امتیازات Bleeding edge

BitsandBytes

we will not falter, we will not fail!
کاربر سایت
Sep 2, 2012
3,985
نام
Mohammad
header.jpg


Initial release date: June 27, 2019
Mode(s): Multiplayer
Director(s): Rahni Tucker
Developer: Ninja Theory
Genre: Multiplayer online battle arena
Platforms: Xbox One, Microsoft
Windows, Windows 10
امتیازات این عنوان انحصاری شرکت مایکروسافت:

Metro GameCentral: 7/10

Eurogamer Italy: 7/10

Twinfinite: 6/10

Gamerheadquarters 6.7/10

TheGamesMachine (Italian) 6.8/10

Game Revolution 6/10

IGN Brasil (Portugese) - 7.5/10

Laptopmag - 7/10

Gameliner.NL (Dutch) - 6/10

IGN Italia (Italian) - 7.5/10

Spaziogames (Italian) - 7.3/10

TrueAchievements - 7/10

IGN España (Spanish) - 7/10

IGN Portugal: 7/10


xbox era: 7.5/10

GOTgame: 7.5/10

Hobby Consolas (spanish): 7.2/10

ign: 7/10 review in progress

AltChar:7/10

Destructoid: 65/100


Tuttotek (Italian) 7/10
Bleeding Edge Review –

ThisGenGaming
7.5/10
Bleeding Edge Review- Attack of

the Fanboy
6/10
Gamereactor Español

(Spanish)
7/10
Bleeding Edge Review – On the

Edge of Glory
7/10


20200327_130239-552x272.jpg
 
آخرین ویرایش:

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
والا مایکرو حداقل در زمینه گیم جلو والو حالا مارمولک نگیم ولی قطعا به پای تاثیرگذاری و نفوذ والو نمیرسه:D

از لحاظ پشتیبانی منظورم بود :D... کیفیت ساخت که آقامون والو کنار نینتندو و راکستار جز انگشت طلاهان :D به هر چی دست بزنن طلا میشه

و خب با این دید میشه Antem رو هم توجیح کرد بگیم مخاطب خودش رو داره نباید گیر داد بهش

نه جدا این رو نمیشه گفت، چون اون بازی حتی Roadmap درست درمون هم نداره :| و خب فن بیس اش هم به اندازه کافی عصبانی هستند و رسما هیچ خبر خوبی نه از سابردیت اش میاد نه از پایگاه های خبری بی طرف...
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
همین الان که بحث GaaS و والو شد اینم یادم اومد که همین امروز یا دیروز بود، گفتن بنا دارن Artifact رو ریبوت کنن
You guys Feeling Deja Vu? :D
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
من یک چیزی بگم مایکروسافت اومده چندتا استودیو خریده و با شعار ازادی عمل و اینکه دخالتی نمیکنیم تو کارشون معرفیشون کرد. ولی خب این تا حدودی مسخره است و امیدوارم که بیشتر شعار تبلیغاتی باشه! شما نمیتونی یک مجموعه ای رو زیر نظر خودت بگیری که با اسم و رسمت بازی بدن بیرون ولی خودت هیچ دخالتی توی کیفیت محتوا نکنی! چراکه نتیجه اون خروجی مستقیما روی تو داره تاثیر میذاره! من نمیدونم مایکروسافت دقیقا سیاستش نسبت به استودیوهاش چیه ولی اگه بخواد با این روند بره که هرچی استودیوهاش خواستن بسازن بی بروبرگشت قبول کنه چندان جالب نیست و نتیجه عکس میده. مثلا این BE چیه که قبول کردن منتشرش کنن؟! یا اون بازی ابزدین به اسم گراندد؟! اینا همش روی دید مخاطب تاثیر میذاره. نمیگم همش بازی های aaa بودجه بالا بسازن ولی حداقل خروجی باید یه استانداردی در حد اندازه ی XGS داشته باشه! نه اینکه هرچی پروژه مونده و نمونده بدی بیرون!
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
AAAA چیه دیگه؟

اتفاقا عقل سالم میگه که نینجا تئوری تو نسل بعد باید تبدیل به یه AAA ساز بشه، اینا پتانسیلشو دارن. حالا یه نفر تو استودیو گفته نمی خوایم بازی گنده بسازیم؟ اینجاس که باید مدیریت وارد بشه به نظرم، مایکروسافت که سابقه خوبی تو اعمال نفوذ بیخود رو استودیوهاش داره، اینجا اتفاقا درستش اینه که وارد بشه، البته قبلش استودیو باید ارتقا پیدا کنه، بزرگ بشه و سرمایه در اختیارش قرار بگیره! نینجا تئوری می تونه یه استودیو اکشن ادونچر AAA ساز بشه، مایکروسافت هم اتفاقا به همین برای نسل بعد نیاز داره تا یه استودیو کوچیک AA ساز که تو نسل بعد گم میشه!

استودیویی مثل Playdead ،Moon، that Game Company و امثال اینها بهتره که کوچیک کار کنن، صنعت بازی به اینها نیاز داره که همین روند رو ادامه بدن اما نینجا تئوری نه، نینجا پتانسیل AAA ساختن داره و باید تغییر کنه.

اینکه یه سری میگن Bleeding edge پروژه دلی نینجا بوده دلیل نمیشه! همین پروژه دلی اگر مایکروسافت بالا سرشون نبود می تونست استودیو رو به مرز ورشکستگی ببره. Bleeding edge هر چقدر هم پروژه کوچیکی باشه، یه انتخاب باطل و محکدوم به شکسته! منِ گیمر با عقل ناقص میگم که این بازی همینجا فراموش میشه، اگر مایکروسافت مدیریتی درستی رو استودیوهاش داشت اصلا این بازی نباید عرضه میشد.

اصلا نمیشه وضعیت استودیوهای فرست پارتی سونی با مایکروسافت رو مقایسه کرد! شما ببینید برای مثال گوریلا، اول نسل قطعا به درخواست سونی اومدن یه بازی ساختن به اسم killzone shadow fall، این بازی فراموش شد اما آیا شکست خورد؟ اصلا رسالت بازی چی بود؟ تا 3، 4 سال تو تمام ابزارهای بازاریابی های PS4 این بازی وجود داشت چرا؟ چون بنچمارک کنسول بود و چقدر موفق کار کرد؟ به نظر این بازی شکست نخورد.
چی سر گوریلا اومد؟ سونی بهشون میدون داد، رفتن سراغ یه ایده بزرگ، جذاب و امیدوار کننده، بازی شد هورایزن. بعد چی شد؟ گوریلا از نظر منابع انسانی بیش از دوبرابر بزرگ تر شد.

همین روند رو با رایز کرایتک مقایسه کن. یه پروژه آشفته که کرایتک رو به خاک سیاه نشوند.

کیلزون شادو فال! یک شکست کامل بود و اون امار فروش میلیونی ای که براش ثبت شده به واسطه فروش اجباری بازی در کنار PS4 در فروشگاه ها بوده. مشابه قضیه بازی نک در زمان عرضه . همچنین اسم و رسم برند کیلزون هم از بین برد (بعد از دو نسخه ارزشمند 2 و 3) که بازسازی یک برند از ساختش سخت تره!

ولی درباره مدیریت استدیوهای مایکروسافت زیاد قبول ندارم. مایکروسافت اولین خروجی خریدهای جدیدش هرایزن 4 بود با متای 92! و استدیو سازنده رو داره مثل بنز گسترش میده و یکی از ip های مهم برند Xbox رو دست این استدیو سپرده و از همین الان بازی بعدی شون (چه میخواد فیبل باشه و چه هرایزن 5) جزئه مورد انتظارترین هاست. همین الان استدیو سکندپارتی موون زیر نظر مایکروسافت یک بازی متا 90 ای ساخته! کوالیشن تبدیل شده به یکی از فنی ترین استدیوهای دنیا.

و اما درباره مهمترین بخش کامنت شما به نظرم نه بازیهای AA نباید محور بشن. اتفاقا صحبت آنتم و استدیو بایوور شد کیسی هادسون که بزرگی تقریبا همه قبولش داریم (!!!) (عجب بدبختی شده که باید با شک و شبهه اسم کیسی هادسون رو جزئه بزرگان قرار بدیم) بعد از بازگشت به بایوور و تحت تاثیر قرارگرفتن موفقیت هل بلید گفت که باید ما استدیوهای بزرگتر بیشتر به بازیهای AA با ظاهر بلاک باستر فرصت بدیم. چون باعث میشن در مدت زمان کوتاه یک ایده جدید رو سریع به دست مشتری رسوند. حالا من کار ندارم این اعضای ارشد این استدیو گفتند که نه نمیخوایم بازی AAA بسازیم ولی اول و آخر انسان دنبال تکامل هست و گسترش یکی از اون نیازهاست. همونطوری که شما استدیو Moon رو مثال زدی و Ori 2 نسبت به قبلی همه مدله چندبرابر بزرگتر شده و یوروگیمر ori 2 رو یک اثر بلاکباستر دو بعدی میدونه. به طور خلاصه به نظرم باتوجه به ساختار سازمانی خوده نینجا تئوری که چند تیمه بودند و این تیم ها شامل پورت بازیهای شرکت های ثالث، تیم سنوا و تیم سازنده بلدینگ اج. شرایط جوری نبوده که مایکروسافت سریع این اثر رو لغو کنه و نیروی انسانی تیم رو به پروژه های دیگه انتقال بده.


اسکوئر دقیقا از این نظر به نظرم اسوه این قضیه است. انتظار میره از مایکرو هم که واقعا تو این حد باشه و اگه الان دو تا بازی GaaS این شکلی داره (همین و SoT) که جای رشد دارن، بکوبونتشون تو سقف...
ولی خب من خودم دنبال کننده ژانر نیستم و میکروفون رو میذارم زمین، خودشون بردارن بگن واقعا چیکار کرده حداقل مایکرو واسه یه چی مثل Sea of Thieves تو این حدود دو سال. به نظرم اون جوری میشه راحتتر قضاوت کرد که اگه الان Bleeding Edge با متای 65 -75 عرضه شه سرنوشتش تو 2 سال آینده با پشتیبانی مایکرو و (یه بخشی از) نینجا تئوری چی میشه

در حقیقت به نظرم چیزی که باید مورد قضاوت قرار بگیره، نحوه پشتیبانی ـه تا ریلیز اصلی...(ریلیز اصلی هم مهمه و نباید یه چیز Broken باشه انصافا)
چون الان همین قضیه FF XIV REborn میره تو دسته همون پشتیبانی موثر تا چیز دیگه
و متریال کافی هم برای قضاوت مایکروسافت داریم تو این زمینه خدا رو شکر :D فقط یکی باید بیاد رو کنه

به نظرم زمان عرضه در این دست بازیها خیلی مهمه. یک مقاله مفصل از پالیگان ترجمه کرده بودم در همین باره و تو سایت گذاشتم. بازیهای Gaas ی که از اول و اواسط نسل امدند مثل رینبو و دستینی و پابجی و فورتنایت ... به یک تکاملی در محتوا رسیدند و الان خیلی سخته شما با یک بازی Gaas ناقص به جنگ این رقبا بری و اگر بخوای صبرکنی محتوای درخور رقابت داشته باشی همین اثار باز جلوتر خواهند افتاد و ایده هات قدیمی میشه! نه اینکه غولی مثل اکتیویژن باشی و برندی مثل CoD زیردست باشه که بتونی با بازیهای سرویس محور قدیمی تر رقابت کنی
به بیان بهتر اول نسل بازیهای سرویس محور AA مثل راکت لیگ و پابجی و غیره در بازار حضور پیدا کنند چون هنوز بستر خالی بود ولی الان برای یک استدیو کوچیک خیلی سخته! خیلی ...


والا مایکرو حداقل در زمینه گیم جلو والو حالا مارمولک نگیم ولی قطعا به پای تاثیرگذاری و نفوذ والو نمیرسه:D
در مورد بازیهایی که نام بردی.... من نمیتونم برا همشون نظر بدم فقط میتونم چیزی که از کامیونیتی هاشون دیدم بگم. No man's sky کلا خیلی پیشرفت کرده ولی همچنان با اون ادعای اولیه فواصلی داره ظاهرا. For Honor هم با همه جذابیتهاش ظاهرا هنوزم از مشکلات تیپیکال یوبیسافتی رنج میبره. در عوض رینبو سیکس بشدت پیشرفت کردش و جایگاهشو تثبیت کرده. استریت فایتر هم از نظر فروش در برابر شماره قبلیش خیلی ضعیف بوده. دیگه این موارد فک نکنم به دوری و نزدیکی ربطی داشته باشه:D اگه فروش ضعیف باشه یا محتوات ایراد داشته باشه خب ایراده دیگه نمیشه بگیم نیست که:D و خب با این دید میشه Antem رو هم توجیح کرد بگیم مخاطب خودش رو داره نباید گیر داد بهش

مایکروسافت همه مدله در ویدیو گیم از ولو جلو هست. میعارتون میخواد فروش باشه، متا باشه و ... هرچی

اینقدر این حرف پیش و پا افتاده است که نیازی نیست تک تک توضیح بدیم.
 

Isildur

Rise and Shine Mr. Freeman
کاربر سایت
Dec 10, 2006
9,246
نام
امیرحسین
واضحه بازی شبیه به KI کمبود محتوای لانچ داره اما اگر مایکروسافت و سازنده ها مثل پشتیبانی خوبی که از Killer Instinct شد از بازی حمایت کنن و حتی با روشی مثل smash و نینتندو بازی رو گسترش بدن می‌شه بهش امیدوار بود.
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,503
نام
محمد
AltChar - 7/10
————
با این momentum خوبی که داشتن میرفتن با هل بلید و نسخه دومش، مایکروسافت باید کنسل میکرد اینو :D
فعلا بیشتر به محتوا ایراد گرفتن، اگه کلیت بازی و گیم پلی خوب باشه، با توجه به اینکه روی گیم پس عرضه میشه ممکنه بتونه پلیر جذب کنه.

هر چند از همون روز اول به قیافه اش نمی‌خورد چندان چیز خاصی باشه :D طبق صحبت بچه‌هایی که بتا رو رفتن، فرمول گیم پلی بعد از یه مدت تکراری میشه که خب اینجوری باشه به دو ماه نرسیده پلیری براش باقی نمی‌مونه :D
 

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
درباره ازادی عمل هم که عارف گفت مایکروسافت داده بعید میدونم اونجوری باشه که یک اثر شکست خورده رو سالهای طولانی فقط عشق استدیو پشتیبانی کنند و در یکی از گرون ترین مناطق بازیسازی در دنیا حقوق یکسری رو بدند صرفا به خاطر ازادی عمل. بیشتر این ازادی عمل یک منطقی باید پشتش باشه و اگر بازی در شش ماه اول نتونه مخاطب خودش رو پیدا کنه بعید میدونم در آینده هم پشتیبانی مایکروسافت از این تیم ادامه دار باشه

من اصلا منظورم نبود که ماکرو مهربون بازی دروورد و این کارو کرد :D قطعا بعد خریده شدن، بازی تغییراتی کرده! کلا لپ کلامم این بود که تصمیم ساخت این بازی توسط ماکرو گرفته نشده. مثل بازی Grounded ِ آبسیدین. ولی خب الان با منابع ماکروسافت سعی کردن بهترین خروجیو بگیرن!

AAAA چیه دیگه؟

اتفاقا عقل سالم میگه که نینجا تئوری تو نسل بعد باید تبدیل به یه AAA ساز بشه، اینا پتانسیلشو دارن. حالا یه نفر تو استودیو گفته نمی خوایم بازی گنده بسازیم؟ اینجاس که باید مدیریت وارد بشه به نظرم، مایکروسافت که سابقه خوبی تو اعمال نفوذ بیخود رو استودیوهاش داره، اینجا اتفاقا درستش اینه که وارد بشه، البته قبلش استودیو باید ارتقا پیدا کنه، بزرگ بشه و سرمایه در اختیارش قرار بگیره! نینجا تئوری می تونه یه استودیو اکشن ادونچر AAA ساز بشه، مایکروسافت هم اتفاقا به همین برای نسل بعد نیاز داره تا یه استودیو کوچیک AA ساز که تو نسل بعد گم میشه!

استودیویی مثل Playdead ،Moon، that Game Company و امثال اینها بهتره که کوچیک کار کنن، صنعت بازی به اینها نیاز داره که همین روند رو ادامه بدن اما نینجا تئوری نه، نینجا پتانسیل AAA ساختن داره و باید تغییر کنه.

اینکه یه سری میگن Bleeding edge پروژه دلی نینجا بوده دلیل نمیشه! همین پروژه دلی اگر مایکروسافت بالا سرشون نبود می تونست استودیو رو به مرز ورشکستگی ببره. Bleeding edge هر چقدر هم پروژه کوچیکی باشه، یه انتخاب باطل و محکدوم به شکسته! منِ گیمر با عقل ناقص میگم که این بازی همینجا فراموش میشه، اگر مایکروسافت مدیریتی درستی رو استودیوهاش داشت اصلا این بازی نباید عرضه میشد.

اصلا نمیشه وضعیت استودیوهای فرست پارتی سونی با مایکروسافت رو مقایسه کرد! شما ببینید برای مثال گوریلا، اول نسل قطعا به درخواست سونی اومدن یه بازی ساختن به اسم killzone shadow fall، این بازی فراموش شد اما آیا شکست خورد؟ اصلا رسالت بازی چی بود؟ تا 3، 4 سال تو تمام ابزارهای بازاریابی های PS4 این بازی وجود داشت چرا؟ چون بنچمارک کنسول بود و چقدر موفق کار کرد؟ به نظر این بازی شکست نخورد.
چی سر گوریلا اومد؟ سونی بهشون میدون داد، رفتن سراغ یه ایده بزرگ، جذاب و امیدوار کننده، بازی شد هورایزن. بعد چی شد؟ گوریلا از نظر منابع انسانی بیش از دوبرابر بزرگ تر شد.

همین روند رو با رایز کرایتک مقایسه کن. یه پروژه آشفته که کرایتک رو به خاک سیاه نشوند.

بحث مدیریت به کنار، گویا شرطشون برای این معامله این بوده که خودشون تصمیم گیر باشن. و ماکرو به عنوان ناشر کمکشون کنه و خب قطعا صاحب نظر باشه ولی آزادیو ازشون نگیره! صد در صد اینا میتونن خیلی بزرگ شن و اصلا موقع اعلام خبر تصاحب، یادمه ماکرو فنا میگفتن بازی بعدیشون در رقابت با GoW :D (جالبه حالا آف تاپیک بگم، کوری بارلوگ خیلی از ایده هایی که برای این نسخه آخر داشته ،مثل سینگل شات بودن دوربین، رو توی Hellblade دیده و خیلی تعجب کرده بود و گویا حتی گفته بوده کی ایده های مارو به اینا لو داده؟ :D این بازی رو هم 7مین بازی برتر ps4 میدونه. خیلی دیگه آف تاپیک گفتم :D ) ولی خودشون گفتن دوست دارن تو همین سطح و لول کار انجام بدن و صرفا با بودجه و کمک های ماکرو میخوان خروجی بهتری تحویل بدن و بدون استرس تخته شدن کار کنن :D
 

reydge

کاربر سایت
Feb 19, 2012
1,010
نام
محمد
من اصلا منظورم نبود که ماکرو مهربون بازی دروورد و این کارو کرد :D قطعا بعد خریده شدن، بازی تغییراتی کرده! کلا لپ کلامم این بود که تصمیم ساخت این بازی توسط ماکرو گرفته نشده. مثل بازی Grounded ِ آبسیدین. ولی خب الان با منابع ماکروسافت سعی کردن بهترین خروجیو بگیرن!



بحث مدیریت به کنار، گویا شرطشون برای این معامله این بوده که خودشون تصمیم گیر باشن. و ماکرو به عنوان ناشر کمکشون کنه و خب قطعا صاحب نظر باشه ولی آزادیو ازشون نگیره! صد در صد اینا میتونن خیلی بزرگ شن و اصلا موقع اعلام خبر تصاحب، یادمه ماکرو فنا میگفتن بازی بعدیشون در رقابت با GoW :D (جالبه حالا آف تاپیک بگم، کوری بارلوگ خیلی از ایده هایی که برای این نسخه آخر داشته ،مثل سینگل شات بودن دوربین، رو توی Hellblade دیده و خیلی تعجب کرده بود و گویا حتی گفته بوده کی ایده های مارو به اینا لو داده؟ :D این بازی رو هم 7مین بازی برتر ps4 میدونه. خیلی دیگه آف تاپیک گفتم :D ) ولی خودشون گفتن دوست دارن تو همین سطح و لول کار انجام بدن و صرفا با بودجه و کمک های ماکرو میخوان خروجی بهتری تحویل بدن و بدون استرس تخته شدن کار کنن :D
صحیحه
ولی خب باید یه نظارت کیفی هم باشه نمیشه که عشقی هرچیزی که خواستن بدن بیرون
شخصا فکر می کنم پتانسیل NT به شدت بالاست.فرضا اگه DmC به یه اسم دیگه منتشر میشد راحت می تونست 90+ بشه.ولی خب دوست دارن در این حد بمونن که به نظرم بیشتر جو گرفته تشون تا اینکه فکر منطقی پشتش باشه.با روند گسترش استودیوهای XGS تا سه چهار سال دیگه چه بخوان و چه نخوان باید خودشون رو وفق بدن وگرنه از بورس می افتن و مورد بعد اینکه آدم ها دنبال پیبشرفت هستن اگه بخوان در یک سطح درجا بزنن نیروهاشون رو یکی یکی از دست میدن.به نظرم اگه HB2 اون چیزی که باید از آب دربیاد ،در بیاد اتوماتیک NT رو به سمت AAA سنگین ساز شدن میکشونه
 
  • Like
Reactions: g4mer and stanley

Stephen Dedalus

کاربر سایت
Mar 18, 2020
82
خوب پست قبلی که ترول بود و به درستی پاک شد:D اما خوب واقعا این 7 که گرفته برای این بازی نمره خوبی محسوب میشه. کلا بد یا خوب به مایکروسافت هم ربط نداره. نه کردیت خوب بودنش نه ترول بد بودنش.
 

Rattle.Snake

100% Pure RattleSnake
کاربر سایت
Feb 14, 2018
1,054
نام
Giliath Osborne
Bleeding Edge Review in Progress - IGN
نمره فعلی 7 اما هنوز نهایی نشده
Even with a couple of blemishes present, I still had an absolute ball with the Bleeding Edge beta when I was able to go on the offensive. Sure, the lack of a role queue is a massive oversight, and I didn't much enjoy the ranged combat, but I'm excited to clash swords with more of the cast and uncover all their mechanical intricacies in the second beta session that begins on March 13. Be sure to check back for the full review for Bleeding Edge right around when it launches on March 24.

stevivor نقدش در حال نگارشه نمره ای نداده ولی به دو نکته اشاره کرده:
The good
  • Fun and complex characters.
The bad
  • No role queues (at least with the alpha and beta).
 

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
کیلزون شادو فال! یک شکست کامل بود و اون امار فروش میلیونی ای که براش ثبت شده به واسطه فروش اجباری بازی در کنار PS4 در فروشگاه ها بوده. مشابه قضیه بازی نک در زمان عرضه . همچنین اسم و رسم برند کیلزون هم از بین برد (بعد از دو نسخه ارزشمند 2 و 3) که بازسازی یک برند از ساختش سخت تره!

ولی درباره مدیریت استدیوهای مایکروسافت زیاد قبول ندارم. مایکروسافت اولین خروجی خریدهای جدیدش هرایزن 4 بود با متای 92! و استدیو سازنده رو داره مثل بنز گسترش میده و یکی از ip های مهم برند Xbox رو دست این استدیو سپرده و از همین الان بازی بعدی شون (چه میخواد فیبل باشه و چه هرایزن 5) جزئه مورد انتظارترین هاست. همین الان استدیو سکندپارتی موون زیر نظر مایکروسافت یک بازی متا 90 ای ساخته! کوالیشن تبدیل شده به یکی از فنی ترین استدیوهای دنیا.

و اما درباره مهمترین بخش کامنت شما به نظرم نه بازیهای AA نباید محور بشن. اتفاقا صحبت آنتم و استدیو بایوور شد کیسی هادسون که بزرگی تقریبا همه قبولش داریم (!!!) (عجب بدبختی شده که باید با شک و شبهه اسم کیسی هادسون رو جزئه بزرگان قرار بدیم) بعد از بازگشت به بایوور و تحت تاثیر قرارگرفتن موفقیت هل بلید گفت که باید ما استدیوهای بزرگتر بیشتر به بازیهای AA با ظاهر بلاک باستر فرصت بدیم. چون باعث میشن در مدت زمان کوتاه یک ایده جدید رو سریع به دست مشتری رسوند. حالا من کار ندارم این اعضای ارشد این استدیو گفتند که نه نمیخوایم بازی AAA بسازیم ولی اول و آخر انسان دنبال تکامل هست و گسترش یکی از اون نیازهاست. همونطوری که شما استدیو Moon رو مثال زدی و Ori 2 نسبت به قبلی همه مدله چندبرابر بزرگتر شده و یوروگیمر ori 2 رو یک اثر بلاکباستر دو بعدی میدونه. به طور خلاصه به نظرم باتوجه به ساختار سازمانی خوده نینجا تئوری که چند تیمه بودند و این تیم ها شامل پورت بازیهای شرکت های ثالث، تیم سنوا و تیم سازنده بلدینگ اج. شرایط جوری نبوده که مایکروسافت سریع این اثر رو لغو کنه و نیروی انسانی تیم رو به پروژه های دیگه انتقال بده.
کیلزون رو فقط مثال زدم، اصلا شما فرض رو بزار رو شکست قطعی بازی، اینکه گوریلا از یه بازی شکست خورده رسیده باشه به یه آی پی جدید عام پسند موفق، خودش اثبات بهتریه به حرف من که در مورد استراتژی درست پلی استیشن بود. همین شکست رو با رایز و کرایتک مقایسه کن.

من بحثم سر استراتژی کلی ایکس باکس هست، حالا اینکه چند تا بازی (که توسط سکند پارتی ها ساخته شدن (ساخت هورایزن ها توسط پلی گراند سکند پارتی انجام شد، بازی جدید رو میشه گذاشت به حساب پلی گراند فرست پارتی)) موفق عمل کرده باشن، چیزی رو تغییر نمیده.

اینکه استودیو فرست پارتی AA بسازه بهتره یا AAA، رو نیاز شرکت مالک تعیین میکنه. شما استودیو سانتا مونیکا رو در نظر بگیر، این استودیو یه زمان ظاهرا یه MMO رو می ساخته که هزینه سنگینی روی دست سونی گذاشت و نهایت هم کنسل شد، اما تو پروژه بعدی اومدن GOW رو احیا کردن و یه AAA تراز اول رو ارائه دادن. سانتا مونیکا تو همین نسل می تونست 5 تا بازی بسازه بجای یدونه، اما آیا بازار اینو میخواست؟ 5 تا بازی می ساخت که تاثیر کلشون در حد GOW نبود، بازار قطعا چنین چیزی رو طلب نمیکنه.
نظر من اینه که نینجا باید AAA ساز بشه. مایکروسافت اینو باید بفهمه اما به نظرم میاد که نفهمیده.

از همین الان میشه وضعیت مایکرو تو نسل بعد رو قضاوت کرد. خوشبینانه نیست سونی کارهای خفنی داره انجام میده. گوریلا رو دو برابر بزرگ تر کرده، همینکار رو قطعا با ناتی داگ و سانتا هم انجام میده، ساکر پانچ و اینسومینک رو هم در اختیار داره و قطعا به زودی AAA سازهای دیگه ای هم به این جمع اضافه میکنه. هر کدوم اینها تو نسل آینده سالی یه بازی عرضه کنن، برای یک نسل کافیه.
مایکروسافت چطور؟ کوالیشن با لوگو چرخ دنده تا آخرالزمان GEOW بسازه، تازه با همون فرمولی که اپیک 12 سال پیش معرفی کرد!
343 تا آخرالزمان هیلو بسازه، اینم با همون فرمولی که بانچی n سال پیش معرفی کرد!
باید این دو استودیو طور دیگه ای امتحان بشن!
از طرف دیگه مایکروسافت یه سری استودیو خریده که به نظرم میاد ازشون انتظار دار که با هزینه کم براش بازی بسازن، همون فرمول AA. سازنده we happy few، ابسیدین، حتی همین نینجا تئوری، سازنده state of decay، استودیو تیم شیفر و ... به نظر میاد جزء این دسته هستند.
یه چیزی میگم شاید منطق نداشته باشه ولی به نظرم حقیقته، همین این استودیوها نسل بعد بازی عرضه می کنن، اما نهایت یکی از فرست پارتی های سونی مثلا سانتا یه بازی عرضه میکنه و هر چی مایکرو ساخته و عرضه کرده رو میشوره میبره!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر