امتیازات Forza Motorsport

  • Thread starter Thread starter Z-fan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

پیش بینی نمرات بازی


  • مجموع رای دهنده‌ها
    186
  • نظرسنجی بسته شده است .

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Fw_gl0DWcAA1CNt.jpg

Forza_Motorsport_new_logo.png

ناشر: Xbox Game Studios
سازنده: Turn 10 Studios
سبک: Racing Simulator
تاریخ عرضه: 10 اکتبر 2023
پلتفرم ها: Xbox Series X|S, PC


مــتاکریتیک | اوپن‌کریتیک
84 | 84


1696442704085.png
1696442728145.png
1696442661038.png

===========================================​


پیام مدیریت: هر گونه ترول، بحث مقایسه ای و پست GT vs Forza = بن مستقیم از بازی سنتر

ایمبارگو بازی در تاریخ ۴ اکتبر ۱۰:۳۰ صبح برداشته خواهد شد.

پ.ن: یک دونه تاپیک نمرات استارفیلد بس بود برامون. اینجا به هم دیگه احترام بذاریم.
 
آخرین ویرایش:
View attachment ssstwitter.com_1696440172991.mp4

DF :
- نسبت به نمایش ها ٬ بازی downgrade شده و RT اونجوریکه تبلیغ شده بود حتی توی نسخه pc و ۳۰ فریم sx وجود نداره .
- ریفرش cube map ها فقط ۳۰ فریم هست و یدونه cube map رو برای همه ی ماشین ها بدون توجه به جای ماشین ها کپی پیست کردن .
- چندبار بازی براشون کرش کرده و مشکلات گرافیکی مثل reflection خراب و wash out شدن تصویر تجربه کردن .
 
View attachment 312735

DF :
- نسبت به نمایش ها ٬ بازی downgrade شده و RT اونجوریکه تبلیغ شده بود حتی توی نسخه pc و ۳۰ فریم sx وجود نداره .
- ریفرش cube map ها فقط ۳۰ فریم هست و یدونه cube map رو برای همه ی ماشین ها بدون توجه به جای ماشین ها کپی پیست کردن .
- چندبار بازی براشون کرش کرده و مشکلات گرافیکی مثل reflection خراب و wash out شدن تصویر تجربه کردن .
اینو چرا اینجا گذاشتی مگه خودش تاپیک نداره؟
 

نقد DF خیلی خوب بود. بجز دو سه تا مشکل، بازی یکی از بهترین گرافیک های ریسینگ رو داره.

پرفورمنس ۶۰ لاک هست که تو بقیه بازیای ریسینگ نمیبینید. تازه بماند دوتا ماد RT همزمان فعاله و ۶۰ فریمه، و DF تو بیلد قبلی هم تعریف کرده بود. نمیبینید چنین چیزی توی بازیای کنسولی .....

مشکلات بازی رو میگه با چندتا آپدیت حل میشه. تعدادی از مشکلات بیلد preview رو هم حل کردند.

اون مشکل washed out هم یه باگ گاما هست که احتمالا بزودی حل میشه.
 
پرفورمنس ۶۰ لاک هست که تو بقیه بازیای ریسینگ نمیبینید.
تو کدوم یکی از بقیه بازیا ریسینگ ۶۰ فریم لاک نداشتیم ؟
تا جایی که یادم میاد FM اولین بازی هست که مود ۳۰ فریم رو به sim racing ها اضافه کرده .
 
آخرین ویرایش:
View attachment 312735

DF :
- نسبت به نمایش ها ٬ بازی downgrade شده و RT اونجوریکه تبلیغ شده بود حتی توی نسخه pc و ۳۰ فریم sx وجود نداره .
- ریفرش cube map ها فقط ۳۰ فریم هست و یدونه cube map رو برای همه ی ماشین ها بدون توجه به جای ماشین ها کپی پیست کردن .
- چندبار بازی براشون کرش کرده و مشکلات گرافیکی مثل reflection خراب و wash out شدن تصویر تجربه کردن .
Df یه کلمه هم از بازی تعریف نکرده؟
من نمیدونم با نصفه کار کردن خبر چی به شما میرسه ولی کاش ارزش داشته باشه.
 
تو کدوم یکی از بقیه بازیا ریسینگ ۶۰ فریم لاک نداشتیم ؟
1000002430.jpg
1000002431.jpg
از 13.30 به بعد رو ببینید
لازم به ذکره میگه این فریم با دوتا مد RT همزمان هست و شما تو بازی ریسینگی چنین چیزی ندیدید تا حالا.

1000002432.jpg

1000002433.jpg
 
آخرین ویرایش:
Df یه کلمه هم از بازی تعریف نکرده؟
من نمیدونم با نصفه کار کردن خبر چی به شما میرسه ولی کاش ارزش داشته باشه.
دی اف اول از همه از مقایسه فورتزا موتوراسپورت جدید با فورتزا 7 شروع می‌کنه. بازی از نظر نورپردازی که الان داینامیک هست و شاخ و برگ درخت‌ها از فورتزا 7 بهتر شده ( فورتزا 7 درختاش دو بعدی بودن) پیست‌ها گاها تحت تاثیر یه اورهال قرار گرفتن ولی جاهایی وجود داره که خیلی تغییرات زیاد نیست. تماشاچی‌های فورتزا جدیده عین جی تی 7 سه بعدی شدن ( فورتزا 7 دو بعدی بودن) ولی تعدادشون کمتر شده شاید به خاطر اپتیمایز بهتر.
چون به جای تکنیک MSAA که داخل فورتزا 7 بود از TAA استفاده کردن تصویر تمیزتری رو ارائه میده.
فورتزا از ترکیب چندتا تکنیک برای رفلکشن ها استفاده میکنه:
1. کیوب مپ
2. SSR
3. پلنر رفلکشن
4. ری تریس رفلکشن

کیوب مپ برای ترک اسلاید رفلکشن یا محیطهای اطراف استفاده میشه که همیشه به صورت 30 فریم اپگرید میشه و گاهی می‌بینین که یک رفلکت روی بدنه همه ماشین‌ها تکرار میشه.
ریل تایم کیوب مپ برای بیشتر رفلکشن‌های بنده ماشین
اس اس ار برای کف زمین خیس
پلنر رفلکشن برای آینه ماشین تو حالت کاکپیت
ری تریس برای بدنه ماشین‌ها استفاده شده اونم برای رفلکشن خود ماشین ها و بقیه ماشین ها نه «محیط»
یه ری تریس محدود برای بعضی شیشه‌های کنار پیست‌ها وجود داره که تو مود کوالیتی سری ایکس عه فقط( مثلا شیشه‌های کنار شروع پیست)
سایه‌ها به صورت 15 فریم آپگرید میشن.

بعد از این‌ها میره سراغ مقایسه با نمایش اولیه و میگه نمایش اولیه ری تریس گسترده‌تری داشت و جلوتر بود.
بعد میگه بازی فعلی خوب هست ولی در حد انتظاراتی که خودش ایجاد کرد نیست.
جان لنیمن سر پریویو یه نکته دیگه راجب ری تریس میگه و میگه که ری تریس برای اجسام شیشه مانند هست بیشتر که اونقدر هم سنگین نیست و در مقام مقایسه میگه که ری تریسی که جی تی 7 توی ریپلای‌ها ارائه میده شامل اجسام Rough هم میشه و سنگین‌تر هستش.

فریم توی همه مودها پایدار هست.
نسخه سری اس دارای دو مود 1080 60 فریم و 1440 30 فریم هست که یک مقدار بلوری هستن و نسبت به سری ایکس ناامید کنندست.
سری ایکس هم دارای سه مود کوالیتی و پرفورمنس و ار تی پرفورمنس هست.
ارتی پرفورمنس و کوالیتی دارای آرتی رفلکشن و RTAO هستن. مود پرفورمنس آرتی فقط از ارتی رفلکشن برروی بدنه ماشین پشتیبانی میکنه و اونم فقط برای رفلکت خود ماشین و ماشین‌های دیگه هست ولی مود کوالیتی شامل رفلکشن روی شیشه‌های کنار شروع پیست هم میشه که قبلا اشاره کردم.

سعی کردم خیلی کامل باشه.
جان لنیمن گفت که مقایسه با جی تی 7 رو میره سراغش ولی داخل نوامبر.
 
بازی رو تو سنگین ترین شرایط مثل طوفان و بارون هم تست کردند و کوچکترین افت فریمی نداره. خود DF هم میگه معمولا تو اینجور صحنه ها بقیه ریسینگ ها ( :) ) افت فریم دارن، ولی اینجا نمیبینیم. که البته راست میگه و ویدیوهاش موجوده که تا ۴۰ فریم میان پایین ولی خب اینجا بذارم پاک میشه:D
نکته بعدی اینکه اعمال دو نوع RT رو در گیم پلی (نه در ریپلی ها) روی کنسول یک accomplishment میدونن و تحسین کردند. فکر میکنم فعلا تنها ریسینگی باشه رو کنسول ها اینکار رو میکنه.

پ.ن: دیدم عزیزان نکات منفی رو گلچین کردن فقط، گفتم منم نکات مثبت رو بنویسم تعادل برقرار بشه:D
 

نقد DF خیلی خوب بود. بجز دو سه تا مشکل، بازی یکی از بهترین گرافیک های ریسینگ رو داره.

پرفورمنس ۶۰ لاک هست که تو بقیه بازیای ریسینگ نمیبینید. تازه بماند دوتا ماد RT همزمان فعاله و ۶۰ فریمه، و DF تو بیلد قبلی هم تعریف کرده بود. نمیبینید چنین چیزی توی بازیای کنسولی .....

مشکلات بازی رو میگه با چندتا آپدیت حل میشه. تعدادی از مشکلات بیلد preview رو هم حل کردند.

اون مشکل washed out هم یه باگ گاما هست که احتمالا بزودی حل میشه.
مهم ترین قسمتش همونه که بازی اصلا شبیه اون چیزی که تو نمایش گیمپلی اول بازی نشون دادند نیست. بازی تو حالت RT داینامیک رزولوشن 1584p که تا 1080p هم افت داره. حتی تو مورد پرفورمنس هم بازی 4k داینامیکه .
حتی تو مود پروفورمنس بازهم ریپلی ها ۳۰ فریمه.
ری تریس تو بازی یه چیز خیلی محدود شده هست .
بطور خلاصه:

❎XSX 1584p (1080p Lowest)
❎RT only works with cars reflecting each other during 60fps gameplay.
❎Empty Grandstands
❎15fps Shadows
❎30fps Cube Maps
❎Single Cube Map for all Cars
❎Cube Maps, Planar & used for 99% of Reflections
❎Faked Cloud System

اینها چیزیه که DF میگه ترولی در کار نیست.
 
مهم ترین قسمتش همونه که بازی اصلا شبیه اون چیزی که تو نمایش گیمپلی اول بازی نشون دادند نیست. بازی تو حالت RT داینامیک رزولوشن 1584p که تا 1080p هم افت داره. حتی تو مورد پرفورمنس هم بازی 4k داینامیکه.
حتی تو مود پروفورمنس بازهم ریپلی ها ۳۰ فریمه.
ری تریس تو بازی یه چیز خیلی محدود شده هست .
بطور خلاصه:

❎XSX 1584p (1080p Lowest)
❎RT only works with cars reflecting each other during 60fps gameplay.
❎Empty Grandstands
❎15fps Shadows
❎30fps Cube Maps
❎Single Cube Map for all Cars
❎Cube Maps, Planar & used for 99% of Reflections
❎Faked Cloud System

اینها چیزیه که DF میگه ترولی در کار نیست.
مهمترین قسمت رو شما تشخیص میدی؟
1000002435.jpg
1000002434.jpg

اون مواردی که به صورت لیست گفتی رو جایی نشنیدم بگه که مشکله. صرفا داره جزئیات فنی رو با عدد میگه . هر وقت با بقیه بازیای این سبک مو به مو بررسی شد و اونا بهتر بودن، اون موقع مشکل حساب میشه.
 
اين نسل يا كنسولا يه مشكلى دارن يا سازنده ها تواناييشون بنا به هر دليل محدود شده،وگرنه اين همه محدوديت و ايراد فنى دليل ديگه ايي نميتونه داشته باشه. ربطى هم نداره مربوط به كدوم پلتفرم باشه.
بدى كار اينجاس خودشون قبل عرضه يه حرفايي ميزنن بيخود حساسيت ايجاد ميكنن.
 
نخیر جناب تو این ویدیو به صراحت میگه:
امتیازات Forza Motorsport
عزیزم، میدونم میگه. ولی باید مقایسه شه ببینیم بقیه بازیای این سبک چه کردن. که ویدئوی اونم میااد. اگه اونام تو این موارد سرتر بودن هرچی میخوای بگو. وگرنه به نقطه ضعف باشه هر بازی ریسینگی میتونه کلی نکته منفی داشته باشه تو نگاه اول. ولی تو مقایسه بهتر معلوم میشه کی به کیه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or