امتياز اعضای بازی‌سنتر به عناوین پلتفرم‌های PlayStation

Nathan Drake

Evanescence
کاربر سایت
Apr 19, 2011
6,457
نام
Amir Ho3ein
درود
این تاپیک به این منظور باز شد تا دوستانی که عناوین مختلف رو تجربه کردند، امیتاز از 1 تا 10 به بازی مورد نظر بدن.
لطفا سعی کنید همراه با نمره یه توضیح کوچکی هم بدید.
با تشکر
 
آخرین ویرایش:

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
خیلی وقته تو این تاپیک امتیاز ندادم! فک کنم پست طولانی بشه! سعی میکنم در حد یکی دو خط برای هر بازی بنویسم...اینا اکثر بازیایی هستن که تو 1 سال اخیر تجربه کردم:

Return of the Obra Dinn 9/10

یکی از بهترین و منحصربه‌فردترین بازیهای معمایی که تا حالا بازی کردم...چقدر شناسایی هر کدوم از خدمه کشتی جذاب و متفاوت بود. تا حالا انقدر به جزئیات محیط و شخصیت‌های یه بازی توجه نکرده بودم! موسیقی‌اش هم بسیار خفن بود! فقط UI بازی و کتابی که باهاش معماها رو حل میکنیم با اینکه نوآورانه بود ولی به نظرم میتونست موثرتر پیاده‌سازی بشه و سریع‌تر بین صحنه‌های مختلف جابه‌جا شد.

Disco Elysium 9.5/10

اینو خیلی تعریفش رو شنیده بودم و بسیار مشتاق تجربه‌اش بودم و واقعا هم چسبید. اکثر دیالوگ ها محشر بود و چقدر میشد تو بحث ها غرق شد و یهو میدیدی نیم ساعته داری با یه نفر صحبت میکنی :D بنظرم جذابترین بحث‌ها هم درگیری‌های ذهنی Harry و اون احساساتی که توی خواب بهش هجوم میاورد و نمیزاشت استراحت کنه، بود! :D
البته بازی جای بهبود داشت و بعضی موقع‌ها انتظار داشتم شخصیت‌ها واکنش خاصی به ظاهر و کاری که انجام دادم نشون بدن ولی تا همین حد هم به نظرم شاهکار کردن و یه تجربه خیلی به‌یادمونی بود.

Tinykin 8.5/10
بسیار سرگرم‌کننده و دوست داشتنی. بهترین ویژگی بازی اینه که اصلا نمیخواد حوصله به خرج بدی و به ماموریت‌ها و دیالوگ‌ها توجه کنی چون خوانایی محیط بسیار عالیه و خیلی راحت میتونی تشخیص بدی که قراره چی کار کنی. یه جورایی منو برد به دوران کودکی که بدون توجه به متن بازی میکردیم.

Helldivers II 9.5/10

بهترین بازی آنلاین Co-op که تا حالا بازی کردم و حتی با وجود انتظارات بالایی که از بازی داشتم، بازم تونست منو سوپرایز کنه. بهترین نکته هم اینه که با توجه به موفقیت بازی، سالها قراره بهبود پیدا کنه و آپدیت دریافت کنه. به نظرم در نهایت یکی از عناوینی میشه که نسل نه رو باهاش به یاد میاریم و از خاطراتمون تو بازی میگیم.

Ghost of Tsushima 8/10

به نظرم بازی بهترین انیمیشن‌های شمشیرزنی رو داره که تا حالا تو یه بازی پیاده‌سازی شده. چقدر کشتن تو بازی حس فوق‌العاده‌ای داره. اکثر بازی رو به عنوان سامورایی تجربه کردم چون به نظرم تو بخش Ghost و عناصر مخفی‌کاری بازی مشکل زیادی داره. من که همیشه تو بازیا مخفی‌کاری رو انتخاب می‌کنم، اینجا اصلا نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم.
بیشترین مشکل بازی هم به نظرم طراحی مراحل و جایگذاری دشمنا هست. به هر ساختمونی وارد میشی، دشمنا به تو پشت کردن که راحت نابودشون کنی و اصلا چالش خاصی نداره که بخوای مسیر حرکتشون رو دنبال کنی یا به فکر یه راه جدید و مبتکرانه واسه از بین بردن دشمنا باشی. مراحل فرعی هم اکثرا واسم خسته‌کننده بود. ولی از نظر ظاهر، دنیا و کلا اتمسفر، یکی از خاص‌ترین تجربه‌ها بود و با بهبود مواردی که گفتم تو نسخه دوم میتونن شاهکار تحویل بدن.

Tomb Raider I-III Remastered 6/10
متاسفانه یکی از ناامیدکننده‌های امسال بود. با اینکه پکیج کاملیه ولی کنترل مدرنی که اضافه کردن اصلا جالب نیست و دوربینش خیلی اذیت میکنه. حتی از نظر ظاهری هم من ناامید شدم و تو بعضی مراحل همون حال و هوای تاریک نسخه های اصلی رو ترجیح میدم. بعضی جاها کلا اتمسفر بازی رو تغییر دادن و همه چی گل و بلبل شده!

Jet Moto 7/10
این از جمله بازیای PS1 بود که هیچوقت بازی نکردم ولی شنیده بودم خیلیا باهاش خاطره دارن! تجربه جالبی بود و از چند ساعتی که بازی کردم لذت بردم. کاش همون قدیما اینو بازی میکردم، حس میکنم خیلی باهاش حال میکردم :D

World of Horror 8.5/10
اینو تو تاپیک ایندی‌ها در موردش گفتم.

I Am Setsuna 7.5/10
یکی از JRPGهایی که از نظر گیم‌پلی و سیستم مبارزات خیلی ساده و ابتداییه و داستانشم صرفا خوبه و شخصیت‌های جالبی داره. ولی من شخصا خیلی با موسیقیش حال کردم و یه جورایی باعث شد ادامه بدم و بیخیالش نشم!
RIP Tokyo RPG Factory

Unpacking 5/10
اینم تعریفش رو شنیده بودم و میگفتن خیلی ریلکسینگه! :D ولی واسه من عذاب بود! ظاهر و انیمیشن های زیبایی داره ولی به جای اینکه آرامش بخش باشه، میره رو مخم :D

PowerWash Simulator 4/10
مثل بازی بالا ولی عذاب‌آورتر! :D

Evil West 3/10
من چقدر امید داشتم به این بازی! یکی دو ساعت فقط تونستم تحملش کنم. یکی از زشت‌ترین بازیهایی که تا حالا دیدم! ولی تجربه‌اش رو توصیه میکنم، حداقل برای چند دقیقه! چون باعث میشه قدر بقیه بازیا رو بدونید و زحمتی که واسه آرت استایل، ظاهر بازیا و طراحی دشمنا کشیده میشه رو نادیده نگیرید!

The Crew Motorfest 7.5/10
ریسینگ سرگرم کننده‌ایه ولی سیستم پولی بازی بنظرم خیلی بده و رسما جلوت رو میگیره که بری سراغ ایونت‌های بعدی و باید کلی گرایند کنی...مخصوصا اگه نوع ماشین موردنظر رو نداشته باشی و قیمتش هم گرون باشه. البته برای اونایی که Crew 2 بازی کردن فک کنم بازی بهتر باشه چون ماشین‌ها منتقل میشن و منم چندتا ماشین از اون موقع داشتم و اوایل بازی خوش گذشت و بعدش دیگه خیلی باید وقت میزاشتی و ترجیح دادم برم سراغ بازیای دیگه. ولی در کل خیلی بهبود خوبی بود نسبت به نسخه‌های قبلی.

Rogue Legacy 2 7.5/10
روگ لایک خفنیه ولی شخصا بنظرم نسخه اول خیلی جذابتر بود و آرت استایل خیلی بهتری هم داشت.

Ratchet & Clank Rift Apart 9/10
چقدر لذت بخش بود این لعنتی! یکمی زیادی آسون بود و دوست داشتم چالش بیشتری داشته باشه ولی در کل خیلی خوش گذشت. مدت زمانشم عالی بود و الکی با ماموریت های اضافه و تکراری وقت تلف نمیکرد. دو تا شخصیت جدید هم خیلی دوست داشتنی بودن. مینی گیم‌هاش هم سرگرم کننده بود ولی تو نسخه‌های قبلی بهترش رو هم دیده بودیم! + از نظر فنی یکی از بهترین بازیهایی بود که تجربه کردم.

Immortals of Aveum 8/10
مظلوم ترین بازی سال قبل! منم مثل خیلیا اوایل بازی از شخصیتا و دیالوگاشون حالم بهم میخورد ولی هر چقدر بیشتر بازی کردم، بیشتر باهاش حال کردم...مخصوصا زمینه داستانی بازی که مربوط به یه جنگ چند هزار ساله میشه و کسی نمیدونه چطور شروع شده. کلا Lore جالبی داره...گیم پلی بازی هم حس خیلی خوبی میده و لوکیشن ها و معماهای باحالی هم داره. کلا تونستید حتما امتحانش کنید، حیف شد آی پی جدید به این خوبی نفروخت و دیگه ادامه ای واسش نمیبینیم. مخصوصا تو این سبک که شدیدا کمبود IP جدید حس میشه.

Judgement 9/10
یکی از بهترین داستان های کاراگاهی تو این سبک! خیلی مشتاقم نسخه بعدی رو بازی کنم. شخصیتا هم خیلی عالی بودن. گیم پلی تقریبا همون یاکوزا بود و نوآوری خاصی نداشت. مینی گیم های بازی هم خیلی کیف داد.

Final Fantasy XVI 8.5/10
خیلی حس دوگانه ای به این دارم! بعضی لحظات در حد 10/10، بعضیا در حد 6/10! + غیر RPGترین RPG بود که تا حالا بازی کردم. ولی چیزی از ارزش هاش کم نمیکنه! بعضی مراحل و لحظات بازی رو تو هیچ بازی دیگه تجربه نکرده بودم و از نظر اتمسفر و گرافیک هم خیلی با سلیقه من جور بود.

The Callisto Protocol 4/10
یاد تک دموهای اوایل نسل قبل افتادم که به عنوان بازی عرضه میکردن...فقط گرافیک داشت و بقیه اش رو با تف بهم چسبونده بودن!

Yakuza Kiwami 8/10

من انتظار داشتم خیلی ضعیف تر از زیرو باشه! ولی اینم بسیار چسبید و لحظه های بسیار خفنی داشت. فقط دیگه تازگی قبل رو نداشت. یکمی باس فایتا هم ضعیف بود نسبت به زیرو.

بازم هست ولی دیگه حوصله نوشتن رو ندارم :D
 
آخرین ویرایش:

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,032
نام
نیما
Hi-Fi Rush ------------------- 8

+ تلفیق جذاب موسیقی و کامبت که هیجان بسیار بالایی داره
+ کمبوهای فوق العاده در صورت رعایت کردن ضرب آهنگ
+ گرافیک هنری عالی
+ روایت داستان و شخصیت‌های فان و دوست داشتنی
+ باس فایت‌های هیجان‌انگیز
+ ارزش تکرار بالا


- بازی دیر راه میفته و ممکنه در ابتدا جذب نکنه
- لاک نشدن روی دشمنان در مبارزات


نکته مهم برای لذت بردن از این بازی اینه که به ریتم و ضرب آهنگ توجه کنید. اگر بخواید سی*یم خیاری دکمه بزنید :D احتمالا باهاش حال نکنید. البته رعایت ریتم و کمبوها هم کار خیلی راحتی نیست.
 

Esm-nadaram

Gold User
Jan 9, 2022
676
نام
Woody
eFciErp6z1pkUAMnOI0RojfgTHVfoP67.png

Shadow tactics

اول بگم که من اصلا فن بازی ها Rts نیستم و آخرین باری که این سبک رو تجربه کردم بر میگرده به دوران بازی General, commandos و rise of nation

از سر کنجکاوی و بی بازی بودن تو پلاس میچرخیدم که با این بازی آشنا شدم و گفتم یه تست بزنم.

بازی مدرنیزه شده سری بازی ها کماندوز هست و نتیجه کار فوق العاده در اومد.

نکته ای که داخل بازی بسیار جذابه اینه که کشتن هر سرباز دشمن یه استراتژی میطلبه و وقتی با نقشه ای که چیدین اون رو نابود میکنید واقعا حال میده
تمام اینا مدیون قابلیتی به اسمه Shadow mode که خدایی چیز ارضا کننده ایه، بزارید مثال بزنم :

یه گروه گشت سه نفره از دشمن داره رد میشه که ما باید اونا رو نابود کنیم

-یکی از کاراکترها رو میزاریم از دور با اسنایپر رو سر یکیشون هدف میگیره

-یه کارکتر دیگه رو میزاریم که بالا تپه کمین کنه و شوريکن به دست آماده باشه

-یه کارکتر دیگه هم تو بوته ها که با شمشیر حمله کنه


حالا حرکات تمام این کاراکترها رو با قابلیت shadow mode تنظیم میکنیم

نتیجه :این میشه که با زدن یه دکمه مثلث هر سه کارکتر به صورت همزمان وارد عمل میشن و اون گروه گشتی به زیبا ترین و سینمایی ترین شکل ممکن به فنا میره
جوری که پیش خودتون میگید niceeeeeee :D

از گرافیک بازی هم بخوام بگم، بازی یه گرافیک متوسط داره و داستان بازی هم متوسطه اما کشش بدی نداره

چیزی که شاید رو کنسول اذیت کننده باشه مخصوصا برا اوایل کار، کنترل دوربینه که نیاز به مهارت داره اما بعد عادت میکنید.


و در آخر اینکه متاسفانه فهمیدم استدیو بازی بسته شده و واقعا حیف بودن چون بسیار استعداد داشتن.


نمره 8 از 10
 

majidred2011

< RED PHANTOM >
کاربر سایت
Jul 16, 2011
11,373
نام
Majid
البته رعایت ریتم و کمبوها هم کار خیلی راحتی نیست.
یه نکته ای اضافه کنم، ترجیحا از هدست سیمی اگه استفاده بشه خیلی بهتره تا بی سیم بخاطر تاخیر صدا.

من اول با هندزفری بلوتوث شروع کردم هرکار میکردم ریتم بازی دستم نمیومد فک میکردم بازی الکی سخته یا من دستم نمیاد، بعد که با سیم وصل شدم خیلی سریع افتادم رو بیت و یه دفعه جذابیتش چند برابر شد.
حتی تاخیر میلی ثانیه ای هم سینک بودن پلیر با آهنگ رو بهم میزنه.
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,032
نام
نیما
یه نکته ای اضافه کنم، ترجیحا از هدست سیمی اگه استفاده بشه خیلی بهتره تا بی سیم بخاطر تاخیر صدا.

من اول با هندزفری بلوتوث شروع کردم هرکار میکردم ریتم بازی دستم نمیومد فک میکردم بازی الکی سخته یا من دستم نمیاد، بعد که با سیم وصل شدم خیلی سریع افتادم رو بیت و یه دفعه جذابیتش چند برابر شد.
حتی تاخیر میلی ثانیه ای هم سینک بودن پلیر با آهنگ رو بهم میزنه.
دقیقا درسته، یجوری استقاده از هدسِت ضروریه برای این بازی.
البته ضرب آهنگ رو توی تصویر هم بهت نشون میده ولی من فقط با تمرکز روی موسیقی و با هدسِت تونستم خودمو سینک کنم.

ضمن اینکه حتما تلویزیون باید روی حالت Game Mode باشه تا Latency در کمترین حالت خودش باشه.
 
  • Like
Reactions: majidred2011

Scαrface

Aspect of Life
کاربر سایت
Jan 17, 2010
3,204
نام
محمد
Cyberpunk 2077 Ultimate Edition 10/10

شاید دو سه بار تو کل دوران طولانی گیمریم پیش اومده باشه که بعدا از دیدن یه صحنه دسته رو گذاشته باشم کنار و یه دوری تو اتاق زده باشم و گفته باشم فااااااااااااک ( حروم زاده ها چطوری میتونید همچین سکانس خفنی درست کنید :D )... یکیش اسپویل گاد 2018 هست
جایی که کریتوس شمشیر های Blades Of Chaos رو برمیداره و سگ میشه
یکی اسپویل Bioshock 1 هست ( Would You Kindly ... )
یکیش هم یکی از مراحل Ending های سایبرپانکه که یه Save قبلش دارم هر بار میارمش و آهنگش شروع میکنه به زدن موهای تنم سیخ میشه .
نمیخوام زیاد طولانی بگم ولی سایبرپانک یه چیزی ورای ویدئو گیمه ، شاید یکی از بهترین Entertainment Piece هایی باشه که تا حالا ساخته شده . بازی به شدت سنگین و فلسفیه ، دیالوگ ها و اتافاقات و کلا جهان بازی جوریه که میتونی بشینی بهشون ساعت ها فکر کنی . سایبرپانک رو باید با عشق بازی کنید و ریز به ریزش رو برید . من 160 ساعت بازی کردم و هنوز جا داره . تجربه عجیبی و غریبی بود برام .

+ نکات مثبت :
گرافیک بسیار خفن
موزیک و ساندترک های عالی
شخصیت پردازی ، داستان و روایت فوق العاده ( یکی از بهترین Writing های صنعت )
گیم پلی و کامبت درگیر کننده
ساید کوئست ها ، انتخاب های فراوان و بسیار تاثیر گذار و مهم



نکات منفی :
Too much Junk
Panam Palmer و کوئست هاش
 

AMIN-PASHA

کاربر سایت
Jul 10, 2017
1,945
نام
امین پاشاپور
Cyberpunk 2077 Ultimate Edition 10/10

شاید دو سه بار تو کل دوران طولانی گیمریم پیش اومده باشه که بعدا از دیدن یه صحنه دسته رو گذاشته باشم کنار و یه دوری تو اتاق زده باشم و گفته باشم فااااااااااااک ( حروم زاده ها چطوری میتونید همچین سکانس خفنی درست کنید :D )... یکیش اسپویل گاد 2018 هست
جایی که کریتوس شمشیر های Blades Of Chaos رو برمیداره و سگ میشه
یکی اسپویل Bioshock 1 هست ( Would You Kindly ... )
یکیش هم یکی از مراحل Ending های سایبرپانکه که یه Save قبلش دارم هر بار میارمش و آهنگش شروع میکنه به زدن موهای تنم سیخ میشه .
نمیخوام زیاد طولانی بگم ولی سایبرپانک یه چیزی ورای ویدئو گیمه ، شاید یکی از بهترین Entertainment Piece هایی باشه که تا حالا ساخته شده . بازی به شدت سنگین و فلسفیه ، دیالوگ ها و اتافاقات و کلا جهان بازی جوریه که میتونی بشینی بهشون ساعت ها فکر کنی . سایبرپانک رو باید با عشق بازی کنید و ریز به ریزش رو برید . من 160 ساعت بازی کردم و هنوز جا داره . تجربه عجیبی و غریبی بود برام .

+ نکات مثبت :
گرافیک بسیار خفن
موزیک و ساندترک های عالی
شخصیت پردازی ، داستان و روایت فوق العاده ( یکی از بهترین Writing های صنعت )
گیم پلی و کامبت درگیر کننده
ساید کوئست ها ، انتخاب های فراوان و بسیار تاثیر گذار و مهم



نکات منفی :
Too much Junk
Panam Palmer و کوئست هاش
خوشحالم که خوشت اومده، برا من یکی از بهترین های نسل هست
نظرت در مورد جودی آلوارز چیه

فرستاده شده از BAC-L21ِ من با Tapatalk
 

Black Roz

کاربر سایت
Oct 14, 2007
2,793
Sifu_cover_art.jpg

SIFU
بازی بدی نبود..گیم پلی خیلی نرم و سریعی داشت..داستان بازی چیز خاصی نداشت....سیستم دفاع و حملش هم خوب بود..سیستم مردنش هم جالب و نوآورانه بود..ولی در کل بعد از یه مدت خیلی تکراری میشد.

گیم پلی :7.9
گرافیک :7
داستان:6
صدا:7

امتیاز نهایی : 6.9

 

KingFisher

کاربر سایت
Jun 6, 2021
226
Spider man2
10/10
شهر نیویورک در بازی به قدری زیبا و زنده طراحی شده که می‌تونی ساعت‌ها درش گشت و گذار کنی و از دیدن جزئیاتش لذت ببری.😍
گاهی اوقات که از مبارزه با دشمنان خسته می‌شدم، فقط در شهر تاب می‌خوردم و از دیدن مناظر لذت می‌بردم
داستان اسپایدرمن 2 یه حماسه ابرقهرمانیِ پُر از احساسات، تعلیق و هیجان هست که شما روبشدت مجذوبر خودش می‌کنه😍 داستان بازی اینقدر زیباست که تا مدت ها در ذهن ها باقی می مونه
گرافیک بازی به شدت پیشرفت کرده و شهر نیویورک به طرز شگفت‌انگیزی زیبا و زنده به نظر میاد. تار زدن بین آسمان‌خراش‌ها و گشت و گذار در این شهر پر جنب و جوش، حسابی لذت‌بخشه.
گیم‌پلی بازی هم مثل نسخه قبلی روان و جذاب هست و حرکات اسپایدرمن خیلی طبیعی و واقعی به نظر میاد. مبارزات بازی هم هیجان‌انگیز و نفس‌گیر هستن و تنوع خوبی در دشمنان و حرکات رزمی وجود داره.
......................................
نکات مثبت

داستان جذاب و هیجان‌انگیز
گرافیک و جلوه‌های بصری خیره‌کننده
گیم‌پلی روان و لذت‌بخش
تنوع در دشمنان و حرکات رزمی
نکات منفی
هوش مصنوعی دشمنان می‌توانست بهتر باشد
 

Dark_Souls

کاربر سایت
Dec 26, 2021
513
نام
علی
Alan wake 2

۹.۵ از ۱۰

من اول بازی رو تا نیمه روی pc رفتم سیستم نکشید دیگه برای ps تهیه کردم و الان هم ۱۰ درصد آخر بازی هستم بازی از هر نظر خارق العاده هست اما به شخصه سری اویل (غیر چند نسخه معلوم الحال)، تنها در تاریکی ۲۰۰۸ و نسخه نیو نایتمر و سایلنت ها ۱ تا ۴ رو یک سر و گردن بهتر می دیدم (نظر شخصی). در عین حال دم سم لیک و تیمش گرم.

نکات مثبت: گرافیک هنری و فنی خارق العاده، موسیقی و صداگذاری بی نظیر، گیم پلی و گان پلی محشر، داستان پیچیده و فک انداز، هوش مصنوعی فوق العاده، پازل های خاطره برانگیز، جرات برای ساختن چنین بازی ای توی این دوران که احتمال فروش رو به دلیل همه پسند نبودن نداره، طعم واقعی ترس و بقا به ویژه بخش های مربوط به ساگا

نکات منفی: دو باگ وحشتناک بازی در بخش شهر بازی که خیلی ها رو اذیت کرده و البته خودم به حدی که به سختی و هزار حقه رد شد
 
آخرین ویرایش:

shayan7

کاربر سایت
Aug 14, 2010
1,023
نمی دونم از کجا شروع کنم، آندرریتد ترین گیم تو نسل های اخیر! واقعاً برام عجیبه هیچ کس راجع به این بازی فکر هم نمی کنه چه برسه صحبت کنه :D من خیلی وقت پیش تو یکی از کنفرانس ها تریلرش دیدم و همون اول خوشم اومد، یکی 2 ماه پیش فهمیدم لانچ شده و Review هاش هم بد نبود اما چون مارکتینگ قوی ای نداشت دیده نشد ولی به هر حال سازنده بازی Don't Nod هست که همه می دونید با چه بازی ای معروف شد و نزدیک به این سبک هم قبلاً Vampyr ساخته بود که بازی بدی نبود:

Banishers_Ghosts_of_New_Eden_cover_art.jpg

>اول از همه تو ساعات اولیه بازی می بینید طراحی، گیم پلی، کامبت و.... یه کپی تا حدودی خوب از God of War جدیداست، بعد کم کم می بینید که از همه بازی ها یه الهاماتی گرفته مثل Witcher 3، تا حدودی Middle-Earth و....
>خیلی طول نمی کشه تا لم بازی دستتون بیاد و بازی هویت خودش پیدا کنه و اون موقع هست که لذت بازی شروع میشه و تو یه مپ بزرگ، متنوع و پر از سوراخ سنبه با یه گرافیک فنی و هنری نسل نهمی، موسیقی مناسب و عالی و تسک های متفاوت و نه چندان خسته کننده با المان های RPG، کیف می کنید.
>یکی از نقاط قوت بازی، داستان در عین حال ساده ولی جذابشه ولی داستان های ساید کوئست ها از اون هم بهتره و تک تک اش جذابیت خودش داره و اینکه سرنوشت همه شون دست شماست که در نتیجه تصمیم تون برای هر کدوم، کوئست متفاوتی هم ظاهر میشه خیلی جالبه ولی خب یکم نامه های زیادی برای خوندن داخل بازی هست که البته اجباری به خوندنش نیست و بعد از برداشتنش، کاراکتر اصلی خودش در حد 1 خط توضیح میده. بازی هم 4 یا 5 تا اندینگ داره که برای من بدترینش اتفاق افتاد ولی بازم جالب بود :D
>کامبت بازی در حد GoW نه ولی واقعاً خوبه و من بعد تایم طولانی که بازی رو تموم کردم هم برام تکراری نبود و وجود گان و هندلینگ جذابش هم کمک زیادی کرده بود ولی تنوع کمبو ها کم بود.
>تنها مشکل بولدی که گیم داشت تو بحث پرفورمنس بود که بعضاً افت فریم داشت که البته تو برخی محیط ها شدید بود و هم چنین کلاً باز و بسته کردن مپ لگ داشت و کند انجام می شد، هم چنین لیپ سینک هم ضعیف بود که بعد چند ساعت خیلی به چشم نمی اومد چون کارگردانی صحنه ها و صداپیشگی ها هم به شدت عالی بود و اعضا دیگه صورتشون سینک بود موقع صحبت کردن :D سیستم آپگرید هم بطور کلی خیلی روش وقت نذاشته بودن

خلاصه اگر با GoW های جدید حال کردین و سبک RPG و جهان باز رو می پسندید شک نکنید برای تجربه کردنش. چند تا عکس بدون اسپویل هم میذارم که با محیط و اتمسفرش بیشتر آشنا شید:


9.5
 
آخرین ویرایش:

darkworld

کاربر سایت
Oct 22, 2011
2,570
capsule_616x353_french.jpg

من روم نمیشه تو این تاپیک زیاد نظر بنویسم. چون سلیقه بازیم کلا یه ور دیگه هست به نسبت بقیه.
این بازی رو به قیمت یه دلار تو تخفیف خریدم. نمیدونم بازی پازلی علاقه دارید یا نه ولی این بازی جزو خوبای روزگاره. بازی برای موبایل هم هست ولی دیدم یه دلار چیه که نخرم. بازی داستان جالبی داره و غیر از حل کردن پازل و جلو بردن داستان هیچ چیزی دیگه نداره. معماها گاهی سخت و گاهی راحت هستند هر چی جلوتر میرید پازل ها سخت تر میشن. گرافیک بازی برای سبک بازی خوب هست و پیچیدگی نداره.
امیدوارم بازی کنید و لذت ببرید

امتیاز ۸
 
آخرین ویرایش:

Morgoth Bauglir

The Fallen Vala
کاربر سایت
Aug 12, 2017
1,143
نام
Melkor
Rise of the Ronin : 8

نکات مثبت : گیمپلی عالی , سلاح و استایل های متوع ,داستان خوب و bond سیستم جالب , گرافیک هنری چشم نواز , دوره تاریخی بسیار جالب و یونیک قرن هجدهم ژاپن ( اخرای دوران شوگان و Edo )

نکات منفی : گرافیک فنی واقعا ضعیف ( چطور 4k و 60 ثابت نمیتونه رو من نمیفهم ), نبود ست سامورایی خفن ( نیوه پر از ارمور سامورایی خفن بود ولی اینجا اکثر ست ها پارچه ای هستن ) , اپن ورلد تکراری و یوبیسافتی ضعیف

در کل بازی بدی نیست اتفاقا خیلی هم خوبه . قدم زدن توی اپن ورلد در نقش یه رونین خیلی حس خوبی داره اگر بتونید با تکراری و یوبیسافتی بودنش کنار بیاید . منتها بخشای اپن ورلد به نظرم خیلی تکراری میشن و تنها ژاپنی بودنش باعث شد
بتونم باهاش کنار بیام :D لول دیزاین و باس فایت ها توی میشن واقعا خوبه و اینکه کنترل همراهاتون رو هم میتونید به عهده بگیرید توی این میشن ها واقعا لذت بخشه . کامبت سیستم هم درسته عمق و build سازی نیوه رو نداره ولی همچنان
جز بهترین بخش های بازیه و در نگاه اول شاید فقط مربع زنی به نظر بیاد ولی ترکیبش با martial arts و استایل های مختلف جذابش میکنه . قطع عضو هم جذابیتش رو دو چندان میکنه به نظرم . ما باقی سیستم های بازی ( استلث , دیالوگ , و حتی bond ) هم سحطی هم ابتدایی کار شدن ولی حداقل شخصیت های فرعی بازی جذابن و باعث میشه اون حس سطحی بودن سیستم bond کمتر به چشم بیاد . استلث هم میتونست خیلی بهتر باشه ولی خب این هوشی مصنوعی داغون بازی اصلا برای AI طراحی نشده . نمیشه هم میشن هارو کلا استلث رفت چون انمی هایی هستن که با یه Takedown عادی فقط نصف جونشون میپره ولی خب حداقل باهاش تعداد دشمنارو میشه کم کرد قبل از اینکه یه گله ادم بریزن روی سرتون :D
در کل قطعا ارزش یکبار تجربه کردنو داره ولی ۷۰ دلار نمیارزه قطعا .
 

'USG Ishimura'

CEC Engineer Isaac Clarke
Gold User
Mar 12, 2011
932
نام
کیوان
نمی دونم از کجا شروع کنم، آندرریتد ترین گیم تو نسل های اخیر! واقعاً برام عجیبه هیچ کس راجع به این بازی فکر هم نمی کنه چه برسه صحبت کنه :D من خیلی وقت پیش تو یکی از کنفرانس ها تریلرش دیدم و همون اول خوشم اومد، یکی 2 ماه پیش فهمیدم لانچ شده و Review هاش هم بد نبود اما چون مارکتینگ قوی ای نداشت دیده نشد ولی خوب به هر حال سازنده بازی Don't Nod هست که همه می دونید با چه بازی ای معروف شد و نزدیک به این سبک هم قبلاً Vampyr ساخته بود که بازی بدی نبود:


>اول از همه تو ساعات اولیه بازی می بینید طراحی، گیم پلی، کامبت و.... یه کپی تا حدودی خوب از God of War جدیداست، بعد کم کم می بنید که از همه بازی ها یه الهاماتی گرفته مثل Witcher 3، تا حدودی Middle-Earth و....
>خیلی طول نمی کشه تا لم بازی دستتون بیاد و بازی هویت خودش پیدا کنه و اون موقع است که لذت بازی شروع میشه و تو یه مپ بزرگ، متنوع و پر از سوراخ سنبه با یه گرافیک فنی و هنری نسل نهمی، موسیقی مناسب و عالی و تسک های متفاوت و نه چندان خسته کننده با المان های RPG، کیف می کنید.
>یکی از نقاط قوت بازی، داستان در عین حال ساده ولی جذابشه ولی داستان های ساید کوئست ها از اون هم بهتره و تک تک اش جذابیت خودش داره و اینکه سرنوشت همه شون دست شماست که در نتیجه تصمیم تون برای هر کدوم، کوئست متفاوتی هم ظاهر میشه خیلی جالبه ولی خب یکم نامه های زیادی برای خوندن داخل بازی هست که البته اجباری به خوندنش نیست و بعد از برداشتنش، کاراکتر اصلی خودش در حد 1 خط توضیح میده. بازی هم 4 یا 5 تا اندینگ هم داره که برای من بدترینش اتفاق افتاد ولی بازم جالب بود :D
>کامبت بازی در حد GoW نه ولی واقعاً خوبه و من بعد تایم طولانی که بازی رو تموم کردم هم برام تکراری نبود و وجود گان و هندلینگ جذابش هم کمک زیادی کرده بود ولی تنوع کمبو هم کم بود.
>تنها مشکل بولدی که گیم داشت تو بحث پرفورمنس بود که بعضاً افت فریم داشت که البته تو برخی محیط ها شدید بود و هم چنین کلاً باز و بسته کردن مپ لگ داشت و کند انجام می شد، هم چنین لیپ سینک هم ضعیف بود که بعد چند ساعت خیلی به چشم نمی اومد چون کارگردانی صحنه ها و صداپیشگی ها هم به شدت عالی بود و اعضا دیگه صورتشون سینک بود موقع صحبت کردن :D سیستم آپگرید هم کلاٌ خیلی روش وقت نذاشته بودن

خلاصه اگر با GoW های جدید حال کردین و سبک RPG و جهان باز رو می پسندید شک نکنید برای تجربه کردنش. چند تا عکس بدون اسپویل هم میذارم که با محیط و اتمسفرش بیشتر آشنا شید:

بسی ما رو خوشحال کردی که دیدم کسی به جز من این جواهر رو دریافته. :D برای منم بدترین اندینگ اتفاق افتاد برای اینکه اندینگ خوب بگیری باید همه ماموریت فرعیها رو بری و تصمیم درست هم بگیری وگرنه اندینگ بد رو میگیری. :D
 

NaViiDii

God Of War
کاربر سایت
Jan 4, 2009
14,928
نام
نـــــــویـــــــــد
Rise of The Ronin
7/10

خب بالاخره بعد از ۶۷ ساعت تموم شد و اینکه با طور کلی تجربه خوبی بود اما به نظرم زیادی طولانی بود چون اصلا و ابدا کشش نداره. از آخرای چپتر دوم دیگه همه چیز به طور کامل تکراری میشه. تمام میشن‌ها و باس‌فایت‌ها و کارایی که باید داخل مپ انجام بدید و باقی چیزا. هر چی جلوتر میرفتم واقعا تحمل کارای تکراری واسم سختر میشد. تازه از یه جایی یه بعد کلا بیخیال جمع کردن کالکتیبل و انجام کارای فرعی شدم. فقط ماموریت اصلی میرفتم و باند میشن‌هارو. همونطور که احتمالا بدونید، وقتی وارد یه ماموریت بشید (چه اصلی چه باند) از داخل مپ اصلی میرید به یه محیط بسته و دقیقا همه چیز شبیه همون نی‌اوه و وو‌لانگ میشه. این مورد هم اولش اذیت نمیکرد و واسم مهم نبود اما آخرای بازی ۲ ۳تا ماموریت داشت که قشنگ نی‌اوه یک رو آورد جلو چشام. از طراحی مپ تا آبجکتای داخل محیط. یه مورد دیگه که خیلی جالب نبود، تعداد خیلی زیاد کرکترایی بود که همینطوری پرت میکرد سمتت و از یه جایی به بعد واقعا به اکثرشون اهمیت نمیدی. موضوع بعدی مبارزات تکراری و مداوم با افراد تکراری بود. خیلی تو مُخ بود. یعنی اینقدر این مورد تکرار میشه که دیگه واست مهم نی آیا توجیه داستانی داره یا نه. در هر صورت خسته میشی از دیدنشون! هر چقدرم کامبت بازی خوب باشه اما بازم خسته کننده میشد واسم. خلاصه که عجیب تنبلی کردن تو طراحی مراحل. ازون‌ور ساید اکتیویتی‌های داخل مپ خوبن و حقیقتش چپتر اول خیلی بهم خوش گذشت و مپ رو جارو کردم و رفتم واسه چپتر دوم اما همونطور که گفتم، از آخرای دین چپتر همه چیز تکراری بود.

برسیم به گیم‌پلی و کامبت که خیلی خوب بودن. جابه‌جایی تو مپ خیلی راحت و سریع و رَوونه. هیچ چیز دست و پاگیری وجود نداره. با آپگرید کردن گلایدر، خیلی بیشتر میشه ازش استفاده کرد تا زمانی که استامینا تموم شه. فست تراول‌های زیاد هم یکی از نکات خوب بودن برای من. مسیرهای طولانی رو خیلی راحت میشد کوتاه کرد. اسبم که بود و بر خلاف بچه‌ها، من هیچ مشکلی با این زبون بسته نداشتم. شاید اولش یکم عجیب میزد انیمیشنش ولی وقتی عادت کردم خیلیم خوش میگذشت سواری باهاش. وقتی با گلایدر پرواز میکنی و رو اسبت فرود میای هم خیلی حس خووبیه. اینکه خارج از کامبت، وقتی میدویی استامینا مصرف نمیشه هم یکی از نکات خیلی خوبی بود که امیدوارم یه روزی تو تمام بازیای جهان‌باز ببینیمش چون واقعا لازمه. این بازی اولین تو این زمینه نیست ولی در کل دمشون گرم. گرپل هوک خیلی خووب بود. توی فایت‌ خیلی ازش استفاده نکردم. بیشتر واسه جابه‌جایی تو محیط و البته مخفیانه کشتن انمی‌ها ازش استفاده کردم. کامبت بازی مثل باقی بازیاشون عالیه. تنوع سلاح‌ها خووبه. بازی با همشون حس خوبی میده. خشونت بازی خیلی خووبه. فینیشرها عالین. استفاده از سلاح‌های گرم هم خیلی حال میده. تو این بازی استفاده از پویزن و آتیش و پارالایز خیلی بیشتر از باقی بازیاشون حال میده و تاثیر بیشتری هم داره.

گرافیک بازی از نظر فنی که قطعا مال نسل پیش هستش ولی از نظر هنری واقعا کارشون خوب بوده خصوصا شهر Edo که خیلی زیبا بود. یوکوهاما و کیوتو هم قشنگن ولی ادو چیز دیگری بود. بازی افت فریم داره و واقعا نمیدونم چطور موفق شدن به همچین دستاوردی برسن! واقعا انتظار داشتم لااقل فریم رو ۶۰ ثابت باشه. انیمیشن‌ها که قبلا هم گفتیم اکثرشون تکراری هستن و تو بازیای قبلیشون دیدیم ولی خب خیلی اهمیت نداشتن واسه خصوصا بعد گذشت چند ساعت از بازی. محیط بازی خیلی قشنگه و شهر و سازه‌های تاریخی رو خوب ساختن. Npcها خوب نیستن واقعا. یعنی یه سری رفتاراشون جالبه. مثلا وقتی بارون میگیره، اگر چتر یا کلاه نداشته باشن، میزنن تو سر خودشون و میدوئن دنبال یه سر پناه تا خیس نشن. با مثلا دو نفر یهو همدیگه رو میبینن و شروع میکنن به حرف زدن. ولی خب تعداد npcهای تکراری و یه شکل خیلی زیاده و واقعا تجربه رو خراب میکنه. ازونور جزئیات خوبی هم ندارن اکثرشون. ولی کرکترای اصلی که در طول داستان میدیدیم خوب و قابل قبول بودن. خصوصا بانوان محترم که خیلی خوب بودن.

صداگذاری کرکترا عالی بود. من کلا بازی رو جاپونی رفتم و لذتشو بردم. ازونجایی که صداهای آشنای زیادی داخل بازی بود، تجربه رو خیلی واسم لذتبخش‌تر کرد. گوش دادن به دیالوگاشون خیلی خوش میگذشت. موسیقی بازی هم عالی بود. چه توی مواقع حساس داستانی چه وقتی توی محیط میچرخیدی. شخصتیای بازی هم خوب بودن. یعنی همون چندتایی که تصمیم میگیری بهشون توجه کنی، خیلی خفن و دوس داشتنی بودن. همونطور که گفتم، اینقدر تعداد کرکترا زیاد میشه که واقعا حوصله خیلیاشون رو ندارید. داستان و روایت هم خوب بود. البته این موردم اگه اینقدر بازی طولانی نبود، میتونس بهتر و جذاب‌ترم بشه ولی خب بازم اوکی بود.

در کل چیزی که منو واقعا اذیت کرد و حتی یه جاهایی عصبانیم میشدم، همون طراحی مراحل و تکرار و تکرار و تکرار بود به همراه طولانی شدن بیش از حد. گرافیک و انیمیشن‌ها اذیتم نکردن. به طور کلی تجربه خوبی بود ولی میتونس خیلی بهتر بشه. ارزش بازی کردن قطعا داره اما وقتی آف تپل خورد یا خرید ظرفیتی. در نهایت وضعیت تیم نینجا به نظرم نگران کنندس چون خیلی کار دارن تا به روز بشن و بیان تو مسیر موفقیت. قشنگ همه چیز این بازی قدیمیه و به حدی سادس که عجیبه واقعا. واقعا باید تکون اساسی بدن به خودشون.

موفق باشیم
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر