تنها موضوعی که حس میکنم ممکنه باعث بشه بعضیها یه ذره از امتیازشون کم کنن، بعضی انتظارات اشتباه از بازی هست. مثلاً همون ماجرای ۱۰۰۰ سیاره، از روز اول هم مشخص بود که امکان نداره این تعداد سیاره توی بازی داشته باشیم که همگی هم پُر از المانهای داستانی و مأموریتهای زیاد و NPC و... باشن. خود بتزدا هم شفافسازی کرد و گفت ماجرا اینطوری نیست و ممکنه توی فلان سیاره فرود بیاین و کلاً خبری از یه موجود زنده هم نباشه، چه برسه به سازههای خفن و کاراکترهای مختلف و... ولی پیشبینی میکنم توی بعضی از نقدها بخونیم: «بله، بازی ۱۰۰۰ سیاره دارد ولی بیشتر آنها خشک و خالی هستند و علاف نیستیم که به سراغ این سیارهها برویم!»
در حالی که اتفاقاً این قضیه خیلی هم طبیعیه و کسی نباید انتظار داشته باشه که کل سیارات دارای جک جونور باشن و این موضوع حتی توی فضای علمی تخیلی هم اغراقآمیزه. به شخصه هم همین حالت فعلی رو ترجیح میدم و کسی که فقط دنبال مأموریت و داستان و... هست، میتونه با سیارات اصلی حال کنه (که مطمئناً مدتها هم مخاطب رو درگیر میکنن مثل بازیهای قبلی بتزدا) و افرادی مثل من هم در کنار بخشهای اصلی و فرعی، کلی وقت روی سیارات بکر و آروم میگذرونیم و صفا میکنیم و البته خدا به داد بقیه بازیها برسه که تا مدتها فرصت نمیکنیم سراغشون بریم.
در مجموع انتظارات از Starfield خیلی بالاست و پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بهترینهای این سالها رو داره و امیدوارم بترکونه!