جلوه های اب نداره که داره ! بهتر از همه بازیهای کنسولی تونسته جنگل خلق کنه ! بهتر از هر بازی کنسولی تونسته مه را برات نشون بده . بهتر از هر بازی کنوسلی برات سایه نشون داده و بهتر از هر بازی کنسولی برات نور نشون داده . بهتر از بازی کنسولی برات محیط واقع گرا خلق کرده . بهتر از هر بازی برات تو یک محیط مقداره عظیمی از جزئیات و ابجکت گذاشته بهتر از هر بازی برات ماه و خورشید نشون داده . عمق میدان که داد میزنه ابرو رعد و برق انعکاس نور به صورت خارق العاده روی محیط و Draw Distance . اینا برتری نیستند که همش حرفه !
نمیخواستم بحث رو ادامه بدم ولی دیدم خیلی راحت داری نتیجه گیری میکنی چند تا نکته به نظرم اومد که باید بگم
1-از اب alan wakeشروع میکنم که داری خیلی ازش تعریف میکنی خوب اگه بازی رو به مدت 20 دقیقه انجام داده باشی میفهمی که اب بازی از دور خیلی قشنگ هستش ولی وفتی میری نزدیک اب میبینی که reflective نیستش و اگر بازی رو تا ته رفته باشی میبینی که interactive هم نیستش در حالی که خیلی از بازیهای دیگه دارای چلوه های اب reflective و interactive هستن
2-در مورد جنگل باهات تا حدی موافقم اونم به خاطر اینکه جنگلش در شب بی نظیره ولی این بی نظیری تا وقتی پا برجاست که افتاب تو بازی بالا نیومده جنگل بازی در روز بسیار بیریخت هستش در روز تمام trick هائی که برای زیبا شدن جنگل در شب به کار برده شده از بین میره و چیزی که میمونه یک سری درخت copy and paste شده با vegitation که alpha blending بدی روشون اجرا شده هستش
alan wake -3 از لحاظ سایه بندی خیلی خوبه ولی بهترین نیست بازی دارای مقدار زیادی سایه های dynamic هستش ولی اگر بازی رو انجام داده باشی میبینی که در عین اینکه سایه ها jagged نیستن ولی متاسفانه در خیلی ار جا ها دارای dithering شدیدو از noise/flickering زیادی رنج میبره در ضمن سایه ها در فاصله ی سه متری دچار تغییر LOD میشن بازم میگم ALAN WAKE از لحاظ SHADOWING خیلی خوبه ولی FAR CRY2 و METRO 2033 و KILLZONE2 و UNCHARTED 2 هم به همین خوبی و شا ید هم بهتر هستن 4-در مورد بهترین محیط واقع گرا و بهترین ماه خورشید احتمالا عصبانی بودی یه چیزی نوشتی
5-در مورد Draw Distance من Draw Distance های خیلی خوبی در بازیهای دیگه دیدم مثل FARCRY 2 و ASSASSIN CREED 1,2 و JUST CAUSE 2 و HALO 3 و UNCHARTED 2 وHEAVENLY SWORDوBanjo-Kazooie: Nuts & Boltsو CRACKDOWNو .............. که همشون دارای DRAW DISTANCEهای کیلومتری هستن تازه بعضی ار بازیهای بالا OPEN WORLDهستن نه مثلALAN WAKE خطی من نمیدونم چرا فکر میکنی ALAN WAKE دارای بهترین DRAW DISTANCE هستش. احتمال هیچکدوم از بازیهای که اسم بردم رو بازی نکردی که فکر میکنی ALAN WAKE مخترع DRAW DISTANCEهستش
6-در مورد ابجکتهای توی تصویر بله مقدار زیادی ابجکت با جزئیات در محیط هست ولی یادت نره که خیلی ار این ابجکت ها تکراری هستش که واقعا میره رو اعصاب
7- dept of field اونقدر تکنیک عجیبی نیستش که اینجوری در موردش حرف میزنی خیلی از بازی ها از سال 2000 به بعد از این تکنیک استفاده میکنن اما در مورد dept of field بازی :در حالتی که آلن نشونه گیری میکنه dept of fieldمعمولی هم مشاهده نمیشه چه برسه بهdept of fieldی که dynamic باشه
در اخر منم عقیده دارم alan wake علی رقم sub hd , screen tearing ,و داشتن مقدار زیادی تکستچرهای رزولوشن پایین یکی از بهترین گرافیک های نسل حاظر رو داره ولی تو دیگه داری یکم زیادی تحویلش میگیری