امتیازات Horizon: Forbidden West

پیش‌بینی شما از میانگین امتیازات؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    260
  • نظرسنجی بسته شده است .
این بازی با توجه به چند تریلرگیم پلی ایی که قبل تر نشون دادن، اگر +90 نشه من یکی سر به بیابون میزارم
از اون بخش زیر آبش بگیر تا تنوع رباط ها که به 40 نوع رسیده و باس فایت های گولاخی که نشون داده شد و از اون مهم تر یه سری مکانیزم های جدید که دست مارو در مبارزات بازتر میکنه همگی نوید اینو میدن که گوریلا اینبار حرفه ایی تر و با تجربه تر عمل کرده
حالا بحث گرافیکی و ... که بماند!!

میمونه طراحی مین/ساید کویستا که دیگه خودمون باید تجربه اش کنیم و درست راجبش نظر بدیم
توی بخش داستانی و طراحی کویست ها اگر پیشرفتی داده باشن (که امیدوارم داده باشن) با یک عنوان فک برانداز مواجه خواهیم شد:D


پ.ن: تاپیک نمرات الدن رینگو بزنم یا زوده؟ : )))))))
IMG_20210921_021441.jpg
 
نسخه قبلی که برای من جزو بهترین بازی هایی بود که تجربه کردم
اون اتمسفر و فضا رو بشدت دوست داشتم

اما در مورد نسخه جدید

مشخصه که سازنده ها سعی کردن تمامی ایرادات نسخه قبلی رو برطرف کنن

این خوبه اما یکم شک دارم که آیا بازی در زمینه داستان و گیم پلی اونقدر نوآوری داره که تجربه اش تکراری حس نشه؟

مثلا مبارزه با ربات ها تو همون نسخه اول لذت بخش بود، حالا چندتا مکانیزم هم اضافه بشه، آیا بازم همون تجربه لذت بخش رو داریم؟ امیدوارم! خیلی واسه این بازی هایپم!
 
  • Like
Reactions: Emad47 and AxeL90
نسخه اول رو صرفا یه بازی خوب میدونم نه بیشتر.
بنظرم امتیاز ۸.۵ هم براش بس بود.

ولی این یکی هر چی ازش نشون دادن و گفتن پیشرفت چشمگیر بوده و یه جورایی یاد Uncharted و پیشرفت 1 به 2 میندازه آدمو.

وقتی امتیاز بازیهای این چند وقت اخیر رو میبینم، بطور مثال R&C یا Deathloop یا ... که 87 - 88 شدن، بنظر میاد با توجه به شواهد HFW باید از اینا بالاتر باشه ...

من زیر 90 رو اصلا قابل قبول نمیدونم 😁
موافقم شماره اول به هیچ عنوان کامل نبود اسمش RPG بود ولی نه دیالوگ ها تاثیر داشتند نه صدا گذاری و موشن کپچر npc ها خوب بود نه melee combat خوبی داشت نه ساید کوئست ها از آبکی فراتر میرفت crafting و upgrade هم به ساده ترین شکل ممکن بود. بالاخره اولین کار گوریلا تو این سبک بود. چیزی که بازی رو بالا میکشید طراحی هنری فوق العاده بازی گرافیک تکنیکی و نوآوری در گیم پلی روبات ها بود با این همه، متای ۸۹؛براش زیاد هم بود یعنی Frozen wilds که dlc بود از خود بازی اصلی بیشتر حقش بود. ولی FW جوری که نمایش داشته علاوه بر بر طرف کردن ضعف هایی که بالا گفتم همون گیم پلی عالی نسخه قبل رو بازم چند پله بالاتر برده و به نظر میاد با یک شاهکار ۹۰ + طرفیم. سونی هم با توجه به نحوه نمایش ها به نظر میاد از بازی خیلی راضیه.
 
مسئله دقیقا همین بود که سعی شده بود خوبی ها بقیه بازی ها رو بیارن و کنار هم جمع کنن تا حدی و در نتیجه همین خودش باعث مقایسه میشد ، مثلا سیستم Detective Vision کاملا از روی ویچر 3 پیاده شده بود روی بازی ، یا سیستم بالاروی و پارکور که از اساسینز کرید ها بود ، یا همین سیستم هر دشمنی یک نقطه ضعفی داره که توی فارکرای پریمال اشاره شد بهش اینطوری بود.اینا هیچکدوم بد نیست و اتفاقا به نظرم خیلی هم خوبه که نکات مثبت بقیه بازی هارو بگیره و به ایده خودت اضافه کنی ، در نتیجه فکر می کنم نقد تام چیک اصلا از نظر امتیاز دهی منصفانه نبود ! اما اینکه صرفا یک نقد باعث بشه متا به قول شما از 90 بشه 89 فکر نمی کنم اینطوری باشه.
این سیستم ویچر که میگید و میگن رو من درک نمیکنم:-" قرار باشه از جایی کش رفته باشه، از همون اساسین ها بوده ها:-" یعنی خود ویچرم از اساسین بوده:دی
 
شماره اول بازی برای من جزو بهترین تجربه های نسل قبل بود، نه به خاطر اینکه یه بازی کامل و بی ایراد بودن، چون واقعا خیلی جای کار داشت و به شکل مشخصی صرفا روی کور ایده و بازی تونسته بودن وقت بزارن، برای من دلیل اصلی دوست داشتن Horizon یونیک بودن فلسفه بازی و ذات گشت و گذار در یه دنیای بدوی اما پر از ماشین و ربات های های تک بود. ضعف هایی که من تو نسخه اول دیدم به ترتیب و در وهله اول ضعیف بودن ساختار RPG، ضعف تو ملی کامبت ها (Melee)، ماموریت های جانبی یخ و به صورت کلی محتوای کم برای اکسپلور بود. برای همین فکر میکنم کلا با توجه به پیچیده بودن هسته اصلی بازی فرصت پرداخت به جزییات رو نداشتن و با این همه انقدر کور گیم پلی خوب بود که همه رو حسابی درگیر کنه و امتیازها هم عالی بود.

الان تو H:FW تقریبا به همه این موارد حسابی پرداختن و جهش خیلی خوبی نسبت به شماره اول داشته. ضمن اینکه یه عالم ماشین و ربات جدید هم اضافه کردن و مبارزات حالا خفن تر به نظر میرسن. به نظرم اگه داستان بهتر از قبل باشه و از همون ابتدا بتونه مخاطب رو درگیر کنه و بکشونه تو بازی، یه پکیج کامله.

من به امتیاز +93 رای دادم، چون بیشتر دوست دارم که به این نمره برسه:دی در کل امیدوارم گوریلا به چیزی که حقشو برسه و ما فن های هورایزن هم بتونیم حسابی از یه بازی خوب لذت ببریم.
 
مسئله دقیقا همین بود که سعی شده بود خوبی ها بقیه بازی ها رو بیارن و کنار هم جمع کنن تا حدی و در نتیجه همین خودش باعث مقایسه میشد ، مثلا سیستم Detective Vision کاملا از روی ویچر 3 پیاده شده بود روی بازی ، یا سیستم بالاروی و پارکور که از اساسینز کرید ها بود ، یا همین سیستم هر دشمنی یک نقطه ضعفی داره که توی فارکرای پریمال اشاره شد بهش اینطوری بود.اینا هیچکدوم بد نیست و اتفاقا به نظرم خیلی هم خوبه که نکات مثبت بقیه بازی هارو بگیره و به ایده خودت اضافه کنی ، در نتیجه فکر می کنم نقد تام چیک اصلا از نظر امتیاز دهی منصفانه نبود ! اما اینکه صرفا یک نقد باعث بشه متا به قول شما از 90 بشه 89 فکر نمی کنم اینطوری باشه.
خوب مثل فارکرای پریمال که ۲۰۱۶ اومد ، تو نمایش اولیه هورایزن تو ۲۰۱۵ هم این نقطه ضعف و کنده شدن قطعات ضعیف تو بازی وجود داشت ، یعنی خودش نشون میده اطلاعات نقاد چقدر ضعیف بوده و اینکه چقدر بازی ها رو دنبال میکرده ۔۔۔۔ بعدشم ، نمرشون که ۷،۸ نبود ،۶و۵ بوده که قشنگ یکی دو نمره متا رو پایین میکشن ۔۔۔۔

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

نقد یه پکیج کلی از اثر رو به تصویر میکشه ،، یعنی اینکه بیای بنویسی این ایراد رو داشت این ایراد رو داشت ، پس باید نمرش کمتر میشد، یا این بخشش تو فلان بازی بهتر بود ، اون بخشش تو یه بازی دیگه ، امیدوارم هیچ کس ، هیچوقت با همچین ذهنیتی برای نقد دست به قلم نشه ۔۔۔

اگه برای نقد نوشتن و امتیاز دادن دنبال ایرادات بگردیم نه نقاط قوت و خوبی های کار ، خوب به راحتی میشه از تمام بازی ها ایراد بیرون کشید و ازشون نمره کم کرد ، من همین جا حداقل یک صفحه ایراد از ویچر ۳ میتونم بنویسم که در مقابل پکیج کلی ویچر واقعا کم اهمیتن
 
قاعدتا با هر متر و معیاری نگاه کنیم بازی از نسخه اول بهتر و کاملتره پس باید بالاتر از 89 نسخه اول بشه.از اونور همونجور که نیما گفت وقتی بازی مثل رچت یا دثلوپ 88 میگیرن قطعا این باید بالاتر باشه.مثلا رچت بیشتر یه شوکیس گرافیکی برای ps5 بود و محتوای خاصی یا انقلابی تو ضمینه خاصی نداشت ولی توسط منتقدها تحویل گرفته شد .
واقعا امیدوارم بالای نود بشه چون گوریلا حقشه
 
قاعدتا با هر متر و معیاری نگاه کنیم بازی از نسخه اول بهتر و کاملتره پس باید بالاتر از 89 نسخه اول بشه.از اونور همونجور که نیما گفت وقتی بازی مثل رچت یا دثلوپ 88 میگیرن قطعا این باید بالاتر باشه.مثلا رچت بیشتر یه شوکیس گرافیکی برای ps5 بود و محتوای خاصی یا انقلابی تو ضمینه خاصی نداشت ولی توسط منتقدها تحویل گرفته شد .
واقعا امیدوارم بالای نود بشه چون گوریلا حقشه
Screenshot_۲۰۲۲۰۲۱۲-۱۲۰۳۳۱.jpg

Screenshot_۲۰۲۲۰۲۱۲-۱۱۵۹۵۸.jpg

بعضی مواقع شیرین کاری منتقد ها رو نمیشه با منطق تعریف کرد
 
  • Like
Reactions: Bellic and Taha75
View attachment 244238

View attachment 244239

بعضی مواقع شیرین کاری منتقد ها رو نمیشه با منطق تعریف کرد
اون که صد درصد همیشه یکسری عقده ای هستند که گند بزنن به متا .سر لست 2 یادمون نرفته بازی متای 96 داشت بعد که اون حواشی پیرامون بازی شکل گرفت تا 93 اومد پایین .درصورتی که حقش حداقل 95 بود
 
نسخه اول هورایزن در کنار گاو تاپ 1 نسل قبل من هستن. از همون اولی که تریلر بازی ، کانسپتش ، اون صدای فوق العاده Julie Elven رو شنیدم کلا مجذوبش شدم. یادمه زمان لانچ بازی حدود 5 ساعت دم یه مغازه منتظر بودم که دیسک رو بیاره و بتونم بخرم. گیم پلی نسخه اول به شدت گیمر رو میخکوب میکرد و انقد هیجان مبارزات بالا بود که خاموش کردن کنسول رو سخت میکرد از طرفی هرچی جلوتر میرفتیم سلاح های بهتری میگرفتیم و دوس داشتیم راه های جدید تر رو واسه مبارزه امتحان کنیم. نسخه اول از نظر داستان هم چندجا سوپرایزمون کرد و حالا تو نسخه دوم باز تر هم شده. گذشته از همه این ها نقطه قوت هورایزن گرافیک هنری فوق العادش هستش که با توجه قدرت نسل جدید حسابی میتونه فک براندازمون کنه. با توجه به تریلرها تو همه زمینه ها پیشرفت داشته و اگه دوباره یکی از منتقدها نیاد بگه " زِه کمان Aloy دیر کشیده میشد پس 3 نمره کم " میتونه متا +90 رو بگیره. واقعا ساخت یه بازی اوپن وورلد با توجه به دور کاری خیلی دشواره.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or