MGS +1+2+3+4 همشون طوفانی شروع میشن موسیقی هم کاری با ادم میکنه کارستون!. V انطوری نیست.
این خیلی نظر شخصیه، اما باید بگم شخصا مخالفم باهات. 1 و 2 و 3 شروع طوفانی ندارن. البته به نسبت زمان خودشون خوب بودن اما نبود تکنولوژی های لازم و کافی باعث شده بود کوجیما خیلی دستش باز نباشه. اما 4 چرا. شروع وحشتناکی داشت. خصوصا اون قطعه Love Theme.... خیلی هامون هنوز دیالوگ های اسنیک رو حفظیم. یا فضای خسته، حمله متال گرها و .... اما با این حال به نظر من MGSV شروعش به مراتب بهتره. بی نهایت عالی کارگردانی شده. البته باز میگم این خیلی نظر شخصیه. در نتیجه بحثی نمیمونه!
همشون دیالوگهای طولانی کات سینهای طولانی و فوق العاده جذاب داشتن. V اینطوری نیست (من %26 درصد رفتم حدود 20 ساعت، اسنیک 6 خط دیالوگ نداشته :biggrin1
.
یکی از ایراداتی که همیشه به کوجیما وارد میشد همین مبحث کات سین های طولانیه. خیلی ها ایشون رو محکوم میکردن به این که فیلم سازه تا بازی ساز! و اینکه متد 10 دقیقه گیم پلی 10 ساعت کات سین منسوخ شده و دیگه جواب نمیده. کوجیما تو این شماره و با V جواب منتقدهاش رو داده. شخصا به عنوان یه علاقه مند به داستان و داستان گویی که اصلا کارم اینه از این حیث MGSV رو دوست دارم. تغییر سبک روایی و درگیر شدنش با گیم پلی از نظرم بینهایت درسته. من دوست دارم گیم ها با گیم پلی و درگیر با اون داستان بگن نه تو کات سین و زمانی که گیمرها منفعل. دقیقا به همین دلیل مثلا بازی های فامیتو اودا رو دوست دارم. باز این مساله از نظر من جزو نقاط قوت و عالی بازیه نه ضعف.
درمورد اون خط قرمز ماکان، از چه نظر واقعی شده؟ photorealistic شدن منظورته؟
آره دقیقا منظورم آرت استایل بازی هست. وگرنه MGS هیچ وقت تم واقع گرایانه محض نداشته که جزو همون تردمارک های کوجیما و این IP محسوب میشه. اتفاقا چند روز پیش توی گروه داشتم میگفتم. یکی از چیزایی که من توی MGS همیشه دوست داشتم اینه که خیلی خودش رو جدی نمیگیره و علی رغم همه المان های سنگین و فلسفی که توس داستانش داره و موضوعات فوق جدی که انتخاب میکنه باز یه بازی باقی مونده! من این فاصله گذاری تعمدانه رو خیلی دوست دارم. تو بازی شما شخصیت هات درگیر جنگ سرد و بحران های اتمین و وسط یکی از این مبارزات بزرگ میتونی به یه بشکه بالون وصل کنی بفرستیش هوا! یا توی گیر و دار یه جنگ هسته ای و استعمار یه ربات میاد روی پاهاش وایمیسته و شلاق میکشه بیرون!
MGS همیشه به عمد یه سری المان هایی داره که جو بازی رو تعدیل و فانتزی کنه و نزاره بیش از اندازه سنگین بشه. برای همین در عین رئال بودن فانتزیه! و من این رو به شدت میپسندم. شماهارو نمیدونم!