اپراتور سوم و اینترنت 3G

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
سلام به همه دوستان عزیز.
همونطور که بعضا اطلاع دارید اپراتور سوم موبایل کشور از امسال شروع به کار خواهد کرد
و سیم کارت های خودش رو (در فاز اول فقط دائمی و سپس اعتباری) پیش از دهه فجر امسال به صورت رایگان یا احتمالا 5 الی 10 هزار تومان عرضه خواهد کرد!
خوب میریم سر اصل مطلب!
طبق معمول جز آخرین کشورهای وارد کننده تکنولوژی روز هستیم و این اپراتور قرار در کشور (منظور شهر های بزرگ فقط) اینترنت 3G رو عرضه کنه!
فرق 3G یا همون نسل سوم موبایل با اینی که الان داریم چی هست؟
فقط اینترنت منظورمون هست! الان با gprs edge میتونید مثل من پهنای باند 256 کیلوبیت دریافت کنید! اما با 3G اپراتور میتواند تا سقف 7 مگابیت رو هم عرضه کنه!
سوال؟ آیا باید منتظر انقلابی در اینترنت کشور بود؟ تعرفه ها چگونه خواهند بود؟ چیزی که برای کاربران مهمه در درجه اول سرعت دانلود و سپس پینگ چگونه خواهد؟
این تاپیک برای بحث راجبه این اپراتور و اینترنتش زده شده و هنوز برای قضاوت زوده!
پس منتظر این اپراتور و سرویس هایش خواهیم بود تا بحث رو ادامه بدیم...
 

کاوه

کاربر سایت
Dec 20, 2006
301
7 مگابیت ؟ اونم تو ایران! دوست من مطمئن باش اگه قیمت این پهنا باند 1$ هم باشه امکان نداره بزارن یوزرر های خانگی به این سرعت دست پیدا کنن. پس بشین و Ebook دانلود کن
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
دوستان اشتباه نکنید! من گفتم با این نسل میشه از طریق موبایل همچین اینترنتی رو به هر یوزیر داد!
نگفتم که قراره بده!
3G در ایران هم رویا نیست دوست عزیز! همه دنیا دارن استفاده میکنن در ایران هم دیر تر از همه شروع میشه!
بزودی هم باید شاهد برداشتن سقف 128kb برای مصارف خانگی باشیم! البته فعلا بوش میاد..
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
فارس :اینترنت پرسرعت 8 مگابیت بر ثانیه با سیم‌کارت‌های اپراتور سوم



عضو هیئت مدیره تامین تله‌‌کام گفت: مشترکان اپراتور سوم می‌توانند سیم‌کارت خود را داخل وسیله‌ای به نام دانگل قرار دهند و با اتصال دانگل به پورت USB لپ‌تاپ یا کامپیوتر در هر زمان و حتی در حال حرکت از اینترنت پرسرعت و بدون محدودیت استفاده کنند.


مهدی افراسیابی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس با اشاره به ویژگی‌های شبکه نسل سوم اظهار داشت: شبکه نسل سوم می‌تواند دسترسی پرسرعت به دیتا را برای مشترکان خود فراهم کند که حداکثر سرعت دسترسی، بسته به طراحی شبکه و نیاز پیش‌بینی شده متفاوت است و سرعت 8 مگابیت بر ثانیه را به طور معمول می تواند ارائه دهد.
وی ادامه داد: مشترک اپراتور سوم می تواند سیم‌کارت خود را داخل دانگل ( dongle) قرار دهد که این وسیله از طریق پورت USB به کامپیوتر یا لپ تاب متصل می‌شود و به این ترتیب مشترک می‌تواند با استفاده از لپ تاب از اینترنت با سرعت بالا استفاده کند.
وی خاطر نشان کرد: البته دانگل به هر آنچه که در حالت یک بسته، دارای قابلیت اتصال به کامپیوتر باشد گقته می‌شود.
افراسیابی در توضیح ویژگی های ظاهری این وسیله گفت: این وسیله در ظاهر شبیه فلش، از فلش بزرگ‌تر و به اندازه‌ یک گوشی موبایل کوچک است که در داخل آن آنتن و دستگاه گیرنده قرار دارد.
این عضو هیئت مدیره تامین تله‌ کام خاطر نشان کرد: در دنیا ارائه این وسیله در فناوری نسل عملی معمول و تجربه‌ شده است.
وی همچنین در خصوص قیمت احتمالی این وسیله گفت: ابتدا باید شبکه را برپا کنیم و پس از برقراری شبکه کسانی که مایل به دریافت صوت، خدمات مکالمه و اینترنت روی گوشی از این اپراتور باشند، از گوشی مویابل استفاده خواهند کرد و مشترکانی که مایل به استفاده از اینترنت همراه پرسرعت در هر حال و از طریق لپ تاپ باشند باید از این دانگل استفاده کنند
 

Console

ناظم سابق انجمن
کاربر سایت
Nov 2, 2007
8,441
نام
پدرام
با اون کیفیت مطلوبی که باید 3G داشته باشه عرضه نمیشه مطمئنا.
فکر نمی کنم چیزی بیشتر از 2 مگ هم به کاربرا برسه...
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
بله ایرانسل هم اکنون این توانایی را دارد در کل کشور پوشش 3G ر انجام دهد اما حق انحصاری آن تا 2 سال در اختیار اپراتور سوم خواهد بود.
من که میگم 8 مگابیت پیشکش! همین محدودیت 128 رو بردارن برای مملکت امام زمانی خیلی هست.
 

capitanrayan

ابیلیتی سلیمان از من گرفته شده
کاربر سایت
Jun 23, 2007
8,490
بله ایرانسل هم اکنون این توانایی را دارد در کل کشور پوشش 3G ر انجام دهد اما حق انحصاری آن تا 2 سال در اختیار اپراتور سوم خواهد بود.
من که میگم 8 مگابیت پیشکش! همین محدودیت 128 رو بردارن برای مملکت امام زمانی خیلی هست.
نه خیر سر GPRS هم میگفتن تا 5 سال در انحصار ایرانسل هست ولی بعد از 6 -7 ماه همراه اول هم راه انداخت:D
پس همش جوکه- اون 7 ماه فاصله هم برای پیشرفته کردن تجهیزات بود ،نه چیز دیگه ای
 

™SHADOW

کاربر سایت
Jul 21, 2008
1,813
نام
آ میز مـِــیتی ** ( مــَهدی )
نه خیر سر GPRS هم میگفتن تا 5 سال در انحصار ایرانسل هست ولی بعد از 6 -7 ماه همراه اول هم راه انداخت:D
پس همش جوکه- اون 7 ماه فاصله هم برای پیشرفته کردن تجهیزات بود ،نه چیز دیگه ای
بلاخره یه چیز خوبیه دیگه
حالا دست هر کسی میخواد بیوفته

لا اقل فک کنم بشه باهاش از IPhone 3g استفاده کرد دیگه نه :D


ولی شنیده بودم قیمت سیمکارتش 150 هزار ت باشه !!!
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی :
ارائه سیمکارتهای اپراتور سوم در سه استان به صورت آزمایشی
موبنا-بر اساس گفته مسوولا ن اپراتور سوم سیمکارتهای این اپراتور قبل از فروش سراسری در کل کشور ابتدا به صورت آزمایشی در سه استان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.


علی ذبیحی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهارکرد:سازمان تامین اجتماعی و تامین تله کام بدون طرف خارجی هم می توانند پروژه اپراتور سوم را اجرا کنند.
وی تحریم ها را علیه ایران کاملا بی نتیجه و بی اثر دانست و افزود:بخش اعظمی از تجهیزات برای اپراتور سوم خریداری شده است و متخصصان ایرانی در حال نصب و مکان یابی این تجهیزات هستند .
ذبیحی خاطرنشان کرد :برگزاری جلسه های هفتگی به صورت مکرربا مدیران و مسوولان شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) برای ارائه گزارش بیانگر این است که پروژه ملی اپراتور سوم در موعد مقرر به سرانجام می رسد .
وی با اشاره به اینکه سیمکارتهای این اپراتور ابتدا در دو یا سه استان به صورت آزمایشی به متقاضیان ارائه می شود گفت : در صورت بدون نقص بودن سیمکارتهای نسل سوم توزیع سراسری آن از دهه فجر در کشور آغاز می شود .
وی درخاتمه خاطر نشان کرد :هیچ نگرانی برای تاخیر و یا به تعویق افتادن سیمکارتهای نسل سوم در کشور وجود ندارد .
گفتنی است مقرر شده سیمکارتهای اپراتور سوم از ایام دهه فجر سال جاری در اختیار متقاضیان این نسل از تلفن همراه قرار بگیرد .
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
نه خیر سر GPRS هم میگفتن تا 5 سال در انحصار ایرانسل هست ولی بعد از 6 -7 ماه همراه اول هم راه انداخت:D
پس همش جوکه- اون 7 ماه فاصله هم برای پیشرفته کردن تجهیزات بود ،نه چیز دیگه ای
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت كه بر اساس طرح تجاري ارائه شده توسط اپراتور سوم تلفن همراه پيش‌بيني مي‌شود كه اين اپراتور در طول 15 سال فعاليت 67 هزار ميليارد تومان درآمد به‌دست آورد كه ميزان حق‌السهم دولت از رقم 67 هزار ميليارد تومان 6/23 درصد است که رقمي معادل 16 هزار ميليارد تومان مي‌شود.

700_21.jpg


رضا تقي‌پور در گفت‌و‌گو با ايسنا، اظهار كرد: براي تضمين و اطمينان خاطر از استيفاي حقوق دولت، چنانچه اپراتور به درآمد پيش‌بيني شده در طرح تجاري نرسد، هرگز درآمد دولت از ميزان 52/16 درصد 67 هزار ميليارد تومان کم‌تر نخواهد شد. اين بدان معني است که درآمد دولت قريب به 12 هزار ميليارد تومان خواهد بود.

او درباره جزئيات سيم‌کارت‌هاي اپراتور سوم تلفن همراه، بهاء، نحوه واگذاري، تعرفه‌ها و پيش‌شماره آن اظهار كرد: طبق پروانه اپراتور سوم بايد 9 ماه بعد از فعال شدن قرارداد، سيم‌کارت‌ها را به متقاضيان تحويل دهد و اميدواريم طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده سيم‌کارت‌ها از بهمن‌ماه سال جاري در اختيار متقاضيان قرار بگيرد.


وي ادامه داد: توزيع سيم‌کارت‌هاي نسل سوم تلفن همراه به‌صورت هم‌زمان در تهران و کلانشهرها است و درنهايت به تدريج در تمام کشور، عرضه خواهد شد و پيش شماره آن هم به احتمال زياد کد 092 خواهد بود.


وزير ارتباطات با بيان اين كه البته هنوز بهاي اين سيم‌کارت‌ها مشخص نيست، تصريح كرد: سقف سيم‌کارتهاي دائمي اين اپراتور در پروانه، 120 هزار تومان ديده شده و قيمت احتمالي سيم‌کارت‌هاي اپراتور سوم حداکثر همين ميزان خواهد بود، ضمن اين که مي‌تواند سيم‌کارت اعتباري هم داشته باشد.

تقي‌پور گفت: البته شركت تامين تله‌کام در حال مطالعه استراتژي بازار است و تا زماني که اين مطالعات مشخص نشود و شرايط بازار با توجه به رقباي موجود سنجيده نشود، نمي‌توان بهاي اين سيم‌کارت‌ها را مشخص کرد.

وي ادامه داد: در مورد تعرفه هم به محض اين که تعرفه‌ي مکالمه با سيم‌کارت نسل سوم درخواست شود، سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در اين باره بررسي و اظهارنظر خواهد کرد.

او با بيان اين كه خوشبختانه بر اساس وعده‌اي که داديم و با پيش‌بيني زماني، صدور پروانه و واگذاري امتياز اپراتور سوم تلفن همراه صورت گرفت بيان كرد: البته موضوع اپراتور سوم تلفن همراه با مسائل و مشکلاتي رو به رو شد که آغاز به کار آن و انجام مراحل بعدي فعاليت آن را با تاخير مواجه کرد.

در نهايت، پس از باطل شدن مزايده مربوطه، هيات دولت بر اساس مصوبه‌اي تصميم گرفت با ترک تشريفات و با هدف حداکثر استفاده از توان داخل و تسريع در فرآيند اجرايي اين اپراتور، ليسانس سومين اپراتور تلفن همراه کشور را به شرکت تأمين تلکام اعطا کند.


وزير ارتباطات اظهار كرد: اپراتور سوم با شرايط ترک مناقصه و رعايت قانون واگذار شد که صدور پروانه آن يک توفيق است. البته، لازم است که مجلس و دولت کمک کنند تا اپراتور سوم جنبه اجرايي پيدا کند، زيرا راه‌اندازي اپراتور سوم موجب ايجاد فضاي رقابت و افزايش کيفيت در کشور مي‌شود.


تقي‌پور درباره انتخاب شريک براي اپراتور سوم هم گفت: اجراي پروژه اپراتور سوم تلفن همراه کار چندان پيچيده‌اي نيست و شرکت‌هاي داخلي مي‌توانند در اين زمينه فعاليت کنند؛ در عين حال اين شرايط فرصتي براي پرورش شرکت‌هاي ايراني و اپراتورهاي داخلي است.


او ادامه داد: البته در اپراتور سوم بحث سرمايه‌گذاري خارجي و انتقال تکنولوژي روز مطرح است که با وجود بازار فن‌آوري اطلاعات در جهان، شرکت تأمين تلکام مجبور است از اپراتورها و شرکت‌هاي بزرگ خارجي براي اين مهم استفاده کند.


به گفته وي خوشبختانه در بحث اپراتور سوم توجه به جذب سرمايه‌گذاري خارجي وجود دارد، بنابراين اين اپراتور مي‌تواند براي تأمين نيازهاي فني از امکانات فني خارجي استفاه کند و تصور مي‌کنم اپراتور سوم با انتخاب مشاور خارجي در اين خصوص تلاش مي‌کند.


تقي‌پور ادامه داد: اپراتورهاي اول و دوم صرفا مي‌توانند سرويس‌هاي مبتني بر نسل تا 75/2 ارائه کنند، در حالي که امتياز واگذاري سرويس‌هاي نسل سوم تا 2 سال به‌صورت انحصاري براي اپراتور سوم منظور شده است. بنابراين اين اپراتور مي‌تواند خدمات ارزش افزوده متنوعي را با پهناي باند بالا به مشترکان خود ارائه کند و اين خدمات زمينه لازم را براي خدمات دولت الکترونيک، پرداخت الکترونيک، تجارت الکترونيک و بانکداري الکترونيکي و... فراهم مي‌کند.


وزير ارتباطات درباره نقش اپراتور سوم تلفن همراه در توسعه کشور تصريح كرد: اپراتور سوم تلفن همراه براي اين که فضاي رقابتي در حوزه ارتباطات سيار در کشور احيا و تقويت شود، ضروري است و در تعهدات صورت گرفته، پيمانکار موظف به اجراي صحيح قانون شده که اين کار به بومي شدن تکنولوژي و افزايش توليدات و کيفيت منجر مي‌شود.


او درباره اهداف اپراتور سوم هم ابراز كرد: تحقق دو هدف ارائه خدمات ارزش افزوده با پهناي باند زياد و جذب سرمايه خارجي و انتقال دانش به داخل کشور در پروژه اپراتور سوم، دنبال مي‌شود. اين اپراتور حداقل بايد نسل 3 را ارائه کند و مجاز است از اپراتورهاي بزرگ دنيا کمک بگيرند که با توجه به زمان‌بندي که ارائه دادند، مي‌توانيم بگوييم حتماً مجبور خواهند بود از وجود شرکاء و اپراتورهاي بزرگ خارجي براي عمل به موقع به تعهدات خود استفاده کنند
 
  • Like
Reactions: F.A7

™SHADOW

کاربر سایت
Jul 21, 2008
1,813
نام
آ میز مـِــیتی ** ( مــَهدی )
وی تحریم ها را علیه ایران کاملا بی نتیجه و بی اثر دانست و افزود:.....

هر انسانی مصاحبه میکنه حتما باید این جمله رو بگه !
 

capitanrayan

ابیلیتی سلیمان از من گرفته شده
کاربر سایت
Jun 23, 2007
8,490
خوب جدا فکر کردی اینا واقعیت داره؟اینا رو موقع اومدن ایرانسل هم خوندیم:))
من فکر میکنم ایرانسل زودتر از اینا هم 3G رو وارد کار کنه-حالا وایسا و ببین-چون تمام پیش ساختهاش امادن.
در ضمن شرکت طرف قرار داد ایرانسل MTN افریقای جنوبی ،یکی از بزرگترین اپراتور هاست و این کار هم براش کاری نداره.





راستی طرف قرار داد اپراتور سوم از جناح خارجی کدوم شرکت هست؟؟؟



در ضمن اینم بدون که خود دولت موقع حرج اپراتور ها گفته بود -هر اپراتور جدید که حقش رو میگیرند مجبورند و تعهد باید بدند که یه تکنولوژی جحدید رو وارد کنن!!!
موقع ایرانسل GPRS و MMS اومد -الان هم که مثلا اسم 3G رو میارن
 

™SHADOW

کاربر سایت
Jul 21, 2008
1,813
نام
آ میز مـِــیتی ** ( مــَهدی )
اخیرا اخباری پیرامون صدور دستور توقف واگذاری سیمکارت ایرانسل از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده است که رئیس رگولاتوری این موضوع را نه تایید و نه تکذیب می کنند اما تاکید می کند اگر موضوعی باشد در جلسه ای بررسی خواهد شد. آغاز واگذاری بسته 10 میلیونی سیمکارت های اپراتور ایرانسل با پیش شماره 0939 سبب شد تا به دلیل عدم ارائه آمار شفاف عملکرد این اپراتور از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بار دیگر این سئوال مطرح شود که سقف واگذاری سیمکارت های این اپراتور چه میزان است و ایرانسل در عرض سه سال فعالیت خود چه تعداد مشترک جذب کرده است. تناقض در اظهارات مسئولان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) اواسط تیر ماه سال جاری در نشستی خبری اعلام کرد که پروانه فعالیت اپراتور دوم تلفن همراه - ایرانسل - نیز همانند سایر اپراتورها دارای سقف مشخص در جذب مشترک است و این اپراتور طبق این پروانه نمی تواند بیشتر از 15 میلیون و 800 هزار مشترک جذب کند. محمد کرم پور گفته بود طبق قانون، تمامی اپراتورها سقف مشخصی برای جذب مشترک دارند، چون بدون تعیین سقف امکان کنترل و نظارت بازار وجود ندارد. اپراتور دوم موبایل نیز با توجه به تعداد مشترکان فعال خود، فاصله زیادی تا رسیدن به سقف پروانه اش ندارد. اما در همان جلسه حسن رضوانی معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت در پروانه اپراتور دوم موبایل صراحتا ذکر نشده است که ایرانسل می تواند چه تعداد سیمکارت فعال داشته باشد. به منظور رفع این ابهام، شورای اقتصاد در زمان واگذاری پروانه موردی را به طرح تجاری افزود که براساس آن ایرانسل می تواند حداکثر 15 میلیون و 800 هزار مشترک داشته باشد. پس از این جلسه علیرضا قلمبر دزفولی مدیرعامل ایرانسل در پاسخ به اظهارات مسئولان سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد که در پروانه واگذار شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هیچ سقفی برای تعداد مشترکان این اپراتور وجود ندارد و تصریح کرد که اگر مدیران و مسئولان نسخه دیگری از پروانه ایرانسل را در اختیار دارند که ما از آن بی خبریم از آنها می خواهیم که آن را در اختیار رسانه ها قرار دهند. ایرانسل سیمکارتهای غیرفعال را پس می گیرد پس از اظهارات مسئولان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که اعلام کردند ملاک سقف پروانه اپراتورها برای جذب مشترک، سیمکارتهای فعال در شبکه خواهد بود و اپراتورهای موبایل باید برای افزایش تعداد مشترک بیش از سقف پروانه از سازمان تنظیم مقررات مجوز بگیرند، ایرانسل در 16 تیرماه سال جاری اعلام کرد که سیمکارت های اعتباری این شرکت تا پیش از 29 اسفند 1387 خریداری شده و پس از فعال سازی حداقل به مدت 90 روز متوالی یعنی تا 31 خرداد سال 88 (سه ماه اول سال 88) خاموش بوده و یا از آن هیچ استفاده ای نشده باشد به مالکیت ایرانسل بازگردانده می شود. این اپراتور اعلام کرد که در صورت عدم فعال سازی این سیمکارتها تا پایان تیرماه جاری، سیمکارتهای مذکور به حال تعلیق دائم درآمده و به مالکیت شرکت خدمات ایرانسل بازگردانده می شود که این تعلیق شامل شماره سیمکارت مشترک خواهد بود و منظور از فعال سازی سیمکارت نیز، روشن کردن و ارسال و یا دریافت تماس، mms، sms یا استفاده از gprs است. طبق این اعلام، مشترکان ایرانسل همچنین می توانند در صورت عدم نیاز به سیمکارت، پیش از سررسید 31 تیر ماه 89 نسبت به استفاده و یا انتقال اعتبار اقدام کنند. حرف و حدیث درباره توقف واگذاری سیمکارت های ایرانسل با وجود اینکه سازمان تنظیم مقررات پس از نشست رسمی خود در مورد قانونی و یا غیرقانونی بودن واگذاری سیمکارت های جدید ایرانسل هیچگونه اظهارنظری نکرد و به طور شفاف نیز آماری از عملکرد این اپراتور ارائه نداد اخباری پیرامون صدور دستور توقف واگذاری سیمکارت توسط ایرانسل از سوی رگولاتوری منتشر شد. در این اخبار اعلام شد که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نامه ای رسمی به شرکت ایرانسل –خواستار توقف فروش سیمکارت های این اپراتور شده که البته این خبر تاکنون از سوی سازمان تنظیم مقررات تایید و یا تکذیب نشده است. طبق این خبر اپراتور دوم موظف شده نسبت به توقف تبلیغات و فروش سیمکارت های خود اقدام کند و در صورت تمکین نکردن این ابلاغیه، براساس بندهای جریمه ای در نظر گرفته شده در پروانه، رگولاتوری با اپراتور متخلف برخورد می کند. دراین نامه پرشدن سقف تعداد مشترکان ایرانسل دلیل توقف فروش سیمکارت های این اپراتور در بازار کشور شده و آمده است که اپراتور ایرانسل در صورت درخواست افزایش تعداد مشترکانش می تواند طرح توجیهی خود را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارایه کند و نهایتا کمیسیون تنظیم مقررات دراین باره تصمیم گیری می کند. براساس این اخبار سازمان صدا و سیما نیز موظف است برای پخش تبلیغات اپراتورهای تلفن همراه از سازمان تنظیم مقررات تادییه دریافت کند که گفته می شود در صورت تمکین نکردن ایرانسل به ابلاغیه رگولاتوری، این سازمان با اتکا به قانون و اهرم های نظارتی از ادامه تبلیغات فروش سیمکارت و فروش سیمکارت های ایرانسل جلوگیری می کند. سازمان تنظیم مقررات طفره می رود محمد کرم پور رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در جدیدترین اظهارات خود وجود این نامه را نه تکذیب و نه تایید کرد و گفت: سازمان تنظیم مقررات تمامی تلاش خود را برای نظارت و تنظیم بازار به کار می بندد. وی با بیان اینکه سقف واگذاری و تعداد مشترکان اپراتور مسئله پیچیده و خارق العاده ای نیست که رسانه ها اینطور به آن دامن می زنند افزود: در تمام دنیا رگولاتورها برای نظارت بازار از اهرم های مختلفی همچون جلسه، بحث و تبادل نظر و حتی اخطار به اپراتورها استفاده می کنند. رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به مهر گفت: ایرانسل هیچگونه تخلفی در واگذاری سیمکارت مرتکب نشده و اگر قرار باشد سقف مشترکان آن کنترل شود به معنای حفظ رقابت پذیری و اداره کردن بازار خواهد بود. کرم پور در این مورد که آیا ارائه نامه توقف فروش سیمکارت به ایرانسل صحت دارد یا خیر پاسخ شفافی نداد و گفت: در روزهای آینده جلسه ای برای بررسی این موضوع برگزار خواهد شد و نسبت به موارد مطروحه تصمیم گیری می شود. عملکرد ضعیف سازمان تنظیم مقررات در اطلاع رسانی تحلیلگران معتقدند که عملکرد ضعیف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ارائه آمار شفاف و مشخص از وضعیت فعالیت اپراتورهای ارتباطی و مخابراتی کشور و همچنین رعایت نکردن مسائل کارشناسی در تنظیم قراردادهای پروژه های بزرگ این حوزه سبب شده تا منابع خبری هر بار به نقل از منابع غیر رسمی اخباری را منتشر کنند که حتی این سازمان نسبت به تایید و یا تکذیب آنها نیز واکنشی نشان نمی دهد. حال با توجه به اظهارات غیر شفاف مسئولان رگولاتوری و با وجود این که اپراتور سوم موبایل نیز به زودی قرار است وارد این بازار شود، همچنان این سئوال مطرح است که با توجه به اشباع بازار از سیمکارت های همراه اول و ایرانسل آیا اپراتور سوم موبایل که قراراست سیمکارت های نسل سوم را برای اولین بار وارد کشور کند در این بازار سهمی خواهد داشت یا خیر؟ همچنین این سئوال نیز مطرح می شود آیا سازمان تنظیم مقررات بر بازار فروش سیمکارت های اپراتور اول نیز نظارت خواهد داشت و قرار است نسبت به واگذاری سیمکارت همراه اول که به زودی به سقف 38 میلیون مشترک مندرج در پروانه می رسد نیز اخطار خواهد داد؟

یه خبر از IranICTNews

مبتنی بر :
واگذاری سیمکارتهای ایرانسل متوقف می شود؟/ اظهارات جدید رئیس رگولاتوری

البته خبر ماله 6 مرداده
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر