امتیاز های STARFIELD

پیش بینی شما از امتیاز بازی در سایت Metacritic

  • +98

    رای‌ها: 10 2.8%
  • 95-98

    رای‌ها: 42 11.6%
  • 92-94

    رای‌ها: 124 34.3%
  • 90-91

    رای‌ها: 90 24.9%
  • 87-89

    رای‌ها: 71 19.7%
  • 84-86

    رای‌ها: 19 5.3%
  • 83-

    رای‌ها: 5 1.4%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    361
  • نظرسنجی بسته شده است .

Natural Killer

ناظم انجمن
1692284586133.jpeg

release date: September 6, 2023
Engine: Creation Engine 2
Platforms: Xbox Series X and Series S, Microsoft Windows
Developer: Bethesda Game Studios
Genres: Action role-playing game


تاریخ و ساعت برداشته شدن امبارگوی نقد بازی

پنجشنبه ۳۱ آگوست (۹ شهریور)
ساعت ۷:۳۰ عصر به وقت ایران





metacritic


Screenshot (2032).png
Screenshot (2031).png


opencritic


Screenshot (1908).png




 

Attachments

  • 1693510278170.jpeg
    1693510278170.jpeg
    1.8 MB · مشاهده: 969
  • F5XSweqXcAArpEk.jpeg
    F5XSweqXcAArpEk.jpeg
    798.3 KB · مشاهده: 429
آخرین ویرایش:
متا پرست هایی که تا بازی متا +90 نگیره (و البته انحصاری پلتفرمی بین المللی، که اینا "هم" میخرن، نباشه) سمتش نمیرن یا براشون عزیز نمیشه، شاید فکر کنند ماله کشیه، طبیعی هم هست انتظار بیشتری هم ازتون نمیره، اما n سال پیش، فن بیس بتزدا "متا" پرست نبود، و اپسیلون به متا اهمیت نمیداد، ندید بدید بازی که همگانی نیست، فرافکنی هم منطقی نیست، شاهدش هم بازی که با این متا، هنوز هم بین خیلی از "گیمر" های طرفدار بتزدا، از حداقل فال اوت3، با متا +90 و شکست راک استار در گوتی، سرتر و خفن تره...

View attachment 309433
البته متای واقعی بازی اینه
Screenshot_۲۰۲۳-۰۹-۱۵-۰۷-۱۰-۴۴-۸۴۵_com.android.chrome.jpg
که واسه نسخه فرعی سری fallout که سازنده اش هم خود bethesda نبوده خوبه
این متا واسه ip جدید که چندین سال در حال ساخت بوده و توسط تیم اصلی و خود تاد هاوارد ساخته شده و اینهمه هایپ پشت سرش بوده یک آبروریزی بزرگ هستش
حالا 100 تا مثال و جمله دیگه هم بگی متاسفانه همینه که هست
 
این که تا قبل از انتشار نمرات، بازی قرار بود متاش 98 بشه و دیگه با احتمال چند تا سایت نخاله بشه 94 ... این که بازی قرار بود بازی بیاد و فصل جدیدی رو در صنعت گیم و برند اکس بازی اغاز کنه ... اینکه توسط همین منتقدین بی اعتبار قرار بود گوتی بشه....

اینا متا پرستی نبود... خیلی هم خوب بود، ولی حالا که بازی به شکل مضحکی فیل شده و داره ترول میشه، البته خود بازی هم نه، کسایی که ادعا داشتن بازی کم کمش 94 میشه...

ضمن اینکه درسته این عدد متا اصلا مهم نیست، این همه نقد اومده و هم مشکلات بازی رو نوشتن و میشه از نقد ها فهمید بازی 1/۴ چیزی که تو تبلیغاتش ادعا میکرده رو ارائه نداده

و متا هم برای همین وجود داره که ملت گول این تبلیغات رو نخورن، که البته در مورد این بازی در زمان لانچ شاهد مهندسی نمرات هم بودیم و تو پاچه یه عده رفت
 
آخرین ویرایش:
البته متای واقعی بازی اینه
View attachment 309434
که واسه نسخه فرعی سری fallout که سازنده اش هم خود bethesda نبوده خوبه
این متا واسه ip جدید که چندین سال در حال ساخت بوده و توسط تیم اصلی و خود تاد هاوارد ساخته شده و اینهمه هایپ پشت سرش بوده یک آبروریزی بزرگ هستش
حالا 100 تا مثال و جمله دیگه هم بگی متاسفانه همینه که هست
پس متا واقعی استارفیلد هم 87 یعنی؟ :D

ببین حرفات درسته، قبل از هرچیزی اضافه کنم که خودم فارغ از متا، فال اوت 3 رو خیلی بیشتر از وگاس دوست دارم و در مجموع بازی بهتری میدونم، و اینجا فقط اشاره کردم که بخش مهم و بزرگی از کامیونیتی بتزدا، فارغ از این حرفا و توضیحاتی که شما اضافه کردید، وگاس رو بازی به مراتب بهتر، خفن تر، مخصوصا در بخش طراحی کوئست ها و سیستم نقش افرینی، میدونند، همین، یعنی وقتی میگیم "متا" برامون اولویت نیست خالی نمیبندیم، پیف پیف اه اه اوه اوه نیست، واقعیته، تمام..

ولی نمیدونم واقعا چرا روایت خودتون رو میسازید، مثلا طوری برخورد میکنید انگار ماها میگیم بازی حقش 95 بوده و الان شده 83، نه عزیزم، کسی اصرار نداره، هرچند باید مدتی بگذره، بازی کاملا شناخته شه، با رقبای قبلی و اینده مقایسه دقیق شه، که ببینیم چند چنده، اما واقعا کسی اصرار نداره که بگه عاشق متا 83 هست و دوست نداشت متای 95 ببینه، واقعا برام عجیبه، واقعا، من خودم 100 بار حداقل گفتم از خدامه متا +90 شه، 97 شه، اخه کدوم انسانی از این بدش میاد؟

اما در عین حال 100 بار هم گفتم اگه نشه، میتونم باهاش کنار بیام، برام فرق زیادی نداره، مثلا من U2 رو واقعا بیشتر از U1 دوست دارم، U2 جز 5 باری برتر نباشه که هست، جز 10 تا 100% هست به نظرم، اما در عین حال واقعا نمیتونم به انچارتد 1 بگم گند زده، خراب کرده، درجه 2، و این همههههه صفت منفی که تو این تاپیک به این متا ها بسته شد، واقعا عاشق انچارتد 1 هستم، حالا ملت میخوان فکر کنن خالی بندیه، بکنن...

چه 2007، چه 2023، هر دورانی شرایط و خصوصیات خودش رو داره، اگه انچارتد 1 2007 انتظاری به اندازه استارفیلد 2023 پشتش نبود (که بود)
استارفیلد 2023 هم به اندازه انچارتد 1، درگیر مسائل و چالش های متعدد فنی بوده، پس ارزش هر دو بازی باید نباید لزوما بر اساس معیاری به نام "زیر 90" سنجیده شه...

بحث خیلی ساده است، این حجم ترول، پست های سخیف، لودگی، و بعد ننه من غریبم و تکرار سیکل، در تاپیک بازی جدید BGS شایسته نیست، درست نیست، سطح این فروم رو تا حد گروه های کلکل درپیت تلگرامی پایین میکشه، وگرنه به 4 تا میم و عکس باحال والا ما هم خندیدیم، یعنی الان واقعا یکی باید حوصله کنه دونه دونه پست های این تاپیک رو تجزیه تحلیل کنه تا ثابت کنه واقعا عده ای "گند" زدند؟

Destruction ها نیستن، ولی هیتر ها از در و دیوار تاپیک بالا میرن...
 
این که تا قبل از انتشار نمرات، بازی قرار بود متاش 98 بشه و دیگع با احتمال چند تا سایت نخاله بشه 94 ... این که بازی قرار بود بازی بیاد و فصل جدیدی رو در صنعت گیم و برند اکس بازی اغاز کنه ... اینکه توسط همین منتقدین بی اعتبار قرار قود گوتی بشه....

اینا متا پرستی نبود... خیلی هم خوب بود، ولی حالا که بازی به شکل مضحکی فیل شده و داره ترول میشه، البته خود بازی هم نه، کسایی که ادعا داشتن بازی کم کمش 94 میشه...

ضمن اینه درسته این عدد متا اصلا متا نیست، این هم نقد اومده و هم مشکلات بازی رو نوشتن و میشه از نقد ها فهمید بازی 1/۴ چیزی که تو تبلیغاتش ادعا میکرده رو ارائه نداده

و متا هم بازی همین وجود داره که ملت گول این تبلیغات رو نخورن، که البته در موزد این بازی در ژمان لانچ شاهد مهندسی نمرات هم بودیم و تو پاچه یه عده رفت
شاید فکر کنی فیکه، اما نیست، (شماره هارو ممکنه اشتباه بگم)

یادمه تو یک تاپیکی بحث jrpg بود، بحث فاینال فانتزی ها، اگه درست یادم باشه، میگفتی فاینال 13 شاهکاره چون پلیر رو تو بازی رها میکنه که خودت راه رو پیدا کنی، و فاینال ها و بازی های دیگه که بازی عصا به دست جلو میبرتت به درد نمیخورن،

یه چی تو این مایه ها گفتی، خیلی سال پیش، همین باعث شد تو ذهن من بشی یک گیمر خفن (برخلاف نظری که تو در مورد من داری:D) همون فاینال که متاش رو PS3 شده 83، دیدی مازیار خان؟ این مازیار از نظر من گیمر خفنیه... مازیار این تاپیک اما متاپرست نباشه به متا بییییییش از حد داره اهمیت میده

(کل کل با فن بوی های مایکرو رو که میفهمم هم کاری نداریم)

*حالا من نمیدونم فاینال 13 و بقیه خوردنی هستن یا بردنی هم بماند :D (البته در اینده بازی میکنم حتما) صرفا دیدگاه تو برام جالب و خفن بود و خوشم اومد...
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: m.a.t
پس متا واقعی استارفیلد هم 87 یعنی؟ :D

ببین حرفات درسته، قبل از هرچیزی اضافه کنم که خودم فارغ از متا، فال اوت 3 رو خیلی بیشتر از وگاس دوست دارم و در مجموع بازی بهتری میدونم، و اینجا فقط اشاره کردم که بخش مهم و بزرگی از کامیونیتی بتزدا، فارغ از این حرفا و توضیحاتی که شما اضافه کردید، وگاس رو بازی به مراتب بهتر، خفن تر، مخصوصا در بخش طراحی کوئست ها و سیستم نقش افرینی، میدونند، همین، یعنی وقتی میگیم "متا" برامون اولویت نیست خالی نمیبندیم، پیف پیف اه اه اوه اوه نیست، واقعیته، تمام..

ولی نمیدونم واقعا چرا روایت خودتون رو میسازید، مثلا طوری برخورد میکنید انگار ماها میگیم بازی حقش 95 بوده و الان شده 83، نه عزیزم، کسی اصرار نداره، هرچند باید مدتی بگذره، بازی کاملا شناخته شه، با رقبای قبلی و اینده مقایسه دقیق شه، که ببینیم چند چنده، اما واقعا کسی اصرار نداره که بگه عاشق متا 83 هست و دوست نداشت متای 95 ببینه، واقعا برام عجیبه، واقعا، من خودم 100 بار حداقل گفتم از خدامه متا +90 شه، 97 شه، اخه کدوم انسانی از این بدش میاد؟

اما در عین حال 100 بار هم گفتم اگه نشه، میتونم باهاش کنار بیام، برام فرق زیادی نداره، مثلا من U2 رو واقعا بیشتر از U1 دوست دارم، U2 جز 5 باری برتر نباشه که هست، جز 10 تا 100% هست به نظرم، اما در عین حال واقعا نمیتونم به انچارتد 1 بگم گند زده، خراب کرده، درجه 2، و این همههههه صفت منفی که تو این تاپیک به این متا ها بسته شد، واقعا عاشق انچارتد 1 هستم، حالا ملت میخوان فکر کنن خالی بندیه، بکنن...

چه 2007، چه 2023، هر دورانی شرایط و خصوصیات خودش رو داره، اگه انچارتد 1 2007 انتظاری به اندازه استارفیلد 2023 پشتش نبود (که بود)
استارفیلد 2023 هم به اندازه انچارتد 1، درگیر مسائل و چالش های متعدد فنی بوده، پس ارزش هر دو بازی باید نباید لزوما بر اساس معیاری به نام "زیر 90" سنجیده شه...

بحث خیلی ساده است، این حجم ترول، پست های سخیف، لودگی، و بعد ننه من غریبم و تکرار سیکل، در تاپیک بازی جدید BGS شایسته نیست، درست نیست، سطح این فروم رو تا حد گروه های کلکل درپیت تلگرامی پایین میکشه، وگرنه به 4 تا میم و عکس باحال والا ما هم خندیدیم، یعنی الان واقعا یکی باید حوصله کنه دونه دونه پست های این تاپیک رو تجزیه تحلیل کنه تا ثابت کنه واقعا عده ای "گند" زدند؟

Destruction ها نیستن، ولی هیتر ها از در و دیوار تاپیک بالا میرن...
قسمت اول حرفت اشتباه هستش
متای اصلی بازی رو پلتفرمی هستش که بیشترین نقد براش ثبت شده
Screenshot_۲۰۲۳-۰۹-۱۵-۰۸-۰۴-۵۵-۳۱۸_com.android.chrome.jpg
که استارفیلد 10 تا نقد بیشتر رو ایکس باکس داره
پس متای واقعی بازی 83 هستش همون‌طور که متای واقعی new vegas هم 84 هستش
باقی حرفات هم قشنگه و درست ولی متاسفانه همینه که هست و این متا و واکنش ها به شکست بزرگ و عقبگرد واسه bethesda هستش
میخواستن هایپ الکی نکنن که اگه با کله زمین خوردن بتونن سرشون رو بالا نگه دارن
 
آخرین ویرایش:
قسمت اول حرفت اشتباه هستش
متای اصلی بازی رو پلتفرمی هستش که بیشترین نقد براش ثبت شده
View attachment 309437
که استارفیلد 10 تا نقد بیشتر رو ایکس باکس داره
پس متای واقعی بازی 83 هستش همون‌طور که متای واقعی new vegas هم 84 هستش
باقی حرفات هم قشنگه و درست ولی متاسفانه همینه که هست و این متا و واکنش ها به شکست بزرگ و عقبگرد واسه bethesda هستش
میخواستن هایپ الکی نکنن که اگه با کله زمین خوردن بتونم سرشون رو بالا نگه دارن
متاسفانه نظر شما هم برای خودتون و هم فکرانتون قشنگ و قابل قبوله، برای ما نیست، البته محترم هست...
 
حرفت کامل اشتباهه. فیل اسپنسر و مایکروسافتو نمیدونم ولی بتزدا اون راه متای بالای 90 و جوایز رو چندبار رفته و نیازی نیست خودشو به منتقد ثابت کنه و همیشه اولویتش فن بیسش بوده. با استارفیلدم فن بیسو تا حد زیادی راضی نگشه داشته میتونی توی تاپیک خود بازی یا ساب ردیت ببینی. اون هم یه بازی با مقیاس بزرگ و پر ریسک که بزرگ ترین کابوسش ناامید کردن فن بیسشه. یه استودیو با این همه سال تجربه موفق آخرین کاری که میکنه له له زدن واسه 4 تا نمرست

کلا کویر چیز بدیه تا حدی که مدیر فرومم از منطق خارج میکنه و فن بیس یه پلتفرمو میگه ماله کش

شما بخواى اينجورى حساب كنى نظام مقدس خودمونم واسه فن بيس خودش خيلى درجه يك و عاليه :D
اين چه حرفيه افتاده تو دهنتون؟ بازى براى فن بيس بتزدا كافى بوده!!!!!! همين بتزدا اسكايريم رو داره كه هم الله هم عبدلله ازش راضى بودن.
بپذيريد كه بنا به هر دليلى خراب كردن و تمام شد رفت.
حالا انجين قديميه،تيمش ضعيف شده يا هر چى بتزدا سالهاس رو به افول بوده و اوج نقطه سقوطشم همين استارفيلد.
 
واقعا خیلی حوصله سر بر بود گیم برای من... ژانر مورد علاقم RPGعه کلا و گیمای مورد علاقم چیزایی مثل divinity و baulders gate و fallout new vegas و اینجور
گیماس ولی اصلا نتونستم با محیط بازی ارتباط برقرار کنم اینقدر که خاکستری و بی روح بود و سیستم منوها و کلا UX خوبی هم نداره
جنبه ی فضانوردیشم انتظار داشتم یه مقدار زیادی از no man's sky بهتر باشه ولی خیلی ضعیف تر و محدود تره
خب خوبه که پلیر بازیهای بتسدایی.
منظورم اینه که میشه باهات بحث خوبی داشت.

مثلا در مقایسه با نیووگاس میشه گفت داستان اصلی دوبازی قابل مقایسه نیست و خب نیووگاس به لطف آبسیدین (طبق معمول) روایت جذابتری داره.

اما خب طبق باقی بازیهای بتسدا مراحل فرعی استارفیلد خیلی خیلی جذابن، یعنی کسی مراحل اصلی رو بدون انجام دادن فرعی ها تموم کنه بنظرم اصلا استارفیلد رو بازی نکرده.

در مورد pacing حتما نیووگاس خیلی شسته رفته تره و با ریتم بهتری میره جلو.

در مورد سندباکس بازی کردن هم باز SF بازی بهتریه.
چون خیلی دستت رو باز میزاره و امکانات زیادی بهت میده.

با NW مقایسه کردم چون خودت اشاره کردی.
نتیجه اینکه اگه از دید من sf با هر استانداردی از nw بازیتره.

در مورد خاکستری بودن اگه روی pc بازی میکنی چارش یک ماده.
کمی زمان بزار شهرهای بزرگ بازی رو ببین.
از نیو آتلانتیس برو به نئون و بعد آکیتا و...
بازی واقعا خیلی محیط متنوع و پرجزییاتی داره.

و پر از محتوا برای انجام دادن و سرگرم شدن.

این بازی هاب سیستمه و سفینت هاب شماست.
میری داخلش و نقطه اصلی بعدی شهر بعدیه.
این مناطق کویری و... امکان گشت و گذار بهت میده ولی در مقابل میتونه خستت کنه و بازی رو برات یکنواخت.

اینکه چرا مثل nms و... نیست باور کن هممون دوست داشتیم که باشه.
ولی الان که بازی تو دستمونه و ساعتها بازی کردم به این رسیدم که بتسدا جز انتخاب این نوع طراحی برای بازی راه دیگه ای نداشت.

اگه میخواست راه استارسیتیزن، الیت و... رو بره باید بیخیال این انجین و صدها سیستم و مکانیکی که طی سالها توسعه داده بود میشد و هزینه دوباره نویسی اونها و مدت توسعه بازی خیلی خیلی از این بیشتر میشد.
همین الان بالای 200 میلیون هزینه ساخت بوده.

یعنی باید تو یک مسیر راکستار طوری قدم میزاشت و خب میدونیم جز راکستار استودیوی دیگه ای نمیتونه همچین ریسکی کنه. (هزینه و زمان)

در مقابل اگه بخوایم استارفیلد رو با NMS/SC/Elite مقایسه کنیم اونها حتی یک دهم یا صدم سیستمها و مکانیکهای استارفیلد رو هم ندارن.

من خودم خیلی تو تاپیکش سر همین موضوع غر زدم که چرا اینطور نیست ولی الان که افتادم رو دور جویدن بازی واقعا این مقایسه رو منصفانه نمیدونم.
میخوام بگم اگه sf پیوستگی گشت و گذار اونها رو نداره ولی در مقابل اون بازیها در مقایسه با استاندارد SF و ویژگیهای بلندبالایی که در اختیارت میزاره میشه گفت اصلا بازی نیستن.

البته دیگه وضعیت زمان انتشار اون بازیها رو با استارفیلد مقایسه نکنیم که کلا خنده داره.
Sc که منتشر نشده، هنوز هم با 70-60 درصد cpu های پلیرها بخوبی توان اجرا نداره.
اون دوتا هم که به تمام معنا تو لانچ فیل شده بودن و اصلا قابل بازی نبودن.

میخوام بگم که نه استارفیلد بازی کاملی نیست ولی اونها بارها بیشتر کامل نیستن.
============
 
متاسفانه نظر شما هم برای خودتون و هم فکرانتون قشنگ و قابل قبوله، برای ما نیست، البته محترم هست...
اولا که اینو راس میگه دوستمون و معمولا از متای نسخه ای که بیشترین نقد رو داره به عنوان متای بازی یاد میشه

دوما در مورد خود بازی هم ببین بحث، بحثه انتظاراته.
کسی اون زمان از u1 انتظار امتیاز بالا نداشت چون اون زمان ناتی داگ بازی تو اون سبک نساخته بود و اول راه بود و اصن اینقدر معروف نبودن. ولی بتسدا کلی تجربه و سابقه داره تو این سبک rpg و در نتیجه انتظار میرفت بازی خیلی بهتر باشه.(همونطور که الان انتطار میره tlou3 حتما +۹۰ باشه و انتظار طبیعی هم هست)

سوما در مورد کیفیت بازی هم من خودم هم چند ساعتی بازی رو انجام دادم و بنظرم دچار مشکلات همون فال اوت ۴ هست و بتسدا به جز تغییر فضا و ارتقا نسبی گرافیک بقیه مشکلات فال اوت ۴ رو با خودش آورده رو استارفیلد و همین نمره ۸ اینا براش منصفانس- داستان اصلی بازی چندان جالب نیس لودینگا اعصاب خرد کن هست و گرافیک فضاهای باز و مخصوصا npc ها و هوش مصنوعیشون جای کار زیادی داره.


خلاصه که همه چی تقصیر خود بتسداس و البته بزرگنمایی ها و هایپ هایی که به همراه مایکرو کردن.
بازی خیلی خوبی هست ولی اون چیزی که ادعا میشد و طرفداراش ادعاشو میکردن نیس، همین.

.​
 
اولا که اینو راس میگه دوستمون و معمولا از متای نسخه ای که بیشترین نقد رو داره به عنوان متای بازی یاد میشه

دوما در مورد خود بازی هم ببین بحث، بحثه انتظاراته.
کسی اون زمان از u1 انتظار امتیاز بالا نداشت چون اون زمان ناتی داگ بازی تو اون سبک نساخته بود و اول راه بود و اصن اینقدر معروف نبودن. ولی بتسدا کلی تجربه و سابقه داره تو این سبک rpg و در نتیجه انتظار میرفت بازی خیلی بهتر باشه.(همونطور که الان انتطار میره tlou3 حتما +۹۰ باشه و انتظار طبیعی هم هست)

سوما در مورد کیفیت بازی هم من خودم هم چند ساعتی بازی رو انجام دادم و بنظرم دچار مشکلات همون فال اوت ۴ هست و بتسدا به جز تغییر فضا و ارتقا نسبی گرافیک بقیه مشکلات فال اوت ۴ رو با خودش آورده رو استارفیلد و همین نمره ۸ اینا براش منصفانس- داستان اصلی بازی چندان جالب نیس لودینگا اعصاب خرد کن هست و گرافیک فضاهای باز و مخصوصا npc ها و هوش مصنوعیشون جای کار زیادی داره.


خلاصه که همه چی تقصیر خود بتسداس و البته بزرگنمایی ها و هایپ هایی که به همراه مایکرو کردن.
بازی خیلی خوبی هست ولی اون چیزی که ادعا میشد و طرفداراش ادعاشو میکردن نیس، همین.

.​
درست میگید، والا دلیل اصلی که من از PS3 متا گذاشتم این بود که به دلیل علاقه شدیدم به PS3 و پلی استشین، اتوماتیک پروفایل PS3 رو مدنظر قرار میدم، وگرنه در ادامه همون پستم خودمم به "83" در مورد استارفیلد اشاره کردم،

نظرتونم به نظرم درسته حقیقتش، در واقع اشکالاتی که من خودمم در بازی میبینم تا حد زیادی مشابه نظر شماست،

---

میدونم بار دومه و ممکنه کمدی به نظر برسه، اما باز هم از هر کسی که تو این تاپیک از حرفام ناراحت شد معذرت میخوام، من واقعا علاقه ای به تنش و دشمنی ایجاد کردن ندارم، ولی ادم حساسی هم هستم تو بعضی زمینه ها قبول دارم، گاهی اوقات یک سری حرفا باعث میشه جوش بیارم و دست خودم نیست و ناخوداگاه واقعا خیلی وقتا، جواب میدم، خودمم متوجه هستم که این کارم چقدر میتونه ناپسند باشه،، امیدوارم کسی رو ناراحت نکرده باشم، لطفا هر حرف بدی زدم رو به هیچ و هوچ بگیرید، دلیل حضور من اینجا عشق به بازیه و واقعا دوست ندارم با این حواشی به درد نخور، میکس شه...
 
دوست عزیزی که نشستی رو تاپیک.
لطفا کمی بیشتر تو پاک کردن پستها دقت کن :x
==============
من این پستم رو دوباره میزام ، چون بنظرم واقعا مهمه.

من همون روزهای اول که بازی منتشر شد تو تاپیکش نوشتم که منتقدا باید سر مشکلاتی مثل لودینگ و... نمرات بازی رو بدون تعارف بیارن پایین.
یا درست تر این که اگه میخوان از چیزی نمره کم کنن ، تمرکزشون رو معطوف کنن روی مواردی از این دست.

جدای از بحثهای خاله زنکی کنسول وار و... من بعنوان پلیر قدیمی بازیهای بتسدا بابت این متایی که استارفیلد گرفته نه تنها شاکی نیستم بلکه میتونم بگم بیشتر خوشحالم.
متای بازی اگه بالا میشد این چراغ سبزی میشد برای بتسدا که به همین روند خودش ادامه بده.

مشکلاتی مثل لودینگ و کلا محدودیتهای دیگه که از نسل 7 یا قبل تر هنوز تو پروسه ساخت بازی به کار گرفته میشن شده یک روند تو بتسدا.
این روند باید همینجا قطع بشه و ویژگیهای فسیل وار انجین دور ریخته بشه.
آپدیتهایی که انجام دادن واقعا خوب بوده ولی اینها کنار کدهایی که چند نسل قبل نوشته شدن و واقعا رنگ کهنگی به خودشون گرفتن دارن حروم میشن.
تو 2023 اینها اصلا با هم توازن ندارن.

استارفیلد برام یکی از بهترین بازیهای چند سال اخیره و مطمئنم تا چند سال دیگه که بتسدا بازی بعدیش رو منتشر میکنه چیزی نظریش نمیاد.
ولی این دلیل نمیشه که چشمم رو روی مشکلات تکنیکی که داره ببندم.
من نمیتونم تصور کنم که TES VI حتی بخواد 30-20 درصد این محدودیتهای SF رو داشته باشه.

استودیوها هرچقدر بزرگ بالاخره جایی باید ترمزشون کشیده بشه.
این اتفاق 2 سال پیش برای CDPR افتاد و دیدیم که منجر به چه تغییرات مثبتی شد.

البته اینجا اصلا در اون حد نیست ولی خب این نمرات در هرصورت فشار رسانه ای رو روی بتسدا زیاد میکنه و من مطمئنم تاثیر این متا رو از این به بعد حتما میبینیم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or