اپراتور سوم و اینترنت 3G

اینترنت 3g برای گیمینگ بدرد نمیخوره!
از هیچ اینترنت بی سیمی برای بازی آنلاین نمیشه استفاده کرد.
این اینترنت مخصوص تلفن همراه و استفاده های اون هست! حالا اگه خواستید با یک مودم جی اس ام به لپتابتون وصل کنید تا در هر مکانی از اینترنت استفاده کنید!
 
بله ایرانسل هم اکنون این توانایی را دارد در کل کشور پوشش 3G ر انجام دهد اما حق انحصاری آن تا 2 سال در اختیار اپراتور سوم خواهد بود.
من که میگم 8 مگابیت پیشکش! همین محدودیت 128 رو بردارن برای مملکت امام زمانی خیلی هست.
وقتی سرعت بالای 128 رو با کلی سند و قبض نمیدن میخوای 8 mb رو به یه سیم کارت که ملوم نیست هر روزش دست کیه بدند.
 
می تونی با وصل کردن گوشی به رایانه و share کردن اینترنت آن شبکه بازی کنی.
من که نگفتم نمیشه بازی کرد! منظورم این بود مناسب نیست! وگرنه من خودم با gprs ایرانسل آنلاین mw2 میزنم!

وقتی سرعت بالای 128 رو با کلی سند و قبض نمیدن میخوای 8 mb رو به یه سیم کارت که ملوم نیست هر روزش دست کیه بدند.
سر همین موضوع هست که جدیدا به ایرانسل گیر دادن!
درضمن هیچوقت 8 مگ رو نمیدن به یوزر ها! یعنی این 8 مگ توانایی بالقوه هست نه بالفعل!
همون حداکثر برای سیم کارت های نسل سوم همونطور که اشاره شد 2 مگ رو میدن که برای کارهای موبایل و اینترنت همراه کاملا مناسب هست!
 
نسل سوم تا پایان ۲۰۱۰ به اوج شکوفایی می‌رسد

3G نسل جدید شبکه موبایل با رویکرد مالتی مدیا است که برخلاف GSM که نسلی برای انتقال صدا و اطلاعات محسوب می شود سرعت بالا برای انتقال مالتی مدیا را فراهم می سازد.

به گزارش مهر، در نسل سوم تلفن همراه آنچه منتقل می شود دیتا است؛ خواه این دیتا صدای دو کاربر باشد که با تلفن با یکدیگر صحبت می کنند یا اطلاعات موجود در یک سایت اینترنتی یا یک پیام کوتاه.
در نسل سوم همه چیز در قالب اطلاعات دیجیتال منتقل می شود و با سرعت نسبتا بالایی که در تلفنهای نسل سوم پیش بینی شده، امکاناتی از قبیل تلفنهای تصویری بیسیم، با کیفیت مناسب امکان پذیر خواهد شد به عبارت دیگر با 3G استفاده از تلفن همراه برای دسترسی به اینترنت و بهره‏گیری از تمامی ظرفیت‌های شبکه جهانی وب، حتی تماشای فیلم به‌صورت آنلاین، توسعه یافته و موبایل تبدیل به ‌وسیله‏ای برای مدیریت اطلاعات فردی و پایانه اطلاعاتی و پایگاه سرگرمی و تفریح می شود که کاربردهای گسترده و نقش‏های متعددی خواهد داشت.

از مهم ترین این کاربردها می توان به دریافت اطلاعات از اینترنت، مکان‏یابی از طریق GPS، برنامه‏ریزی و مدیریت برنامه‌های شخصی، تجارت و بازرگانی، نظارت بر افراد از طریق امکان دسترسی فارغ از زمان و مکان و سرگرمی به‌صورت آفلاین و آنلاین اشاره کرد.

از جمله کشورهایی که شبکه تلفن همراه نسل سوم در آنها به صورت تجاری راه اندازی شده است می توان به انگلستان، اتریش، آلمان، یونان، دانمارک، ایتالیا، هلند، سوئد، استرالیا، امارات متحده عربی، هنگ کنگ و اسپانیا اشاره کرد که پیش بینی می شود شبکه های تجاری تلفن همراه نسل سوم تا پایان سال ۲۰۱۰ میلادی به اوج شکوفایی تجاری خود برسند.

نسل سوم تلفن همراه در حالی در بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا ارائه می شود که مقدمات ارائه آن در کشور ما در حال شکل گیری است و قرار است اپراتور سوم موبایل با پرداختن به تکنولوژی 3G حدود یک پنجم بازار موبایل را در اختیار بگیرد.

تکنولوژی نسل سوم موبایل می تواند سرویس و خدمات خود را با پهنای باند زیاد عرضه کند. در نتیجه استفاده از تلفن همراه نه فقط برای استفاده تلفنی بلکه برای کاربردهای مختلف مانند تجارت الکترونیک، بانکداری الکترونیک، آموزش الکترونیک و سایر خدمات با کیفیت برتر مطرح می شود.

شکی نیست که تکنولوژی 3G در صورتی که وارد چرخه زندگی مردم شود می تواند تاثیرات مثبتی در آینده بر بازار موبایل کشور داشته باشد.

 
وزیر ارتباطات وعده داد: سیمکارت اپراتور سوم تا پایان امسال در اختیار مردم قرار میگیرند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت ‌: سیمکارت های اپراتور سوم اواخر امسال در اختیار مردم قرار می گیرد.

رضا تقی پور در حاشیه جلسه هیات دولت در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر به خدمات متنوع تلفن همراه اشاره کرد و افزود : بخشی از این خدمات ،‌ارزش افزوده و مکالمه تصویری است که با بهره برداری از اپراتور سوم محقق می شود .

وی افزود:‌ امکان فراهم کردن چنین امکاناتی از مدت ها پیش برای ما میسر بود اما در مقدمه باید زیر ساخت های بانکداری الکترونیک فراهم شود .

تقی پور گفت ‌:شبکه های ارتباطاتی ما امکان در اختیار گذاشتن فناوری های بیشتر را دارد و این به اعلام آمادگی صاحبان کسب و کار منوط است .
 
مذاکره اپراتور سوم و کارخانجات مخابراتی

مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران از آمادگی این شرکت برای تامین تجهیزات سخت افزاری شبکه موبایل نسل سوم پروژه اپراتور سوم خبر داد و گفت: تفاهم نامه هایی در زمینه این نوع همکاری مابین کارخانجات مخابراتی ایران - ITMC - و اپراتور سوم مبادله شده ولی تاکنون قرارداد رسمی منعقد نشده است.

علی همتی در گفتگو با مهر با بیان اینکه این شرکت آمادگی تامین تجهیزات شبکه موبایل نسل سوم را دارا است گفت: با توجه به قانون حمایت از تولید داخلی امید می رود بتوانیم در پروژه اپراتور سوم موبایل کشور به خوبی مشارکت داشته باشیم.
وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با مسئولان اپراتور سوم موبایل گفت: مسولان اپراتور سوم مشارکت کارخانجات مخابراتی ایران در مناقصات این پروژه را پذیرفته اند و ITMC قصد تامین تجهیزات سوییچ این اپراتور را دارد.

مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران اضافه کرد: به جای آنکه تجهیزات اپراتور سوم موبایل توسط شرکتهای خارجی تامین شود، بهتر است این فرصت به بخش توانمند داخلی مانندITMC داده شود.

به گزارش مهر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز چندی پیش تاکید کرد که بر اساس پروانه ارائه شده به اپراتور سوم موبایل، این اپراتور باید از حداکثر توان داخلی برای تأمین تجهیزات مورد نیاز خود در شبکه استفاده کند.

طبق آخرین اخبار ارائه شده سیمکارتهای اپراتور سوم قبل از دهه فجر امسال با کد 092 به متقاضیان ارائه خواهد شد.
 
فراگیری نسل سوم مستلزم ارزانی خدمات است

مدیرعامل شرکت فنون ارتباطات سیار گفت: فراگیری نسل سوم موبایل مستلزم ارزان کردن هزینه این سرویس و فرهنگسازی است. قطعا اپراتور سوم ابتدا باید این شبکه را در چند نقطه تست کند و زمانی که تقاضاسنجی آن انجام شد نسبت به ارائه سیمکارتهای با قابلیت 3G اقدام کند.

غلامرضا بهروزی در گفتگو با مهر در خصوص مزایا و معایب نسل سوم موبایل که قرار است تا بهمن ماه جاری توسط اپراتور سوم موبایل در کشور عرضه شود گفت: نسل سوم موبایل اساسا به خاطر تقاضای دیتا طراحی و توسعه پیدا کرده و این شبکه اطلاعات را با حجم زیاد انتقال می دهد.
وی با بیان اینکه عمده مشترکان تلفن همراه در دنیا از تکنولوژی 75/2 موبایل (EDGE) استفاده می کنند گفت: هم اکنون در دنیا نسل سوم وارد بازار شده و اپراتورها در حال جذب مشتری هستند به همین دلیل شاید تفاوت اقدام ما برای بکارگیری شبکه موبایل نسل سوم (3G) تنها با چند سال اختلاف نسبت به دیگر کشورها آغاز شده باشد.

این کارشناس ارشد مخابرات با اشاره به آغاز بکار پروژه اپراتور سوم موبایل در کشور تا بهمن ماه امسال اضافه کرد: عاقلانه ترین اقدام ممکن در این شرایط راه اندازی شبکه EDGE از سوی اپراتور سوم است و پس از آن این اپراتور باید نسل سوم و بالاتر را فعال کند که به نظر می رسد اپراتور سوم این تصمیم را دارد.

بهروزی با تاکید بر اینکه در مجوز اپراتور سوم حدود 75 درصد خدمات منطبق بر تکنولوژی 75/2 موبایل است خاطرنشان کرد: 25 درصد این شبکه باید با نسل سوم و بالاتر از آن کاربردی شود.

وی با بیان اینکه شبکه 75/2 موبایل سیستم ارزانی است که در کشور توسعه داده شده، تست شده و سیمکارت ها و گوشی های آن نیز در بازار وجود دارد افزود: نسل سوم زمانی در کشور کاربردی خواهد شد که کاربران تقاضای سرعت بالای اینترنت روی موبایل را داشته باشند که این تقاضا هنوز ایجاد نشده است.

مدیرعامل شرکت فنون ارتباطات سیار اضافه کرد: فراگیری نسل سوم موبایل در کشور مستلزم ارزان کردن هزینه این سرویس و فرهنگسازی است. قطعا اپراتور سوم ابتدا باید این شبکه را در چند نقطه تست کند و زمانی که تقاضا سنجی آن انجام شد نسبت به ارائه سیمکارتهای با قابلیت 3G اقدام کند.

وی گفت: مشترکان موبایل تنها زمانی متقاضی اینترنت نسل سوم خواهند بود که از لحاظ قمیتی با این سرویس با اینترنت منازل حدود 10 تا 15 درصد تفاوت داشته باشد.

بهروزی با بیان اینکه نسل سوم موبایل این قابلیت را دارد که به هر مشترک با سرعت بیش از دو مگابیت اجازه انتقال اطلاعات دهد افزود: در این شرایط می توان اینترنت موبایل را به عنوان یک مودم در نظر گرفت و از آن به جای اینترنت منزل استفاده کرد یا می توان اینترنت را با کیفیت بالا روی صفحه موبایل داشت.

وی ادامه داد: این شرایط زمانی ایجاد می شود هزینه اتصال به اینترنت موبایل نسبت به هزینه اینترنت منزل خیلی تفاوت نداشته باشد.

این کارشناس مخابرات با تاکید بر اینکه کیفیت اینترنت GPRS آنچنان که باید بالا نیست اضافه کرد: نسل سوم این ادعا را دارد که با کیفیت نزدیک به شبکه ثابت به کاربران اینترنت خواهد داد. اگر چنین باشد و قیمت این سرویس نیز مطلوب باشد به هر ترتیب کاربران اینترنت موبایل را که دسترسی را در هر زمان و مکانی فراهم می کند ترجیح خواهند داد.

وی گفت: در نسل سوم موبایل شرایط گیرندگی شبکه نیز بسیار مهم است و باید آنتن دهی این شبکه بدون مشکل باشد تا سرعت جابجایی اطلاعات کاهش نیابد و دچار بحران نشود. برای این شبکه کاربران حاضرند بین 5 تا 20 هزار تومان هزینه کنند.

 
تفاوتهای نسل دوم و سوم موبایل



رشد چشمگیر مشترکین GSM و اشباع اخذ درآمد از طریق سرویسهای صوتی از یک سو و رشد فناوری و احساس نیاز به امکان تبادل اطلاعات از طریق خطوط ارتباطی موبایل از سوی دیگر دست به دست هم دادند تا سرویس دهندگان و سازندگان تجهیزات در دنیا به سیستمهای نسل سوم شبکه‌های ارتباطی موبایل روی آورند.

به گزارش مهر، در نگاه اول تلفنهای نسل سوم (3G) بسیار شبیه نسل 5/2 هستند که اکنون ما آنها را با قابلیت دریافت صدا و تصویر بهتر و وقوع اتفاقات با سرعت بیشتر قبول کرده ایم اما تفاوت بزرگ موجود بین 3G و سیستم کنونی تلفن موبایل در کشور ما در شبکه های آنهاست.
حجم وسیع انتقال دیتا توسط شبکه 3G به این معنی است که تماسهای تلفنی بسیار ارزان خواهند شد. البته این بزرگترین مشکل شرکتهایی است که درآمد خود را از راه مکالمه مردم به دست می آورند. در عوض اپراتورهای اجرا کننده شبکه 3G مشتریان خود را مجبور به استفاده و پرداخت هزینه بابت سرویس انتقال دیتا مثل ویدئو کلیپ ها، آهنگها، بازیها، اخبار وضعیت آب و هوا و غیره خواهند کرد و این دقیقا همان تفاوتی است که شبکه های نسل دوم با نسل سوم دارند.

شبکه های نسل سوم به خاطر مقدار و نوع دیتایی که مردم از آنها درخواست دارند به طور ذاتی شبکه کاملتری هستند به نحوی که ارائه دادن یک ویدئو کلیپ و فرستادن آن از شخصی به شخص دیگر به راحتی انجام می شود.

افزایش ظرفیت نسل دوم موبایل با 3G

فناوری‌ نسل سوم در دنیا با هدف افزایش ظرفیت نسل دوم شبکه‌های موبایل در دو سطح اطلاعات و صوت گسترش یافته است.

سیستم جهانی ارتباطات سیار (GSM) به عنوان فناوری اصلی نسل دوم تنها نقش بسزایی در گسترش خدمات صوتی موبایل و خدمات اطلاعاتی باند غیرپهن مثل خدمات پیام کوتاه ایفا کرده است اما برای تنظیم ترافیک فزاینده تلفن‌همراه، اپراتورهای سیار نیاز به امکانات و فناوری‌های پیشرفته‌ای داشته و از آنجا که صدا سهم بسیاری در حجم کلی ترافیک دارد و 80 درصد درآمد تقریبا همه بازارها از ارائه خدمات صوتی است، افزایش ظرفیت صدا در این شبکه ها از اهمیت بسزایی برخوردار شد که فناوری‌های نسل سوم با هدف پاسخگویی به این نیازها شکل گرفت. آن هم در زمانی که اتصال اینترنت و خدمات باند پهن هنوز روزهای اولیه خود را ‌‌می‌گذراند. در نتیجه فناوری‌های نسل سوم مثل CDMA در ابتدا با هدف کاهش ترافیک صوتی شکل گرفتند.

از آنجایی که ظرفیت اطلاعاتی فناوری نسل سوم به مراتب بیش از نسل دوم بود و با توجه به کارآیی نسل قبلی فناوری‌هایی مثل GSM انتظارات بازار از فناوری‌های نسل سوم بسیار بالاتر رفت به خصوص که این فناوری‌ اولین فناوری سیاری بود که با هدف پشتیبانی از خدمات باند پهن مثل ارتباط تلفنی تصویری، تلویزیون سیار و همینطور خدمات اینترنتی پرسرعت شکل گرفت.

هم اکنون این فناوری جایگاهی به مراتب بالاتر از ظرفیت صوت را به خود اختصاص داده و اغلب شبکه های دنیا از این فناوری در ارتباطات دیتا بهره می برند.

نقش نسل سوم در خدمات باند پهن موبایل

تجربه اولیه خدمات باند پهن موبایل در دنیا نشان می دهد که فناوری‌های نسل سوم نقش مهمی ‌در ارائه خدمات مرتبط با پوشش باند پهن ایفا می‌کنند.

فناوری‌های نسل سوم روز به روز بهتر و پیچیده‌تر می‌شوند و موفقیت جهانی شبکه‌های بی‌سیمی ‌نشان می‌دهد که نیروهای بازار می‌توانند در ارتقای خدمات بازار برای پشتیبانی از یک فناوری در سطح جهانی نقش مهمی‌ ایفا کنند.

کارشناسان معتقدند که نسل سوم موبایل ‌یک فناوری جهانی است و تقاضا برای باند پهن سیار نیز در دنیا همچنان در حال افزایش است.
 
تحقق دولت الکترونیک با نسل سوم/ تفاوت نسل سوم با شبکه‌های گذشته


یک کارشناس مخابرات معتقد است که نسل سوم موبایل نباید تنها برای چک کردن ایمیل و جستجو در سایتهای اینترنتی از طریق موبایل استفاده شود بلکه باید کاربردهای بسیار مهم این سیستم در ارائه دولت الکترونیک از این طریق نهادینه شود.

شهرام ستایشی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه نسلهای مختلف موبایل هر یک بازار خاص خود را دارند و نسل سوم موبایل از محبوبیت نسل دوم، فناوری edge و حتی وایمکس در ایران نمی کاهد گفت: اگرچه نسلهای مختلف ارتباطات بی سیم به نوعی رقیب یکدیگر محسوب می شوند اما در تمام دنیا هر یک از این سیستمها بازار و مشتریان خاص خود را دارد.
وی گفت: یکی از عواملی که مشترک نسبت به انتخاب موبایل خود اقدام می کند پوشش شبکه ای است و این مسئله باعث می شود برخی مشترکان از شبکه‌های قدیمی نسل دوم همچنان استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات اسپادان تاکید کرد: تفاوت نسل سوم موبایل که قرار است بزودی در کشور عرضه شود با سیستم های فعلی موبایل در میزان پهنای باندی است که روی این سیستم ارائه می شود.

وی با بیان اینکه نسل سوم موبایل نباید تنها برای چک کردن ایمیل و جستجو درسایتهای اینترنتی استفاده شود گفت: باید کاربردهای بسیار مهم در ارائه دولت الکترونیک از این طریق نهادینه شود.

ستایشی گفت: در کشور ما بیشترین استفاده مشترکان از موبایل مربوط به مکالمه است که اپراتور سوم موبایل با ایجاد شبکه نسل سوم (3G) و فرهنگسازی می تواند این مقوله را تغییر دهد تا استفاده از ارتباطات باند پهن بی سیم در جهت کاربردی کردن مواردی چون تجارت الکترونیک، آموزش الکترونیک و بانکداری الکترونیک به کار آید.

وی خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ موبایل در ایران 5/1 برابر تلفن ثابت است و این امر از تمایل بازار به سمت استفاده از سرویسهای سیار و در حال حرکت حکایت دارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات سیار اسپادان با تاکید بر اینکه سیستم های وایرلس (بدون سیم) روز بروز در حال ارتقا است، گفت: با این پیشرفت در کشور ما نیز کاربران به سمت استفاده از اینترنت و باند پهن درامور روزمره از طریق موبایل ترغیب می شوند.
 
فارس: تاکید وزیر ارتباطات بر استفاده حداکثری از توان داخلی در اپراتور سوم


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به مسئولان اپراتور سوم تأکید شده از حداکثر توان داخلی متخصصان و فعالان داخلی برای راه اندازی این پروژه استفاده کنند.

رضا تقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که آیا الزام و کنترلی از سوی وزارت ارتباطات در خصوص استفاده مناسب و مدبرانه از توان داخل در فرصت های اپراتور سوم متوجه تامین تله کام است، گفت: بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی اپراتورها باید تجهیزات مورد نیاز خود را با در نظر گرفتن استفاده حداکثری از توان داخلی تهیه کنند.
وی گفت: برهمین اساس، این موضوع در پروانه ارایه شده به این اپراتور نیز مد نظر قرار گرفته شده و برای اجرای هر چه بهتر این قانون، سازمان تنظیم مقررات به صورت مداوم فعالیت اپراتور سوم را برای رعایت این قانون رصد می کنند در صورت بروز تخلف، به آن تذکرهای لازم ارایه خواهد شد.
وزیر ارتباطات افزود: از سوی دیگر به مسئولان این اپراتور نیز تأکید شده از حداکثر توان داخلی متخصصان و فعالان داخلی برای راه اندازی این پروژه استفاده کنند.
 
اپراتور سوم استخدام میکند

شرکت ارتباطات تأمین شمس نوین، اپراتور سوم تلفن همراه کشور ارایه دهنده سرویس‌های نسل سوم (۳G‌، جهت تکمیل کادر پرسنلی خوداز افراد واجدشرایط دارای مدرک کارشناسی و بالاتر در یکی از رشته‌های مدیریت، مهندسی صنایع و MBA دعوت به همکاری می‌نماید.

شرایط عمومی:
تسلط به زبان انگلیسی، دارا بودن ۵ سال سابقه مرتبط برای سمت‌های کارشناسی و ۸ سال برای سمت های مدیریتی و ارایه کارت پایان خدمت جهت آقایان. متقاضیان منصوب به خانواده شهدا و جانبازان در اولویت قرار خواهند داشت.
مدیر فروش و توزیع – مدیر فروش – کارشناس فروش – مدیر پشتیبانی فروش – کارشناس پشتیبانی فروش – مدیر شبکه توزیع – مدیر فروش الکترونیکی – مدیر بازاریابی تجاری – کارشناس کنترل کیفیت و فرآیندها – مدیر استراتژی بازار – مدیر طرح تجاری – کارشنای بازاریابی جغرافیایی – مدیر قیمت گذاری محصولات – مدیر برنامه ریزی و بازار – مدیر بازاریابی – مدیر محصول و خدمات – کارشناس محصول و خدمات – مدیر بازاریابی و مشتریان – مدیر شبکه های باند وسیع – کارشناس شبکه های باند وسیع

نحوه تماس:
علاقمندان می‌توانند شرح حال حرفه‌ای خود را به زبان انگلیسی به پست الکترونیکی hrmktg@tamintelecom.ir ارسال نمایند. درج نام و نام خانوادگی و ردیف شغل درخواستی در موضوع ایمیل ارسالی الزامی است.

متقاضیان می توانند برای دسترسی به اطلاعیه کامل استخدامی به صفحه ۵ شمار ۵۵۴ نشریه بازارکار مورخ ۸۹/۶/۱۶ مراجعه نمایند.
 
چشم‌انداز و الزامات نسل سوم خدمات تلفن همراه


3G به معناي نسل سوم تكنولوژي ارتباطات تلفن همراه است كه اين روزها در حال فراگيري در جوامع مي باشد؛ اين تكنولوژي يكي از داغ ترين مباحث فناوري روز است.

به گزارش فارس، 3G (تكنولوژي تلفن همراه نسل سوم) تأثيرات بسزايي در دنياي امروز دارد كه در اينجا به برخي از اين تأثيرات اشاره مي كنيم.

فناوري 3G سرعت انتقال ديتا را در ابزار الكترونيكي مختلف افزايش داده است. اين سرعت كه به 2 مگابايت بر ثانيه مي رسد با استفاده از ابزار تكنولوژي بي سيمي قابل دسترسي بوده و امكان ويدئو كنفرانس را براي گوشي هاي موبايل ممكن ساخته است.

اين فناوري بازي هاي دسته جمعي را نيز پشتيباني مي كند. بنابراين نوجوانان اشتياق خاصي به اين تكنولوژي دارند. آنها مي توانند با استفاده از اين سيستم بازي هاي مورد علاقه خود را در دسترس داشته باشند و با دوستانشان از هر جاي جهان و در هر زماني بازي كنند.

با موبايل هاي 3G افراد مي توانند صورتحساب هاي خود را پرداخت كرده و حتي بليط سينما يا هتل را از پيش رزرو كنند. بدين سان اين تكنولوژي سرعت بالايي به سيستم ها مي بخشد و در پهناي باند سرعت بالا مورد استفاده قرار مي گيرد. بسياري از شركت هاي بزرگ موبايل، 3G را به همين علت پشتيباني مي كنند.

اين تكنولوژي موبايل امنيت بيشتري براي داده ها فراهم مي كند و باعث مي شود افرادي كه براي شركت هاي بزرگ كار مي كنند تكنولوژي 3G را به 2G (نسل دوم)، 2.5G (نسل 2.5) ترجيح دهند.

تلفن هاي مجهز به اين فناوري، داراي تلويزيون موبايل(T.V) و سرويس هاي منطقه اي نيز مي باشد. افراد مي توانند با استفاده از تلفن هاي همراه خود، برنامه هاي زنده ي تلويزيون را تماشا كنند. بنابراين اين تكنولوژي در دنياي نوين كاربردي تر و محبوب تر مي شود.

نسلي از استانداردهاي تلفن همراه و سرويس هاي مخابراتي موبايل كه به عنوان 3G يا نسل سوم موبايل شناخته شده، در حال برآوردن انتظارات اتحاديه بين‌المللي مخابرات است. سرويس هاي ارائه شده كه مناطق وسيعي را تحت پوشش قرار داده شامل تماس هاي صوتي، دسترسي به اينترنت همراه، تماس هاي تصويري و تلويزيون همراه كه است كه همه ي آنها بطور يكجا در محيط موبايل فراهم آمده اند.

در مقايسه با استانداردهاي نسل هاي قبلي، يك سيستم 3G بايد امكان استفاده همزمان مكالمه و ديتا سرويس را داشته و حداكثر سرعت انتقال اطلاعات در آن بايد دست كم 200 كيلوبايت بر ثانيه باشد. در گزارش هاي اخير مربوط به اين فناوري اظهار شده كه G3.25 و G3.75 دسترسي به پهن باند موبايل با مقادير مختلف مگابايت بر ثانيه براي لپ تاپ ها و تلفن هاي هوشمند فراهم مي شود.

استانداردهاي زير از برندهاي معمول 3G هستند.

سيستمUMTS كه اولين بار در سال 2009 ارائه شد، به وسيله ي G3 استاندارد گشت و ابتدا در اروپا، ژاپن، چين و ديگر مناطقي كه مجهز به زيرسازي سيستم GSM نسل دوم بودند، مورد استفاده قرار گرفت. موبايل ها معمولا " تركيبي از UMTS و GSM هستند. اينترفيس هاي اصلي و شايع W-CDMA ناميده مي شود. HSPA، كه آخرين نوع آن مي تواند امكان سرعت بالاي اطلاعات را تا سرعت 56 مگابايت بر ثانيه در لينك پايين (28 مگابايت بر ثانيه در سرويس هاي موجود) و 22 مگابايت بر ثانيه در لينك بالا فراهم آورد.

سيستم CDMA2000، ابتدا در سال 2009 ارائه و به وسيله ي GPP23 استاندارد شد. اين سيستم كه با IS95 زيرسازي مشتركي داشت. در امريكاي شمالي و كره جنوبي مورد استفاده قرار گرفت. موبايل ها معمولا " تركيبي از IS95 و CDMA2000 هستند. EVDO Rev B جديدترين سرويس است كه حداقل سرعت بالاي 14.7 مگابايت بر ثانيه را ارائه مي دهد.

در حالي كه استاندارد GSM EDGE يا (2.9G)، تلفن بي سيم DECT و استانداردهاي موبايل وايمكس رسما " نيازهاي IMT-2000 را برآورده ساخته و به عنوان استانداردهاي 3G شناخته شده اند. اما معمولا " از برندهاي 3G نيستند و به طور كلي بر پايه تكنولوژي ديگري هستند.

نسل جديدي از استانداردهاي سلولي تقريبا " هر ده سال يكبار از سيستم G1 به بعد در سال 1982-1981 پديدار شده اند. هر نسل با فركانس باند هاي جديدي مشخص شده است كه ميزان ديتاي بالاتري دارد و تكنولوژي انتقال اطلاعات آن با نسل هاي قبلي سازگار نيستند.

انتظار مي رود كه سيستم هاي 4G بين سالهاي 2011 تا 2013 و 5G بعد از سال 2020 پديدار شوند.استاندارد اولين محصول سير تكاملي بلند مدت (LTD) نيازهاي نسل چهارم كه IMT-Advanced ناميده مي شود را برآورده نمي سازد.

اولين LTE با نسل قبلي خود كه G3 است همسازي ندارد، اما يك تكنولوژي پيش G4 يا G3.9 است. اگرچه گاهي اوقات توسط فراهم آورندگان سرويس ها "4G " نيز خوانده مي شوند.
 
رگولاتوری: ارايه خدمات نسل سوم تلفن همراه دو سال در انحصار اپراتور سوم است


معاون بررسي هاي فني و صدور پروانه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي(رگولاتوري) گفت: ارايه خدمات نسل سوم تلفن همراه به مدت دو سال در انحصار اپراتور سوم است.

' لطف الله سبوحي ' در گفت و گو با ايرنا گفت: اين موضوع مصوبه كميسيون تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي است و مدت دو سال نيز از زمان راه اندازي و عرضه سيم كارتهاي اين اپراتور شروع مي شود.
وي افزود: براي حفظ فضاي تجاري اپراتور سوم، به اپراتورهاي اول و دوم اجازه ورود به نسل سوم تلفن‌همراه داده نخواهد شد.
به گفته سبوحي يكي از وظايف رگولاتوري تنظيم بازار از طريق وضع قوانيني است كه قادر به حفظ سهم اپراتورها در بازار باشد.
وي افزود: به همين منظور و باتوجه به بررسي‌هاي انجام شده تصميم داريم براي حفظ وضعيت بازار اپراتور سوم در يك مدت زمان خاص از ورود اپراتور هاي ديگر براي ارايه سرويس‌‌هاي نسل سوم تلفن ‌همراه جلوگيري شود.
سبوحي خاطر نشان كرد: اين موضوع مقطعي بوده و رگولاتوري فقط درجهت قوت گرفتن و شكل‌گيري اپراتور سوم در بازار تلفن‌ همراه اين قانون را اجرا مي‌كند.
وي بابيان اينكه اپراتورهاي اول و دوم تنها مي‌توانند به ارايه سرويس‌هاي نسل 75/2تلفن‌ همراه در ايران بپردازند، گفت: باند فركانسي كه به اپراتور سوم اختصاص مي‌يابد، باند اختصاصي ويژه‌اي است به طوري كه اين اپراتور بتواند تمامي سرويس‌هاي نسل سوم تلفن‌همراه را در ايران ارايه كند.
 
سوالات متدوال

. سيم‌كارت‌هاي نسل‌سوم چه زماني وارد بازار مي‌شوند؟
- طبق برنامه ريزي، اين سيم كارت ها از اوايل سال آينده وارد بازار خواهد شد.

. اينترنت تأمين‌تله‌كام نسبت به دو اپراتور ديگر چه مزيت‌هايي دارد؟
- سرعت اینترنت در نسل سوم بسيار بالاتر از نسل دوم است به نحوي كه که می توان آن را با تکنولوژی ADSL مقایسه کرد، سرعت هایی تا 42Mbps تنها توسط فناوری نسل سوم قابل ارائه اند.

. تأمين تله‌كام چه نوع سيم‌كارتهايي را عرضه خواهد كرد؟
- تامین تله‌کام، سیم کارت های دائمی، اعتباری و data card عرضه خواهد نمود.

. مزيت‌هاي سيم‌كارت‌هاي شركت تأمين تله‌كام چيست؟
- این سیم کارتها قابلیت های گوناگونی چون اینترنت پرسرعت در حال حركت و انواع خدمات ارزش افزوده را دارا هستند، برای اطلاع بیشتر از این خدمات به صفحه خدمات ارزش افزوده مراجعه کنید.

. آيا مي‌توانيم خودمان شماره انتخاب كنيم؟
- تامین تله‌کام انواع راهکارهای ایجاد راحتي و خدمات دهی به مشتریان از جمله انتخاب شماره را در دست بررسی دارد.

. آيا امكان همكاري با شركت تأمين تله‌كام وجود دارد؟
- بله، به صفحه همکاری با ما و یا صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

. آيا جهت استفاده از شبكه نسل سوم تأمين تله‌كام نياز به تهيه گوشي‌هاي خاص است؟
- خیر، سیم کارت های تامین تله‌کام روی تمام گوشی های موجود در بازار کار می کنند، البته بعضی قابلیت های ویژه تنها به کمک گوشی های با قابلیت 3G كه هم‌اكنون نیز در بازار وجود دارد، قابل استفاده خواهد بود.

. شبكه تأمين تله‌كام در چه استانهايي راه‌اندازي مي‌شود؟
- تامین تله‌کام به تدریج تمامی کشور را پوشش خواهد. برنامه دقیق پوشش متعاقبا اعلام خواهد شد.

. 3G مخفف چيست و معني آن چيست؟
- 3G مخفف 3rd generation و به معنای نسل سوم فناوری های تلفن همراه است.

. آيا تأمين تله‌كام نمايندگي مي‌پذيرد؟ نحوه پيگيري چگونه است؟
- بله، متقاضيان مي‌توانند در زمان فراخوان تامين تله‌كام جهت جذب نمايندگي توزيع از طريق روزنامه‌هاي كثير‌الانتشار و وب سايت تامين تله‌كام با ارسال مدارك مورد نياز اين شركت به منظور جذب توزيع كنندگان واجد شرايط در موعد مقرر اقدام نمايند.

. مراكز عرضه سيم كارت كجاها هستند؟
- طبق برنامه مشتريان خواهند توانست سيم‌كارت‌هاي مورد نياز خود را از طرق فروشگاه‌هاي تامين تله‌كام، كليه نمايندگي‌هاي مجاز و يا فروشگاه‌هاي معتبر طرف قرارداد تهيه نمايند.

. سيم‌كارت‌هاي اعتباري و دائمي با چه قيمتي وارد بازار خواهد شد؟
- قیمت سیم کارت ها هنوز تعیین نشده است.

. تعرفه مكالمه و استفاده از سيم‌كارت‌هاي تامين تله‌كام در مقايسه با تعرفه‌هاي دو اپراتور ديگر چگونه است؟
- تعرفه‌هاي استفاده از شبكه توسط سازمان تنظيم مقررات راديوئي كشور مشخص خواهد شد و در راستاي ايجاد امكان استفاده مشتركين متناسب با نوع خدمات ارائه شده خواهد بود و از طريق مراجع رسمي اطلاع رساني و وب‌سايت تامين تله‌كام، اعلام خواهد شد.

. با توجه به كيفيت سرويس‌هاي ارائه شده توسط اپراتور‌هاي ديگر، آيا ارائه خدمات با كيفيت بالا جزء اهداف تامين‌تله‌كام است؟
- بله، مسلما يكي از ماموريت‌هاي اجتماعي اپراتور سوم تسهيل ارتباطات مشتركين تلفن همراه از طريق ارتقاء كيفيت خدمات با به كارگيري فن‌آوري‌هاي پيشرفته و به روز مخابراتي است.
منبع : وب سایت رسمی تامین تله کام __________________

 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or