امتیازات Rage 2

میانگین امتیازات بازی؟

  • بالاتر از 90

    رای‌ها: 2 3.1%
  • 86-90

    رای‌ها: 10 15.4%
  • 81-85

    رای‌ها: 34 52.3%
  • 76-80

    رای‌ها: 10 15.4%
  • 71-75

    رای‌ها: 8 12.3%
  • 70 و کمتر

    رای‌ها: 1 1.5%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    65
  • نظرسنجی بسته شده است .

MOH3N_Dark

کاربر سایت
May 7, 2013
3,264
نام
محسن
106384
Publisher: Bethesda Softworks
Developer: Avalanche Studios, id Software
Initial Release Date: May 14, 2019
Platforms: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows



Jeuxvideo.com: 8.5/10
MMORPG.com: 8.3/10
IGN: 8/10
Areajugones: 8/10
The Games Machine: 8/10
USgamer: 8/10
Destructoid: 8/10
IGN Spain: 8/10
Vandal: 7.9/10
IGN Italia: 7.7/10
Hobby Consolas: 7.7/10
GameSpace: 7.5/10
Worth Playing: 7.5/10
Multiplayer.it: 7.5/10
PCGamesN: 7/10
PC Gamer: 7/10
Game Informer: 7/10
GameSpot: 6/10
Slant Magazine: 6/10
GamesRadar+: 6/10
Shacknews: 5/10
Gamer.no: 5/10
106520



 
آخرین ویرایش:

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
بازی مشکل گرایند کردن داره چون کمپینش کوتاه بازیکن رو مجبور میکنه که تو یـ سری چیزای گرایند کنه دقیقا سیستم مشابه Far Cry New Dawn بازی اصلا ارزش 60 دلار رو با استاندارد های امروزی نداره

screenshot-twitter.com-2019.05.14-22-29-31.png

کاربرای استیم به هیچ وجه بازی رو در وضعیت کنونی پیشنهاد نمیکنن :

screenshot-store.steampowered.com-2019.05.14-22-31-37.png

پ.ن : متا بد کاربرا هم بد ؟
 

voldmort

AʙʏsSw̶ᴀʟᴋεЯ
کاربر فعال
May 28, 2015
10,014
نام
ali
kourooshkabir25
بینی و بین ا... تو عمرت دست به دسته ی بازی زدی؟؟؟
هر تاپیکی میرم در حال کپی پست امار ارقام از ویکی پدیا و ... اونم در حد دیوار چینی
یه دو دقیقه از تجربه ی خودت بگو
کسی جرات نداره راجب یه بازی نظر بده یه طومار کپی پست از اینور اونور میریزی وسط بدون اینکه 2 خط تو این سالها از تجربه ی خودت بگی!
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
اوج بی انصافی
CDPR تا به امروز 2 تا بازی AAA ساخته
View attachment 106516

BGS
View attachment 106517

همین الان CDPR بیش از دو برابر BGS کارمند داره
View attachment 106518View attachment 106519

اگه CDPR مثل bethesda با این همه فاجعه فروش بازی ها رو به رو بود باز هم سیاست های خودش حفظ می کرد حرف شما درست بود نه الان یه ستاره نو ظهور و در اوج محبوبیت

The Evil Within 1 sold around 800.000~ units in its opening week which is pretty decent. These sales can be attributed to the marketing, the revival of the horror genre at the time and the big name of Mikami on it.
The Evil Within 2 sold around 200.000 units in its opening week
Dishonored 2 sales were 40-percent lower at launch. Overall, the sequel only managed to move 2.5 million copies on consoles and PC combined. When compared to the more than 3 million copies of Dishonored sold on PC alone, one can gather that Bethesda might be wanting to pull the plug. However, Bare seems to indicate that there is still the possibility of pulling the title out of the closet sometime in the future
Wolfenstein II: The New Colossus earned critical acclaim from multiple publications —Twinfinite included— but its commercial performance was immediately thrown into question after the game went on sale just a month after launch. NPD reports later confirmed it was unable to breach the top 10 best selling games for the month of October at retail, following in footsteps of Prey, another Bethesda published title that also underwhelmed commercially earlier that year. A recent leak of Steam data confirms that Wolfenstein II The New Colossus recorded just 549,457 players as of July 1, 2018 —over a million less than its predecessor
DOOM – 3,197,626
Wolfenstein: The New Order – 1,819,928
Prey – 704,179
Wolfenstein: The Old Blood – 600,610
Wolfenstein II: The New Colossus – 549,457
The Evil Within 2 – 227,653
.​
این همه آمار بر من ردیف کردی که چی بشه ؟ دارم میگم بتزدا به خاطر بزرگتر شدن داره رو سیاست های خودش پا میزاره بعد شما 10 تا آمار میاری برا من ؟ شما جواب همین یـ جمله من رو بده "کدوم کمپانیی رو سراغ داری سر اونت کریسمس که باید مثلا به مشتری هاش آفر و آیتم های رایگان بده پک ایموت 24 دلاری میده ؟" از فاجعه تبلیغاتی F76 برات چند تا مثال بیارم ؟ نکنه اونم به خاطر بزرگ تر شده کمپانی بوده بنده خدا ها از دستشون در رفته بد تبلیغ کردن براش ؟

نفرات CDPR از BGS بیشتر تقصیر CDPR یا بتزدا ؟ بتزدا همین 300 نفر رو سه جا تقصیم کرده تا به بهترین شکل ممکن IP های BGS رو بدوشن CDPR هم عوضش 500 نفر رو متمرکز کرده که محصول خفن بده دست ملت فرق دو تا کمپانی همینه من کاری ندارم کدوم ستاره نو ظهوره کدوم نه فقط همین رو میدونم بتزدا تا چند وقت دیگه فحش خورش ملصه و میره ور دست امثال EA و اکتی :) کپکام رو یادته اونم زیاد فحش خورد حالا چند وقت آدم شده ولی بتزدا فعلا سیاست هاش رو داره شروع میکنه حالا یکم صبر کن متوجه میشی ....
 

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,324
نام
محسن
kourooshkabir25
بینی و بین ا... تو عمرت دست به دسته ی بازی زدی؟؟؟
هر تاپیکی میرم در حال کپی پست امار ارقام از ویکی پدیا و ... اونم در حد دیوار چینی
یه دو دقیقه از تجربه ی خودت بگو
کسی جرات نداره راجب یه بازی نظر بده یه طومار کپی پست از اینور اونور میریزی وسط بدون اینکه 2 خط تو این سالها از تجربه ی خودت بگی!
این رفیقون کلا دست به امارش خوبه همه چی رو هم بهم ربط میده و معلوم نیست چی داره میگه البته از حق نگذریم الان بازی های خوب بتسدا هم فروش زیاد خوبی تجربه نکردن از جمله EW2 و Wolf2 ..
 
  • Like
Reactions: ULTIMATE TEAM

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,355
kourooshkabir25
بینی و بین ا... تو عمرت دست به دسته ی بازی زدی؟؟؟
هر تاپیکی میرم در حال کپی پست امار ارقام از ویکی پدیا و ... اونم در حد دیوار چینی
یه دو دقیقه از تجربه ی خودت بگو
کسی جرات نداره راجب یه بازی نظر بده یه طومار کپی پست از اینور اونور میریزی وسط بدون اینکه 2 خط تو این سالها از تجربه ی خودت بگی!
یکی از تجربیات بگم
3 سال پیش اولین وقتی کیس گرفتم پول کم اوردم نتونستم گرافیک بخرم از طرفی عاشق WITCHER 3 بودم 6 ماه طول کشید اما بازی با HD 530 گرافیک داخلی I5 6500 با پایین ترین تنظیمات ممکن 10 تا 12 فریم به تموم کردم :x
مانیتورم lg 25um65 2560*1080 بود برای همین 10 فریم مجبور شدم با رزولوشن 1360x768 بازی اجرا کنم
میدونی 400 ساعت بازی کردن بازی مثل ویچر با پایین ترین تنظیمات 10 فریم رزولوشن 1360x768 تو مانیتور ultrawide چه حسی داره :D
الان برای چهارمین بار با 1060 1080 60 فریم SUNSTONE
‬‎

وقتی هیچ علاقه ای به این بازی ندارم و از طرف دیگه هنوز تجربه اش نکردم چرا باید در موردش نظر بدم ؟
این همه آمار بر من ردیف کردی که چی بشه ؟ دارم میگم بتزدا به خاطر بزرگتر شدن داره رو سیاست های خودش پا میزاره بعد شما 10 تا آمار میاری برا من ؟ شما جواب همین یـ جمله من رو بده "کدوم کمپانیی رو سراغ داری سر اونت کریسمس که باید مثلا به مشتری هاش آفر و آیتم های رایگان بده پک ایموت 24 دلاری میده ؟" از فاجعه تبلیغاتی F76 برات چند تا مثال بیارم ؟ نکنه اونم به خاطر بزرگ تر شده کمپانی بوده بنده خدا ها از دستشون در رفته بد تبلیغ کردن براش ؟

نفرات CDPR از BGS بیشتر تقصیر CDPR یا بتزدا ؟ بتزدا همین 300 نفر رو سه جا تقصیم کرده تا به بهترین شکل ممکن IP های BGS رو بدوشن CDPR هم عوضش 500 نفر رو متمرکز کرده که محصول خفن بده دست ملت فرق دو تا کمپانی همینه من کاری ندارم کدوم ستاره نو ظهوره کدوم نه فقط همین رو میدونم بتزدا تا چند وقت دیگه فحش خورش ملصه و میره ور دست امثال EA و اکتی :) کپکام رو یادته اونم زیاد فحش خورد حالا چند وقت آدم شده ولی بتزدا فعلا سیاست هاش رو داره شروع میکنه حالا یکم صبر کن متوجه میشی ....
جواب دادم :D
قشنگ دور IP های کم در آمدی مثل DH و TEW رو باید بزنی
چرا

The Evil Within 1 sold around 800.000.
The Evil Within 2 sold around 200.000
Dishonored 2 sales were 40-percent lower at launch. Overall, the sequel only managed to move 2.5 million copies on consoles and PC combined. When compared to the more than 3 million copies of Dishonored sold on PC alone​
کل فروش Wolfenstein II روی PC PS4 ONE کمتر از فروش نسخه پی سی New Order :(
Annotation 2019-05-14 122715.jpg Annotation 2019-05-14 122659.jpg
وقتی بازی های خوب می سازی و پی در پی شکست تجاری می خوری نتیجه میشه چی ؟
برای جبران این همه ضرر F76 بسازه و برعکس اوضاع وخیم تر کرد دیگه اب که از سر گذشت چه یک وجب چه 100 وجب سر اونت کریسمس که باید مثلا به مشتری هاش آفر و آیتم های رایگان بده پک ایموت 24 دلاری میده
باید صبر تا انتشار starfield دید BGS تموم شده یا دوباره به جایگاه اصلیش برمی گرده
----------------------------------------------
CDPR تو لهستان
واحد پول لهستان złoty
هر złoty برابر با 0.26 دلار 0.23 یورو 0.2 پوند
حالا معنا این ها چیه ؟
دو بازی BGS و CDPR به یک اندازه فروش داشته باشن CDPR پنج برابر BGS سود میکنه
چرا ؟
BGS با دلار هزینه میکنه اما CDPR با دلار به دست میاره به złoty هزینه میکنه
نتیجه این میشه که BGS با 85 میلیون دلار سال 2011 نسل 7 اسکاریم ساخته
CDPR سال 2015 با 81 میلیون دلار 500 تا صداپیشه نسل 8

This is How Much The Witcher 3 Cost to Make

-
به همین دلیل که CDPR به یک باره این همه کارمند استخدام میکنه و BGS مجبوره با 300 نفر 3 تا بازی بسازه
اون 500 نفر به اندازه 100 نفر تو BGS حقوق می گیرن
 
آخرین ویرایش:

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
جواب دادم :D
قشنگ دور IP های کم در آمدی مثل DH و TEW رو باید بزنی
چرا

The Evil Within 1 sold around 800.000.
The Evil Within 2 sold around 200.000
Dishonored 2 sales were 40-percent lower at launch. Overall, the sequel only managed to move 2.5 million copies on consoles and PC combined. When compared to the more than 3 million copies of Dishonored sold on PC alone​
کل فروش Wolfenstein II روی PC PS4 ONE کمتر از فروش نسخه پی سی New Order :(
Annotation 2019-05-14 122715.jpg
Annotation 2019-05-14 122659.jpg

وقتی بازی های خوب می سازی و پی در پی شکست تجاری می خوری نتیجه میشه چی ؟
برای جبران این همه ضرر F76 بسازه و برعکس اوضاع وخیم تر کرد دیگه اب که از سر گذشت چه یک وجب چه 100 وجب سر اونت کریسمس که باید مثلا به مشتری هاش آفر و آیتم های رایگان بده پک ایموت 24 دلاری میده
باید صبر تا انتشار starfield دید BGS تموم شده یا دوباره به جایگاه اصلیش برمی گرده
الان خدایی نکرده لابه لای توضیحاتت مدیریت بتزدا واسه گند کاری های اخیرش مخصوصا سر فروش TES2 و Wolf2 که عملا با مدیریت غلط و تبلیغ ضعیفش هایپ بازی هاش رو کشت لحاظ نمیشه ؟ حرفت در مورد F76 هم آدم رو یاد توضیحات EA انداخت که میگفت سینگل پلیر مرده که خود همین بتزدا هم اومد از این مسئله استفاده کرد و تو بوق و کرناش کرد که ما کامل حمایت میکنیم و این حرفا ؟ جالبه میگی آب از سر بتزدا گذشته نمیگی خوب مرد حسابی بازی درست حسابی بساز مثل اسکاریم تا هفت پشتت بفروش آره چون بتزدا بی عرضه بوده باید دق و دلیش رو سر پلیر هایی که بازیش رو خریدن در بیاره ! به قول مدیر EA سازنده و ناشر مقصر نیست مقصر پلیر ها هستن که نمیرن بازی ناقص ـش رو بخرن این مدل قدیمی دیگه جواب نمیده باید بازی ناقص بدیم بیرون و با فیدبک ملت درستش کنیم اصلا هم هیچی که یـ وقت به خاطر حرص و طمع خودشون و سو مدیریت استدیوش بازی سالم و درست حسابی بیرون ندادن انتظار فروش قابل انتظار هم دارن

CDPR تو لهستان
واحد پول لهستان złoty
هر złoty برابر با 0.26 دلار 0.23 یورو 0.2 پوند
حالا معنا این ها چیه ؟
دو بازی BGS و CDPR به یک اندازه فروش داشته باشن CDPR پنج برابر BGS سود میکنه
چرا ؟
BGS با دلار هزینه میکنه اما CDPR با دلار به دست میاره به złoty هزینه میکنه
نتیجه این میشه که BGS با 85 میلیون دلار سال 2011 نسل 7 اسکاریم ساخته
CDPR سال 2015 با 81 میلیون دلار 500 تا صداپیشه نسل 8
This is How Much The Witcher 3 Cost to Make
به همین دلیل که CDPR به یک باره این همه کارمند استخدام میکنه و BGS مجبوره با 300 نفر 3 تا بازی بسازه
منطقت خیلی باحاله تو ژاپن بازی سازی به شدت گرون تموم میشه واسه ناشرا همین کپکام با 800 نفر RE2 ریمک رو ساخته طبق منظق شما باید زیر 100 نفر میساختن بتزدا بنده خدا هم خیلی بد بخت ـه فقط اسکایریم ـش شاید اندازه کل سری ویچر فروخته بعد نمیتونه یـ تیم رو متمرکز کنه رو یـ پروزه باید به اب ببنده پروزه هاش رو خدایی دیگه خیلی ناجور داری طرفداری میکنی بتزدا عملا داره سو استفاده میکنه از برند BGS و این کاملا مشهوده بعد شما یـ جوری وانمود میکنی انگار نه انگار یکی مثل راکستار فقط 1000 نفر بسیج میکنه واسه یـ بازیش یا چرا اصلا راه دور بریم یوبی تیم های پروزه های AC ـش بالا 400 نفر هستن نکنه اونا هم با złoty تو اروپا خرج میکنن ما خبر نداریم ؟!
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,355
الان خدایی نکرده لابه لای توضیحاتت مدیریت بتزدا واسه گند کاری های اخیرش مخصوصا سر فروش TES2 و Wolf2 که عملا با مدیریت غلط و تبلیغ ضعیفش هایپ بازی هاش رو کشت لحاظ نمیشه ؟ حرفت در مورد F76 هم آدم رو یاد توضیحات EA انداخت که میگفت سینگل پلیر مرده که خود همین بتزدا هم اومد از این مسئله استفاده کرد و تو بوق و کرناش کرد که ما کامل حمایت میکنیم و این حرفا ؟ جالبه میگی آب از سر بتزدا گذشته نمیگی خوب مرد حسابی بازی درست حسابی بساز مثل اسکاریم تا هفت پشتت بفروش آره چون بتزدا بی عرضه بوده باید دق و دلیش رو سر پلیر هایی که بازیش رو خریدن در بیاره ! به قول مدیر EA سازنده و ناشر مقصر نیست مقصر پلیر ها هستن که نمیرن بازی ناقص ـش رو بخرن این مدل قدیمی دیگه جواب نمیده باید بازی ناقص بدیم بیرون و با فیدبک ملت درستش کنیم اصلا هم هیچی که یـ وقت به خاطر حرص و طمع خودشون و سو مدیریت استدیوش بازی سالم و درست حسابی بیرون ندادن انتظار فروش قابل انتظار هم دارن


منطقت خیلی باحاله تو ژاپن بازی سازی به شدت گرون تموم میشه واسه ناشرا همین کپکام با 800 نفر RE2 ریمک رو ساخته طبق منظق شما باید زیر 100 نفر میساختن بتزدا بنده خدا هم خیلی بد بخت ـه فقط اسکایریم ـش شاید اندازه کل سری ویچر فروخته بعد نمیتونه یـ تیم رو متمرکز کنه رو یـ پروزه باید به اب ببنده پروزه هاش رو خدایی دیگه خیلی ناجور داری طرفداری میکنی بتزدا عملا داره سو استفاده میکنه از برند BGS و این کاملا مشهوده بعد شما یـ جوری وانمود میکنی انگار نه انگار یکی مثل راکستار فقط 1000 نفر بسیج میکنه واسه یـ بازیش یا چرا اصلا راه دور بریم یوبی تیم های پروزه های AC ـش بالا 400 نفر هستن نکنه اونا هم با złoty تو اروپا خرج میکنن ما خبر نداریم ؟!
حمایت نکرد :| از 10 بازی اخیر Bethesda چند تاش سینگل پلر بودن چند تا انلاین ؟
F76 یه بازی کاملا شکست خورده است و هیچ امیدی به بهبودش نبود این هم صرفا به امید کسب اندک درامد بود
فروش ویچر 3 در حد اسکاریم
CD Projekt Rich: Witcher 3 revenues total $250 million, trilogy sells 25 million
Witcher Series Sells Over 33 Million Copies in 10 Years; Witcher 3 2017 PC Sales Equal PS4/XO Sales
106557


مشکل جای که میگی بازی مثل اسکاریم اما منظورت بازی چند پله برتر از اسکاریم
ساخت چنین بازی فوق العاده مشکل و پرهزینه است
راکستار 300 میلیوندلار هزینه ساخت بازی میکنه
Video Game Programmer Salary for 2019
Annotation 2019-05-14 142034.jpg

250 هزار دلار برای یه Technical Director

تو ژاپن متوسط حقوق چقدر ؟

تعداد کسانی که در ساخت مشارکت داشتن با کسانی که بازی رو ساختن متفاوت
ویچر 3 بر اساس اعلام CDPR حدود 1500 نفر در ساخت بازی مشارکت داشتن اما 240 نفر بازی ساختن بقیه در حد صداپیشه NPC تیم تبلیغات و.....
باید صبر تا انتشار starfield دید BGS تموم شده یا دوباره به جایگاه اصلیش برمی گرده
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
یکی از تجربیات بگم
3 سال پیش اولین وقتی کیس گرفتم پول کم اوردم نتونستم گرافیک بخرم از طرفی عاشق WITCHER 3 بودم 6 ماه طول کشید اما بازی با HD 530 گرافیک داخلی I5 6500 با پایین ترین تنظیمات ممکن 10 تا 12 فریم به تموم کردم :x
مانیتورم lg 25um65 2560*1080 بود برای همین 10 فریم مجبور شدم با رزولوشن 1360x768 بازی اجرا کنم
میدونی 400 ساعت بازی کردن بازی مثل ویچر با پایین ترین تنظیمات 10 فریم رزولوشن 1360x768 تو مانیتور ultrawide چه حسی داره :D
الان برای چهارمین بار با 1060 1080 60 فریم SUNSTONE
‬‎
وقتی هیچ علاقه ای به این بازی ندارم و از طرف دیگه هنوز تجربه اش نکردم چرا باید در موردش نظر بدم ؟

جواب دادم :D
قشنگ دور IP های کم در آمدی مثل DH و TEW رو باید بزنی
چرا

The Evil Within 1 sold around 800.000.
The Evil Within 2 sold around 200.000
Dishonored 2 sales were 40-percent lower at launch. Overall, the sequel only managed to move 2.5 million copies on consoles and PC combined. When compared to the more than 3 million copies of Dishonored sold on PC alone​
کل فروش Wolfenstein II روی PC PS4 ONE کمتر از فروش نسخه پی سی New Order :(
View attachment 106545View attachment 106546
وقتی بازی های خوب می سازی و پی در پی شکست تجاری می خوری نتیجه میشه چی ؟
برای جبران این همه ضرر F76 بسازه و برعکس اوضاع وخیم تر کرد دیگه اب که از سر گذشت چه یک وجب چه 100 وجب سر اونت کریسمس که باید مثلا به مشتری هاش آفر و آیتم های رایگان بده پک ایموت 24 دلاری میده
باید صبر تا انتشار starfield دید BGS تموم شده یا دوباره به جایگاه اصلیش برمی گرده
----------------------------------------------
CDPR تو لهستان
واحد پول لهستان złoty
هر złoty برابر با 0.26 دلار 0.23 یورو 0.2 پوند
حالا معنا این ها چیه ؟
دو بازی BGS و CDPR به یک اندازه فروش داشته باشن CDPR پنج برابر BGS سود میکنه
چرا ؟
BGS با دلار هزینه میکنه اما CDPR با دلار به دست میاره به złoty هزینه میکنه
نتیجه این میشه که BGS با 85 میلیون دلار سال 2011 نسل 7 اسکاریم ساخته
CDPR سال 2015 با 81 میلیون دلار 500 تا صداپیشه نسل 8

This is How Much The Witcher 3 Cost to Make

-
به همین دلیل که CDPR به یک باره این همه کارمند استخدام میکنه و BGS مجبوره با 300 نفر 3 تا بازی بسازه
اون 500 نفر به اندازه 100 نفر تو BGS حقوق می گیرن


سلام کمپانی های مختلف بازی سازی برای کاهش این نوع هزینه (نیروی کار) در مناطق مختلف دنیا شعبه میزنند و برای مثال همین چند روز پیش راک استار یک استدیو هندی 320 نفره به نام Dhruva رو به قیمت 8 میلیون دلار خرید ولی برای مثال استدیو رمدی که صد عضو داره ارزش سهامی معادل 100 میلیون دلار (هرچند از لحاظ دارای و تکنولوژی با ارزش تر هست ولی نه این فاصله 90 میلیون دلاری)

اینکه BGS نتونسته در طول این سالها که در اوج بوده گسترش پیدا کنه، مشکل CDR و یا باقی بازیسازها نیست. حتی مشکل من گیمر هم نیست، چون فقط محصول نهایی رو میتونم تجربه کنم.
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
حمایت نکرد :| از 10 بازی اخیر Bethesda چند تاش سینگل پلر بودن چند تا انلاین ؟
مگه من حرفی از گذشته زدم ؟ دارم میگم سیاست های ایندش داره به اون سمت میره !

F76 یه بازی کاملا شکست خورده است و هیچ امیدی به بهبودش نبود این هم صرفا به امید کسب اندک درامد بود
دقیقن مشکل همینجاست بتزدا چرا باید دقیقا طن به چنین چیزی بده ؟ اصلا حالا بازی خفن هم نساخت نمیتونست یـ جوری بساز در حد متا 80 ؟ که بگیم خوب حالا از کنارش میشه گذشت ؟ بازی عملا فاجعه بود بازی ناقص داده بودن دست ملت همین رو میتونستن تاخیر بزنن یا حداقل فول پرایس منتشر نکننش تگ EA چیزی بهش بزنن 20 دلار بفروشن ولی اسم IP زیادی گنده بود هوایی شون کرد

حداقل اسم تیتر ها رو بخون
فروش کل سری ویچر دقت کن کل سری ویچر تا پارسال رسیده به 32 میلیون Skyrim دو سال بعد از تاریخ انتشارش 20 میلون به تنهایی فروخته به نظرت بعد اون همه ادیشن مختلف نرسیده به 30 میلیون ؟ مخصوصا با فروش مجدد نسخه ی کنسولی نسل هشت و سوئیچ ـش ؟ GTA V نسل هفت کلی فروخت و فروشش همچنان متوقف نمیشه تو نسل هشت به نظرت اسکاریم در بد ترین حالتش 10 میلیون نسخه رو نمیتونه رو نسل هشت بفروشه ؟ توی این فروش محصولات BGS هر جور بخوای حساب کنی ویچر هیچ عددی محسوب نمیشه جمعا کنار دو تا IP بزرگ اخیر بتزدا (F4 و Skyrim)

مشکل جای که میگی بازی مثل اسکاریم اما منظورت بازی چند پله برتر از اسکاریم
ساخت چنین بازی فوق العاده مشکل و پرهزینه است
مشکل جایی که بتزدا نمیخواد پول زیادی خرج کنه وگرنه هم توانش رو داره هم نیرو و نفراتش رو 300 نفر باید واستن پا یـ پروزه نه اینکه تقسیم بشن به چند تا تیم واسه دوشیدن هرچه بیشتر IP هاش حال باز دوباره بیا بگو بتزدا بنده خدا بدبخت دو عالمه هر کی هم ندونه فک میکنه میلیاردی سالانه خرج همه بازی هاش میکنه

تعداد کسانی که در ساخت مشارکت داشتن با کسانی که بازی رو ساختن متفاوت
ویچر 3 بر اساس اعلام CDPR حدود 1500 نفر در ساخت بازی مشارکت داشتن اما 240 نفر بازی ساختن بقیه در حد صداپیشه NPC تیم تبلیغات و.....

1500 سر پروژه ویچر 3 دخیل بودن چند تا شون به پول سوئد پول میگرفتن چندتا شون به دلار یورو و پوند ؟ چند تا صدا گذار خارجی بودن چند تا صدا گذاره داخلی ؟ صدا گزار داخلی به پول داخلی چقدر دستمزد میگرفته بخش اعظم صدا گذار های بازی که خارجی باشن چقدر ؟ جدای اینا به من بگو چرا بتزدا باید F4 رو با 100 نفر بسازه ولی CDPR با 240 نفر ؟ باز دوباره میای میگی چون تو سوئد هستن ؟ خوب اصلا چه کاریه همه ناشرا بلند شن برن کوچ کنن اونجا تا هزینه ها شون هم پایین بیاد اصلا چه کاریه تو آستین و مونترال استدیو زد دو تا خشکل اونجا تاسیس میکردن مسئله حل بود دیگه ! جواب من رو ندادی یوبی سافت چرا سالانه با 400 تا کارمند AC میسازه ؟ چرا ؟
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,355
مگه من حرفی از گذشته زدم ؟ دارم میگم سیاست های ایندش داره به اون سمت میره !


دقیقن مشکل همینجاست بتزدا چرا باید دقیقا طن به چنین چیزی بده ؟ اصلا حالا بازی خفن هم نساخت نمیتونست یـ جوری بساز در حد متا 80 ؟ که بگیم خوب حالا از کنارش میشه گذشت ؟ بازی عملا فاجعه بود بازی ناقص داده بودن دست ملت همین رو میتونستن تاخیر بزنن یا حداقل فول پرایس منتشر نکننش تگ EA چیزی بهش بزنن 20 دلار بفروشن ولی اسم IP زیادی گنده بود هوایی شون کرد


حداقل اسم تیتر ها رو بخون
فروش کل سری ویچر دقت کن کل سری ویچر تا پارسال رسیده به 32 میلیون Skyrim دو سال بعد از تاریخ انتشارش 20 میلون به تنهایی فروخته به نظرت بعد اون همه ادیشن مختلف نرسیده به 30 میلیون ؟ مخصوصا با فروش مجدد نسخه ی کنسولی نسل هشت و سوئیچ ـش ؟ GTA V نسل هفت کلی فروخت و فروشش همچنان متوقف نمیشه تو نسل هشت به نظرت اسکاریم در بد ترین حالتش 10 میلیون نسخه رو نمیتونه رو نسل هشت بفروشه ؟ توی این فروش محصولات BGS هر جور بخوای حساب کنی ویچر هیچ عددی محسوب نمیشه جمعا کنار دو تا IP بزرگ اخیر بتزدا (F4 و Skyrim)


مشکل جایی که بتزدا نمیخواد پول زیادی خرج کنه وگرنه هم توانش رو داره هم نیرو و نفراتش رو 300 نفر باید واستن پا یـ پروزه نه اینکه تقسیم بشن به چند تا تیم واسه دوشیدن هرچه بیشتر IP هاش حال باز دوباره بیا بگو بتزدا بنده خدا بدبخت دو عالمه هر کی هم ندونه فک میکنه میلیاردی سالانه خرج همه بازی هاش میکنه



1500 سر پروژه ویچر 3 دخیل بودن چند تا شون به پول سوئد پول میگرفتن چندتا شون به دلار یورو و پوند ؟ چند تا صدا گذار خارجی بودن چند تا صدا گذاره داخلی ؟ صدا گزار داخلی به پول داخلی چقدر دستمزد میگرفته بخش اعظم صدا گذار های بازی که خارجی باشن چقدر ؟ جدای اینا به من بگو چرا بتزدا باید F4 رو با 100 نفر بسازه ولی CDPR با 240 نفر ؟ باز دوباره میای میگی چون تو سوئد هستن ؟ خوب اصلا چه کاریه همه ناشرا بلند شن برن کوچ کنن اونجا تا هزینه ها شون هم پایین بیاد اصلا چه کاریه تو آستین و مونترال استدیو زد دو تا خشکل اونجا تاسیس میکردن مسئله حل بود دیگه ! جواب من رو ندادی یوبی سافت چرا سالانه با 400 تا کارمند AC میسازه ؟ چرا ؟
مگه من حرفی از گذشته زدم ؟ دارم میگم سیاست های ایندش داره به اون سمت میره !


دقیقن مشکل همینجاست بتزدا چرا باید دقیقا طن به چنین چیزی بده ؟ اصلا حالا بازی خفن هم نساخت نمیتونست یـ جوری بساز در حد متا 80 ؟ که بگیم خوب حالا از کنارش میشه گذشت ؟ بازی عملا فاجعه بود بازی ناقص داده بودن دست ملت همین رو میتونستن تاخیر بزنن یا حداقل فول پرایس منتشر نکننش تگ EA چیزی بهش بزنن 20 دلار بفروشن ولی اسم IP زیادی گنده بود هوایی شون کرد


حداقل اسم تیتر ها رو بخون
فروش کل سری ویچر دقت کن کل سری ویچر تا پارسال رسیده به 32 میلیون Skyrim دو سال بعد از تاریخ انتشارش 20 میلون به تنهایی فروخته به نظرت بعد اون همه ادیشن مختلف نرسیده به 30 میلیون ؟ مخصوصا با فروش مجدد نسخه ی کنسولی نسل هشت و سوئیچ ـش ؟ GTA V نسل هفت کلی فروخت و فروشش همچنان متوقف نمیشه تو نسل هشت به نظرت اسکاریم در بد ترین حالتش 10 میلیون نسخه رو نمیتونه رو نسل هشت بفروشه ؟ توی این فروش محصولات BGS هر جور بخوای حساب کنی ویچر هیچ عددی محسوب نمیشه جمعا کنار دو تا IP بزرگ اخیر بتزدا (F4 و Skyrim)


مشکل جایی که بتزدا نمیخواد پول زیادی خرج کنه وگرنه هم توانش رو داره هم نیرو و نفراتش رو 300 نفر باید واستن پا یـ پروزه نه اینکه تقسیم بشن به چند تا تیم واسه دوشیدن هرچه بیشتر IP هاش حال باز دوباره بیا بگو بتزدا بنده خدا بدبخت دو عالمه هر کی هم ندونه فک میکنه میلیاردی سالانه خرج همه بازی هاش میکنه



1500 سر پروژه ویچر 3 دخیل بودن چند تا شون به پول سوئد پول میگرفتن چندتا شون به دلار یورو و پوند ؟ چند تا صدا گذار خارجی بودن چند تا صدا گذاره داخلی ؟ صدا گزار داخلی به پول داخلی چقدر دستمزد میگرفته بخش اعظم صدا گذار های بازی که خارجی باشن چقدر ؟ جدای اینا به من بگو چرا بتزدا باید F4 رو با 100 نفر بسازه ولی CDPR با 240 نفر ؟ باز دوباره میای میگی چون تو سوئد هستن ؟ خوب اصلا چه کاریه همه ناشرا بلند شن برن کوچ کنن اونجا تا هزینه ها شون هم پایین بیاد اصلا چه کاریه تو آستین و مونترال استدیو زد دو تا خشکل اونجا تاسیس میکردن مسئله حل بود دیگه ! جواب من رو ندادی یوبی سافت چرا سالانه با 400 تا کارمند AC میسازه ؟ چرا ؟
سوئد ؟
همین استودیو Dhruva یکی از بزرگ‌ترین استودیوهای بازی‌سازی هند که سابقه همکاری روی Halo5، Forza Horizon 3، Quantom Break و Sea of Theives داره با 320 فقط 8 میلیون دلار :| فیل اسپنسر :|
همین استودیو با نصف این سابقه تو امریکا 200 میلیون دلار ارزش داره
یک بار دیگه این نگاه کن
اختلاف فروش 2 بازی اول و ویچر 3
106588
اخرین امار پایان 2017 بود الان فروش ویچر 3 روی 3 پلتفرم بین 20 تا 25 میلیون
دقیقا در حد اسکاریم در زمان مشابه روی سه پلتفرم
گذشته چه ربطی به اینده داره ؟
اون زمان شعار سینگل پلر دادن و بهش عمل کردن نمی تونن تا ابد که نمی تونن به این شعار عمل کنن
اگه در اینده باز هم فریاد زدن سینگل پلیر اما انلاین ساختن حرف شما درست
سونی هم اعلام کرده در اینده بازی های انلاین بیشتری خواهد ساخت این راهی که همه باید برن
همه ناشرا قبلا کوچ کردن
AC یه عنوان جهان باز یوبی سافت هم هزاران کارمند در 10 ها استودیو در سراسر دنیا دار Annecy, Bucharest, Kyiv, Milan, Montpellier, Singapore Sofia و...
دیگه نمیدونم به چه شکلی اثبات کنم بعد از این همه فاجعه تجاری اوضاع مالی Bethesda خراب
در اوج نا امیدی تلاش کردن از این اب گل الود بازی های انلاین ماهی خودش بگیرن که به غلط کردن افتادن اگه در اینده اگه باز هم این روند تکرار شد میشه ایراد گرفت
اما الان باید امیدوار بود
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
سوئد ؟
همین استودیو Dhruva یکی از بزرگ‌ترین استودیوهای بازی‌سازی هند که سابقه همکاری روی Halo5، Forza Horizon 3، Quantom Break و Sea of Theives داره با 320 فقط 8 میلیون دلار :| فیل اسپنسر :|
همین استودیو با نصف این سابقه تو امریکا 200 میلیون دلار ارزش داره
:|
قشنگ مدل جدیدی از قیمت گذاری رو بنا نهادی شما لول ارزش یـ استدیو در درجه اول به برندش ـه بعدش به دارایی هاش ماکرو 2.5 میلیارد داد Mojang رو خرید نکنه اندازه 2.5 میلیارد دلار کارمند و دارایی داشت ؟ تو هند هم حتما اندازه سوئد نیرو متخصص کاربلد هست ؟ هر وقت به من ثابت کردی چرا اینجاها که اینقدر نیروی کار ارزون به قول خودت هست بقیه کمپانیا نمیان گسترده سرمایه گذاری کنن من دیگه هیچی نمیگم
یک بار دیگه این نگاه کن
ختلاف فروش 2 بازی اول و ویچر 3
106588

اخرین امار پایان 2017 بود الان فروش ویچر 3 روی 3 پلتفرم بین 20 تا 25 میلیون
دقیقا در حد اسکاریم در زمان مشابه روی سه پلتفرم
چی رو نگاه کنم ؟ این ارزش revenue بازی های CDPR تا سه ماه اخر سال مالی سال 2017 که مارچ 2018 باشه هستش اونم تو سه سال نه کل عمر بقیه IP هاش :) تو مدت مشابه 20 میلیون هم که فروخته باشه که نفروخته (امار اسکاریم مال دو سال هستش امار ویچر سه سال) اسکایریم سال 2011 منتشر شرده ویچر 3 سال 2015 4 سال فرقش هستش 30 میلیون رو هم من دست پایینش گرفتم وگرنه بیشتر از اینا تا الان فروخته فقط اسکاریم اندازه کل سری ویچر فروخته کم کمش دیگه اون گنده بک F4 که رکورد زد روز اول رو نمیگم
گذشته چه ربطی به اینده داره ؟
بله گذشته چه ربطی به آینده داره ؟ اگه فروش IP های بتزدا (منهی BGS) خوب نبود روشون صد سال سیاه سیکوئل ساخته نمیشد صد درصد فروششون اینقدری بوده که بتزدا رو وادار کرده سیکوئل براش بسازه فروش TEW 2 و Wolf 2 هم اصلا خوب نبود که خوب دیگه اون بر میگرده به تبلیغات بد خود بتزدا بیشترش وگرنه اگاه تبلیغات درست میکرد نباید کم میفروخت این قدر مسئله اینه همیشه راه راحتش رو انتخاب میکنن ناشرا یکی مثل EA استدیو ها رو میزنه نابود میکنه چون فروششون در حد مثلا Fifa نبوده یعنی یا یکی مثل اکتی که امثال رکورد زد میاد 800 تا رو شوت میکنه بیرون چون یکمی از اون بخش های دیگش کمتر از بقیه جا هاش سودده بوده بتزدا الان هنوز به اون مرحله نرسیده ولی با این سیاست هایی که در پیش گرفته صد دردصد احتمال چنین کار هایی ازش بر میاد الان فعلا IP ارکین رو زد رفت مرخصی بعدش یهو میبینی تانگو رو هم ادغام میکنه رو بخش انلاین فلان بازی کار بکنه در کل میگم بتزدا پستانسل تبدیل شدن به یوبی ثانویه رو داره کله حرفم هم اینه بجای حرکت کردن به سمت یکی مثل راکستار راه رحت ترش یعنی ریسک پایین ترش رو انتخاب میکنه و دیگه با این سیساست بعیده یـ متا بالای 90 هم ازشون ببینیم

اون زمان شعار سینگل پلر دادن و بهش عمل کردن نمی تونن تا ابد که نمی تونن به این شعار عمل کنن
اگه در اینده باز هم فریاد زدن سینگل پلیر اما انلاین ساختن حرف شما درست
اون زمانی که شعار دادن زمانی بود که EA در اومد گفت سینگل پلیر ها مردن و همه مصخرش کردن تو TGA طرف واسه مصخره کردن EA کارت کشید تا کارت مربوط به برنده رو باز کنه (اشاره به BF2) صرفا واسه تبلیغات بود بچسبونن به تنور که بگن ما هم هستیم ! F76 طبق گفته پیت هاینز اصلا نباید وجود خارجی میداشت ولی نه رو حرف خودشون واستادن نه به اون تبلیغ کذایی شون عمل کردن بازی ناقص رو انداختن به ملت الانم همون پیت هاینز (اقای میخوای بخر میخوای نخر گرافیک F4 همینه که هست) تو سکوت خبری فرو رفته و دیگه حتی فعالیت غیر مربوط به کارش رو هم نمیکنه تو فضای مجاری آب شده رفته تو زمین
سونی هم اعلام کرده در اینده بازی های انلاین بیشتری خواهد ساخت این راهی که همه باید برن
همه ناشرا قبلا کوچ کردن
سونی الان همه استدیو های فرست پارتیش سینگل محورن که ستون اصلی رکن کنسول سلر بودن رو براش بازی میکنن اگه انلاین براش نون و آب میشد ماکرو الان با تمرکز رو این بازیاها 100 باره بهش رسیده بود بعدم مگه من گفتم انلاین بودن مشکل داره ؟ میگم کمپانی ها حریص و حریص تر میشن تو این ضمینه ها F76 هم مثال بارز همین حرف بود الانم که دیگه خود همین بتزدا اسکین میفروشه تو بازی هاش (همین ریج) دیگه مثل یوبی پیچش رو شل میکنه رو بقیه IP هاش اون وقت فرقش با یوبی چیه ؟ یوبی که چسبیده به چند تا IP و ول کنشون هم نیست چند ساله همه رو گذاشته تو خماری واسه یـ PoP
AC یه عنوان جهان باز یوبی سافت هم هزاران کارمند در 10 ها استودیو در سراسر دنیا دار Annecy, Bucharest, Kyiv, Milan, Montpellier, Singapore Sofia و...
یعنی یوبی از قبل ـه شعبه کبک ـش (آدیسی) بیشتر از IP های BGS میخوره ؟ چطور به CDPR که میرسه یهو 400 تا کارمند ارزون پاش در میاد ولی برا یوبی که مثلا با یورو و دلار حساب میکنه نباید گرون در بیاد ؟ میگم CDPR کارمند زیاد داره میگی به خاطر ارزش پولش ـه میگم خوب یوبی سافت کبک الان 500 تا کارمند داره استدوی اصلی پشت ساخت اودسی بوده میگی چون یوبی کلی کارمند داره خوب که چی مثلا ؟ یوبی سافت حتما باهاشون خشکه حساب میکنه ؟ بگو به کدوم ساز باید برقصم ؟
دیگه نمیدونم به چه شکلی اثبات کنم بعد از این همه فاجعه تجاری اوضاع مالی Bethesda خراب
در اوج نا امیدی تلاش کردن از این اب گل الود بازی های انلاین ماهی خودش بگیرن که به غلط کردن افتادن اگه در اینده اگه باز هم این روند تکرار شد میشه ایراد گرفت
اما الان باید امیدوار بود
اوضاع بتزدا خراب نیست ته تهش گند کاری که کرده باشن سود دهی پایین IP هاش بوده باشه همین TEW2 و Dishonored 2 و Wolf2 هر سه تاشون رو استدیو های زیر 100 نفر ساختن با ریسک بودجه و تبلیغات پایین F76 هم یـ پروژه ی سر هم کردنی ـه که دقیقا تمام ابزار هایی که استفاده کردن رو واسه F4 رو هم اینجا استفاده کردن فروشش شاید در حد F4 نبوده باشه ولی قطعا اسم برندش اینقدری فروخته که نخواد سردی کنه بتزدا حالا بازم میگم اینکه تر زدن هم باز دلیل نمیشه سوبله چوبله حساب کنه پای مشتری هاش و شما بیای حرکتش رو تو بازی باز توجیه کنی !

ته حرفم هم بگم که BGS الان حدود 300 تا کارمند داره که به سه قسمت تقسیم شدن یک قسمت بازی موبایل یـ قسمتش F76 اون قصمت اصلیش هم Starfield اگه آدم شدن و همه تمرکزشون رو گذاشتن رو همون پروزه که هیچی غیر این هیچ حرفی در برابر CDPR که رقیب اصلیشون باشه ندارن خلاصه که هرچی پول بدی آش میخوری ....
 
آخرین ویرایش:

Mohammad@li

کاربر سایت
Sep 11, 2014
2,092
نام
MohammadAli
بتسدا هنوز رگ خواب نسل کنونی گیمرا دستش نیومده همین Rage 2 رو اگه Co Op میکرد هم میتونست کلا بیخیال خلاقیت تو Missionهای بازی بشه و کلا یه چیزیو همش تکرار کنه و هم چپوندن لوت باکس توی بازی هم منطقی میشد. :D به شخصه هیچوقت نتونستم با بازی هایی مثل Division ارتباط برقرار کنم نمیدونم چرا ایراد گرایند رو از اینا نمیگیرن که کل بازی دقیقا یه کارو همش تکرار میکنی. دلیلشون هم برای این موضوع Co Op بودن بازیه که به نظر من اصلا جلوگیری نمیکنه از خسته کننده شدنش.
 

Morgoth Bauglir

The Fallen Vala
کاربر سایت
Aug 12, 2017
1,136
نام
Melkor
حیف این گیمپلی نیست که با لول دیزاین مزخرف اوِلَنچ خراب شه؟ کلا اپن ورلد ساختن بلد نیستن اینا ظاهرا.
پ ن: بخاطر شوتینگش هم که شده باید تجربش کرد:D
 

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,324
نام
محسن
حیف این گیمپلی نیست که با لول دیزاین مزخرف اوِلَنچ خراب شه؟ کلا اپن ورلد ساختن بلد نیستن اینا ظاهرا.
پ ن: بخاطر شوتینگش هم که شده باید تجربش کرد:D
الان تجربش اشتباهه چون بازی اونقدر محتوا نداره بخش داستانیشم کلا ۷-۸ ساعته باید صبر کنی یکم اپدیت بدن
 

godofwar3

کاربر سایت
Jul 10, 2008
694
نام
حسین
یکی از تجربیات بگم
3 سال پیش اولین وقتی کیس گرفتم پول کم اوردم نتونستم گرافیک بخرم از طرفی عاشق WITCHER 3 بودم 6 ماه طول کشید اما بازی با HD 530 گرافیک داخلی I5 6500 با پایین ترین تنظیمات ممکن 10 تا 12 فریم به تموم کردم :x
مانیتورم lg 25um65 2560*1080 بود برای همین 10 فریم مجبور شدم با رزولوشن 1360x768 بازی اجرا کنم
میدونی 400 ساعت بازی کردن بازی مثل ویچر با پایین ترین تنظیمات 10 فریم رزولوشن 1360x768 تو مانیتور ultrawide چه حسی داره :D
الان برای چهارمین بار با 1060 1080 60 فریم SUNSTONE
‬‎
وقتی هیچ علاقه ای به این بازی ندارم و از طرف دیگه هنوز تجربه اش نکردم چرا باید در موردش نظر بدم ؟

جواب دادم :D
قشنگ دور IP های کم در آمدی مثل DH و TEW رو باید بزنی
چرا

The Evil Within 1 sold around 800.000.
The Evil Within 2 sold around 200.000
Dishonored 2 sales were 40-percent lower at launch. Overall, the sequel only managed to move 2.5 million copies on consoles and PC combined. When compared to the more than 3 million copies of Dishonored sold on PC alone​
کل فروش Wolfenstein II روی PC PS4 ONE کمتر از فروش نسخه پی سی New Order :(
View attachment 106545View attachment 106546
وقتی بازی های خوب می سازی و پی در پی شکست تجاری می خوری نتیجه میشه چی ؟
برای جبران این همه ضرر F76 بسازه و برعکس اوضاع وخیم تر کرد دیگه اب که از سر گذشت چه یک وجب چه 100 وجب سر اونت کریسمس که باید مثلا به مشتری هاش آفر و آیتم های رایگان بده پک ایموت 24 دلاری میده
باید صبر تا انتشار starfield دید BGS تموم شده یا دوباره به جایگاه اصلیش برمی گرده
----------------------------------------------
CDPR تو لهستان
واحد پول لهستان złoty
هر złoty برابر با 0.26 دلار 0.23 یورو 0.2 پوند
حالا معنا این ها چیه ؟
دو بازی BGS و CDPR به یک اندازه فروش داشته باشن CDPR پنج برابر BGS سود میکنه
چرا ؟
BGS با دلار هزینه میکنه اما CDPR با دلار به دست میاره به złoty هزینه میکنه
نتیجه این میشه که BGS با 85 میلیون دلار سال 2011 نسل 7 اسکاریم ساخته
CDPR سال 2015 با 81 میلیون دلار 500 تا صداپیشه نسل 8

This is How Much The Witcher 3 Cost to Make

-
به همین دلیل که CDPR به یک باره این همه کارمند استخدام میکنه و BGS مجبوره با 300 نفر 3 تا بازی بسازه
اون 500 نفر به اندازه 100 نفر تو BGS حقوق می گیرن
داداش من فقط تو کف اینم شما چطور با اون گرافیک اینتل 10 فریم تنظیمات لو رزلوشن 200پی ویچر 3 را 400 ساعت بازی کردی فکر کنم گینکس ثبت شد
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر