امتیازات سایت ها و مجلات به Alan Wake

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Tommy Fisher

Shit happens
کاربر سایت


عنوان بزرگ Alan Wake اولین امتیاز خودش رو از مجله اسپانیایی Hobby Consolas در یافت کرد.
93/100

Spanish magazine Hobby Consolas has the first printed review of the upcoming action thriller Alan Wake. Hobby Consolas says Alan has spectacular lightning, atmosphere and sounds combined with big scares and a perfect story rhythm that will leave you glued to the controller from start to finish. Alan Wake receives a 93/100. The length of the game according to 2 reviewers was 10-16 hours.

خوب:
داستان: جذاب و اسکریپت شده
مبارزه: استفاده جالب از نور در بازی و همچنین مبارزات

بد:
طول بازی: نسبتاً کوتاه, نزدیک به 10 ساعت!
نوع پیشروی و بیان: صورت بیان بازی به همان شدت پیشروی در بازی نیست!

Graphics - 92
Sound - 94
Lenght - 82
Fun - 93
 
آخرین ویرایش:
آقا جان بحث بیخود چرا میکنید alan wake شاهکاری هست که باید بری تو عمقش تا درک بشه بحث اوون امتیازا رو هم بزارید کنار بیخیال جای این حرفا بازی رو تجربه کنید و بس.منتظر امتیاز gs و EDGE باشید.پست های حاوی اسپم ریز و درشت هم دیگه مقوف.(شامل خودمم میشه:biggrin1:)
اها.یعنی اون سایتا هیچی از عمق و مفهوم این بازی حالیشو نمیشه و فقط فن های بازی عمق بازی رو درک میکنند:biggrin1:
 
باز هم پست من کو ؟

-----------------------------------------------------
همین Heavy Rain ی که میگی بنظر من غیر از داستان فوق العاده چیزه خاصه دیگه ای نداشت .
عزیز من توجه داشته باش استودیو Remedy وضعش زمین تا زیر زمین با Quantic dream فرق می کنه

HR دومین تجربه استودیوی QD بود و در ضمن سبک و و مسائل تکنیکی بسیار متفاوتی با با یک بازی (( سوم شخص تریلر )) داره
که اگه یک تایپیک جدا باشه توضیح می دم
اولین بازی بود که بیش از 2000 صفحه سناریو داشت
بیشتر از 20 تا پایان
و در واقع در هر سکانس نزدیک به 6 شکل مختلف سناریو اتفاق میوفتاد
به طور مثال می گم یکی از صحنه های بازی رو توی اینترنت دیده بودم که به چندین شکل مختلف اتفاق میوفتاد ولی وقتی خودم بازی کردم دیدم که اون صحنه برای من کاملا متفاوت اتفاق افتاد

HR واقعا شاهکار بود و با تمام چیز هایی که قبلا بازی کردم بود کاملا تفاوت داشت در واقع QD کاملا ریسک کرد که این اثر رو ساخت چون همون طور که خودشون هم گفتن اصلا استقبال از بازی قابل پیش بینی نبود

ولی remedy سازنده دو بازی پر طرف دار بود و در ضمن Alan Wake در نهایت چیزی نیست جز یک تریلر خوش ساخت و ما قبلا هم بازی های ترسناک خوش ساخت با اتکا به تاریکی رو دیده بودیم
هم از نظر تکنیکی و هم از نظر ریسک HR و Alan Wake قابل مقایسه نیستن

اخرین حرفم اینه که انتظار 5 ساله برای یک بازی که متوسط امتیازش به 90 نرسه بی خود بوده
و اون انقلابی که در سبک ترسناک سازنده ازش دم می زدن اتفاق نیوفتاده

در نهایت باید بگم این بازی هم مثل HR ارزش های خودش رو خواهد داشت ولی اون چیزی که انتظار داشتیم و هایپ براش ایجاد شده بود اتفاق نیوفتاد
 

ببخشید بنده چه گفتم شما جوش میاری.بنده هم در انتها گفتم میرم بازی رو تجربه کنم شایدم پر از ایراد باشه.max payne اون زمان که انقلابی بود همه توی top 10 شون هست میانگین 89 میگیره!!!gow 3 چرا باید از gta میانگین پائینتری بگیره؟سایتا اومدن گفتن gow 3 ارزش تکرارش پائین هست(حرفی کاملا محمل و چرند) اما خود من و خیلی از دوستان دیگه چندین بار تمومش کردن.بعدشم شما به من میتوپی که مهم نیست چی برا تو مهمه!!بعد خودت میای نظرت رو به عنوان یه fact مطلق بیانش میکنی!!!واقعا جالبه!!!
در نهایت باید بگم اگر به نظر شما شاهکاری مثل heavy rain فقط داستان داشت-من دیگه بحثی ندارم.

نه پس فقط شما خوبی:eek:

محض اطلاع همه دوستان هم بگم-الان برادرم و چندتا فامیلم همه دارن میگن بابا خوب حتما بازیه بدیه که امتیازاش این شده و منم دارم بهشون میگم مطمئنم بازیه عالی ایی هست.دلیلشم گفتم.پس بدونین اصلا من جوش نیوردم:biggrin1:
الانم میرم بازی کنم-تا بفهمم جریان از چه قراره.دیگم در موردش تا تموم نکنم نظری نمیدم.

من با این بازی یا اون بازی به هیچ وجه کاری ندارم !
کلا گفتم که نمیتونی بیای همه رو بخاطر سلایق شخصی خودت زیر سوال ببری ! اگه یه چیزی در اقلیت باشه چرا ، ولی اکثریت رو نمیشه زیر سوال برد و همچنین به اقلیت هم نمیشه دل خوش کرد !
اینایی هم که گفتی همش نظر شخصی خودته ، و اینجا هم کسی شما رو به عنوان مرجع تقلید انتخاب نکرده که ببینه از چی خوشت میاد یا بدت میاد ...
بهترین معیار سنجش یک بازی اکثریت نقدها و امتیازات اون بازی هست ، حالا چه من و شما خوشمون بیاد چه نیاد !
اون Heavy Rain هم در جواب خودت گفتم که دلیل نمیشه چون برای تو از بهترین بازی های عمرت ه مثلا برای من یا X و Y هم باشه ! ضمنا وقتی من گفتم " به نظر من " پس Fact نیست ، بنابراین سعی کن از چیزایی که اینجا یاد گرفتی در جای درست استفاده کنی ...
 
من با این بازی یا اون بازی به هیچ وجه کاری ندارم !
کلا گفتم که نمیتونی بیای همه رو بخاطر سلایق شخصی خودت زیر سوال ببری ! اگه یه چیزی در اقلیت باشه چرا ، ولی اکثریت رو نمیشه زیر سوال برد و همچنین به اقلیت هم نمیشه دل خوش کرد !
اینایی هم که گفتی همش نظر شخصی خودته ، و اینجا هم کسی شما رو به عنوان مرجع تقلید انتخاب نکرده که ببینه از چی خوشت میاد یا بدت میاد ...
بهترین معیار سنجش یک بازی اکثریت نقدها و امتیازات اون بازی هست ، حالا چه من و شما خوشمون بیاد چه نیاد !
اون Heavy Rain هم در جواب خودت گفتم که دلیل نمیشه چون برای تو از بهترین بازی های عمرت ه مثلا برای من یا X و Y هم باشه ! ضمنا وقتی من گفتم " به نظر من " پس Fact نیست ، بنابراین سعی کن از چیزایی که اینجا یاد گرفتی در جای درست استفاده کنی ...
میخواستم در مورد هوی رین شفاف تر صحبت کنم که بی انصافی بعضی از سایتها بیشتر مشخص بشه ولی دیدم تاپیک به کجک میره بیخیال شدم.
بعدشم من دارم میگم 5 سال منتظر بازی ایی بودم که رمدی پشتش بوده و حتی فنهای ps3 هم منتظرش بودند-باید قبول کرد همگی یه مقدار شوکه شدن-اما بعد از کلی فکر و دیدن امتیاز سایر بازیها فهمیدم باید خودم تجربه کنم تا بفهمم ایراد کار کجاست.

منم نگفتم من مرجع تقلیدم-بنده نظرات شخصیه خودم رو گفتم.حالا شما باهاش مشکل داری به من ربطی نداره.

در مورد خط آخر هم باید بگم که-من تو این سایت از خیلیا خیلی چیزا یاد گرفتم-مثل فرخ و دکتر و کیوان.اما باید اعتراف کنم از شما و یکی دیگه چیزی جز مسخره کردن دیگران یاد نگرفتم.
اینم یاد گرفتم قبل از عرضه بازی نباید جوگیر شد:biggrin1:


از این به بعد هم اگر هر بازی ایی که من دوسش داشته باشم خدای امتیاز هم بگیره دیگه پستی از من در حمایت ازش دیده نمیشه.
 
من واقعا دوست ندارم در مورد این بازی طرفداری کنم منتها یک سری پست هایی می بینم که مجبورم جوابشون بدم. اون هم به خاطر غلط بودنشون.
HR دومین تجربه استودیوی QD بود و در ضمن سبک و و مسائل تکنیکی بسیار متفاوتی با با یک بازی (( سوم شخص تریلر )) داره
نه جانم HR سومین تجربه این استودیو بود. Omikron: The Nomad Soul اولین بازی این استودیو بوده.
ولی remedy سازنده دو بازی پر طرف دار بود و در ضمن Alan Wake در نهایت چیزی نیست جز یک تریلر خوش و ما قبلا هم بازی های ترسناک خوش ساخت با اتکا به تاریکی رو دیده بودیم
باز هم غلط. remedy سه تا بازی ساخته و اولین بازیشون Death Rally بوده. در ثانی وقتی شما AW بازی نکردی چه طوری دربارش نظر میدی ؟
اخرین حرفم اینه که انتظار 5 ساله برای یک بازی که متوسط امتیازش به 90 نرسه بی خود بوده
و اون انقلابی که در سبک ترسناک سازنده ازش دم می زدن اتفاق نیوفتاده
مکس پین 1 هم 89 بود و شماره دو هم 86 و جالب تر این هست که مکس پین 1 هم 5 سال ساختش طول کشید. از اون جالب تر این هست که HR هم ساختش 5 سال طول کشید و اون هم متوسط نمره اش 9 نشد !!
در نهایت باید بگم این بازی هم مثل HR ارزش های خودش رو خواهد داشت ولی اون چیزی که انتظار داشتیم و هایپ براش ایجاد شده بود اتفاق نیوفتاد
متاسفانه شما فقط توی BC فعالیت می کنی و اگر غیر از این بود متوجه می شدی این بازی اصلا هایپ خاصی نداشت و کاملا مثل یک بازی معمولی رو به خوب باهاش رفتار شد.
در زمینه امکانات هم باید بگم که QD استودیو بسیار متمول تری نسبت به Remedy هست.

ببنید نظر با نظر فرق داره منتها اطلاعات غلط چیزی که باعث ناراحتی من میشه و متاسفانه من نمی تونم با این جور کاربر ها خوب رفتار کنم. نظر همتون محترم منتها اول مطمئن شید درباره اطلاعاتون و بعد پست بدید
 
اما باید اعتراف کنم از شما و یکی دیگه چیزی جز مسخره کردن دیگران یاد نگرفتم.

خب خدا رو شکر ... باور کن خیلی خوشحال شدم از من چیزی یاد نگرفتی ... خیلی :smile:
 
من واقعا دوست ندارم در مورد این بازی طرفداری کنم منتها یک سری پست هایی می بینم که مجبورم جوابشون بدم. اون هم به خاطر غلط بودنشون.
من اشتباهاتم رو قبول دارم ........ ولی شما نکته رو گم کردی
نکته چیز دیگری هست نه این که کدوم استودیو چند تا بازی ساخته
در زمینه امکانات هم باید بگم که QD استودیو بسیار متمول تری نسبت به Remedy هست.
وقتی شما می گی استودیو متمول تری هست .. یک جای کار رو اشتباه می کنی
اولا از چه نظر می گی متمول تره از این نظر که استودیو شون رو توی گاراژ بر پا کردن می شن فقیر

دوما مسئله ای که اصلا توجه نمی کنی وضع این دو استودیو هست
در مورد QD با این که بازی فارنهایت بازی خوبی بود و در واقع فوق العاده بود ولی انچنان فروش خوبی نداشت تا جایی که ناشرشون برای بازی جدید باهاشون قرار داد امضا نکرد اما همه ی استودیو ها تو اون زمان در تب و تاب نسل جدید بودن و وقتی QD بازی رو برای نسل بعد در نظر گرفت و به لطف هوشمندی سران سونی بازی توی دسته انحصاری های سونی قرار گرفت

ولی در مقابل Remedy دو بازی موفق در نسل قبل داشت و کلی طرفدار و فن بی صبرانه منتظر Max Payne بعدی بودن ولی با فروش IP مکس پین و اعلام ساخت بازی جدید همه جشم شون رو به شاهکار بعدی Remedy دوخته بودن
در واقع از همون اول هم که Alan Wake معرفی شد کلی هایپ وجود داشت
حالا چه طور ممکنه این استودیو متمول نباشه ؟؟
( به غیر از بی عرضه بودن مسئولین استودیو منظورم هست )

نکته این هست شرایط این دو استودیو یعنی Quantic Dream و Remedy و از همه مهمتر شرایط دو بازی HR و Alan Wake از زمین تا آسمون ( از زمین تا زیر زمین ) با هم فرق داشته و داره
 
آخرین ویرایش:
من خودم به شخصه یکی از معیارهای انتخاب بازی برام همین امتیازهاست و بعدش نظر اونایی که بازی کردن !!

اما یه چیز حال به هم زن تو این تاپیک اینه که بعضیها خودشون رو فوق بشر تصور میکنن . میان میگن این بازی درک فوق العاده میخواد که ما داریم و فقط ما درکش میکنیم نه سایتهای خوشحال ما میتونیم فضای 5 بعدی حاکم بر بازی رو متصور بشیم که سایتهای خوشحال نتونستن. ما به عمق معنی بازی رفتیم و ایه به ایه را تفسیر نمودیم و دیدیم که امتیاز 10 برای این فوق شاهکار کم است که سایتهای خوشحال این توانایی هارو نداشتن!!
به هرحال...

این بازی امتیاز کمی نگرفته و حتما ارزش بازی کردن هم داره و ممکنه یه شاهکار هم باشه !! اگر کاری به مسائل هایپ گذشته هم نداشته باشیم
یادمه رمدی تقریبا پارسال فرمود این بازی رو پی سی پردازنده 4 هسته ای میخواد . از نظر من اون آقایی که گفته رمدی بازی رو چن ساله اماده کرده و فقط به خاطر هایپ به تعویق انداخته میتونه درست باشه!!

برو ببین چطور remedy یه شهر را بیشترین دقت و افکتهای پر قدرت طراحی کرده ولی تنها گناهش یک سخت افزار محدود کنسول بود که نتونستند بازی را hd کنن .

دقیقا
 
آخرین ویرایش:
Official Xbox Magazine UK هم به بازی امیتاز 8 از 10 داد.

اها.یعنی اون سایتا هیچی از عمق و مفهوم این بازی حالیشو نمیشه و فقط فن های بازی عمق بازی رو درک میکنند:biggrin1:

nailed it.

......

دقیقاً نکته همینه، وقتی این ایرادات رو داره که هر کدوم تاثیر به سزایی در گرافیک کلی داره، چطوری اسمش رو میگذارید بهترین گرافیک نسل؟ اون مساله tearing از همون اول تریلرهای بازی تا این آخری ها کاملا مشخص بود. وقتی دوربین رو میچرخونی انگار صفحه نصف میشه!

sub HD بودن هم که خودش گویای همه چیز هست.
 
و یک سوال از اون دسته از دوستانی که این بازی رو در حد خدا بالابرده بودند، نمونه تمام پست هاشون هم هست: "بهترین گرافیک نسل که هیچ بازی به پاش نمیرسه" یا "بزرگترین بازی تاریخ"
پس بازی با این گرافیک خفن که دیگه بالاتر از اون وجود نداره(به قول شما) چرا هیچ سایتی به گرافیک نمره کامل نداده؟
به نظرت چرا ندادند ؟ برو یکم سایتها را بگرد بخون اشکالی که گرفتند چی بوده .
تقریبا هیچ سایتی به تکیکهای محیطی گیر نداده و همشون از محیط ها افکتهای استثنایی بازی حرف زدند از جزئیات فراوانش گفتند از عظمتش گفتن .
ولی گرافیک یک جمع بندی داره و نباید مشکل داشته باشه . الان بری سایتها دلیل اینکه کسر کردن از این بخش بازی .
1:پارگیه تصویر همون tearing هر سایتی بسیار شاکی هست از این مورد .
2 :انیمیشن های بیگانه مثلا تیز بودن یا حرکت های خیلی تند alan و بعضی از کارکتر ها.
3: sub hd بودن بازی که چون hd نیست بازی تا حدودی تار و بلوری دیده میشه ( که این مورد اصلا تقصیر ما ها نیست چون تریلر های قبلی تماما 720 بودند تو انالیزهایی که کرده بودند و ما خبر نداشتیم که در نسخه نهایی چنین بلایی سرش میاد !)
4:تفاوت زیاد cut-scene ها با خود گیم پلی بازی .
خدا را شکر تریلر ها را دیدی ؟ برو ببین چطور remedy یه شهر را بیشترین دقت و افکتهای پر قدرت طراحی کرده ولی تنها گناهش یک سخت افزار محدود کنسول بود که نتونستند بازی را hd کنن .

هیچ سایتی از افکتها و تکنیک ها محیطی ایرادی نگرفته و برعکس بیشترین تعریف را ازش کردند .
 
وقتی شما می گی استودیو متمول تری هست .. یک جای کار رو اشتباه می کنی
اولا از چه نظر می گی متمول تره از این نظر که استودیو شون رو توی گاراژ بر پا کردن می شدن فقیر
از لحاظ تعداد نفرات و تکنولوزی. QD خودش یکی از عالی ترین استودیو های موشن کپچر داره و امکانات بهتری هم داره. در صورتی که Remedy اگه اشتباه نکنم ( مطمئن نیستم ) از یک استودیو سوئدی برای موشن کچر استفاده کرده بود. در واقع QD اون قدر تکنولوزی پیشرفته ای داشت که بیشتر کار های بازی توسط خودش انجام داد اما Remedy از چندین شرکت برای کار های مجزا بازی کمک گرفت.
در واقع از همون اول هم که Alan Wake معرفی شد کلی هایپ وجود داشت
شما برای من معنی هایپ بگو ؟ راه AW موقعی که معرفی شد معروف شد منتها نه اون شکلی کهع فکر می کنیم. بیشتر حجم مطرح شدن بازی هم به خاطر سکوت طولانی مدتش بود.
( به غیر از بی عرضه بازی مسئولین استودیو منظورم هست )
عزیزم فرقشون این هست که استودیو Remedy توی کشوری هست که عملا تنها استودیو گیم بزرگ اون کشور هست و در نبود این استودیو صنعت گیم این کشور کلا نابود بود. بعدش هم مکس پین 1 و 2 اصلا IP اش برای این استودیو نبود و در نتیجه بخش عمده ای از فروشش رفت تو جیب ناشر.
ولی در مقابل Remedy دو بازی موفق در نسل قبل داشت و کلی طرفدار و فن بی صبرانه منتظر Max Payne بعدی بودن ولی با فروش IP مکس پین و اعلام ساخت بازی جدید همه جشم شون رو به شاهکار بعدی Remedy دوخته بودن
مشکل این هست که شما بازی تجربه نکردی و ازش ایراد میگیری همین HR هم بعد از 5 سال عرضه شد و 87 هم متوط نمره اش بود. AW هم الان 84 هست متوسط نمره اش حالا میشه بگید این استودیو چه کسی نا امید کرد. من چون بازی کردم نظر نمیدم اما بازی های Remedy اصولا همیشه سبکشون با بازی های تو بازار فرق داره و همین باعث بروز عکس اعمل های مختلف میشه.
 
متاسفانه شما فقط توی BC فعالیت می کنی و اگر غیر از این بود متوجه می شدی این بازی اصلا هایپ خاصی نداشت و کاملا مثل یک بازی معمولی رو به خوب باهاش رفتار شد.
شما برای من معنی هایپ بگو ؟ راه AW موقعی که معرفی شد معروف شد منتها نه اون شکلی کهع فکر می کنیم. بیشتر حجم مطرح شدن بازی هم به خاطر سکوت طولانی مدتش بود.
کسری جان در این مورد باید مخالفت کنم. این درسته که بیشترین هایپ رو این بازی نبوده و لی انصافا کم هم نبوده. هنوز اومدن سم لیک بر روی سن رو فراموش نکردیم. اصولا اگر انتظار خیلی خاصی از یک بازی نباشه به عنوان برگ برنده در کنفرانسهای E3 معرفی نمیشه. بنظرم اومدن سم لیک بجای کارگردان بر روی سن خودش یجورایی القا کننده این بود که کار بقدری بزرگه که حتی باید حرفهای نویسنده این اثر عظیم بشنویم.
 
به نظر من به جای این همه بحث سر نمره بازی خودتون این بازی رو انجام بدید و نظر بدید و کاری به نمرات بقیه سایتها نداشته باشید ;)
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or