Half-Life Alyx
ناشر: Valve
سازنده: Valve
سبک: FPS - VR
پلتفرم: Microsoft Windows
تاریخ عرضه: 23 مارس 2020
متاکریتیک | اوپن کریتیک
94 | 93
آخرین ویرایش:
دومی رو دیدم گفتم عکس مقایسه ایی چیزی با واقعیته و بعد عکسای دیدم متوجه شدم اونم ingameاهه!
نه تنها باید 2 بار (برای هر چشم) رندر بشه هر فریم، بلکه رزولوشن 1080P خیلی کمه و فریم ریت هم به هیچ عنوان نباید کمتر از 60 بشه و گرنه همه حالت تهوع می گیرن و 5 دقیقه بیشتر نمی تونن بازی کنن. حتی 60 فریم هم کمه و بالای 90 ایده آله این رو هم مد نظر داشته باشید موقع دیدن اسکرین ها و ویدیو هامن یادمه زمانی که این موج واقعیت مجازی داشت وارد صنعت بازی میشد، همین چند سال پیش یه مطلبی در موردش خوندم که می گفت بازی های واقعیت مجازی، دو بار پردازش میشن. دلیل اینکه از لحاظ گرافیکی پایین تر از بازی های عادی هستند هم همینه.
اما چیزایی که از Half-Life Alyx دیدم واقعا هوش از سرم برد. این بازی به خودی خود یه بنچمارکه. قدرت موتور سورس هست که چنین گرافیکی رو روی واقعیت مجازی پیاده کرده و این گرافیک رو برای سیستم های گیمینگ فعلی بهینه کرد، من فکر نمی کردم یه بازی VR بتونه چنین جزئیاتی ارائه بده.
به هر حال، اجرای این بازی قطعا سیستم به شدت قدرتمندی رو میطلبه، از طرف دیگه اصلا بعید میدونم چنین چیزی رو واقعیت مجازی، بخاطر بار پردازشی بالا، رو کنسول های نسل بعدی هم ممکن باشه.
ای گفتیValve believes Half-Life: Alyx will be modded to play without VR
عاشق این آزادی عمل دادن ولو به کامیونیتش هستم اینو مقایسه کنید با یکی مثل T2 که دم ماد ساز ها رو یکی پس از دیگری قیچی میکنه یـ وقت به فروش بازیاش ضربه نخوره !!
راستی این بلک مسا سیستم حرکتیش چطوریه؟ Bhop داره؟ چون بازی سورس انجین بدون بانی جامپ نمی شه اصلاای گفتی
ملت داشتن یه ماد تکسچر واسه rdr 1 رو rpcs3 توسعه میدادن گرفت بستشون T2
ولی ولو کلا اجازه داد که پروژه بلک مسا ساخته شه و حتی به فروش بره تو خود استیم
واقعا این بلک مسا شاهکاره من نسخه یک رو تا وسطاش رفته بودم ولی خب چون خیلی قدیمی شده بود رو اعصابم بود گرافیک بازیش و بی خیالش شدم
ولی بلک مسا رسما یک ریمستر تمام عیار هلف لایف یکه که به همه چی وفادار مونده اگر شرکت دیگه بود می تونست تحمل کنه بازی رو کس دیگه جز خودش ریمستر کنه؟ قطعا نه!
گرفتن با دکمست (رو کنترل های مخصوص) اینجوری نیست که اجسام رو با انگشتای دستت مثل واقعیت بگیری VR میاد کف دست رو شناسایی میکنه و به نسبت جایی که با کف دست همخونی داره با فشردن دکمه اجسام رو تو بازی به دست میگیره فقط خود VR ولو (Index) یـ قابلیت داره میتونه حرکت انگشت ها رو هم شناسایی کنه که واسه اشاره کردن یا زدن دکمه با انگشت اشاره بتونی ازش استفاده کنیاقا یکی به ما توضیح میده جریان این حرکات و فیزیک وحشتناک بالای بازی چطوریه
باید وی ار چه وسایلی داشته باشه که اینطور باهاش کار
چون انگاری میشه با هر دوتا دستت هر وسیله ای داخل بازی رو هست رو تست کنی انگاری هردوتا دست به صورت مجزا کار میکنن
خب اگه هر دوتا دستت درگیر باشه بعد چطوری باید حرکت کنی داخل بازی؟
من کلا از وی ار سر درنمیارم
این کنترلر های valve index هستن که سنسور های لازم قابلیت ردیابی/شبیه سازی انگشت ها رو دارن، یعنی هر انگشتی رو تکون بدید توی بازی هم اون انگشت تکون میخورهاقا یکی به ما توضیح میده جریان این حرکات و فیزیک وحشتناک بالای بازی چطوریه
باید وی ار چه وسایلی داشته باشه که اینطور باهاش کار کرد
چون انگاری میشه با هر دوتا دستت هر وسیله ای داخل بازی رو هست رو تست کنی انگاری هردوتا دست به صورت مجزا کار میکنن
خب اگه هر دوتا دستت درگیر باشه بعد چطوری باید حرکت کنی داخل بازی؟
من کلا از وی ار سر درنمیارم
ولو بی نظیره اخیرا ازش نا امید شده بودم چون خیلی وقت بود بازی نداده بود و البته اخرین دسته گلش ارتیفکت بود که یه بازی pay 2 pay بودValve is 'looking forward' to mods that remove VR from Half-Life: Alyx | PC Gamer
In an interview with VGC, Valve's Robin Walker, lead designer of Team Fortress 2 and programmer on Half-Life: Alyx, says a mod that removes VR from HL:A isn't a bad idea at all.
"As a result, what I’m confident will happen is that when people get that butchered version, and they’ll have lost all the things that we’ll have got from moving to VR, they will then understand very clearly why we made that choice," Walker said.
"There’s a part of me that’s eager for people to be able to have that experience and realise, oh, now I get it. Now I see everything we lost in that transition back to non-VR and I understand why they did it."
بدون شک یکی از بهترین راههای تبلیغ نسخه واقعیت مجازی بازی خواهد بود. صد در صد افراد بیشتری بعد از تجربهی نسخه ماد شده، به سمت واقعیت مجازی خواهند رفت. خوشبختانه Valve حتی ابزار رفتن به سمت واقعیت مجازی رو هم آسانتر کرده و به لطف هدست ایندکس خودش، افراد بیشتری به راحتی دسترسی بهش خواهند داشت."As a result, what I’m confident will happen is that when people get that butchered version, and they’ll have lost all the things that we’ll have got from moving to VR, they will then understand very clearly why we made that choice," Walker said.