اکوسیستم مایکروسافت و تحولی بزرگ در صنعت بازی‌سازی

آیا اکوسیستم مایکروسافت موفق خواهد شد؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    121

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
مایکروسافت در حال ورود به عرصه جدیدی در دنیای بازی‌های کامپیوتری است. عرصه‌ای که نه‌تنها برای آن‌ها بلکه برای تمام صنعت بازی‌سازی گامی بزرگ خواهد بود. ازاین‌جهت برای مایکروسافت گامی بزرگ تلقی می‌شود که در صورت پیروزی موفقیت عظیمی را در بخش سرگرمی‌ها به دست خواهد آورد و در صورت شکست احتمال نابودی بخش سرگرمی‌های آن‌ها وجود؛ اما برای صنعت بازی‌سازی این اتفاق در صورت موفق شدن، رویداد بزرگی خواهد بود. رویدادی که تمام صنعت بازی‌سازی را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد. در این نوشتار سعی بر آن است که به تحلیل این موضوع و تبعات آن از جوانب مختلف بپردازیم.
960-65a99bb7a3115fdede20da98b08a370f-can-microsoft-corporation-evolve-to-become-the-perfect-ecosystem.jpg

در ابتدا بهتر از به بخش نرم‌افزاری بپردازیم. مایکروسافت در حال یکپارچه‌سازی تمام پلتفرم‌های خود به‌عنوان یک پلتفرم ویندوزی است که مبتنی بر ویندوز 10 بوده و تمام دستگاه‌های مختلف مثل XBOX، کامپیوتر شخصی، تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها بتوانند با عنوانی واحد به نام پلتفرم ویندوز شناخته شوند. پلتفرم ویندوز که از آن با عنوان Universal Windows Platform یا UWP خواهیم شناخت، دارای برنامه‌های کاربردی یکپارچه‌ای نیز خواهند بود که به آن‌ها Universal Windows Applications یا به‌طور مختصر UWA گفته می‌شود. به نظر می‌رسد در این سیستم جدید شما کافی است بر روی هر یک از انواع پلتفرم ویندوزی مذکور، محتوای خاصی را خریداری کنید و در این صورت می‌توانید آن محتوای مذکور را در صورت وجود و بدون پرداخت هزینه اضافی برای دستگاه دیگرتان استفاده کنید. این دقیقاً کاری است که مایکروسافت برای عنوان Quantum Break به‌صورت آزمایش انجام داده و می‌توان QB را به‌عنوان اولین UWA مایکروسافت قلمداد کرد. چالشی که در این بخش پیش روی مایکروسافت است، رقابت با Valve و پایگاه داده بسیار عظیم Steam است. چراکه مایکروسافت در راستای سیاست‌های یکپارچه‌سازی خود می‌خواهد از فروشگاه ویندوز به‌عنوان مرکز خرید محتوای UWP استفاده کند. در مورد عناوین انحصاری مایکروسافت مانند QB یا Gears of War چالشی وجود ندارد ولی وقتی بحث به تولیدات 3[SUP]rd[/SUP] party می‌رسد موضوع کمی متفاوت خواهد بود و اینجاست که مایکروسافت وارد رقابت با Steam خواهد شد. رقابتی که اگر با هوشمندی همراه نباشد نتیجه فاجعه باری همانند Games For Windows Live برای مایکروسافت به ارمغان خواهد آورد.
steam-machine-teardown-top-off-640x353.jpg

اما مهم‌ترین و نوآورانه‌ترین اقدام مایکروسافت برای عرضه UWP تولید کنسول بازی قابل ارتقاء است. شاید بزرگ‌ترین چالشی که کنسول‌های بازی و خریداران همواره با آن درگیر بوده‌اند نبود قابلیت ارتقاء آن است. کنسول بازی یک تجهیز الکترونیکی فشرده است که کاملاً برای بازی بهینه شده و می‌توان با کمترین هزینه و نیاز سخت‌افزاری بهترین کیفیت ممکن را ارائه دهد. حال اگر این کنسول بازی قابل ارتقاء باشد و بتوان آن‌ها با سخت‌افزار جدید و بهینه مخصوص همان کنسول ارتقاء داد کاری بسیار بزرگ انجام خواهد شد. کاری که مایکروسافت می‌خواهد آن‌ها برای اولین بار انجام دهد. تصورش را بکنید که به‌جای خرید کنسول جدیدی مثل PS4 یا XBOX One همان کنسول قبلی خود را ارتقاء داده بودید و اکنون می‌توانستید تمام بازی‌های قبلی خود را رو کنسول ارتقاءیافته استفاده کنید و از تجربه بازی‌های جدید لذت ببرید. این ایده واقعاً نوآورانه و بسیار بزرگ است و در صورت موفقیت صنعت بازی را دگرگون خواهد کرد. چراکه با کمترین هزینه ممکن سخت‌افزار کنسول بازی شما به‌روز شده و البته مانند قبل بهینه است و می‌تواند تا مدت‌ها در کنارتان باشد.
phil_spencer_windows-10-640x0.jpg

«فیل اسپنسر» در مورد قابلیت ارتقاء سخت‌افزاری کنسول‌ها صحبت‌هایی داشته که در ادامه فقط به نکات مهم آن اشاره خواهیم کرد. وی با بیان این مورد که دنیای فن‌آوری روزبه‌روز در حالت پیشرفت و نوآوری است به نکته مهم اشاره می‌کند که کنسول‌های بازی در ابتدای یک نسل با سخت‌افزاری بسته تولیدشده و تا انتهای همان نسل که فقط چند سال طول می‌کشد با همان سخت‌افزار کار خواهند کرد درصورتی‌که دیگر محصولات روزبه‌روز بهتر و بهتر خواهند شد؛ اما داستان این نیست و کنسول‌های بازی می‌توانند از این پیشرفت‌های نوآورانه بهره‌مند باشند و به نظر او این موضوعی مهم‌ترین چیزی است که تاکنون در هیچ کنسول بازی دیده نشده است. درصورتی‌که UWP و UWA مایکروسافت و همچنین این ایده بسیار جالب با موفقیت روبرو شود در آینده شاهد کنسول‌های بازی خواهیم بود که نه‌تنها می‌توانند بازی‌های جدید را به بهترین شکل ممکت اجرا کنند بلکه می‌توانند همانند کامپیوتر شخصی به پایگاه دادهای عظیم از بازی‌های قدیمی نیز دسترسی داشته باشند. این گام بزرگ همان‌طور که «اسپنسر» نیز به آن اشاره می‌کند به ما این امکان را می‌دهد که بدون نگرانی از دست دادن آرشیو بازی‌های قبلی خودمان به‌راحتی و با ارتقاء سخت‌افزار به نسل جدیدی کوچ کنیم و این گامی بسیار بزرگ و نوآورانه در صنعت بازی‌های کامپیوتری خواهد بود.
msft.PNG

اکوسیستم مایکروسافت و قابلیت ارتقاء سخت‌افزاری آن گام بسیار بزرگی در پیشرفت صنعت بازی‌سازی است. این نوآوری می‌تواند به تحولی عظیم به‌خصوص در بخش سخت‌افزار کنسول‌های بازی منجر شود و رؤیای بسیاری از گیمرها را به حقیقت تبدیل کند. تجربه عناوین زیبا و انحصاری یک کنسول و صرف هزینه‌ای اندک و تجربه عناوین زیبای دوران گذشته. کاری که اگر با موفقیت انجام شود کارستان خواهد بود.

====================

منابعی که به طور آزاد از آنها در این نوشتار استفاده شده است

Microsoft to unify PC and Xbox One platforms, ending fixed console hardware | Technology | The Guardian

Phil Spencer signals Xbox One hardware upgrades | Polygon

The Head of Xbox Wants to Make Upgradable Consoles | Digital Trends
 
آخرین ویرایش:
فکر کنم نیاز باشه دوباره تعریفش رو براتون بنویسم ولی خب لینک دادین پس من هم به همون تعریف ارجاعتون میدم. ماشین استیم به مفهوم عام یه کنسول هست؛ اما به مفهوم خاص و مخصوصا مفهومی که مورد نظر این بحث هست کنسول بازی نیست. منظور مورد نظر ما از کنسول در این بحث همون تجهیز الکترونیکی غیرقابل ارتقاء است و اساسا کار مایکروسافت تغییر این مفهوم خاص هست.

ماشین استیم به طور عام یک کنسول هست و به طورخاص یک PC قابل ارتقاء که هدفش ارائه تجربه Console Gaming هست ولی اون چیزی در این نوشتار بهش اشاره شده و «اسپنسر» هم بهش اشاره میکنه تولید کنسول به مفهوم خاص با قابلیت ارتقاء است و در نتیجه با توجه به این مفهوم ماشین استیم کنسول نیست.

من که چیزی جز بازی با کلمات توی این پست ندیدم.
 
کنسول قابل ارتقا زمین تا اسمون با pcفرق میکنه
100درصد شما اون ازادی که تو انتخاب قطعات واسه pcروداری برای کنسول قابل ارتقا اون ازادی رونخواهیدداشت
صرفا تصورمن اینه که کنسولی که قابل ارتقا ساخته میشه قطعات قابل ارتقاعش محدوده ومحدودمیشه به یکسری انتخاب هایی که توسط سازنده تعیین میشه
مثلا ایکس باکس نسل بعدممکنه با سه مدل پردازنده شایدقابل انتخاب باشه وشما انتخاب میکنیدمدل پردازنده رو فقط ازبین همین 3مدل وهمچنین برای گرافیک ورم هم همینطور
درضمن بازی هاهم طوری ساخته میشن که حتی باوجودانتخاب ضعیفترین کانفیگ قطعات بازهم قابل اجرا باشند تادردسر اجرای بازی ها وکشش پس پی یو ومشکلات دیگه ایجادنشه!
اینطوری خیلی ازمشکلات حل میشه وشمابنا به بودجه ات قطعات کنسولت رو انتخاب میکنی وهمچنان از مزایای کنسول لذت میبری وهروقت هم بخوای باقطعه قویترجایگزین میکنی!!!

دیگه ازاین بهترچی میخوای؟؟
نمیدونم منظور اسپنسر از کنسول قابل ارتقا چی بوده ولی اگه بشه خود قطعات کنسول رو ارتقا داد یا به هر نحوی با یه وسیله جانبی قویش کرد مطمئنا به نحو احسن این کار برنامه ریزی میشه تا گیمرها که هدفشونم گیمه متضرر نشن.
نمونه شو قبلا تو کنسولا داشتیم که سگا جنسیس با یه افزونه 40 برابر سریعتر میشد و میشد سگا 32 ایکس که میتونست بازیای سه بعدیم اجرا کنه و عملا نسل بعد رو به گیمر ارائه میداد.
اگه این ارتقا از لحاظ مالی برای گیمرها به صرفه باشه و بعد سه چهار سال از شروع نسل بیاد و کنسول رو آپگرید اساسی کنه به نظرم موفق میشه.
 
کنسول قابل ارتقا زمین تا اسمون با pcفرق میکنه100درصد شما اون ازادی که تو انتخاب قطعات واسه pcروداری برای کنسول قابل ارتقا اون ازادی رونخواهیدداشتصرفا تصورمن اینه که کنسولی که قابل ارتقا ساخته میشه قطعات قابل ارتقاعش محدوده ومحدودمیشه به یکسری انتخاب هایی که توسط سازنده تعیین میشه مثلا ایکس باکس نسل بعدممکنه با سه مدل پردازنده شایدقابل انتخاب باشه وشما انتخاب میکنیدمدل پردازنده رو فقط ازبین همین 3مدل وهمچنین برای گرافیک ورم هم همینطوردرضمن بازی هاهم طوری ساخته میشن که حتی باوجودانتخاب ضعیفترین کانفیگ قطعات بازهم قابل اجرا باشند تادردسر اجرای بازی ها وکشش پس پی یو ومشکلات دیگه ایجادنشه!اینطوری خیلی ازمشکلات حل میشه وشمابنا به بودجه ات قطعات کنسولت رو انتخاب میکنی وهمچنان از مزایای کنسول لذت میبری وهروقت هم بخوای باقطعه قویترجایگزین میکنی!!!دیگه ازاین بهترچی میخوای؟؟
یعنی پستت انقدر بی ربط و بی اساسه که حتی موندم چی جواب بدم .. به خصوص قسمت اخر که فکت هم صادر کردی!حداقل پستی که نقل قول میکنی بخون
 
به نظر من بیشتر منظور از ارتقا یه چیزی شبیه به سیاست اپل و گوشی های آیفون و بازی های مربوطش . به طور مثال فرض کنید سال 2018 xbox2 عرضه شه. سال 2020 xbox3 عرضه شه که تمام بازی هاش با xbox2 مشترک ولی گرافیک بهتری رو ارائه می کنه.
سال 2022 xbox4 عرضه میشه و هر 3 کنسول بازی های مشترکی دارند با سطوح گرافیک مختلف. سال 2024 xbox5 عرضه می شه و دیگه پشتیبانی از xbox2 تموم می شه و بازی های جدید ممکنه روش اجرا نشن. و الی آخر.
یعنی هر کس بر حسب جیب خودش و تمایل خودش می تونه هر 2 سال (یا هر سال بسته به تصمیم مایکرو) کنسولشو ارتقا بده یا هر 6 سال ( متوسط یک نسل). نکتش اینه که شما با Xbox5 هم می تونید بازی هایی که سال 2018 و بر روی xbox2 عرضه شدن هم با کیفیت بالاتر بازی کنید. و این باعث می شه کسی که سال 2018 xbox2 خریده سال به احتمال زیاد 2024 باز هم از سرویس xbox استفاده کنه.
 
یعنی پستت انقدر بی ربط و بی اساسه که حتی موندم چی جواب بدم .. به خصوص قسمت اخر که فکت هم صادر کردی!حداقل پستی که نقل قول میکنی بخون

یعنی چی ربط نداشت؟
شما خودت نوشتی ما عادت داریم کنسول روکه میخریم تا 5-6 سال راحت وبدون دردسر دیسک بازی رومیزاریم توکنسول و بازی روبدون مشکل ودردسر اجرا میکنیم این پست شمابود
منم نوشتم اره کنسول قابل ارتقا هم همینطوری خواهدبود وهیچ دردسری برای اجرای بازی هانخواهدداشت هرچندقابل ارتقا هستش ومیتونی خودت سخت افزارشوبالاببری
شایدبرای شماارتقای سخت افزاری نمیدونم سخته واینها ولی برای مامثله تفریحه ولذت بخشه وبراحتی یک اب خوردن گرافیک سیستم روعوض میکنیم بامدل بالاتر ودرنتیجه کارایی بهترتوبازیا
البته که این حرف شماهم کاملادرسته واکثرمردم ترجیح میدن دیسک روبزارن تودستگاه واجرای بازی بدون هیچ دردسر....
ولی افرادکمی هم هستند مثله ما که نمیتونن تا5-6سال بایه سخت افزارثابث سرکنند واین گزینه ارتقا واسه من وامثال من خوبه
 
یعنی چی ربط نداشت؟
شما خودت نوشتی ما عادت داریم کنسول روکه میخریم تا 5-6 سال راحت وبدون دردسر دیسک بازی رومیزاریم توکنسول و بازی روبدون مشکل ودردسر اجرا میکنیم این پست شمابود
منم نوشتم اره کنسول قابل ارتقا هم همینطوری خواهدبود وهیچ دردسری برای اجرای بازی هانخواهدداشت هرچندقابل ارتقا هستش ومیتونی خودت سخت افزارشوبالاببری
شایدبرای شماارتقای سخت افزاری نمیدونم سخته واینها ولی برای مامثله تفریحه ولذت بخشه وبراحتی یک اب خوردن گرافیک سیستم روعوض میکنیم بامدل بالاتر ودرنتیجه کارایی بهترتوبازیا
البته که این حرف شماهم کاملادرسته واکثرمردم ترجیح میدن دیسک روبزارن تودستگاه واجرای بازی بدون هیچ دردسر....
ولی افرادکمی هم هستند مثله ما که نمیتونن تا5-6سال بایه سخت افزارثابث سرکنند واین گزینه ارتقا واسه من وامثال من خوبه

پس شما سمت کنسول نیا , بهتره سمت pc برید و هر وز انگولکش کنید هر روز قطعاتشو تعویض کنید هر روز یه چیز جدید روش ببنید , چه گرافیک بالاتر چه فن اضافه هارد دیسک و ............
کنسول که تعریفش مشخصه : یک سیستم بهینه شده مخصوص بازی , سیستم بسته , راحتی در اجرا بازی , بدون نیاز به ارتقا سخت افزاری و ............
درسته که کنسول و pc هر دو از یه منشع هستن اما کارایی به کل متفاوتی دارن و اصلا نمیشه باهم مقایسشون کرد یا بهم ارتباطشون داد
هر وقت درک کردی چرا خیلی ها کنسول باز هستن و دنبال بازی روی pc نمیرن , اون موقع بیا باهم میزگرد میزاریم صحبت میکنیم
 
به نظر من این طرح شانس کمی برای موفقیت داره.قابلیتهای کنسول کاملا مشخصه.چه دلیلی داره من کاربر پی سی رو ول کنم برم سراغ کنسول قابل ارتقاء؟
 
باید دید موفقیت رو چی معنا میکنیم.

اگه مایکرو بتونه تو کنسول بعدیش این حالت فروش نسل بعد رو رو کنسول تغییر بده میشه گفت موفق بوده.
زمین زدن اسیم و رقابت باهاش بیشتر شبیه جک میمونه.

کنسول قابل ارتقا معنی نداره وقتی سالهاست" pc "قابل ارتقا و صد البته بهینه تر واسه این کار وجود داره.

جا استفاده و بازی با کلمات و فرستادن ملت تو فضای توهمی مایکرو بهتره واسه نسل بعدش یه کنسول قوی با کلی انحصاری(به معنی واقعی کلمه) رو کنه که فقط واسه اون کنسولش بیاد.
داستان های اکوسیستم و .... هم ول کنه.

نه اینکه منی که قصد خرید کنسولش رو داشتم رو با فرت فرت معرفی بازیاش واسه ویندوز بی خیال کنه.

لازم به تذکر اینا نظر شخصی بود و اگه خاطر عشاق رو مکدر کردم پیشاپیش ببخشایند و جامه ها ندرانند :d
 
ای بابا !
یه کلک دیگه برای جیب ما گیمرها! شخص خودم رو مثال میزنم.
وقتی PC قابل ارتقا و شبکه Steam در حال حاضر وجود داره، من چرا باید برم دنبال این برنامه مایکرو ؟ مگه خر مغزمو گاز گرفته ؟ اصلا گیرم که همه چیو بهم وصل میکنه سراسری میشه و ازین حرفا! خوب به من چه! من گیمرم و دنبال گیم. همین الآن هم دارم با Steam حال می کنم.
در مورد عناوین انحصاری مایکروسافت مانند QB یا Gears of War چالشی وجود ندارد
برا همینه که الآن X1 قحطی انحصاری داره نه ؟ مایکرو اصلا چالش نداره خیلی هم خوبه! کی میگه چالش داره ؟

مایکرو جان بجای نطق درباره آینده و این همه وقت گذاشتن رو این مسائل، 4 نفر آدم درست حسابی رو بزار بالا سر سیستم عامل نویس هات که ما هرروز تو محیط X1 زجرکش نشیم !
یعنی تو عمرم سیستم عامل به خنگی سیستم X1 ندیدم. ماشالله هرروزم که آپدیت داره هیچوقتم درست نمیشه ...
8-|
 
پس شما سمت کنسول نیا , بهتره سمت pc برید

pcکه همیشه داشتیم وهست
کنسول هم انصافا انحصاری های قشنگی داره نمیشه سمتش نریم الان شما یه بازی که مثله فورزا باشه روpcسراغ داری؟
خودم ریسینگ بازم ونسل قبل 360 داشتم به خاطر انحصاری های قشنگش مخصوصا سری فورزا
این نسل هم اخرش مجبورمیشمx1بگیرم واسه فورزا هورایزن وکلی انحصاری دیگه

ولی اگه کنسول قابل ارتقا بیاد واسه مابهتره
 
باید دید موفقیت رو چی معنا میکنیم.

اگه مایکرو بتونه تو کنسول بعدیش این حالت فروش نسل بعد رو رو کنسول تغییر بده میشه گفت موفق بوده.
زمین زدن اسیم و رقابت باهاش بیشتر شبیه جک میمونه.

کنسول قابل ارتقا معنی نداره وقتی سالهاست" pc "قابل ارتقا و صد البته بهینه تر واسه این کار وجود داره.

جا استفاده و بازی با کلمات و فرستادن ملت تو فضای توهمی مایکرو بهتره واسه نسل بعدش یه کنسول قوی با کلی انحصاری(به معنی واقعی کلمه) رو کنه که فقط واسه اون کنسولش بیاد.
داستان های اکوسیستم و .... هم ول کنه.

نه اینکه منی که قصد خرید کنسولش رو داشتم رو با فرت فرت معرفی بازیاش واسه ویندوز بی خیال کنه.

لازم به تذکر اینا نظر شخصی بود و اگه خاطر عشاق رو مکدر کردم پیشاپیش ببخشایند و جامه ها ندرانند :d

از قصه هایی که اولش گفتی بگذریم و بریم سراغ قسمت آخر حرف هات

الان شما میخای انحصاری های مایکروسافت رو بازی کنی و Xbox One رو هم قرار نیست بخری و با استیم هم که نمیتونی بازی کنی و دقیقا میشه بگی چجوری میخوای مثلا Quantum Break رو بازی کنی؟

- - -ویرایش - - -

ای بابا !
یه کلک دیگه برای جیب ما گیمرها! شخص خودم رو مثال میزنم.
وقتی PC قابل ارتقا و شبکه Steam در حال حاضر وجود داره، من چرا باید برم دنبال این برنامه مایکرو ؟ مگه خر مغزمو گاز گرفته ؟ اصلا گیرم که همه چیو بهم وصل میکنه سراسری میشه و ازین حرفا! خوب به من چه! من گیمرم و دنبال گیم. همین الآن هم دارم با Steam حال می کنم.

برا همینه که الآن X1 قحطی انحصاری داره نه ؟ مایکرو اصلا چالش نداره خیلی هم خوبه! کی میگه چالش داره ؟

مایکرو جان بجای نطق درباره آینده و این همه وقت گذاشتن رو این مسائل، 4 نفر آدم درست حسابی رو بزار بالا سر سیستم عامل نویس هات که ما هرروز تو محیط X1 زجرکش نشیم !
یعنی تو عمرم سیستم عامل به خن:dگی سیستم X1 ندیدم. ماشالله هرروزم که آپدیت داره هیچوقتم درست نمیشه ...
8-|

وقتی بازی های انحصاری مایکروسافت رو بخوای بازی کنی مجبوری وارد اکوسیستم مایکروسافت بشی و حالا اینکه کدوم قسمتشو انتخاب کنی به خودت بستگی داره و یا سیستم قوی میبندی یا میری سراغ کنسول یا در نهایت در کف بازی میمونی:d
 
به نظر من بیشتر منظور از ارتقا یه چیزی شبیه به سیاست اپل و گوشی های آیفون و بازی های مربوطش . به طور مثال فرض کنید سال 2018 xbox2 عرضه شه. سال 2020 xbox3 عرضه شه که تمام بازی هاش با xbox2 مشترک ولی گرافیک بهتری رو ارائه می کنه.
سال 2022 xbox4 عرضه میشه و هر 3 کنسول بازی های مشترکی دارند با سطوح گرافیک مختلف. سال 2024 xbox5 عرضه می شه و دیگه پشتیبانی از xbox2 تموم می شه و بازی های جدید ممکنه روش اجرا نشن. و الی آخر.
یعنی هر کس بر حسب جیب خودش و تمایل خودش می تونه هر 2 سال (یا هر سال بسته به تصمیم مایکرو) کنسولشو ارتقا بده یا هر 6 سال ( متوسط یک نسل). نکتش اینه که شما با Xbox5 هم می تونید بازی هایی که سال 2018 و بر روی xbox2 عرضه شدن هم با کیفیت بالاتر بازی کنید. و این باعث می شه کسی که سال 2018 xbox2 خریده سال به احتمال زیاد 2024 باز هم از سرویس xbox استفاده کنه.

نمیخواستم چنین چیزی رو مطرح کنم ولی شما این ایده رو مطرح کردید و من هم یکم بیشتر ادامش میدم. بازه 2-3 ساله خوبه بنظرم. بعد از گذشت 2 سال از عرضه کنسول معمولاً شرکتها میرن دنبال کوچکتر کردنش و کمتر کردن هزینه ساخت و ... . حالا یا ممکنه مایکروسافت هر دوی این کارها رو بکنه (مثلاً هم Xbox One Slim بده هم Xbox Two) یا اینکه ممکنه کلاً مستقیم بره روی Xbox Two و از سخت افزار بهینه شده/کوچک شده Xbox One هم یه Set-top box بسازه (بدون درایو و ...) با قیمت پایینتر برای رقابت با apple TV و ... بفروشه که میتونه بازیها رو هم با کیفیت خوب اجرا کنه. یعنی دو رده سخت افزار رو با یک محصول ساپورت کنه.

این کار چند تا مزیت داره:



  1. دیگه PCها نمیتونن فاصله زیادی از سخت افزار کنسولها بگیرن و مثلاً کنسول 400 دلاری که هر 2-3 سال یکبار عرضه میشه ارزش خودش رو خواهد داشت (بخصوص برای افرادی که دوست دارن با صرف کمترین هزینه بازیهاشون همواره بهترین کیفیت رو داشته باشن).
  2. کنسول بازها دیگه مجبور نیستن با رفتن از یک نسل به نسل دیگه بازیهای قبلی خودشون رو رها کنن، چون بازیهاشون همواره همراهشون هست و یک Instant Collection از بازیهای خریداری شدشون رو خواهند داشت که بر خلاف مدل BC فعلی (که نهایتاً فقط میتونه بازیهایی رو با کیفیت کنسول نسل قبل ارائه بدن) میشه روی سخت افزار جدید با کیفیت بهتری اجراشون کرد.
  3. با این روش بازیها هم عمر بیشتری پیدا میکنن. یعنی چون تمام این کنسولها و سرویسها به هم متصل هستن با گذشت چند سال از عرضه یک بازی دیگه شاهد بسته شدن سرورهاش و ... نخواهیم بود و حتی ممکنه برای مدت زمان خیلی طولانی تری اون بازی ساپورت بشه و براش آپدیت بیاد و کامیونیتی‌های خیلی بزرگ و خوبی براشون شکل بگیره.
  4. برای افرادی هم که دوست ندارن یا نمیتونن با سرعت زیاد به کنسول بعدی آپگرید کنند هم این امکان هست که تا چند سال بازیهای روز رو تهیه و ازشون استفاده کنن و وقتی هم که رفتن روی کنسول جدید باز هم همون بازیها و سرویسها رو دارن منتهی با کیفیت بهتر و قابلیتهای بیشتر.
  5. اینطوری مایکروسافت میتونه ایده‌های سخت افزاری که روی گیم پلی بازیها و نحوه استفاده از اونها اثر میگذارن رو با سرعت بیشتر و ریسک کمتر وارد بازار کنه. مثل کنترلرهای حرکتی و هیبریدی و VR و AR و ... و این کنترلرها و گجت ها هم میتونن تا چندین سال و چندین کنسول مختلف ساپورت بشن. مثلاً شاید حتی سخت افزارهایی که با استور و W10 سازگار هستن رو هم بتونیم خیلی راحت روی این کنسولها استفاده کنیم. مثل فرمون‌ها یا هدست‌های VRـه 3rd Party و ... مثل Oculus VR یا Vive و ... .

نکته دیگه هم اینه که مایکروسافت هم خودش میتونه بازیهای 1st Party رو مثل همین الان برای پلتفرمهاش بسازه و ارزش استور رو بالاتر ببره و در نهایت این دیگه بازیهای انحصاری نیستن که یک نفر رو به خرید مجدد یکی از این پلتفرمها یا ورود/استفاده از این سرویسها/محصولات مجاب میکنن، بلکه استور، کاتالوگ بازیهای عرضه شده و سرویسهای پایدار روی اونها هستن که افراد رو برای خرید این محصولات و استفاده از این سرویس‌ها مجاب میکنن. درست مثل کاری که استیم داره میکنه، یا کاری که الان مایکروسافت با آوردن BC روی XB1 انجام میده منتهی با کیفیت بهتر و بالاتر.

در نهایت هم تفاوت کنسول و PC هم قابلیت Plug & Play هست، سخت افزار ثابتش هست که به نسبت قدرتش خروجی بیشتری داره نسبت به سخت افزار PC. پلیر دیگه نیازی نداره مدام درایور دانلود کنه و با مشکلاتی که برای یک PC Gamer پیش میاد دست و پنجه نرم کنه. غیر از اینها کنترلر دیفالت کنسولها هم با PC متفاوت هست که این هم خودش میتونه یک عامل مهم باشه.
 
آخرین ویرایش:
به نظر من بیشتر منظور از ارتقا یه چیزی شبیه به سیاست اپل و گوشی های آیفون و بازی های مربوطش . به طور مثال فرض کنید سال 2018 xbox2 عرضه شه. سال 2020 xbox3 عرضه شه که تمام بازی هاش با xbox2 مشترک ولی گرافیک بهتری رو ارائه می کنه.
سال 2022 xbox4 عرضه میشه و هر 3 کنسول بازی های مشترکی دارند با سطوح گرافیک مختلف. سال 2024 xbox5 عرضه می شه و دیگه پشتیبانی از xbox2 تموم می شه و بازی های جدید ممکنه روش اجرا نشن. و الی آخر.
یعنی هر کس بر حسب جیب خودش و تمایل خودش می تونه هر 2 سال (یا هر سال بسته به تصمیم مایکرو) کنسولشو ارتقا بده یا هر 6 سال ( متوسط یک نسل). نکتش اینه که شما با Xbox5 هم می تونید بازی هایی که سال 2018 و بر روی xbox2 عرضه شدن هم با کیفیت بالاتر بازی کنید. و این باعث می شه کسی که سال 2018 xbox2 خریده سال به احتمال زیاد 2024 باز هم از سرویس xbox استفاده کنه.
با این شرایط خوب طرف میره یه PC میخره، این هزینه ای که باید واسه کنسول جدید بده PC را آپگرید می کنه،
این جریان عرضه کنسولها با فاصله کم، فقط به ضرر یوزرها است . با این پیشرفت تکنولوژی کنسول مثلا 2020 با 2016 تفاوت خیلی زیادی خواهد داشت و مشخصه دیگه سازنده تمرکزش را میذاره برای کنسول جدیدتر و یه پورت بدون ارزش و وقت برای کنسول قبلی میده که با این تفاوت فاحش دیگه لذتی برای بازی کننده نداره و عملا طرف مجبوره هر دو سال یکبار برای اینکه بتونه یه بازی با کیفیت بازی کنه کنسولش را عوض کنه که هیچ عقل سلیمی دیگه اینکارو نمیکنه . عوض کردن گوشی ها را اصلا با کنسول ها مقایسه نمیشه کرد چون 90% کسایی که گوشیشون را سالانه یا دو سال یه بار عوض میکنن به خطر ضعف گوشیشون نیست چه بسا از 10% امکانات گوشیشون هم استفاده نمیکنن .
در نهایت اگه قرار بشه صنعت گیم مسیرش همینی که شما میگی باشه تا چند سال دیگه فقط PC می مونه با سرویس های کلود و متاسفانه با زیرساخت های ضعیف اینترنت کشورمون فقط به ضرر من و شما تموم میشه
 
کلا یک سری هستن حتی اگه مایکروسافت بگه دارندگان Xbox باید برن بمیرن هم باز منطق من در آوردی برای دفاع دارن
منم تو همین فکر بودم .... فقط این تصور وجود داره که مایکرو این کار رو بکنه خوبه .. اصلا این دیگاه رو ندارن که بازار و خریدارا چه واکنشی به این کارا نشون میده ... چیزی که من دارم میبینم ... به دلیل عدم ثیات و تغییر سیاست ها و استراتژی ها گاه و بی گاه و گتره ای مایکرو سافت بخش عظیمی از اعتماد خریدارا رو از دست داده ... به عبارتی به همون ویندوز و اکووو سیستم بچسبه بهتره
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or