امتياز اعضای بازی‌سنتر به عناوین پلتفرم‌های PlayStation

Nathan Drake

Evanescence
کاربر سایت
درود
این تاپیک به این منظور باز شد تا دوستانی که عناوین مختلف رو تجربه کردند، امیتاز از 1 تا 10 به بازی مورد نظر بدن.
لطفا سعی کنید همراه با نمره یه توضیح کوچکی هم بدید.
با تشکر
 
آخرین ویرایش:
ACU
6.5/10


ACB بهتره واسش !! Bugity
سانت به سانت مشکل و باگ و اعصاب خووردی ، تکرار تکرار تکرار ، خسته کننده و یکنواخت ، داستان مسخره ، مبارزات خشک و ملال آور !!
گرافیک بازی چشم نواز بود مخصوصا نورپردازی و طراحی ساختمون ها ، داخل خونه ها عالی بوود ، بسیار با سلیقه و قشنگ بوودن ، چند مورد Bridge داشت به زمان های مختلف واقعا خوب بودن ، پارکور خوب ، تنوع لباس و رنگشون ، تنوع سلاح ، Coop فان و سرگرم کننده
 
Outlast:8/10
مشکلی که در بازی وجود داره این هستش که روند ترسناک بودن خودشو تا آخر حفظ نمیکنه.در یه ساعت اول بازی واقعا ترسناک بود ولی رفته رفته از ترس بازی کاسته میشه.
بازی در تمام بخش هاش مشکلات زیادی داشت ولی در این اوضاع کساد سبک ترس و وحشت این بازی غنیمتیه برای خودش.
 
آخرین ویرایش:
God Of War III Remsater 9.5/10

با اینکه بازیو روی PS3 تمومش کرده بودم ولی بازی از لحاظ گیم پلی کمبوها ، تنوع اسلحه ، تنوع کولیکش و باس فایها عالی بود بود واقعا ، تنها نقطه ضعفی که شاید مهم هم نباشه ، در بعضی جاها گرافیک تو ذوق میزد ولی در برخی مواقع هم عالی بود :d
 
LARA CROFT AND THE TEMPLE OF OSIRIS

من چند سال پيش عنوان قبلي همين بازي بازي كردم يعني LC AND GUARDIAN OF THE LIGHT و براي اون موقع بازي خوبي در سبك خودش بود از زمان E3 كه معرفي شده بود يه نيم ن'اهي بهش داشتم اما اين كه بخوام بخرمش خير !!!:|
اما براي پلاس اومد و ما CO-OP اش رو هم با يكي از بچه هاي همين جا بازي كرديم و خوب بود ! فان بود ! جالب بود !

تا اين كه عنوان مذكور معرفي شد ! اول از همه گفتم خوب از اساطير امريكاي جنوبي رفته تو مصر شايد جالب بشه اما از همون اول حدس زدم به شدت شبيه نسخه قبليش خواهد بود ولي هيچ وقت فكر نمي كردم شاخه هاي اسكوئر انيكس هم در حد و اندازه هاي شاخه و استوديو هاي اكتيويژن توانايي كپي از نسخه قبل زدن و انداختن به خلق الله داشته باشن :|

يعني حتي تركيب معماهاي بازي هم با نسخه قبلي يكيه ، حتي دست به تركيب اسلحه ها نزدن ، يه سري از سيستم هاي گيم پلي كپي برابر اصل نسخه قبليه
نميخوام بگم خوب مثلا" بايد مي اومد يه H&S تحويل ميداد اما يعني واقعا" تا اين حد تشابه ؟!
تنها نكته جديد در معماها ، معماهاي نور و اينه بودن كه هيچ چيز خاصي هم نداشتن حتي ميشه گفت در زمينه معما و پلتفرمينگ نسبت به نسخه قبل از لحاظ كمي و كيفي دچار افت شده بود
داستان كه هم كه فكر نكنم براي اين مدل عناوين لازم باشه :|
دوبله و صدا گذاري و موسيقي هم كه تو ديوار بود :| واقعا" بعضي ديالوگ ها در نهايت بي مصرفي و اضافه بودن به سر مي بردن :|


كلا" تجربه ضعيفي بود و فقط تروفي گرفتم :|:d



امتياز من : 4/10
 
Journey:10/10
بهترین بازی که رو PS4 بازی کردم.
همه چی در بالاترین سطح ممکن.
مخصوصا موسیقی و گرافیک هنری بازی.
بی نظیر بود واقعا:x
 
آخرین ویرایش:
The Witcher 3 : Wild Hunt

9.5/10


+ با توجه به سبک بازی گرافیک خیلی خوب مخصوصا از نظر گرافیک هنری-آهنگ های فوق العاده بازی که خیلی خوب با هر کدوم از محیط های بازی سازگار بودن-داستان عالی بازی با جزئیات خیلی خوب که کاملا گیمر تا آخر بازی با خودش همراه می کنه-طراحی مراحل چه مراحل اصلی چه مراحل فرعی خیلی خوب بود مخصوصا مراحل فرعی که تکراری نبودن و دست کمی از مراحل اصلی نداشتن-ارزش تکرار بالا مخصوصا با محیط بزرگی که بازی داشت و گشت و گذار تو قسمت هایی از نقشه که نرفته ایم و برخورد با موجودات و مراحل فرعی جدید-مینی گیم کارت بازی خیلی جذاب و فان طراحی شده بود که خودش می تونه تا چند ساعت سرگرم کننده باشه-تجهیزات زیاد همراه با مشخصات دقیق که هر کدوم برای جای خاصی قابل استفاده اند


- 1 سری باگ که اذیت کننده اند مثلا خود من تو یکی از مرحل فرعی دچار باگی شدم که اصلا نتونستم اون مرحله تموم کنم-یک سری آیتم ها در داخل بازی زیاد به کار نمیان و نداشتن اش اهمیت نداره-اسب سواری اش در مواقعی اذیت کننده هست



geralt_swordsize_1920x1080.jpg

 
VALIANT HEARTS : THE GREAT WAR

A842804187029C31B68FF4080396E7CC5AAAABDF


متن زير حاوي اسپويل داستاني است



توي اين چند وقته دوتا بازي انجام دادم كه با UBIART موتور گرافيكي هنري يوبي سافت ساخته شده بود و هر دو بازي هاي خوبي بودن يكي همين عنوان و ديگري CHILD OF LIGHT بود ! اون لذتي كه از گرافيك هنري عنوان VH بردم واقعا" بيشتر از CoL بود با اين كه C عنواني فانتري تر و تخيلي تر بود اما كاري كه روي VH شده بود بهتر و سنگين تر و شكيل تر بود

و اما VH:TGW
به شخصه براي عناوين كمي احترام خاصي قائلم اون هم به خاطر ساخت خوب بازيشون يا داستاني كه دارن و VH با اين كه ميدونستم بازي خوبي بود اما فكر نمي كردم از جمله بازي هايي بشه كه براش احترام قائل بشم
تا به امروز شايد عناوين ضد جنگي ( كم و بيش و جسته و گريخته ) داشتيم كه در پس زمينه به مضامين ضد جنگي مي پرداختن اما VH با سبك روايتي ايش و شخصيت اميل رسما" بهترين عنوان ضد جنگ تا به امروز براي من بوده ، عنواني كه خيلي ساده و حتي مهربانانه و نه با مشتي در صورت شما ( مثل فيلم WARLORD با بازي نيكلاس كيج بود ) به روايتي عليه جنگ هاي قدرت طلبانه مي پردازه

من خودم دوست داشتم اين بازي رو تهيه كنم ولي خوب خرج روزگار و اين محافظه كاري هاي خريد اين اجازه رو نداد ولي با اومدنش براي پلاس فهميدم كه شانس بزرگي نصيبم شده

از لحاظ گرافيكي خوب بازي كاملا" مشخصه كه چيه ! طراحي هاي هنري دستي يك سري هنرمند و بازيساز خوش ذوق و نقاشي هاي بسيار زيبا كه در تمامي عناصر و كشيده هاشون اهداف بازي رو به خوبي نمايان كردن

صداگذاري و موسيقي بازي هم خيلي خوبه با اين كه كاراكتر ها حرف زيادي نمي زنن ( درواقع حرف نميزنن و يك راوي در بازي داستان رو مي گه ) اما در نهايت همون ديالوگ اميل فوق العاده عالي كار شده ! صحبت هاي يك پدر در اون شرايط اخر بازي خيلي خوب از اب در اومده و حس مهرباني و دلسوزي و ناراحتي رو ابراز ميكنه
همين الان هم كه دارم بهش فكر مي كنم مي بينم كه نامه ايي بود عاشقانه و دلسوزانه و بسيار زيبا

گيم پلي هم خوب ساده است يعني يك سري پازل و پلتفرم هايي كه بايد اكثرا" با يه سري ايتم به دست اوردن ازشون رد شد و خوب زياد در اين زمينه شاهكار نيست ، چون يه جورايي حد سادگي شون ادم رو به اين فكر نمي اندازه كه : (( به به چه سازنده هايي چقدر فكر كردن تا همچين معمايي در بيارن . )) بلكه يه جورايي ام حس مي كنه انگار ميخواستن فقط يه تاخير و معماي ساده ايي بذارن تو كار تا بازي فرم بازي به خودش بگيره ولي در كل خوب بود و جالب اما چالش برانگيز و خفن نه
مثلا" جايي هست كه بايد با كمك يه سري قطعه خام ، قطعه هاي پيچيده تري براي تانك ساخت ، اما دريغ از مقداري پيچيدگي چون اين مدل معماها رو توي بازي هاي ديگه ديده بودم و اعصاب ادم رو خورد مي كردن

اما اصل كاري VH كه اون رو از نظر من يه عنوان سطح بالا و خيلي خوب كرده بود
داستان !
مشخصا" درباره داستان بازي كار شده ، فكر شده ، صحبت شده و تحقيقاتي به عمل اومده تا اونچه ما در VH مي بينيم به رشته تحرير دربياد
من خودم در مورد جنگ جهاني دومي تا حدودي اطلاعات خوبي دارم و توي مباحث دست كم بُر نميخورم و بي حرف نمي مونم اما در مورد جنگ جهاني اول فقط اطلاعات پايه ايي و ساده ايي داشتم اما نه بيشتر ولي اين جا توي بازي اطلاعات بسيار جالب تر و خوبي به دست اوردم
اما بعد نگاه بازي به جنگ خيلي خيلي بهتر بود

به اين توجه كنيم كه هيچ كسي براي قدرت و قدرت طلبي به جنگ نميره و فقط كاراكتر امريكايي بازي براي انتقام ميره كه اون هم در اخر از انتقام و انتقام گرفتن پشيمون ميشه اما جالب اينه كه همه به دنبال عزيزان شون ميرن ! و فقط يكي به دنبال انتقام عزيز اش ميره و اين همون پايان جنگه
در جنگ انسان ها مي مونند و عزيزاني كه رفتند

اين عنوان شايد خيلي هاردكور نباشد شايد از لحاظ گيم پلي چيزي به جز پيدا كردن ايتم و گذاشتنش يه جا و بيل زدن نباشه اما معاني عميقي داره و دست مريزاد به دوستان سازنده


نكته ديگه ايي هم كه بايد بگم معصوميت كاراكترهاست
دقت كنيد هيچ كدوم از كاراكتر ها در طول بازي هيچ كسي رو نمي كشن ! هيچ كسي
اما در نهايت اميل يك نفرو مي كشه و كه حتي خق اش هم بود چون ميخواست از عمليات از دست رفته پيروزي به دست بياره و بقيه رو به كشتن بده اما اميل ديگه تاب نياورد و اون رو كشت و در اخر هم اون پايان براي درست ترين كار در طول بازي رقم خورد
و نكته ديگه هم اين بود كه آيا دقت كرديد در طول كل بازي چشمان هيچ كاراكتري معلوم نيست به جز در پايان بازي و چشمان پسر كارل و دختر اميل ؟! اين چيزيه كه در موردش حدس هايي ميزنم اما نمي خوام سريع در موردش تفكرات ام رو واقعيت ببينم

شايد منظور اينه كه همه اون كاراكتر ها چيزهايي رو ديدند كه نبايد مي ديدند و از ديدن اونها قلب هاشون ازرده است و اون فقط پسربچه است كه چشماني رو داره براي ديدن اينده ! راي ددن اينده ايي بهتر بدون جنگ و زشتي هاي گذشته كه ديگران ديدن !
به هر حال كسي شايد دقيق ندونه

واقعا" عنواني بود ساده با معاني عميق
چيزي كه من خيلي دوست دارم ، هميشه نبايد يه عنوان ساخت كه 4985982 لايه نهان و اشكار داشته باشه و مخ بازيباز رو تيليت كنه و نياز به 2838 تا منتقد و ريز بين داشته باشه تا در نهايت به هسته بازي پي برد بلكه ادمي كه ساده تر و بهتر حرف بزنه بهتر از هر كسي ديگه اي ميتونه مقصودش رو برسونه
از لحاظ سادگي و مفاهيم عميق اين بازي رو در حد سادگي و عميق بودن TLoU براي من ارزشمند مي كنه
TLoU عنواني بود كه شايد عده كمي توجه كرده باشن كه ساده بود اما عميق و كاملا" هم اين مورد قابل اثباته



در كل امتياز بازي از نظر من
9.5/10
اون نيم نمره هم به خاطر جاي كار داشتن معماهاست و گرنه از لحاظ ارزشي بازي ارزش 10/10 رو داره
 
آخرین ویرایش:
VALIANT HEARTS : THE GREAT WAR

A842804187029C31B68FF4080396E7CC5AAAABDF


متن زير حاوي اسپويل داستاني است



توي اين چند وقته دوتا بازي انجام دادم كه با UBIART موتور گرافيكي هنري يوبي سافت ساخته شده بود و هر دو بازي هاي خوبي بودن يكي همين عنوان و ديگري CHILD OF LIGHT بود ! اون لذتي كه از گرافيك هنري عنوان VH بردم واقعا" بيشتر از CoL بود با اين كه C عنواني فانتري تر و تخيلي تر بود اما كاري كه روي VH شده بود بهتر و سنگين تر و شكيل تر بود

و اما VH:TGW
به شخصه براي عناوين كمي احترام خاصي قائلم اون هم به خاطر ساخت خوب بازيشون يا داستاني كه دارن و VH با اين كه ميدونستم بازي خوبي بود اما فكر نمي كردم از جمله بازي هايي بشه كه براش احترام قائل بشم
تا به امروز شايد عناوين ضد جنگي ( كم و بيش و جسته و گريخته ) داشتيم كه در پس زمينه به مضامين ضد جنگي مي پرداختن اما VH با سبك روايتي ايش و شخصيت اميل رسما" بهترين عنوان ضد جنگ تا به امروز براي من بوده ، عنواني كه خيلي ساده و حتي مهربانانه و نه با مشتي در صورت شما ( مثل فيلم WARLORD با بازي نيكلاس كيج بود ) به روايتي عليه جنگ هاي قدرت طلبانه مي پردازه

من خودم دوست داشتم اين بازي رو تهيه كنم ولي خوب خرج روزگار و اين محافظه كاري هاي خريد اين اجازه رو نداد ولي با اومدنش براي پلاس فهميدم كه شانس بزرگي نصيبم شده

از لحاظ گرافيكي خوب بازي كاملا" مشخصه كه چيه ! طراحي هاي هنري دستي يك سري هنرمند و بازيساز خوش ذوق و نقاشي هاي بسيار زيبا كه در تمامي عناصر و كشيده هاشون اهداف بازي رو به خوبي نمايان كردن

صداگذاري و موسيقي بازي هم خيلي خوبه با اين كه كاراكتر ها حرف زيادي نمي زنن ( درواقع حرف نميزنن و يك راوي در بازي داستان رو مي گه ) اما در نهايت همون ديالوگ اميل فوق العاده عالي كار شده ! صحبت هاي يك پدر در اون شرايط اخر بازي خيلي خوب از اب در اومده و حس مهرباني و دلسوزي و ناراحتي رو ابراز ميكنه
همين الان هم كه دارم بهش فكر مي كنم مي بينم كه نامه ايي بود عاشقانه و دلسوزانه و بسيار زيبا

گيم پلي هم خوب ساده است يعني يك سري پازل و پلتفرم هايي كه بايد اكثرا" با يه سري ايتم به دست اوردن ازشون رد شد و خوب زياد در اين زمينه شاهكار نيست ، چون يه جورايي حد سادگي شون ادم رو به اين فكر نمي اندازه كه : (( به به چه سازنده هايي چقدر فكر كردن تا همچين معمايي در بيارن . )) بلكه يه جورايي ام حس مي كنه انگار ميخواستن فقط يه تاخير و معماي ساده ايي بذارن تو كار تا بازي فرم بازي به خودش بگيره ولي در كل خوب بود و جالب اما چالش برانگيز و خفن نه
مثلا" جايي هست كه بايد با كمك يه سري قطعه خام ، قطعه هاي پيچيده تري براي تانك ساخت ، اما دريغ از مقداري پيچيدگي چون اين مدل معماها رو توي بازي هاي ديگه ديده بودم و اعصاب ادم رو خورد مي كردن

اما اصل كاري VH كه اون رو از نظر من يه عنوان سطح بالا و خيلي خوب كرده بود
داستان !
مشخصا" درباره داستان بازي كار شده ، فكر شده ، صحبت شده و تحقيقاتي به عمل اومده تا اونچه ما در VH مي بينيم به رشته تحرير دربياد
من خودم در مورد جنگ جهاني دومي تا حدودي اطلاعات خوبي دارم و توي مباحث دست كم بُر نميخورم و بي حرف نمي مونم اما در مورد جنگ جهاني اول فقط اطلاعات پايه ايي و ساده ايي داشتم اما نه بيشتر ولي اين جا توي بازي اطلاعات بسيار جالب تر و خوبي به دست اوردم
اما بعد نگاه بازي به جنگ خيلي خيلي بهتر بود

به اين توجه كنيم كه هيچ كسي براي قدرت و قدرت طلبي به جنگ نميره و فقط كاراكتر امريكايي بازي براي انتقام ميره كه اون هم در اخر از انتقام و انتقام گرفتن پشيمون ميشه اما جالب اينه كه همه به دنبال عزيزان شون ميرن ! و فقط يكي به دنبال انتقام عزيز اش ميره و اين همون پايان جنگه
در جنگ انسان ها مي مونند و عزيزاني كه رفتند

اين عنوان شايد خيلي هاردكور نباشد شايد از لحاظ گيم پلي چيزي به جز پيدا كردن ايتم و گذاشتنش يه جا و بيل زدن نباشه اما معاني عميقي داره و دست مريزاد به دوستان سازنده


نكته ديگه ايي هم كه بايد بگم معصوميت كاراكترهاست
دقت كنيد هيچ كدوم از كاراكتر ها در طول بازي هيچ كسي رو نمي كشن ! هيچ كسي
اما در نهايت اميل يك نفرو مي كشه و كه حتي خق اش هم بود چون ميخواست از عمليات از دست رفته پيروزي به دست بياره و بقيه رو به كشتن بده اما اميل ديگه تاب نياورد و اون رو كشت و در اخر هم اون پايان براي درست ترين كار در طول بازي رقم خورد
و نكته ديگه هم اين بود كه آيا دقت كرديد در طول كل بازي چشمان هيچ كاراكتري معلوم نيست به جز در پايان بازي و چشمان پسر كارل و دختر اميل ؟! اين چيزيه كه در موردش حدس هايي ميزنم اما نمي خوام سريع در موردش تفكرات ام رو واقعيت ببينم

شايد منظور اينه كه همه اون كاراكتر ها چيزهايي رو ديدند كه نبايد مي ديدند و از ديدن اونها قلب هاشون ازرده است و اون فقط پسربچه است كه چشماني رو داره براي ديدن اينده ! راي ددن اينده ايي بهتر بدون جنگ و زشتي هاي گذشته كه ديگران ديدن !
به هر حال كسي شايد دقيق ندونه

واقعا" عنواني بود ساده با معاني عميق
چيزي كه من خيلي دوست دارم ، هميشه نبايد يه عنوان ساخت كه 4985982 لايه نهان و اشكار داشته باشه و مخ بازيباز رو تيليت كنه و نياز به 2838 تا منتقد و ريز بين داشته باشه تا در نهايت به هسته بازي پي برد بلكه ادمي كه ساده تر و بهتر حرف بزنه بهتر از هر كسي ديگه اي ميتونه مقصودش رو برسونه
از لحاظ سادگي و مفاهيم عميق اين بازي رو در حد سادگي و عميق بودن TLoU براي من ارزشمند مي كنه
TLoU عنواني بود كه شايد عده كمي توجه كرده باشن كه ساده بود اما عميق و كاملا" هم اين مورد قابل اثباته



در كل امتياز بازي از نظر من
9.5/10
اون نيم نمره هم به خاطر جاي كار داشتن معماهاست و گرنه از لحاظ ارزشي بازي ارزش 10/10 رو داره

خوب ما هم بالاخره تونستیم شاهکار ناتی داگو تجربه کنیم . نمیخوام زیاد در موردش صحبت کنم فقط میتونم بگم درجه کلمه شاهکارو ارتقا داد . لحظه ای که جوئل الی رو بغل کرد تا فرار کنه با اون موسیقی بی نظیر محزون موهامو سیخ کرد . میدونم یه سری باگ وجود داشت(خوشبختانه باگ معروف الی برام پیش نیومد ) اما هیچی از ارزشای این شاهکار کم نمیکنه.
10/10
ویرایش: اشتباهی در جواب بالا اومد
 
bloodborne
تقریبا اکثر شما بازی رو تجربه کردید و همتون هم ارزش های بازی رو درک کردید!
نمره : ۱۰/۱۰
----------------
resident evil :revelations
احساس دوگانه ی خوب و بد به بازی داشتم!
احساس خوبم نسبت به بازی این بود که حداقل از آشغالی مثل شماره ۶ بهتر بود و از برخی لحاظ از ۵ هم موفقتر ولی خب احساس منفی این بود که هنوز هم نمیتونه تجربه ی یک رزیدنت اویل واقعی و جذاب رو بیاره و بعد شماره ۴ دیگه رزیدنت اویل اونی نشده که باید بشه!
نمره :۷.۸/۱۰
 
VALIANT HEARTS : THE GREAT WAR

A842804187029C31B68FF4080396E7CC5AAAABDF


متن زير حاوي اسپويل داستاني است



توي اين چند وقته دوتا بازي انجام دادم كه با UBIART موتور گرافيكي هنري يوبي سافت ساخته شده بود و هر دو بازي هاي خوبي بودن يكي همين عنوان و ديگري CHILD OF LIGHT بود ! اون لذتي كه از گرافيك هنري عنوان VH بردم واقعا" بيشتر از CoL بود با اين كه C عنواني فانتري تر و تخيلي تر بود اما كاري كه روي VH شده بود بهتر و سنگين تر و شكيل تر بود

و اما VH:TGW
به شخصه براي عناوين كمي احترام خاصي قائلم اون هم به خاطر ساخت خوب بازيشون يا داستاني كه دارن و VH با اين كه ميدونستم بازي خوبي بود اما فكر نمي كردم از جمله بازي هايي بشه كه براش احترام قائل بشم
تا به امروز شايد عناوين ضد جنگي ( كم و بيش و جسته و گريخته ) داشتيم كه در پس زمينه به مضامين ضد جنگي مي پرداختن اما VH با سبك روايتي ايش و شخصيت اميل رسما" بهترين عنوان ضد جنگ تا به امروز براي من بوده ، عنواني كه خيلي ساده و حتي مهربانانه و نه با مشتي در صورت شما ( مثل فيلم با بازي نيكلاس كيج بود ) به روايتي عليه جنگ هاي قدرت طلبانه WARLORD پردازه

من خودم دوست داشتم اين بازي رو تهيه كنم ولي خوب خرج روزگار و اين محافظه كاري هاي خريد اين اجازه رو نداد ولي با اومدنش براي پلاس فهميدم كه شانس بزرگي نصيبم شده

از لحاظ گرافيكي خوب بازي كاملا" مشخصه كه چيه ! طراحي هاي هنري دستي يك سري هنرمند و بازيساز خوش ذوق و نقاشي هاي بسيار زيبا كه در تمامي عناصر و كشيده هاشون اهداف بازي رو به خوبي نمايان كردن

صداگذاري و موسيقي بازي هم خيلي خوبه با اين كه كاراكتر ها حرف زيادي نمي زنن ( درواقع حرف نميزنن و يك راوي در بازي داستان رو مي گه ) اما در نهايت همون ديالوگ اميل فوق العاده عالي كار شده ! صحبت هاي يك پدر در اون شرايط اخر بازي خيلي خوب از اب در اومده و حس مهرباني و دلسوزي و ناراحتي رو ابراز ميكنه
همين الان هم كه دارم بهش فكر مي كنم مي بينم كه نامه ايي بود عاشقانه و دلسوزانه و بسيار زيبا

گيم پلي هم خوب ساده است يعني يك سري پازل و پلتفرم هايي كه بايد اكثرا" با يه سري ايتم به دست اوردن ازشون رد شد و خوب زياد در اين زمينه شاهكار نيست ، چون يه جورايي حد سادگي شون ادم رو به اين فكر نمي اندازه كه : (( به به چه سازنده هايي چقدر فكر كردن تا همچين معمايي در بيارن . )) بلكه يه جورايي ام حس مي كنه انگار ميخواستن فقط يه تاخير و معماي ساده ايي بذارن تو كار تا بازي فرم بازي به خودش بگيره ولي در كل خوب بود و جالب اما چالش برانگيز و خفن نه
مثلا" جايي هست كه بايد با كمك يه سري قطعه خام ، قطعه هاي پيچيده تري براي تانك ساخت ، اما دريغ از مقداري پيچيدگي چون اين مدل معماها رو توي بازي هاي ديگه ديده بودم و اعصاب ادم رو خورد مي كردن

اما اصل كاري VH كه اون رو از نظر من يه عنوان سطح بالا و خيلي خوب كرده بود
داستان !
مشخصا" درباره داستان بازي كار شده ، فكر شده ، صحبت شده و تحقيقاتي به عمل اومده تا اونچه ما در VH مي بينيم به رشته تحرير دربياد
من خودم در مورد جنگ جهاني دومي تا حدودي اطلاعات خوبي دارم و توي مباحث دست كم بُر نميخورم و بي حرف نمي مونم اما در مورد جنگ جهاني اول فقط اطلاعات پايه ايي و ساده ايي داشتم اما نه بيشتر ولي اين جا توي بازي اطلاعات بسيار جالب تر و خوبي به دست اوردم
اما بعد نگاه بازي به جنگ خيلي خيلي بهتر بود

به اين توجه كنيم كه هيچ كسي براي قدرت و قدرت طلبي به جنگ نميره و فقط كاراكتر امريكايي بازي براي انتقام ميره كه اون هم در اخر از انتقام و انتقام گرفتن پشيمون ميشه اما جالب اينه كه همه به دنبال عزيزان شون ميرن ! و فقط يكي به دنبال انتقام عزيز اش ميره و اين همون پايان جنگه
در جنگ انسان ها مي مونند و عزيزاني كه رفتند

اين عنوان شايد خيلي هاردكور نباشد شايد از لحاظ گيم پلي چيزي به جز پيدا كردن ايتم و گذاشتنش يه جا و بيل زدن نباشه اما معاني عميقي داره و دست مريزاد به دوستان سازنده


نكته ديگه ايي هم كه بايد بگم معصوميت كاراكترهاست
دقت كنيد هيچ كدوم از كاراكتر ها در طول بازي هيچ كسي رو نمي كشن ! هيچ كسي
اما در نهايت اميل يك نفرو مي كشه و كه حتي خق اش هم بود چون ميخواست از عمليات از دست رفته پيروزي به دست بياره و بقيه رو به كشتن بده اما اميل ديگه تاب نياورد و اون رو كشت و در اخر هم اون پايان براي درست ترين كار در طول بازي رقم خورد
و نكته ديگه هم اين بود كه آيا دقت كرديد در طول كل بازي چشمان هيچ كاراكتري معلوم نيست به جز در پايان بازي و چشمان پسر كارل و دختر اميل ؟! اين چيزيه كه در موردش حدس هايي ميزنم اما نمي خوام سريع در موردش تفكرات ام رو واقعيت ببينم

شايد منظور اينه كه همه اون كاراكتر ها چيزهايي رو ديدند كه نبايد مي ديدند و از ديدن اونها قلب هاشون ازرده است و اون فقط پسربچه است كه چشماني رو داره براي ديدن اينده ! راي ددن اينده ايي بهتر بدون جنگ و زشتي هاي گذشته كه ديگران ديدن !
به هر حال كسي شايد دقيق ندونه

واقعا" عنواني بود ساده با معاني عميق
چيزي كه من خيلي دوست دارم ، هميشه نبايد يه عنوان ساخت كه 4985982 لايه نهان و اشكار داشته باشه و مخ بازيباز رو تيليت كنه و نياز به 2838 تا منتقد و ريز بين داشته باشه تا در نهايت به هسته بازي پي برد بلكه ادمي كه ساده تر و بهتر حرف بزنه بهتر از هر كسي ديگه اي ميتونه مقصودش رو برسونه
از لحاظ سادگي و مفاهيم عميق اين بازي رو در حد سادگي و عميق بودن TLoU براي من ارزشمند مي كنه
TLoU عنواني بود كه شايد عده كمي توجه كرده باشن كه ساده بود اما عميق و كاملا" هم اين مورد قابل اثباته



در كل امتياز بازي از نظر من
9.5/10
اون نيم نمره هم به خاطر جاي كار داشتن معماهاست و گرنه از لحاظ ارزشي بازي ارزش 10/10 رو داره

اسم فیلم فکر کنمLord of war بود
 
The Walking Dead Season 2
9/10


فوق العاده بود این بازی !! شخصیت کلمنتاین بسیار بهتر و پخته تر شده بود ، بازی در نقشش واقعا لذتبخش بوود ، داستان بازی و روایتش و اتفاقاتی که رخ میداد همه در کنار هم آدمو مجبور میکردن تا بازی رو بدون توقف ادامه بدی !
شخصیت پردازی واقعا عالی و انتخاب های بسیار سختی که مقابلمون قرار میگرفت
کلا به جاهایی حتی از سیزن اول هم بهتر بود واسم

موفق باشیم
 
Until Dawn

اکثر عناوین Horror - Jump Scare، متاسفانه یا خوش‌بختانه، اندازه سوسک هم نمی‌تونند من رو بترسونند یا هیجان‌زده کنند! :دی بعد از Outlast، «تا سپیده‌دم» اولین عنوانی هست که تو این سبک، موفق به مهیج کردن بنده شد! :دی

داستان بازی خیلی تازه و غنی نیست، ولی عوضش جذاب و مرموز هست! خصوصا نیمه اول بازی. جدای از سوراخ سمبه‌هاش، داستان خوب و مناسبی برای این سبک هست. اما تاثیر انتخاب‌ها: بهترین و قوی‌ترین قسمت بازی هست. بازی اصلا باهاتون شوخی نداره! برخلاف خیلی از بازی‌های هم سبک خودش، خیلی به نجات شخصیت‌ها اصراری نداره. برای همین هر انتخاب یا هر QTE، سرنوشت یک کاراکتر، یا حتی چند کاراکتر رو عوض می‌کنه!
شخصیت پردازی هم از نکات خوب بازی هست و جالبتر اینکه، تا حدودی خودتون شخصیت کاراکترها رو می‌سازید؛ با تصمیم‌هاتون.
گرافیک بازی بازی بالانس نیست! بعضی قسمت‌ها wowـه، بعضی قسمت‌ها normal! ولی به طور کلی، گرافیک در سطح خیلی خوبی قرار دارد.
انیمیشن‌ها خیلی خوب حس رو القا می‌کنند. خصوصا انیمیشن‌های صورت! اینقدر حوب هستند که شرایط کاراکتر و بازی رو حس می‌کنید. (انیمیشن صورت کاراکترهای بازی بعد Quantic Dream چه شود!! =p~)
صداگذاری عالیه، عالی!! در کنار موسیقی بازی، حسابی هیجان و اضطراب رو منتقل می‌کنند. رو "جیغ"‌های شخصیت‌ها هم حسابی کار شده! :دی
گیم‌پلی خوبه. اگر راه رفتن شخصیت‌ها و سرعتشون رو فاکتور بگیریم، در بقیه موارد راضی کننده هست. QTEها خیلی سریع هستند. استفاده از قابیلیت‌های DS4، مثل TouchPad یا Vibration Function خیلی خوبـه. زاویه دوربین بازی هم به طور کلی مناسبـه.

خلاصه:
دست‌پخت Supermassive Games، شاید 10/10 و کامل نباشه، ولی با همه نقص‌هاش، ارزش تجربه رو بدون شک داره.

8/10

با تشکر از سونی، بخاطر اعتماد به استودیوهای کم تجربه‌ای مثل SG...
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or