من خودم الان به خصوص با این وضعیت اقتصادی پولی بابت بازی ای که زیر 15 ساعت گیم پلی داشته باشه نمیدم، ولی درسته صرفاً بازی نباید اپن ورلد باشه که پلی تایم زیاد داشته باشه نمونه اش هم TLoU2، و یا اپن ورلد هم میخواد باشه مثل RDR2 باشه. با مسیر صعودی که سطح انتظار گیمر ها داشته در این چند سال، بازی ساختن خیلی کار سخت تری شده برای استودیو ها که همین امر باعث شده خیلی ها شون به جای ایجاد حجم و عمق در بازی ها شون مساحتش رو بالا ببرن. نمونه ای که الا تو ذهنم و جز اولین ها بود که عمق داشت محیطش، Arkham City هست که با اینکه مپ تقریباً کوچیکی داشت ولی خاطراتی که از محیط هاش تو ذهنمونه از کل مپ های AC های جدید روی هم بیشتره اما شما ببین انگشت شمارن استودیو هایی که بازی های این چنین نو آوارانه و به قول منتقد ها Masterpiece تولید می کنند، در نتیجه همونجور که هر بازار رقابتی باید بشه هر استودیو بازی هایی با سطح کیفی متفاوت تولید می کنه که هر کدوم تعداد طرفدارای خودشون دارند ولی خب اختلاف کیفی چندتاشون خیلی فاصله گرفته از بقیه. در کل از دوران طلایی گیم که از هر 10 بازی 9 تاش مورد پسند همه بود خیلی دور شدیمآقا به نظر شما گندش درنیومده دیگه همه بازیا رو دارن اوپن ورد میسازن؟
ماموریت های فرعی که کوچک و پرتعداد که خیلیاشون نا تاثیر چندانی تو بازی دارن نه انگیزه ای برای انجامش هست ...
طی کردن مسافت های طولانی که خیلی وقتا حوصله سربر میشه
رقابت به جای کیفیت بازی خیلی وقتا بیشتر میره سمت بزرگ بودن محیط و شلوغ بودن محیط ... نمیگم بازی این مدلی ساخته نشه ... ولی دیگه نباید دیگه اکثریت بازیا باشه !
خود شماها به عنوان گیمر چند تا از صحنه های ماندگار که تو ذهن تون مونده به خاطر شلوغی و بزرگی محیط بوده؟!!
گرافیک و گیم پلی و داستان و ... همه رو فدای ا.پن ورد بودن میکنن بعضی سازنده ها