امتیازات بازی Death Stranding 2: On the Beach

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

پیش‌بینی شما به متا‌ی بازی


  • مجموع رای دهنده‌ها
    187
  • نظرسنجی بسته شده است .

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
1000023202.jpg ═══════════════════════
Death Stranding 2: On the Beach
═══════════════════════
🎮 سازنده: Kojima Productions ║
🏢 ناشر: Sony Interactive Entertainment
🧭 ژانر: اکشن / ماجراجویی ║
📅 تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۴║
⏱️ دسترسی زودهنگام: ۳ تیر ۱۴۰۴
امبارگو: ۲ تیر ۱۴۰۴
🕹️ پلتفرم: فقط PlayStation 5 ║
═══════════════════════​
 
استغفرالله
دوستان تو تاپیک لو‌پروداکشن ترین بازیها که مغزت ازشون بخاطر توجه نکردن به ساده ترین جزییات سرطان گرفته خودشونو به آب و آتیش میزنن که نه این بهترین بازی تاریخه بعد میان به دث استرندینگ که کلاس و پشن از سر و روی بازی میریزه میگن پر از باگ و ایراد(البته که هولوگرام بودن شخصیتها و پیچیده نبودن مکانها اندازه yharnam نشانه ی چیزی جز بدسلیقگی و تنبلی و بی پولی نمیتونه باشه!) و بعدم ادعا میکنن اسم کوجیما متای بازی رو الکی میبره بالا نه اینکه باعث بشه هم انتظارا بره بالا که مطلقا به ضرر متای بازیه هم یه سری فک کنن چون بازی اکشن مخفی کاری جاسوسی نیست یه چیزی کمه و بنابراین اونقد خوب نیست که بازم به ضرر متاست رابین هودی چیزی هستین؟
 
این همه اصرار به استفاده از بازیگرهای سینما تو مدیوم ویدیو گیم رو درک نمیکنم، چه چیزی قراره ثابت بشه؟ ویدیو گیم متفاوت از سینما هست موفقیت یک اثر حتی شخصیت محور هیچ ارتباطی با سلبریتی بودن مدل اون شخصیت نداره. جالبه که یکی از آیکن های ویدیو گیم با سابقه خلق کلی شخصیت به یاد موندنی میاد اینجا قیمه ها رو میریزه تو ماستا.
بنظرم بهترین اتفاق برای کوجیما در حال حاضر اینه که وارد سینما بشه، با این همه سینما زدگی بنظرم دستاوردی میون گیمرها دیگه نداره.
کوجیما واقعن آدم خاصیه، به‌ همچین کسایی نیاز داریم، یعنی بودنشون به کسی ضرری نمیزنه، مثل داوود قفس که سبک خودشو داشت اینم همینطور

ولی در رابطه با استفاده از بازیگر کاملن موافقم! یعنی شما بهترین بازیگرم بیاری که خفن‌ ترین performance و داشته تو فیلم هاش، تو بازی واقعن نمیشه پیاده کرد و صرفن به نظر من مثل یه اسکین هستند که برای مردم جذابن یا حس نوستالژی دارن.
 
استغفرالله
دوستان تو تاپیک لو‌پروداکشن ترین بازیها که مغزت ازشون بخاطر توجه نکردن به ساده ترین جزییات سرطان گرفته خودشونو به آب و آتیش میزنن که نه این بهترین بازی تاریخه بعد میان به دث استرندینگ که کلاس و پشن از سر و روی بازی میریزه میگن پر از باگ و ایراد(البته که هولوگرام بودن شخصیتها و پیچیده نبودن مکانها اندازه yharnam نشانه ی چیزی جز بدسلیقگی و تنبلی و بی پولی نمیتونه باشه!) و بعدم ادعا میکنن اسم کوجیما متای بازی رو الکی میبره بالا نه اینکه باعث بشه هم انتظارا بره بالا که مطلقا به ضرر متای بازیه هم یه سری فک کنن چون بازی اکشن مخفی کاری جاسوسی نیست یه چیزی کمه و بنابراین اونقد خوب نیست که بازم به ضرر متاست رابین هودی چیزی هستین؟
گرامی هنوز چیزی نشده که اینطوری جوش میاری :D

کسی نه نفرت ورزی کرد نه حرف بی منطق و نسنجیده زد، ملت فقط نظرشون رو گفتند، اگه از قبل میشناختیشون توجه میکردی که از رو ترول یا نفرت نیست (البته یکی از دوستان کلا نظرش در مورد خیلی بازی ها اینطوریه صفحه قبل هم هست، همینم اگه بشناسی سخت نمیگیری چون بیشتر نظر شخصیش هست و تهاجمی نیست)

نفرت ورزی و نظر غیر منطقی و بی پایه یعنی بیای بگی فرام سافور از دم اشغال میسازه، بتزدا از دم اشغال میسازه، ناتی داگ از دم اشغال میسازه، کوجیما از دم اشغال میسازه، که خب همینم اگر گوینده گیمر درست حسابی باشه یا اندکی فهم و شعور و فرهنگ داشته باشه اشاره میکنه که سلیقه خودش نیست فقط به جای اینکه بیاد به یک شاهکار بگه اشغال،

خلاصه سخت نگیر :D کوجیما خوشنام تر از این حرف هاست و اکثر گیمر های جدی دوسش دارند، نسخه های کلاسیک و لجندری که جای خود، اما خود ام جی اس 5 به عنوان یکی از بهترین گیم پلی های تاریخ کافیه که کوجیما همیشه پرچمش بالا باشه...

اسم کوجیما هم قطعا متا رو الکی بالا نمیبره کمااینکه نسخه قبلی نبرد، کلا هیچ اسمی متا رو الکی بالا نمیبره و اینا تز های غیر منطقی و بی پایه هست، بازی خودش معیار تایین میکنه...
 
  • Like
Reactions: Love Console
من چندین بار تلاش کردم شماره یک رو تموم کنم هیچ نفرت و تنفری هم نداشتم و واقعا میخواستم لذت ببرم ولی نتونستم و دفعه آخر که ولش کردم با خودم گفتم واقعا از این کوجیما ادایی تر و به قول خارجکی ها Pretentious تر نداریم . خیلی بازی ایراد داره اصلا همون بخش پیاده رویش و گیم پلیش که خیلی ها ایراد میگیرن بهترین قسمت بازی هست . از بدترین و ضد Game ترین قسمت های بازی میتونم به منو های شلوغ و درب و داغون کلا نچسب بودن UI و همه چیز بازی اسم ببرم واقعا سردرد خالص بود به اضافه لوس بازی های کوجیما که من نود درصد مواقع قیافم اینطوری بود :

IMG_20250603_125752.jpg

کلا بازی انگار یک جوریه که کوجیما برای دل خودش ساخته که فقط خودش رو ارضا کنه و ادایی بازی هاش رو داخل بازی بچپونه و کار نداشته این مکانیزم های گیم پلی و غیرو موقع بازی کردن چطوری هستن . همه برای من محترم هستن جسارت نشه ولی حاضرم قسم بخورم اگه به جای کوجیما همین بازی رو یه بازیساز معمولی و نه چندان معروف ساخته بود قشنگ متای بازی رو 60-70 بود چون هیچ چیز بازی جز موزیک های خفن و گرافیک زیباش درست درمون اجرا نشده .
واقعا تریلرهای شماره دو رو میبینم انقدر ناراحت میشم چرا بازی با این گرافیک و Production Value رو نمیشه بازیش کرد و حتی همون پیاده روی باحال بازی اونطوری که تو تریلرها نشون میدن نیست و صفحه بازی پر از آیکون و اطلاعات بدرد نخوره و بیست ثانیه یک بار باید منوی شلوغ بازی رو باز کرد و و کلا نمیشه ازش لذت برد انگار .
البته سلیقه ای هم هست خیلی ها خوششون اومده از بازی ولی خب بازی پر از ایراده و به نظرم به خاطر اسم کوجیما اکثر اون ایرادها نادیده گرفته شدن .
 
صد تا mgs دیگه حتی نسخه های ساده مثل peace walker هم بسازه با جان و دل بازی میکنم ولی مثل خیلی از دوستان چندین بار شده که DS نصب کردم ولی نیم ساعت بیشتر نتونستم ادامه بدم دوباره بعدا باز دیدم همه دارن تعریف میکنن دوباره نصب کردم ولی نشد که نشد.
کاش بعد از این بازی با کونامی سر عقل بیان که یک دنیا منتظر mgs بعدی هست
 
دوستان اگه یه چن ماه دیگه صبر کنید سونی براتون یه اسکی یوبی سافتی مشتی میده بیرون عشق کنید دست از سر این بازی بردارید الکی گفتمان intersubjective منفی حول بازی برا بقیه ایجاد نکنید واقعا دلیلی نداره دوستانه میگم یا حداقل یه پست بدید و بعدش بازیو بسپرید به خودش و طرفدارای ادایی‌ش منم چیزی رو دوس نداشته باشم همین کارو میکنم و به نظرم از کافی هم کافی تره
 
  • Like
Reactions: IMANOKA
من چندین بار تلاش کردم شماره یک رو تموم کنم هیچ نفرت و تنفری هم نداشتم و واقعا میخواستم لذت ببرم ولی نتونستم و دفعه آخر که ولش کردم با خودم گفتم واقعا از این کوجیما ادایی تر و به قول خارجکی ها Pretentious تر نداریم . خیلی بازی ایراد داره اصلا همون بخش پیاده رویش و گیم پلیش که خیلی ها ایراد میگیرن بهترین قسمت بازی هست . از بدترین و ضد Game ترین قسمت های بازی میتونم به منو های شلوغ و درب و داغون کلا نچسب بودن UI و همه چیز بازی اسم ببرم واقعا سردرد خالص بود به اضافه لوس بازی های کوجیما که من نود درصد مواقع قیافم اینطوری بود :

View attachment 382619

کلا بازی انگار یک جوریه که کوجیما برای دل خودش ساخته که فقط خودش رو ارضا کنه و ادایی بازی هاش رو داخل بازی بچپونه و کار نداشته این مکانیزم های گیم پلی و غیرو موقع بازی کردن چطوری هستن . همه برای من محترم هستن جسارت نشه ولی حاضرم قسم بخورم اگه به جای کوجیما همین بازی رو یه بازیساز معمولی و نه چندان معروف ساخته بود قشنگ متای بازی رو 60-70 بود چون هیچ چیز بازی جز موزیک های خفن و گرافیک زیباش درست درمون اجرا نشده .
واقعا تریلرهای شماره دو رو میبینم انقدر ناراحت میشم چرا بازی با این گرافیک و Production Value رو نمیشه بازیش کرد و حتی همون پیاده روی باحال بازی اونطوری که تو تریلرها نشون میدن نیست و صفحه بازی پر از آیکون و اطلاعات بدرد نخوره و بیست ثانیه یک بار باید منوی شلوغ بازی رو باز کرد و و کلا نمیشه ازش لذت برد انگار .
البته سلیقه ای هم هست خیلی ها خوششون اومده از بازی ولی خب بازی پر از ایراده و به نظرم به خاطر اسم کوجیما اکثر اون ایرادها نادیده گرفته شدن .
اینکه دث استرندینگ سلیقه ایه کاملا درسته و خیلی ها نمیتونن با سیستم گیم پلیش ارتباط بگیرن و کاملا هم حق دارن. ولی این صحبت که بازی فقط بخاطر اسم کوجیما نمره گرفته بنظرم از همون دست صحبتهاییه که تو این فروم در مورد نمرات بازیهای نینتندو میشه که میگن فقط بخاطر اسمش نمره میگیره:دی به وضوح این ادعاها بی اساسه، در مورد دث استرندینگ هم به 2 دلیل میشه گفت که چرا چنین چیزی نیست:
1- چرا باید منتقدین کوجیما رو تحویل بگیرن؟ چیزی بهشون میرسه؟ کوجیما ابر کمپانی مثل سونی و مایکروسافته که بخواد پول بده بهشون؟ شخص خیلی خاص و پرنفوذیه که بتونه مثل گادفادر جون منتقدها رو تهدید کنه؟:دی خیر! کوجیما تنها کارگردان اسم و رسم دار این صنعت نیست، اگه بخاطر اسم یکیو تحویل میگیرن پس باید برای بقیه بازیسازهای معروف هم چنین ادعایی صادق باشه. اینطوری باید نصف بازیهای صنعت بخاطر اسم کارگردانشون نمره بگیرن نه کیفیت خودشون:دی یذره زیادی تئوری توطئه هستش این دیدگاه. دلیلی هم نداره منتقدها با کسی تعارف داشته باشن و از سر خویشتن داری و عطوفت به کسی الکی نمره بدن!
2- بازی در زمان عرضه همه نمراتش هم خیلی درخشان نبود. IGN به بازی 6.9 داد، خود بازی هم کلی ترول شد و هیت گرفت. حتی اگه بگیم نمراتش الکی بالا بوده قاعدتا باید به مرور بازخورد ملت هم نسبت بهش ضعیف تر میشد و دست کوجیما هم بیشتر رو میشد! ولی در واقعیت برعکسش اتفاق افتاد:دی محبوبیت بازی به مرور بیشتر شد و فروش بهتری تجربه کرد، ریلیز PC بازی فکر کنم حتی امتیازهای بهتری گرفت، بازخوردهای استیم خیلی خوب بودش ( همین الان با نزدیک به 30هزار رای روی 92 درصد Very Positive هستش)، نسخه دیرکترز کات هم کلی تحویل گرفته شد و در نهایت هم بهترین بازی سال شدش!! پس گذر زمان هم باعث نشد استقبال از بازی ضعیف تر شه و تازه محبوب ترش کرد.
در نتیجه بنظرم این دید اصلا درست نیست که فقط به خاطر اسم و رسم کوجیما بازی تحویل گرفته شده و نمراتش الکی بالائه، قطعا بازی ایراداتی داره و خیلی هم سلیقه ایه. نمراتش هم این حرف رو اثبات میکنه مگرنه باید بالای 90 میشد:دی
 
نسخه اولش همچین امتیازی خفنی هم نداره که! ۸۲ بود. یه بازی معمولی
شما لیا سیدوکس رو تو هر مدیایی بیاری حداقل ۸۰ رو میگیره دیگه🫠
این سری خود elle fanning هم اوردن با همین استدلال حداقل باید 88 رو بگیره دیگه با وجود بانو .
 
اصلاً همین که متای شماره قبلی 82 شد، نشون میده که منتقدین موقع امتیازدهی، کوچک‌ترین اهمیتی به اسم و رسم کوجیما و رزومه به شدت سنگینش ندادن؛ در غیر این صورت متای بازی حتما باید بالای 90 میشد. به نظر من هم، اینکه بگیم اسم کوجیما، منتقد رو تحت فشار قرار میده و اجازه نمیده امتیاز دلخواهش رو بده، چندان نزدیک به واقعیت نیست.

Death Stranding جزء بهترین تجربیات ویدیوگیمی زندگی من بود ولی همیشه به کسانی که به هر دلیلی با بازی حال نکردن و یا بهش نقد داشتن، کاملاً حق میدم. چرا حق میدم؟! چون اگر بخوام خیلی کلی و خلاصه بگم، اساساً خیلی بازی آدمیزادی و نرمالی نیست :D از هسته گیم‌پلی بازی بگیرید که بی‌شوخی و بدون ترول، همون شبیه‌ساز کولبری هست (البته از دید من و خیلی‌ها، تجربه کم‌نظیریه) تا لول‌دیزاین بازی و نحوه روایت داستان و ... که همگی به عجیب‌ترین شکل ممکن ارائه میشه. این وسط بازی واقعاً کم عیب و ایراد نداشت ولی مسئله اینجاست که برای من کلیّت اثر، به شدت گیرا بود و به اصطلاح، منِ مخاطب رو می‌گرفت!

به هر حال حتی اگر برخی معتقد باشن که کوجیما از سرِ ادابازی و خودخفن‌پنداری همچین چیزی ساخته (شخصاً مخالف با این نظر هستم)، باز هم باید شجاعتش رو تحسین کرد؛ شما فکر کن خالق فرنچایز MGS، یکی از شاهکارهای تاریخ ویدیوگیم و حتی به عقیده بنده، تاریخ سرگرمی، هستی و آخرین ساخته‌ات، یعنی MGS V، رسماً 6 واحد کلاس درس گیم‌پلی و لول‌دیزاین در مقطع دكتري محسوب میشه، بعد میای به جای ادامه دادن به همون روند موفق، تصمیم می‌گیری مثل سینماگران تجربی، قواعد بازیسازی رو به هم بزنی و به نوعی تو پنجمین دهه زندگیت، واسه خود دردسر درست کنی و فحش و ناسزا به جون بخری:D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or