امتياز اعضای بازی سنتر به عناوین پلتفرم PC

  • Thread starter Thread starter Meysam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Meysam

کاربر سایت
سلام
تو اين تاپيك مي خوايم نظر شما و امتيازي رو كه به هر بازي ميديد مشخص كنيم تا شايد بتونيم بهترين بازي رو تو هر ماه يا سال با نظر خودمون انتخاب كنيم
پايين ترين امتياز 0
بالاترين امتياز 10
همراه نظر ( خواهشمند است نظر کارشناسانه باشه )

اینم بازی های سری 1 : ( تا تاریخ 5 مهر )

Wolfenstein
Wanted Weapons of Fate
Left 4 Dead


Bionic Commando
Call of Juarez Bound in Blood
Street Fighter IV

جواب لیست امتیازات سری اول :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC


اینم بازی های سری 2 ( با تشکر از میثم ) تا تاریخ 20 مهر :

Batman Akham Asylum
Resident Evil 5
Mini Ninja
NFS: SHIFT
Red Faction Guerilla
Darkest of days
Section 8
overlord 2
ARMA II
Trine
X-Men Origins: Wolvorine

جواب لیست امتیازات سری دوم :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

اینم بازی های سری 3 : ( تا تاریخ 28 مهر )

Assassin's Creed
Bioshock
Brothers In Arms 3
Crysis
Crysis Warhead
Dark Sector
Dead Space
Far Cry 2
F.E.A.R 2
Gears of War
GTA IV
GRID
Mirror Edge

لیست امتیازات سری سوم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

بازیهای سری 4 ( تا تاریخ 5 آبان )

Splinter Cell: Double Agent
STALKER: Shadow of Chernobyl
STALKER: Clear Sky
Call of Duty 4
Call of Duty: World At War
Fallout 3
H.A.W.X
Resident Evil 4
Prince of Persia 2008
Burnout: Paradise
Mass Effect
Devil May Cry 3
Devil May Cry 4
Pro Evolution Soccer 2009
Colin Mac Rae: Dirt
Silent Hill: Homecoming

لیست امتیازات سری چهارم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC
 
Last edited by a moderator:
کاملا با نقدت موافقم .
هوش مصنوعی واقعا صفره صفره که تو نقد سایت بهش توجهی نشده . فقط وجود باگ های زیاد هم خیلی رو اعصاب بود . => تصادفاش اوج مسخرگی بود ( سپر میرفت تو لاستیک ) بعضی خونه هاش آجراش یه دفعه میلرزیدن و رنگشون روشن تر میشد ! و ...
ولی بازی واقعا ارزش یه بار بازی کردن رو داشت و کلا خیلی جذاب بود ( برای جنبه ی طنزش و داستان عالیش )
صدا گذاریش هم یکی از بهترین صداگذاری هایی بود که تجربه کرده بودم . ( صدای اون زنه :d ( که راه نمای اون مرده شخصیت اصلی بود ) هنوز تو گوشمه )
در کل برسی تون حرف نداشت ممنون .
 
BioShock_Infinite_mac-FSMdotCOM.jpg

از کجا شروع کنم؟ هر لحظه این بازی یه هنر فوق العاده-ست...


گرافیک:

بهتره گرافیک بازی رو اینجور وصف کنم که شما در تک تک لحظاتی که این بازی رو انجام میدین گویا به یه نمایشگاه آثار هنری رفتین و دارین تابلوهای نقاشی بزرگ رو نظاره میکنید. اولین ورود به شهر کلمبیا و دیدن شهر پر تکاپو و زنده اون بدون شک بازیکن رو تحت تاثیر قرار میده. رنگ بندی جالب و هوشمندانه در کنار جزئیات بی نظیر و چاشنی نور پردازی خارق العاده، چیزی رو به وجود آورده که به جرات میشه گفت نظیرش در کمترین عنوانی دیده نشده.
طراحی بی نظیر و کمیک مانند صورت ها و شخصیت ها، ساختمان های بلند با عظمت و ... همگی به خوبی پرداخته شدن و جای هیچ گونه اشکالی رو باقی نمیذاره.

گیم پلی:

یکی از مهم ترین و لذت بخش ترین بخش های هر بازی گیم پلی اون هست که در صورتی که به خوبی ساخته شده باشه، بازیکن رو برای مدت مدیدی درگیر خودش میکنه و Bioshock Infinite به خوبی از عهده این کار بر اومده.
بخش شوتر بازی به لطف وجود امکانات زیاد و قابلیت های متنوع، بازیکن رو هر لحظه به تحرک وا میداره و محدود به یک نقطه نمیکنه. قابلیت هایی مثل باز کردن Tear ها که مکانی که توی اون هستین رو بسط میدن یا انواع و اقسام Vigor ها که هر کدوم ویژگی های منحصر به فرد خودشون رو دارن ترکیبات جالبی رو به وجود میاره و به هیچ عنوان احساس خستگی و یکنواختی به بازیکن نمیده.
وجود سلاح های گوناگون و صد البته دشمن هایی که هر کدوم به روشی به شما حمله میکنن تنوع بازی رو افزایش داده و این عنوان رو به یکی از مدعیان هم سبک خودش تبدیل میکنه. در یک کلام بخش شوتر بازی واقعا لذت بخشه.


داستان:

و اما مهم ترین و شاید بهترین بخش بازی توی داستان فوق العاده اون نهفته باشه. شاید همون ابتدای بازی با وجود اتفاقاتی که رخ میده یا چیزهایی که میبینین، سوال هایی برای بازیکن مطرح بشه که اون رو برای یافتن پاسخ مشتاق تر بکنه. بازی به لطف داشتن نویسنده ای قدرتمند، جذابیت هایی رو به وجود میاره و دست گذاشتن روی یه موضوع جالب، اون رو بیش از پیش پیچیده میکنه. اتفاقاتی که در طول داستان میوفته اون رو بسط میده و شخصیت های مرموزی که در طول بازی باهاشون روبرو میشیم هر کدوم گوشه ای از داستان بزرگ بازی رو بر ملا میکنن و سوالات دیگه ای رو در ذهن مخاطب ایجاد میکنن.
و اما شخصیت الیزابت که میشه گفت به یکی از بهترین شخصیت های همراه بازیکن در طی سال ها تبدیل شده به خوبی ساخته و پرداخته شده. هوش مصنوعی فوق العاده اون در طول بازی نه تنها مزاحم شما نخواهد شد بلکه همیشه یه قدم از شما جلوتر بوده و در طول مبارزات شما رو همراهی میکنه. دیالوگ های رد و بدل شده بین بوکر و الیزابت به بهترین نحو ممکن انتخاب شده و به مرور زمان گوشه ای از گذشته هر کدوم رو میفهمیم.
سوالاتی که پیرامون برخی مسائل توی بازی برای بازیکن ایجاد میشه تا آخرین لحظه بازی بدون پاسخ میمونه اما در نهایت به تک تک اونها پاسخ داده میشه. جذابیت داستانی این بازی به قدری بالاست که رقیب قدرتمندی برای دیگر عناوین مدعی در این بخش به حساب میاد.

=======================

و اما همونطور که از اسم بازی پیداست، Bioshock Infinite واقعا بیکران و بی انتهاست. مجموعه ای از بهترین ها در کنار هم جمع شدن و بهترین ها رو ساختن. کن لوین و تیمش واقعا سنگ تموم گذاشتن.

10 / 10
 
mark of the ninja
ساختن یه بازی مخفی کاری اونم توی سبک دوبعدی(!) واقعا هنر میخواد:d.بازیش از هر لحاظ عالی هست.گیم پلی و گرافیک و صدا گذاری فوق العاده عالی هستن.با توجه به دانلودی بودنش مدت زمانش هم بیشتر از انتظار هست.من از داستانش هیچ انتظاری نداشتم ولی انصافا خیلی خوب بود.
9/10
 
Payday 2:
گرافیک=7.5 یه گرافیک معمولی
داستان=----
گیمپلی=8.5 گیمپلی خیلی جذاب بود
موسیقی=9.0 موسیقی هیجان انگیز
هوش مصنوعی=6.0(6 دادم صرفا بخاطر راه رفتن بوت ها)
درکل بازی جالبی بود.اونقد که ازش انتظار داشتم نبود اما بدم نبود.هنوز شبکه تست نکردم ولی احساس میکنم مولتیش خیلی بهتر از سینگلشه
8.0
 
alan wake : american nightmare
نسبت به نسخه قبلی ضعیف تر بود. مخصوصا داستانش که اصلا جذابیت نسخه قبلی رو نداشت. ولی گرافیک و گیم پلی بازی انصافا خیلی خوب بودن:d
قسمت داستانی بازی کوتاه بود ولی وجود قسمت آرکید میتونه تا مدت بیشتری آدم رو سرگرم کنه(یکی دو ساعت).در کل بازی نسبتا خوبی هست به نظرم
7.5/10
 
Splinter Cell Blacklist
گرافیک 9.5 (نور پردازی منو کشته بود :d )
داستان 9 (تهران وقعا یه همچین جایی داره ؟ :| )
گیم پلی 10 (خیلی خوشم اومد واقعا :x )
موسیقی 9.9 :d (بعضی جاها به آدم استرس میده واقعا :d )
هوش مصنوعی 9 (من روی درجه ی آخری تمومش کردم بقیش رو ندیدم ولی آخریش که پدرم در اومد :d )

در کل ............................................................... جیگر سم فیشر :d

نمره : با ماشین حساب : 9.48 :d
گردـش میکنیم 9.5 :d
 
Tom Clancy's Splinter Cell Blacklist

files_games_header_bl[c560d1c045b4f53fbe42e55c0a1ef2f0].jpg


خوب منم یه سره نشستم و بازی رو توی 14 ساعت (از 5 بعد از ظهر دیروز تا 7 صبح امروز) تمومش کردم. نظر من درباره ی بازی



داستان: برای من داستان مهم ترین بخش یه بازیه. داستان بازی اصلا بد نبود و میشه گفت خوب بود ولی کم داشت. من با عنوان قبلی (Conviction) که اتفاقا خیلی هم تو سرش زدن مقایسه اش میکنم احساس میکنم اون داستان پر پیچ وخم، درگیر کننده و زیبا از بین رفته بود و جاش رو به یه داستان خوب ولی پاپ کرنی تر بود. داستان اصلا پیچش خاصی نداشت و از اول معلوم بود قراره چی بشه و حتی غافلگیری های کمی هم که بود از اول معلوم بود همه چیز به خوشی تموم میشه و اصلا هیجان لازمه رو منتقل نمیکرد. اگه با عنوانی مثل Pandora Tomorrow مقایسه اش کنم که اصلا نباید بهش 5 هم بدم ولی باز هم داستان آدم رو راضی نگه میداره و با وجود ارزش پایینش شما رو ناراضی نمیکنه.

شخصیت پردازی: با یکم اغراق افتضاح. یعنی بازی چیزی که نداشت شخصیت پردازی بود. Briggs از هویج هم کمتر توی داستان یه شخصیت با ارزش داشت و ای کاش جاش کسی مثل ویکتور رو میذاشتن. بقیه هم اصلا به شخصیت شون پرداخت نمیشد. شما باید با پس زمینه ی بازی های قبلی گریم و سم رو احساس کنین وگرنه MeatBoy شخصیت جالب تری از اینها داشت.

گیم پلی: خوب بود. گیم پلی سعی میکنه به شما اجازه بده که هم طور دلتون میخواد بازی کنین ولی در این حد وسیع نیست ولی خوب خوبه. نمیشه روی درجات سختی بالا اکشن رفت جلو پس دستتون بسته میشه (که این عالیه:d حداقل مجبور میشین یه بار هم که شده مخفی کاری جلو برین) ولی به هر حال اکشن نیست. از طرفی متاسفانه با این که باز هم مخفی کاریش خوب هست ولی عمقی که من دلم میخواست و ازش انتظار داشتم رو نداشت. وقتی آدم یاد Hitman: Codename 47 میافته میبینه چقدر پس رفت داشته این سبک. ولی باز هم به نظر من گیم پلی در درجه ی خوب قرار میگیره. یکی از نکات بسیار مثبت بازی تعداد آپگرید های اعصاب خردکن اون هست که بیش از حد زیادن و شما دقیقا میتونین اونجوری که میخواین و دوست دارین اسلحه تون رو شخصی سازی کنین و به سبک خودتون جلو برین. از طرف دیگه تعداد زیادی ماموریت فرعی وجود داره که با انجام اونها پول به دست میارین و میتونین آپگرید ها و لوازم بهتری رو بخرین. خوبی این مراحل اینه که Co-op هستن. من خودم اصلا خوشم نمیاد یه شرکت مجبورت بکنه مولتی پلیر بازی کنی ولی توی TCSPBL اصلا این طوری نیست و Side-Mission ها اصلا به داستان اصلی ربطی ندارن و به میل خودتون حتی میتونین تنهایی بازیشون کنین (که البته فکر نکنم بتونین 5 دقیقه هم دووم بیارین چون شدیدا سخت هستن)

صداپیشگی: این هم در تکمیل شخصیت پردازی افتضاح بود. من اصلا به جوون شدن صدای سم کاری ندارم. اتفاقا اون قدر ها هم صدای جدیدش بد نیست ولی اون Acting صدای بازیگر ها وحشتناک بی احساس و خشک هست (البته اینم با یکمی اغراق) وقتی حدود 10 سال با صدای آیروندساید خو گرفتی و اون لحن حرف زدن، اون پختگی صدا و هم شیوه ی ادای کلمات رو شنیدی با این صدا گذاری نمیتونی ارتباط برقرار کنی. امیدوارم توی شماره های آینده این مشکل نباشه. چونکه ابهت سم، ابهت شخصیت منفی و حتی احساس پدر و فرزندی بین سم و سارا از بین رفته و یکی از مشکلات بزرگ شخصیت پردازی همین صداپیشگی بد بازیگر هاست. صدای بقیه ی شخصیت ها کمی بهتر از صدای سم هست ولی باز هم نمیتونن به اندازه ی کافی خودشون رو نشون بدن و وقتی شخصیت اصلی بازی صداپیشگی بسیار بدی داره تمام جذابیت گفتگو ها از بین میره.

صدا گذاری: توی قسمت صدا گذاری واقعا بازی خوب عمل کرده و حداقل انتظار ها رو برآورده میکنه. از صدای تفنگ ها، تا صدای پالادین، و حتی صدا های محیطی همه سعی شدن به دقت تنظیم بشن و یکی از قسمت های مثبت بازی همین صدا گذاری خوب هست.

گرافیک: با در نظر گفتن اینکه موتور بازی از من بزرگتره و یوبی سافت هنوز برای TCSC از Unreal Engine2 استفاده میکنه گرافیک خیلی قشنگه ولی در مقایسه با بازی های روز گرافیک شدیدا مشکلات متنوع داذه. برای مثال کافی حرکات صورت بازی ای مثل Hitman Absolution کنار این بزاریم و مشکلات و عقب موندگی ها رو ببینیم و این در واقع به خاطر موتور بازی و از طرفی خصاصت یوبی سافت هست. امیدوارم توی نسل آینده مثل بقیه بازی های یوبی این هم موتور اختصاصی خودش رو داشته باشه.

موسیقی: این هم بسیار خوب عمل کرده و اون هیجان و تنش رو به گیمر منتقل میکنه و واقعا بازی رو داینامیک تر کرده. البته مشکلی که موسیقی داره اینه که همیشه ریتمش بسیار بالا و تند هست و بعد از مدتی کمی گیمر رو خسته میکنه حتی اگه درحال مخفی رفتن هم باشین باز هم ریتم تند میمونه و کمی ناخوشایند هست.

در کل TCSC Blacklist بازی خیلی خوبیه که نمیتونه توی هیچ زمینه ای از خوب فراتر بره و به عنوان یه سری که یه زمان رقیب سرسخت MGS بود افت داره و الآن باید با Hitman رقابت کنه.
منم به خاطر خاطرات خوشم باهاش می خواستم بهش 7.5 بدم ولی بهش 8 میدم ولی Pandora Tomorrow کجا و این کجا! مسئولان یوبی با این روند نباید انتظار داشته باشن اسم TCSC کنار MGS بیاد.
 
آخرین ویرایش:
SC:BL
8.5/10
به خاطر بعضی مشکلات گرافیکی, داستان نه چندان جذاب و شخصیت پردازی ضعیف ازش نمره کم می کنم.دیالوگ های بازی خیلی جالب نبودن.صداگذاری هم خیلی عالی نبود که این مکالمات رو جذاب کنه هر چند خوب بود.
گیم پلی خیلی خوب, بخش Co oP عالی و multiplayer خوب و وجود محتوا ها و مراحل به نسبت زیاد باعث می شه بازی حسابی شما رو سرگرم کنه.طراحی مراحل و لوکیشن ها خیلی خوبه هر چند اغلب می شه یه راه مستقیم برای مخفی کاری رفتن توی هر مرحله پیدا کرد.انیمیشن ها هم اون قدر خوبه که در کنار گیم پلی بازی لذت بازی رو دو چندان می کنه.


Rayman legends
9.5/10
تا حالا هیچ وقت از یه بازی این قدر لذت نبره بودم!بهترین 2D platformer ـه نسل!Gameplay فوق العاده, گرافیک هنری عالی, شخصیت های جذاب و موسقی عالی و البته kung foot :d!0.5 نمره ازش کم کردم به خاطر نبود بخش online multiplayer که غیرقابل بخششه!

Crysis 3
7/10
هیچ وقت از این سری خوشم نیومده و ازش لذت نبردم, جز شماره یک که خوب بود.توی هر سه شماره مبارزات با ورود فضایی ها افت کرد و برای من شخصا این enemy ها خواب اورترین enemy ها تاریخ بازی هان!این که چطوری گیم پلی بازی رو از Crysis 1 این قدر پسرفت بدی که برسه به Crysis 3 کاریه که فقط crytek از پسش برمیاد!به هر حال اون وسعت و جنگل توی شماره یک رسیده به یه محیط شهری (با ظاهر جنگلی) که در نوع حودش پسرفت حساب می شه!مدت زمان بازی هم خیلی کوتاه بود که باری من نکته ی + حساب می شد چون اگه یکم طولانی تر بود خوابم می برد.داستان بازی هم تعریفی نداشت.شخصیت ها هم به جز دو مورد اصلا جالب نبودن.
گرافیک بازی خیلی عالیه و جای حرفی نداره.موسقی بازی هم خیلی خوبه هر چند اینا نمی تونن منو 4 5 ساعت پای بازی نگه دارن!کلا بازی رو برای تست کردن سیستم جدیدم (و در کنارش یکم بازی کردن) دانلود کردم که خب در همین حده برای من.

bioshock infinite
9.5/10
خیلی وقت پیش اینو بازی کردم و دو بار هم تمومش کردم ولی الان امتیاز می دم بهش
کلا دهن ادمو بسته نگه می داره!گیم پلی ـش جوری که اگه بخوای بازی رو فقط با gun هات بری و از ویگور ها استفاده نکنی و دنبال موارد مخفی و optional quest ها نری خیلی ساده و خطی جلوه کنه, ولی اگه از ویگور ها هم استفاده کنی و مو به موی بازی رو بگردی باید گفت گیم پلیش عالی ـه!ان قدر استفاده از این ویگور ها دلچسبه که اخرای بازی تقریبا سلاح ها برام بی استفاده شده بودن.موارد مخفی بازی و اطلاعاتی که توی بعضی voxphone ها هست انقدر جالبه که من نگران بودم نکنه یکی از این موارد و رو پیدا نکنم و ازش بگذرم!
داستان هم ایرادی بهش وارد نیست هر چند حجم اطلاعاتی که توی 10 - 20 دقیقه اخر وارد مغز بازیباز می شه خیلی بیشتر از قبله.همین مورد باعث می شه یکم فهم داستان بازی سخت بشه که به نظر من نکته ی منفی حساب می شه.به جز این مورد مشکل دیگه ای با داستان و نحوه ی رواتیش ندارم و خیلی عالیه این بخش.
موسیقی بازی هم خوبه هر چند من یکم موسیقی بازی در هنگام مبارزات مشکل داشتم و زیاد خوشم نمی یومد ازش.به غیر از این موسیقی بازی خوبه و در برخی لحظات فوق العادست.
گرافیک فنی بازی هم خیلی خوبه!ولی نکته ی عالی در مورد گرافیک بهش هنری ـه اونه!یکی از بهترین نکات بازی وجود پوستر ها و پروپاگاندا های مختلف در گوشه منار کلمبیاست که یه سری توسط خوب سازنده ها طراحی شده و یه سری الهام گرفته شده از پوستر های دوره های زمانی مختلف ـن.پیدا کردن و دیدن این موارد خیلی توی بازی برای من جذاب بود.
شخصیت های فوق العاده و صداگذاری خوبشون هم حسابی بازیباز رو در داستان بازی غرق می کنه.البته شخصیت ها بهترین شخصیت پردازی رو در بین بازی ها ندارن ولی باز خیلی خوبه این بخش.
در کل احساس می کنم کم لطفی کردم که بهش 9.5 دادم ولی خب امسال از من یه بازی دیگه 10 می گیره و مجبور می شم به این بازی 10 رو ندم!

Tomb Raider
8.5/10
این رو هم مثل بالایی چند وقت پیش بازی کردم
در کل بازی جالب بود و من ازش خوشم اومد.مواردی که باعث شد ازش نمره کم کنم شخصیت پردازی خیلی بد همراهان لارا, بخش چندنفره متوسط در کنار بازی اصلی, روایت داستان نه چندان جالب (اون موردی که برای infinite گفتم این جا هم صدق می کنه با این تفاوت که اینجا حجم اطلاعات قبل از مراحل پایانی خیلی کمه) و داستان متوسط بود.شخصیت خوب لارا و نحوه ی شکل گیریش در طول زمان خوب نشون داده شده.صداگذاریش هم عالیه.صداگذاری بقیه شخصیت ها هم خوبه.صحنه های game over توی بازی هم خیلی جالب بودن.
چیزی که تو ذوق می زنه بخش مولتی پلیر و یه سری تفاوت ها بین این بخش و بخش SP هست مثل انیمیشن ها و نحوه ی کنترل شخصیت.در کل روی این بخش یا خیلی کار نکردن یا هماهنگی بین دو تیمی که مسئول ساخت این دو بخش بوده زیاد خوب نبوده.امیدوارم B:AO به این بلا دچار نشه.
 
آخرین ویرایش:
bioshock infinite
گرافیک: گرافیکش واقعا زیبا هست. یه جور نقشی آبرنگ خیلی زیبا محسوب میشه. طراحی هنری محیط و مناظر هم واقعا بی نظیر هست 9/10
موسیقی و صدا:هر دو در عالی ترین حالت. صدای الیزابت انصافا خیلی قشنگه 9.5/10
داستان: اولش یکم گیج کننده هست که اینجا چی کار می کنید و.... ولی بعد از یه مدت کوتاه به شدت درگیر داستان میشید و آخر بازی هم مغز تون از چیزایی که میفهمید صوت میکشه 9.5/10
گیم پلی: مثل نسخه های قبلی عالی هست.سرعت بالای مبارزات آدم رو به بازی معتاد میکنه:d. فقط یه اشکال کوچکی که اینجا هست اینه که اولا برخلاف نسخه های قلی خیلی راحت میشه سلاح و نیروها رو آپدیت کرد و دوما موقع آپدیت سلاح ها چیزی بهشون اضافه نمیشه. 9/10
در کل: 9.5/10
 
SAINTS ROW
-------- IV --------

گرافیک: 7/10
گیم پلی: 9/10
داستان: 8.2/10
صداگذاری و موسیقی: 8.5/10
بخش کو-آپ: 9.2/10
تنوع: 8/10

در کل: 8.5/10


نکات مثبت:


  1. گیم پلی عالی
  2. فان و خنده دار بودن بسیار زیاد بازی
  3. شخصیت پردازی خوب
  4. قدرت های لذت بخش
  5. صداگذاری عالی کارکتر ها
  6. Co-op بسیار بسیار لذت بخش و خنده دار
  7. اضافه شدن مراحل اختصاصی Co-op

نکات منفی:

  1. پیشرفت نکردن زیاد گرافیک!
  2. بهبود نیافتن گیم پلی!
  3. پیشرفت نکردن بخش کارکتر سازی
  4. پیشرفت نکردن بخش تغییر لباس!

توضیحات:

خوب بالاخره این بازی هم ریلیز شد و ما هم بازی کردیم:دی کلا میتونم بگم بازی کپی نسخه قبله! یک چیزی مثل DLC میمونه که فقط قابلیت های جدید به گیم پلی اضافه میکنه و کلا داستان جدیدی داره که فقط تخیلی شده و با Simulator میشه رفت به شهر و از قدرت های زیاد سوپر نچرالی بهره برد!!
پرش ها و سرعت زیاد شده مثل Prototype و وقتی آدم این بازی رو بازی میکنی و داری هی بپر بپر میکنه دقیق حس Prototype بهش دست میده!
بازی هیجان بسیار بالایی داره و من یکی خیلی باهاش حال کردم! گرچه بازم نتونست جای نسخه قبلو برام بگیره چون واقعا نسخه قبل از نظر صحنه های سینماتیکی و مراحل بهتر بود!
بازی بشدت Co-op لذت بخشی داره! و کسی که Co-op رو نزده انگار نصف بازی رو نزده! واقعا لذت بخشه و ارزش امتحان کردن رو داره! و یکی از پیشرفت هاش اضافه شدن مراحل مخصوص Co-op به بازیه که توی نسخه قبل نبود!
مراحل بازی مثل نسخه قبل هیجان بالایی داره و بسیار زیبا هست اما بازم بنظر من مثل اون نمیشه!
از نظر فان و خنده دار بودن باید بگم نسخه قبلی رو قورت میده:دی بشدت خنده دار هست بازی و صحنه های فانیه بسیار بسیار زیادی داره!

خلاصه اگه از نسخه The Third خوشتون اومده شک نکنید از این یکی هم خوشتون میاد! قطعا ارزش یک بار امتحان کردن رو داره :x
 
Remember-me-logo.png

Remember Me = 7.5 / 10

تصمیم گرفتم این بار بر خلاف سابق یه کم توضیح کامل تری در مورد بازی Remember Me بدم. چون به نظرم ایده های جالب بازی رو تو سال 2013 تو هیچ بازی دیگه ای ندیدم.

Remember Me سعی کرده با ایده های جالب و تا حدودی نوآورانش خودش رو بکشه بالا که تا حدود زیادی موفق بوده.
ایده های جالبی که البته متاسفانه بخشی از اونها به هدر رفت و این بیشتر به خاطر عجول بودن سازنده ها برای انتشار بازی هست. (من بیشتر Capcom رو مقصر میدونم چون تو خراب کردن ایده ها ید طولانی داره).

فضاسازیه Neo-Paris تو سال 2084 مسلما اولین نکته جالب توجه بازی هست. محیط های جالب توجه و فضاسازیه دقیق. از طرفی خوش سلیقه بودن سازنده ها به خاطر فضای عمیق بازی و درخور داستان شایسته و قابل قبولش هر کسی رو میخ کوب میکنه. داستان Remember Me با توجه به نوع سبک بازی بسیار خوب و زیبا کار شده. معمایی بودن بازی و عدم تکیه به استفاده از سلاح گرم بازی رو متفاوت کرده.

ولی مهمترین تفاوت Remember Me با بازیهای هم سبکش تو گیم پلی اون هست.
بحث کنترل حافظه و میکس کردن اون و همچینی ساختن کمبوها برای مبارزات ایده ناب و جدیدی هست. هر چند ساختن کمبو قبلا در بازی God Hand هم وجود داشت. کم و زیاد کردن حافظه ها اون طور که شما دوست دارین خیلی سرگرم کننده هست، شاید در ابتدا یه کم براتون عجیب و سخت باشه ولی بعدن از این کار لذت میبرین.

بخش دیگه ای که بازی روش مانور زیادی میده کمبوهای ترکیبی و حذف و اضافه کردن دلخواه اونها هست. این جالب بودن ترکیب کردن کمبوها به بازی لطمه هم وارد کرده. چون متاسفانه این ایده تو بازی ناقص پیاده سازی شده و مبارزات چندان لذت بخش نیستند. سازنده ها یه مقدار این بخش رو سرسری گرفتن و عجیب هست که روش مانور زیادی هم دادن.

تو بخش گرافیک بازی از Unreal Engine 3 استفاده میکنه و عجیب اینجاست که اصلا از قدرتهای این موتور قوی استفاده نکردن و ما شاهد گرافیک متوسط رو به پایین در بازی هستیم.
همچینی افت فریم های گاها اعصاب خورد کن هم وجود داره. وجود زیاد از حد رنگ خاکستری به تم اصلی گرافیک بازی وضع رو وخیم تر میکنه.
اما در عوض نورپردازیه بازی بسیار خوب هست و سازنده ها تو این مورد کم نذاشتن.

موسیقی و صداگذاریه بازی هم بسیار خوب هست، بخصوص موسیقی بازی که فوق العاده کار شده و با محیط بازی کاملا همخونی داره.

در مجموع Remember Me با وجود ایده های نابی که داشته اما ازشون درست استفاده نکرده و هر بخش تقریبا ناقص و ضعیف کار شده. شاید اگر این بازی رو CD Projekt RED یا BioWare میساخت با عنوانی بینظیر و شایسته تر از اون چیزی که الان میبینم روبرو میشدیم.


خوب:
1. داستان قابل قبول
2. فضاسازی بی نظیر
3. موسیقی عالی
4. ایده کنترل خاطره و کمبوهای ترکیبی

بد:
1. گرافیک نامناسب
2. پیاده سازی ناقص ایده ها
 
Saints Row IV

9/10

واقعاً بازی خوش ساختی بود یه سری ایرادهایی که دوستانی میگیرن اگرچه بعضاً درسته ولی لااقل برای من اولویتی نداره مثلاً گرافیک بازی می تونست بهتر هم باشه و همینطور هوش مصنوعی؛
خوشبختانه بازی از تنوع سرسام آوری در بخش گیم پلی برخورداره و موسیقی و صداگزاری بازی بسیار عالیست؛ داستان بازی هم خوب بود و از آنجایی که لااقل بنده نسخه های قبلی را بازی نکرده بودم همه چیز برایم متنوع و عالی بود ...
 
256px-Bureau_XCOM_Declassified_cover.png


The Bureau: XCOM Declassified

مثبت
اولین نکته خوبی که به چشم میاد طراحی محیطی و چهره های کاراکترها هستش. نه اینکه بگیم جزئیات خوبی داره اما انگار واقعا شاهد دهه 60 آمریکا هستید - گیم پلی تاکتیکال جالب با قابلیت های خوب - اسلحه های متنوع که شلیک با آنها لذت بخش است و تمامی سلیقه ها رو دربر گرفته است - صداگذاری خوب - داستان بازی هرچند تکرار کلیشه همیشگی است اما نسبت به Enemy unknow کمی متفاوت تر روایت می شود و در آخر حمله آدم فضایی ها از نمایی متفاوت نیز شاهد خواهید بود (صرف نظر از اولین پایان فوق مضخرف بازی - باز پایان دوم بسیار زیباتر است)
منفی
پر باگ - هوش مصنوعی کاملا ناعادلانه و نا متعادل. فکرش رو بکنید که شما به همراه دو آدمیزاد دیگر که هوش مصنوعی ضعیفی دارند (تیر اندازی و هدف گیری که صفر. شانسی کسی را می زنند می شکند)، در مقابل یک گروه حرفه ای از آدم فضایی ها هستید که همگی شما را نارنجک باران می کنند و پس از نامرئی شدن با جفتک توی صورت شما ظاهر می شوند. این وسط هم یاران عاجز شما کشته می شوند و شما بایستی دائما به داد یکدیگر برسید به جای اینکه از بازی لذت ببرید - بازی از کابوسی به نام برابری رنج می برد. در سری قبلی X COM یک Sectoid برای مثال تا آخر بازی اگر او را میدید یک اسلحه ثابت به همراه داشت (هر دشمن تا آخر منحصر به فرد و ثابت می ماند). اما هم اکنون تمامی دشمنان با شما همزمان پیشرفت می کنند و در نتیجه به اون صورت برتری حسی نمی کنید به دشمنان ضعیف تر. یک Outsider که اول بازی یک SMG با هدف گیری ضعیف دارد، در اواخر بازی یا یک سلاح تهاجمی (Assault Rife) پلاسمایی گریه شما را در می آورد! (Outsider معمولی مثلا حکم یک سرباز متوسط رو به پایین دارد)- سختی بازی نا متعادل است - اوایل بازی خوش و خرم وارد نبرد می شوید، بهترین سرباز دشمن را Lift می کنید و سریعا می کشید و همراهانش را یکی یکی به مرور از پای در می آورید. اما از وسط تا آخر بازی کابوس شما شروع می شود. تمامی سربازان صفر که در گذشته می کشتید حالا Shield دارند و همگی به طور همزمان تیر اندازی می کنند و نارنجک می اندازند و شما را تکه پاره می کنند. حال شما می مانید که دستور دهید به همراهان، شلیک کنید، فرار کنید و .... چون از تمامی جهات مسیر شما مسدود خواهید شد - بازی خیلی بد تغییر جهت میده. اولش تاکتیکال تمیزی هستش اما آخرش از Gears of War هم بدتر میشه! حالا خوبه ما یک سری مامور مخفی هستیم نه سرباز خط مقدم. در این میان از همه جالب تر و با وجود این همه آشوب بازی در حد یک عنوان Survival Horror مهمات میده - در آخر که یکی از مهمترین عناصر سری رو این بازی به همراه نداره میشه به عنوان یک نکته منفی حساب کرد: تنش، ترس و وحشت به ازای هر حرکت


گرافیک: 6.5 (بیشتر به طراحی هنری محیط و ظاهر کاراکترها نمره دادم تا گرافیک تکنیکی پر از باگ بازی)
صداگذاری و موزیک: 7
گیم پلی: 8
نمره کلی: 7

منتقد مورد علاقه من در گیم اسپات (Kevin Vanord) در اول و آخر نقد ویدئویی خودش دو جمله خیلی قشنگ برای این بازی میگه:
1- The Bureau: XCOM Declassified یک شوتر سرگرم کننده است اما یک عنوان فرعی عالی نیست
2- انجام این بازی مثل ربوده شدن توسط موجودات فضایی هستش. کار شما که تموم بشه هیچ چیزی از پروسه رو به یاد نخواهید آورد!

 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or