امتیازات بازی Halo 5: Guardians

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Inquisitor

Righteous Armors Me
کاربر سایت
Halo5_KeyArt_Horiz_Final1.jpg




ThisGenGaming- 9.5*
+Fireteams are a great addition
+The story is magnificent
+Audio and vIsuals are outstanding
+343 shook the pillars and were rewarded
-A few encounters were a little repetitive
-I have to wait for the next game!
Nextgengamingblog- 9*
(If I was to score the campaign alone I would give it 9/10)
*فقط کمپین بررسی شده
GamingTrend : 100
Gaming Age : 100
Gamereactor : 100
We Got This Covered : 95
Arcade Sushi : 95
Multiplayer.it : 95
Game Over Online : 95
MondoXbox : 94
Vandal Online : 92
Hobby Consolas : 92
XET : 90
Meristation : 90
Attack of the Fanboy : 90
Gamer.no : 90
gamerevolution : 90
escapis : 90
Game Rant : 90
Gadgets 360 : 90
Polygon : 90
USgamer : 90
wegotthiscovered : 90
Everyeye.it : 88
Gaming Nexus : 88
Gamer.nl : 85
Level7.nu : 80
Gameblog.fr : 80
Hardcore Gamer : 80
CGMagazine :80
COGconnected : 80
Rocket Chainsaw : 80
Giant Bomb: 80
Daily Dot : 80
progressbar : 80
Press Start : 80
Lazygamer : 79
Destructoid : 70
Paste Magazine : 60
Eurogamer – no score
IGN – review in progress
TIME – 3.5/5
GameSpot – “where’s our review?”
Ars Technica – “Come for the multiplayer”
Hardcore Gamer – 4/5
US Gamer – 4/5
AR12 Gaming – 9/10
Pixel Vulture – 94/100
Pennyworth Reviews – 3.8/5
InsideGamer.nl - 85/100
Metro GameCentral - 90/10
3DJuegos - 95/100
TorontoSun 7.0/10
OXM UK 8.0/10
GameOver.gr 9.0/10
CheatCodeCentral 9.6/10
 
آخرین ویرایش:
نقدها را من زیاد نگاه نکردم ولی سایتی به این موارد ایراد گرفتن؟:-/
چون تا جایی که در جریانم بیشتر به داستان و روایت اون ایراد گرفته شده.
از هوش مصنوعی ایراد گرفته شده ولی اگرم ایراد گرفته نشه قرار نیست که منظورش این باشه در شرایط عالی قرار داره با دیدن چندتا ویدئو از بازی میشه متوجه شد که هوش مصنوعی به نظر از عنوانی مثل هیلو ریچ ضعیفتر هست .
بالاخره اگه 60 فریمی وجود نداشت میتونستند به تک این چیزها بیشتر زرق و برق داد و نتیجش هم تجربه گیم پلی بهتر بود .
 
تمام سایت ها از مبارزات بازی تعریف کردن که یکی از دلایل اصلی خفن بودن مبارزات هم 60 فریم بودن هست. دیگه به نکات مثبت بازی که کسی گیر نداده، نباید گیر الکی داد :دی اینکه طرف داستان رو خوب در نیاورده آخه چه ربطی به 60 فریم شدن داره؟ محیط های بازی خیلی بزرگ شدن و تعداد دشمن ها هم خیلی بیشتر شدن و هوش مصنوعی دشمن ها هم مشکل خاصی نداره (مشکل هوش مصنوعی مربوط به یارهای خودی هست)، پس 60 فریم شدن به نظر نمیاد تاثیر منفی رو بازی گذاشته باشه. اینکه بخش داستانی بازی کوتاه هست هم مسلما مشکلش از جانب 60 فریم نیست :دی اتفاقا اگه همین 60 فریم نبود احتمالا اینقدر از مولتی بازی تعریف نمیکردن و امتیازات از اینم کمتر میشد.
 
در ضمن متای بالای 90 چیزی نیست که این نسل زیاد ببینیم.

بر چه اساسی؟ تا همین الان کدوم بازی خوب و عالی ساخته شده که حقش +90 بوده اما کمتر گرفته؟

نه این نسل شرایط عوض شده و نه منتقدها سخت گیر. بلکه این بازی ها هستن که کیقیت ساختشون افت کرده. وگرنه هربازی خوبی که امده و استحقاق نمرات خوب رو داشته، تونسته به +90 برسه. چه BloodBorne که یه بازی کاملا نیچ و خاص هست، چه Witcher 3 و حتی MGSV که کلا این IP رو زیر و رو کرده! اگه این نسل کسی سخت گیر میشد یا شرایط فرق میکرد مطمعن باش اول از همه BB رو منفجر میکردن. قشنگ بهانه خوبی هم داشتن. نسل قبل با Gears شروع شد که کلا ژانیرو زیر و رو کرد. همین الانم بازی های این سبکی اوج آمال و آرزوهاشون رسیدن به این بازیه! اما این نسل با بازی های ضعیف پر از باک و یه مشت ریمستر و خزعبلات این مدلی.

الان هم اگه Halo 5 متاش زیر 90 شده بخاطر سخت بودن شرایط نیست. اتفاقا برعکس شانس آورده الان منتشر شده! وگرنه مثلا این میخواست نسل قبل همزمان با Bio:I و TLoU و GTAV منتشر بشه قطعا به دلیل بالا رفتن سطح انتظارات همه، نمراتش چه بسا پایین تر هم میومد! وقتی بیشتر از 90٪ نقدها یه سری ایرادات مشابه گرفتن یعنی خوب واقعا یجای کار میلنگه و دلیلی نداره بازی به متای +90 برسه. نابود کردن کمپین داستانی تو بازی که اصلا یکی از دلایل محبوبیتش همین داستان بزرگ و حماسی بوده چیزی نیست که کسی از بابتش خوشحال باشه یا بتونه از روش رد بشه.

در مورد Halo 5 در اینکه این نمرات و این متا در حد و اندازه های نام بزرگ Halo نیست اصلا شکی وجود نداره. خصوصا بیشتر از خود بازی این نمره برای مایکروسافت و برند Xbox بده. چون دو سال از نسل گذشته و مایکرو هنوز یه بازی با متای بالای 90 نداشته. وقتی بزرگ و بهترین بازی انحصاریش نتونه به این امتیاز برسه پس کی باید این کارو بکنه؟ یعنی باید به قول ممد فروبری مایکرو بشینه چشم انتظار Scale بمونه که شاید به لطف کامیا یه بازی انحصاری +90 داشته باشن؟ این بده دیگه! Halo زمانی بزرگ ترین FPS کنسولی بود و هر شمارش این ژانر رو چند قدم میبرد جلو. اما الان باید دلمون خوش باشه حداقل مولتیش عین Halo 4 افتضاح نیست و میشه یه مدتی بازی کرد!!

البته من کماکان سر حرف اولم هستم! فارغ از شرایط Halo 5 بازی کاملا خوبی هست. کامبت بازی در ترکیب با 60 فریم بودن عالی شده. کلا گیم خوبی هست. بیشتر قسمت هاش کاملا بی نقص طراحی شده و اگه به این روز دچار شده از روی حماقت خود 343 بوده. عین آدم بیخیال co op کردن کمپین میشدن و یه بخش داستانی قوی و مستحکم میساختن همین الان حداقل رو 92 بودن. در نتیجه به کیفیت کلی بازی اصلا و هیچ رقمه نمیشه گیر داد! کاملا بازی خفنیه. باز میگم، باید به مایکرو گیر داد که چرا با خریت های این مدلی این بازی بزرگ رو پایین تر از حد استانداردها میاره؟
 
از همین الان آماده بشیم ایشالا واسه نسخه بعدی :d
خداوکیلی من 2 ساله دارم انتظار همچین روزی رو میکشم که یه داستان توپی از 5 ببینم
ولی متاسفانه این 2 سالم حروم شد!
 
60 فریم کردن بخش سینگل و کوآپ محور بودن بخش داستانی بازی دو تا تصمیم احمقانه برای Halo بود که از همون روز اول معلوم بود چه گندی بالا میاره.
خطاب به مایکروسافت:
اسکول برو بشین مثل آدم بازیتو بساز دیگه چرا ادا اصول در میاری؟

۶۰ فریم از اول هم یک اشتباه بود...اما بازم باید دید اگه ۶۰ فریم نمی بود،بازهم داستان تغییر می کرد...؟
اینکه بگیم co-op بودن بازی بده من موافق نیستم...بازی با توجه بع پایبند بودن به اصول سری باید یکسری تجربه جدید هم داشته باشه...خوب خیلی خوب هست که به بازی اضافه شده...!
این برمی گرده به نظر گیمر نه منتقد...دستینی نمونه بارز این موضوع هست...بعضی بازی ها هستند که شاید در متا کم تر از انتظار باشند اما در نزد گیمر تا ۱۰ نمره بیشتر از متا ارزش دارند...!
 
بر چه اساسی؟ تا همین الان کدوم بازی خوب و عالی ساخته شده که حقش +90 بوده اما کمتر گرفته؟

نه این نسل شرایط عوض شده و نه منتقدها سخت گیر. بلکه این بازی ها هستن که کیقیت ساختشون افت کرده. وگرنه هربازی خوبی که امده و استحقاق نمرات خوب رو داشته، تونسته به +90 برسه. چه BloodBorne که یه بازی کاملا نیچ و خاص هست، چه Witcher 3 و حتی MGSV که کلا این IP رو زیر و رو کرده! اگه این نسل کسی سخت گیر میشد یا شرایط فرق میکرد مطمعن باش اول از همه BB رو منفجر میکردن. قشنگ بهانه خوبی هم داشتن. نسل قبل با Gears شروع شد که کلا ژانیرو زیر و رو کرد. همین الانم بازی های این سبکی اوج آمال و آرزوهاشون رسیدن به این بازیه! اما این نسل با بازی های ضعیف پر از باک و یه مشت ریمستر و خزعبلات این مدلی.

الان هم اگه Halo 5 متاش زیر 90 شده بخاطر سخت بودن شرایط نیست. اتفاقا برعکس شانس آورده الان منتشر شده! وگرنه مثلا این میخواست نسل قبل همزمان با Bio:I و TLoU و GTAV منتشر بشه قطعا به دلیل بالا رفتن سطح انتظارات همه، نمراتش چه بسا پایین تر هم میومد! وقتی بیشتر از 90٪ نقدها یه سری ایرادات مشابه گرفتن یعنی خوب واقعا یجای کار میلنگه و دلیلی نداره بازی به متای +90 برسه. نابود کردن کمپین داستانی تو بازی که اصلا یکی از دلایل محبوبیتش همین داستان بزرگ و حماسی بوده چیزی نیست که کسی از بابتش خوشحال باشه یا بتونه از روش رد بشه.

در مورد Halo 5 در اینکه این نمرات و این متا در حد و اندازه های نام بزرگ Halo نیست اصلا شکی وجود نداره. خصوصا بیشتر از خود بازی این نمره برای مایکروسافت و برند Xbox بده. چون دو سال از نسل گذشته و مایکرو هنوز یه بازی با متای بالای 90 نداشته. وقتی بزرگ و بهترین بازی انحصاریش نتونه به این امتیاز برسه پس کی باید این کارو بکنه؟ یعنی باید به قول ممد فروبری مایکرو بشینه چشم انتظار Scale بمونه که شاید به لطف کامیا یه بازی انحصاری +90 داشته باشن؟ این بده دیگه! Halo زمانی بزرگ ترین FPS کنسولی بود و هر شمارش این ژانر رو چند قدم میبرد جلو. اما الان باید دلمون خوش باشه حداقل مولتیش عین Halo 4 افتضاح نیست و میشه یه مدتی بازی کرد!!
این بازی رو که من همین جور ندید میگم متاش همین 85 یا حتی کمتر حقشه چون اونی که 10 داده هم از داستان بازی ایراد گرفته! داستان این سری مهمه، حالا همه هم مولتی بازی کنن بازم داستان این بازی مهمه و نباید اینجور گند میزدن به داستانش. البته نه اینکه کم شدن امتیازاتش فقط به خاطر داستان باشه، کلا منظورم اینه به خاطر همین داستانش حقش نبوده متاش بالای 90 بشه. ولی خداییش اگه با معیارهای چند سال قبل میخواستن نمره بدن باید متای The Witcher 3 حداقل 95 یا 96 میشد :دی به نظر من منتقدها گیر الکی نمیدن ولی یه سری ایراداتی که الان تو نقدها گرفته میشه، چند سال پیش گرفته نمیشد و البته من این روند جدید رو بیشتر می پسندم. الان یه بازی متاش 95 میشه به خاطر اینه که واقعا Perfect و بدون نقص بوده و ایراد خاصی نبوده که بخواد ازش بگیرن، ولی اگه بازی ایراد داشته باشه خب بیشتر از قبل بهش گیر میدن. مثلا یه بازی مثل Forza 6 اگه واسه نسل قبل بود، بهترین متا رو بین تمام شماره های سری می گرفت ولی الان می بینیم 4 نمره کمتر از Forza 4 داره در حالیکه بازی به مراتب بهتر و کامل تری نسبت به اون عنوان هست و تقریبا اکثر نقص ها و کمبودهای Forza 4 رو برطرف کرده. مثلا یه سایتی در مورد Forza 6 گفته:
Forza Motorsport 6 is, without a doubt, the best simulation racing game ever made
ولی به بازی نمره 9 داده :دی یعنی اینکه سطح انتظارات تغییر کرده و ایرادات جزیی رو بیشتر حساس شدن.
 
آخرین ویرایش:
این بازی رو که من همین جور ندید میگم متاش همین 85 یا حتی کمتر حقشه چون اونی که 10 داده هم از داستان بازی ایراد گرفته! داستان این سری مهمه، حالا همه هم مولتی بازی کنن بازم داستان این بازی مهمه و نباید اینجور گند میزدن به داستانش. البته نه اینکه کم شدن امتیازاتش فقط به خاطر داستان باشه، کلا منظورم اینه به خاطر همین داستانش حقش نبوده متاش بالای 90 بشه. ولی خداییش اگه با معیارهای چند سال قبل میخواستن نمره بدن باید متای The Witcher 3 حداقل 95 یا 96 میشد :دی به نظر من منتقدها گیر الکی نمیدن ولی یه سری ایراداتی که الان تو نقدها گرفته میشه، چند سال پیش گرفته نمیشد و البته من این روند جدید رو بیشتر می پسندم. الان یه بازی متاش 95 میشه به خاطر اینه که واقعا Perfect و بدون نقص بوده و ایراد خاصی نبوده که بخواد ازش بگیرن، ولی اگه بازی ایراد داشته باشه خب بیشتر از قبل بهش گیر میدن. مثلا یه بازی مثل Forza 6 اگه واسه نسل قبل بود، بهترین متا رو بین تمام شماره های سری می گرفت ولی الان می بینیم 4 نمره کمتر از Forza 4 داشت در حالیکه بازی به مراتب بهتر و کامل تری نسبت به اون عنوان هست و تقریبا اکثر نقص ها و کمبودهای Forza 4 رو برطرف کرده. مثلا یه سایتی در مورد Forza 6 گفته:
ولی به بازی نمره 9 داده :دی یعنی اینکه سطح انتظارات تغییر کرده و ایرادات جزیی رو بیشتر حساس شدن.

ایراد های جدید گرفته میشه توی این نسل ولی خب استاندارد خیلی از چیزها برای امتیاز دادن اومده پایین، مثلا وجود باگ به اندازه قدیم امتیاز کم نمی کنه، یا عدم وجود خلاقیت رو اصلا دیگه انگار معیار حساب نمی کنن، بازیهایی که با نسخه قبلی کلا 1% هم فرقی ندارن همچنان اسکورهای وحشتناک بالا هم میتونن بگیرن اگر ایراد گرافیکی یا ..... نداشته باشن، داستان که دیگه کلا خیلی بی اهمیت شده، آب هم ببندی به داستان بازم اگر بقیه فانکشن های بازیت خوب کار کنن میتونی انتظار 80 به بالا داشته باشی.....کلا نسل پیش شاهد این بودیم که شرکت های بزرگ رعایتشون میشد و بازیهاشون کمتر کوبیده میشد، و توی نقد بازی مسئله فن بازی هم مطرح شد.....بازیهایی که این نسل بالای 90 یا 80 میگیرن توی دو نسل پیش امتیازاتشون یک مقداری پایینتر بود....
 
خیلی دوست دارم از این سایتهای که 7-6 دادن به کمپین بپرسم کمپین 9-10 امتیازی شما کدومه اقا جان؟ :دی.
یعنی امتیاز این باید با CoD برابر باشه !! :))
 
بخش مولتی بازی میتونست همون 60 فرم باشه و لی بخش کمپین بازی باید 30 فرم ساخته میشد و دست سازندگان رو باری بالاتر بردن جزئیات بازی چه در بخش جلوه های بصری و تکنیکی و چه در بخش گیم پلی بازی و هوض مصنوعی باز تر میشد !

فرض کنین بازی 30 فرم ساخته میشد و محیط و شلوغی بازی از اینی که هست بیشتر میشد و خلاصه دست سازندگان بازی باز تر بود برای خیلی کار ها !

من اگه اشتباه نکنم بخش کمپین سری هیلو در نسخه های قبلی 30 فرم بوده ؟؟؟!!! درسته ؟؟؟!!!

دوستان دارن میگن که به خاطر بخش داستانی بازی نمرات کم داده شده !!! باشه و حرفی توش نیست ولی به نظر شما اگه بخش گرافیک و گیم پلی بازی با توجه به 30 فرم شدن از اینی که هست خیلی خیلی بهتر میشد و منقدین با دیدن گرافیک بهتر و گیم پلی بهتر و شلوغ تر و ........ به نظرتون نمره بیشتری به بازی نمیدادن ؟؟؟!!! یعنی انقدر از دیدن خود گیم پلی بازی کف و خون قاطی میکردن که با وجود ضعف داستانی بازی ولی بازم نمرات بهتری به بازی میدادن !!! به نظرتون نمیشد ؟؟؟!!!

من نظرم اینه بزرگترین اشتباه تیم سازنده یکی 60 فرم کردن بخش کمپین بازی بوده و دیگری Co-op کردن بخش کمپین بازی !!!

توجه داشته باشین همین بازی آنچارتد 4 رو سازندگان بازیش اول دو دل بودن که 60 فرم کنن و یا 30 فرم !!!! بعدش سر آخر تصمیم گرفتن که بازی رو 30 فرمش کنن !!! درسته که 60 فرم بودن بازی محسناتی داره و درش شکی نیست ولی به چه قیمتی ؟؟!!!!

اگه آنچارتد 4 ...... 60 فرم میشد شاید بازی روون تر اجرا میشد ولی در عوضش جلوه های بصری و تکنیکی و هوش مصنوعی و موتور فیزیک بازی و تخریب پذیری بازی و بزرگتر شدن محیط در قسمت هایی از گیم پلی و خلاصه بسیاری از قسمت ها باید فدای 60 فرم شدن بازی میشد !!! مثلا دیگه دوستان اون بخشی که رانندگی ماشین و برخورد ماشین به جعبه های میوه و چه میدونم اون تخریب پذیری محیط و تکون خوردن اجسام در محیط به هر طرف و ........... امکان نداشت به اون کیفیت بی نظیر باشه و یا محیط به نسبت بزرگ بخش رانندگی که میشد از چند کوچه مختلف رانندگی کرد و بخش رانندگی بازی به نسبت بزرگ بود ولی اگه بازی 60 فرم میشد اون قسمت رانندکی جزئیاتش وحشتناک پایین میومد !!! تخریب پذیری بازی کاهش پیدا میکرد ، محیط کوچیتر میشد و جزئیات بازی هم کم تر میشد و ...........

تیم سازنده هیلو بزرگترین اشتباهش 60 فرم کردن بخش کمپین بود و این نظر منه .................
 
آخرین ویرایش:
منتقد ها سخت گیر نشدن. بازی هایی مانند gtav tlou b:i استاندارد ها را بالاتر بردن. این ربطی به دقت بیشتر به جزییات نداره. مسلمه که نقدبازی ها بر اساس استاندارد ها نوشته بشه. اگر قرار باشه بازی با نسخه قبلی خودش فقط مقایسه بشه که به درد نمی خوره.
 
یک اتفاق جالبی افتاده. IGN مقاله‌ای نوشته با این عنوان "Halo 5's Ads Lied to You" که یعنی تبلیغات بازی در مورد بازی دروغ گفتن و دقیقاً در مورد چیزی انتقاد کرده که بنظر خودشون در داستان بازی نیست و ... (که من هم نخوندم اون چیز چی هست، چون مسلماً نمیخوام اسپویل بشم). اما جواب فرانک اوکانر به این ادعا جالبه:

I mean no disrespect. It's simply the truth. The two ads show metaphorical opposite perspectives. In every interview where I've been asked about it for months I've noted that there's more to the story than meets the eye. The intention was to show an aspect of the story **************Censored********** so I don't know what else to tell you.

Most of the reviews touch on this uncontroversially. Even the ones that criticized the story didn't think it was a lie. This is a giant tempest in a teapot. I'm genuinely confounded.
و در ادامه گفته:

Actually the thing he says isn't in the game is the first chunk of the game... This is literally crazy. I'm out. Have at it.

برداشت من از این بحث اینه که انگار تمام تلاش 343 با کمپین Hunt the Truth این بوده که ذهن همه رو برای نگاه کردن به بازی از یه زاویه دیگه (اینکه ممکنه دروغ باشه و به کنکاش داخل داستان بپردازن) آماده کنه. اما انگار در این کار ناموفق بودن (یا شاید افرادی که بازی رو تجربه کردن ترجیه دادن همه چیز رو همونطور که بنظر میان بپذیرن).
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or