امتیازات عنوان Doom: The Dark Ages

پیش‌بینی شما از میانگین امتیازات؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    216
  • نظرسنجی بسته شده است .

last of amir

کاربر سایت
Release Date: May 13, 2025

Developer: ID Software
Publisher: Bethesda Softworks
Platforms: PlayStation 5, Xbox Series X and S, PC
Genre: first-person shooter

thumb-1920-1365615.jpeg
https___forum.bazicenter.com_attachments_1000024908-jpg.379278_.jpeg
GameSpot 8
IGN 9
GameSpew 10
Player2 10
Screen Rant 10
IGN Portugal 9
Juexvideo.com 8.5
TheSixthAxis 8
PC Gamer 8
Guardian 8
IGN France 8
IGN Italia 8
Multiplayer.it 8
Push Square 8
VGC 8
DualShockers 8
VG247 8
TheGamer 7
PlayStation LifeStyle 9​

 

Attachments

  • Untitled.png
    Untitled.png
    18.8 KB · مشاهده: 978
آخرین ویرایش:
من خودم پیش بینیم 86 87 بود و چون فن دوم هستم از نسخه فلاپیش بازیش کردم خوشبینانه 87 انتخاب کردم اما حقیقتش همون 86 85 پیشبینی واقع گرایانه م بود که درست از اب دراومد حالا ممکنه 87 هم بشه هنوز جا داره
اما متای بالای 90 اصلا پیشبینی نمی کردم به هر حال ریتم نسبتا یکنواخت و شباهت گیم پلی به دو نسخه قبلیش(کلیاتش) باعث می شه بالای 90 نگیره متای بالای 90 به تنوع گیم پلی بیشتری احتیاج داره که این بازی نداره یا شایدم این سبک اصلا نشه متنوع ترشم کرد چون خودمم چیزی به ذهنم نمی رسه
 
  • Like
Reactions: Doodle Jump
من دوست داشتم که بازی متای بالای ۹۰ بگیره نه بخاطر اینکه حالا بازی ۸۷ بشه یا ۹۲ تاثیری در لذت بردن من از این سبک بذاره بلکه بخاطر اینکه این بازی به حقش از نظر معروفیت و فروش برسه. شما وقتی به سبکی علاقه داری دیگه به متا نگاه نمیکنی مگه اینکه خیلی گند بزنه.

Doom Eternal یکی از بهترین شوترهای ساخته شده است متاش زیر ۹۰ هست. این یعنی اینکه این ژورنالیست های گیم اصلا نمیفهمن چی داره بازی میکنن. فقط کافیه نقدهای ویدیویشون رو ببینی طرف اصلا بلد نیست دووم بازی کنه اومده داره نقد میکنه. این ژورنالیستا خوراکشون اینه که یه بازی غمگین و کُند بذاری جلوشون بشینن پای بازی عر بزنن بهش بالای ۹۰ بدن :دی یک بازی نیاز به پردازش سریع مثل دووم و با داستان کلیشه ای به مذاقشون خوش نمیاد.
 
نمرات خیلی خوبی گرفته، این سبک به دلیل تمرکز رو گیم پلی کارش برای +90 شدن خیلی سخته، +90 شدن فقط سوپرباکیفیت و بالاتر از استاندارد و یک استاندارد جدید نیست، این هست اکثرا، اما +90 باید به شدت برای "همه" در دسترس و مناسب باشه، برای همه قابل بازی و لذت بردن باشه...

چرا امثال اسکایریم (یا ابلوین یا اف 3) یا گرند دفت اتو یا الدن رینگ سوپر موفق شدن؟ چون سبک های خاص و گیم پلی های نچسب و تکنیکی (از دید عموم) رو برای "اکثریت" در دسترس قرار دادن، درسته خیلی وقت ها مثل ابلوین مثل جی تی ای 3 مثل دارک سولز این خلاقیت و "تازه" بودن توصیف سبک کردن هم فاکتور مهمی بود، اما در ادامه هرچه بیشتر کیفیت + پذیرش عمومی، بالا رفت، متای بازی هام بالا رفت...

به نظرم تفاوت الدن رینگ با دارک سولز و حتی بلادبورن همینه و برای همین بازی از اونا موفق تر شد(منظور فروش و متا)، الدن رینگ (یا مثلا وارکرفت 3 یا اسکایریم) بازی در دسترس تر و مناسب تری هست برای عموم از نظر گیم پلی و طراحی مرحله مخصوصا مثلا در الدن رینگ اون سند باکس بزرگ که برای "همه" بلاخره یک کاری داره برخلاف سولزبورن ها که بخش مهمی از پلیر ها خیلی زود تو بازی گیر میکردند... امثال الدن مناسب همه نوع پلیر بودن، چه کسی که بازی رو جدی بازی میکنه چه کسی که فقط سرگرم میشه،

دووم هم به عنوان بازی که خیلی وقته از مرحله "توصیف" و تازه بودن رد شده (کاری که خودش یک زمانی انجام داده) امروز کارش برای +90 شدن خیلی سخته، و به نظرم تنها راهش این هست که یا تیپ اسکایریم و الدن رینگ بیاد این سبک به نسبت خاص خودش رو به نسبت همگان پسند تر کنه در عین بالاتر بردن کیفیت، یا مثل امثال بایوشاک یک خلاقیت خاص و همه پسند در سبک خودش داشته باشه، یا مثل امثال گرند دفت اتو یا بازی های ناتی داگ و خیلی های دیگه، یک کیفیت ابر استاندارد ارائه کنه طوری که "نتونی" زیر 10 یا 9 بهش بدی...

E33 به نظرم مثلا برای این +90 شد چون تونست یک سبک کلاسیک به شدت خاص رو برای "همگان" دوباره مطرح کنه، به نوعی یک توصیف جدید انجام بده، این خودش یعنی خلاقیت و نواوری به نوعی، کیفیت و بهینگی خیلی خوب + قیمت مناسب هم نهایتا دست به دست هم داد نتیجه اش شد یک بازخورد عالی...

*ساندترک و موسیقی بخش مهمی از ساخت دنیا برای اثار سطح بالاست، دقت کنید تا به یک بازی یا فیلم سطح بالا فکر میکنیم از اولین چیز هایی که یادمون میاد موسیقی هست، بازی وقتی موسیقی خارق العاده داره انگار یک عامل 100 درصد جذب کننده داره، موسیقی خوب باعث میشه عاشق اون لحظه اون گیم پلی اون مرحله اون طراحی اون محیط اون منظره اون دیالوگ اون کانسپت اون داستان اون روایت شیم، قشنگ انگار هیپنوتیزممون میکنه، از اسکایریم تا ویچر 3 تا گرند دفت اتو تا خیلی بازی های دیگه، این موسیقی (و هارمونی بالاش با بازی) هم بود که به شدت رو همه گیر و محبوب شدن بازی تاثیر داشت، شما میتونی تصور کنی اسکایریم بدون اون موسیقی خارق العاده اون متا رو بگیره و بیگ وینر گوتی شه؟ یا ویچر 3؟ یا خیلی های دیگه؟
 
آخرین ویرایش:
کلا بازی سه تا تغییر بزرگ داشته که بنظر می رسه دوتاش رو نتونستن درست جا بندازن - یکی سواری ها که تکراری از آب دراومده و یکی هم اون حالت سندباکسیه بازی که بنظر کند کرده روال بازی رو.(ولی اون بحث شیلد و پری کردن بنظر خوب از آب دراومده)
وگرنه اون هسته اصلی خود بازی که مال شماره های قبله کماکان باحاله \m/

.
 
آخرین ویرایش:
دو سه نمره اختلاف که این حرفا رو نداره:دی

پیاما یکجوری هست انگار ریدن:دی

باز دمشون گرم هر سه نسخه رو با یک فلسفه متفاوت ساختن!

قطعا برای اینا کاری نداشت همون فرمول ایترنال رو نگه دارن و صرفا لول های جدید و پر چالش تر بسازن و بازی رو حتی دو سه سال زودتر عرضه کنن

ولی دست به تغییرات بزرگی زدن، که باز خوده همین تجربه ای میشه چه برا عناوین بعدی Doom یا اینکه برن سراغ IP های دیگه...
 
دو سه نمره اختلاف که این حرفا رو نداره:دی

پیاما یکجوری هست انگار ریدن:دی

باز دمشون گرم هر سه نسخه رو با یک فلسفه متفاوت ساختن!

قطعا برای اینا کاری نداشت همون فرمول ایترنال رو نگه دارن و صرفا لول های جدید و پر چالش تر بسازن و بازی رو حتی دو سه سال زودتر عرضه کنن

ولی دست به تغییرات بزرگی زدن، که باز خوده همین تجربه ای میشه چه برا عناوین بعدی Doom یا اینکه برن سراغ IP های دیگه...
خوب قضیه پیامها این نیست که خراب کردن در اصل همون چیزی هست که شما گفتی اینها برای هر نسخه نوآوری جدید داشتن ولی منتقد ها هر دفعه توی نمره دادن کم لطفی کردن .
 
کلا بازی سه تا تغییر بزرگ داشته که بنظر می رسه دوتاش رو نتونستن درست جا بندازن - یکی سواری ها که تکراری از آب دراومده و یکی هم اون حالت سندباکسیه بازی که بنظر کند کرده روال بازی رو.(ولی اون بحث شیلد و پری کردن بنظر خوب از آب دراومده)
وگرنه اون هسته اصلی خود بازی که مال شماره های قبله کماکان باحاله \m/

.
اخه همین سندباکس هم خیلیا میگن خوبه :D
 
برام راضی کننده نیست. شماره 2017 85 نسخه اترنال 87 خب این یعنی از نسخه 2017 هم پایین تر هست؟ از نمایش ها انتظار بالای 90 داشتم ولی انگار از اترنال پایین تره
 
اخه همین سندباکس هم خیلیا میگن خوبه :D
تو نقدا نظر اکثریت در مورد روندن وسایل :D منفیه و حوصله سربر میدوننش، ولی در موردسندباکسی شدن و از سرعت افتادن بازی آره حق با توبه و یه عده حال کردن،یه عده براشون مهم نبوده و یه عده حال نکردن.

کلا این ژانر FPS چه حقی از اینا خورده چه سیخی به اینا زده هنوز در حاله از ابهامه ....
یکسری بازی مسخره میبینی راحت ۹۵ به بالا میشن بعد FPS ها نهایت ۸۷ ‌‌‌‌....
کلا برخی سبکا مثه open world و پلتفرمینگ امتیاز بگیرن و یه پارامترایی توشون باعث میشه منتقدا به عیبای دیگه زیاد گیر ندن، ولی تو سبکایی مثه شوتر و ادونچر تا همه چیز بازی از داستان و کامبت گرفته تا گرافیک همه چیز تموم نباشه نظرشون رو جلب نمی کنه

.​
 
آخرین ویرایش:
برام راضی کننده نیست. شماره 2017 85 نسخه اترنال 87 خب این یعنی از نسخه 2017 هم پایین تر هست؟ از نمایش ها انتظار بالای 90 داشتم ولی انگار از اترنال پایین تره
متای نسخه پی‌سی که بیشترین تعداد نقد رو داره ۸۵ هست. در حد همون ۲۰۱۶ هست متاش
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or