امتياز اعضای بازی سنتر به عناوین پلتفرم PC

  • Thread starter Thread starter Meysam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Meysam

کاربر سایت
سلام
تو اين تاپيك مي خوايم نظر شما و امتيازي رو كه به هر بازي ميديد مشخص كنيم تا شايد بتونيم بهترين بازي رو تو هر ماه يا سال با نظر خودمون انتخاب كنيم
پايين ترين امتياز 0
بالاترين امتياز 10
همراه نظر ( خواهشمند است نظر کارشناسانه باشه )

اینم بازی های سری 1 : ( تا تاریخ 5 مهر )

Wolfenstein
Wanted Weapons of Fate
Left 4 Dead


Bionic Commando
Call of Juarez Bound in Blood
Street Fighter IV

جواب لیست امتیازات سری اول :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC


اینم بازی های سری 2 ( با تشکر از میثم ) تا تاریخ 20 مهر :

Batman Akham Asylum
Resident Evil 5
Mini Ninja
NFS: SHIFT
Red Faction Guerilla
Darkest of days
Section 8
overlord 2
ARMA II
Trine
X-Men Origins: Wolvorine

جواب لیست امتیازات سری دوم :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

اینم بازی های سری 3 : ( تا تاریخ 28 مهر )

Assassin's Creed
Bioshock
Brothers In Arms 3
Crysis
Crysis Warhead
Dark Sector
Dead Space
Far Cry 2
F.E.A.R 2
Gears of War
GTA IV
GRID
Mirror Edge

لیست امتیازات سری سوم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

بازیهای سری 4 ( تا تاریخ 5 آبان )

Splinter Cell: Double Agent
STALKER: Shadow of Chernobyl
STALKER: Clear Sky
Call of Duty 4
Call of Duty: World At War
Fallout 3
H.A.W.X
Resident Evil 4
Prince of Persia 2008
Burnout: Paradise
Mass Effect
Devil May Cry 3
Devil May Cry 4
Pro Evolution Soccer 2009
Colin Mac Rae: Dirt
Silent Hill: Homecoming

لیست امتیازات سری چهارم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC
 
Last edited by a moderator:
Assassin%E2%80%99s-Creed-Chronicles-India.jpg


Assassins Creed Chronicles India - 2016

نکات خوب: اضافه شدن گجت و تجهیزات جدید در بازی، نزدیک شدن به حال و هوای نسخه های اصلی اساسین کرید، طراحی هنری خوب بازی

نکات بد: کوتاه بودن بازی حتی از نسخه چین، دیرلود شدن بافت و تکسچرهای بازی (به لطف آنریل انجین 3!)،داستان و پایان کلیشه ای، نبود تغییرات گسترده نسبت به نسخه چین

SCORE: 6.5

شروع بازی: 15 شهریور 1397
پایان بازی: 17 شهریور 1397
 
4m6_6mJTDjnrv-y56T2uyDTQx9f85Y-n.png



خیلی وقت بود توی بازی سنتر نیومده بودم ولی بعد از اینکه این بازی رو توی مدت 15 ساعت و کلی خون ریزی تمام کردم با خودم گفتم بیام ببینم نظر دیگران در مورد این بازی چیه:D


دوران میکرو یا همون NES واسه من دوران فوق العاده ای بود و از بازی کردن سیر نمیشدم و Ninja Gaiden هم یکی از اون بازی هایی بود که پوست آدم کنده میشد تا تمومش کنی!:|


اول از همه بگم که واقعا لحظات زیادی از بازی بود که حس میکردم توی همون دوران میکرو هستم و واسه همین جا داری از سازنده های بازی تشکر ویژه بکنم که تونستن یه حس قدیمی بهم برگردونن:x:Excited:


خب بریم سراغ بازی:bash:


بازی شروع خوبی داره و مکانیزم گیم پلی هم خیلی پیچیده نیست و میشه سریع یاد گرفت!

ظاهرا بازی خیلی ساده هست و شاید به عنوان یک بیننده با خودتون بگید چقدر آسونه و کاری نداره که:Smoke:

ولی وقتی بازی میکنید تازه متوجه میشید که قراره کلی تلاش کنید تا بازی رو تموم کنید!

بازی حالت مرحله ای داره و بعد اینکه با کلی مشکلات بازی رو تموم میکنید و دارین با خودتون حال میکنین که من چقدر خفنم که بازی رو تموم کردم ، متوجه میشین بازی تازه شروع شده و تا الان دست گرمی بوده:blink:

از وقتی قابلیت 16 بیتی شدن بازی فعال میشه ، گرافیک بازی هم به شدت چشم نواز تر میشه و لذت بخش تر!

غول های بازی به شدت خوب طراحی شدن و روبرو شدن باهاشون فوق العاده لذت بخش هستن و فقط به نظرم میشد یه مقدار سخت تر طراحی مییشدن و کشتنشون بیشتر لذت بخش میشد:D

خب تا اینجا فقط تعریف کردم و یکم هم نکات منفی بازی رو بگم!

از وقتی نقشه بازی فعال میشه و بازی از حالت مرحله ای خارج میشه یه مقدار بازی میره روی اعصاب و نقشه بازی به شدت بزرگه و خیلی وقتا باید مسیر های طولانی که با کلی بدبختی ازشون رد شدی دوباره ازشون عبور کنی و احتمالا یکم خونریزی هم داشته باشی:))

بازی پر از قسمت های مخفی هستن که پیدا کردنشون دیوونه میکنه آدمو:Wallbash:

البته توی بازی در ازای امتیاز های جمع شده بهتون راهنمایی میکنه ولی با همون راهنمایی هم کارتون برای پیدا کردن قسمت های مخفی شده به شدت سخته:-s


خلاصه که پیشنهاد میکنم حتما این بازی رو تجربه کنید و به نظرم به خاطر شباهت استایل با Ninja gaiden خیلی این 2 عنوان با هم مقایسه نکنید و هر 2 عنوان میتونن در جایگاه خودشون لذت بخش باشن!


منم به بازی 9 میدم!:hug:



پ ن :یه جاهایی هم نزدیک دسته رو خورد کنم~X(
 
maxresdefault.jpg
خو رفتم سراغ یه بازی پازل پلتفرمر این بازی توسط استدیو تازه کار Sand Sailor Studio که در بخارست رومانی هست ساخته شده البته با ناشریcollective square enix و این اولین بازیشون هست بازی که تو مرحله ارلی اکسس کاملا یه بازی دیگه بود و تو بازی نهایی به قولی کوبیدن از نو ساختن و یه بازی دیگه تحویل دادن البته این استدیو یه بازی جدید دیگه تو راه دارن به نام Bossgard که بازی جالبی به نظر میاد البته اگه اونم از نو نکوبن !
خو بریم سر وقت داستان اما قبلش یه توضیح لازمه بدم داستان بازی دقیقا مثل بازی های که ازشون الهام گرفته شده مثل لیتل نایتمر اینساید و.... بدون کوچکترین کات سینی دیالوگی هست و اگه بخوایم بازی رو مقایسه کنیم بازی خیلی سعی داره خودشو اینساید نشون بده شما درطول تجربه بازی این موضوع کاملا حس میکنید که چقدر این بازی شباهت عجیبی به اینساید داره البته کاملا این قضیه عمدا بوده و سازندگان قصدشون هم همین بوده که خودشون در مقابل اینساید قرار بدن .
داستان : داستان بازی در زمان حکومت فمنیستی شوروی سابق هست که رفتارهای کثیفی رو با انسان ها ومردمشون دارن ومثل برده باهاشون رفتار میکنند و شخصیت بازی هم دقیقا گرفتار همین قضیه اس اما دیگه از این وضع اسفناک خسته شده و میخواد فرار کنه شما بازی در یه کارخونه شروع میکنید که فضا سازی اتمسفر خفقان اور بازی به شدت شما رو میگیره ادم های که مثل یه مرده محترک اینور اونور میرن با استفاده از وسیله ای توسط گارد اون کارخونه امر نهی میشن هیچ اراده ای جراتی از خود ندارن وانگار خودشون هم نمیخوان از این وضع راحت شن و براشون این قضیه یه عادت شده یکی از صحنه های جالبی که تامل برانگیز بود برام صحنه ای بود که یه سری از این افراد رو یه تکه ساختمون نیم خراب که ستون هاش هم سست بود و وهیچ راهی نداشت که به کارخونه منتهی بشه ینی عملا مثل یه ساختمون بود که زیرش یه پرتگاه بود تو این صحنه یه مانیتور بزرگ جلوی همین افراد بود که با امدن عکس مجسمه ازادی دقیقا شعار مرگ میدادن و با امدن عکس یکی از سران شوروی دست تشویق هورا میکردن به نظرتون این صحنه مثل اوضاع یه کشور نیست ؟ بله درست حدس زدید همونه و البته تو یه صحنه دیگه بود تو این کارخونه که با دوربین فیلمبرداری یه صحنه سازی درست کرده که یه جای سر سبز شاد رو به مردمشون به حساب نشون بدن همون حکایت همون کشور که اینجا گل بلبل هست همون طور که گفتم بازی تو فضا سازی عالی عمل کرده و به خوبی جو نا امیدی سرد بی روح این دوره رو القا کرده فضا تاریک با رنگ های سرح بی روح و که با اهن فلزات زمخ عجین شده دوربین های لیزری که مثل زور بالا سر کارکنان هستن و با کوچکترین خطا دست از کار برداشتن به تیر بار بسته میشن اما با همه اینها هستن ادم های که زیر زمین مخفیگانه پیدا کردن مخفی شدن به عنوان مثال تو یکی از صحنه های شخصی رو میبینیم که از ادرار خودش به جای نوشیدنی استفاده میکنه واین سختی درد رنج تحمل کرده که گیر این حکومت نیفته در کل داستان بازی واقعا پتانسیلی بالایی داشته که مثل عنوان ابر شاهکار اینساید بشه اما سازندگان به خوبی از این پتانسیل استفاده نکردن در کل و انگار خیلی هم براشون مهم نبوده اما فضا سازی و بار معنایی جالبی به بازی بخشیدن اما داستان بازی هیچ وقت مثل اینساید براتون مهم با ارزش نمیشه و حتی پایان بازی هم همینطور .
گیم پلی : راجب گیم پلی بازی که به نظر میرسه بیشترین تمرکز سازندگان همین بخش بوده گیم پلی بازی شامل سکو بازی و معماها خلاقانه و پرتعداد هست به عنوان مثال یکی از معماهای خلاقانه بازی اینه که شما قبل از اینکه وارد یه محیطی بشید یه تابلو میبینید که عکس هدفون هست که البته از این تابلو ها که نقش راهنما بازی دارن تو بخش اول بازی که تو کارخونه هست زیاده شما تو این معما خلاقانه باید وارد یه محیط کاملا تاریک بشید با استفاده از هدفون تله ها که فشار گاز هستن رو بفهمید که از کدوم هدفون صداهشون میاد چپ یا راست یا چقدر بهشون نزدیک هستید تو این معما فقط باید به صدا توجه کنید از این دست معماهای خلاقانه تو بازی زیاده که خوشبختانه هم تنوعشون خوبه هم درجه سختیشون نه خیلی اسون هستن نه خیلی سخت تو یه سری معماها هم که با استفاده از دستکش لیزری که به دست میارین که با اون میتونید به افراد تو کارخونه دستور بدید تا راه براتون باز کنند درست مثل اینساید که کنترل ذهن رو به دست میگرفتید وقتی هم که از کارخونه بیرون میرید و بخش دوم بازی یه روبات کوچک دوست داشتنی که رفتارهای مثل سگ رو داره و همراهتون میشه و معماها رو وارد فاز جدیدی میکنه در کل گیم پلی بازی کاملا شما رو راضی میکنه و تا پایان به تکرار نمیفته البته اینم لازم بگم که چند تا سکرت روم هم تو بازی هست که پیدا کردنشون زیاد هم سخت نیست اینم جا داره بگم که در بازی هیچ گونه مردنی نیست وقتی شما تیر بخورید صحنه مرگی نمیبیند بلکه شخصت بازی رسپاون میشه در حقیقت .
گرافیک : بخش گرافیکی بازی با انجین یونیتی ساخته شده تو مراحل کارخونه اغلب فضای تاریک و رنگ های قرمز میبینیم اما بخش بیرونی کارخونه ما فضای مرده رنگ های سرد بی روح درخت های همه بی شاخه اتمسفر خفقان اور و... گرافیک هنری بازی و فضا سازی بازی واقعا عالیست فقط باید تجربه کنید تا بفهمید چی میگم اما گرافیک فنی بازی تعریفی نداره در بعضی صحنه ها که دوربین نزدیک شخصیت میشه طراحی ساده کاراکتر تو ذوق میزنه وهمچنین دشمن های بازی در کل گرافیک فنی یا از قصد به این شکل طراحی شده که با حس جو مرده بازی هماهنگ در بیاد یا ناشی از کمبود بودجه وکم کاری بوده البته اینم بگم که بازی هیچ افت فریمی نداره خداروشکر به قدری سبک اجرا میشد تا پایان بازی که حتی فن های گرافیکم هم روشن نمیشد.
صدا گذاری و موسیقی : اما راجب صداگذاری و موسیقی بازی فقط میشه گفت در حد متوسط هست و البته موسیقی ها بازی متاسفانه خوب ساخته نشدن و اصن با اتمسفر بازی همانگ نیستن میشد موسیقی ها به شدت تاثیر گذاری تدارک ببینند که متاسفانه این اتفاق نیفتاده .
در کل این بازی به عنوان اولین تجربه این استدیو رومانیایی واقعا امیدوار کننده اس وقطعا مثل استدیو فرا زمینی مثل پلی دد از این استدیو هم خبر های بهتر و بازی های به مراتب بهتر میبینیم درست مثل استدیو پلی دد که در ابتدا یه استدیو گمنام بودن و با شاهکار لیمبو به قولی ترکوندن در پایان این بازی رو پیشنهاد میکنم که تجربش در طول 35 چپتر کوتاهش چیزی در حدود 3ساعت زمان میبره که البته بستگی به حل کردن معما داره که اینکه سریع حل کنید یا مدتی کلنجار برید
نمره :7.5
 
آخرین ویرایش:
assassins-creed-chronicles-russia_max.jpg


Assassins Creed Chronicles Russia -2016

نکات خوب : گیم پلی به مراتب چالش برانگیز تر از نسخه های چین و هند، طراحی پست مدرنیسم محیط بازی و القای حال و هوای رخداد انقلاب روسیه، پیوستگی نسبتا قابل قبول داستان با نسخه های گذشته (چین و هند)

نکات بد: افت فریم در بعضی از نقاط بازی همراه با دیرلود شدن تکسچرها،بعضی از المان های این نسخه تقلیدی از بازی Arkham Origins Black gate است، مرحله آخر بازی به شدت اعصاب خردکن و عذاب آور است

SCORE : 7

شروع بازی: 18 شهریور 1397
پایان بازی: 19 شهریور 1397

 
Turtles_in_Time_Header.jpg


TMNT 4: Turtles In Time -1991

* این بازی با شبیه ساز SNES احرا شده است.

نکات خوب: گرافیک دوست داشتنی و خوش العاب رنگ، طراحی خوب مراحل، بخش دو نفره جذاب

نکات بد: کوتاهی بیش از حد مراحل، باس فایت های نه چندان چالش برانگیز، سیستم مبارزات محدود و گاهی اوقات غیرارادی

SCORE : 5.5

شروع بازی: 21 شهریور 1397
پایان بازی: 21 شهریویر 1397
مدت زمان بازی: ساعت 11:30 تا 2:56 عصر
 
2015-07-21_96684205.jpg
این بازی مدت هاست تو سیستم خاک میخورد بلاخره رفتم سراغش یه بازی 2 بعدی اکشن که یاد اور ابر شاهکاری که فکر نکنم کسی بازی نکرده باشه ینی متال اسلوگ هست با همکاری دو استدیو Crazy Monkey Studios و Claeysbrothers که واقع در بلژیک هستن ساخته شده و عمر این استدیو از سال 2010 که تاسیس شده تا به الان و این اولین بازیشون بود که در سال 2015 منتشر شد و نسخه 2 این بازی هم همین امسال امده.
داستان : داستان بازی در سال 1920 شما رو در نقش یه شخصیت بسیار دوست داشتنی و البته بی اعصاب به نام وینی کانولی قرار میده که عضو باند مافیایی هست از طرف رییسش به نام مستر بلوچی که هم از لحاظ استایل هم از لحاظ صدا دقیقا خود مارلون براندو افسانه ای هست ماموریت پیدا میکنه یکی از اعضا گروه به نام فرانکی که گروگان گرفته شده از طرف گروه رقیب رو نجات بده که با کشتی عازم این سفر میشه اما اوضاع خوب پیش نمیره و به کشتی و مردم کشتی حمله میشه و پای زامبی ها دوست داشتنی هم به بازی باز میشه ! کلیت داستان همینه .
گیم پلی : شما بازی از درون کشتی شروع میکنید که بازی با راهنمایی اولیه خودش که هر کلید چه کاری انجام میدن شما رو وارد جریان بازی و گیم پلی میکنه که به جرات میگم یکی از بهترین بخش ها بازی همین گیم پلی بازی هست که به شدت لذت بخش هست امکان نداره شما یه لحظه هم از ترکوندن سر بدن زامبی ها و انسان ها درون بازی خسته بشید به همراه اسلحه های که تعدادشون در کل به 9 تا میرسه البته نارنجک و کوکتل مولوتوف هم در اختیار دارید اما با هر کدومشون این لذت ترکون سر بدن تکراری نخواهد شد و همیشه یه حس خوبی به شما میده پس انتظار یه تجربه سراسر خونین و البته خشن داشته باشید و همچنین فضا سازی و طراحی مراحل هم فوق العاده هستن و البته چالشی و با دشمنان متنوع که بازی سعی میکنه شمارو به چالش بکشونه که موفق هم میشه و اگه استفاده درست از اسلحه هاتون نکنید به مشکل میخورید وخیلی زود هم کشته میشید به خصوص تو مراحل باس فایت ها که طراحی خوبی هم دارن حالا به همه اینها محدودیت بازی در تیراندازی رو اضافه کنید که شما فقط رو به جلو عقب میتونید تیراندازی کنید و خبری از تیراندازی به صورت 360 درجه نیست شاید این قضیه جالب نباشه اما باید اینو در نظر گرفت بازی رو همین موضوع چالشی و سخت کرده و اینم جا داره بگم در بازی یه ایستگاه های هست که در حقیقت نقش چک پوینت دارن که در مراحل بالاتر مسافت رسیدن به این ایستگاه ها سختر میشه همین طور کلوچه های که تو بازی قرار داره برای پر شدن خونتون کمتر میشه همه این مواردی که گفتم رو هم بذارید تا ببینید بازی یه لحظه هم نمیخواد از چالش کشوندن شما کوتاه بیاد.
گرافیک: واقعا در وصف استایل گرافیکی کارتونی این بازی عاجزم ! این قولو به شما میدم با یه شاهکار طرفید واقعا نمیدونم چه طور بگم که حق مطلب ادا کرده باشم از شخصیت خود کانولی گرفته تا تک تک دشمن ها و باس فایت طراحی کارتونی بی نظیری دارن به این ها فضا سازی عالی هم اضافه کنید و همچنین کات سین ها و انیمیشن های فوق العاده جالب بازی که به عنوان مثال شما وقتی با اسلحه شعله پخش کن دشمن های رو اتش میکشید به طرز زیبایی خاکستر میشن یا وقتی تو اسید میفتید اب میشید در کل از این دست انیمیشن های کارتونی که تاثیر سلاح رو به خوبی نشون میدن تو بازی زیاده و تضاد زیبا بازی به نظر من گرافیک کارتونی بازی و خشونت فوق العاده بالای بازی هست که مغز پخش زمین میکنید و هیچ کاری لذت بخش تر از این کار نیست ! از لحاظ فنی هم بازی عالی کار خودشو انجام میده من نه کوچکترین باگی دیدم نه حتی کوچکترین افت فریمی تو شلوغ ترین صحنه ها فریم پایدار امیدوارم تونسته باشم استایل گرافیکی بازی رو براتون مقداری توضیح داده باشم که هر چند بعید میدونم چون فقط فقط با تجربه بازی میتونید ببینید که سازندگان چه کردن !
صداگذاری و موسیقی : صداگذاری بازی هم عالی هست از صدای خود شخصیت ها گرفته تا صدا بی نظیر اسلحه ها که با مدل واقعیشون شاید تفاوتی ندارن در حالی که یه سری بازی های پرادعا به حساب پر خرج صدای اسلحه ها مثل تفنگ ابپاش هست پس باید برای این توجه به جزییات به سازندگان بازی بگیم خیلی مردید ! اما تنها مشکلی که تو بخش صدا گذاری هست تو روند گیم پلی وینی یه سری شوخی ها بی مزه میکنه که متاسفانه این شوخی ها همش تکرار میشه و در طول بازی مدام این شوخی ها رو باید بشنوید مثلا زامبی رو میکشید یا انسان ها و کلوچه ها رو برای پر شدن خون میخورید مدام دیالوگ های تکراری تو مخ برو میگه که تا پایان بازی باید تحمل کنید و اما موسیقی ها بازی هم برای چنین بازی به نظرم مناسب نبودن بازی که سراسر اکشن هست خون خون ریزی مغز پاچیدن بیرون این موسیقی ها اروم چی میخواد این وسط ؟! :|
وقتی بازی رو که در طول 12 چپتر خودش چیزی حدود 2 ساعت طول میکشید تموم کردم به خودم گفتم فازت چی بوده این بازی رو بازی نکرده بودی ؟:| یه وقت از دنیا میرفتی بدون بازی کردن این شاهکار اون وقت چی ؟:|x-(الانم دقیقا به شما هم همین پیشنهاد میکنم البته امیدوارم عمر به بلندی عمر اقای جنتی داشته باشید:D اما خو انسانه دیگه این بازی قبل از مرگ از واجباته.
در پایان بگم این بازی با شایستگی حق سازندگان بی نام نشانش نمره 10 اما اون بخش موسیقی و شوخی ها تو مخی وینی کارو خراب کرده واقعا این سازندگان بسیار قابل احترام هستن بعد از بازی این عنوان به این حرف من میرسید ما هم بریم نسخه 2 رو بازی کنیم ببینیم میتونیم یه 10 بهشون بدیم :D
نمره :9
 
ao5q_dead_cells_icon_v1_by_andonovmarko-dcje0h3.png


Dead cells

میراث مرد مرده

قبل از اینکه بازی رو شروع کنید رجوع کنید به گذشته... تو بازی آیزاک شانستون چطور بود کثافات رو چجوری از سر راه بر میداشتید...تو اینتر گانجن چطور اسلحه مسلحه ردیف بود, اسلحه زنبوری پیدا می کردید....اگه ازون آدم هایی هستید که کلاغ تو خیابون فاطمی گلاب به روتون چوقولی کنه , تو مترو شهرری توی واگن مترو در حال حرکت ! می افته روی فرق سر شما...دور این بازی رو خط بکشید تو این بازی به هیچ جایی نمی رسید....:no:...

گویا اولین کسی که بازی رو تموم کرده دومینو بوده از دِد پول 2..... خیلی سخته بشه مکانیک های گیم پلی رو توضیح داد من اگه خودم رو به دو پاره تقسیم کنم باز هم نمی تونم بگم بازی چجوری هست...فقط میتونم بگم کسلوانیا رو دیدید این آیزاکشونه....ادغام دو سبک مترویوانیا با روگ لایک....

اوایل بازی شاید یک مقدار شانس دخیل باشه ولی با گذشت 3 4 ساعت و چند تا آپگرید که بکنید و گیم پلی دستتون بیاد می بینید نه, بازی راه و رسم مروت و جوانمردی رو پیش میگیره و خیلی هم مرام داره و به شما حال میده و هیچ نیازی به شانس ندارید ...توی بعضی از دورها اینقدر اسلحه های توپ به شما میده که سر اینکه کدامین یک رو برگزینید ممکنه با خودتون دست به یخه بشید...!:Wacko:...

همونطور که گفتم بازی مترویدوانیاست پس باید در نقشه خوانی به مراتب بالایی دست یافته باشید ..از اون طرف به دلایل کاملا روگ لایکی , کل نقشه های مراحل به صورت رندوم تولید میشه و در ابتدا بخاطر نداشتن قابلیت های لازم , خو نمی تونید همه جا برید که با شکست مینی باس ها که به شما قابلیت هایی مثل راه رفتن رو دیوار یا ایجاد پیچک یا تلپورت رو میدن این مهم مُیَسر خواهد شد و وقتی کشتیدشون و قابلیت رو گرفتید توی دور بعدی نمی بیندشون ولی قابلیت که ازشون پیچوندید همیشه با شما هست در مقابل باس فایت های اصلی رو داریم که در هر دور ظاهر میشند و بسته به اینکه کدوم مسیر ها رو برای رفت آمد انتخاب میکنید متفاوتند ولی همیشه در هر دور از بازی هستند ...
مینی باس های رندوم دیگه ای هم جلوتون رو میگیرند در طول بازی ...بعد از اینکه بنده خدا ها رو کشتید چیزهای خوبی بهتون میدن تو رو خدا دستشون رو رد نکنید....

واقعا سازنده ها شاهکار ساختند و خار مترویدوانیا رو , روسفید کردند....!!

باز هم چون بازی روگ لایک هست پس نیمی از بازی شما مشغول سر و کله زدن با آیتم های بهتر و بهترتر هستید...

آیتم های بازی به چند دسته تقسیم میشند بدست گرفتنی ها شامل انواع شمشیرها و نیزه ها و پتک و بیل وتیروکمان ها و تبرزین و کونای و....
تو جیب گذاشتنی ها شامل انواع نارنجک ها و آیتم های تله ای مثل زوبین های خودکار ونیمه خودکار و تیغه های برنده که باید روی زمین کار گذاشته بشوند
آیتم های تِلِسمکی که دقیقا مشخص نیست کاراکتر کجاش می زاره مثل هلث دزدک یا افزایش تیر و کمبو......
و آیتم های آویزونکی...که شامل گردنبندها که همون کارکرد بازی های نقش آفرینی رو داره مثلا دمیج رو کم میکنه یا باعث میشه وقتی راه میرید زمین زیر پاتون آتیش بگیره و یا وقتی قل میخورید یک نارنجک ازتون خود به خود بپره بیرون و....

همه اینها 3 رنگ دارند سبز (سوروایو) و قرمز (بروتال )و بنفش (تاکتیک).تازه با پیدا کردن برگه های آپگرید به طور اتفاقی میشه آیتمی به اون رنگ رو افزایش قدرت داد به علاوه افزایش سلامتی بطور درصد کاهشکی....آیتم های طلایی هم که جاشون همیشه در قلب ماست.خلاصه اینکه گیمپلی چَپِش پُره پُره..... این بازی ها هم اینقدر نکات سیکوریت دارند که آیندگان به اونها پی خواهند برد...تازه با نمایش درهای زمان دار که پشتش گنجینه علی بابا پنهانه , بازی شما رو مجبور میکنه که سریع بازی کنید و از خیر گشت و گذار وکشت و کشتار بگذرید که این خود نقض آشکار قوانین بین المللی این سبک هست...گیمر بیچاره می مونه چه شکری رو بخوره تا موجبات سوزش براش پیش نیاد...~X(

اکشن های بازی نیز بسیار اکشنه !...می تونم با دیابلو 3 مقایسش کنم ...بسوزونید, له کنید, بپُکونید , سمی کنید , موجبات خون ریزی سایرین رو فراهم کنید ...همراه با افکت های برق و خون و آتش .....

اینقدر اسلحه تو بازی زیاده که باید سبک بازی خودتون رو مشخص کنید می تونید مثل جو موساشی از شینوبی کونای پرتاب کنید یا مثل الوکارد با شمشیر با دشمنان رو برو بشید یا حتی به مثابه بِلمونتیان با شلاق ....یا یخورده بیایید جلوتر مثل Aloy از هورایزن همه کارهاتون رو با تیر و کمان راه بندازید....ولی تو رو به هر کی قبول دارید ,مرگ من...:Praying:...اگر تبرزین آتیشی پیدا کردید عوضش نکنید...همون مسیر رو پیش بگیرید انشاالله به یاری پروردگار پیروزی از آن شماست.....!!...:Victory:

بعد از پایان هر مرحله میرید یک جایی برای نمازو ناهار به نام بین المرحلین...که اونجا چند نفر بیکار وایستادند هی میگند سی دی نوار پاسور...اگه برید جلو میتونید کلی آیتم بخرید و آپگرید کنید و اینا... با طلا جواهرات و سِلز هایی که جمع کردید و....:Weightlift:...اونجا یک سماور هم گذاشتن که می تونید رایگان فلاسک چایی تون ...منظورم همون پوشن تون رو پر کنید ولی نکته اینجاست که حتما باید یچیزی بخرید وگرنه در و باز نمیکنند برید بیرون....تریپ زورچپونی و ایناست...

کنترل بازی اینقدر نرمه اینقدر خوبه....استایل راه رفتن کاراکتر بی کله بازی با اون شلوار سندبادی و فرود های سهمگینی که روی سر دشمن ها میاد شما رو عاشق خودش میکنه.... شخصیت بازی اونقدر محبوب شده که از همین الان قراره به جمع Brawlout بپیونده در کنار خوآن از Guacamlee و یوکا و لیلی....

گرافیک بازی هم خیلی قشنگه, تم اکثر مراحل با توجه به اینکه کجا جریان داره یا رنگ های تند و گرمه مثل بالای برجها و غروب خورشید یا خیلی سرده مثل ته سیاهچاله ها....

تازه پرفورمنس و فریم بازی هم ردیفه!!و هیچ خطری اعم از در رفتن تِلِنگ کارت گرافیک و یا لب پر شدن سی پی یو , کامپیوتر شما رو تهدید نمی کنه و می تونید در این وضعیت ناجوانمردانه طولی و عرضی !! (ع=ا) فارغ از هر دغدغه ای به بازی کردن مشغول باشید ..باور کنید بعد از تموم شدن گارانتی کارت گرافیکم هر شب با کابوس اینکه کارتم سوخته خیس عرق از خواب می پرم و تا صبح به این فکر می کنم که آیا بالاخره تجهیزات دم دستی یک گیمر در گروه سوم کالاهای اساسی قرار خواهد گرفت...!:Hurted:

چازم, دث گمبیت ,گواکاملی 2 و دد سلز...واقعا امسال سال مترویدوانیاست.... Game of the year برای من از همین الان معلومه......توروخدا طرفدار هر سبک و سیاقی هستید تو هر جنس و با هر رنگ و در هر ابعادی هستید این بازی رو از دست ندید...

هر چی فکر کردم نتونستم ایرادی از بازی بگیرم جز اینکه دوز اعتیاد بازی بسیار بالاست....تا حالا فکر میکردم آیزاک و مامانش تو کار نشئه جات و مخدریات هستند...ولی این بازی یه پا بریکینگ بد هست برا خودش...!!

3 هفته هست بعد از بالا اومدن ویندوز بی اختیار روی آیکون دد سل کلیک میکنم همه چی از یک جا به بعد دیگه دست من و شما نیست آره قربونش یعنی کاراکتر بازی روی حاشیه نوار تسک بارم رژه میره مبادا من کاردیگه ای با سیستم انجام بدم !! این چند بار هم قاچاقی اومدم بازی سنتر ...یک بار که داشتم روی اینترنت اکسپلور کلیک میکردم نامرد منو دید دو تا تیر به نیت ایجاد حفره ای عمیق در با...سنم...به سمتم رها کرد...اگر جای خالی نداده بودم حفره هایم بهم دوخته شده بود ..!!گفت گمشو بیا تو بازی برام دو تا بلوپرینت پیدا کن تن لش...!!یعنی ازون بازی هاست که بشینه روی هاردتون فقط با پاک کردن ویندوز به صورت بوتیبل میشه از دستش رها شد....
نمره با اقتدار 10

cz4_deadcells_20.jpg

همه اینا رو خودم جمع کردم بخدا ... این ها شیشه ترشی نیستد بلکه آیتم هایی هستند که آزاد و رها گشته اند به دستان پر مهر من و شما ...

0rk9_dead-cells-mapa-.jpg

ساختار مرحله ها شبیه گراف و پیمایش درخت هست درون هر مرحله دو یا سه در خروجی هست که مرحله بعد رو مشخص می کنه....همه مراحل یک طرف High Peak Castle, هم یک طرف..40
ساعت در حال تهیه زیر ساخت ها و ایجاد زیرسازی های لازم بودم تا برسم به اینجا....20 ساعت هم در حال جان دادن کف حیاط اینجا ...نفهمیدم چی شد که یهو یک دری به تخته خورد ما نایل شدیم به دیدار غول آخر...:Hurted1:

amjr_large90855.jpg

در این مرحله شدت ضربه بعضی دشمن هابه قدری هست که کاراکتر تحت کنترل شما
مجبوره علاوه بر ریق رحمت , ریق رحمان و رحیم رو هم سر بکشه..!

bqm9_076315.jpg


این برادر عزیزی رو که در صحنه می بینید طلیعه دار رقم زدن 23 مرگ ناگهانی برای من بود از اونجایی که میگن اگه تحت فشار قرار بگیرید خلاقیت از یک جایی تون می زنه بیرون ...این عدو شد سبب خیر برای من و زد بیرون ... بنده علاوه بر مرور و دوره کامل ناسزا ها و فحش های سنتی و قدیمی...:Ranting: 13 فحش کاملا ایرانی جدید ابداع کردم و در پایگاه اینترنتی مربوطه ثبت و قدمی چند در تولید ناسزای ایرانی برداشتم ....!

1gg4_65464.jpg

همونطوری که احتمالا می دونید کاراکتر اصلی بازی یک وجود معنوی هست شبیه زباله !
که یک بدن مرده پیدا میکنه و می چپه توش
هر بار که بمیرید هم , بازی از اینجا آغاز میشه و پول هایی که جمع کردید پس از کسر مالیات
طی یک تراکنش به شما عودت داده میشه....

o78_deadcells2.jpg

این بابا رو جایی ندیدید ..نه, به چهره دوستانتون فکر نکنید...
خوب دقت کنید ...آره خودشه کسلوانیا ..
البته اینجا هزار ماشاالله غولی شده واسه خودش.....

ubg1_med_1504707642_image.jpg

این صندوقه مثل بعضی صندوق های پست فطرت دارک سولز نیست که یهو گاز تون بگیره....
خودش میگه بذار یه گاز ازت بگیرم ,بعد بهت آیتم های توپ بدم....
ولی تا ده نفر رو نکشید تلسمی گریبان گیرتون میشه در حد dante must die…!

i25_cojubcz0by4vay4i15e0lhcwau_lvvsx4fbgcnlb-2u.jpg

سایت IGN ایستر اگ های زیادی تو بازی پیدا کرده که چند تاش رو اینجا می ذارم.....
فقط به لطف فیلترینگ عزیز تر از جان , عکس ها کیفیت نداره...IGN
هر جا رو هم سرزدم فیلتر بود ایتالیا ,آفریقا, حتی گینه بی سائو


dg1x_images45.jpg

12i_images18zwqh7k.jpg

hwvt_imagesx742jufl.jpg

3g4_images7z2wvr5x.jpg

71n6_images.jpg

b9g0_imagesi78.jpg

38t1_images4654oa84.jpg

میخواستم نقد بنویسم
دیدم ارزش نداره...نه این که بازی بی ارزش باشه یا من خیلی مهم باشم...کاملاً برعکس
این بازی دقیقاً یه 10/10 خفن نصیبشه...از همونایی که نصیب GOW و Zelda می کنید...این قدر خوبه
و خب گفتنی ها به خفن ترین شکل ممکن گفته شدن...آقا سعید چیزی رو جا ننداخته
من هر چی بگم اسپمه

اگه نقد بالا رو خوندید و بازی رو نزدید رو دانلود.... خب شما...شما خیلی آدم محترمی هستید :دی هر جور مایلید :دی
من الان بازی رو دارم پایرت رو PC میزنم
و خداروشکر رو سوییچ نخریدم...وگرنه مثل اون Stardew Valley ملعون زندگی رو در تمامی برهه ها ازم می گرفت...
 
shadow of the tomb raider

juku_20180914150952_1.jpg
خب از اونجا ک نقدای این بازی ی مقدار عجیب بود دوس داشتم نظرم رو ب اشتراک بزارم. میشه گفت بزرگترین تغییر بازی پررنگ تر شدن معما ها و گشت و گذاره. بازی روند اروم تری داره مثل نسخه های قبل زیاد اکشن نیست.
نقاط قوت میشه ب صداگذاری و موزیک زیباش، گرافیک تقریبا بدون نقص(پیشرفت چشمگیری داشته نسبت ب نسخه قبل)، محیط های بزرگتر و پرجزئیات تر اشاره کرد.
نقاط ضعف هم ب نظر من سیستم تیر اندازی کاملا مصنوعی(ب جز تیر کمون) و رفتار مصنوعی دشمنا هست. انیمیشن های لارا هم تکراری هستن ک خب ب شخصه دوست داشتم حداقل چند انیمیشن جدید ب بازی اضافه کنن ک حس مدرن تری ب مخاطب بده.
در مورد داستان، روایتش میتونست بهتر باشه و در کل عمیق تر باشه. ب عنوان پایان س گانه میتونست قوی تر هم عمل کنه اما خب در کل راضی کننده بود.




در کل بازی لذت بخشیه مخصوصا برای طرفداران سری. نظرم رو نمره 8.7 هست و ب نظرم تو سال 2018(با وجود جادویی مثل رد دد) این بازی ارزشی بالاتر از این نمره نداره...
 
The room
اولین نسخه از این سری بازی ها. گرافیک بازی با توجه به اینکه در اصل روی موبایل هست خوبه. گیم پلی بازی مخلوطی از point and click و puzzle هستش. وقتی بیشتر باید قسمت های مختلف رو امتحان کنید و پازل های منطقی کمتر داره. فکر کنم کوتاه ترین نسخه بازی هم همین هستش.
8/10

The room 2
مشابه نسخه اول ولی با گرافیک بهتر و گیم پلی طولانی تر و کمی سخت تر. در عمل خیلی فرق خاصی با نسخه اول نداره و فقط همون رو بهبود داده.
7/10

The room 3
بهترین و بزرگترین بازی این سری :D هرچند این رو روی گوشی بازی کردم و یک کم کنترلش سخت تر بود ولی در عوض این نسخه خیلی بزرگتر هستش و پازل ها خیلی سخت تر شدن و حتی چند جور پایان مختلف هم داره
8.5 / 10

 
Hollow Knight
10/10


3yon__nzinlsexl9lwhothyy45d_wpq8snmv-.jpg

این بازی پارسال برای کامپیوتر منتشر شد و چند ماه پیش هم Switch و به زودی هم PS4 و X1. امتیازهای خیلی خوبی گرفت و فروش مناسبی هم داشت و این حرفا. و از همه مهم‌تر اینکه سبک بازی جوری بود که قاعدتاً باید با سلیقه من جور درمی‌اومد و باهاش کیف می‌کردم! :D ولی پارسال رفتم سراغش و یه 20،30 دقیقه‌ای بازی کردم و دیدم نه، حال نمیده. کلاً یه جوری بود که جذبم نمیکرد و حالتی داشت که انگار یکی رفته توی چند روز یه چیزی ساخته که گیم‌پلی لق(!) و شل و ولی هم داره و الکی معروف شده! دیگه بی خیالش شدم و اومدم بیرون.
یک سال گذشت و دیدم همچنان بحث در مورد بازی توی فجازی زیاد هست و هر جا میری دارن در موردش صحبت میکنن و گفتم شاید مغز من نتونسته خوب تحلیلش کنه و یه فرصت دیگه بهش بدم. این شد که دوباره رفتم سراغش و این دفعه 2،3 ساعت بازی کردم و... الله اکبر! :D هر چی جلوتر رفتم، بیشتر جذبش شدم و اعتیادم عمیق‌تر شد و دل کندن از این شاهکار سخت‌تر! با رسیدن به هر لوکیشن جدید بیشتر عاشقش می‌شدم و با دیدن هر NPC جدید بیشتر و بیشتر درگیرش می‌شدم. در نهایت کار به جایی رسید که دیدم حدود 30 سال مشغول Hollow Knight هستم و بازی نه‌تنها تبدیل شد به یکی از بهترین‌های امسال بنده، که از یکی از بهترین‌های نسل هم فراتر رفت و رفت توی لیست بهترین بازی‌های عمرم!
اتمسفر بازی واقعاً محشره. توی نگاه اول شاید نشه یه بازی با کاراکترهای حشره‌مانند و جونورهای بعضاً کاریکاتوری رو با Dark Souls مقایسه کرد، ولی باید گفت Hollow Knight یه جور Dark Souls دو بعدی هست از جهات مختلف. از اتمسفر سنگین و خفن بازی که بعضی جاها در ترکیب با موسیقی‌های درجه یک با روح و روان آدم بازی میکنه، تا نحوه داستان‌گویی و برخورد با NPCها و همین‌طور مکانیزم مردن و درجه سختی. البته درجه سختی بازی در حد DS نیست (منظورم روی حالت معمولی هست، وگرنه یه حالت دیگه هم داره که بعد از تموم کردن بازی آزاد میشه و من فقط توضیحش رو خوندم و وحشت کردم برم سمتش! :D) و اکثر جاها رو میشه با یه کم سعی و تلاش رد کرد، به جز چند تا باس خاص که نیاز به مهارت و دقت بیشتری دارن. جَو بازی هم در کنار سیاه بودنش، بعضی جاها به لطف حضور یه سری NPC بامزه و باحال کمی تلطیف میشه و آدم فرصت پیدا میکنه یه نفسی تازه کنه و به قیافه و صحبت‌های این NPCها لبخند بزنه!

qc3r_ss_946e83ea924eff46a93e14e841bdbb1accd1654c.1920x10801.jpg

گیم‌پلی بازی واقعاً عالیه، البته وقتی که بهش عادت کنین. اوایل بازی شاید زیاد جالب به نظر نرسه و توی ذوق بزنه، ولی کافیه یه ذره جلو برین و همه‌چیز دستتون بیاد تا صفا کنین و با وجود انواع و اقسام دشمن‌ها با ویژگی‌های متنوع، یکی از جذاب‌ترین گیم‌پلی‌های بازی‌های دو بعدی رو تجربه کنین. البته اگه سلاح‌های بیشتری برای بازی طراحی کرده بودن بهتر بود، ولی بازی انقدر نکات مثبت داره که این یکی رو می‌بخشیم. :D در کنار مبارزات بازی، بخش‌های پلتفرمی هم عالی طراحی شدن و قشنگ حس و حال لازم رو به آدم میدن. مخصوصاً یکی از بخش‌های سخت که اواخر بازی بهش می‌رسیم و معجون درجه یکی از محیط‌های پلتفرمی با خطرات مختلف هست و عشق کردم باهاش!
موسیقی همون‌طور که گفتم فوق‌العاده هست و از آهنگ‌های غمگین و تأثیرگذار تا آهنگ‌های حباب مانند (یعنی چی؟! :D) و... رو شامل میشه و تنوع و کیفیت بسیار خوبی داره. صدای کاراکترها هم ربطی به جملاتی که میگن نداره و هر کاراکتر در شروع صحبتش چند تا کلمه نامفهوم مسخره میگه که بعضی‌هاشون خیلی جالب و خنده‌دار هستن! گرافیک هم نیازی به توضیح نداره و برین دو تا دونه عکس ببینین تا متوجه بشین گرافیک هنری بازی در چه وضعیت خوبی قرار داره.
هنوز سراغ DLCهای بازی نرفتم و نمیدونم اونجا چی در انتظارم هست، ولی Hollow Knight رو به همه پیشنهاد می‌کنم. اگه اهل بازی‌های دو بعدی به سبک Metroidvania هستین که از دستش ندین و شک نکنین یکی از بهترین‌هاست، ولی اگه نیستین هم بد نیست امتحانش کنین. کم پیش میاد کسی بتونه Dark Souls دو بعدی با طعم حشرات بسازه که انقدر هم محشر و درجه یک از آب دربیاد! :D

rssx_hollow-knight-anagorsel-1000x562.jpg
 
H2x1_NSwitchDS_GunsGoreAndCannoli2_image1600w.jpg
خو این بازی چند روزی هست تموم کردم و بعد این بازی داشتم یه بازی دیگه رو که به زودی به اونم نمره میدم 100 درصد میکردم از اونجایی که گفتم هر بازی برم سمتش تا ته دیگش نیارم ول نمیکنم نمیدونم اینم شاید مریضی باشه .
سازنده های بازی که همون قبلی ها هست ینی Crazy Monkey Studios و Claeysbrothers و فرقی نکردن و بازی هم که همین امسال منتشرشده .
داستان : داستان بازی در سال 1944 ینی در جنگ جهانی دوم روایت میشه و از این قرار که وینی کانولی خشن دوست داشتنی نسخه 1 طی اتفاقاتی که تو پایان نسخه قبل افتاده زندانی شده و تا مرگ فاصله ای نداره و نگهبان که مراقبش هستن دارن راجب کانلی وکارهای که کرده در نسخه گذشته صحبت میکنند که کانولی به یکباره از اون جایی که دستشو محکم نبسته بودن حمله میکنه و با اره برقی پوست نگهبان هارو جر میده وکلیت داستان بازی اینه که شماها بفهمید که این اشخاص از کی دستور گرفتن تا شمارو زندانی کردن پس دنبال داستان به اون صورت نباشید و البته هم که چنین بازی های داستان به اون صورت مهم نیست و صرفا داستان قرار میدن که بودنش بهتر از نبودنش هست .
گیم پلی : درست همون لحظه اول بازی به شما یه اره برقی میده ونشون میده که خشونتشو از نسخه قبل هم حتی زیادتر کرده که البته هم همینطوره و کمی که جلو تر میرید وقتی اسلحه به دست میارید بازی نشونه گیری 360 درجشو رو میکنه و اضافه شدن موس با این سیستم و البته دوربین بازی هم کمی دورتر میشه از شخصیت اما همینجا بگم این سیستم به نظرم مثل یه شمشیر دولبه عمل کرده وجودش محدودیت تیراندازی به هر سمتی که دلتون بخواد رو برداشته اما بازی رو نسبت به نسخه قبل کم چالش تر کرده که این قضیه برای من به شخصه یه ضد حال بود بزارید یه مثال بزنم که کاملا متوجه شید شما از فاصله دور یه دشمن رو میبینید که اون متوجه شما نیست نشونه گیری موس رو دشمن میکیشد و دخلشو خیلی راحت میارید البته اینکه دوربین هم از شخصیت دور تر شده بی تاثیر نبوده دید وسیعی تر به شما داده بارها بارها به همین شکل دشمن هارو بدون کوچکترین چالشی کشتم در حالی که شما تو نسخه قبل دیدتون محدود بود و نوع تیراندازی هم فقط به جلو و به عقب بود همین باعث چالشی شدن نسخه اول شده بود اما یه مورد که بازم حال نکردم این بود که تمام سلاح ها که تو این نسخه به13 تا میرسه رو شما میبینید درسته که ندارید باید در طول مرحله ها به دست بیارید اما تو نسخه قبل شما هیچ اطلاعی از سلاح نداشتید و بازی تو مراحل به شما میداد اما اینجا تو لیست سلاح ها شما تمام سلاح رو میبینید از اول براتون مشخصه که بازی همین سلاح هارو داره و اون حس نسخه اول که نمیدونستید بازی چه سلاح های براتون تدارک دیده کاملا ازبین رفته و نارنجک و کوکتول مولوتوف هم به کلی حذف شده از بازی ! که دلیلش هم به نظر من مشخصه چون بازی خیلی ساده تر از نسخه قبل شده نارنجک کوکتل مولوتوف که تو نسخه قبل نقش حیاتی داشتن بخاطر محدودیت ها و سختی بازی این نسخه کلا حذف شدن البته محیط ها بازی بزرگتر شدن و تنوع خیلی خوبی پیدا کردن دشمن ها هم تنوع خوبی دارن و باس هم همینطور اما بخاطر این سیستم تیراندازی 360 درجه اصلا ابدا مبارزه باهاشون سختی نسخه قبل نداره به نظرم این سیستم 360 درجه به ضرر گیم پلی بازی تموم شده و خیلی بازی رو ساده تر کرده و نکته دیگه اینکه بازی کوتاه تر از نسخه قبل شده وخیلی سریع تر از اون چیزی که فکرشو کنید تموم میشه 1 ساعته !
در کل بخوایم یه جمع بندی کنیم گیم پلی بازی بخاطر دوربینو تیراندازی 360 درجه نسبت به نسخه قبل اسون تر شده اما همچنان بازم لذت بخشه و به همراه خشونت بیشتر و همینطور محیط های بازی متنوع شدن وحتی شما وارد فضای جنگ جهانی و ساحل معروف نورماندی میشید دشمن های بازی هم تنوع خوبی دارن وکاملا شمارو راضی میکننند سلاح ها تعدادشون خوبه و استفاده ازشون مثل نسخه قبلی لذت بخشه در ضمن ترکوندن سر هم اضافه کنید به همراه قطع عضو که هیچ وقت نه از تکرارش خسته میشید نه براتون تکراری میشه و اینم جا داره بگم نمایش وضعیت مهمات و خط سلامتی نسخه قبل کاملا حذف شده و بالای سر شخصیت بازی قرار گرفته واون طراحی گرافیکی نمایش مهمات وخط سلامت نسخه قبل جاشو به یه طراحی ساده داده و همچنان برای پر شدن خون کلوچه باید بخورید که بازم به واسطه اینکه بازی اسون شده بی خود بی جهت تعداد کلوچه ها تو محیط زیاد شده تو نسخه قبل شما 1یا 2 تا کلوچه تو محیط پیدا میکردید تا برسید یه ایستگاه چک پوینت اما اینجا تعدادشون زیاد شده اگه بازی سختر شده بود یه چیزی نه اینکه بازی رو اسون تر شده و تعداد کلوچه ها زیادتر ؟:|
گیم پلی بازی یه عقبگرد نسبت به نسخه قبله چون سازنده ها تیراندازی 360 درجه رو اضافه کردن اما هیچ پلن برای به تعادل کشیدن این سیستم و سطح سختی بازی نکردن و این سیستم بدون هیچ شکی به بازی ضربه زده متاسفانه.
گرافیک : گرافیک بازی دقیقا همون استیل کارتونی دوست داشتنی نسخه قبل داره با بهبودهای نه چندان زیاد البته متاسفانه باگ هم وارد بازی شده که بعضی وقتا دشمن ها تودیوار گیر میکنند چیزی که تو نسخه قبل من 1 مورد هم باگ ندیدم و انیمیشن سوختن تو اتش بازی مثل نسخه قبل نیست که خاکستر پودر بشن دشمن ها اینجا به صورت سوخته شده میشن در کل گرافیک بازی یه بهبود های هر چند اندک داشته اما اینقدر دوست داشتنی خاصه که یه لحظه هم خستتون نمیکنه تنها نکته منفیش همون وجود باگ تو دیوار گیر کردن دشمن هاس.
صدا گذاری موسیقی : صداگذاری اسلحه ها مثل نسخه قبل به طبیعی ترین واقعی ترین شکل ممکنه واقعا باید برای توجه به این قضیه به سازندگان افرین گفت که چه نسخه قبل چه این نسخه که تنوع سلاح بالاتر هم رفته صدای اسلحه با واقعیتشون تفاوتی نداره همچنین صداپیشه ها بازی هم کارشون به خوبی انجام دادن و موسیقی ها بازی هم نسبت به نسخه قبل بهتر شدن اما هنوز هم مورد ازاد دهنده که یه سری موسیقی ها با جو سراسر اکشن بازی جور درنمیاد.
در پایان متاسفانه سیستم شوتینگ 360 درجه واقعا در نگاه اول ایده خوبی بود اما نداشتن پلن برای به تعادل کشیدن این سیستم بازی رو به سمت اسون تر شدن پیش برده و در هر جایی بازی تو بخش گیم پلی این سیستم تاثیر بدشو گذاشته درسته نسخه اول محدودیت داشت در تیراندازی و حتی برد اسلحه شما تا یه حدی رو میتونست صدمه بزنه و نارنجک ها و کوکتل مولوتوف که نقش حیاتی داشتن که تو نسخه 2 برد اسلحه خیلی بیشتر شده و نارنجک ها کوکتول مولوتوف ها هم کاملا حذف شدن تمام این ها باعث شده بازی نسخه اول سخت تر چالشی تر باشه و نسخه دوم کژوال تر باشه با تمام این صحبت ها بازم نسخه 2 پیشنهاد میکنم ما گفتیم با توجه به نسخه 1 یه 10 تپل براش کنار گذاشتیم اما سازنده ها خودشون نخواستن:| امیدوارم اگه نسخه 3 درکاره بازی تعادل داشته باشه در همه بخش های گیم پلی
نمره :7.5
 
آخرین ویرایش:
Final Fantasy X
4dec73c8d7f16da09638cc0305fc869fb8121683.jpg

8.5/10​

داستان بازی به مراتب خیلی بهتر از شماره نهم بود ولی خب 70 درصد اول داستان کاملاً Meh بود یعنی چیزی نداشت که توی بازی های دیگه به وفور ندیده باشم ولی خب توئیست های پایانی خیلی خوب بودن و چند لول کیفیت داستان رو بالاتر بردن. ولی هر چقدر هم که داستان جذاب باشه اینکه گزینه ای برای رد کردن کات سین ها قرار ندادن صد در صد یه امتیاز خیلی منفی به حساب میاد مخصوصاً سر باس آخر که شاید تا 10 بار هم من مجبور بود تمام کات سین های قبل از مبارزه رو تماشا کنم.
صداگذاری شخصیت ها برای اولین بار بود که توی سری فاینال فانتزی انجام شده ولی به نسبت قابل قبول بود (هر چند صدای تیدوس و ریکو خیلی روی مخ بود و کیماری هم من هیچ وقت نفهمیدم چی داره برای خودش بلغور میکنه) و قبل از اینکه بپرسین هم جوابتون رو بدم: نه، با دوبله انگلیسی بازی نکردم و رفتم مد نصب کردم تا دوبله ژاپنیش رو فعال کنم. آخه کی دلش میاد شخصیت های به این خوشگلی رو با یه مشت صدای نکره تحمل کنه؟
گرافیک بازی برای سال انتشارش خیلی خوبه، هر چند این گرافیک خوب باعث شده یه سری از ویژگی های دیگه مثل قابلیت گشت و گذار و اکتشاف حسابی کم رنگ بشن و بازی تا حدود زیادی خطی بشه (البته فاینال فانتزی های قبلی هم اونقدرها اوپن ورلد نبودن ولی حداقل یکم اجازه منحرف شدن از مسیر رو میدادن) و یه سری مشکلات اضافه هم بوجود آورده که یکیش دیوارهای نامرئی هستن که حضورشون بیشتر از همیشه احساس میشد و دیگه آب بندی کردن بیش از حد توی گیم پلی که یعنی امکان نداشت من سه قدم بردارم و سر قدم چهارم یه مبارزه اتفاقی برام باز نشه. بابا میدونم که برای بالا بردن stats هامون باید مبارزه کنم ولی اینبار دیگه زیادی شورش رو در آوردن و آدم 10 متر رو با خیال راحت نمیتونه طی کنه. اصلاً شاید بعضی وقت ها طرف نخواد مبارزه کنه و فقط میخواد برگرده تا یه چیزی رو چک کنه، یه ذره رحمی non-enconter ـی چیزی.
و اما گیم پلی که حرف در موردش زیاد دارم ولی خلاصه اش میکنم. بحث اینکه سلاح ها و زره ها دیگه مثل سری ها قبلی stats ندارن و تنها تفاوتشون در قابلیت هاشون هست رو نمیکنم چون بلاخره خوب یا بد اینم تغییری بوده که این شماره داده و کاریش نمیشه کرد و باید باهاش ساخت. اما گله ای که دارم اینه که با اینکه اکثر باس های بازی تعادل مناسبی داشتن ولی باس آخر رو خیلی نامردی درست کرده بودن و با وجود اینکه من ماموریت های فرعی رو انجام نداده بودم (چون حوصله ام نمیکشید) و Celestial Weapon ها رو هم نگرفته بودم (البته مال تیدوس رو خیلی سعی کردم ولی زمانم از 10 ثانیه پایینتر نیومد) ولی درخت مهارت های شخصیت ها رو (با هزار بدبختی) کامل کرده بودم و اکثر قابلیت های خوبشون رو باز کرده بودم ولی باس آخر اصلاً مهلت نمیداد که من بخوام از چیزی استفاده کنم و چند دور پشت سر هم (بعضی وقت ها حتی تا 7 دور) نوبت باس میشد و مدام خودشو رو التیام میداد و ضربه میزد و هر دو دوری هم یه Overdrive اجرا میکرد که برای Auron که تانک گروه بود Instant Death بود دیگه خودتون حساب باقی شخصیت ها رو بکنین. بدبختی اینجاست که به خاطر سیستم جدید ارتقای شخصیت ها هم لول آپ فقط از طریق درخت مهارت انجام میشد که اونم یه محدودیتی داشت و stats های شخصیت ها از یه مقدار مشخصی بیشتر نمیشد. خلاصه اینکه سر باس فایت آخر اگه نوبتی هم گیرم میومد یا مشغول مصرف Phonix Down و پوشن بودم یا اینکه یه Flare ـی Holyـی چیزی به باس میزدم که حداقل دلم خوش باشه که بدون مبارزه از میدان خارج نشدم:D
یه تغییر دیگه که در گیم پلی داده بود قابلیت جابجایی شخصیت ها در حین مبارزه بود که البته با توجه به اینکه ریکو و کیماری و مخصوصاً واکا (که به خودم حتی زحمت لول آپ کردنش رو هم ندادم) بدرد لای جرز دیوار میخوردن، اگه این قابلیت رو برمیداشتن و به جاش تعداد شخصیت ها رو به چهار نفر تغییر میدادن و مهارت هایی مثل Mighty Gaurd کیماری و Mug ریکو رو به یونا و تیدوس میدادن خیلی خیلی بهتر بود.
 
آخرین ویرایش:
91RN6DN+IrL.jpg

خو اینم همون اضافه شد به لیست بلند بالای بازی که 100 درصد شد که درادامه میگم که ارزش داشت این وقت برای 100 درصد کردنش یا نه ؟
راجب سازنده بازی که یوبی سافته دیگه همه فکر کنم بدونند که این شرکت یه شرکت فرانسوی هست و این بازی رو با کمک شعبه های دیگش ساخته از جمله یوبی مونترال یوبی شانگهای یوبی تورنتو یوبی اوکراین که در مجموع 5 استدیو برای ساخت این عنوان همکاری کردن بازی هم سال 2016 منتشر شده.
داستان : داستان بازی به این صورت شروع میشه که با یه به حساب کات سینی نشون میده که از سال 2016 همینطوری زمان به عقب برمیگرده تا میرسه به 10 هزار سال قبل و زمان انسان اولیه که ایده جذابی به نظر میرسه اما داستان بازی خیلی ضعیف تر از اون چیزی که فکرشو کنید داستان راجب قبیله ای هست به نام وینجا ها که بدست قبیله اودام و ایزیلا در حال نابودیست وظیفه شما که در نقش شخصی به نام تاکار هستید اینکه که نزارید این اتفاق بیفته این بیس اصلی داستانه شروع بازی خوبه اما در ادامه بازی افت شدیدی میکنه و شخصیت پردازی هم بسیار ضعیف هستن و با هیچ کدوم از شخصیت ها بازی ارتباط برقرار نمیکنید حتی با شخصیت اصلی بازی ینی تاکار که صدا پیشه اش الیاس توفیکس دوست داشتنی یا همون ادام جنسن خودمون هست البته فاراکرای همیشه نشون داده داستان شخصیت پردازی به اون صورت به قولی خفن نداره اگه شخصیت منفی نسخه 3 ینی واس و نسخه 4 پگین من رو فاکتور بگیریم همیشه ضعف داشته تو این بخش اما این نسخه بدترینشون هست بی شک.
گیم پلی :این بازی در حقیقت یه نسخه اسپین اف از فارکرای هست و اگه نسخه اسپین اف فارکرای 3 ینی بلود دراگون بازی کرده باشید حتما بخاطر دارید اون بازی چه جو عجیب غریبی داشت و یه حس تازه ای داشت و البته بازی بسیار موفقی شد حالا یوبی سافت امده یه بازی عجیب غریب دیگه مثل بلود دراگون بسازه چون اینقدر خوب بود اون بازی که این جرات ریسک به یوبی سافت داد اما بی شک پریمال خاص ترین نسخه از فارکرای میشه چون تو بازی هیچ گونه سلاح گرم نیست و فقط فقط سلاح سرد که تعدادشون بسیار کمه و دوره زمانی بازی حسابی دست یوبی رو بسته هر چند که با قرار دادن تیرکمون و اپگرید ها برای سلاح ها خواسته این ضعف کمتر بشه اماموفق نبوده به اون صورت و این عدم موفقیت بخاطر سیستم مبارزات بسیار بد بازی هست واقعا یه سیستم بسیار مسخره و بدون فکر برای این بازی قرار دادن البته مخفی کاری هم هنوز تو بازی هست اما سیستم مبارزات به این صورته وقتی دشمن متوجه شما شد فقط باید ضربه بزنید و با اینور اونور رفتن از ضرباتش جا خالی بدید بلکه ضرباتش بهتون نخوره و هیچ خط سلامتی هم براشون در نظر گرفته نشده و دشمن های معمولی با دو ضربه شما میمیرن و اپگرید چوب چماقتون هم تاثیر انچنانی نداره روشون نداره که عجیبه اما دشمن های سر سخت هم تو بازی هست که با پیش روی تو بازی باهاشون روبرو میشید اما مخفی کاری بازی کمی تا قسمتی وضعیتش بهتره از مبارزات هست اما مشکلی هست تو بعضی مراحل چینش دشمن ها طوری هست که مخفی کاری کاری بسیار سخت و حتی غیر ممکنه هست و ترجیح میدید همون اکشن برید اما یکی از بهترین بخش های بازی بی شک بخش رام کردن حیوان ها هست که با کمی پیش روی تو بازی به دست میارید و شما یه جغد رام میکنید که بسیار براتون کار امده خصوصا جاهایی که بخواید مخفی کاری عمل کنید با این جغد دشمن هارو مارک میکنید و حتی با اپگرید کردن قابلیت هاش میتونه دشمن هارو هم بکشه البته فقط این جغد نیست که شما رام میکنید شما 17 تا حیوان میتونید رام کنید از خرس گرفته تا ببرهای دوندون خنجری و پلنگ شیر گرگ و........... که به شدت به کارتون میان تو مبارزات و البته ببرهای دندون خنجری و خرس ها و ماموت ها نقش وسیله نقلیه رو دارن تو بازی اما مشکل اینه که این قابلیت که میشه سوار این حیوان ها بشید رو بازی خیلی دیر به شما میده و از اونجایی که تا قبل از این قابلیت شما باید تمام مرحله ها رو با پای پیاده برید که البته این قضیه طبق شواهد تاریخی که انسان اولیه میتونستن ساعت راه برن بدون اینکه خسته بشن تو بازی هست اما از اونجایی که راهنمایی بازی درست کار نمیکنه مثلا تو بازی دیگه اوپن ورلد شما تو نقشه یه جا علامت میزنید که به حالت gps مانند به شما میگه این مسیر برو درسته درسته که اون زمان gps نبوده اما بازی هم نقشه داره هم مینی مپ اما وقتی جایی علامت میزنید این راهنما تو بازی هست وجود داره اما درست اصلا کار نمیکنه و عملا هیچ کمکی نمیکنه به شما بخاطر همین راهنمایی بدون استفاده و دیر دادن قابلیت سوار شدن رو حیوانات ذکر شده خیلی ها همون اوایل بازی قید بازی رو میزنند که خو این نکته منفی هست اما گفتم این قابلیت رام کردن حیوان ها و هوش مصنوعی خوبشون و حسابی کمک کردن تو مبارزات یکی از بهترین بخش های خوب بازیه قوی ترین حیوان بازی ببرهای بدون خنجری هست وخیلی دیر میمیرن البته مردن که نه وقتی حیوان شما تو مبارزه خط سلامتیش تموم شه میشه گفت بیهوش میشه شما باید سریعا بهش گوشت بدید تا نمرده واقعا بازی سیستم کرفتینگ هم داره که شما باید تو محیط دنبال منابع برای کرفتینگ سلاح ها و تیرکمون ها و سنگ های که نقش چاقو دارن و یه نمونه شون هم میتونید سمی کنید و به دشمن پرتاب کنید تا به نفعتون به یاران خودی حمله کنه و البته لباستون باشید چون تو بازی یه مناطقی هست که برفیه اگه لباس مناسب نداشته باشید نمیتونید تو اون مناطق با خیال راحت گشت گذار کنید و یخ میزنید و میمیرید و همش باید دنبال اتیش باشید تا گرم شید برای همین لباس مناسب برای این بخش ضروریه و اپگرید کردن کلبه های دوستاتتون هم نیازمند منابع هست که وقتی همه اپگرید ها این بخش بگیرید یه سری قابلیت مثل سنگ پرتاب کن و... بهتون میده وهمچنین xp بیشتر و برای 100 درصد کردن بازی هم مهمه .
اما یکی دیگه از بهترین بخش ها که تو تمام بازی های یوبی نکته مثبت بازی هاش هست فضاسازی و اون دوره تاریخی هست که میسازن یوبی همیشه تو این بخش سنگ تموم میذاره تو این بازی به عالی ترین شکل ممکنه این کارو کرده و کاملا فضای عصر حجری رو عالی القا کردن
به این ها اکو سیستم فوق العاده دقیق اضافه کنید به جرات میگم تو کمتر بازی این شبیه سازی اکو سیستم میبینیم از شکار حیوانات تا درگیری هاشون رفتارهای دقیقا مثل واقعیتشون واقعا بی نظیره و تنوعشون هم واقعا بالاس فقط باید ببینید که یوبی شاهکار کرده .
وقتی که بازی رو تموم کنید کلی کاری جانبی از جمله ماموریت های جانبی که خیلی هاش شباهت عجیبی به ویچر داره و اون قابلیت ویچر سنس و جستجوی محیط برای سرنخ ها و البته کالکتبل ها و ازاد کردن اوت پست های معروف وازاد کردن فست تراول ها والبته یه سری ماموریت به صورت رندوم هم هست که تاثیری رو 100 درصد کردن بازی نداره وصرفا xp تونو زیادتر میکنه. در جمع بندی این بخش باید بگم مبارزات بزرگترین مشکل این بخش هست که عمق کافی نداره و خیلی پیش پا افتاده هست .
گرافیک: گرافیک بازی واقعا چشم نواز هست از نور پردازی تا بافت ها و طراحی محیط ها که تماما جنگل و غارها و مناطق برفی هستن و همچنین سایه زنی ها و طراحی فیس ها ومدلینگ شخصیت ها و حیوانات واقعا خوب هستن هر چند گرافیک ضعف های هم داره مثل کیفیت اتیش در حد نسل 8 نیست ولی تاثیر گذاریش فوق العادس مثلا شما یه جایی به اتیش بکشونید اتیش بسیار گسترده تر میشه که این قضیه رو تو کمتر بازی های میبینیم در نسل حاضر همچنین کیفیت اب هم میتونست خیلی بهتر از اینها باشه در کل گرافیک بازی یکی از بهترین ها هست وکاملا شما رو راضی میکنه.
موسیقی صداگذاری : یکی دیگه از بهترین بخش های بازی بی شک همین بخشه واقعا باید کار یوبی تحسین کرد که برای اینکه هر چی بیش تر جو اتمسفر عصر حجر القا کنه دست به یه کار بزرگ زدن و یه زبان کاملا ساختگی و عجیب غریب برای صداپیشه ها در نظر گرفته و صداپیشه ها هم کارشون عالی انجام دادن واین کار یوبی بازم میگم واقعا کار فوق العاده ای بود یه لحظه تصور کنید که شخصیت های بازی اگه انگلیسی صحبت میکردن چی میشد اونم عصر حجر ! راجب بخش دیگه صداگذاری بخش محیط و صدای حیوانات بازم فقط میتونم بگم عالی وقتی که غرش ببرهای دندون خنجری میشنوید تن بدنتون میلرزه به قدری طبیعی کار شده البته برای تمام حیوانات موسیقی ها بازی هم خیلی سعی شده تا با حال هوای بازی جوردربیاد که تا حدی هم این اتفاق افتاده در کل به صورت کلی این بخش بسیار کم نقصه .
در پایان بگم که این بازی کاملا ارزش بازی رو داره بخش نکات مثبتی که ازش گفتم اما متاسفانه تو بخش مبارزات کاملا مبتدیانه عمل میکنه ومیشد خیلی بهتر از این ها سیستم مبارزات براش طراحی کنند نه این سیستم بی هیجان پتانسیل بازی تا حد خیلی زیادی از دست رفته تو این بخش واینم بگم که بازی ارزش 100 درصد کردن که تقریبا 40 ساعتی طول میکشه رو نداره نه اینکه مثل من مریض این کار باشید.
نمره ؟ 7
 
آخرین ویرایش:
83b13658f32fedd861793cb756f265895c63ec92.jpg


نکات مثبت: داستان جذاب، گرافیک هنری بی نظیر، موسیقی زیبا و مرتبط با حال و هوای بازی، سیستم Upgrade و قدرت های بازی

نکات منفی: سیستم مبارزه تکراری، گرافیک فنی نه چندان خوب، وجود باگ های گرافیکی

امتیاز: 8 از 10
 
Hitman Go
بازی استراتژی نوبتی هیتمن :D:-?
کلا گیم پلی بازی هیچ شباهتی به هیتمن نداره و فقط از تم و لوکیشن های بازی هاش استفاده شده. اوایل بازی خیلی اسون هستش ولی تقریبا از چپتر خاورمیانه سخت تر و جالب تر میشه. داستان خاصی نداره و موسیقی هم نداره ولی گرافیک بازی خیلی جالب هست در نوع خودش.
8 / 10
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or