امتياز اعضای بازی سنتر به عناوین پلتفرم PC

  • Thread starter Thread starter Meysam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Meysam

کاربر سایت
سلام
تو اين تاپيك مي خوايم نظر شما و امتيازي رو كه به هر بازي ميديد مشخص كنيم تا شايد بتونيم بهترين بازي رو تو هر ماه يا سال با نظر خودمون انتخاب كنيم
پايين ترين امتياز 0
بالاترين امتياز 10
همراه نظر ( خواهشمند است نظر کارشناسانه باشه )

اینم بازی های سری 1 : ( تا تاریخ 5 مهر )

Wolfenstein
Wanted Weapons of Fate
Left 4 Dead


Bionic Commando
Call of Juarez Bound in Blood
Street Fighter IV

جواب لیست امتیازات سری اول :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC


اینم بازی های سری 2 ( با تشکر از میثم ) تا تاریخ 20 مهر :

Batman Akham Asylum
Resident Evil 5
Mini Ninja
NFS: SHIFT
Red Faction Guerilla
Darkest of days
Section 8
overlord 2
ARMA II
Trine
X-Men Origins: Wolvorine

جواب لیست امتیازات سری دوم :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

اینم بازی های سری 3 : ( تا تاریخ 28 مهر )

Assassin's Creed
Bioshock
Brothers In Arms 3
Crysis
Crysis Warhead
Dark Sector
Dead Space
Far Cry 2
F.E.A.R 2
Gears of War
GTA IV
GRID
Mirror Edge

لیست امتیازات سری سوم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

بازیهای سری 4 ( تا تاریخ 5 آبان )

Splinter Cell: Double Agent
STALKER: Shadow of Chernobyl
STALKER: Clear Sky
Call of Duty 4
Call of Duty: World At War
Fallout 3
H.A.W.X
Resident Evil 4
Prince of Persia 2008
Burnout: Paradise
Mass Effect
Devil May Cry 3
Devil May Cry 4
Pro Evolution Soccer 2009
Colin Mac Rae: Dirt
Silent Hill: Homecoming

لیست امتیازات سری چهارم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC
 
Last edited by a moderator:
View attachment 381975View attachment 381974View attachment 381976

Bioshock 2007

نکات مثبت: رپچر؛ یکی از بهترین جهان‌های تاریخ ویدئوگیم؛ اتمسفر بی‌نظیر کلاسترفوبیایی؛ داستان جذاب؛ سیستم اکتشاف اعتیادآور و کارآمد؛ قابلیت‌های متنوع ADAM؛ صداپیشگی عالی شخصیت‌ها
نکات منفی: سیستم شوتینگ نامتعادل؛ مبارزات نه‌چندان درگیرکننده (گاهی اوقات فرار را به ماندن برای نبرد ترجیح می‌دهید)؛ طراحی ضعیف انیمیشن‌ها (مُردن‌های کاغذی دشمنان).

Score: 8

شروع بازی: 5 خرداد 1404
پایان بازی: 9 خرداد 1404

جدیدا دیدم پچ زیرنویس فارسیشم منتشر شده...
فارسی‌ساز بایوشاک ۱ - فن ساب

قبلا فقط دوبله فارسی دارینوسش بود که زمان‌ خودش اصلا استفاده نکردم چون رو کنسول تمومش کردم... و نمیدونم اصلا روی نسخه ریمستر جواب میده یا خیر...
 
  • Like
Reactions: Thundersky
Death’s Door

Death's Door.jpg

خیلیییییییی وقت پیش تریلر این بازی رو دیده بودم و از همون موقع عاشق ساندترکش و اون کلاغ کوچولو شدم و همیشه تو برنامه ام بود که بازیش کنم ولی همش به دلایل مختلف عقب میوفتاد... چند باری هم تو تاپیک های مختلف دیدم که دوستان پیشنهادش میدادن... اخیرا دست به کار شدم و وارد دنیای مرموزش شدم و چه تجربه دلچسبی بود برام؛ همش با خودم میگفتم ای کاش زودتر رفته بودم سراغش ... حتما خیلی هاتون تا الان بازیش کردید، ولی من هم میخوام نظر خودم رو راجع بهش مکتوب کنم:

Death’s Door یه بازی مستقل اکشن- ماجراجویی با دید ایزومتریک و تو سبک سولزلایک هست که در نقش یه کلاغ بامزه، به عنوان مامور جمع آوری ارواح شروع به ماجراجویی میکنیم... ایده این بازی برمیگرده به باوری که تو بعضی از فرهنگ ها راجع به کلاغ ها وجود داره، که مردم اونها رو به عنوان پیام آوران مرگ میدونن و باور دارن کلاغ ها، ارواح رو به دنیای پس از مرگ هدایت و راهنمایی میکنن... چه چیزی بهتر از این موجودات دوست داشتنی مرموز و مرتبط با مرگ و دنیای ناشناخته اش برای ساخت یه بازی ... یه بازی با مبارزات چالش برانگیز، اکتشافات محیطی و حل معما...

+ از نظر من گیم پلی بازی روان و چالش برانگیز و البته تاکتیکی بود، مبارزات سریع بودن و نیاز به دقت و زمانبندی داشتن

+ تو محیط بازی پر بود از مسیرهای مخفی و آیتم های قابل جمع آوری و رازهای پنهان که بعضی هاشون بدجوری قایم شده بودن :D ولی من مشکلی با پیدا کردنشون نداشتم چون معمولا بازی ها رو پیکسل به پیکسل شخم میزنم :-" البته پیدا کردن و یا بهتره بگم دسترسی به بعضیاشون نیازمند دستیابی به قابلیت های جدید بود که طی بازی میتونستیم اون ها رو به دست بیاریم و این باعث میشد که هی برگردیم به محیط های قبلی (راستش بعضی وقتا این قضیه منو یه ذره اذیت میکرد، اینکه آیتم رو میدیدم ولی نمیتونستم برش دارم تا وقتی که قابلیت خاصی پیدا میکردم)

+ بازی، ساندترک های فوق العاده ای داشت و من چندتا از موردعلاقه ترین هام رو جداگونه دانلود کردم و اکثرا تو طول روز موقع کار کردن بهشون گوش میکنم... انگار موسیقی تونسته بود به روایت داستان و فضای بازی عمق بیشتری بده و همونطور که گفتم یکی از اولین المان هایی بود که من رو جذب و عاشق این بازی کرد...

+ طراحی هنری بازی بسیار زیبا و تاثیرگذار بود و محیط های مختلف تو بازی، اون حس دارک و رمزآلود رو به خوبی منتقل میکردن بدون اینکه آدم از قدم زدن تو این محیط ها خسته بشه... از نظر من محیط ها جزئیات خیلی جالبی داشتن

+ داستان بازی هم برام جذاب بود گرچه نکات دیگه به نظرم قوت بیشتری داشتن ولی بازم به نظرم یه روایت ساده اما عمیق داشت. ترکیب طنز تلخ و اون فضای دارک و فلسفه مرگ و ماجراجویی در اون، یه تجربه خاص برای این عنوان به وجود اورده بود.

این بازی برای من 10 از 10 بود

انقدر دوستش داشتم که اگر نکات منفی ای هم داشت، به چشم من نیومد یا من رو اونقدر اذیت نکرد و اینقدر با علایق و روحیاتم سازگار بود که اصلا دلم نمیخواست تموم بشه و وقتی تموم شد دوباره زدم از اول بازیش کنم... بعد به این فکر افتادم بازی های مشابهش رو پیدا کنم و اکثرا تو بازی های مشابهش، TUNIC رو پیشنهاد دادن؛ نمیدونم TUNIC هم به اندازه این بازی برام جذاب خواهد بود یا نه، ولی به زودی میرم سراغش ;)

واقعا میشه لا به لای بازی های ایندی شاهکارهای فوق العاده ای پیدا کرد...
 
Death’s Door

View attachment 382390

خیلیییییییی وقت پیش تریلر این بازی رو دیده بودم و از همون موقع عاشق ساندترکش و اون کلاغ کوچولو شدم و همیشه تو برنامه ام بود که بازیش کنم ولی همش به دلایل مختلف عقب میوفتاد... چند باری هم تو تاپیک های مختلف دیدم که دوستان پیشنهادش میدادن... اخیرا دست به کار شدم و وارد دنیای مرموزش شدم و چه تجربه دلچسبی بود برام؛ همش با خودم میگفتم ای کاش زودتر رفته بودم سراغش ... حتما خیلی هاتون تا الان بازیش کردید، ولی من هم میخوام نظر خودم رو راجع بهش مکتوب کنم:

Death’s Door یه بازی مستقل اکشن- ماجراجویی با دید ایزومتریک و تو سبک سولزلایک هست که در نقش یه کلاغ بامزه، به عنوان مامور جمع آوری ارواح شروع به ماجراجویی میکنیم... ایده این بازی برمیگرده به باوری که تو بعضی از فرهنگ ها راجع به کلاغ ها وجود داره، که مردم اونها رو به عنوان پیام آوران مرگ میدونن و باور دارن کلاغ ها، ارواح رو به دنیای پس از مرگ هدایت و راهنمایی میکنن... چه چیزی بهتر از این موجودات دوست داشتنی مرموز و مرتبط با مرگ و دنیای ناشناخته اش برای ساخت یه بازی ... یه بازی با مبارزات چالش برانگیز، اکتشافات محیطی و حل معما...

+ از نظر من گیم پلی بازی روان و چالش برانگیز و البته تاکتیکی بود، مبارزات سریع بودن و نیاز به دقت و زمانبندی داشتن

+ تو محیط بازی پر بود از مسیرهای مخفی و آیتم های قابل جمع آوری و رازهای پنهان که بعضی هاشون بدجوری قایم شده بودن :D ولی من مشکلی با پیدا کردنشون نداشتم چون معمولا بازی ها رو پیکسل به پیکسل شخم میزنم :-" البته پیدا کردن و یا بهتره بگم دسترسی به بعضیاشون نیازمند دستیابی به قابلیت های جدید بود که طی بازی میتونستیم اون ها رو به دست بیاریم و این باعث میشد که هی برگردیم به محیط های قبلی (راستش بعضی وقتا این قضیه منو یه ذره اذیت میکرد، اینکه آیتم رو میدیدم ولی نمیتونستم برش دارم تا وقتی که قابلیت خاصی پیدا میکردم)

+ بازی، ساندترک های فوق العاده ای داشت و من چندتا از موردعلاقه ترین هام رو جداگونه دانلود کردم و اکثرا تو طول روز موقع کار کردن بهشون گوش میکنم... انگار موسیقی تونسته بود به روایت داستان و فضای بازی عمق بیشتری بده و همونطور که گفتم یکی از اولین المان هایی بود که من رو جذب و عاشق این بازی کرد...

+ طراحی هنری بازی بسیار زیبا و تاثیرگذار بود و محیط های مختلف تو بازی، اون حس دارک و رمزآلود رو به خوبی منتقل میکردن بدون اینکه آدم از قدم زدن تو این محیط ها خسته بشه... از نظر من محیط ها جزئیات خیلی جالبی داشتن

+ داستان بازی هم برام جذاب بود گرچه نکات دیگه به نظرم قوت بیشتری داشتن ولی بازم به نظرم یه روایت ساده اما عمیق داشت. ترکیب طنز تلخ و اون فضای دارک و فلسفه مرگ و ماجراجویی در اون، یه تجربه خاص برای این عنوان به وجود اورده بود.

این بازی برای من 10 از 10 بود

انقدر دوستش داشتم که اگر نکات منفی ای هم داشت، به چشم من نیومد یا من رو اونقدر اذیت نکرد و اینقدر با علایق و روحیاتم سازگار بود که اصلا دلم نمیخواست تموم بشه و وقتی تموم شد دوباره زدم از اول بازیش کنم... بعد به این فکر افتادم بازی های مشابهش رو پیدا کنم و اکثرا تو بازی های مشابهش، TUNIC رو پیشنهاد دادن؛ نمیدونم TUNIC هم به اندازه این بازی برام جذاب خواهد بود یا نه، ولی به زودی میرم سراغش ;)

واقعا میشه لا به لای بازی های ایندی شاهکارهای فوق العاده ای پیدا کرد...
دقیقا tunic بهترین گیمیه که شبیه این بازیه و همین حس و حال (حتی شاید بهتر) رو بهت میده :D شک نکن توی شروع کردنش
من خودم 2 ساله دنبال یه گیم مثل death door و tunic ام ولی چیزی پیدا نکردم هنوز
 
دقیقا tunic بهترین گیمیه که شبیه این بازیه و همین حس و حال (حتی شاید بهتر) رو بهت میده :D شک نکن توی شروع کردنش
من خودم 2 ساله دنبال یه گیم مثل death door و tunic ام ولی چیزی پیدا نکردم هنوز
ممنونم که از تجربه خوبی که با این بازی داشتی بهم گفتی ... حتما امتحانش میکنم ;)
 
Call of Duty Vanguard


1000037114.jpg

داستان بازی : درباره گروه ویژه ای متشکل از ملیت های مختلف که به قلب برلین می زنند تا پرده از راز پروژه فونیکس آلمان ها در سال آخر جنگ جهانی دوم بردارند .

تنوع محیطی بازی عالیه . شوروی ، برلین ، جزایر اقیانوس آرام و ... . همگی زیبا و پر جزئیات

تنوع عالی ماموریت ها و فلش بک های کار شده برای آشنایی بیشتر با گذشته افراد گروه ونگارد .

گرافیک فنی عالیه . چهره ها طبیعی . اسلحه ها متنوع و پر جزئیات.

رنگ بندی و نور پردازی و افکت انفجار عالی . جز بهترین کالاف های چند سال اخیر هست

گیم پلی بازی روان و عالی با قابلیت های متنوع و کاورگیری خوب و هوش مصنوعی دقیق

طراحی مراحل متنوع اعم از اکشن و مخفی کاری های خوب کار شده . مرحله تک تیراندازی جز بهترین مراحل ندای وظیفه در چند سال اخیره. چالش برانگیز

داستان بازی خیلی خوبه و ناگفته های جنگ جهانی دوم از زوایای مختلف بررسی می کند .

من نسخه الامیگوس دانلود کردم . ۶۶ گیگ . بدون مشکل نصب و اجرا شد . روان برخلاف کرک داغون مدرن وارفر ۲ ۲۰۲۲ .

اسلدج همر تو لیگ دیگه ای ندای وظیفه می سازه و چی بهتر از جنگ جهانی ناب با گرافیک عالی .

من در حدود ۸ ساعت ۹ ماموریت رو به اتمام رساندم .

هوش مصنوعی دشمنان : 8 از 10
بهینه سازی و اجرا بازی : 9 از 10
گیم پلی و سیستم مبارزات : 9 از 10
موسیقی و افکت های صوتی : 9 از 10
گرافیک هنری و طراحی محیط : 9 از 10
تنوع و کیفیت طراحی مراحل : 8 از 10
اتمسفر و جو بازی : 10 از 10
گرافیک فنی و فیزیک بافت ها : 9 از 10
نورپردازی و طراحی سایه ها : 8 از 10
داستان و شخصیت پردازی : 9 از 10



نمره کل : 9.5 از 10


-----------------------------------------------

Call of Duty Black Ops 6

1000037115.jpg


داستان : درباره اعضای گروه که به دنبال پیدا کردن سلاح بیولوژیکی کشتارجمعی خطرناکی وارد داستان پیچیده ای می شوند


برای بار دوم هفته پیش رفتم .

واقعا بازی زیبایی هست . داستان تاریک و محرمانه .

ماموریت های چالش برانگیز و مخفی کاری .

اکشن عالی . گرافیک فوق العاده . ماموریت های متنوع

همه چیز بازی اوکی هست . تایم بازی حدود ۹ ساعت خالص هست .

همیشه سری بلک اوپس زیبا و خاص بودند . اتمسفر سنگین پر از خیانت و جاسوس بازی فقط این شماره گاهی وارد بعد توهم و کمی تخیل می شود !


هوش مصنوعی دشمنان : 8 از 10
بهینه سازی و اجرا بازی : 8 از 10
گیم پلی و سیستم مبارزات : 9 از 10
موسیقی و افکت های صوتی : 8 از 10
گرافیک هنری و طراحی محیط : 9 از 10
تنوع و کیفیت طراحی مراحل : 8 از 10
اتمسفر و جو بازی : 9 از 10
گرافیک فنی و فیزیک بافت ها : 10 از 10
نورپردازی و طراحی سایه ها : 9 از 10
داستان و شخصیت پردازی : 8 از 10



نمره کل : 8.5 از 10
 
آخرین ویرایش:
the last of us part 2
1749220548586.png
10/10
بالاخره فرصت شد قسمت دوم این شاهکار تموم کردم
ماشلله چقدرم طولانی بود
بازی از همه نظر عالیه و واقعا چیزی نمیشه بهش گفت
تنها مشکل من اینکه
ابی چطور خیلی ساده بیخیال کشتن دینا و الی شد؟ برام عجیب بود این بخشش
درکل بازی از هر لحاظ عالیه و روی کامپیوترم مشکلی نداره. من روی 1080 فریم دور ور 70 80 رفتم
 
the last of us part 2
View attachment 383420
10/10
بالاخره فرصت شد قسمت دوم این شاهکار تموم کردم
ماشلله چقدرم طولانی بود
بازی از همه نظر عالیه و واقعا چیزی نمیشه بهش گفت
تنها مشکل من اینکه
ابی چطور خیلی ساده بیخیال کشتن دینا و الی شد؟ برام عجیب بود این بخشش
درکل بازی از هر لحاظ عالیه و روی کامپیوترم مشکلی نداره. من روی 1080 فریم دور ور 70 80 رفتم
وقتی با اون دو تا چینی همراه شد یک سری تلنگرها به روحیاتش وارد شد . یکی از اون ها بهش گفت تو آدم خوبی هستی ولی ابی گفت که تو منو نمی شناسی .
خلاصه که همراه شدن با اونها تغییراتی در اون ایجاد کرد و اونجا که می خواست ترتیب الی بده یک لحظه به اون چینی نگاه کرد و ناگهان منصرف شد .
 
show.png

به عنوان یکی از افرادی که نسخه اول بازی رو به شدت دوست داشتم، و باید قاطعانه بگم last of us 1 جزو بهترین بازیهای زندگیم بوده و خواهد بود بازی کردن پارت دوم رو هم شروع کردم و انتظار داشتم که تجربه ای در حد شماره اول را به دست بیارم، نسخه اول بازی رو سالها پیش روی ps4 بازی کرده بودم اما چرا اینقدر دیر سراغ پارت دو رفتم، چون موقعی که پارت دو بار اول منتشر شد دیگه ایران نبودم و اصلا کنسول نداشتم و کلا درگیر کار شده بودم و نهایتا همین چند وقت یپش با اومدن نسخه PC فرصت پیدا کردم بازیش کنم، به هر حال دیر بازی کردن این بازی بهونه ای نشه بگین تو که اصلا طرفدار بازی نبودی پس چی میگی واسه خودت! در این بخش باید بگم درسته دیر اومدم سراغش ولی توی همین چند سال اخیر موسیقی های نسخه اول بازی به خصوص اون موسقی اعجاب انگیز پایانی همیشه در حین کار کردن و برنامه نویسی در حال نوازش گوشم بوده! در این حد بازی رو دوست دارم.

لست آف آس پارت دو، از لحاظ گیم پلی و هوش مصنوعی دشمنان ،بسیار موفقه ، یعنی واقعا در این زمینه من بازی ندیدم تا این حد دقت به جزئیات و رفتارهای متنوعی برای دشمنان پیاده سازی کرده باشند، در بخش مبارزات و گیم پلی هم ، همانطور که انتظار میرفت فوق العاده خوب و لذت بخش است، واقعا کشتن دشمنان با سلاح های مختلف و متنوع لذت بخش است، در زمینه گرافیک بصری و موسیقی هم که واقعا واقعا درجه یکه! اما به طور کلی آیا من، به مانند نسخه اول بازی ، به طور کامل از لست آف آس پارت دو لذت بردم؟ متاسفانه و باز هم متاسفانه نه! بازی از مشکلات شدید نویسندگی و گیم دیزاینی رنج می بره( من خودم شغلم در زمینه طراحی بازی و برنامه نویسی گیم پلی هست، این قسمتها خیلی برام محسوسه)، من نمیدونم چرا باید این بازی که قطعا میتونست به خاطر موارد مثبتی که اشاره کردم جزو بهترین تاپ تری زندگی من بشه به خاطر چند مشکل احمقانه گیم دیزاینی و نویسندگی باید خراب کنه، البته اشاره کنم در زمینه گیم دیزاین منظورم این نیست در همه بخشها مشکل داره، منظورم یک سری بخش های خاصه فقط که من این مشکلات رو در تگ اسپویلر می ذارم چون به داستان ربط داره و متاسفانه مهمترین بخش های بازی هم هست چون بازی یک بازی به شدت داستان محور است و این تاثیر زیادی در عمق تجربه گیمر داره.

خب اولین مشکل اینه که چرا و چرا باید گیمر نصف کامل بازی رو در نقش شخصیت abby که قاتل یکی از بهترین و محبوب ترین کرکترهای ویدئو گیم است بازی کنه؟ من وقتی رسیدم اون بخش و دیدم بازی داره مجبورم میکنه در نقش این شخصیت منفور بازی کنم واقعا خواستم بازی رو ادامه ندم! ولی همش به امید اینکه زودتر تموم بشه و برگردم به الی ادامه دادم، اما میدونی چی شد این مشکل گیم دیزاینی بدتر هم شد، سیاست های ووک رو اگه کنار بذارم و در موردشون حرف نزنم، داستان بخش abby اصلا جذابیتی نداشت برام، هیچ گونه اهمیتی برای owen و سایر کرکترهای این بخش قایل نبودم پس چرا باید یک مرحله طولانی فقط برم دنبال پیدا کردن این شخصیت که واقعا کوچکترین اهمیتی برام نداره، اون یکی دو شخصیت دیگه هم یعنی لو و لارا هم از فقدان جذابیت لازم برام برخوردار بودند! و اما برسیم به وحشتناک ترین تصمیم گیم دیزاینی که کلا اگه میتونستم قبلی رو ببخشم اینو اصلا! در صحنه تئاتر بازی ما رو مجبور میکنه الی رو بکشیم!! واد د ... ! توی این صحنه من چند بار همینطوری گذاشتم الی بزنه بکشه ابی رو اما فایده نداشت ... ، چرا آخه چرا باید ما شخصیتی که واقعا ساعتها باهاش بازی کردیم و خاطره داریم و دوستش داریم رو بزنیم بکشیم؟ این دیگه چه مدل گیم دیزاین و نویسندگی است؟ مشکل بعدی اینه که بازی دست گیمر رو باز نمیذاره تا انتخاب کنه که در این صحنه جای کدوم یکی میخواد بازی کنه این حداقل کاری بود که میتونستن انجام بدن! اما به نظرم این تصمیمی که گرفتن یه جور تصمیم سادیسمی از نیل بوده! و اما آخر بازی ، بازم تیم نویسندگی ایده خودشون ور تحمیل میکنن و در حالی که می تونستن راحت بذارن که گیمر خودش تصمیم بگیره که abby رو بکشه یا نه اجازه این کارو نمیدن و بازی که از اول تا آخرش ،هدف داستانی الی و گیمرها مربوط به گرفتن انتقام بوده رو بدون انتقام به پایان می رسونن!



به طور کلی بازی نابغه‌ست، ولی خودشیفته.!! بازی بزرگیه، ولی به شدت درگیر اینه که مخاطب رو مجبور کنه باهاش موافقت کنه و این از نظر طراحی و داستان سرایی یه مشکل جدیه.

برای دادن نمره خیلی تلاش کردم احساسی عمل نکنم و تمام نقاط قوت گیم پلی و موسیقی و هوش مصنوعی و گرافیک بصری چشم نواز و غیره رو در نظر بگیرم، و نهایتا نمره من:

10 / 7
 
Capture_2025_06_03_08_58_07_543.png Capture_2025_06_03_09_03_22_777.png Capture_2025_06_04_09_28_11_129.png
Cry of Fear 2012

نکات مثبت: وحشتناک و مریض (مملو از جامپ‌اسکرهای غیرمنتظره)؛ یکی از بهترین بازی‌ها در نمایش تمِ افسردگی و خودکشی؛ اتمسفر مسخ‌کننده؛ صداگذاری جذاب؛ موسیقی متن خوب؛ طراحی منطقی پازل‌ها؛ گرافیک و نورپردازی روان (به لطف موتور تموم‌شدنی GOLDSCR)
نکات منفی: سیستم سیو ضعیف؛ کنترل بد در بخش پلتفرمینگ؛ کم‌بودن عناصر شوتینگ؛ کرش‌های متعدد و مقداری باگ

Score: 8

شروع بازی: 13 خرداد 1404
پایان بازی: 19 خرداد 1404

پ.ن: می‌تونم بگم «فریاد ترس»، سالوی ویدئوگیم است


 
آخرین ویرایش:
Senua's Saga: Hellblade

داستان بازی عالیه. ولی با توجه به نسخه یک، انتظار داستان دیگه ایی داشتم. تو نسخه یک
دائم صحبت از رگناروک میشه و طبیعتا آدم انتظار داره نسخه دو در این رابطه باشه ولی خب با داستان کاملا متفاوتی طرفیم که البته عالی کار شده.

نکات مثبت:
بهترین گرافیکی که تو این نسل دیدم با فاصله زیاد
کامبت سیستم نسبت به نسخه یک پیشرفت خوبی داشته
داستان غنی با شخصیتهای خوب

نکات منفی:
مثل نسخه یک، روند گیم پلی با کات سینهای زیاد دچار کندی میشه
بازی بسیار کوتاهه و در ۴ ساعت تموم میشه

امتیاز: ۸

در کل تجربه لذت بخشی بود و با توجه با گرافیک هیولاش دوبار تمومش کردم.
 



خب اولین مشکل اینه که چرا و چرا باید گیمر نصف کامل بازی رو در نقش شخصیت abby که قاتل یکی از بهترین و محبوب ترین کرکترهای ویدئو گیم است بازی کنه؟ من وقتی رسیدم اون بخش و دیدم بازی داره مجبورم میکنه در نقش این شخصیت منفور بازی کنم واقعا خواستم بازی رو ادامه ندم! ولی همش به امید اینکه زودتر تموم بشه و برگردم به الی ادامه دادم، اما میدونی چی شد این مشکل گیم دیزاینی بدتر هم شد، سیاست های ووک رو اگه کنار بذارم و در موردشون حرف نزنم، داستان بخش abby اصلا جذابیتی نداشت برام، هیچ گونه اهمیتی برای owen و سایر کرکترهای این بخش قایل نبودم پس چرا باید یک مرحله طولانی فقط برم دنبال پیدا کردن این شخصیت که واقعا کوچکترین اهمیتی برام نداره، اون یکی دو شخصیت دیگه هم یعنی لو و لارا هم از فقدان جذابیت لازم برام برخوردار بودند! و اما برسیم به وحشتناک ترین تصمیم گیم دیزاینی که کلا اگه میتونستم قبلی رو ببخشم اینو اصلا! در صحنه تئاتر بازی ما رو مجبور میکنه الی رو بکشیم!! واد د ... ! توی این صحنه من چند بار همینطوری گذاشتم الی بزنه بکشه ابی رو اما فایده نداشت ... ، چرا آخه چرا باید ما شخصیتی که واقعا ساعتها باهاش بازی کردیم و خاطره داریم و دوستش داریم رو بزنیم بکشیم؟ این دیگه چه مدل گیم دیزاین و نویسندگی است؟ مشکل بعدی اینه که بازی دست گیمر رو باز نمیذاره تا انتخاب کنه که در این صحنه جای کدوم یکی میخواد بازی کنه این حداقل کاری بود که میتونستن انجام بدن! اما به نظرم این تصمیمی که گرفتن یه جور تصمیم سادیسمی از نیل بوده! و اما آخر بازی ، بازم تیم نویسندگی ایده خودشون ور تحمیل میکنن و در حالی که می تونستن راحت بذارن که گیمر خودش تصمیم بگیره که abby رو بکشه یا نه اجازه این کارو نمیدن و بازی که از اول تا آخرش ،هدف داستانی الی و گیمرها مربوط به گرفتن انتقام بوده رو بدون انتقام به پایان می رسونن!



به طور کلی بازی نابغه‌ست، ولی خودشیفته.!! بازی بزرگیه، ولی به شدت درگیر اینه که مخاطب رو مجبور کنه باهاش موافقت کنه و این از نظر طراحی و داستان سرایی یه مشکل جدیه.

برای دادن نمره خیلی تلاش کردم احساسی عمل نکنم و تمام نقاط قوت گیم پلی و موسیقی و هوش مصنوعی و گرافیک بصری چشم نواز و غیره رو در نظر بگیرم، و نهایتا نمره من:

10 / 7


من درک نمیکنم که میگید سازنده گیمر رو مجبور میکنه !

خب معلومه مجبور میکنه همه سازنده ها گیمر رو مجبور میکنن که کاری که نویسنده خواسته انجام بدن
حتی توی فیلم هم تو مجبوری داستانی که اونا نوشتن رو ببینی دیگه :-??

در ضمن اینکه شما میگی کوچکترین همزاد پنداری با ابی نکردی به خاطر اینکه خب شخصیت شما خودشیفته هست ، دقیقا منم برام کوچکترین اهمیتی نداشتن چون شخصیت خودخواهی دارم اما خیلیا هستن اینجا که داستان ابی و زندگیش براشون جالب و باحال بود

به نظرم این یه نویسنگی و روایت کاملا متفاوت بود که تا حالا نداشتیم توی گیم، واسه همین اینقدر بازی رو خاص کرده بود
 
من درک نمیکنم که میگید سازنده گیمر رو مجبور میکنه !

خب معلومه مجبور میکنه همه سازنده ها گیمر رو مجبور میکنن که کاری که نویسنده خواسته انجام بدن
حتی توی فیلم هم تو مجبوری داستانی که اونا نوشتن رو ببینی دیگه :-??

در ضمن اینکه شما میگی کوچکترین همزاد پنداری با ابی نکردی به خاطر اینکه خب شخصیت شما خودشیفته هست ، دقیقا منم برام کوچکترین اهمیتی نداشتن چون شخصیت خودخواهی دارم اما خیلیا هستن اینجا که داستان ابی و زندگیش براشون جالب و باحال بود

به نظرم این یه نویسنگی و روایت کاملا متفاوت بود که تا حالا نداشتیم توی گیم، واسه همین اینقدر بازی رو خاص کرده بود
داستان اگه منطقی پیش بره آره ، توی خود تاپیک بازی در این مورد نوشتم، اونجا میتونید برید مطالعه کنید نظر بدید تا اینجا تاپیک موضوعش به بیراهه نره
 
call-of-duty-modern-warfare-2019.jpg

Call of Duty Modern Warfare (2019)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
به شخصه عاشق گان پلی و اکشن سری بازی های کالاف دیوتی بودم و هستم. با وجود داستان هایی گاه خارق العاده گاه ضعیف و خسته کننده، اما گیم پلی بازی همیشه من پلیر رو راضی کرده است.
خیلی سال بود میخواستم این نسخه رو تجربه کنم، خیلی با اشتراکی تهیه کردن بازی ها حال نمیکنم، کلا هم یدونه RDR 2 رو اینکارو کردم که نتونستم حتی 2-3 تا مرحله بیشتر برم. پارسال اومدم تو تخفیفات از استیم بازی رو بخرم دیدم همچنان صرف نداره.

ولی در نهایت با ظهور دوست کرکر عزیزمون، باعث شد ما هم بتونیم از تجربه ی شیرین مدرن وارفر های ریبوت لذت ببریم.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

بعد از یک سال وقفه و عرضه نشدن کمپین برای COD BO4 و بعد از کمپین خوب نسخه ی WWII، این نسخه به عنوانی ریبوتی بر سری محبوب و معروف Modern Warfare به حساب می آمد، عرضه شد.
نمیدونم شما هم همین حس رو دارید یا نه ولی برای من وجود خود کاپیتان پرایس تو هر مرحله ای، قطعا اون مرحله رو برام لذت بخش میکنه. به اندازه کافی هم پرایس رو تو بازی کنار خودمون داریم.
شخصیت پردازی این نسخه بنظرم حتی از نسخه اصلی خودش هم پا رو فراتر گذاشته و بشدت خوب عمل کرده. فلش بک ها و داستان های گذشته ی شخصیت ها به خوبی کار شده بودند و هیجان لازم رو برای ادامه به پلیر منتقل کردند.

طراحی برخی مراحل واقعا دیدنی و جذاب بود. گرافیک بازی در سطح بسیار خوبی قرار داشت و لذت بخش و در خدمت بازی بود. صداگذاری عالی. فایت های جذاب و هیجانی. هوش مصنوعی پلیرهای خودی نمره آنچنان بالایی نمیگیره ولی خیلی هم بد نیست.
من همیشه کالاف رو روی درجه سختی آخر میذارم و اینجا درجه ی Realism بود که هوش مصنوعی دشمنان تو بازی واقعا خوب و برخی اوقات چالشی بود.

یه مقدار اوایل بازی بشدت مراحل کوتاه و سریع به اتمام می رسیدند، ولی از اواسط بازی به بعد کمی بهتر شد. در کل هم بازی رو توی 3.5-4 ساعت میشه تموم کرد که زمان نسبتا کمی است. بهتر بود کمی طولانی تر می بود.

تنوع اسلحه ها مثل همیشه عالی و تجربه ی استفاده از همشون لذت بخش بود. داستان بازی و همچنین کارکتر هایی که تو بازی بودند رو دوست داشتم.
بطور کلی من هرموقع حوصله ام سر میره و دنبال یه گیم برای چیل کردن می گردم، میرم سراغ کالاف ها و کمپینشون رو تموم میکنم (بخاطر همین از دستم در رفته تا الان چند بار MW ها و BO هارو کمپینشون رو رفتم :D)
و در نتیجه قطعا دوباره سراغ این نسخه هم خواهم اومد. :D



Score: 9.25/10
نوشته ی من از نسخه ی MW II :​
 

به عنوان یکی از افرادی که نسخه اول بازی رو به شدت دوست داشتم، و باید قاطعانه بگم last of us 1 جزو بهترین بازیهای زندگیم بوده و خواهد بود بازی کردن پارت دوم رو هم شروع کردم و انتظار داشتم که تجربه ای در حد شماره اول را به دست بیارم، نسخه اول بازی رو سالها پیش روی ps4 بازی کرده بودم اما چرا اینقدر دیر سراغ پارت دو رفتم، چون موقعی که پارت دو بار اول منتشر شد دیگه ایران نبودم و اصلا کنسول نداشتم و کلا درگیر کار شده بودم و نهایتا همین چند وقت یپش با اومدن نسخه PC فرصت پیدا کردم بازیش کنم، به هر حال دیر بازی کردن این بازی بهونه ای نشه بگین تو که اصلا طرفدار بازی نبودی پس چی میگی واسه خودت! در این بخش باید بگم درسته دیر اومدم سراغش ولی توی همین چند سال اخیر موسیقی های نسخه اول بازی به خصوص اون موسقی اعجاب انگیز پایانی همیشه در حین کار کردن و برنامه نویسی در حال نوازش گوشم بوده! در این حد بازی رو دوست دارم.

لست آف آس پارت دو، از لحاظ گیم پلی و هوش مصنوعی دشمنان ،بسیار موفقه ، یعنی واقعا در این زمینه من بازی ندیدم تا این حد دقت به جزئیات و رفتارهای متنوعی برای دشمنان پیاده سازی کرده باشند، در بخش مبارزات و گیم پلی هم ، همانطور که انتظار میرفت فوق العاده خوب و لذت بخش است، واقعا کشتن دشمنان با سلاح های مختلف و متنوع لذت بخش است، در زمینه گرافیک بصری و موسیقی هم که واقعا واقعا درجه یکه! اما به طور کلی آیا من، به مانند نسخه اول بازی ، به طور کامل از لست آف آس پارت دو لذت بردم؟ متاسفانه و باز هم متاسفانه نه! بازی از مشکلات شدید نویسندگی و گیم دیزاینی رنج می بره( من خودم شغلم در زمینه طراحی بازی و برنامه نویسی گیم پلی هست، این قسمتها خیلی برام محسوسه)، من نمیدونم چرا باید این بازی که قطعا میتونست به خاطر موارد مثبتی که اشاره کردم جزو بهترین تاپ تری زندگی من بشه به خاطر چند مشکل احمقانه گیم دیزاینی و نویسندگی باید خراب کنه، البته اشاره کنم در زمینه گیم دیزاین منظورم این نیست در همه بخشها مشکل داره، منظورم یک سری بخش های خاصه فقط که من این مشکلات رو در تگ اسپویلر می ذارم چون به داستان ربط داره و متاسفانه مهمترین بخش های بازی هم هست چون بازی یک بازی به شدت داستان محور است و این تاثیر زیادی در عمق تجربه گیمر داره.

خب اولین مشکل اینه که چرا و چرا باید گیمر نصف کامل بازی رو در نقش شخصیت abby که قاتل یکی از بهترین و محبوب ترین کرکترهای ویدئو گیم است بازی کنه؟ من وقتی رسیدم اون بخش و دیدم بازی داره مجبورم میکنه در نقش این شخصیت منفور بازی کنم واقعا خواستم بازی رو ادامه ندم! ولی همش به امید اینکه زودتر تموم بشه و برگردم به الی ادامه دادم، اما میدونی چی شد این مشکل گیم دیزاینی بدتر هم شد، سیاست های ووک رو اگه کنار بذارم و در موردشون حرف نزنم، داستان بخش abby اصلا جذابیتی نداشت برام، هیچ گونه اهمیتی برای owen و سایر کرکترهای این بخش قایل نبودم پس چرا باید یک مرحله طولانی فقط برم دنبال پیدا کردن این شخصیت که واقعا کوچکترین اهمیتی برام نداره، اون یکی دو شخصیت دیگه هم یعنی لو و لارا هم از فقدان جذابیت لازم برام برخوردار بودند! و اما برسیم به وحشتناک ترین تصمیم گیم دیزاینی که کلا اگه میتونستم قبلی رو ببخشم اینو اصلا! در صحنه تئاتر بازی ما رو مجبور میکنه الی رو بکشیم!! واد د ... ! توی این صحنه من چند بار همینطوری گذاشتم الی بزنه بکشه ابی رو اما فایده نداشت ... ، چرا آخه چرا باید ما شخصیتی که واقعا ساعتها باهاش بازی کردیم و خاطره داریم و دوستش داریم رو بزنیم بکشیم؟ این دیگه چه مدل گیم دیزاین و نویسندگی است؟ مشکل بعدی اینه که بازی دست گیمر رو باز نمیذاره تا انتخاب کنه که در این صحنه جای کدوم یکی میخواد بازی کنه این حداقل کاری بود که میتونستن انجام بدن! اما به نظرم این تصمیمی که گرفتن یه جور تصمیم سادیسمی از نیل بوده! و اما آخر بازی ، بازم تیم نویسندگی ایده خودشون ور تحمیل میکنن و در حالی که می تونستن راحت بذارن که گیمر خودش تصمیم بگیره که abby رو بکشه یا نه اجازه این کارو نمیدن و بازی که از اول تا آخرش ،هدف داستانی الی و گیمرها مربوط به گرفتن انتقام بوده رو بدون انتقام به پایان می رسونن!



به طور کلی بازی نابغه‌ست، ولی خودشیفته.!! بازی بزرگیه، ولی به شدت درگیر اینه که مخاطب رو مجبور کنه باهاش موافقت کنه و این از نظر طراحی و داستان سرایی یه مشکل جدیه.

برای دادن نمره خیلی تلاش کردم احساسی عمل نکنم و تمام نقاط قوت گیم پلی و موسیقی و هوش مصنوعی و گرافیک بصری چشم نواز و غیره رو در نظر بگیرم، و نهایتا نمره من:

10 / 7
چون نسخه دوم اصلا داستان نداشت بازی عملا توی نسخه 1 تموم می شه و هیچ ایده ای برای ادامه ش نداشتن تا اینکه در نهایت میان داستان کلیشه ای انتقام براش انتخاب می کنن به فرض انگار رمبو قرار بودن بسازن
خوب از اونم بدتر لز بازی و بچه دار شدن و بدتر از همه بخشش در لحظه اخر همگی درماندگی نویسنده رو نشون می ده
یعنی از اون داستان زیبا و احساسی مشخصا نتونستن ادامه ش بدن که چرا دقیقا الی خاص هست و ایا کسای دیگه ای هم هستن یا نه و اینکه همون ماجرا بیان ادامه بدن از توش یک سوپرایز حسابی بکشن بیرون اصلا داستان می ره یک سمت دیگه ای
البته اینم بگم راجب اینکه چرا الی اینطوری شده هم توضیحاتش هست منظور من علمی و مایکروش بود
 
Senua's Saga: Hellblade

داستان بازی عالیه. ولی با توجه به نسخه یک، انتظار داستان دیگه ایی داشتم. تو نسخه یک
دائم صحبت از رگناروک میشه و طبیعتا آدم انتظار داره نسخه دو در این رابطه باشه ولی خب با داستان کاملا متفاوتی طرفیم که البته عالی کار شده.

نکات مثبت:
بهترین گرافیکی که تو این نسل دیدم با فاصله زیاد
کامبت سیستم نسبت به نسخه یک پیشرفت خوبی داشته
داستان غنی با شخصیتهای خوب

نکات منفی:
مثل نسخه یک، روند گیم پلی با کات سینهای زیاد دچار کندی میشه
بازی بسیار کوتاهه و در ۴ ساعت تموم میشه

امتیاز: ۸

در کل تجربه لذت بخشی بود و با توجه با گرافیک هیولاش دوبار تمومش کردم.
نظر نامحبوب
سه تا چارتا بازی و بازیساز متفاوت واژه Ragnarok رو اسپم کردن و هیچ کدوم هم نتونستن چیزی درخور اسم رگنارک ارائه بدن

چون نسخه دوم اصلا داستان نداشت بازی عملا توی نسخه 1 تموم می شه و هیچ ایده ای برای ادامه ش نداشتن تا اینکه در نهایت میان داستان کلیشه ای انتقام براش انتخاب می کنن به فرض انگار رمبو قرار بودن بسازن
خوب از اونم بدتر لز بازی و بچه دار شدن و بدتر از همه بخشش در لحظه اخر همگی درماندگی نویسنده رو نشون می ده
یعنی از اون داستان زیبا و احساسی مشخصا نتونستن ادامه ش بدن که چرا دقیقا الی خاص هست و ایا کسای دیگه ای هم هستن یا نه و اینکه همون ماجرا بیان ادامه بدن از توش یک سوپرایز حسابی بکشن بیرون اصلا داستان می ره یک سمت دیگه ای
البته اینم بگم راجب اینکه چرا الی اینطوری شده هم توضیحاتش هست منظور من علمی و مایکروش بود
همینه که میفرمایید چون تو مستندش هم نشون داد کلا داستان رو بر اساس Brainstorm یا همون بارش فکری نوشتن این طریقه فیلم نامه نویسی بدرد جرز دیوار نمیخوره
آنچه از دل براید بر دل نشیند دراکمن کل گنجینه معنویش رو صرف نسخه یک کرد. چیزی برای ارائه نداشت نسخه دو و البته بازی در نسخه اول یک پایان کامل بود حالا شاید پایان باز بود ولی پایان باز کاملی بود نیازی به نسخه جدید نداشت واقعا
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or