اصلا به نظر من هیچ فایتینیگی نباید با دیگری مقایسه شه

! هر کدوم یه سبک و یه استایل خاصی دارن که اون یکی نداره! شاید نزدیک ترین مثلا BlazBlue و Guilty Gear باشه!
خوب این قبوله چون سبک بعضی هاشون باهم دیگه فرق می کنه اما خوب باید با یک چیزی سنجیده بشه که بگیم نسبت به فلان بازی پیشرفت کرده یا فلان نکتش بهتر شده و از این جور چیزا. نه؟!
آخه برهان این MvC 3 خیلی شلوغه از نظر من Core هم نیست خیلی اگه بحث رقابت با کپکام باشه از نظر من شکست دادن SSF IV مهمه : عمرا :d
MK از بسیاری جهات نه تنها یه فایتینگ فوق العادس بلکه یه پروداکت خیلی با ارزش از لحاظ کیفیت تولید هم هست ، شاید برتر از SF اما وقتی بخوایم از نظر یه فایتینگ بالانس و حرفه ای بهش نگاه کنیم از نظر من خیلی با SF IV فاصله داره یا حتی Blaz Blue :d می تونی از Hamidoos هم بپرسی :d
من که خودم اصلا از MvC خوشم نیومد اما خوب نمره هاش نشون میده که بازی خوبی بوده و منتقدها و بازیکنان زیادی از بازی خوششون اومده
از لحاظ حرفه ای بودن هم کاملا حرفت رو قبول دارم که اصلا و به هیچ وجه قابل مقایسه با سری SF نیست اما چیزهای جانبی که این تو MK هست من خیلی دوسش دارم و گیم پلیش هم بیشتر باب میل من هست!
آخه... همین! واسه من عجیبه که یه نفر که فایتینگبازه مثلاً، یه گیم فایتینگ رو با توجه به نمرههایی که میگیره، ارزیابی کنه
به نظرم جملتون یکم کنایه داشت و خیلی جالب نبود

در هر حال این رو بگم که امتیازات معیار خوبی برای تشخیص خوب بودن یا بد بودن یک بازی هست اما این حرف هم کاملا درست هست که دو بازی که حتی میانگین نزدیک به هم رو هم دارن حالا تو هر سبکی که می خواد باشه، ممکنه من یکی رو بازی کنم و خیلی خوشم بیاد و از یکی اصلا خوشم نیاد. نمونش هم همین MvC با میانگین 85 هست.
هر فایتینگی واسه خودش یه سری قوانین و خاصیتهایی داره. یه فایتینگباز هم بعد از بازی کردنِ چند فایتینگ، یه سری سلیقه واسهش به وجود میاد. حالا با توجه به سلایق خودش، میتونه تصمیم بگیره که آیا میخواد بره سمت فلان گیمی که جدید اومده، یا نه.
اون رو کاملا باهاتون موافقم که هر بازی مبارزه ای یک شکل و شمایل منحصر به فرد داره برای خودش اما به نظر من پایه خیلی هاشون یکی هست و تفاوت خیلی بارزی ندارند. البته تو انتخاب به نظر من آیتم های جانبی خیلی خیلی تاثیر داره که به نظرم تو این نسخه MK شاهد بالاترین سطح آیتم های جانبی برای یک بازی مبارزه ای هستیم.
مثلاً خود من چون اصولاً دوست دارم برای کمبو زدن، مجبور بشم کلی تمرین کنم و سختی بکشم، چیزی مثل SF4 رو ترجیح میدم به این MK جدیده. (اصولاً زمان زیادی توی Training Mode صرف میکنم و از این کار هم لذت میبرم!) اما حالا یه نفر ممکنه کاملاً نظر مخالف من رو داشته باشه و به نظرش کمبو زدن باید راحتتر باشه (به نظر میاد بیشتر ایرانیها توی این دسته هستن). اینم نظر محترمیه، میتونه MK بازی کنه و لذت ببره. اما این قضایا کلاً چه ربطی داره به امتیازهایی که سایتها میدن؟
نمیدنم این MK جدیده رو تا چه حد دنبال کردین اما این رو بگم که بخش تمرینی جالبی داره و حتی یک Arena هم با این نام داره که توش از ده ها comboـیی که برای هر شخصیت هست می تونید با همشون آشنایی پیدا کنید و از ضربات ویژه و نحوه استفاده اون آگاهی پیدا کنید. مهم ترین بخش جدید تو این قسمت تمرینی محلی برای آموزش Fatalityها هست که همیشه یک مشکل برای بازیکنان بوده اما تو این نسخه با تمرین می تونید خیلی راحت همه رو اجرا کنید!
این چیزا (که تازه نکات کلّی هستن) باید معیارهای اولیه واسه انتخاب گیم فایتینگی باشه که میخواین بازی کنین، نه امتیاز سایتها و مجلات!
این رو هم که 100% باهاش مخالف هستم. درسته این حرف هایی که شما زدی معیارهایی برای ساخت بازی های مبارزه ای مختلف هست اما کسی که با یک بازی مبارزه ای آشنایی نداشته باشه و بخواد برای خرید بازی هزینه کنه مطمئنا نمیره همه بازی ها رو بخره تا ببینه در نهایت از کدوم یک از مکانیزم هایی که شما گفتی خوشش میاد بلکه میره نقد سایت ها و امتیازاتی که بهش داده شده رو مشاهده میکنه و سعی میکنه به یک نتیجه نهایی دست پیدا کنه! تونستم منظورم رو بهتون برسونم؟!
SFIV 93 و خورده ای هست وحید :biggrin1:!
با این حال بعید میدونم از SFIV بزنه بالاتر. خدا کنه که بزنه اما 88 به بالا واسش فوق العادس! هرچند که نمره الان اصلا مهم نیست :biggrin1:!
دقیقا برای من هم مهم نیست چون مطمئنم از بازی خوشم میاد اما دوست دارم نمره های خوب هم بگیره
راستی من اصولا مبنام متا هست و تو صفحات قبل هم میانگین بازی رو گذاشتم

برای PS3 امتیازات 92 بوده و روی 360 هم 91 بود. تعداد نقدها هم به ترتیب 58 و 55 بوده.
:arrowd:
طرف کلا جو گیر بوده موقعه که داشته نمره میداده
Story Mode is very deep and isn't your typical lame Street Fighter that lacks plots
بازم به قوله حمیدوث آخه بازی فایتینگ داستان چه تاثیری داره!
من خیلی کاری به این نمره ندارم اما این کاملا نظر شخصی شما هست که داستان رو تو یک بازی Fighting کم ارزش می دونید و میگید چه تاثیری داره. چون خیلی ها از جمله خود من به شدت منتظر بخش داستانی MK هستند. ed boon هم بارها گفته بود که یکی از بهترین داستان های ممکنه در تمامی بازی های Fighting رو برای این نسخه در نظر گرفتیم که همه رو جذب خودش خواهد کرد!