امتیازات Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
یادم تو یکی از قسمت های کوجیما استیشن، گفته شد که بیگ باس خیلی کمتر حرف میزنه تو نسخه جدید و کوجیما میخواست بیشتر پروتاگونیست رو شبیه شخصیت مکس(مد مکس) خلق کنه. یکی از دلایلی که گفته شد این بود که بیشتر حوادث یا اون چیزی که برای قهرمان اصلی اتفاق میفته رو بُلد کنه تا خود قهرمان رو.
تا الان که 25 تا مأموریت اصلی رو رفتم به نظرم بازی همون جوری بود که انتظار داشتم. نحوه روایت داستان همونطوری که قبلا گفته شده بود بیشتر توی گیم پلی تا کاتسین. بعضی از مأموریت ها که بازی میکردم واقعا احساس کردم دارم فیلم میبینم تو گیم پلی و جالب این که هیچ اسکریپتی در کار نبود! بدون اغراق این عنصر رو من تو هیچ بازی دیگه ای ندیده بودم.(در مورد این موضوع باید خیلی بیشتر از این توضیح داده بشه! )
البته این تکرار مأموریت ها که بیشتر منتقد ها ایراد گرفتن و بخاطر همین روند داستانی کند شده تو نیمه ی دوم به نظرم یکی از اشکال های بازی هست.
به نظر من این بازی رو کسی که هم منتقد فیلم و هم منتقد بازی باید نقد کنه و اگر نه از دید مخاطب عام یا یه گیمر صد در صد بعضی از جنبه های داستان گنگ. تو خیلی از شاهکار های سینما هم مخاطب عام نمیتونه خیلی از جنبه های فیلم رو متوجه بشه و اغلب انگ گنگ بودن و نامفهموم بودن داستان زده میشه.
 

Lord Odin

کاربر سایت
Mar 19, 2013
2,014
MGS نیست دیگه چه صیغه ایه؟:-/

نسل عوض شده، تکنولوژی پیشرفت کرده، محدودیت ها تا حد زیادی از بین رفتن، خوب طبیعیه سازنده ها بتونن کارهای بیشتری بکنن و ایده هاشون رو چند قدم جلو ببرن. پس باید گیم پلی بازی عوض بشه و از این امکانات بهره ببره. جز این بود باید تعجب میکردیم!

والا به نظر من که پای صفر تا صده بازی امضای کوجیما زده شده و حتی از عکس هاش میشه فهمید MGS‌ ـه! فقط اینکه الان خیلی خیلی واقعی تر شده.
یعنی تغییرات MGSV رو میشه در یک کلمه خلاصه کرد؛ تکامل! MGS تو این شماره به بلوغ رسیده و برعکس خیلی از عنوان هایی که تو گذر زمان محو شدن و بین بازی ها و سبک های جدید گم و گور شدن تونسته خودشو به بهترین شکل ممکن با استانداردها و تعارف جدید بازی های ویدیویی وفق بده و مدرن بشه. مسلما MGSV دیگه MGS1 نیست. زمین تا آسمون فرق کرده و همین مدرن شدنش باعث میشه تا نسل های بعد به حیات خودش ادامه بده و حالا حالاها ادامه بده! یادمون نره تو همین ژانر یه بازی معروفی بود که چون نتونست همگام با صنعت جلو بره و تغییرات درست داشته باشه از عرش به فرش رسید و حالا دیگه حرفی برای گفتن نداره!

بدترین و کج سلیقه ترین تعبیر برای این رویه همین جمله صدرا هست. "دیگه MGS‌ نیست!" یعنی حمله به بازی از بهترین و پرقوت ترین بخشش! انگار فن های بازی یه مشت فسیلن که هنوز تو 20 سال پیش گیر کردن و انتظار دارن همون بازی با یه گرافیک بهتر عرضه بشه. که این واقعا درست نیست! اتفاقا برعکس من بیشتر فن های بازی رو که میبینم کاملا رضایت دارن! نمونش همین امید!

بازم میگم. به نظر من کوجیما با MGSV هوشمندانه تغییر نسل داد و این IP‌ و حتی این ژانر رو به سطح جدیدی از استانداردها ارتقا داد. MGSV به قول صدرا یه بازی دیگه نیست، یه MGS جدیده! نسل بعد MGS. میشه حتی به عنوان آخرین رسالت کوجیما در قبال این IP تعبیرش کرد. خیلی ها تونستن خیلی زود با این همه تغییر کنار بیان و بپذیرنش. باقی هم به مرور زمان عادت میکنن. به هر صورت این چیزیه که همه گیمرها باید به عنوان یه MGS نسل هشتمی بپذیرن.
علاقه شدید کوجیما به هالیوود باعث شده هر مرحله شبیه یه اپیزودهای سریال باشه. "Kojima KONAMI Kojima Production" دیدن این چهارتا لوگو واقعا عضاب اورد شده دیگه :D.
MGS +1+2+3+4 همشون طوفانی شروع میشن موسیقی هم کاری با ادم میکنه کارستون!. V انطوری نیست.
// // // // /// // // // همشون دیالوگهای طولانی کات سینهای طولانی و فوق العاده جذاب داشتن. V اینطوری نیست (من %26 درصد رفتم حدود 20 ساعت، اسنیک 6 خط دیالوگ نداشته :D).
بینهایت بازی خوبیه و اینکه MGS هست یا نیست نه به من ربطی داره نه دلم میخواد درموردش نظر بدم :D.

پ.ن. همین بحث درمورد Resident Evil 4 م بود اگر خاطرتون باشه.
پ.ن.2. درمورد اون خط قرمز ماکان، از چه نظر واقعی شده؟ photorealistic شدن منظورته؟
 

mehdi88

کاربر سایت
Dec 31, 2011
434
هر وقت یه روند ثابت که همه بهش عادت کردن تغییر میکنه خیلیا نمیتونن با این تغییر کنار بیان کلا آدم در برابر تغییر مقاومت نشون میده اما هرچیزی تغییر یا به عبارتی تکامل پیدا نکنه محکوم به نابودیه
متال گر هم سالهاست در حال آپدیت شدنه و این بازی نقطه اوج این سری از نظر گیم پلی و خیلی فاکتورای دیگس و اینکه شکی نیست که این بازی متال گر هستش حالا این تغییرات برای بعضیا آزار دهندس برای بعضیا خوشایند این بستگی به شخص داره که چجوری با تغییر کنار میاد
اما با وجود همه این مسائل بازی بی نقص نیست روایت بازی ریتم مشخص نداره و کمی سینوسیه ، تکرار بعضی چیزا اذیت میکنه و ... ولی این این بخش کاست و ... برای من حداقل نقطه ضعف نیست لذت بازیه اپن ورد به همین اکتشافات داستانیشه من هرچی جلوتر میرم بیشتر تعجب میکنم که چجوری دنیای جهان باز به این خوبی ساخته کوجیما ، گیم پلی که چند قدم رو به جلو تو سبک مخفی کاریه اما بازم محدودت نکرده و میتونی بجای مخفی کاری از راه اکشن بری جلو
در کل نظر شخصی من اینکه بازی مشکلات خاص خودشو داره بعضیاشم کمو بیش آزار دهنده ان اما اینکه بازی متال گر نیست و ... بنظرم بی معنیه برمیگرده به همون قضیه تغییر مشکل از شماس که مقاومت میکنید در مقابل تغییر مثبت
 

SΛDrA-HhH

Gold User
May 5, 2011
14,804
نام
شیخ صدرا
یه سوال، اینایی که از داستان و نبود دیالوگ و codec انتقاد می کنن، انشاالله tape ها رو گوش میکنن یا نه؟

الان من شخصا با این مورد مشکل دارم :D
کلا دقیقا همه عناصری که با گروه خونی من نمیخونه رو گزاشتن تو بازی ولی چه میشه کرد :|
 

daxpax

کاربر سایت
Feb 27, 2009
1,285
من جزو کسایی هستم که هیچ وقت این سری رو از لحاظ نویسندگی در حد غول های این صنعت و حتی بازی های خوب نمیدونستم و عقیده دارم کوجیمای دیزاینر قابله مقایسه با کوجیمای نویسنده نیست، سر این قضیه هم با همه جنگ داشتم. دلیلش هم دیالوگ های نوشته شده توسط کوجیما بود مگر خود داستان و ایده ها خوب( البته غیر از MGS4 و Peace walker) بودند. ولی بعد از انجام این بازی به مدت چند ساعت بای بگم دیالوگ های رد بدل شده در کاست ها نسبت به بقیه کار های استاد خیلی بهترن

الان من شخصا با این مورد مشکل دارم :biggrin1:
کلا دقیقا همه عناصری که با گروه خونی من نمیخونه رو گزاشتن تو بازی ولی چه میشه کرد :|
خداییش گوش دادن به کاست بهتر از دیدن 45 دقیقه کاتسین دیونه بازی های ocelot در آخر Act 3 بازی MGS4 نیست؟ یا اینکه 20 دقیقه بشینیم خواستگاری جانی از مریل رو ببینیم؟ خود کوجیما هم فهمیده story telling اون مدلی وقت تلف کردنه
 
آخرین ویرایش:

Victarion

Loyal Member
Oct 25, 2006
8,922
الان من شخصا با این مورد مشکل دارم :D
کلا دقیقا همه عناصری که با گروه خونی من نمیخونه رو گزاشتن تو بازی ولی چه میشه کرد :|

با tape ها مشکل داری ولی با codec نداشتی؟ wat!

بخش اعظمی از شخصیت پردازی و روایت داستان تو سری MGS از طریق همین codec ها بود که تو Peace Walker و TTP جاش با tape عوض شد. الان هم من حس میکنم خیلی ها اصلا این نوارها رو گوش نمیدن بعد اعتراض میکنن که چرا داستان فلانه.

در مورد کم حرف بودن رییس بزرگ هم برداشت خودم رو دارم ولی هنوز بازی رو تموم نکردم که به طور 100% مطئمن باشم قصد کوجیما اون چیزی بوده که من فکر می کنم.
 

armintn

کاربر سایت
Jan 11, 2012
1,614
نام
Armin
من جزو کسایی هستم که هیچ وقت این سری رو از لحاظ نویسندگی در حد غول های این صنعت و حتی بازی های خوب نمیدونستم و عقیده دارم کوجیمای دیزاینر قابله مقایسه با کوجیمای نویسنده نیست، سر این قضیه هم با همه جنگ داشتم. دلیلش هم دیالوگ های نوشته شده توسط کوجیما بود مگر خود داستان و ایده ها خوب( البته غیر از MGS4 و Peace walker) بودند. ولی بعد از انجام این بازی به مدت چند ساعت بای بگم دیالوگ های رد بدل شده در کاست ها نسبت به بقیه کار های استاد خیلی بهترن


خداییش گوش دادن به کاست بهتر از دیدن 45 دقیقه کاتسین دیونه بازی های ocelot در آخر Act 3 بازی MGS4 نیست؟ یا اینکه 20 دقیقه بشینیم خواستگاری جانی از مریل رو ببینیم؟ خود کوجیما هم فهمیده story telling اون مدلی وقت تلف کردنه

مراسم عروسی و حنابندون و ... رو باهات موافقم :d ولی خداییش اون کاتسین دیوونه بازی های آسلات از تدوینش گرفته تا دکوپاژ تا کارگردانیش جزو به یادماندنی ترین لحظات سری MGS واسه منه .
 

SerJ TanKiaN

کاربر سایت
Aug 26, 2012
410
نام
پویا
یادمه سر رزیدنت اویل هم یه سریا روشنفکر بازی در آوردن گفتن بازی آشغاله، دیگه رزیدنت اویل نیست، فقط سه نسخه اول خوبه و نسخه 4 با وجود متای 94 اصلا هارور نیست هیچی نداره و از این حرفای کلیشه ای .این قضیه داره عین این بازی میشه، حالا در آینده که کونامی از این نوع سبک بازی استفاده میکنه میگن تقصیر نسخه V ه و اصالت MGS رو نابود کرد.

البته انصافا این حرفا اینجا رد و بدل نشد، قصد تیکه انداختن به کس خاصی ندارم ولی وقتی Metal Gear جدید اومد قطعا میشه:D

منم داره حالم از اپن ورلد بهم میخوره کمکم .... نصف بیشتر بازیایی که اومده همش :|


تقدیم به شما دوست عزیز:
l3l4_maxresdefault.jpg

:D

 

daxpax

کاربر سایت
Feb 27, 2009
1,285
مراسم عروسی و حنابندون و ... رو باهات موافقم :d ولی خداییش اون کاتسین دیوونه بازی های آسلات از تدوینش گرفته تا دکوپاژ تا کارگردانیش جزو به یادماندنی ترین لحظات سری MGS واسه منه .
بله خوب بود ولی 5 دقیقه اصلا 10 دقیقه نه 40 دقیقه . فقط 5 دقیقه اسنیک داشت از اوسلوت کتک میخورد
 

Boss

ناظم انجمن
Jul 7, 2006
3,646
به نظر من بخاطر اینه که همه بازی وقتی شروع می کنن سریع منتظرن تا سریعاً بازی رو با نسخه های پیشین مقایسه کنن و بدون اینکه بازی رو کامل کنن و اونم در حالی که هنوز بخش داستانی رو تموم نکردند سریعاً بازی رو قضاوت می کنند، در حالی که وقتی باید نظر کلی رو گفت که بازی رو تموم کرد و مطمئناً خیلی از کسایی که معترض هستند الان هیچ کدوم از اون نوارها رو گوش ندادند، چون براشون فقط اینکه یه تصویری باشه معنا پیدا کرده حالا کدک باشه و دو صورت که تکون نمی خورن، در حالی که نوارها و کات سین ها مکمل همدیگه هستند.

نوار کاست GZ رو اگه یادتون باشه می دیدید که چقدر تاثیر گذار بود، وقتی برای پیدا کردن PAZ نوار کاست رو باید به اجبار گوش می دادیم ( بعد از نجات چیکو ) متوجه می شدید که فضای صوتی حاکم بر نوار کاست چیزی کمتر از کات سین ها نداره، و می تونه فوق العاده تر باشه، در حالی که می تونید در حال گوش دادن به کاست به بازی هم ادامه بدید و وقفه در بازی ایجاد نخواهد شد. شما تصور کنید قرار یکی از شخصیت های سری رو که دیدنش شما رو هیجان انگیز می کند رو به صورت سوپرایز در فانتوم پین ببینید، وقتی شما صدایش رو در یکی از کات سین ها بشنوید مطمئناً بیشتر هیجان انگیر میشید تا بازی رو ادامه بدید و بهش برسید و شاید شنیدن همین نوار کاست ها شما رو بیشتر مجاب کنه به ادامه داستان ..

این هم فراموش نکنید که اینکار باعث توسعه و تکامل گیم پلی شده ( همین هزینه ای که با استفاده از نوار کاست از ساخت بازی کم شده ) و همونطوری که در MGS4 کات سین ها فوق العاده زیاد بود و گیم پلی محدود تر از این نسخه و خطی و کوتاه تر، این نسخه اومده کار برعکسی رو انجام داده و گیم پلی به طور کامل گسترش داده و از کات سین های طولانی مدتی که شاید برای خیلی ها ( به غیر از فن ها ) خسته کننده بود. اینکه هم بخواید کات سین های طولانی باشه و هم گیم پلی به شکل این نسخه باشه هزینه زیادی در بر خواهد داشت.

به نظر من به هیچ عنوان بازی رو با این پیشینیه ذهنی شروع نکنید که همه گفتند داستان مشکل داره، شما برای خودتون نقد کنید، بازی رو شروع کنید و به اتمام برسونید و بعد نظرتون رو بگید، این نه تنها در مورد متال گیر بلکه در مورد هر بازی دیگه ای باید صدق کنه، چون گفته شدن نکات منفی و تاکید بر اون ها شاید بر روی هر بازیکنی تاثیر بزاره که همش در بازی دنبال نقض باشه و اونقدر بگرده تا یه چیزی پیدا کنه.

اساسا اینارو جز داستان به حساب نمیارن داستان یعنی تصویر انگار سینماس
:d

دقیقاً مشکل همینه چون بیشتر ماها عادت کردیم تا یه چیزی باید برای دیدن باشه و فقط کاست سین برامون مهمه، نه در این بازی بلکه در همه بازی ها شما وفتی آیتم هایی رو پیدا می کنید که شاید یه دست نوشته باشه، یا پیام های صوتی، 90% کسانی که بازی می کنند بلافاصله Skip می کنن و از کنارش عبور می کنن و همین عبور کردن ها + کات سین های طولانی مدت باعث شده که این تغییر به مزاج خیلی ها خوش نیاد.

واقعاً این طور تغییر دادن دل و جرات می خواد که بعد از این همه سال یک بازی رو تبدیل به OW کنی و اونم در اولین تجربه همچین امتیازاتی بگیری اونم در حالی که هیچ خورده ای به کیم پلی و جهان باز شدن بازی نشده و بیشتر انتقادات نسبت به داستان و روند اونه.

این ویدیو رو هم پیشنهاد می کنم ببینید :

ویدیو اجرای ترک کوئیت تم با استفانی ِ عزیز دل :D

watch?v=jbYcToMMLqI


اینم برای کسایی که اطلاع ندارم بگم که اپیزود 29 و 42، به هیچ عنوان از Quiet به عنوان بادی استفاده نکنید اما اگر این کارو کردید به هیچ عنوان Save نکنید، اگر این کارو بکنید تمامی Save ـهای بازی به طور کلی از روی پلتفرم شما ( همه پلتفرم ها را شامل می شود ) پاک خواهند شد و باید بازی را از ابتدا شروع کتید.

 

Fenris Wolf

کاربر سایت
Jan 9, 2009
8,739
نام
شروین
اینم برای کسایی که اطلاع ندارم بگم که اپیزود 29 و 42، به هیچ عنوان از Quiet به عنوان بادی استفاده نکنید اما اگر این کارو کردید به هیچ عنوان Save نکنید، اگر این کارو بکنید تمامی Save ـهای بازی به طور کلی از روی پلتفرم شما ( همه پلتفرم ها را شامل می شود ) پاک خواهند شد و باید بازی را از ابتدا شروع کتید.

همین امروز 400 مگ آپدیت برای نسخه های PS4-PC اومد که این مشکلو فیکس میکنه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر