امتياز اعضای بازی سنتر به عناوین پلتفرم PC

  • Thread starter Thread starter Meysam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Meysam

کاربر سایت
سلام
تو اين تاپيك مي خوايم نظر شما و امتيازي رو كه به هر بازي ميديد مشخص كنيم تا شايد بتونيم بهترين بازي رو تو هر ماه يا سال با نظر خودمون انتخاب كنيم
پايين ترين امتياز 0
بالاترين امتياز 10
همراه نظر ( خواهشمند است نظر کارشناسانه باشه )

اینم بازی های سری 1 : ( تا تاریخ 5 مهر )

Wolfenstein
Wanted Weapons of Fate
Left 4 Dead


Bionic Commando
Call of Juarez Bound in Blood
Street Fighter IV

جواب لیست امتیازات سری اول :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC


اینم بازی های سری 2 ( با تشکر از میثم ) تا تاریخ 20 مهر :

Batman Akham Asylum
Resident Evil 5
Mini Ninja
NFS: SHIFT
Red Faction Guerilla
Darkest of days
Section 8
overlord 2
ARMA II
Trine
X-Men Origins: Wolvorine

جواب لیست امتیازات سری دوم :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

اینم بازی های سری 3 : ( تا تاریخ 28 مهر )

Assassin's Creed
Bioshock
Brothers In Arms 3
Crysis
Crysis Warhead
Dark Sector
Dead Space
Far Cry 2
F.E.A.R 2
Gears of War
GTA IV
GRID
Mirror Edge

لیست امتیازات سری سوم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

بازیهای سری 4 ( تا تاریخ 5 آبان )

Splinter Cell: Double Agent
STALKER: Shadow of Chernobyl
STALKER: Clear Sky
Call of Duty 4
Call of Duty: World At War
Fallout 3
H.A.W.X
Resident Evil 4
Prince of Persia 2008
Burnout: Paradise
Mass Effect
Devil May Cry 3
Devil May Cry 4
Pro Evolution Soccer 2009
Colin Mac Rae: Dirt
Silent Hill: Homecoming

لیست امتیازات سری چهارم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC
 
Last edited by a moderator:
images


تا حالا شده فکر کنین برای داشتن یه Lore بزرگ، به غیر از اساطیر کهن و دنیاهای قرون وسطایی چه چیز دیگه ای وجود داره؟ جواب مشخصه، باید به ماورای آسمون ها و فضاهای بیکران و ناشناخته ها بریم. و باید گفت Mass Effect با موفقیت از پس این موضوع بر اومده.


گرافیک:

باید گفت بخش گرافیک و انیمیشن های بازی برای یه بازی که توی سال 2008 عرضه کنه واقعا خوب کار شده. انیمشن ها همگی روون و نرم طراحی شدن و طراحی چهره ها به خوبی کار شده. سیاره های مختلف بسته به نوع آب و هوای و اقلیمی که دارن، برفی یا خشک و بی روح هستن و شاهد دور نماهای جالب و دیدنی از دیگر سیارات هستیم.
طراحی چهره های شخصیت های مختلف با اینکه به خوبی طراحی شده اما متاسفانه به دلیل سادگی بیش از حد، احساسات رو به بازیکن منتقل نمیکنه.
طراحی فضاها و مکان های مختلف شاید یکی از نقاط قوت بازی باشه، به صورتی که در محل های فراموش شده یا مخروبه ها شاهد ساختمان های مخوف و بلند و با عظمت هستیم و نور پردازی در پس در پس صحنه، زیبایی اون رو دوچندان میکنه.
اما انیمیشن های بازی در بهترین حالت ممکن هستند. به طوری که حرکات بدن شخصیت ها و طرز راه رفتن یا دویدن، بخش طراحی وسیله نقلیه همگی به نرمی هر چه تمام تر طراحی شدن.
شاید تنها ایراد وارد بر این بخش همون انتقال ندادن احساسات به بازیکن باشه.


گیم پلی:

اما بخش گیم پلی بازی نقاط قوت و صد البته نقاط منفی در خودش داره.
گیم پلی بازی ساده، کارآمد و ویژگی های منحصر به فرد هر شخصیت به جذابیت اون میافزایه. قابلیت های همچون کاور گیری به خوبی طراحی شده اما تا حدودی عکس العمل شخصیت های بازی به هنگام این کار کند هست که باعث میشه در درگیری های بزرگ، نتیجه مطلوبی به دست نیاد.
هوش مصنوعی یاران خوبی متاسفانه تا حدودی پایین هست و بعضا از دستوراتی که داده میشه اطاعت نمیکنن یا دیر اطاعت میکنن. در بعضی از جاها هم ممکنه برای خودشون یه گوشه پرسه بزنن یا پست یه دیوار گیر کنن در حالیکه در خروجی کنارشون باشه. بعضی جاها هم دست و پا گیر هستن و سرعت عمل شما رو پایین میارن.
در باقی موارد و در درگیری با دشمنان به خوبی از پس اونها بر میان و از تمام توانایی خودشون استفاده میکنن.
محیط های بعضا تکراری بیشتر بازی رو در سیاره های مختلف در بر گرفتن این موضوع حس تکراری بودن و خستگی در بازیکن ایجاد میکنه و اصلا جالب نیست.
اما وجود قابلیت های مختلف و آپگریدهای کارامد برای هر شخصیت، یکی از نقاط قوت بازی محسوب میشه و در درگیری های مختلف، برگ برنده ای محسوب میشه.
بخش گیم پلی بازی خوبه، اما میتونست بهتر باشه. شاید تجربه اول این تیم در ساخت بازی های Action RPG سبب این موضوع بوده.


داستان:

و اما داستان بازی بزرگترین نقطه قوت اون به حساب میاد.
داستان بازی به لطف Lore فوق العاده اون، عالی از آب در اومده و وجود نژادهای گوناگون، عظمت یک کهکشان رو نشون میده که هر کدوم رازی رو در خودشون نهفته دارن و بازی کن رو مجاب به دنبال کردن موضوعات مختلف میکنه.
بازی از همون لحظه اول با قدرت ظاهر میشه و شخصیت پردازی عالی هر کدوم، بازیکن رو با خودش همراه میکنه. داستان به هیچ عنوان از مسیر اصلی خودش خارج نمیشه و لحظه ای احساس خستگی ناشی از کسل بودن به دم دست نمیده.
تصمیم گیری های مختلف و بعضا حیاتی، به جذابیت اون اضافه میکنه و رابطه بین شخصیت های اصلی، به پرداخته شدن هر چه بهتر این موضوع کمک میکنه. پی بردن به رازهای پشت پرده به قدری جداب هست که بازیکن رو واقعا به تحسین داستان بازی وا میداره.
در نهایت داستان بازی با یه جمع بندی تمام و کمال که به 4 دسته تقسیم میشه، راه رو برای این Lore بزرگ و داستانی بزرگتر بازی میکنه و بازیکن رو مشتاق ادامه اون میکنه.

پ.ن: و تا یادم نرفته اضافه کنم، شخصیت Garrus نیمی از جذابیت بازی رو به دوش میکشه که قراره در شماره های بعدی بهتر و بهتر هم بشه

9/10
 
حداقل نیمی از کسایی که اینجا پست میزنن تا حالا مس افکت 2008 رو بازی نکردن. تحمل گرافیک یک بازی معمولی سال 2008 واقعا سخته.
درسته بازی طرفدارای خاص خودش رو داره . من نسخه دوم رو تموم کردم و واقعا عالی بود و با اینکه گاهی مراحل جانبی و پیش نیاز یکنواخت میشد ولی بازم کشش داشت ، مثلا یهو به سیاره سر میزدی و با ساکنین درگیر میشدی ، دوستان جدید پیدا میکردی و دوستان قدیمی رو میدیدی !!! و گاهی هم جز مراحل اصلی بازی بود. فکر میکنم نسخه اولش هم همینطور میبوده ! با اینکه نسخه دومش رو به تازگی بازی نکردم ولی با یاد آوری دوستمون بهش نمره میدم
Mass Effect 2 : 8.9/10
ولی نسخه سوم نمیدونم چرا بنظرم جذاب نبود و نسخه سوم رو دوبار فقط اوایل بازی رو انجام دادم و انقد توی هارد میموند تا پاکش میکردم .
---
Rayman Legends : 9/10
Crysis 3 : 7.5/10
Need For Speed Most Wanted 2012 : 9/10
FarCry 3 : 9.5/10

--
نسخه جدید هیتمن نسبت به سری قبلی بنظرم تغییرات زیادی داشته و فقط چندتا از هسته های اصلی بازی حفظ شده بود . با اینکه برای من به شخصه ارزش تکرار کردن نداشت ولی بازی جذاب و خوبی بنظر میاد به همراه فراموشی ها و اشتباهات تیم سازنده در قسمت گیم پلی بازی و توضیحات کمتر درباره مراحل نسبت به نسخه قبلی .
یکی از اشتباهات گیم پلی بازی این بود که پس از سیو کردن ، تمامی افراد فرعی بجز باس ها در بازی بعد از کشتن شدن زنده میشدند . البته نکات جالبی هم در قسمت مخفی کاری به بازی اضافه شده بود که البته سخت تر از نسخه قبل قابل اجرا و یا پیدا کردن بودن.
Hitman Absolution : 7.8/10
 
درسته بازی طرفدارای خاص خودش رو داره . من نسخه دوم رو تموم کردم و واقعا عالی بود و با اینکه گاهی مراحل جانبی و پیش نیاز یکنواخت میشد ولی بازم کشش داشت ، مثلا یهو به سیاره سر میزدی و با ساکنین درگیر میشدی ، دوستان جدید پیدا میکردی و دوستان قدیمی رو میدیدی !!! و گاهی هم جز مراحل اصلی بازی بود. فکر میکنم نسخه اولش هم همینطور میبوده !

منظورم از معمولی، گرافیک بازی تو سال 2008 بود. اون موقع که مس افکت شناخته شده نبود و گیم پلی به ظاهر معمولیشم هر کسی رو راضی نمی کرد. خیلی ها هم تو کف امتیاز متا و این چیزا نبودن که بدونن بازی خوبه یا بد ضمن اینکه بودجه ساختشم با نسخه دوم و سوم قابل مقایسه نیست.
 
Total War : Rome II
Creative Assembly

+
گیمن پلی فوق العاده
پیشرفت های بسیار گیم پلی در بخش TBS
منوهای خوب و جمع و جور
گرافیک فنی بالا
فیزیک عالی بهمراه تخریب پذیری خوب
کیفیت بالای نورپردازی و گرافیک هنری خوب
صداگذاری عالی در میدان نبرد
موسیقی متن عالی
دنباله ای شایسته
جذابیت بالا
فریم خوب
بخش تمرینی بازی
ارزش تکرار بالا
نقشه های بزرگ
سخت!
-
باگ های فراوان
لگ

امتیاز کلی : 9.5

این بهترین استراتژی سال و از برترین های نسل هست! به امتیازاتش توجه نکنید! هر بازی با نمرات 2 و 6 متاش نابود میشه
:|
این بازی واقعا عالی ساخته شده و اونقدر هیجان انگیزه که از هفته پیش تا حالا یه سر دارم بازی میکنم! شده خوراک!
در هر زمینه ای مخصوصا گیم پلی پیشرفت کرده و کاملترین بازی سری هست.
 
آخرین ویرایش:


Irrational Games دو سال قبل از اینکه بایوشاک رو بسازه و تقریباً تو سال های آخر عمر Sierra یک تاکتیکال شوتر فوق العاده ساخت به نام SWAT4! بازی که به شکل غیر منتظره ای عالی از آب در اومده بود.اما از اونجایی که گیم پلی بازی سخت بود تا حدودی مورد کم لطفی قرار گرفت! بعد از نزدیک 8 سال چند وقت پیش دوباره درست موقعه ای که از آسون شدن و آبکی بیش از حد اکثر بازی های جدید دلم گرفته بود دوباره به به سرم زد که این شاهکار رو امتحان کنم.

گیم پلی بازی به شدت سخت،نفس گیر و البته بی رحمه! هیچ save و یا chekpointــی در بازی وجود نداره! اولین اشتباه شما آخرین اشتباه شماست.کافیه یه کوچولو بی دقت باشید و یا یه قدم اشتباه بردارین،اونوقت هست که باید کل مرحله رو از نو برید! تو Swat 4 با استراحت کردن یا کاور گرفت جونتون برنمیگرده بلکه فقط یک تیر تو نقطه حساس بدنتون کافیه که شما رو زمین گیر کنه. اگر بخوام یه تعریف اجمالی از swat 4 داشته باشم میتونم بگم به معنای واقعی کلمه یک تاکتیکال شوتر اول شخص هست! به جرات میتونم بگم از این لحاظ swat 4 از نسخه های قدیمی Ghost Recon و یا Raibown Six پیش هست و تا حدودی کم نظیر ( در مقایسه با این نسل بی نظیر)عمل میکنه! گیم پلی بازی در مقایسه با اول شخص های رایج خیلی خیلی کنده! بار ها پیش میاد که دقیقاً در آخرین لحظه یک مرحله حساس اشتباه میکنید و در عین ناباوری قبول میکنید که باید مرحله رو از اول برید!

دقت و حوصله دو ابزاری هستن که برای لذت بردن از swat 4 باید در اختیار داشته باشین،هیچ وقت نمیتونید بدون هماهنگی و برنامه ریزی دری رو باز کنید! برای باز کردن هر دَر و یا وارد شدن یه یک منطقه جدید،باید تمام شرایط رو با دقت و استفاده مفید از ادوات نظامیتون بسنجین و اون وقت با یک دستور صحیح وارد عمل بشید تا خسارتی به خودتون و تیمتون وارد نشه! قطعاً مسئولیت هم تیمی هاتون هم با شماست.یک اشتباه کوچیک و یا یک حرکت غیر مسئولانه ممکنه جونه اون ها رو هم به خطر بندازه! همونطور که مشخصه گیم پلی بازی باب میل کسانی هست که از اینکه تو بازی حوصله به خرج بدن و چند تا سلول خاکستری بسوزونن واهمه ای ندارن.البته یک سری ایرادات مثل متنوع نبودن اسلحه ها و نبود قابلیت شخصی سازی پیشرفته تو بازی احساس میشه! اما گیم پلی بازی و مراحلش اینقدر جذاب هستند که این موارد اصلا به چشم نمیاد.یک نکته خیلی جذاب در Swat 4 جو و اتمسفری هست که حاکم بر بازیه.با اینکه swat 4 هیچ داستان خاصی نداره و یک بازی هست که صرفاً از چند تا ماموریت تشکیل شده اما به شکل محسوسی یک جو Criminal گونه و سرد بر بازی حاکمه که به شخصه من رو خیلی یاد max payne 1 میندازه! البته از استدیویی مثل Irrational Games که سیستم شاک و بایوشاک رو تو کارنامش داره چیزی غیر از این انتظار نمیره!


نکته قابل تعمقی که بعد از سال ها وجود داره هوش مصنوعی بازی هست! به جرات و بدون اغراق میتونم بگم هوش مصنوعی بازی های این نسل در بهترین حالت فقط به Swat4 نزدیک می شَن! با اینکه تیم swat شما متشکل از 4 فرد هست که در فاصله نزدیکی در کنار شما حرکت میکنند،اما هیچوقت (شاید خیلی کم و به ندرت) پیش میاد افراد تیمتون با هم قاطی بشن،به هم گیر کنند،و یا کلاً یه حرکت عجیب و غریب ازشون ببینید که لذت بازی رو از شما بگیرند! بلافاصله بعد از هر دستوری وارد عمل میشند و در یک چیدمان عالی در منطقه قرار میگیرند و جالب اینجاست بلافاصله دستورات رو با فرمان شما لغو میکنند! به شخصه هنوز تا به حال هوش مصنوعی در حد swat4 و F.E.A.R ندیدم! یعنی در این حدی باشند که شما رو غافل گیر کنند!!

نکته آخر ِ که قابل ذکر ، فقط حسرت هست! حسرت اینکه چرا استدیوهایی با سلیقه و خوش فکری مانند IG دیگه چنین بازی های رئالی نمی سازن! و البته هضم این نکته سخت هست که به نظر میرسه دوران چنین بازی های به سَر آمده ...

امتیاز: 9/5
 
آخرین ویرایش:
در مورد SWAT 4:
وقتی میرفتی Hostage رو آزاد کنی، پشت در کمین میکردی اول بازی بعد در رو باز میکردی میپریدی تو فر میکردی فیلم آبگوشتیه، میری میکشی میای بیرون گروگان رو میرسونی به دست خونواده اش، اما در که وا میشد اول گروگان رو میکشتند، بعد یه گوله به تو میزدند و فرار میکردند.
هوش مصنوعی بازی اینطور چیزی بود!
به طور کلی اکثر غافل گیر کردن ها رو نباید مثل فیلم سینمایی ها میرفتی، همه اش رو باید عنی پلیس واقعی، که توی اولویتش جون گروگانه جلو میرفتی.
 
Splinter Cell Blacklist
نقاط مثبت:
بازگشت به ریشه ها!.
گرافیک بینظیر.
صداگذاری عالی.
داستان بسیار خوب.
هوش مصنوعی کارآمد.
گیمپلی خوب ودر جاهایی بعضا با نوآوری.
سیستم ریواردینگ نوین.

نقاط ضعف:
ندارد!.

در بین بازی های جدیدی که یوبیسافت طی این چند برای پی سی ریلیز کرده ، این عنوان یکی از خوش ساخت ترین ، بهینه ترین و بهترین عنوانی بوده که تا به حال به بازار اومده. بازگشت این عنوان به ریشه اصلیش( مخفی کاری مطلق) واقعا گیمپلی اینگیجینگ خوبی رو به ارمغان داشته.البته بازی رو میتونیم با تسلیحات زیاد و سر و صدای زیاد هم به پایان برسونیم که این نوع گیمپلی کمی از هیجان بازی میکاهد. گرافیک بازی برای نسخه دستکتاپ بینظیره. استفاده از تکنیک های به روز گرافیکی، ویژوال فوق العاده ای رو به بازی بخشیده و تقریبا بازی رو به عنوان یه بازی نسل بعد به حساب بیاریم. نورپردازی خوب در کنار سایه زنی های داینامیک، موزاییک کاری، تکسچرینک و بعضا فیزیک خوب از نقاط برجسته این بازی به حساب میاد. داستان بازی نیز بسیار درگیر کننده هستش و واقعا تا اخرین لحظه بازی، ادم رو به دنبال خودش میکشه.
واقعا باید به یوبیسافت تبریک گفت که تونسته از دل موتور آنریل انجین نسخه 2.5 همچین شاهکاری رو بیرون بکشه.
امتیاز کلی : 9.5
 
Splinter Cell: Blacklist

61243253966358689772.jpg


نکات مثبت :

_ مخفی کاری های فوق العاده لذت بخش که آزادی عمل بسیاری برای شما در بردارنده است
( طوری که شمارا ترقیب می کند تا بازی را به این حالت ادامه دهید )

_گجت ها، آپگرید ها و وسایل کارکتر بازی Sam Fisher

_درجه و سختی بازی

_ طراحی مراحل خوب

_صدا پیشه/گذاری های عالی برای کارکتر ها

_ انیمیشن های خوب

_ گرافیک تکنیکی و فنی خوب

_ هوش مصنوعی فوق العاده

در کل بازگشت به سری :x

----------------------------------------------------------------------------------------

نکات منفی :

_پایان بد
_ افت فریم شدید در نسخه ی PC + باگ های بغضا دیده شد
_ کوتاه بودن بخش داستانی

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نمره کامل: 8.75






از آخرین نقد من توی این تایپیک تقریبا 4 ماه می گذره :d گفتیم یه حالی از این تایپیک گمگشده بگیریم :d با اجازه ی دوستان البته.


 
آخرین ویرایش:
چه تاپیک خوبی ! :دی
Mass Effect 2 10/10
Skyrim 10/10
Alan Wake 9/10
SC II 9.5/10

و خیلی های دیگه که همون اوایل ولشون کردم ، چون اصلا کششی در من ایجاد نمیکردن :دی
مثل
Hitman 5/10
!
 
------------------------------Tom Clancy's
SPLINTER CELL
B L A C K L I S T

گرافیک: 8.6/10
گیم پلی: 9/10
صداگذاری و موسیقی: 8.5/10
داستان: 8.5/10


در کل: 8.7/10


خوب:

1. گرافیک عالی و همینطور نور پردازی خارق العاده نسبت به موتور قدیمی بازی!
2. گیم پلی روان و لذت بخش.
3. انیمیشن های فوق العاده و طبیعی.
4. بازگشت به ریشه ها یعنی مخفی کاری ناب.
5. صداگذاری خیلی خوب.
6. داشتن دوربین اول شخص.
7. شخصی سازی عالی کارکتر بازی.


بد:

1. تکسچر های کیفیت پایین.
2. طراحی بد صورت های بیشتر کارکتر ها و همینطور تغییر کلی صورت سم فیشر نسبت به نسخه قبل.
3. باگ های گیم پلی.


توضیحات:

خوب بعد از این همه انتظار که برای این بازی کشیدم بالاخره بازیش کردم :دی البته خیلی وقته شروعش کردم!
قبل اینکه بازی ریلیز بشه همه نگران بودن که دوباره بازی مثل نسخه قبلش یعنی Conviction اکشنش از مخفی کاریش بیشتر باشه! که ایندفعه بر خلاف قبل این اتفاق نیوفتاد و یوبی سافت تورنتو تونست یک عنوان خوش ساخت و با مخفی کاریه ناب تحویل ما بده :x
واقعا مخفی کاریه بازی لذت بخش هست! و قطعا کسی که عاشق بازی های مخفی کاری هست مثل خودم به هیچ وجه نباید این عنوان رو از دست بده!
قبل از ریلیز بازی یوبی سافت گفت شما از اول بازی دوراه دارید! اینکه مرحله رو بصورت اکشن رد کنید یا مخفی کاری! ولی این حرفش کاملا اشتباه بود! رد کردن مراحل بصورت کاملا اکشن از سختی Normal به بالا غیر ممکنه! سیستم جون بازی بشدت خوب ساخته شده و اوایل بازی با دو تیر آدم سریع میمیره و اجازه نمیده تا بصورت اکشن بازی رو ادامه داد و همین امر آدمو مجبور میکنه که حتما مخفی کاری تمام مراحل رو رد کنی! و خوب هم عمل کرده!

گرچه با اینکه مخفی کاریش بشدت زیبا کار شده بود هنوز نمیتونه به اندازه مخفی کاریه عنواینی چون Batman Arkham City و یا Farcry 3 رو بگیره! با اینکه این دوتا اصلا سبک مخفی کاری نبودن اما بشدت مخفی کاری توشون خوب پیاده شده بود!
گرافیک بازی نیز فوق العادس! همونطور که میدونید انجین بازی انجین قدیمیه Unreal Engine 2 هست! که آپدیت شده و شده 2.5! این در صورتیه که قراره UE4 برای نسل بعد آماده بشه!
همینطور نور پردازی بازی هیچ نقصی توش نیست و بسیار چشم نواز و زیباست!

در کل میتونم بگم یکی از بهترین عناوین امسال بدون شک بود و ارزش چند بار رد کردن رو حتما داره!


 
logo.jpg

Rayman Legends = 9.5 / 10

مگه بازی پلتفرمر از این بهتر هم هست؟ :-/
Rayman با نسخه جدید خودش یعنی Legends آن چنان منو میخکوب خودش کرد که بعضی وقتها تا 2 ساعت مدام بازی میکردم.
از گرافیک هنری بی نظیرش گرفته تا موسیقی فوق العاده و مراحل خوش ساختش همگی اونقدر هنرمندانه کنار هم قرار گرفتن که تا مدتها آدم رو وادار میکنه از سازنده ها تعریف و تمجید کنن.

تنها ایراد بازی از نظر من کنترل نسبتا دشوار با صفحه کلید هست که آدم رو مجبور می کنه حتما از دسته استفاده کنه.


خوب:
1. گرافیک هنری بازی آنقدر فوق العاده است که مانند یک تابلو نقاشی خودنمایی می کند
2. طراحی بی نقص مراحل
3. موسیقی استثنایی
4. ارزش تکرار بسیار بالا
5. چالش برانگیز
6. وجود نسخه Rayman Origins دربازی


بد:
کنترل دشوار با صفحه کلید
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or