اکوسیستم مایکروسافت و تحولی بزرگ در صنعت بازی‌سازی

آیا اکوسیستم مایکروسافت موفق خواهد شد؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    121

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
مایکروسافت در حال ورود به عرصه جدیدی در دنیای بازی‌های کامپیوتری است. عرصه‌ای که نه‌تنها برای آن‌ها بلکه برای تمام صنعت بازی‌سازی گامی بزرگ خواهد بود. ازاین‌جهت برای مایکروسافت گامی بزرگ تلقی می‌شود که در صورت پیروزی موفقیت عظیمی را در بخش سرگرمی‌ها به دست خواهد آورد و در صورت شکست احتمال نابودی بخش سرگرمی‌های آن‌ها وجود؛ اما برای صنعت بازی‌سازی این اتفاق در صورت موفق شدن، رویداد بزرگی خواهد بود. رویدادی که تمام صنعت بازی‌سازی را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد. در این نوشتار سعی بر آن است که به تحلیل این موضوع و تبعات آن از جوانب مختلف بپردازیم.
960-65a99bb7a3115fdede20da98b08a370f-can-microsoft-corporation-evolve-to-become-the-perfect-ecosystem.jpg

در ابتدا بهتر از به بخش نرم‌افزاری بپردازیم. مایکروسافت در حال یکپارچه‌سازی تمام پلتفرم‌های خود به‌عنوان یک پلتفرم ویندوزی است که مبتنی بر ویندوز 10 بوده و تمام دستگاه‌های مختلف مثل XBOX، کامپیوتر شخصی، تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها بتوانند با عنوانی واحد به نام پلتفرم ویندوز شناخته شوند. پلتفرم ویندوز که از آن با عنوان Universal Windows Platform یا UWP خواهیم شناخت، دارای برنامه‌های کاربردی یکپارچه‌ای نیز خواهند بود که به آن‌ها Universal Windows Applications یا به‌طور مختصر UWA گفته می‌شود. به نظر می‌رسد در این سیستم جدید شما کافی است بر روی هر یک از انواع پلتفرم ویندوزی مذکور، محتوای خاصی را خریداری کنید و در این صورت می‌توانید آن محتوای مذکور را در صورت وجود و بدون پرداخت هزینه اضافی برای دستگاه دیگرتان استفاده کنید. این دقیقاً کاری است که مایکروسافت برای عنوان Quantum Break به‌صورت آزمایش انجام داده و می‌توان QB را به‌عنوان اولین UWA مایکروسافت قلمداد کرد. چالشی که در این بخش پیش روی مایکروسافت است، رقابت با Valve و پایگاه داده بسیار عظیم Steam است. چراکه مایکروسافت در راستای سیاست‌های یکپارچه‌سازی خود می‌خواهد از فروشگاه ویندوز به‌عنوان مرکز خرید محتوای UWP استفاده کند. در مورد عناوین انحصاری مایکروسافت مانند QB یا Gears of War چالشی وجود ندارد ولی وقتی بحث به تولیدات 3[SUP]rd[/SUP] party می‌رسد موضوع کمی متفاوت خواهد بود و اینجاست که مایکروسافت وارد رقابت با Steam خواهد شد. رقابتی که اگر با هوشمندی همراه نباشد نتیجه فاجعه باری همانند Games For Windows Live برای مایکروسافت به ارمغان خواهد آورد.
steam-machine-teardown-top-off-640x353.jpg

اما مهم‌ترین و نوآورانه‌ترین اقدام مایکروسافت برای عرضه UWP تولید کنسول بازی قابل ارتقاء است. شاید بزرگ‌ترین چالشی که کنسول‌های بازی و خریداران همواره با آن درگیر بوده‌اند نبود قابلیت ارتقاء آن است. کنسول بازی یک تجهیز الکترونیکی فشرده است که کاملاً برای بازی بهینه شده و می‌توان با کمترین هزینه و نیاز سخت‌افزاری بهترین کیفیت ممکن را ارائه دهد. حال اگر این کنسول بازی قابل ارتقاء باشد و بتوان آن‌ها با سخت‌افزار جدید و بهینه مخصوص همان کنسول ارتقاء داد کاری بسیار بزرگ انجام خواهد شد. کاری که مایکروسافت می‌خواهد آن‌ها برای اولین بار انجام دهد. تصورش را بکنید که به‌جای خرید کنسول جدیدی مثل PS4 یا XBOX One همان کنسول قبلی خود را ارتقاء داده بودید و اکنون می‌توانستید تمام بازی‌های قبلی خود را رو کنسول ارتقاءیافته استفاده کنید و از تجربه بازی‌های جدید لذت ببرید. این ایده واقعاً نوآورانه و بسیار بزرگ است و در صورت موفقیت صنعت بازی را دگرگون خواهد کرد. چراکه با کمترین هزینه ممکن سخت‌افزار کنسول بازی شما به‌روز شده و البته مانند قبل بهینه است و می‌تواند تا مدت‌ها در کنارتان باشد.
phil_spencer_windows-10-640x0.jpg

«فیل اسپنسر» در مورد قابلیت ارتقاء سخت‌افزاری کنسول‌ها صحبت‌هایی داشته که در ادامه فقط به نکات مهم آن اشاره خواهیم کرد. وی با بیان این مورد که دنیای فن‌آوری روزبه‌روز در حالت پیشرفت و نوآوری است به نکته مهم اشاره می‌کند که کنسول‌های بازی در ابتدای یک نسل با سخت‌افزاری بسته تولیدشده و تا انتهای همان نسل که فقط چند سال طول می‌کشد با همان سخت‌افزار کار خواهند کرد درصورتی‌که دیگر محصولات روزبه‌روز بهتر و بهتر خواهند شد؛ اما داستان این نیست و کنسول‌های بازی می‌توانند از این پیشرفت‌های نوآورانه بهره‌مند باشند و به نظر او این موضوعی مهم‌ترین چیزی است که تاکنون در هیچ کنسول بازی دیده نشده است. درصورتی‌که UWP و UWA مایکروسافت و همچنین این ایده بسیار جالب با موفقیت روبرو شود در آینده شاهد کنسول‌های بازی خواهیم بود که نه‌تنها می‌توانند بازی‌های جدید را به بهترین شکل ممکت اجرا کنند بلکه می‌توانند همانند کامپیوتر شخصی به پایگاه دادهای عظیم از بازی‌های قدیمی نیز دسترسی داشته باشند. این گام بزرگ همان‌طور که «اسپنسر» نیز به آن اشاره می‌کند به ما این امکان را می‌دهد که بدون نگرانی از دست دادن آرشیو بازی‌های قبلی خودمان به‌راحتی و با ارتقاء سخت‌افزار به نسل جدیدی کوچ کنیم و این گامی بسیار بزرگ و نوآورانه در صنعت بازی‌های کامپیوتری خواهد بود.
msft.PNG

اکوسیستم مایکروسافت و قابلیت ارتقاء سخت‌افزاری آن گام بسیار بزرگی در پیشرفت صنعت بازی‌سازی است. این نوآوری می‌تواند به تحولی عظیم به‌خصوص در بخش سخت‌افزار کنسول‌های بازی منجر شود و رؤیای بسیاری از گیمرها را به حقیقت تبدیل کند. تجربه عناوین زیبا و انحصاری یک کنسول و صرف هزینه‌ای اندک و تجربه عناوین زیبای دوران گذشته. کاری که اگر با موفقیت انجام شود کارستان خواهد بود.

====================

منابعی که به طور آزاد از آنها در این نوشتار استفاده شده است

Microsoft to unify PC and Xbox One platforms, ending fixed console hardware | Technology | The Guardian

Phil Spencer signals Xbox One hardware upgrades | Polygon

The Head of Xbox Wants to Make Upgradable Consoles | Digital Trends
 
آخرین ویرایش:
کلا یک سری هستن حتی اگه مایکروسافت بگه دارندگان Xbox باید برن بمیرن هم باز منطق من در آوردی برای دفاع دارن

کلا یک عده هم هستند مایکروسافت هر کار نکنه بیاد ده تا بازی AAA انحصاری کنسولی تو یک سال برای کنسولش در نظر بگیره . بیاد تو دو سال اول نسل از لحاظ انحصاری به صورت کلی خیلی خوب عمل کنه. بیاد پیشتیبانی از نسل قبل رو ارائه بده بدون گرفتن یک ریال از کاربرهاش .بیاد هر ماه چنتا بازی با کیفیت رایگان کنه.بیاد تمام محتویات اضافه یکی مهمترین شوتر های نسل رو کلا رایگان کنه یک قرون بابت dlc نگیره .بیاد اکثره بازیهایی که میخری نسخه قبلیش رو بهت رایگان بده .بیاد با اپدیت های متوالی روز به روز خدمات نرم افزاری کنسولش رو بیشتر کنه. بیاد با ارائه sdk های متوالی و پشتیبانی ناشرین ترد پارتی فاصله کیفیت بصری رو بین دوتا کنسول به حداقل برسونه و هزاران کاره دیگه بازم یک عده هستند معتقند مایکروسافت میگه Xbox داران باید بمیرند.

واقعا مضحک شده این دست کامنت ها
 
به نظر من همین سیستم فعلی عرضه کنسول خیلی خوبه، اصلا همه بازیهاش رو برای ویندوز 10 عرضه کنه ولی روش عرضه کنسول رو تغییر نده. 20 ساله اینجوری زندگی کردیم (:دی)، ترجیح میدم در آینده هم بازار همین مدلی باشه. من تو نسل بعد هم انتخاب اولم کنسول مایکروسافته، در نتیجه عمو اسپنسر خواهشا با احساسات ما بازی نکن :دی
 
واقعا برا من یه نفر که به شخصه xbox-one عالی بوده تا حال و کلا من رو به game برگردوند هر چند pc دارم که برای بازی بد نیست و حداقل هارو داره ولی از وقتی one رو گرفتم دیگه سراغش هم نرفتم چون به نظرم ولو شدن رو راحتی پذیرایی بهتر از سیخ نشستن رو صندلی کامپیوتر هست مگر اینکه یه rts درست حسابی بیاد برم سراغ pc سونی هم که بهش حتی فکر نمیکنم من همیشه تو کنسولای سونی چشمم دنبال متال گیر و فاینال فانتزی بوده که خدارو شکر اونا هم تو این نسل کاملا از انحصار خارج شدن در ضمن xbox-one هم اونطور که دوستان میگن شکست نخورده 21 میلیون فروش تو مدت 2 سال زیادم بد نیست اکوسیستم هم موفق خواهد بود
 
کلا یک سری هستن حتی اگه مایکروسافت بگه دارندگان Xbox باید برن بمیرن هم باز منطق من در آوردی برای دفاع دارن

دقیقا شد مصداق این اصطلاح:

A straw man is a common form of argument and is an informal fallacy based on giving the impression of refuting an opponent's argument, while actually refuting an argument that was not advanced by that opponent.

اگه بدونه طرفدار هایی داره که عرضه بازی برای PC رو مساوی با مرگ می دونن منهدم میشه این مایکروسافت.
 
نمیخواستم چنین چیزی رو مطرح کنم ولی شما این ایده رو مطرح کردید و من هم یکم بیشتر ادامش میدم. بازه 2-3 ساله خوبه بنظرم. بعد از گذشت 2 سال از عرضه کنسول معمولاً شرکتها میرن دنبال کوچکتر کردنش و کمتر کردن هزینه ساخت و ... . حالا یا ممکنه مایکروسافت هر دوی این کارها رو بکنه (مثلاً هم Xbox One Slim بده هم Xbox Two) یا اینکه ممکنه کلاً مستقیم بره روی Xbox Two و از سخت افزار بهینه شده/کوچک شده Xbox One هم یه Set-top box بسازه (بدون درایو و ...) با قیمت پایینتر برای رقابت با apple TV و ... بفروشه که میتونه بازیها رو هم با کیفیت خوب اجرا کنه. یعنی دو رده سخت افزار رو با یک محصول ساپورت کنه.

این کار چند تا مزیت داره:



  1. دیگه PCها نمیتونن فاصله زیادی از سخت افزار کنسولها بگیرن و مثلاً کنسول 400 دلاری که هر 2-3 سال یکبار عرضه میشه ارزش خودش رو خواهد داشت (بخصوص برای افرادی که دوست دارن با صرف کمترین هزینه بازیهاشون همواره بهترین کیفیت رو داشته باشن).
  2. کنسول بازها دیگه مجبور نیستن با رفتن از یک نسل به نسل دیگه بازیهای قبلی خودشون رو رها کنن، چون بازیهاشون همواره همراهشون هست و یک Instant Collection از بازیهای خریداری شدشون رو خواهند داشت که بر خلاف مدل BC فعلی (که نهایتاً فقط میتونه بازیهایی رو با کیفیت کنسول نسل قبل ارائه بدن) میشه روی سخت افزار جدید با کیفیت بهتری اجراشون کرد.
  3. با این روش بازیها هم عمر بیشتری پیدا میکنن. یعنی چون تمام این کنسولها و سرویسها به هم متصل هستن با گذشت چند سال از عرضه یک بازی دیگه شاهد بسته شدن سرورهاش و ... نخواهیم بود و حتی ممکنه برای مدت زمان خیلی طولانی تری اون بازی ساپورت بشه و براش آپدیت بیاد و کامیونیتی‌های خیلی بزرگ و خوبی براشون شکل بگیره.
  4. برای افرادی هم که دوست ندارن یا نمیتونن با سرعت زیاد به کنسول بعدی آپگرید کنند هم این امکان هست که تا چند سال بازیهای روز رو تهیه و ازشون استفاده کنن و وقتی هم که رفتن روی کنسول جدید باز هم همون بازیها و سرویسها رو دارن منتهی با کیفیت بهتر و قابلیتهای بیشتر.
  5. اینطوری مایکروسافت میتونه ایده‌های سخت افزاری که روی گیم پلی بازیها و نحوه استفاده از اونها اثر میگذارن رو با سرعت بیشتر و ریسک کمتر وارد بازار کنه. مثل کنترلرهای حرکتی و هیبریدی و VR و AR و ... و این کنترلرها و گجت ها هم میتونن تا چندین سال و چندین کنسول مختلف ساپورت بشن. مثلاً شاید حتی سخت افزارهایی که با استور و W10 سازگار هستن رو هم بتونیم خیلی راحت روی این کنسولها استفاده کنیم. مثل فرمون‌ها یا هدست‌های VRـه 3rd Party و ... مثل Oculus VR یا Vive و ... .

نکته دیگه هم اینه که مایکروسافت هم خودش میتونه بازیهای 1st Party رو مثل همین الان برای پلتفرمهاش بسازه و ارزش استور رو بالاتر ببره و در نهایت این دیگه بازیهای انحصاری نیستن که یک نفر رو به خرید مجدد یکی از این پلتفرمها یا ورود/استفاده از این سرویسها/محصولات مجاب میکنن، بلکه استور، کاتالوگ بازیهای عرضه شده و سرویسهای پایدار روی اونها هستن که افراد رو برای خرید این محصولات و استفاده از این سرویس‌ها مجاب میکنن. درست مثل کاری که استیم داره میکنه، یا کاری که الان مایکروسافت با آوردن BC روی XB1 انجام میده منتهی با کیفیت بهتر و بالاتر.

در نهایت هم تفاوت کنسول و PC هم قابلیت Plug & Play هست، سخت افزار ثابتش هست که به نسبت قدرتش خروجی بیشتری داره نسبت به سخت افزار PC. پلیر دیگه نیازی نداره مدام درایور دانلود کنه و با مشکلاتی که برای یک PC Gamer پیش میاد دست و پنجه نرم کنه. غیر از اینها کنترلر دیفالت کنسولها هم با PC متفاوت هست که این هم خودش میتونه یک عامل مهم باشه.

دقیقا، اگه این ایده خوب و جامع Execute بشه ، آپشن های خیلی خوبی واس مشتری ایجاد می شه. اتفاقا اون ایده ماژولار کردن کنسول هم که قبلا گفتید خیلی جالب می شه. تو هر کنسول یه سری اجزا مثل درایو ، هارد و سیستم خنک کننده کلی دستگاه، دسته و ... ثابتند. مثلا اگه می شد با عوض کردن ساده یه قطعه مثلا 150 دلاری می شد رزولوشن یا پرفورمنس بازی ها رو افزایش داد به نظرم خیلی ها استقبال می کردن.

-----------------
یه چیزی که متوجه نمی شم چرا مردم این قضیه رو با PC یکی می کنند؟ Config های مختلف PC تو دنیا به بی نهایت میل می کنه. در حالی که تو این ایده داریم از 2 یا 3 ورژن و سطح قدرت مختلف از یک معماری یکسان که کارکردن روشون به احتمال زیاد بسیار شبیه به همه صحبت می کنیم.
 
دقیقا، اگه این ایده خوب و جامع Execute بشه ، آپشن های خیلی خوبی واس مشتری ایجاد می شه. اتفاقا اون ایده ماژولار کردن کنسول هم که قبلا گفتید خیلی جالب می شه. تو هر کنسول یه سری اجزا مثل درایو ، هارد و سیستم خنک کننده کلی دستگاه، دسته و ... ثابتند. مثلا اگه می شد با عوض کردن ساده یه قطعه مثلا 150 دلاری می شد رزولوشن یا پرفورمنس بازی ها رو افزایش داد به نظرم خیلی ها استقبال می کردن.

-----------------
یه چیزی که متوجه نمی شم چرا مردم این قضیه رو با PC یکی می کنند؟ Config های مختلف PC تو دنیا به بی نهایت میل می کنه. در حالی که تو این ایده داریم از 2 یا 3 ورژن و سطح قدرت مختلف از یک معماری یکسان که کارکردن روشون به احتمال زیاد بسیار شبیه به همه صحبت می کنیم.

البته این رو قبلا سگا با جنسیس و 32x و مگادرایو سی دی امتحان کرد و به موفقیت جالبی نرسید البته دلایل زیادی داشت اونزمان ولی در هر حال هرچند امروز شرایط کاملا متفاوته از هر لحاظ ولی خوب این ایده قبلا یک بار امتحان شده
 
دقیقا، اگه این ایده خوب و جامع Execute بشه ، آپشن های خیلی خوبی واس مشتری ایجاد می شه. اتفاقا اون ایده ماژولار کردن کنسول هم که قبلا گفتید خیلی جالب می شه. تو هر کنسول یه سری اجزا مثل درایو ، هارد و سیستم خنک کننده کلی دستگاه، دسته و ... ثابتند. مثلا اگه می شد با عوض کردن ساده یه قطعه مثلا 150 دلاری می شد رزولوشن یا پرفورمنس بازی ها رو افزایش داد به نظرم خیلی ها استقبال می کردن.

-----------------
یه چیزی که متوجه نمی شم چرا مردم این قضیه رو با PC یکی می کنند؟ Config های مختلف PC تو دنیا به بی نهایت میل می کنه. در حالی که تو این ایده داریم از 2 یا 3 ورژن و سطح قدرت مختلف از یک معماری یکسان که کارکردن روشون به احتمال زیاد بسیار شبیه به همه صحبت می کنیم.

کنسول ماژولار بنظرم خیلی گزینه خوبی نیست. چون سردرگمی زیادی ممکنه ایجاد کنه (احتمالش زیاده) و احتمالاً سرنوشتی مثل سایر آپگریدهای کنسولی براش پیش میاد. بنظرم همین مدل عرضه ورژن های جدید بعد از هر 2-3 سال بهتر باشه.

- - -ویرایش - - -

Epic CEO turns on Microsoft: PC UWP ***8220;can, should, must and will, die***8221; | VG247

دیگه تیم سویینی اینجوری بگه ، یعنی اوضاع واقعا خرابه :دی

فقط خواسته تا UWP هم مثل Win32 (یا برنامه های عادی دسکتاپ) اپن باشه و همه بهش دسترسی آزاد داشته باشن و صرفاً وابسته به استور ویندوز نباشه. این هم جواب مایکروسافت:

In response to Sweeney’s allegations, Kevin Gallo, corporate vice president of Windows at Microsoft, told the Guardian: “The Universal Windows Platform is a fully open ecosystem, available to every developer, that can be supported by any store. We continue to make improvements for developers; for example, in the Windows 10 November Update, we enabled people to easily side-load apps by default, with no UX required.

“We want to make Windows the best development platform regardless of technologies used, and offer tools to help developers with existing code bases of HTML/JavaScript, .NET and Win32, C+ + and Objective-C bring their code to Windows, and integrate UWP capabilities. With Xamarin, UWP developers can not only reach all Windows 10 devices, but they can now use a large percentage of their C# code to deliver a fully native mobile app experiences for iOS and Android. We also posted a blog on our development tools recently.”
 
البته این رو قبلا سگا با جنسیس و 32x و مگادرایو سی دی امتحان کرد و به موفقیت جالبی نرسید البته دلایل زیادی داشت اونزمان ولی در هر حال هرچند امروز شرایط کاملا متفاوته از هر لحاظ ولی خوب این ایده قبلا یک بار امتحان شده

گفتم که بحث اجرا و عملی کردن یک ایده خیلی مهمه. سال 2002 مایکرو ایده Tablet PC رو داد اما نتونست این ایده رو عملی کنه . پس از 10 سال surface متولد شد و الان پتانسیلش کاملا جا افتاده. این نشون میده ایده از اول خوب بوده.
نظر شخصی منم اینه که ایده آپشن ارتقا زودتر کنسول خوبه به شرطی که به درستی اجرا بشه یه Win-Win برای همس.
 
دقیقا شد مصداق این اصطلاح:



اگه بدونه طرفدار هایی داره که عرضه بازی برای PC رو مساوی با مرگ می دونن منهدم میشه این مایکروسافت.

این پست شما هم مصداق بارزِ Poisoning the well بود!
البته خود اسپنسر هم تو اولین واکنشهاش از این ترفند بهره گرفت...
هر چند که خودشون از روی فیدبک کامیونیتیشون فهمیدن و در تلاشن زودتر وضع رو درست کنن ولی باز اینجا هنوز یه سری پیِ توجیه سیاست غلط مایکرو در مورد بازیهای انحصاری کنسولش هستن.
 
کنسول ماژولار بنظرم خیلی گزینه خوبی نیست. چون سردرگمی زیادی ممکنه ایجاد کنه (احتمالش زیاده) و احتمالاً سرنوشتی مثل سایر آپگریدهای کنسولی براش پیش میاد. بنظرم همین مدل عرضه ورژن های جدید بعد از هر 2-3 سال بهتر باشه.

بانظرتون موافقم
کنسول ماژولار وقابل ارتقا گزینه خوبی نیست وایجادسردرگمی میکنه

همون2-3سال بعداپگریدکنن بهتره ورژن های جدیدتر وقویتر راه حل مناسبی به نظرمیرسه
 
یه نکته ای که دوستان تا حالا بهش توجه نکردن اینه که نسلهای پی سی هم هر 4-5 سال یکبار (شاید بیشتر) عوض می شن به طور مثال رم های ddr 4 دارند جایگزین نسل سوم می شن سوای این قطعات دیگه هم با نسلهای جدید جایگزین می شن و طبیعتا کنسول ماژولار هم باید از این قاعده پیروی کنه و این مشکلات زیادی رو برای سازنده پدید میاره چرا که بعد یه مدت کنسول توانایی اجرایی بازی جدید رو نخواهد داشت و کنسول هم قابلیت ارتقا سخت افزاری نداره پس کنسول ماژولار مجموعا 5 سال بیشتر عمر نمی کنه از طرفی هزینه های تحقیقاتی و تولید قطعات جدید فشار و مشکلات مضاعفی رو به مایکروسافت تحمیل خواهد کرد
 
الان یه مقاله پیدا کردم سال 2012 هم مایکروسافت دقیقا همین دید رو داشته پس بعید نیست Xbox one رو قابل ارتقاء ساخته باشن.

A recent patent filing suggests that Microsoft's next console is based on the idea that it can be scaled up - or down - over time, leading to speculation that the current notion of a console lifecycle could be replaced with rolling hardware upgrades

Microsoft applies for scalable console patent • Eurogamer.net
 
الان یه مقاله پیدا کردم سال 2012 هم مایکروسافت دقیقا همین دید رو داشته پس بعید نیست Xbox one رو قابل ارتقاء ساخته باشن.



Microsoft applies for scalable console patent • Eurogamer.net

این پتنت برای خود XB1 هست. بیشتر در مورد VMها و چگونگی محدود کردن بخشی از منابع سخت افزار برای پردازش بازی و OS اصلی (سایر امکانات سیستم) هست. اون Scaleable بودنش هم به این معنی هست که سیستم میتونه وقتی بازی اجرا نمیشه بخش بیشتری از CPU رو به یک app اختصاص بده یا در صورت اجرا شدن یک app بخش زیادی از GPU در اختیار اون app قرار میگیره.

در واقع منظور از Scaleable بودن نرم افزاری هست و روی سخت افزار موجود انجام میگیره. توی کنفرانسهای مختلف و ارائه‌هاشون هم در این مورد توضیح دادن قبلاً.
 
وقتی بازی های انحصاری مایکروسافت رو بخوای بازی کنی مجبوری وارد اکوسیستم مایکروسافت بشی و حالا اینکه کدوم قسمتشو انتخاب کنی به خودت بستگی داره و یا سیستم قوی میبندی یا میری سراغ کنسول یا در نهایت در کف بازی میمونی
! ! ! !
راجع به کدوم بازی انحصاری دقیقا صحبت می کنی شما ؟ 8-|
الآن حدودا 2 سالی میشه که X1 خریدم ! هنوز هم انحصاری درست و حسابی نیومده براش ! واقعا غیر از Halo 5 دیگه چی اومد برا X1 که من بخوام بهش بنازم ؟ هیچی !
Forza ـها که همگی کپی بودن ! Ryse که مسخره بازی بود ! Crackdown ـم که تعطیــــــــــــــل ! ینی اگه این هیلو هم نبود که از پنجره مینداختم بیرون این کنسولو ! الآن هم که چشممونو دوختیم ببینیم Epic با GeOW چه میکنه و کی میاد ! 4 سال از عمر کنسول گذشته وضع انحصاریاش اینه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or