امتیازات عنوان Doom: The Dark Ages

پیش‌بینی شما از میانگین امتیازات؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    216
  • نظرسنجی بسته شده است .

last of amir

کاربر سایت
Release Date: May 13, 2025

Developer: ID Software
Publisher: Bethesda Softworks
Platforms: PlayStation 5, Xbox Series X and S, PC
Genre: first-person shooter

thumb-1920-1365615.jpeg
https___forum.bazicenter.com_attachments_1000024908-jpg.379278_.jpeg
GameSpot 8
IGN 9
GameSpew 10
Player2 10
Screen Rant 10
IGN Portugal 9
Juexvideo.com 8.5
TheSixthAxis 8
PC Gamer 8
Guardian 8
IGN France 8
IGN Italia 8
Multiplayer.it 8
Push Square 8
VGC 8
DualShockers 8
VG247 8
TheGamer 7
PlayStation LifeStyle 9​

 

Attachments

  • Untitled.png
    Untitled.png
    18.8 KB · مشاهده: 982
آخرین ویرایش:
جدا دمشون گرم. ساخت Doom به نظرم یکی از پیچیده ترین کارهاست چون دست و بالت تو این سبک بسته هست و از اونور باید خلاقیت رو تو یه چهار چوب مشخص نگهدارن.
به نظرم نکته منحصر به فرد این سه گانه اینه که هر نسخه استایل خودش رو داره و فقط در اسم ادامه دهنده هم دیگه هستند. در واقعیت سه Doom متفاوتن برای سه گروه گیمر مختلف درحالی که هر کدوم در بالاترین کیفیت عرضه شدن.
 
یکی از مشکلات بازی اینجور که پیداس سوییچ کردن اسلحه هاسرعت اومده پایین و اینکه شاتگان تقریبا برا اکثر بازی جوابه برعکس اترنال که باید هر لحظه سوییچ میکردی تقریبا به خصوص رو نایتمر. اوورالی یه سری تغییراتی که از نسخه ۲۰۱۶ به اترنال داده بودن رو کلا نرف کردن یا حذف کردن. به نظر میاد یه سری تغییرات بی جهت دادن. حالا باید بازی کرد و بهتر میشه نظر داد.
 
حالا ما که هنوز بازیش نکردیم ولی برام واقعا نمره بعضی سایتا خیلی عجیبه.
نمونه واضحش گیم اسپات، نسخه ۳ دایرکشن سینمایی با اتمسفر ترسناک ( نمره ۸۵، اون موقع نمراتش خورد داشت)
نسخه ۲۰۱۶ یک ران اند گان با سرعت بالا و تقریبا mindless shooter ( نمره ۸۰)
نسخه اترنال یک جهش بسیار قوی و بزرگ در لور فرنچایز، مبارزات تاکتیکی هاردکور و پلتفرمینگ سنگین و بطور کلی بزرگ شدن دنیای بازی ( نمره ۸۰ )
نسخه دارک ایجز، بازگشت به ریشه های دووم ، داستانسرایی عالی همرا با کاتسین های سینمایی، گسترش مراحل، ری دیزاین کامبت و گیم پلی بازی( نمره ۸۰)
د بابا لامصب کلا دووم هر چی ساخته بشه نمره شما ۸۰ بالاتر نمیاد؟😁 کلا نمره ش از ۸۰ محاسبه میشه انگار نه ۱۰۰.
کلا همینجوریه، این بازی نمره هاش حقیقتا بیشتر سلیقه ای هست.
 
حالا ما که هنوز بازیش نکردیم ولی برام واقعا نمره بعضی سایتا خیلی عجیبه.
نمونه واضحش گیم اسپات، نسخه ۳ دایرکشن سینمایی با اتمسفر ترسناک ( نمره ۸۵، اون موقع نمراتش خورد داشت)
نسخه ۲۰۱۶ یک ران اند گان با سرعت بالا و تقریبا mindless shooter ( نمره ۸۰)
نسخه اترنال یک جهش بسیار قوی و بزرگ در لور فرنچایز، مبارزات تاکتیکی هاردکور و پلتفرمینگ سنگین و بطور کلی بزرگ شدن دنیای بازی ( نمره ۸۰ )
نسخه دارک ایجز، بازگشت به ریشه های دووم ، داستانسرایی عالی همرا با کاتسین های سینمایی، گسترش مراحل، ری دیزاین کامبت و گیم پلی بازی( نمره ۸۰)
د بابا لامصب کلا دووم هر چی ساخته بشه نمره شما ۸۰ بالاتر نمیاد؟😁 کلا نمره ش از ۸۰ محاسبه میشه انگار نه ۱۰۰.
کلا همینجوریه، این بازی نمره هاش حقیقتا بیشتر سلیقه ای هست.
نقد gmanlives رو ببین خیلی خوب توضیح داده. و اینکه گفته جایگزین دووم ۳ میشه تو سری. دشمنا و باس ها انگار خوب در نیومدن و اینکه یه سری ارناها به خصوص اواخر بازی به شدت خسته کننده میشن. بخش های مک هم گفته خیلی خسته کننده شدن و از لحاظ مکانیزم چیز خاصی برای گفتن ندارن.
 
به نظرم امتیازاتش که اصلا بد نیست. همین که همچنان تونستن بازی رو بالای ۸۵ نگه دارن خیلیه. حالا شاید بعضیا انتظار داشتن بالای ۹۰ بشه به هر دلیلی، الان یکم تو ذوقشون خورده ولی این بازی برای بالای ۹۰ شدن تو این دوره زمونه کار خیلی خیلی سختی پیش‌رو داره. دیگه به نقطه‌ای رسیدن که دستیابی به تغییرات اساسی زیادی دشوار شده. به هر حال امیدوارم طرفداراش لذتشو ببرن.
 
نقد gmanlives رو ببین خیلی خوب توضیح داده. و اینکه گفته جایگزین دووم ۳ میشه تو سری. دشمنا و باس ها انگار خوب در نیومدن و اینکه یه سری ارناها به خصوص اواخر بازی به شدت خسته کننده میشن. بخش های مک هم گفته خیلی خسته کننده شدن و از لحاظ مکانیزم چیز خاصی برای گفتن ندارن.
نه بیشتر بحثم اینه که بازی با هر فرمولی ساخته شد این ها ۱ عدد هم اضافه نکردن روی نمره شون😁. واقعا عجیبه برام این مقدار عدم انعطاف ، چون راجب بازی های دیگه واقعا اینطور نیستن. حالا البته متای بازی که خوبه واقعا، و هنون پست اولم هم گفتم، دووم جایگاهش توی این ژانر و کلا صنعت ویدئوگیم کاملا معلومه و تعریف شدس، فقط خب فن های این بازی من جمله خودم واقعا امیدوار بودیم که این نسخه به لحاظ امتیازی هم باهاش منصفانه تر برخورد بشه که نشد ظاهرا.
 
داستان و اژدها و مک سواری نقاط ضعفن. من بشخصه مخالف کات سینی شدن روایت بازی بودم. دووم‌های قبلی یه حالت رازآلودی داشتن که با خوندن کدکس‌ها و فرصت برای تامل روی متن همراه با موسیقی متن بینظیر، همه چی اثرگذارتر و سنگین‌تر میشد.
 
نمرات فعلی که نشون میده کلیت بازی خیلی خوب بوده
دیگه چند نمره باقی مونده و جزییاتش به نظرم بیشتر برمیگرده به سلیقه شخصی گیمرها
که ممکنه یه چیزایی تازگی داشته باشه و بعضی منتقدها نپسندیده باشن یا بهش عادت نکرده باشن​
 
1000024864.jpg

امتیاز اپن هم ۸۶. البته حدودا ۱۰۰ تا نقد دیگه مونده توی اپن.

تقریبا امتیازات کامل شدن. شاید چندتا دونه دیگه بیاد. چیزی که من از نقدا فهمیدم یکس میگه اژدها سواری عالیه یکی میگه خسته کننده. تقریبا همه بخش های بازی همینطوره. من حس میکنم بازی ترکیب ۲۰۱۶ و اترناله با موارد جدید. واسه همین دو دستگی تو نقدا زیاده. من که با ۲۰۱۶ با متای ۸۵ کلی حال کردم و قبل اترنال بهترین شوتر نسل بود، اینم حس میکنم عالی باشه.
 

خب نقد DF روی خانواده ایکس باکس و خانواده پلی استیشن:

به صورت کلی با بازی بهینه ای طرفیم و مشکل بزرگی نداره از لحاظ فنی و پرفورمنس، همچنین از کیفیت گرافیکی بازی و فیدبکی که حین گیم پلی از گرافیک بازی دریافت میکنین روی کنسولا خیلی تمجید کرده و عملا شگفت زده شدن از پیشرفتی که نسبت به نسخه های قبلی داشته بازی بخصوص که بازی محیط های بزرگتری داره. Df میگه بازی بشدت تحسین برانگیزه. چه در حالتی که در حرکت هستین و چه وقتی می ایستید گرافیک بازی عالیه، سیستم رندر در خدمت طراحی هنری بازیه و از طراحی هنری بازی هم تمجید شده. همچنین کیفیت RTGI و میزان GEOMETRY محیط هم بسیار بالاست.

بازی فقط یک مد گرافیکی داره و همه کنسولا ۶۰ فریم ثابت هستن ولی بجز سری اکس، بقیه یکمی افت فریم دارن تا حدود ۵۰ در بعضی از صحنه های شلوغ که البته مشکل خاصی نیست ولی نیاز به پچ داره. اکثر اوقات کنسولا روی ۶۰ ثابت هستن. به لطف MOTION BLUR که به صورت per pixel هست بازی بشدت روونه. توی همه نسخه ها از RTGI استفاده شده. رزولوشن سری اکس و PS5 از ۱۰۸۰ تا ۱۴۴۰ متغیره، رزولوشن PS5 PRO از 1296p تا 1800p و سری اس از 648p تا 900p. روی همه کنسولا جز سری اس، کیفیت تصویر خوبه و البته روی پرو خیلی خوبه، ولی روی سری اس بلوری هست و البته از تنظیمات هم زده شده. در نهایت DF میگه یکی از بهترین تجربیات اکشن سالیان اخیر هست که داشته. نسخه pc رو هم جداگانه ویدئو میزارن.
 
منم دوست داشتم بالای 90 بشه البته همین هم خیلی خوبه ولی انگار توی سبک شوتر اول شخص دیگه قرار نیست نمره 90 + ببینیم.موندم منتقدها انتظار چه نوآوری بیشتری نسبت به اترنال داشتن؟توی سبک اکشن سوم شخص گاها خیلی از بازیها تغییرات گیم پلی عظیمی نسبت به نسخه قبلی خودشون ندارن ولی نمراتشون در حد نسخه قبلی یا بیشتر میشه ولی توی اول شخص الان Id توی هر یک از این سه نسخه دوم تغییرات ایجاد کرده هم گیم پلی و هم حتی روایت داستان حالا بحث گرفیک نگیم ولی نمراتش از 2 نسخه قبلی پایین تر آمده البته قبول دارم گاهی بعضی تغییرات خوب از آب در نمیاد اما اگه اترنال همه بهترین نسخه میدونند چرا به اون هم در نمرات کم لطفی شد.در کل به نظرم حتی اگه id بخواد بره سراغ quake دیگه انتظار نمره بالای 90 نباید داشته باشیم این مورد به نظرم حتی درمورد بازیهای دیگه این سبک مثل half life 3 و judas هم صدق میکنه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or