واقعا خیلی حوصله سر بر بود گیم برای من... ژانر مورد علاقم RPGعه کلا و گیمای مورد علاقم چیزایی مثل divinity و baulders gate و fallout new vegas و اینجور
گیماس ولی اصلا نتونستم با محیط بازی ارتباط برقرار کنم اینقدر که خاکستری و بی روح بود و سیستم منوها و کلا UX خوبی هم نداره
جنبه ی فضانوردیشم انتظار داشتم یه مقدار زیادی از no man's sky بهتر باشه ولی خیلی ضعیف تر و محدود تره
خب خوبه که پلیر بازیهای بتسدایی.
منظورم اینه که میشه باهات بحث خوبی داشت.
مثلا در مقایسه با نیووگاس میشه گفت داستان اصلی دوبازی قابل مقایسه نیست و خب نیووگاس به لطف آبسیدین (طبق معمول) روایت جذابتری داره.
اما خب طبق باقی بازیهای بتسدا مراحل فرعی استارفیلد خیلی خیلی جذابن، یعنی کسی مراحل اصلی رو بدون انجام دادن فرعی ها تموم کنه بنظرم اصلا استارفیلد رو بازی نکرده.
در مورد pacing حتما نیووگاس خیلی شسته رفته تره و با ریتم بهتری میره جلو.
در مورد سندباکس بازی کردن هم باز SF بازی بهتریه.
چون خیلی دستت رو باز میزاره و امکانات زیادی بهت میده.
با NW مقایسه کردم چون خودت اشاره کردی.
نتیجه اینکه اگه از دید من sf با هر استانداردی از nw بازیتره.
در مورد خاکستری بودن اگه روی pc بازی میکنی چارش یک ماده.
کمی زمان بزار شهرهای بزرگ بازی رو ببین.
از نیو آتلانتیس برو به نئون و بعد آکیتا و...
بازی واقعا خیلی محیط متنوع و پرجزییاتی داره.
و پر از محتوا برای انجام دادن و سرگرم شدن.
این بازی هاب سیستمه و سفینت هاب شماست.
میری داخلش و نقطه اصلی بعدی شهر بعدیه.
این مناطق کویری و... امکان گشت و گذار بهت میده ولی در مقابل میتونه خستت کنه و بازی رو برات یکنواخت.
اینکه چرا مثل nms و... نیست باور کن هممون دوست داشتیم که باشه.
ولی الان که بازی تو دستمونه و ساعتها بازی کردم به این رسیدم که بتسدا جز انتخاب این نوع طراحی برای بازی راه دیگه ای نداشت.
اگه میخواست راه استارسیتیزن، الیت و... رو بره باید بیخیال این انجین و صدها سیستم و مکانیکی که طی سالها توسعه داده بود میشد و هزینه دوباره نویسی اونها و مدت توسعه بازی خیلی خیلی از این بیشتر میشد.
همین الان بالای 200 میلیون هزینه ساخت بوده.
یعنی باید تو یک مسیر راکستار طوری قدم میزاشت و خب میدونیم جز راکستار استودیوی دیگه ای نمیتونه همچین ریسکی کنه. (هزینه و زمان)
در مقابل اگه بخوایم استارفیلد رو با NMS/SC/Elite مقایسه کنیم اونها حتی یک دهم یا صدم سیستمها و مکانیکهای استارفیلد رو هم ندارن.
من خودم خیلی تو تاپیکش سر همین موضوع غر زدم که چرا اینطور نیست ولی الان که افتادم رو دور جویدن بازی واقعا این مقایسه رو منصفانه نمیدونم.
میخوام بگم اگه sf پیوستگی گشت و گذار اونها رو نداره ولی در مقابل اون بازیها در مقایسه با استاندارد SF و ویژگیهای بلندبالایی که در اختیارت میزاره میشه گفت اصلا بازی نیستن.
البته دیگه وضعیت زمان انتشار اون بازیها رو با استارفیلد مقایسه نکنیم که کلا خنده داره.
Sc که منتشر نشده، هنوز هم با 70-60 درصد cpu های پلیرها بخوبی توان اجرا نداره.
اون دوتا هم که به تمام معنا تو لانچ فیل شده بودن و اصلا قابل بازی نبودن.
میخوام بگم که نه استارفیلد بازی کاملی نیست ولی اونها بارها بیشتر کامل نیستن.
============