یکی از جامع ترین نقدهایی که دیدم از یکی از بهترین یوتوبرها
به طور خلاصه میگه بازی قبل از عرضه ادعاهای زیادی داشته که خب همشون به اون شکل اتفاق نمیوفته. اول از همه اینکه گفته شده بوده بتسدا قبلا نمیتونسته چنین بازیی بسازه چون تکنولوژیش نبوده ولی خروجی نهایی هیچ چیز عجیب غریبی نداشته که تا بحال جای دیگه ای ندیده باشیم. بدتر از اون اینکه یکی از بزرگترین ادعاهای بازی که حول سفرهای میان ستاره ای بودش بشدت ناقص و ساده سازی شده هستش و اصلا اون حس سیملس بودن و ایمرسیو بودن رو نداره. پلیر در هر صورت مجبوره از یه سری لودینگ رد بشه تا بتونه توی یه سیاره به صورت اسکریپت شده فرود بیاد و اصلا دستش باز نیست. همین الان No Man's Sky داره 10 برابر این سیستم رو بهتر انجام میده و شدیدا هم سیملسه.
همینطور شهرهای بازی با وجود عظیم بودن ولی بسیار بی روح و خشک ساخته شدن و حس زنده بودن ندارن. هیچ اینتراکشن جالبی با npcها و به خصوص مرچنت ها وجود نداره و همشون مثل یه سری منو تکراری هستن.
به پیسینگ بازی ایراد میگیره، از نظر آزادی عمل و تاثیراتی که پلیر میتونه بر رویه بازی بزاره با TotK و بالدرزگیت 3 مقایسش میکنه و میگه که از اونها عقب تره، کارهایی که در فضا میشه کرد بسیار محدوده و زیاد حس فضا نوردی نداره (باز برخلاف NMS) و در نهایت بخشی از مشکلات بازی رو تقصیر خود اکس باکس میدونه.
با این حال بازی در کل بنظرش فانه و تایم خوبی میتونه باشه ولی به هیچ وجه اون عنوان لجندری که انتظارش بوده نیست و نمره IGN هم بنظرش کاملا منطقیه.