سلام
تو اين تاپيك مي خوايم نظر شما و امتيازي رو كه به هر بازي ميديد مشخص كنيم تا شايد بتونيم بهترين بازي رو تو هر ماه يا سال با نظر خودمون انتخاب كنيم
پايين ترين امتياز 0
بالاترين امتياز 10
همراه نظر ( خواهشمند است نظر کارشناسانه باشه )
اینم بازی های سری 1 : ( تا تاریخ 5 مهر )
Wolfenstein
Wanted Weapons of Fate
Left 4 Dead
Bionic Commando Call of Juarez Bound in Blood Street Fighter IV
اینم بازی های سری 2 ( با تشکر از میثم ) تا تاریخ 20 مهر :
Batman Akham Asylum
Resident Evil 5
Mini Ninja
NFS: SHIFT
Red Faction Guerilla
Darkest of days
Section 8
overlord 2
ARMA II
Trine
X-Men Origins: Wolvorine
Splinter Cell: Double Agent
STALKER: Shadow of Chernobyl
STALKER: Clear Sky
Call of Duty 4
Call of Duty: World At War
Fallout 3
H.A.W.X
Resident Evil 4
Prince of Persia 2008
Burnout: Paradise
Mass Effect
Devil May Cry 3
Devil May Cry 4
Pro Evolution Soccer 2009
Colin Mac Rae: Dirt
Silent Hill: Homecoming
خوب نه به اون تجربه قبلی که یک شاهکار تمام بود نه به این یکی که ابروی هر چی alan wake بود
من الان فقط مندم یعنی چی شما 4 مرحله بری جلو بعد دوباره برگردی سر جای اولت بگه دوباره برو ! دوباره همه اون مراحل 3 بار دیگه ببینم !
گرافیک :9
داستان :5
گیم پلی:0
موسیقی:0
امتیاز نهایی:3
خوب نه به اون تجربه قبلی که یک شاهکار تمام بود نه به این یکی که ابروی هر چی alan wake بود
من الان فط ماندمیعنی چی شما 4 مرحله بری جلو بعد دوباره برگردی سر جای اولت بگه دوباره برو ! دوباره همه اون مراحل 3 بار دیگه ببینم !
گرافیک :9
داستان :5
گیم پلی:0
موسیقی:0
امتیاز نهایی:3
البته نسخه قبلش هم همچین شاهکار نبود. کلش خلاصه شده بود تو انداختن چراغ قوه تو چش دشمن و شلیک کردن با یه داستان خنده دار
برای هم سن های من! که هیچ ترسی نداشت
بعد از مدت ها دوباره Dragon Age Origins رو بازی کردم در یک کلام شاهکاره
امتیاز 9.8/10
F.E.A.R
اول اینکه OMG OMG OMG
دوم اینکه تاحالا شده دقیقاً بدونین تو چند ثانیه آینده چه اتفاقی قرار هست بیفته ولی باز دوباره با رسیدن اونجا مثل چی بترسین؟،خوب اون اتفاق برا من افتاد تو این
F.E.A.R یا First Encounter assault Recon از اون بازیهایی هست که امکان نداره ازش خوشتون نیاد و از گیمپلی وحشتناک زیباش لذت نبرین، حتا اگه فیر رو با شوترهای کنونی مقایسه کنیم گیمپلی بهتری از 90 تاشون داره. شوتینگ به قدری بی نقص هست که خیلی جاها بی خیال سلاحهای قوی میشین و از همون mp5 معمولی استفاده میکنین که چند خشاب بیشتر گلوله شلیک کنین و از گیمپلی بیشتر لذت ببرین.
دقیقاً هم همهٔ مشکلات بازی از این ganeplay ناشی میشه، در واقع همه چیز که مربوط میشه به گیمپلی در بهترین حالت خود قرار داره ولی هر چیزی که خارج از این محدوده قرار میگیره با اینکه بد نیست ولی مشکلات قابل توجهی داره.
چیزی که بازی روش تمرکز داره یعنی گیمپلی به هیچ وجه هیچ مشکلی نداره و در طول بازی اصلا هم تکراری نمیشه به لطف تاکتیکهای متفاوتی که نیاز هست بچینین برای انداختن دشمنا و هوش مصنوعی عالی اونا و معرفی نوع جدید دشمنا با پیشرفت تو بازی که برا کشتن اونا هم باید از سلاحها و تاکتیکهای مختلفی استفاده کنین.
اسلحه بازی تعداد زیادی ندارن ولی با ترتیب خاصی چیده شدن به طوری که همیشه چیز جدیدی دارین که بخواهین امتحان کنین و باهاش سربازای بیچاره رو دسته دسته قصابی کنین.
سیستم slowmo به زیبایی تو بازی گنجانده شده و باعث میشه که حس یه super soldier واقعای رو داشته باشین و فکر نکنین یه انسان معمولی هستین که یه دفعه این همه قدرت به دست آورده.
معمولا AI رو فاکتور قرار نمیدم ولی برای فیر باید در مورد AI جداگانه حرف زد.یعنی بازی پتانسیل شبیه سازی جنگهای نزدیک رو داره رو درجه سختی Extreme دشمنا دقیقاً مثل یه انسان واقعی عمل میکنن و حتا بعد این همه سال فکر کنم بازم رو درجه سختی بالا بهترین هوش مصنوعی رو داره این بازی,دشمنا با توجه به حرکت شما از هم جدا میشن به هم نزدیک میشن شمارو محاصره میکنن یه گوشه قایم میشن و .... مثلا اگه بخواهین با یه سلاح بزرگ مثل auto cannon همه رو از پا در بیارین از هم جدا میشن و شمارو محاصره میکنن یا اگه نقشه داشته باشین که نفر به نفر همه رو بکشین به هم نزدیک میشن و گروهی حرکت میکنن.
هوش مصنوعی به قدری خوب هست که بعضی جاها گریه میکنین و میگین Why so real monolith
گرافیک خیلی خوب هست برا زمان خودش،طراحی دشمنا و نیروهای خودی و اشیا و به خصوص به خوبی تمام انجام شده و خیلی واقعی هستن طراحی سلاح هم عالی هست و جزئیات سلاحها مخصوصا Rifle خیلی خوب هست.
ولی بازی تو رنگ بندی یه سری مشکلات داره،طراحی رنگ زننده و تکراری هست بطوری که بعد انجام چند مرحله لوکیشنها به شدت تکراری میشن و فقط گیمپلی بازی هست که شمارو پشت کامپیوتر نگاه میداره.اگه از گرافیک خیلی قوی بازی برای ایجاد محیطهای زیباتری استفاده میشد ارزش تکرارش بالاتر میرفت خیلی زیاد
فضاسازی با اینکه خوب هست ولی با پیشروی تو بازی تکراری و قابل پیشبینی میشه و اون حس ترس اوایل بازی هم از بین میره در واقع هر راهرو تاریکی که دیدین باید منتظر یه حادثه ای باشین که از حس و ترس بازی کاهش میده.
هیچ موقع شاهد پریدن یه چیزی تو صورتتون وسط جنگ نیسیتین و باید از تنهایی ترسید در واقع جاهای امن نا امن و جاهای نا امن امن هستن یجورایی. (wtf)
داستان بازی اینطوری هست که یه تعداد شخصیت عالی و انعطاف پذیر با یه داستان با پتانسیل بالا و کلی پشت زمینه و شخصیت پردازی و این چیزا ساختن بعد همشونو فرستادن جلو یه روح که همشونو سلاخی کنه، همهٔ کاراکترها آکبند آمدن آکبند رفتن (حداقل اکثرشون):d
از fettel هیچ استفادهای نشده با اینکه پتانسیل خیلی بالایی داره و میشد بخش بزرگی از داستان رو بهش اختصاص داد.
ولی در کلّ این یه قسمت از بازی هست که برای گیمپلی فدا شده.
صداگذاری عالی هست، استفاده از موسیقی مینیمالیستی و در همین حال به جا و عالی هست و اتمسفر اون لحظه رو به خوبی انعکاس میده.صدا گذاری هم خیلی خوب هست و برا هر شخصیت با توجه به کراکترش صداگذاری خوبی قرار داده شده، مخصوصا صدای الما که ترسناک و بچگانه یجا هست
Gameplay : 10/10
Graphics : 8.5/10
Story : 7.5/10
Sound and music : 10/10
Overall : 9/10
Value : great
در کلّ فیر یه بازی هست برای تمامی فصول و همه باید قبل از اینکه ادعا گیمر بودن کنن بازیش بکنن MP خوبی هم داره.
همین
با تشکر از مش مهدی() برا پیشنهاد دوباره بازی کردنش
منو به شدت تحریک کردی دوباره برم F.E.A.R رو نصب کنم بعد این همه سال و با این هیکل هنوز از جعبه ی بازی هم می ترسم! لامصب چی بود بازی.. یادم نمی ره تریلرش توی E3 2004 ! اون صحنه ای که فتل توی اتاق پشتش به تصویر بود و تنها بود...
خیلی از F.E.A.R خاطره دارم یادم نمی ره پولامو جمع کردم رفتم برای این بازی یه Geforce 6600 خریدم! از بهترین تجربه های عمرم محسوب می شه ، آخ که چه Nail Gun ای داشت
- افت فریم زیاد ( در حالی که سیستم پیشنهادی خود R* خیلی پایین هست )
- همراه بودن روایت داستان با کمی ضعیف
- گیم پلی در اواخر خسته کننده شد
- گرافیک هنری در برخی موارد ضعیف
- برخی باگ ها که با پچ رفع شد
امتیاز کل :9.5
توضـــــــــــیـــــــحــ ـــات
باز هم یک GTA دیگه و یک بازی بسیار بزرگ و هیرت انگیز دیگه از سوی Rockstargames اما ... اما افت فریم نسخه ی PC آب سردی بر انتظار بیش از حد
کاربران PC باز بود... این بازی 1 سال بعد از نسخه های کنسولی برای PC تایید شد و پس از عرضه، علاوه بر مشکلات بسیار زیاد نصب، با افت فریم بسیار شدید و بد مواجه بودیم.
تا اینکه خود R* این ها را قبول کرده و پچی عرضه کرد. در ابتدا کمی تاثیر داشت و حتی باگ های بازی نیز رفع شد.
داستان بازی به خوبی روایت نشد، اما داستان قوی و خوبی داشت که برای این بازی مناسب بود. هر چند داستان نسخه ی SanAndreas خیلی زیباتر و مفهومی تر بود اما باز این داستان مناسب
همچین بازی بزرگی بود. امکانات بازی شما را هیرت آور می کند. با دوستتان قرار می گذارید و به رستوران، بولینگ، دارت و ... می روید.
مسابقات بی انتهای اتومبیل در بازی، امتیازاتی که اگر با شخصی از کانتکت هایتان بیشتر صمیم شوید، به شما می دهد. برای مثال شخص Brucia، وقتی با او گرم بگیرید، اون این امکان را می دهد وقتی پلیس ها دنبال شما هستند، از قسمت Clear Wanted در زیر گزینه ی تماس با او می توانید ستاره های پلیس را پاک کنید.
یکی از بخش های بزرگ آن، Driving محشر بازی بود که واقعا از این فیزیک زیبا هیچ وقت خسته نمی شدی. فیزیک مردم نیز به شکل عالی بود. به طوری که وقتی با ماشین یا خود شما به یک
فرد برخورد می کردی، طوری متلاشی می شد که احساس می کردی آدم های واقعی رو با ماشین زدید :d.
بازی از Gamespot نمره ی 10 رو گرفت و کاملا هم مستحقش بود. اما این افت فریم ها در بازی بیشتر حواس کاربر را به خود مشغول می کرد تا اینکه گیمر به فکر داستان و گیم پلی باشه.
اگر قرار باشد نسخه ی بزرگ بعدی با این افت فریم عرضه شود. نبود آن خیلی بهتر هست.
(خیلی کوتاه بود ، قسمت آخرش باید بیشتر میبود)
تنوع=6
(فقط اسلحه ها یکم بیشتر شده بودند ، ولی بازم همون تیر کمونش 7 تا حالت داشت)
هوش مصنوعی= 9
(خیلی بهتر شده بود دشمن ها بسیار تاکتیکی عمل میکردند مجهز تر بودند همینطور وجود یک فرمانده برای گروه هاشون و همینطور اگر یکی رو مخفی میکشتی نسبت به ترک جایگاهش واکنش نشون میدادند وقتی میدونستند حالت نامرئی هستی ای ام پی پرتاب میکردند واقعا فوق العاده بود خیلی سریع تر میدیدنت )
صدا گذاری و موسیقی=9
(موسیقی متنش مثل قبلی مبهوت کننده بود)
در کل= 8.5
---------- نوشته در 02:48 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 02:25 AM ارسال شده بود ----------
منو به شدت تحریک کردی دوباره برم F.E.A.R رو نصب کنم بعد این همه سال و با این هیکل هنوز از جعبه ی بازی هم می ترسم! لامصب چی بود بازی.. یادم نمی ره تریلرش توی E3 2004 ! اون صحنه ای که فتل توی اتاق پشتش به تصویر بود و تنها بود...
خیلی از F.E.A.R خاطره دارم یادم نمی ره پولامو جمع کردم رفتم برای این بازی یه Geforce 6600 خریدم! از بهترین تجربه های عمرم محسوب می شه ، آخ که چه Nail Gun ای داشت
Mafia II
خوب از اونجایی که به چندین دلیل چند وقتی به کامپیوتر خودم دسترسی ندارم وقت رو مناسب دیدم هر چی دم دستم بود بردارم این چند وقت رو بازیشون کنم. این شد که گفتم دوباره Mafia 2 رو نصب کنم مجله جمع کنم دوباره بازیش کنم.:d
اول مشخص کنین که از یه بازی چی میخواهین، گرافیک چشم نواز؟ گیمپلی سرگرم کننده؟داستان درگیر کننده؟موسیقی و صداگذاری خوب؟
خوب مافیا همه اینارو داره یهجورایی ولی متاسفانه تو هیچکدوم کامل نیست و تو اکثر قسمتها مشکلاتی دیده میشه وگرنه الان بجای GTA داشتیم برای Mafia دست میشکوندیم.
بازم با گیمپلی شروع میکنم چون کلا گیمپلی رو مهمترین رکن هر بازی میدونم، اتفاقا همین گیمپلی با داستان یجورایی تکیگاه این بازی هم هست.
بخواهیم بدون در نظر گرفتن جزئیات از گیمپلی بازی حرف بزنیم این قسمت میتونه حدوداً نمره کامل رو بگیره، کنترل روان، سیستم تیر اندازی خوب و خوش دست که در اون حد هم خوش دست نیست که بخواهین Rampage راه بندازین تنهایی، ماشین رانی خوب،قابلیت انجام کارهای مختلف تو شهر و ....
ولی مشکل اصلی این هست که بازی همه اینارو همون اول بازی معرفی میکنه و تا آخر بازی هم هیچ چیز جدیدی اضافه نمیکنه و با توجه به مدت زمان نسبتا طولانی تا آخرش المانهای گیمپلی شدیدا تکراری میشن و بازی هیچ کاری نمیکنه که پلیر از این جو تکراری "با ماشین برو یجا چند نفر رو بکش برگرد" خارج بشه و ماموریتهای آخر در حدی خسته کننده میشن که من فقط برا تموم کردن بازی میکردم نه لذت.
با توجه به اینکه بازی open world هست یه سری چیزی اضافه و مخفی تو بازی هست مثل خرید لباس, اسلحه یا جمع کردن پوسترهای مختلف، تو این قسمت نه تنها بازی هیچ کاری نمیکنه که پلیر ترغیب بشه از این امکانات استفاده کنه بلکه یجورایی سعی میکنه بازیکن رو از این امکانات دور نگه داره،مثلا یه عادتی داره که هر دو سه چپتر یبار خونتون رو نابود میکنه میفرستتتون زندان همه داراییتون از دست میره و اینجور چیزا و این دارایی شامل همهٔ چیزایی که خریدین هم میشه البته فکر کنم این قرار بود یه جوری محرک بشه برا اینکه بیشتر از اونا استفاده کنیم و بعد یبار ملاقات بیخیال نشیم که کاملا جور دیگهای عمل میکنه. + اینکه هر چیزی که قرار هست بخرین میتونین در طول بازی پیدا کنین. مجلهها هم به مقدار کافی کشش ندارن که پلیر رو تو شهر دنبال خودشون بکشن.
ماشین رانی خوب و روان هست و میتونه تا حدی لذت بخش باشه اگه بتونین یه جاده ساکت و تنها پیدا کنین, چون رانندههای دیگه علاقهای خاصی دارن به شما و تا تو خیابون شما رو میبینن با 150 سرعت میرونن طرف شما! مخصوصا حین تعقیب و گریزها این کار زیاد کمک نمیکنه...
شوتینگ بازی هم نسبتا خوب هست و تا چپترهای آخر شمارو سر مانیتور نگه میداره, تعداد اسلحهها زیاد نیستن ولی نسبتا خوش دست هستن ( یا خوش دکمه ) و موقع تیر اندازی لذت خاصی دارن و فقط دو سه چپتر آخر یه مقدار حس تکراری بودن به آدم القا میشه.
در کلّ گیمپلی بازی با اینکه خوب و در مواردی خیلی خوب هست ,به دلیل مشکلاتش از عالی بودن فاصله زیادی داره و باعث نمیشه که زندگیتون رو بذارین واسه مافیا و خانواده.
گرافیک چیز جدیدی ارایه نمیده ولی با این حال خیلی چشم نواز و زیبا هست و طراحی شهر هم خوب انجام شده، شهر نسبتا بزرگ هست و با پای پیاده نمیشه زیاد سفر کرد و حتما باید ماشین دزدید و دقیقاً هم گرافیک بازی برا از تو ماشین دید زدن طراحی شده، شهر از دور و از تو ماشین خیلی زیبا و واقعی هست ولی تا از ماشین خارج میشین بافتهای صاف و بی کیفیت خیابون هارو که میبینین به این نتیجه میرسین که کلا فقط برا انجام ماموریت باید از ماشین اومد بیرون البته با توجه به حجم زیاد مغازهها و زمان لود نسبتا کم بازی نمیشه زیاد سازندگان رو مقصر دونست چون کلا به دردی نمیخورن نه؟ جدا از این بازی یه سری باگ هم داره از تو زمین رفتن ماشین بگیر تا افتادن تو فضای بی نهایت انجین و البته با اینکه زیاد اتفاق نمیافتن ولی یکی دوباری باری هر کس میتونه آسمان بی پایان انجین رو ببینه.
کیفیتها خیلی خوب هست و با در نظر گرفتن تعداد زیاد که داستان رو روایت میکنن اینو میشه به عنوان یه نقطه قوّت در نظر گرفت مخصوصا اینکه اون حالت قدیمی و دهه50 ای رو هم منتقل میکنن.
جز اینا به نظرم گرافیک چیز زیادی نداره که در موردش حرف زد و جدا از چندین باگ و مشکل خوب هست ولی چیزی هم نیست که باعث چهار تا شدن چشمهاتون بشه
داستان اصولاً چیزی هست که اینجور بازیها باید روشون مانور بدن چون در مورد یه جنگ نظامی نیست که چند تا روس بندازی توش و بازی شروع بشه و معمولا توgame های این شکلی داستان جزو قسمتهای اصلی بازی هست.
شروع game آروم هست و سازندگان سعی کردن با آشنا کردن مخاطب با شخصیت اصلی، پلیر خودش رو جای ویتو بذاره تو کاملا در داستان غرق بشه تا اینکه اونو تو یه صحنه بزن بزن قرار بدن و اصلا از داستان چیزی نفهمه که البته تو اینم تا حدی موفق بودن فقط اینکه اون اوایل بازی یکم حوصله سر بر هست، داستان اصلی هم نسبتا کلیشهای هست، سرگذشت یه نفر که تازه میخواد تو مافیا عضو بشه و دوستش و ماجرا هاشون!البته تو این حین یه سری بلاها سرشون میاد که داستان رو جالب و گیرا میکنه.نمیخوام اسپویل کنم ولی فقط اینکه اینا تو هر کاری که وارد میشن یه دسته گلی به آب میدن
داستان هم یه سری مشکلات خودش رو داره که به نظر من مشکل اصلی این هست که بعضی اتفاقات اصلا دلیل منطقی خوبی ندارن و فقط قرار داده شدن که به نوعی مخاطب رو شوکه کنن که همین باعث یه سری سوالات میشه که بدون پاسخ میمونن...
پایان هم یجورایی واسه من نا امید کننده بود و بیشتر منتظر یه چیز دراماتیک تر بودم از 2k
داستان بازی هم با اینکه خوب هست و خوب روایت میشه ولی اصلا در حد و اندازههای اسم بازی نبود، مثلا اگه یه بازی جدا با یه اسم جدا بود داستان رو خیلی بهتر تحویل میگرفتیم ولی این فقط یه داستان خوب بود نه بیشتر.
موسیقی و صدا گذاری خیلی کلاسیک هست این قسمت یه کلمه عالی طراحی شده،موسیقیهایی که تو رادیو پخش میشه خیلی خوبن و منو هم یاد fallout میندازن کم میمونه گریه کنم هر کی تونست حتماSoundtrack های بازی رو به دست بیاره گوش کنه.
صدا گذاری هم کاملا متناسب با شخصیتها انجام شده و هر شخصیت دقیقاً جوری صحبت میکنه که باور میکنین یه انسان زنده هست یا بوده... تنها چیزی که میتونم ازش ایراد بگیرم استفاده بیش از حد از کلمه F**هست جدا اون قدر استفاده کردن که در مواقعای اذیت کننده میشه و اگهsubtitle رو خاموش کنین باعث میشه نتونین دقیقاً بفهمین قصد طرف از حرف زدن چیه.
Gameplay : 8/10
Graphics : 8/10
story : 8/10
Sound and music : 9/10
Overall : 8.6/10
Value : disappointing
به طور کلی مافیا یه بازی خوب رو به عالی هست که همه رو میتونه حدود 15 ساعت سرگرم کنه ولی هیچ چیز جدیدی نداره و اصلا چیزی نیست که طرفدارها انتظارش رو داشتن،به خاطر همین خیلی هارو بسیار نا امید کرد. کسی بازی نکنه هم چیز زیادی از دست نداده.
همین
اینجا تنهام کلی بازی قدیمی آوردم با خودم بعد Red faction میخوام RE 4 رو امتحان کنم
Mafia II
خوب از اونجایی که به چندین دلیل چند وقتی به کامپیوتر خودم دسترسی ندارم وقت رو مناسب دیدم هر چی دم دستم بود بردارم این چند وقت رو بازیشون کنم. این شد که گفتم دوباره Mafia 2 رو نصب کنم مجله جمع کنم دوباره بازیش کنم.:d
اول مشخص کنین که از یه بازی چی میخواهین، گرافیک چشم نواز؟ گیمپلی سرگرم کننده؟داستان درگیر کننده؟موسیقی و صداگذاری خوب؟
خوب مافیا همه اینارو داره یهجورایی ولی متاسفانه تو هیچکدوم کامل نیست و تو اکثر قسمتها مشکلاتی دیده میشه وگرنه الان بجای GTA داشتیم برای Mafia دست میشکوندیم.
بازم با گیمپلی شروع میکنم چون کلا گیمپلی رو مهمترین رکن هر بازی میدونم، اتفاقا همین گیمپلی با داستان یجورایی تکیگاه این بازی هم هست.
بخواهیم بدون در نظر گرفتن جزئیات از گیمپلی بازی حرف بزنیم این قسمت میتونه حدوداً نمره کامل رو بگیره، کنترل روان، سیستم تیر اندازی خوب و خوش دست که در اون حد هم خوش دست نیست که بخواهین Rampage راه بندازین تنهایی، ماشین رانی خوب،قابلیت انجام کارهای مختلف تو شهر و ....
ولی مشکل اصلی این هست که بازی همه اینارو همون اول بازی معرفی میکنه و تا آخر بازی هم هیچ چیز جدیدی اضافه نمیکنه و با توجه به مدت زمان نسبتا طولانی تا آخرش المانهای گیمپلی شدیدا تکراری میشن و بازی هیچ کاری نمیکنه که پلیر از این جو تکراری "با ماشین برو یجا چند نفر رو بکش برگرد" خارج بشه و ماموریتهای آخر در حدی خسته کننده میشن که من فقط برا تموم کردن بازی میکردم نه لذت.
با توجه به اینکه بازی open world هست یه سری چیزی اضافه و مخفی تو بازی هست مثل خرید لباس, اسلحه یا جمع کردن پوسترهای مختلف، تو این قسمت نه تنها بازی هیچ کاری نمیکنه که پلیر ترغیب بشه از این امکانات استفاده کنه بلکه یجورایی سعی میکنه بازیکن رو از این امکانات دور نگه داره،مثلا یه عادتی داره که هر دو سه چپتر یبار خونتون رو نابود میکنه میفرستتتون زندان همه داراییتون از دست میره و اینجور چیزا و این دارایی شامل همهٔ چیزایی که خریدین هم میشه البته فکر کنم این قرار بود یه جوری محرک بشه برا اینکه بیشتر از اونا استفاده کنیم و بعد یبار ملاقات بیخیال نشیم که کاملا جور دیگهای عمل میکنه. + اینکه هر چیزی که قرار هست بخرین میتونین در طول بازی پیدا کنین. مجلهها هم به مقدار کافی کشش ندارن که پلیر رو تو شهر دنبال خودشون بکشن.
ماشین رانی خوب و روان هست و میتونه تا حدی لذت بخش باشه اگه بتونین یه جاده ساکت و تنها پیدا کنین, چون رانندههای دیگه علاقهای خاصی دارن به شما و تا تو خیابون شما رو میبینن با 150 سرعت میرونن طرف شما! مخصوصا حین تعقیب و گریزها این کار زیاد کمک نمیکنه...
شوتینگ بازی هم نسبتا خوب هست و تا چپترهای آخر شمارو سر مانیتور نگه میداره, تعداد اسلحهها زیاد نیستن ولی نسبتا خوش دست هستن ( یا خوش دکمه ) و موقع تیر اندازی لذت خاصی دارن و فقط دو سه چپتر آخر یه مقدار حس تکراری بودن به آدم القا میشه.
در کلّ گیمپلی بازی با اینکه خوب و در مواردی خیلی خوب هست ,به دلیل مشکلاتش از عالی بودن فاصله زیادی داره و باعث نمیشه که زندگیتون رو بذارین واسه مافیا و خانواده.
گرافیک چیز جدیدی ارایه نمیده ولی با این حال خیلی چشم نواز و زیبا هست و طراحی شهر هم خوب انجام شده، شهر نسبتا بزرگ هست و با پای پیاده نمیشه زیاد سفر کرد و حتما باید ماشین دزدید و دقیقاً هم گرافیک بازی برا از تو ماشین دید زدن طراحی شده، شهر از دور و از تو ماشین خیلی زیبا و واقعی هست ولی تا از ماشین خارج میشین بافتهای صاف و بی کیفیت خیابون هارو که میبینین به این نتیجه میرسین که کلا فقط برا انجام ماموریت باید از ماشین اومد بیرون البته با توجه به حجم زیاد مغازهها و زمان لود نسبتا کم بازی نمیشه زیاد سازندگان رو مقصر دونست چون کلا به دردی نمیخورن نه؟ جدا از این بازی یه سری باگ هم داره از تو زمین رفتن ماشین بگیر تا افتادن تو فضای بی نهایت انجین و البته با اینکه زیاد اتفاق نمیافتن ولی یکی دوباری باری هر کس میتونه آسمان بی پایان انجین رو ببینه.
کیفیتها خیلی خوب هست و با در نظر گرفتن تعداد زیاد که داستان رو روایت میکنن اینو میشه به عنوان یه نقطه قوّت در نظر گرفت مخصوصا اینکه اون حالت قدیمی و دهه50 ای رو هم منتقل میکنن.
جز اینا به نظرم گرافیک چیز زیادی نداره که در موردش حرف زد و جدا از چندین باگ و مشکل خوب هست ولی چیزی هم نیست که باعث چهار تا شدن چشمهاتون بشه
داستان اصولاً چیزی هست که اینجور بازیها باید روشون مانور بدن چون در مورد یه جنگ نظامی نیست که چند تا روس بندازی توش و بازی شروع بشه و معمولا توgame های این شکلی داستان جزو قسمتهای اصلی بازی هست.
شروع game آروم هست و سازندگان سعی کردن با آشنا کردن مخاطب با شخصیت اصلی، پلیر خودش رو جای ویتو بذاره تو کاملا در داستان غرق بشه تا اینکه اونو تو یه صحنه بزن بزن قرار بدن و اصلا از داستان چیزی نفهمه که البته تو اینم تا حدی موفق بودن فقط اینکه اون اوایل بازی یکم حوصله سر بر هست، داستان اصلی هم نسبتا کلیشهای هست، سرگذشت یه نفر که تازه میخواد تو مافیا عضو بشه و دوستش و ماجرا هاشون!البته تو این حین یه سری بلاها سرشون میاد که داستان رو جالب و گیرا میکنه.نمیخوام اسپویل کنم ولی فقط اینکه اینا تو هر کاری که وارد میشن یه دسته گلی به آب میدن
داستان هم یه سری مشکلات خودش رو داره که به نظر من مشکل اصلی این هست که بعضی اتفاقات اصلا دلیل منطقی خوبی ندارن و فقط قرار داده شدن که به نوعی مخاطب رو شوکه کنن که همین باعث یه سری سوالات میشه که بدون پاسخ میمونن...
پایان هم یجورایی واسه من نا امید کننده بود و بیشتر منتظر یه چیز دراماتیک تر بودم از 2k
داستان بازی هم با اینکه خوب هست و خوب روایت میشه ولی اصلا در حد و اندازههای اسم بازی نبود، مثلا اگه یه بازی جدا با یه اسم جدا بود داستان رو خیلی بهتر تحویل میگرفتیم ولی این فقط یه داستان خوب بود نه بیشتر.
موسیقی و صدا گذاری خیلی کلاسیک هست این قسمت یه کلمه عالی طراحی شده،موسیقیهایی که تو رادیو پخش میشه خیلی خوبن و منو هم یاد fallout میندازن کم میمونه گریه کنم هر کی تونست حتماSoundtrack های بازی رو به دست بیاره گوش کنه.
صدا گذاری هم کاملا متناسب با شخصیتها انجام شده و هر شخصیت دقیقاً جوری صحبت میکنه که باور میکنین یه انسان زنده هست یا بوده... تنها چیزی که میتونم ازش ایراد بگیرم استفاده بیش از حد از کلمه F**هست جدا اون قدر استفاده کردن که در مواقعای اذیت کننده میشه و اگهsubtitle رو خاموش کنین باعث میشه نتونین دقیقاً بفهمین قصد طرف از حرف زدن چیه.
Gameplay : 8/10
Graphics : 8/10
story : 8/10
Sound and music : 9/10
Overall : 8.6/10
Value : disappointing
به طور کلی مافیا یه بازی خوب رو به عالی هست که همه رو میتونه حدود 15 ساعت سرگرم کنه ولی هیچ چیز جدیدی نداره و اصلا چیزی نیست که طرفدارها انتظارش رو داشتن،به خاطر همین خیلی هارو بسیار نا امید کرد. کسی بازی نکنه هم چیز زیادی از دست نداده.
همین
اینجا تنهام کلی بازی قدیمی آوردم با خودم بعد Red faction میخوام RE 4 رو امتحان کنم
من دارم سری رزیدنت رو بعضی از شماره هاشو دوباره میرم! 2 و ریمیک و زیرو و کد ورونیکا رو تموم کردم الانم اویل 4 تا آخرهای قلعه رفتم! اگه اویل 4 می خوای بازی کنی ورژن hdشو بگیر ! تکسچرها خیلی خفنه! کیفیت دموهاشم عالیه! 8.5 گیگه! یعنی بیشتر از اویل 5!!!
METRO:LAST LIGHT
کلا زمان از دستم در رفته که چقدر منتظر این بازی بودم، چقدر مترو 2033 رو بازی کردم . اولین تریلر ها و نمایش گیم پلی بازی رو که دیدم مطمئن شدم اگر سازنده ها همون روند بازی قبلی رو حفظ کنن با این گرافیک و پیشرفتی که می تونن تو جو بازی ایجاد کنن قطعا یکی از بهترین بازی های سال رو شاهد خواهیم بود، چیزی که به حقیقت پیوست و نتیجه اش رو اکنون در بازی دیدیم. سازنده ها با تجربه ای که از عنوان اول داشتن تونستن اونچیزی رو که مخاطب به دنبالش هست رو به بازیباز بدن یعنی ترس و پیشرفت. در واقع خود من تا قبل از این بازی تا حدی امیدوار نبودم که به اون ایده آل ذهنی من نزدیک بشه ولی باید بگم که بشخصه این بازی من رو غافلگیر کرد و چیزی فراتر از عنوان قبلی به من ارائه داد. کلیت بازی بسیار عالی کار شده مخاطب به شرط علاقه با این سبک از بازی ها قطعا از بازی نهایت لذت رو خواهد برد. مراحل و داستان در کنار هم جدا از اینکه حکم یک پازل رو دارن که نه باعث میشه بازیباز گیج بشه و نه روند بازی براش غیر قابل فهم باشه. گیم پلی و مراحل بازی
از نظر گیم پلی سازندگان سعی کردن به خوبی امکان مانور بازیباز رو در تمام محیط های ممکن در شهر مسکو مناطق زیرزمینی و مترو محیا کنن به طوری که پس از پایان بازی شما به خوبی متوجه میشید که بین تمام مناطق بازی نوعی بالانس وجود داره تا بازیباز تا حد ممکن از بازی کردن در محیط های مختلف احساس رضایت بکنه. بازی از سه منطقه کلی تشکیل شده. مترو که عموما در اختیار انسان ها است، راه های ارتباطی میان ایستگاه ها که محل اختفای موجودات جهش یافته است که اغلب هم با تاریکی اجین شدن و البته می توان انتظار رویارویی با گروهای Bandit در این مناطق راداشت و دست اخر مناطق سطحی در روی زمین که مطلقا در اختیار موجودات جهش یافته است. از نظر ترکیب و تنوع موجودات جهش یافته( یا همان میوتنت ها) سازندگان واقعا عالی عمل کرده اند. در واقع اضافه شدن حشرات بزرگ و ترسناک و موجودات آبزی و غول پیکر قطعه گمشده نسخه قبل بود که به خوبی در این شماره جایگزین شد(البته شاید به خاطر انفجار های پایان بازی قبل انتظار دیدن تنوع بیشتر در موجودات جهش یافته نبود) اما در هر حال این مورد کمک بسیاری به جذبیت و افزایش ترس و هیجان بازی کرده است. به علاوه از تنوع چپتر ها هم نباید گذشت که هر باربا بردن بازیباز به قعر زمین و لانه حشرات باتلاق، مرداب تغییر شرایط جوی هر مرحله را برای بازیباز متفاوت از قبل می کند و همین مساله باعث می شود که روند بازی برای مخاطب غیر منتظره باشد. ترکیب سلاح ها و قابلیت شخصی سازی آن ها هم امری بود که سازندگان می بایستی در این شماره به آن توجه بیشتری نشان می دادند که همین طور هم شد. از نظر هوش مصنوعی بعضا دشمنان در اکثر مواقع عملکرد مثبتی نسبت به حرکت بازیباز نشان می دهند هر چند از این لحاظ بازی امکان پیشرفت بیشتر را داشت. دشمنان در غالب موجودات جهش یافته بسیار سریع تر عمل می کنند که همین باعث می شود تا مبارزه باآنها با دقت خاصی توام شود. در نهایت دو عامل اصلی حیات در بازی یعنی نور و اکسیژن حضورشان در بازی بسیار بیشتر از شماره قبل در روند انجام بازی تاثیر گذار است. سازندگان به خوبی امکان ازادی عمل را به واسطه خاموش کردن لامپ، قطع فیوز و ایجاد تاریکی را به بازیباز می دهند تا وی بتوانید بهتر از قبل مراحل یا مناطق مختلف را به صورت مخفی کاری پشت سر بگذارد. از طرف دیگر روش کردن مشعل چراغ ه یا ایجاد شعله نیز چه در حالت تدافعی و چه برای هجوم به دشمنان به خصوص در مقابله با حشرات که نسبت به نور حساسند بسیار موثر است.
گرافیک
از نظر گرافیک به شخصه برای من که تمام ویدئو ها و نمایش های گیم پلی بازی را از ابتدا تا زمان عرضه بازی دیده بودم، در هنگام انجام بازی باز هم کیفیت گرافیکی بازی برای من غافلگیر کننده بود. انیمیشن های بهتر برای افراد، طراحی هنری عالی و هماهنگ با جو بازی و البته در خدمت گیم پلی ، نورپردازی زیبا و بالا رفتن کیفیت اتش در بازی ، تکسچر های بسیار با کیفیت همه و همه نشان از عملکرد مثبت تیم سازنده در این بخش از بازی دارد. داستان
از نظر داستانی گرچه بازی هم سوالاتی برای بازیباز ایجاد می شود اما روند پیشروی خط داستانی و شکل گیری ابعاد شخصیتی اکثر کاراکتر ها به خوبی صورت می پذیرد. به شخصه از داستان بازی بسیار راضی هستم و از این نظر انتظار من رو که مدتها منتظر این نسخه بودم رو به خوبی برآورده کرد. در کنار این موارد باید به پایان بندی زیبا بازی هم اشاره کرد که نوید آینده روشنتر رو میده ( گرچه من هنوز پایان دیگه ای از بازی رو ندیدم)
نکات منفی
در واقع در این بازی به دلیل چربش زیاد نکات مثبت نقایص بازی قابل چشم پوشی است. گر چه نکاتی که مد نظر من هست اصلا منفی به شمار نمی ره اما تا حدودی برام جالب نبود. اول از همه تغییر صداپیشه شخصیت آرتیوم بود . فکر کنم اکثر کسانی که نسخه قبل رو بازی کردن با اون صدا گرفته آرتیوم در شماره قبل بسیار خو گرفته بودن به نظرم می شد صدا پیشه همان فرد قبلی باشه. در مورد khan که در بازی قبل هم یک شخصیت کلیدی بود به نظرم حفظ همون ظاهر قبلیش بسار بهتر بود به خصوص که انتظار مرگش رو هم نداشتم گرچه با شخصیت اصلی و میلر مرد. همونطور که گفتم نکات منفی مد نظر من آنچنان هم منفی نبود:d
در کل بیش از یک سال و نیم انتظار ارزش این بازی رو داشت و من بسیار از تجربه این عنوان لذت بردم و مطمئن هستم هم چون نسخه قبل ارزش تکرار بسیار زیادی دارد به خصوص که در بار دوم تمام زوایای بازی رو زیر پا می ذارم. البته قطعا ارزش خرید این بازی بر روی روی استیم هم بسیار زیاد هست.
امتیاز
گرافیک10/10
گیم پلی 9.5/10
موسیقی 10/10
داستان 9.5/10 امتیاز کلی 9.5
Sound: 9
صداگزاری در metro last light یکی از المانهایی هست که بازی اتمسفر سنگین و تاریکش رو میده. صداهای بازی از موسقی جالب بازی گرفته تا صداهای بازی به قدری زیبا کار شده اند که به شما حس بودن در یک محیط اخرالزمانی رو میده. به شما حس سنگین و تاریکی میده که در نهایت باعث میشه اتمسفر Last Light از اون دسته ای باشه که خیلی کم تجربه میکنیم.
Story: 8
داستان بازی Last Light داستان جالبی هست اما در نهایت به نظر میرسه به اندازه کافی پرداخته نشده. گوشه ای از داستان به قدرت ارتباط اریتام با Dark ones مربوط میشه که در ابتدا بسیار جالب هست اما به ندرت کمتر میشه و جاش رو به مساعل سیاسی میده که دنیای LAst Light رو در بر گرفت و مردم اون رو تهدید میکنه. رفته رفته داستان بازی بین این دو موضوع رد و بدل میشه و بخشی از بازی هم مقداری Romance داده میشه تا حس جالبتری داشته باشه اما متاسفانه این بخش نیز به خوبی پرداخته نشده. در نهایت گره خوردن داستان بازی به مساعل سیاسی دنیای مترو روایت جالب و زیبایی داره اما خیلی بهتر از انتظار میرفت.
Graphics: 10
Metro last light از اون دسته بازیهایی هست که PC بازها رو به نسل بعد میبره البته درست هست که Crysis 3 نمیرسه اما در مجموع رقیبی هم جز Crysis 3 نداره !!!. بعضی از قسمتهای بازی بدون شک در صورتی که قادر به گرفتن فریم بالای 30 روی Very high و 1080 باشید خیره کننده و بسیار واقعی هست. به لطف نورپردازی و سایه زنی بازی نه تنها محیطهای بازی خارق العاده از اب درامنده اند بلکه به روایت داستان - جذابیت gameplay و اتمسفر بازی هم کمک میکنن. بخش هنری بازی نیز به همانند تکنیکی عالی هست و محیطها با دقت و جزییات بسیار فراوانی طراحی شدن.متاسفانه بخشی از Animation ها همچنان بد هستن. پس اگر PC خوبی دارید این بازی رو از دست ندید !
Gameplay: 9
Metro 2033 بازی بود که مشکلات زیادی در Gameplay خود داشت. بخش مخفی کاری بسیار غیر واقعی - تیراندازی که حس عجیب و غیر واقعی میداد. خوشبختانه مجموع این مشکلات در last light برطرف شدن. بخش Stealth بازی بهتر و قابل قبول تر شده اما متاسفانه AI بازی همچنان دچار سادگی و مشکلات هست. روند بازی به ندرت نسبت به نسخه قبلی بسیار عالیتر شده و همچنین جو تاریک بازی سنگین تر از گزشته هست. اینبار شما در سفر خود به مناطق بیشتری میرید و به شما اجازه داده میشه وقت بیشتری رو در بیرون از Metro بگزرونید که خود نکته مثبتی هست. تنوع gameplay بازی بسیار بالاست و بدون شک یکی از خاص ترین FPS هایی هست که تا به امروز تجربه کرده ایم.
Overall: 9
در نهایت Metro Last Light از اون دسته بازیهایی نابی هست که هرچند سال یکبار شاهد چنین بازیهایی هستیم. تجربه FPS که مترو به شما میدهد رو در کمتر بازی خواهید داشت.
CRYSiS 3
Sound: 8
صداگزاری Crysis 1 به نوبه خود عالی بود. شما میتونستید عمق صدای حرکات برگها و ... در جنگلهای بازی بشنوید. Crysis 3 در صداگزاری خود به مرابت به اندازه نسخه اول شگفت اوار نیست اما در نوبه خود خوب هست. محیطهای بازی بیشتر با تم نبرد و جنگ تداخل داده شدن بنابراین بازی ضرب اهنگ قویتری نسبت به قبل دارد و به ندرت صداهای ریز قابل شنیدن هست. در نهایت صداهای اسلحه ها در بازی به زیبایی ضبط شده و مثل همیشه موسقی بازی عالی هست.
Story: 6
متاسفانه crysis در قسمت داستان ناامید کننده هست. به نظر میرسه داستان بهونه ای هست تا Crysis 3 ساخته باشه. چیزه زیاد و شگفت انگیزی در این قسمت وجود نداره ! که هیچ....حتی انچه هم که روایت میشد جذابیتی ندارد !
Graphics: 10
CryEngine در این بازی شما رو به نسل بعد میبره.کافی هست تنظیمات بازی High و یا Very high رو روی 1920x1080 با فریم بیش از 30 اجرا کنید تا متوجه حرفم بشید ! البته چیزی هم غیر از این از CrySiS 3 انتظار نمیرفت . animation های بازی همچنان دچار ضعف هستن. فیزیک بازی یکی از بهترینها هست . Tesselation بازی خیلی بهتر از Crysis 2 آپتیمایز شده و خیلی هم زیباتر استفاده شده. مدلهای بازی بسیار زیبا و بدن لبه هستن.
Gameplay: 8.5
Crytek گفت بازی نسخه سوم ترکیبی از نسخه 1و2 خواهد بود. البته همچنان معلوم بود چنین تصمیمی اشتباه به نظر میرسد . در نهایت Crysis 3 هم در قسمت Gameplay به زیبایی قسمت اول نیست! بعضی از مراحل بزرگ هستن و به اندازه نسخه دوم خطی نیستند - بعضی دیگر خطی تر هستن اما در نهایت انتخابهای بیشتری پیش و روی شما هست به نسبت قسمت دوم بازی . اما با این حال حس open world بودن crysis 1 همچنان داده نمیشه. بازی نیز از قسمت دوم و اول بسیار کوتاهتر هست اما ارزش تکرار خوبی برای دوست داران بازی دارد . بدین ترتیب توصیه میشه بازی روی درجه سختی بالا برید !
Overall: 8
Resident Evil Revelations
Sound: 9
صدا بیشترین چیزی هست که حس ترسناک شدن RE رو به خودش برمیگردونه. محیطهای بازی عموما ساکت و تاریک هستن و بخش بزرگ بازی که در کشتی اتفاق میفته صداگزاری عالی داره و به سنگین کردن جو کمک بیشتری میکنه. در نهایت میشه گفت صداگزاری در بازی Revealtions یکی از نقاطی هست که نه تنها تم ترسناک رو به این سری برمیگردونه بلکه حس همیشه اکشن بودن بازی رو هم تا حد زیادی از بین میبره و به شما میگه که بیا ! اینم یک RE حسابی !!!!!!
Story: 8
داستان بازی حس خوبی نداره ! تعدادی از طریق flashback های دنبال میشه و بخش هم بزرگی هم توی کشتی متروکه که در نهایت داستان رو سره هم میاره اما در نهایت داستان بازی چندان عالی نیست اما خیلی بهتر از RE6 و RE5 هستش !
Graphics: 7
با در نظر گرفتن اینکه این نسخه HD نسخه 3ds هست میشه گفت بازی خیلی خوب HD شده ! شخصیتهای جزییات نسبتا خوبی دارن اما دشمنان مقداری پلاستیکی و معمولی به نظر میرسن. انمیشنها خیلی OUtdated و معمولی هست و حرف زیادی برای گفتن ندارن . مقداری از محیطهای بازی و طراحی های اونها حس بازیهای قدیمی رو میدن. رنگ امزیزی بیشتر در یک تن هست و البته بد هم نیست اما ممکنه مقداری حس یکنواختی داشته باشه. تعدادی از مدلهای بازی texture های بسیار معمولی دارن یا مدلهای زشت و گوشه دار هستن که ایراده زیادی هم نمیشه گرفت به دلیل HD بودن بازی. Shadows و Lighting قابل قبول هست هرچند انتظار میرفت نور چراغ قوه حس قویتری داشته باشه.
Gameplay: 8.5
بیشتر لطف Revelations به gamepplay اون هست. بخش بزرگی از بازی توی کشتی اتفاق میفته که به شما اجازه جست و جو درون کشتی رو میده. Genesis ایتمی خوبی هست و به gameplay بازی حس جالبتری داده و به نسبت RE54-5-6 حس مدرنتری هم برای پیدا کردن ایتمها داده. معماهایی در بازی وجود داره که هرچند خیلی سخت نیستند اما تنوع خوبی رو به gamplay بازی دادن. روایت داستان بازی قابل قبول هست و جذابیت کافی رو داره . بخش بزرگی از بازی جو سنگین و تاریکی تری نسبت به RE های قیلی داره و محیطهای بازی هم ترس بیشتری رو به بازیباز میدن. بخش نبردهای بازی به همانند دیگر RE هست. هرچند دوربین بازی در هنگام حضور در راه روهای تنگ و پر از دشمن میتونه مشکل دار باشه و کنترل و نشونه گیری چندان خوب عمل نمیکنه اما در نهایت Revelations هرچند مقداری مکانیزمهای قدیمی داره اما در نهایت بهتر از RE6 هست.
Overall:8
Revelations بازی جدیدی نیست ! اما از همه RE های که این نسل روانه بازار شد یک سر و گردن بهتر هست. بازی خالی از اشکال نیست و داستان عمیقی نداره و gameplay بازی مکانیزم classic مانندی داره اما در نهایت gameplay بازی خیلی خوب از اب دراومده و واقعا پس از رنجی که بعد از بازی کردن RE5-6 کشیدم خلاصه Revelations عنوانی هست که ما رو به دوران خوش قدیم تا حد زیادی برمیگردونه !
گیم پلی : 9.8/10 (ضریب 2)
داستان : 10/10
روایت داستان : 10/10
شخصیت پردازی : 10/10
گرافیک تکنیکی : 9.2/10
گرافیک هنری : 10/10
هوش مصنوعی : 9.2/10
موسیقی و صداگزاری : 9.5/10
ابتکار : 9.2/10
ارزش تکرار 10/10
میانگین : 9.7/10
بالاترین امتیازی که تا امروز به یه بازی دادم برای همین عنوان بوده که بی شک بهترین بازی عمرم هم بوده ...
یه نفسی چاق می کنم تا مجدداً نسخه ی سوم را با تمام DLCها از ابتدا شروع کنم ...
خوب:
طراحی مرحله مثال زدنی
مکانیک های گیم پلی متنوع و جالب و کارآمد
صداپیشگی خوب
وسیع تر از شماره قبل از هر لحاظ
گرافیک هنری چشمگیر
اضافه شدن سیستم شبه نقش آفرینی
بد:
پایان شتاب زده
نتیجه:
میشه گفت که از هر لحاظ یکی از 3 اکشن ادونچر برتر این نسل بود(حداقل برای من).تو جای جای بازی میشد حس کرد که طراحان بازی واقعا زحمت کشیدن و برای شعور مخاطب ارزش قائل هستند.واقعا باید بهشون واسه این همه ریسک تبریک گفت.واقعا حیفه که دیگه نمیتونیم شماره بعدی رو تجربه کنیم ولی اگر همچین اتفاقی میافتاد و اگر میخواستن پیشرفت شماره اول نسبت به شماره دوم رو در نسخه های بعدی حفظ کنند Vigil با ساختن این بازی قطعا کار سختی جلوش میدید.
[h=3]Call of Juarez: Gunslinger[/h]
گیم پلی : 8.5/10 (ضریب 2)
داستان : 7.5/10
روایت داستان : 7/10
گرافیک تکنیکی : 7.5/10
گرافیک هنری : 9.5/10
هوش مصنوعی : 7/10
موسیقی و صداگزاری : 9.2/10
ابتکار : 8.5/10
ارزش تکرار : 8/10
میانگین : 8.1/10
یه وقتایی بعضی بازیها واقعاً آدم رو از سورپرایز میخکوب می کنند ! این بازی از اون عناوینه ! من نه تنها انتظار این بازی رو نمی کشیدم بلکه حتی تصمیمی هم برای بازی کردنش نداشتم و چه بسا اگر بازی مترو برام به مشکل نمی خورد حتی الان بازیش هم نکرده بودم ! اما واقاً باید این عنوان را تحسین کرد ! بازی با گرافیک هنری سل شید و دموهای کمیک گونه ، فوق العاده زیبا تونسته تم وسترن را شبیه سازی کنه و از مهمترین نقاط قوت بازی میشه به شبیه سازی بسیار عالی دوئل ها اشاره کرد !
به نظر من این عنوان از تمامی عنوان قبلی سری COJ یک سر و گردن بالاتره ...