موافقم شماره اول به هیچ عنوان کامل نبود اسمش RPG بود ولی نه دیالوگ ها تاثیر داشتند نه صدا گذاری و موشن کپچر npc ها خوب بود نه melee combat خوبی داشت نه ساید کوئست ها از آبکی فراتر میرفت crafting و upgrade هم به ساده ترین شکل ممکن بود. بالاخره اولین کار گوریلا تو این سبک بود. چیزی که بازی رو بالا میکشید طراحی هنری فوق العاده بازی گرافیک تکنیکی و نوآوری در گیم پلی روبات ها بود با این همه، متای ۸۹؛براش زیاد هم بود یعنی Frozen wilds که dlc بود از خود بازی اصلی بیشتر حقش بود. ولی FW جوری که نمایش داشته علاوه بر بر طرف کردن ضعف هایی که بالا گفتم همون گیم پلی عالی نسخه قبل رو بازم چند پله بالاتر برده و به نظر میاد با یک شاهکار ۹۰ + طرفیم. سونی هم با توجه به نحوه نمایش ها به نظر میاد از بازی خیلی راضیه.نسخه اول رو صرفا یه بازی خوب میدونم نه بیشتر.
بنظرم امتیاز ۸.۵ هم براش بس بود.
ولی این یکی هر چی ازش نشون دادن و گفتن پیشرفت چشمگیر بوده و یه جورایی یاد Uncharted و پیشرفت 1 به 2 میندازه آدمو.
وقتی امتیاز بازیهای این چند وقت اخیر رو میبینم، بطور مثال R&C یا Deathloop یا ... که 87 - 88 شدن، بنظر میاد با توجه به شواهد HFW باید از اینا بالاتر باشه ...
من زیر 90 رو اصلا قابل قبول نمیدونم![]()
این سیستم ویچر که میگید و میگن رو من درک نمیکنممسئله دقیقا همین بود که سعی شده بود خوبی ها بقیه بازی ها رو بیارن و کنار هم جمع کنن تا حدی و در نتیجه همین خودش باعث مقایسه میشد ، مثلا سیستم Detective Vision کاملا از روی ویچر 3 پیاده شده بود روی بازی ، یا سیستم بالاروی و پارکور که از اساسینز کرید ها بود ، یا همین سیستم هر دشمنی یک نقطه ضعفی داره که توی فارکرای پریمال اشاره شد بهش اینطوری بود.اینا هیچکدوم بد نیست و اتفاقا به نظرم خیلی هم خوبه که نکات مثبت بقیه بازی هارو بگیره و به ایده خودت اضافه کنی ، در نتیجه فکر می کنم نقد تام چیک اصلا از نظر امتیاز دهی منصفانه نبود ! اما اینکه صرفا یک نقد باعث بشه متا به قول شما از 90 بشه 89 فکر نمی کنم اینطوری باشه.
خوب مثل فارکرای پریمال که ۲۰۱۶ اومد ، تو نمایش اولیه هورایزن تو ۲۰۱۵ هم این نقطه ضعف و کنده شدن قطعات ضعیف تو بازی وجود داشت ، یعنی خودش نشون میده اطلاعات نقاد چقدر ضعیف بوده و اینکه چقدر بازی ها رو دنبال میکرده ۔۔۔۔ بعدشم ، نمرشون که ۷،۸ نبود ،۶و۵ بوده که قشنگ یکی دو نمره متا رو پایین میکشن ۔۔۔۔مسئله دقیقا همین بود که سعی شده بود خوبی ها بقیه بازی ها رو بیارن و کنار هم جمع کنن تا حدی و در نتیجه همین خودش باعث مقایسه میشد ، مثلا سیستم Detective Vision کاملا از روی ویچر 3 پیاده شده بود روی بازی ، یا سیستم بالاروی و پارکور که از اساسینز کرید ها بود ، یا همین سیستم هر دشمنی یک نقطه ضعفی داره که توی فارکرای پریمال اشاره شد بهش اینطوری بود.اینا هیچکدوم بد نیست و اتفاقا به نظرم خیلی هم خوبه که نکات مثبت بقیه بازی هارو بگیره و به ایده خودت اضافه کنی ، در نتیجه فکر می کنم نقد تام چیک اصلا از نظر امتیاز دهی منصفانه نبود ! اما اینکه صرفا یک نقد باعث بشه متا به قول شما از 90 بشه 89 فکر نمی کنم اینطوری باشه.
قاعدتا با هر متر و معیاری نگاه کنیم بازی از نسخه اول بهتر و کاملتره پس باید بالاتر از 89 نسخه اول بشه.از اونور همونجور که نیما گفت وقتی بازی مثل رچت یا دثلوپ 88 میگیرن قطعا این باید بالاتر باشه.مثلا رچت بیشتر یه شوکیس گرافیکی برای ps5 بود و محتوای خاصی یا انقلابی تو ضمینه خاصی نداشت ولی توسط منتقدها تحویل گرفته شد .
واقعا امیدوارم بالای نود بشه چون گوریلا حقشه
اون که صد درصد همیشه یکسری عقده ای هستند که گند بزنن به متا .سر لست 2 یادمون نرفته بازی متای 96 داشت بعد که اون حواشی پیرامون بازی شکل گرفت تا 93 اومد پایین .درصورتی که حقش حداقل 95 بودView attachment 244238
View attachment 244239
بعضی مواقع شیرین کاری منتقد ها رو نمیشه با منطق تعریف کرد