امتیاز های STARFIELD

پیش بینی شما از امتیاز بازی در سایت Metacritic

  • +98

    رای‌ها: 10 2.8%
  • 95-98

    رای‌ها: 42 11.6%
  • 92-94

    رای‌ها: 124 34.3%
  • 90-91

    رای‌ها: 90 24.9%
  • 87-89

    رای‌ها: 71 19.7%
  • 84-86

    رای‌ها: 19 5.3%
  • 83-

    رای‌ها: 5 1.4%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    361
  • نظرسنجی بسته شده است .

Natural Killer

ناظم انجمن
1692284586133.jpeg

release date: September 6, 2023
Engine: Creation Engine 2
Platforms: Xbox Series X and Series S, Microsoft Windows
Developer: Bethesda Game Studios
Genres: Action role-playing game


تاریخ و ساعت برداشته شدن امبارگوی نقد بازی

پنجشنبه ۳۱ آگوست (۹ شهریور)
ساعت ۷:۳۰ عصر به وقت ایران





metacritic


Screenshot (2032).png
Screenshot (2031).png


opencritic


Screenshot (1908).png




 

Attachments

  • 1693510278170.jpeg
    1693510278170.jpeg
    1.8 MB · مشاهده: 969
  • F5XSweqXcAArpEk.jpeg
    F5XSweqXcAArpEk.jpeg
    798.3 KB · مشاهده: 429
آخرین ویرایش:
بهترین راهش اینه که یه اکس باکس بزاری جلوت،بازی رو بزار رو هارد و یه اسلحه خوب به یارت بده، بشین کنار ببین هوش مصنوعیه بازی تو چه سطحیه.

اگه منظورت از نمره کیلویی دادن منتقد بازیسنتره،به جز بازیسنتر ۸۰-۹ تا سایت دیگه هم کیلویی نمره دادن
خودم PC با SSD خوب دارم نیازی نیست به ایکس باکس فکر کنم. الانم فکر کنم اگه اتفاق خاصی نیفته از امشب دانلودشو شروع کنم.
البته این چیزیش ربط به موضوع نقدهاش نداره و کلا نقد.
اون جریانش سر نمره ی بالا پایین نیست که میگم، سر ارگومنتهاست، شما یه Essay مینویسی بدون ارگومنتهای درست و حسابی یه راست بپری کانکولوشن و ختام ارزشی نداره و غلطه، نقد که تمام کارش اوردن همین ارگومنتهاست این قسمت رو نیاره و لنگ بزنه هم ول معطل هست.
اون جاهای دیگه کیلویی ۸ و ۹ یا حتی ۱۰ ندادن اون بخش استدلالی نقد رو رعایت کردن کامل. حال اینجا ما نقدشو خوندیم و متوجه نشدیم اگه کلا ایرادی نداشته چرا ۹ داده.
 
آخرین ویرایش:
خوب که چی که زورش چقدر بوده خداییش ؟شما چته این وسط ؟ناتی داگ کی اپن ورد ساخته اکشن RPG ؟؟ کجای الدن رینگ الگوی بازی های بتسدا داره که بشه باهم مقایسشون کرد ؟؟ چرا مغلطه میکنی ؟؟؟ راک استار برای خودش راک استاره اینا هم اسکایرم دارن که خط داده به همه عالم بازی . دیگه هیچی که نداره این بنده خدا متا 88 گذاشته زیرش چی مینویسه بنده خدا برو بشین بازی کن بازی رو !چی نشستی ماتم گرفتی که چی شد چی نشد ما یک هفته است داریم صفا میکنیم تو بازی !! من برگشتم این هنوز داره زیر متای 88 بازی شعار میده مگر حقوق میگیری از سونی برو یک ایکسی یک pc یک چیزی پیدا کن بشین بازی کن چرا سنگر میگیری اینهمه؟؟ چی بهت میدن آخرش؟ این میره جز غول های بتسدا میشه تو نکسسوس همین الان فکر کنم یک میلیارد ماد ساخته برای الدر ها و فالوت ها و هنوز میلیون ها نفر دارن صدها هزار ساعت بازیشون میکنن یکی خود من همین الان از فالوت 4 زدم بیرون . بتسدا زورش رو سالهاست زده اسکایرم و فالوت 4 غول بودن و هستن و خواهند بود و استارفیلد هم چیزی کم نداره منتهی چون الان این یکی شده قضیه انحصاری یک عده ناراحتن. بازی اشکنک داره انحصاری که انحصاری همه پلتفرم ها رو همه رو باید کسی که ادعای بازیبازی و نقدش میشه داشته باشه دقت کن همه رو !من روی پی اس و سوییچ و پی سی و ایکس همزمان دارم بازی میکنم - نه اینکه هی برم تو Psn یا نینتندو شاپ بعد بیام به بقیه پلتفرم ها گیر بدم فلانن و بهمانن . برو بشین بازی کن اگر تا الان یواشکی نرفتی بازی کنی داستان رو تمام کن .
تاد هاوراد و بتسدا میلیونر بودن میلیاردر شدن نه به من چیزی میدن که فن rpg بتسدام سالهاست و هزارن هزار ساعت سری الدر ها و فالوت ها رو بازی کردمه و ماد کردمه نه به تو و امثال تو که فقط کارتون خراب کردن تاپیک هاست و میای مثلا لست اف اس رو که حتی کات سین هاش هم پریرندر و دایرکت شده و موکپ شده و اسکریپت شده است میخوای مقایسه کنی با اکشن rpg اوپن ورد و با هزاران هزار پارامتر و دیالوگ رندوم و بساط و ..... فقط یک آدم با عرض پوزش بیسواد چنین مقایسه ای میکنه - بتسزدا تو مثل اینکه خبرنداری چند بار گوتی ساخته ؟ بتسدا اتفاقا جاش همونجاست که میگی تو که دوست نداری یا بازی نمیکنی چرا اینقد غر میزنی وجدانا ؟. این بازی کثیف رو تمام کن. =)) =)) =))
آروم باش به خودت مسلط باش یه بازی با متای ۸۴ آنقدر ارزش نداره خون خودتو کثیف کنی و طوری حرص بخوری که جای فعل و مفعول و فاعل رو درست ندونی ادا کنی
تو کدوم دنیای موازی متای بازی ۸۸ هست؟نسخه لید پلتفرم که ایکس باکسه با بیشترین نقد ۸۴ مایل به ۸۳ هست نسخه پی سی هم ۸۷ مایل به ۸۶ هست و هر موقع اج به یکی شون نمره داد یکی دو نمره هم پایین میکشه
شوخیش هم قشنگ نیست شرکتی که اصلی ترین بازیش متای ۸۴ میگیره با ناتی داگ و راکستاری مقایسه بشه که هر بازی اصلی شون بالای ۹۰ میشه
فعلا باید با یوبی سافت و بازیهایی مثل اساسین مقایسه بشه که برای متای ۷۰-۸۵ میجنگن
 
آخرین ویرایش:
خب استارفیلد به یه milestone جدید رسید و به پایین ترین امتیاز استیم بتزدا در کل تاریخ تبدیل شد !

STARFIELD IS OFFICIALLY RATED LOWER THAN FALLOUT 76

TES: Skyrim = %93.88
TES: Oblivion = %93.76
TES: Morrowind = %93.14
Fallout 4 = %81.88
Fallout 3 GOTY = %79.05
Fallout 76 = %71.75
Starfield = %71.40

 
خب استارفیلد به یه milestone جدید رسید و به پایین ترین امتیاز استیم بتزدا در کل تاریخ تبدیل شد !

STARFIELD IS OFFICIALLY RATED LOWER THAN FALLOUT 76

TES: Skyrim = %93.88
TES: Oblivion = %93.76
TES: Morrowind = %93.14
Fallout 4 = %81.88
Fallout 3 GOTY = %79.05
Fallout 76 = %71.75
Starfield = %71.40

البته با اینکه خبر کاملا درسته ولی میشه گفت بهمون اندازه خیلی هم اشتباهه.
چون داره شرایط لانچ SF رو با شرایط چندین ماه یا چند سال بعد از بازیهای قبلی مقایسه میکنه.

لانچ 76 قطعا پایینترین نمره رو داشته.
دقیقا یادمه که تو انتشار 76 Mostly negative بود ، یعنی نمرش بین 20 تا 40 بوده.

اینکه الان این عدد بالا رو میبینید کاملا نشون میده بعد اینکه بازی فیکس شد میانگین نمراتش اینقدر اومده بالا.
چیزی که چند ماه دیگه یا بعد آپدیتها حتما برای SF هم پیش میاد.

مورد بعدی اینکه سیستم ریویوی استیم تازه تو سال 2013 اضافه شده و از قبلش آماری نداریم.
یعنی اولین بازی بتسدا که منتشر شد و تو روز انتشار پلیرهای استیم تونستن بهش نمره بدن F4 بود یا شاید قبلش یکی از ریریلیزهای اسکایریم :D

دیگه از شرایط انتشار F3 یا نیووگاس نگیم که خب هر دو قبل 2013 و اومدن سیستم نقدِ کاربرهای استیم بود.
چون شرایط انتشار این دو بازی چندین بار از استارفیلد بدتر بود و خیلیها اصلا نمیتونستن بازیها رو اجرا کنن ، چه برسه که بخوان نقدش کنن.
یکیش خودم.

اگه اونموقع این سیستم بود بنظرم این دوتا بازی خیلی نمیتونستن از 76 نمرات بهتری بگیرن.
 
البته با اینکه خبر کاملا درسته ولی میشه گفت بهمون اندازه خیلی هم اشتباهه.
چون داره شرایط لانچ SF رو با شرایط چندین ماه یا چند سال بعد از بازیهای قبلی مقایسه میکنه.

لانچ 76 قطعا پایینترین نمره رو داشته.
دقیقا یادمه که تو انتشار 76 Mostly negative بود ، یعنی نمرش بین 20 تا 40 بوده.
خودم بعنوان یه استیم یوزر کاملا حرف های شما رو قبول دارم و یه چیز کاملا طبیعیه بازی هایی که لانچ pcشون با مشکل باشه بعد مدتی که مشکلات حل میشه به مراتب امتیازشون بالاتر میره تو استیم. برای مثال الدن رینگ بدلیل مشکلاتی که زمان عرضه داشت دور بر ۷۷. ۷۸ میچرخید و الان +۹۰عه. استارفیلد هم احتمالا دور بر ۸۰. ۸۵ فیکس بشه.

اما در مورد ۷۶ خواستم بگم این بازی ابتدا رو لانچر خود بتزدا عرضه شد و رو استیم نبود اصلا. حدود ۲ سال بعد رو استیم عرضه شد که تقریبا مشکلات بازی حل شده بود و لانچ تقریبا خوبی رو استیم تجربه کرد و امتیاز خوبی رو همیشه تو استیم داشته با توجه به ماهیت این سبک از بازی ها.
تو wayback machine میشه این مورد رو کامل رصد کرد. و تو خود review graph استیم هم مشخصه همیشه تو رنج ۷۰ درصد بوده.

۱۵ روز بعد از عرضه تو استیم
Screenshot_20230925-233822_Chrome.jpg



Screenshot_20230925-234135_Steam.jpg
 
خودم بعنوان یه استیم یوزر کاملا حرف های شما رو قبول دارم و یه چیز کاملا طبیعیه بازی هایی که لانچ pcشون با مشکل باشه بعد مدتی که مشکلات حل میشه به مراتب امتیازشون بالاتر میره تو استیم. برای مثال الدن رینگ بدلیل مشکلاتی که زمان عرضه داشت دور بر ۷۷. ۷۸ میچرخید و الان +۹۰عه. استارفیلد هم احتمالا دور بر ۸۰. ۸۵ فیکس بشه.

اما در مورد ۷۶ خواستم بگم این بازی ابتدا رو لانچر خود بتزدا عرضه شد و رو استیم نبود اصلا. حدود ۲ سال بعد رو استیم عرضه شد که تقریبا مشکلات بازی حل شده بود و لانچ تقریبا خوبی رو استیم تجربه کرد و امتیاز خوبی رو همیشه تو استیم داشته با توجه به ماهیت این سبک از بازی ها.
تو wayback machine میشه این مورد رو کامل رصد کرد. و تو خود review graph استیم هم مشخصه همیشه تو رنج ۷۰ درصد بوده.

۱۵ روز بعد از عرضه تو استیم
خب من دارم در مورد شرایط انتشار بازی روی استیم میگم.
از قبلش که آماری نداریم:
76.JPG

بازی روز عرضه همین نمرش بود و بعد بمرور روند صعودی رو طی کرد.
این مورد دقیقا یادم بود چون خودم خیلی منتظر بازی روی استیم بودم که ناامید شدم.
ولی همون چندماه بعد خودم تونستم تستش کنم و تو تاپیکش نوشتم که بازی واقعا خیلی بهتر شده.

این
Fallout 76
یا این
Fallout 76
 
یعنی به هرجا یه چنگ میزنن بلکه یه توفیقی بشه. سایبرپانک اول ریلیزش تو استیم ۳۰ اینا بود اگه اشتباه نکنم الان ۹۰.
لذا. بله.
سایبرپانک زمان لانچ که هرچی گرفت کاملا well deserved بود.جدا از باگ ها و مشکلات فراوان، مارکتینگ بازی یکی از بزرگترین misleading ها اگه نگیم کلاه برداری ها بود. بعد از ۳ سال کار شدن رو بازی هنوز برمیگردی نمایش و مصاحبه های قدیمی رو نگاه میکنی همچنان کلی missing feature داره بازی نسبت به وعده هایی که داده شده بود.
فقط کافیه یه نگاه به این ردیت پست بندازی
Reddit - Dive into anything

اما اینجا تو استارفیلد بخش اعظمی از گلایه ها از پرفورمنس بازی و بخشی هم انتظارات دیگه‌ای که از بازی بوده. که تا چند وقت دیگه روند صعودی به خودش میگیره احتمال خیلی زیاد.
چیزی تو مارکتینگ بازی وعده داده نشد که اینجا عملی نشه. بنظرم میتونیم بگیم بازی جوری پرزنت شد که انتظاراتی شکل بگیره. تو نقدهای منفی استیم هم در کنار مشکلات پرفورمنس بزرگترین چیزی که به چشم میخوره همون موارد و انتظارات هست.
 
آخرین ویرایش:
خدایی بازی اینجوری هم که یه عده میگن نیست.
من خودم کنسولم ps5 هست و استارفیلد رو در پی سی دارم بازی میکنم. ۲۵ ساعت هم تا حالا بازی کردم. با عینک بدبینی هم رفتم سراغش، اما واقعا اگه از بازی های قبلی بتزدا لذت میبرید این هم دقیقا همون کیفیت رو ارائه میده.
دیگه آدم باید حرف حق رو بزنه هر چند خیلی مورد قبول واقع نشه.
 
خدایی بازی اینجوری هم که یه عده میگن نیست.
من خودم کنسولم ps5 هست و استارفیلد رو در پی سی دارم بازی میکنم. ۲۵ ساعت هم تا حالا بازی کردم. با عینک بدبینی هم رفتم سراغش، اما واقعا اگه از بازی های قبلی بتزدا لذت میبرید این هم دقیقا همون کیفیت رو ارائه میده.
دیگه آدم باید حرف حق رو بزنه هر چند خیلی مورد قبول واقع نشه.
خب مساله اینجاست که شما با عینک بد بینی رفتی .
امثال ما که با عینک خوش بینی رفتیم و عینکی از برند انقلاب ، فریمی از عوض شدن صنعت گیمینگ و گلسی از هل دادن صنعت کیلومترها به جلو ، در این حالت بود که کور شدیم والا بازی در حد و اندازه های خودش بازی خیلی بدی هم نیست
 
Game Revolution 7/10
When scoring Starfield, I considered that many of my issues with the game were totally subjective. However, the game does have technical and design issues that can’t be ignored. Ironically, it has many of the same problems people relentlessly criticized Cyberpunk 2077 for, like lifeless crowds, a hollow wanted system, and glitchy animations, but it’s largely getting a pass. Bethesda deserves kudos for pioneering the modern Western RPG format, and I don’t think every game needs to be some innovative revolution. Despite this, Starfield is backed by Microsoft and produced by one of the biggest game companies in the world. There’s no reason it should feel and play like Fallout 4 in space
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or