسی چی می‌گفته و شما الان باید جبران کنید اسمش هرچی باشه کل کل نیست!
 

ar-15

کاربر سایت
Jan 27, 2023
465
بعد یه هفته سکوت، انتظارِ یه واکنش سفت و سخت تر مثل دست گیری هکر ها یا توافق و فیصله ماجرا میرفت.
نه اینکه تو متن رسمی بیان اقرار کنن هنوز به ابعاد نفوذ تسلط ندارن (to determine what data was impacted) و برن تو فاز التماس دعا و احساسی کردن قضیه.
اما به هر حال دوره حساسیه براشون و هر کی خودشو گیمر میدونه باید سمت قربانی رو بگیره و انرژی مثبت براشون بفرسته، چون بهش نیاز دارن🙏
 

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,200
نام
سامان
داستان این ماد سازها چیه همه میگن؟ :D
بازی کلا چندتا vertical slice ازش ساخته شده نه کامل شده نه موشن کپچر شده نه انیمیشن درست و بافت درستی داره!
 
  • Like
Reactions: Alien87

UFOPower

کاربر سایت
Dec 23, 2008
5,517
نام
میلاد
شت ، آقا اوضاع خیلی خراب تر از این حرفاس
مثل اینکه بیلد نهایی اکس من ۱ ، نسخه کامل ونوم ، نسخه کامل اسپایدرمن ۳ و بیلد آلفای رچت نسخه Ps6 هم کامل لو رفته.
تازه میگن دراکمن هم نصف تلو ۳ رو آپلود کرده بوده برای بچه های اینسامنیاک یه دستی بهش بزنن اونم رو نته الان :-j

خدایی خیلی باید له و ناامید باشی که با این اخبار فیک و بی ارزش انرژی بگیری :))
 

SiminSecret

کاربر سایت
Sep 7, 2010
4,826
نام
مهراد
داستان این ماد سازها چیه همه میگن؟ :D
بازی کلا چندتا vertical slice ازش ساخته شده نه کامل شده نه موشن کپچر شده نه انیمیشن درست و بافت درستی داره!
از دشمن فرضی بپرسید:
نسخه PC عنوان Wolverine استودیو Insomniac سونی، توسط مادساز ها برای کیت توسعه کنسول‌های ایکس‌باکس پورت شده و کاربران کنسول‌های Xbox Series X/S می‌توانند با فعال کردن Dev Mode، این بیلد را تجربه کنند!!!

اولین انحصاری سونی که اول برای پی سی اومد و بعدم برای ایکس باکس، ولی هنوز برای پی اس ۵ نیومده :D
 

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,767
نام
Bahram
ترول، شوخی و تخریب کافیه. تا یک جایی بامزه بود اما الان دیگه واقعا بامزه نیست و فقط کار ما شده که بیایم گزارش هارو چک کنیم و پست هارو پاک کنیم.
اگر از دست هم دیگه ناراحت هستید چرا پس این جا جواب هم دیگه رو میدید و دو دقیقه بعد هم گزارش میکنید همون پستی رو که جواب دادید؟

از این بعد هر پستی برای ترول و تخریب و خارج از موضوع تاپیک ارسال بشه، علاوه بر پاک شدن پست، اخطار هم برای کاربر در نظر گرفته میشه.
 

MobbMicc

کاربر سایت
May 24, 2014
294
مادسازا بدون بودجه کلان و چند صد میلیون دلاری تو دو روز یه بلاک باسترو نه تنها گلدش کردن بلکه واسه کنسول هم پورت کردن و عرضه شده. اگه یکم بهتر رو مارکتینگشون کار کنن و نسخه فیزیکی هم عرضه کنن حتی ممکنه از گزینه‌های Goty باشه. حالا هی این رسانه‌های زیقی بگن هزینه ساخت رفته بالا و روند ساخت کند شده.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر