═══════════════════════Death Stranding 2: On the Beach
═══════════════════════
║
║
║
امبارگو: ۲ تیر ۱۴۰۴
║
═══════════════════════
═══════════════════════حداکثر ۶۰.من فکر کردم نسخه اول ۸۸ ۸۹ بوده که دوستان میگن به خاطر کوجیما امتیاز بالا گرفته. یعنی اگه کوجیما نبود به جای ۸۲ میشد ۷۰؟![]()

منم به ساعتای 80 90 رسیده بودم هی به خودم میگفتم باید ازین چرخه معیوب بیرون بیای، باید این طلسم رو بشکنی منتهی اسم کوجیما من رو جادو میکرد و باعث میشد ناخواسته به بازی کردن ادامه بدمحداکثر ۶۰.
به جز منتقدها، اون گیمرهایی هم که با بازی حال کردن، اسیر هوای نفس شدن و اگه اسم کوجیما روش نبود، تف هم روش نمینداختن! مثلا خودم بعد از ۱۲۰ ساعت تجربه Death Stranding و وارد شدن بازی به لیست Top 10 عمرم، یه روز نشستم واقعا بدون تعصب فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که اگه اسم کارگردانش غلامعلی همتی بود، جزو ۲۰۰ تا بازی اولم هم قرار نمیگرفت و عرق شرم ریختم.![]()
خدا لعنتت کنه کوجیما
در سینما، دیالوگ غیر سینمایی ترین ابزار روایته چون وابسته به زبان و کلامه، نه تصویر. اما وقتی کارگردان بتونه با استفاده از ابزار هایی مثل تصویر، فضاسازی یا ریتم، دیالوگ رو زنده و جذاب کنه، نشون میده که زبان سینما رو بلده.اونجوری ام نیست که بازی رو اگر کسی جز کوجیما میساخت هیچی واسه ارائه نداشت. انصافا داستانی که تعریف میکنه در سال های اخیر کمتر اثری چنین جرئتی به خودش داده. یک سری تم های سرمایه داری و لیبرالیسم و .... رو میزنه در لفافه که واقعا کمتر کسی شهامتش رو داره. مشکل بازی اینه که سینمایی بودنش به گیم بودنش میچربه. البته کم لطفی میشه اگر نگم نیمه ی دوم بازی گیم پلی و اکشن بازی خیلی بیشتر میشه. یعنی شما بخش هایی از یک فیلم سینمایی رو بازی میکنی در حالیکه بخش هایی از یک بازی رو باید به تماشای لحظات سینماییش بشینی. به سیستم UI بازی اشاره کردن که موافقم باید ساده ترش کنن. حالا تو نسخه دوم قول دادن پسرای خوبی باشن. نسخه اول رو پایلوت در نظر بگیرید. نسخه دوم اصل کاریه.
من یکی خوب یادمه که امثال شماها از همون MGS هم ایراد میگرفتید که کاتسین های طولانی داره، فلانجای داستانش با عقل جور درنمیاد و مسخره س و...!بعدش بازیو بسپرید به خودش و طرفدارای اداییش منم چیزی رو دوس نداشته باشم همین کارو میکنم و به نظرم از کافی هم کافی تره
