امتياز اعضای بازی سنتر به عناوین پلتفرم PC

  • Thread starter Thread starter Meysam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Meysam

کاربر سایت
سلام
تو اين تاپيك مي خوايم نظر شما و امتيازي رو كه به هر بازي ميديد مشخص كنيم تا شايد بتونيم بهترين بازي رو تو هر ماه يا سال با نظر خودمون انتخاب كنيم
پايين ترين امتياز 0
بالاترين امتياز 10
همراه نظر ( خواهشمند است نظر کارشناسانه باشه )

اینم بازی های سری 1 : ( تا تاریخ 5 مهر )

Wolfenstein
Wanted Weapons of Fate
Left 4 Dead


Bionic Commando
Call of Juarez Bound in Blood
Street Fighter IV

جواب لیست امتیازات سری اول :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC


اینم بازی های سری 2 ( با تشکر از میثم ) تا تاریخ 20 مهر :

Batman Akham Asylum
Resident Evil 5
Mini Ninja
NFS: SHIFT
Red Faction Guerilla
Darkest of days
Section 8
overlord 2
ARMA II
Trine
X-Men Origins: Wolvorine

جواب لیست امتیازات سری دوم :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

اینم بازی های سری 3 : ( تا تاریخ 28 مهر )

Assassin's Creed
Bioshock
Brothers In Arms 3
Crysis
Crysis Warhead
Dark Sector
Dead Space
Far Cry 2
F.E.A.R 2
Gears of War
GTA IV
GRID
Mirror Edge

لیست امتیازات سری سوم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

بازیهای سری 4 ( تا تاریخ 5 آبان )

Splinter Cell: Double Agent
STALKER: Shadow of Chernobyl
STALKER: Clear Sky
Call of Duty 4
Call of Duty: World At War
Fallout 3
H.A.W.X
Resident Evil 4
Prince of Persia 2008
Burnout: Paradise
Mass Effect
Devil May Cry 3
Devil May Cry 4
Pro Evolution Soccer 2009
Colin Mac Rae: Dirt
Silent Hill: Homecoming

لیست امتیازات سری چهارم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC
 
Last edited by a moderator:
میفهمم چی میگی. منم اگه تو شراطی خاصی بازی نمیکردم این نظر رو نمیدادم ولی خوب زمانی که به یه فیلم horror تو تنهایی احتیاج داشتم این بازی رو نصب کردم و واقعا بهم چسبید ولی نه به اندازه UD .
اره به منم چسبید اما خیلی ایراد داشت ایرداهای بزرگ
البته از نسخه ی قبلی که خیلی بهتر بود با اون عراقی لهجه نچسب
 
1676685581020.png
Bullet Per Minute

نکات مثبت
گیم پلی قوی
کمبوهای خیلی مریض
مچ شدن ریتم با شوتینک

نکات منفی
سختی غیر منطقی ، یه جاهایی خیلی سخته یه جاهایی خیلی آسون
هوش مصنوعی معمولی
گرافیک پایین برای این سبک

7/10

در کل ارزش بازی کردن داره ، مخصوصا اگر از Metal: Hellsinger خوشتون آمده ، با اینکه از اون قدیمی تره ولی می تونه راضیتون کنه.اما بگم گیمی نیست که همه لذت ببرن.

1676686105105.png
Breathedge

نکات مثبت
-

نکات منفی
تکراری شدن سریع
شوخی های مسخره

3/10

واقعا چیزه خاصی ندارم در مورد این بازی بگم :D یه بازی سوروایو خیلی جنریک که اگر هیچ بازی سوروایوی بازی نکرده باشین توی عمرتون شاید بهتون بچسبه :D در غیر این صورت اصلا وقتتون رو سرش تلف نکنین.

1676686512428.png
Control

نکات مثبت
اتمسفر گیرا
داستان قوی
سیستم کمبت بازی خیلی درگیر کننده


نکات منفی
با یک سیستم کاملا به روز هم بازی خیلی سنگینه

8/10

اگر با امضا مخصوص Remedy آشنا هستین و دوسشون دارین که قطعا عاشق بازی میشین ، اگرم آشنا نیستین ، بازی کنین آشنا بشین :D پشیمون نمی شین ! (به شدت منتظر نسخه دو هستم.)​
 
Returnal

Returnal_20210420194931.0.jpg

داستان : درباره فضانوردی به نام سلین که طی حادثه ای در سیاره ای مرموز سقوط کرده و حال باید برای بقا و کشف اسرار آنجا بجنگد .



این بازی نسل نهمی سبک روگ لایک برای کامپیوتر منتشر شده و واقعا بازی زیبا و قابل احترامی هست .

گرافیک هنری و طراحی سیاره خیلی زیبا هست و محیط های جنگلی و برفی و بیابانی متنوعی رو شامل می شود . خرابه ها و معبدهای متروکه با جزییات خوبی طراحی شده .

گرافیک فنی و کیفیت بافت ها و طبیعی بودن چهره ها و فیزیک محیط واقعا قوی و نسل نهمی هست .

صدا گذاری و موسیقی و افکت شلیک گلوله ها و موسیقی ضرباهنگ داری که موقع مبارزات پخش می شود عالی هستند و به هیجانی تر شدن مبارزات می افزایند . (منو یاد بازی دووم میانداخت) .

کات سین ها و صحنه های سینمایی کمی دارد ولی خوب و با کیفیت طراحی شده اند .

روایت بازی به صورت روگ لایک هست . در هر مرحله اگر ببازید که قطعا بارها و بارها می بازید دوباره از اول اومده و محیط دستخوش تغییرات زیادی می شود .

گیم پلی و سیستم مبارزات روان و خوش استایل طراحی شده . با پیشروی در داستان قابلیت های جدیدی هم بدست خواهید آورد .

بهینه سازی و اجرای آن واقعا عالی بود و بدون افت فریم و کرش و باگ بازی اجرا می شود .

نورپردازی و طراحی سایه ها خوب هست و به مخوف بودن محیط کمک کرده . در نبرد با باس ها محیط غرق نورهای رنگی می شود و جلو های زیبایی را خلق می کند .

رنگ بندی محیط ها خیلی طبیعی و قوی پیاده سازی شده . رنگ های پر رنگ و تیره به طبیعی بودن محیط کمک کردند .

طراحی مراحل به صورت خطی هست و باید کلید و چیزهایی رو پیدا کرده و در آخر هر مرحله به نقطه مورد نظر برای مبارزه با باس بروید . نقشه بازی 3D هست ولی کارآمد و زیاد گیج کننده نیست .

مدت زمان گیم پلی حدود 30 ساعت برای من بود . بازی 5 مرحله دارد ولی واقعا سخت طراحی شده که هزار بار می بازید . در کنار سختی به شدت اعتیاد آور هم هست .

در کل بازی زیبا و قابل احترامی هست و تجربه آن با موس و کیبورد خیلی لذت بخش تر شده است . همه چیز بازی در ژانر خودش تکه .



شروع بازی : 27 بهمن 1401

پایان بازی : 1 اسفند 1401



هوش مصنوعی دشمنان : 8 از 10
بهینه سازی و اجرا بازی : 9 از 10
گیم پلی و سیستم مبارزات : 9 از 10
موسیقی و افکت های صوتی : 8 از 10
گرافیک هنری و طراحی محیط : 8 از 10
تنوع و کیفیت طراحی مراحل : 8 از 10
گرافیک فنی و فیزیک بافت ها : 9 از 10
نورپردازی و طراحی سایه ها : 8 از 10
داستان و شخصیت پردازی : 7 از 10


نمره کل : 8.5 از 10



 
YSndfj68MyJVwqAXR2uGwh.jpg
Marvel's Spider-Man Remastered
90/100

گرافیک بازی عالی بود و به لطف rtx می درخشید
شهر نیویورک رو واقعا با جزئیات بالا طراحی کرده بودن که تا الان بنظرم یکی از بهترین ها بوده
گیم پلی بازی واقعا زیبا بود و به لطف لباس های متنوع و قدرت ها خاصشون و گجت ها اصلا تکراری نمیشد
صدا گذاری و موسیقی بازی هم در کنار داستان بازی محشر بودن
اما
بهینه سازیش عالی نبود میتونست خیلی بهتر باشه ، بازی خشونت پایینی داشت که واسه من جالب نبود
،مبارزه با باس ها میتونست پیچیده و حماسی تر باشه و از ظرفیتشون بیشتر استفاده بشه .
در کل بازی عالی بود واسه منی که از بچگی عاشق شخصیت اسپایدر من بودم و همیشه هر کدوم از نسخه هاش رو تا الان بازی کردم باهاشون حال کردم
 
header.jpg

درحالیکه در پیاده‌سازی ایده‌هاش کمی ساده‌انگارانه و سطحی عمل میکنه، اما به هرحال ایده انقلاب دینی و نقش‌آفرینی به عنوان کشیش (که البته صرفا یکی از سه مسیریه که پروتاگونیست بعد از دوران کودکی و نوجوانیش میتونه دنبال کنه) توی بازی‌های ویدیویی، ایده بکر و نوینیه. جدا از این حرفها، قبل از اینکه این بازی رو شروع کنم، اصلا فکر نمیکردم که یک رمان بصری بتونه تا این حد ایمرسیو باشه. به همه طرفداران ژانر RPG، تجربه‌ش رو توصیه میکنم.​
 
hero_sp.jpg
Dark souls remastered
100/100

گرافیک بازی نسبت به اینکه یه بازسازی از یه عنوان قدیمی بود روی تنظیمات max واقعا عالی بود نورپردازی و کیفیت بافت ها عالی بودن و بعضی جاها فکر می کردم انگار دیمن سولز ریمیکه .. بهینه سازی بازی هم بدون مشکل بود
گیم پلی بازی با اینکه اول سخت بود اما رفته رفته با اپگرید ها و انتخاب لباس ها عالی میشد و هر طوری که دوست داشتی انتخاب می کردی من نزدیک زن با زره های سنگین ، سرعت متوسط ولی قدرت بالا رو دوست داشتم
از این نظر که با هر مدل شخصیت لول سلاح و .....بازی کنی یکی از بهترین و منحصر به فرد ترین بازی های صنعت گیم بود
طراحی محیط ها و فضا سازی بازی به قدری عالی و دقیق و با جزئیات بودن که احساس واقعی بودن به ادم دست میداد بعضی از محیط ها به معنای واقعی کلمه بهشت بودن بعضی ها هم جهنم واقعی
طراحی باس ها مینی باس ها و....عالی بودن

داستان بازی با اینکه چیزی ازش زیاد نفهمیدم بخاطر اینکه سریع بازی می کردم اما هیچ جوره نمیتونست کمتر از عالی باشه
و کلی ویژگی دیگه که کیفیت ۱۰ تا بازی رو هم زمان داشت
در مورد سختی بازی استاندارد بود و واقعا طوری که همه میگفتن برام سخت نبود اگه با استراتژی بازی می کردی و از ایتم ها به خوبی استفاده ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌میکردی و اپگرید ها رو نسبت به نوع شخصیتی که داری خوب انجام بدی بازی راحت میشه چند تا باس اصلی رو همون اول شکست دادم
ارزش بیشتر از ۱۰ بار تموم کردم رو داره .​
 
View attachment 287129
Dark souls remastered
100/100

گرافیک بازی نسبت به اینکه یه بازسازی از یه عنوان قدیمی بود روی تنظیمات max واقعا عالی بود نورپردازی و کیفیت بافت ها عالی بودن و بعضی جاها فکر می کردم انگار دیمن سولز ریمیکه .. بهینه سازی بازی هم بدون مشکل بود
گیم پلی بازی با اینکه اول سخت بود اما رفته رفته با اپگرید ها و انتخاب لباس ها عالی میشد و هر طوری که دوست داشتی انتخاب می کردی من نزدیک زن با زره های سنگین ، سرعت متوسط ولی قدرت بالا رو دوست داشتم
از این نظر که با هر مدل شخصیت لول سلاح و .....بازی کنی یکی از بهترین و منحصر به فرد ترین بازی های صنعت گیم بود
طراحی محیط ها و فضا سازی بازی به قدری عالی و دقیق و با جزئیات بودن که احساس واقعی بودن به ادم دست میداد بعضی از محیط ها به معنای واقعی کلمه بهشت بودن بعضی ها هم جهنم واقعی
طراحی باس ها مینی باس ها و....عالی بودن

داستان بازی با اینکه چیزی ازش زیاد نفهمیدم بخاطر اینکه سریع بازی می کردم اما هیچ جوره نمیتونست کمتر از عالی باشه
و کلی ویژگی دیگه که کیفیت ۱۰ تا بازی رو هم زمان داشت
در مورد سختی بازی استاندارد بود و واقعا طوری که همه میگفتن برام سخت نبود اگه با استراتژی بازی می کردی و از ایتم ها به خوبی استفاده ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌میکردی و اپگرید ها رو نسبت به نوع شخصیتی که داری خوب انجام بدی بازی راحت میشه چند تا باس اصلی رو همون اول شکست دادم
ارزش بیشتر از ۱۰ بار تموم کردم رو داره .​
بنظرم بهترین نسخه دارک سولز همینه و اون حسی که اولبن بار داشت تو تاریخ تکرار نمیشه.مثل حسی که mgs 3 داشت.
 

download.jpg
یه بازیه hack and slash ریتمی.گیم پلی بازی و مکانیزم parry کردنش خوب بود ولی این که یه نوع سلاح تا آخر باشه اذیتم میکرد.بازی به من چسبید و انصافا جذابه ولی چندتا مشکل بزرگ داره.یکی داستانش که بنظرم آبکی بود و یکی تنوع نداشتن سلاح.در کل شدیدا توصیه میشه.
8/10​
 
Dead Space Remake

ss_a7a0bceba764978d54ff0bb7ba0f0aa08487cd05.1920x1080.jpg

داستان : درباره مهندسی به نام آیزاک کلارک هست که بعد از قطع شدن تماس رادیویی با سفیه ایشیمورا با گروهی به آنجا رفته تا علت را جویا شود و نامزد خود نیکول را هم ببیند .


این بازی به جرات ترسناک ترین بازی اکشن تاریخ هست که هنوزم رعشه بر تن بازیباز می اندازد .

گرافیک هنری و طراحی ایشیمورا به جرات جز با جزییات ترین ها هست و مانندش رو نداریم . محیطی افسرده و ترسناک که قدم گذاشتن در راهروهای پر پیچ و خم آن شجاعت می خواهد .

گرافیک فنی و کیفیت بافت ها و طبیعی بودن چهره ها و فیزیک نسبت به نسخه ارجینال پیشرفت عالی داشته ولی هنوزم حس یک بازی نسل هفتمی را القا می کند .

صدا گذاری و موسیقی بی نهایت عالی مخصوصا صداهای روی مخ نکرومورف ها . ایندفعه آیزاک لال نیست و صحبت و تعامل دارد .

کات سین ها و صحنه های سینمایی کم ولی زیبا . بازی عینا ریمیک شده و چیزهای جدیدی به ندرت در بازی دیده می شود . جا داشت مثل کپکام تغییرات زیادی اعمال می شد تا از یکنواختی بکاهد .

روایت بازی به صورت خطی هست و سیستم هدایت خوبی دارد تا بازیباز در راهروهای سفینه گم نشود .

گیم پلی و سیستم مبارزات فوق العاده عالی و در زمان خودش خاص و جز اولین ها بود مخصوصا نوار سلامتی پشت بدن آزاک که نوآوری جالبی در زمان خودش محسوب می گردید .

بهینه سازی و اجرای آن بسیار روان . 4 گیگ آپدیت داده بود که حجم بازی در کل حدود 40.5 گیگ می شود .

نورپردازی و طراحی سایه ها فوق العاده که به ترسناک شدن بازی کمک شایانی می کند مخصوصا جاهایی که مجبور بودی مسیر جریان برق تغییر بدی و کل چراغ های اون منطقه خاموش می شد . در ظلمت فراگرفته نکرومورف ها به سمت آیزاک هجوم می بردند .

رنگ ها بندی محیط ها زنده با رنگ های پر رنگ .

طراحی مراحل متنوع و در جای جای سفینه مراحل و اتمسفرهای خاصی ایجاد کرده بودند .

پازل ها کم ولی جالب که در ترکیب با بی وزنی خاص و نوآور گونه هستند .

مدت زمان گیم پلی حدود 11 ساعت روی درجه متوسط .

در کل بازی بی نهایت ترسناک و زیبایی هست . به کسانی که تجربه نکردند شدیدا پیشنهاد می کنم .



شروع بازی : 25 اسفند 1401

پایان بازی : 27 اسفند 1401



هوش مصنوعی دشمنان : 8 از 10
بهینه سازی و اجرا بازی : 9 از 10
گیم پلی و سیستم مبارزات : 10 از 10
موسیقی و افکت های صوتی : 10 از 10
گرافیک هنری و طراحی محیط : 10 از 10
تنوع و کیفیت طراحی مراحل : 9 از 10
گرافیک فنی و فیزیک بافت ها : 8 از 10
نورپردازی و طراحی سایه ها : 10 از 10
داستان و شخصیت پردازی : 7 از 10


نمره کل : 9 از 10



 
callisto protocol
231.jpg
بازی خیلی سعی کرده در همه موارد شبیه به dead space باشه مثل گیم پلی و نحوه اتک زدن و قطع کردن بدن دشمن ها. نوار health bar حتی.بازی از نظر گرافیک و اتمسفر خوب کار شده ولی محیط ها به شدت خطی کار شده و گستردگی خاصی نداره.
تنوع دشمنان بازی خیلی کم هستش که ای کاش بیشتر بود.در کل برای یک بار تموم کردن لذت داره و بنظرم اگه برای نسخه بعدی تیمشون رو گسترش بدن و وقت بیشتری بزارن میتونن به یه IP خوب تبدیلش کنن.به شرطی که بازی رو خیلی گسترده تر کنن چون خیلی کم کاری داره.
امتیاز من ۷/۱۰
 
Farcry 6
Far Cry 6 (Video Game 2021) - IMDb

1679856706038.png
6/10

نزدیک 41 ساعت طول کشید (البته با کلی ماموریت جانبی)
درکل بازم بعد چند ساعت تبدیل به همون بازی تکراری میشه و امیدوارم
حداقل در نسخه بعد این ماموریت های جانبی تکراری رو بردارن یا حدقل خیلی کمتر بکنن
درکل گرافیک خوبی داشت، داستانشم بدک نبود.
نسبت به نسخه های 4 و 5 بهتر بود و بیشتر لذت بردم​
 
Resident Evil 4 Remake

RE4R (2).jpg

داستان : درباره فردی دوره دیده به نام لیان که به دستور رییس جمهور آمریکا مامور یافتن دختر رییس جمهور یعنی اشلی می شود . حال او پا به روستایی دور افتاده در اسپانیا می گذارد ولی این شروع ماجرا هست .



این بازی جز شاهکارها و جریان سازهای تاریخ گیم هست و دوربین روی شانه را به عنوان نوآوری بوجود آورد و حال با گرافیک جدید ریمیکی شایسته شده .

گرافیک هنری و طراحی محیط روستا و قلعه و جزیره فوق العاده هستند و در کلام نمی گنجد . با ظرافت خاصی طراحی شده با جزییات بالا مخصوصا قلعه سالازار .

گرافیک فنی و کیفیت بافت ها و طبیعی بودن چهره ها و فیزیک اشیا فوق العاده هست . بی نظیره و یکجورایی نسل 9 محسوب می شود .

صدا گذاری و موسیقی بسیار عالی و حس غم و نا امیدی به خوبی القا می کند و در سکانس های اکشن هم موسیقی هیجانی را خروجی می دهد . موسیقی با ظرافت در جای جای بازی همگام با ریتم بازی نواخته می شود.

کات سین ها و صحنه های سینمایی بی نظیر و خوش ساخت .

روایت بازی خطی/سند باکس گونه هست . می توانید در اون محیط مورد نظر به کاوش و انجام ماموریت های فرعی بپردازید ولی وقتی مثلا از روستا وارد قلعه می شوید دیگر نمی توان به روستا بازگشت .

گیم پلی و سیستم مبارزات بسیار زیبا مخصوصا جای گذاری parry کردن حملات دشمنان در دل گیم پلی . ترکیب اکشن و مخفی کاری و استراتژی هست . اشلی هم به یک همراه خوب بدل گردیده و با دستوراتی که می دهیم سریع واکنش می دهد .

بهینه سازی و اجرای آن روی کامپیوتر خیلی روان و خوب بود . حتی با آپدیت های آینده تمیز تر هم خواهد شد . اذیت کننده نیست و تا جای ممکن بهینه سازی خوبی شده .

نورپردازی و طراحی سایه ها حرف نداره مخصوصا وقتی وارد تاریکی می شوید ظلمت مطلق فضا را در بر می گیرد و نور چراغ قوه مهمترین ابزار شما خواهد شد .

رنگ ها بندی محیط ها بسیار زنده و عالی . رنگ ها پر رنگ و متنوع

طراحی مراحل عالیه و تا بازی میاد کمی یکنواخت شود ماموریت و سکانس جدیدی شروع می شود . هوش مصنوعی دشمنان فوق العاده هست و قشنگ بارها از چند طرف شما را محاصره می کنند . تنوع سلاح ها بی نظیره و انواع سلاح ها را می توانید خریداری کنید . صدا گذاری سلاح ها و اون حس تیراندازی به صورت بی نقص پیاده سازی شده. نقشه بازی هم بسیار کاربردیه و راهنمای واقعا خوبی هست چون محیط ها در بیشتر اوقات تو در تو می شوند و اغلب محیط ها هم گسترده هستند .

تعداد پازل ها به اندازه و سخت هم نیستند . با کمی تامل می شود حل کرد .

مدت زمان گیم پلی حدود 13 ساعت و بازی شمال 16 چپتر هست .

در کل بازی شاهکاری هست . هم نسخه ارجینال هم نسخه ریمیک . تقریبا 60 70 درصد شبیه هم هستند ولی ریمیک تغییراتی هم داده و حذفیاتی هم داشته ولی شاکله کلی یکسان هست و واقعا کپکام استاد ریمیک در صنعت گیم شده . امیدوارم نسخه اول بازی هم ریمیک دوربین متحرک کنند .



شروع بازی : 5 فروردین 1402

پایان بازی : 7 فروردین 1402



هوش مصنوعی دشمنان : 100 از 10
بهینه سازی و اجرا بازی : 10 از 10
گیم پلی و سیستم مبارزات : 10 از 10
موسیقی و افکت های صوتی : 10 از 10
گرافیک هنری و طراحی محیط : 100 از 10
تنوع و کیفیت طراحی مراحل : 10 از 10
گرافیک فنی و فیزیک بافت ها : 10 از 10
نورپردازی و طراحی سایه ها : 10 از 10
داستان و شخصیت پردازی : 10 از 10


نمره کل : 10 از 10



 
maxresdefault.jpg

Borderlands 3
2020

اول تنها ایراد بزرگش رو میگم: همه چیز عالیه بجز نویسندگی
تیم نویسندگیشون برای این بازی تغییر کرده نسبت به B2 و مشخصه اینها آماتور بودن.
شخصیت ها دیگه جالب نیستن و دیالوگ ها کلیشه یا به کل نامربوط هستن. نقش منفی و یکی از کاراکتر های همراه هم بسیار بد هستن

اگه فقط این مورد قابل قبول بود میشد بهش شاهکار گفت چون همه چیز دیگه عالیه
گان پلی بهتر شده نسبت به نسخه های قدیمی، وسایل نقلیه خیلی بهتر شدن. لول دیزاین بهتر شده و
کاراکترتون حس چابکی بیشتری میده چون از خیلی سطوح میتونه بالا بره و انکاونتر ها خیلی دیگه Verticality دارن،
شاید کسی که نسخه های قبلی رو نرفته متوجه نشه که این یه پیشرفت جزئی ولی خیلی مهم بوده

گرافیک عالیه، جزییات و عمق آبجکت ها و نورپردازی خیلی بهتر شده از نسخه های قدیمی، اگه مث من طرفدار گرافیک هنری بردرلندز هستید خیلی از این نسخه لذت میبرید
توصیه میکنم اگه سیستم قوی دارید ستینگ رو بالا تر از High نذارید و بجاش رزولوشن و فریم ریت رو بالا ببرید چون درجه Ultra و Badass ارزشش رو ندارن

تنوع محیطی عالیه و جوری که به سیاره های جدید میرید با این که مورد کوچیکی هست خیلی برام جذاب بود و اسپویلش نمیکنم.
دی ال سی ها عالی بودن، یکی داخل یک کازینو معلق فوق پیشرفته هست، یکی ستینگ وسترن مانند و بیابونی داره و یکی دیگه سیاره وهم آلود و مرموزیه که اونم خیلی جذابه
درباره دی ال سی های دیگه نمیگم طولانی نشه ولی همه شون عالی بودن.
فعلا شصت - هفتاد ساعت بازی کردم و حداقل همین قدر دیگه جا داره بخاطر بیلد های متنوع و تکرارپذیری بالایی که بوردرلندز بهش معروف هست

9/10
 
The Last of us part 1

ss_d1beac05340d8882a4d11921bbc43954ebb6b2d5.1920x1080.jpg

داستان : درباره فردی به نام جوئل که دخترش سارا را در ابتدا همه گیری بیماری هولناک از دست داده و ضربه سنگین روحی خورده . بعد از 20 سال او ماموریت می یابد که دختری به نام الی که کلید واکسن و درمان بیماری زامبی/قارچی هست را به غرب کشور و به گروه فایرفلایز برساند .


این بازی جز 10 بازی برتر تاریخ هست با 257 جایزه .

گرافیک هنری و طراحی محیط پسا آخر زمانی بی نظیره . با کلی جزییات . قشنگ حس یک محیط مرده را به بازیباز انتقال می دهد مخصصا فضای شهری که پوشش گیاهی داخل آن گسترش یافته .

گرافیک فنی و کیفیت بافت ها و طبیعی بودن چهره ها و فیزیک اشیا بی نظیره . واقعا ریمیک خفنی شده . در کمتر بازی همچین گرافیک را شاهد هستیم . فیزیک برف و باران و چاله های آب عالی هستند . موقع بارش باران در اوایل بازی قشنگ حس می کردم انگار قطرات به خود من برخورد می کند .

صدا گذاری و موسیقی که گوستاو سانتوالا زده با روح و روان آدم بازی می کنه و گاهی ایجاد بغض و اندوه هم می کند . صدای شلیک اسلحه ها واقعا طبیعی کار شده و قشنگ حس رو منتقل می کند .

کات سین ها و صحنه های سینمایی خوش ساخت هستند . انیمیشن جدا شدن اعضا از دشمنان عالی هست و به هر قسمت که شلیک می کنید اثر متفاوتی می گذارد .

روایت بازی خطی گونه با امکان جستجو نسبی در محیط هست

گیم پلی و سیستم مبارزات مبتنی بر مخفی کاری و اکشن و حل پازل های ساده هست . بسیار گیم پلی واقع گرایانه و خوش ساختی دارد .

بهینه سازی و اجرای آن به معنای واقعی افتضاح هست . پورت بسیار بدی دارد . 10 بار از بازی در لحظات حساس بیرون افتادم .

نورپردازی و طراحی سایه ها حرف نداره . مخصوصا نوری که از آتش ساطع می گردد .

رنگ ها بندی محیط ها با رنگ های متنوع و زنده ارائه شده .

چیزی که واقعا بازی را متمایز می کند شخصیت پردازی عمیق و دیالوگ ها و تغییر شخصیت جوئل در طی روند پیشروی در بازی هست که به معنای واقعی عالیه .

مدت زمان گیم پلی حدود 12 ساعت هست و بسته الحاقی آن هم حدود 2 ساعت زمان می برد .

در کل بازی بی نهایت زیبا و خاصی هست که ژانر آخر زمانی و زامبی را تعریف دوباره ای کرد و چند لول استانداردهای آن را بالا برد .



شروع بازی : 9 فروردین 1402

پایان بازی : 11 فروردین 1402



هوش مصنوعی دشمنان : 9 از 10
بهینه سازی و اجرا بازی : 6 از 10
گیم پلی و سیستم مبارزات : 10 از 10
موسیقی و افکت های صوتی : 10 از 10
گرافیک هنری و طراحی محیط : 100 از 10
تنوع و کیفیت طراحی مراحل : 9 از 10
گرافیک فنی و فیزیک بافت ها : 10 از 10
نورپردازی و طراحی سایه ها : 9 از 10
داستان و شخصیت پردازی : 100 از 10


نمره کل : 9.5 از 10



 
گذاشتم چند ماه رو هم شه :D:

1680889807137.png
Fallout 3

در راستای دنده عقب بازی کردن فالوت ها رسیدم به 3 :D با تشکر از مادینگ کامیونیتی تونستم بازی رو روی New Vegas اجرا کنم که جدید تر هست و مشکلات خود 3 رو نداره همینطور ماد های خیلی زیادی هم واسش هست.
3 از قدیم بخاطر اتمسفر خفنش معروف بود گفتم احتمالا بعد 15 سال حس خاصی نباید بده برعکس هنوز یکی از مخوف ترین اتمسفرا رو داره، شخصیت اصلی رو به The Lone Wanderer میشناسن که اینو شبا وسط صحراهای Capital Wasteland و شهرکای متروکش حس میکنی.
بازی با اینکه مال 2008 هست و از جهت فنی کاملا پوسیده هست به لطف مادینگ نیووگاس شوتینگشو میشه متحول کرد همینطور گرافیک رو تا حد خوبی بهتر کرد.

داستان اصلی بازی بنظرم ضعیف ترین بین تمام نسخه هایی که بازی کردم هست اما ساید کوئستا جذاب با داستانای جالب خیلی توش وجود داره، کلی شخصیت که دوس داری بیشتر بشناسیشون، تعداد دیالوگا زیاده و به همین خاطر هم کلی Interaction ـای جذاب توی دنیاش وجود داره.
شهرکای بازی خیلی متفاوت و به یاد موندنی هستن از Megaton گرفته که دور یک بمب اتم ساخته شده، Little Lamplight که یه غار هست و توسط بچه ها مدیریت میشه، Rivet City که شهریه که رو کشتی ساخته شده تا Tenpenny Tower که پر نژادپرست هست و خیلیای دیگه...
هر کدوم از اینا هم کلی شخصیت صداگذاری شده داخلشون هست که میشه باهاشون ارتباط گرفت.

بازی از نظر DLC شاید جز بهترینا باشه، یکی از DLC ـای شاهکارش The Pitt هست، اتمسفر فوق العاده، داستان جذاب، محیطای بسیار خفن، بقیه DLC ـاش هم قوی بودن اکثرا.
در کل Fallout 3 یک بازی انقلابی هست، پایه ریز فالوت سه بعدی هست و تقریبا هرچیزی که نسخه های بعدی دارن مدیون این نسخه هست.

نمره: 9.3/10
----

1680888662610.png
Hi-Fi Rush

این بازی قشنگ آدمو میبره به دوران PS1! حتما یادتون بازیا اون موقع بیشتر از اینکه بخوان جدی باشن تمرکزشون رو فان بودن بود، خیلی از چیزاشون با عقل جور در نمیومد اما مهمم نبود چون داشتی کیف میکردی.
این کارو دقیقا Hi-Fi Rush دوباره تکرار میکنه، داستان بازی اصلا جدی نمیگیره خودشو، شخصیت اصلی یک کله خره که از هیچی نمیترسه، شخصیتای دیگه هم بشدت دوس داشتنی هستن.
کاتسینای کوتاه فان که با انیمیشن بشدت با کیفیت ترکیب شده فک میکنی داری ترکیب انیمه/کامیک میبینی.

گیمپلی و کامبت و ترکیبش با ریتم فوق العادس بنظرم، با اینکه کلا یک اسلحه داشت بخاطر اسکیلای زیاد اصلا برام تکراری نشد و همین الانم دوس دارم دوباره شروع کنمش چون دفعه اول هرکار کنی فک نکنم بشه همه اسکیلاشو امتحان کرد.
گرافیک بازی هم با اختلاف بهترین گرافیک سل شیدیه که دیدم.

تنها ایرادایی که میتونم بگیرم پلتفورمینگش میتونس جذاب تر باشه و همینطور تنوع محیط هم میتونست بیشتر باشه.

نمره: 9/10
----

1680885447230.png
Hogwarts Legacy:

این بازی به چند بخش تقسیم میشه بنظرم، یکی از بخشا که شاهکار کردن دیزاین مکان هاش هست، هرجور فک میکنم بهتر از این نمیشد انجامش داد، از اتمسفر مدرسه و جزئیات خیلی زیادش گرفته تا فضای دوس داشتنی هاگزمید.
همینطور بازی از نظر جلوه های بصری از چیزی که فک میکردم خیلی بهتر ظاهر شد، شباش بسیار زیبا هست و محیطای داخلی هم بشدت پر جزئیات کار شده مخصوصا خود هاگوارتز.
بخش Room of requirement و امکاناتی که جلوت میزاره واسه کاستومایز کردن محیط و بدست آوردن Beast ها عالیه که اگه حوصلشو داشته باشی (که نداشتم:D) خودش به تنهایی میتونه خیلی سرگرم کننده باشه.
همینطور اینکه به سورس اصلی پایبند بودن و گند نزدن توش امتیاز مثبت داره، خود نحوه روایت داستان اصلی هم تلاش کرده بودن به سری اصلی نزدیک باشه که خوب بود.

اما یکی از نکاتی که خیلی رو اعصابم بود شخصیت پردازیش بود، تقریبا از کل شخصیتای بازی یک Sebastian رو میتونم بگم پرسونالیتی داشت و یکم تحول شخصیتشو میدیدی خود فینیس بلک هم خوب بود اما بشدت تایمش کم بود داخل بازی بقیشون واقعا جذابیتی نداشتن.
یک چیزی رو که درک نمیکردم این بود که چرا دیالوگا اینقد جدی هست، تقریبا همه مثل روبات جلو هم وایمیستن و خیلی جدی با هم حرف میزنن! Relationship ـا داخل بازی قرار بود رابطه دوستانه شخصیت اصلی رو نشون بده اما وقتی اینا رو با ران و هرماینی مقایسه میکنی میبینی مقوای خالصن مخصوصا Natsai که هردفعه حرف میزد با مشت دوس داشتم بکوبم تو دهنش :D درسته لحجه آفریقاییه اما دیگه اینقد خشک و نچسب؟ :-"

همینطور Side Quest ـاش (غیر مراحل Relationships) بشدت ضعیف بود بنظرم، همه به یه سری تسک بی اهمیت ختم میشد که تهشم یا دو قرون پول میداد بهت یا چهار تا لباس بی خاصیت، اصلا چیز جذابی تهش نبود که جذبت کنه انجامشون بدی، برای مثال یه جا: میگه یه سری پروانه میبینم که میرن به فلان سمت برو ببین چیه! رفتم اونجا دومتر بعد رسید به یه جعبه که توش یه آیتم الکی داشت کوئستش تموم شد :| یا یه جا دیگه زنه میگه شوهرم خیلی درگیر یک Riddle بود برو حلش کن گفتم چه معمای مهمی باشه! از آخر معماش 7-8 تا کاسه کوزه رو باید بترکونی تا حل شه :)) بدتر از اون یک سری رو باید بزور انجام میدادی که فقط لولت بره بالا تا بتونی ادامه داستان اصلی رو بری.

در کل به عنوان اولین بازی بزرگشون عملکردشون خوب بود، با توجه به فروشی که کرد احتمالا همین الان کار نسخه بعدیشو استارت زدن امیدوارم کمی بیشتر روی شخصیتا و مراحل فرعی کار کنن.

نمره: 8/10
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or