خب پس باید یکم Remake رو برات بشکافم تا ببینی چه افتضاحیه
به طور خلاصه Remake یه شوکیس سینمایی از ۷-۸ ساعت ابتدایی FFVII اورجینال هستش. عنوانی که تموم کردن داستانش حدود ۵۰ ساعت طول میکشه و در عین حال یه داستان منسجم با جزییات بالا و بالا پایین فراوان روایت میکنه. حالا این وسط خود Remake هم چیزی حدود ۴۰-۵۰ ساعت میطلبه برا تموم کردن داستانش. خب حالا چی میشه؟ وقتی میای کمتر از ۱۰ ساعت محتوا رو به ۴۰-۵۰ ساعت تبدیل میکنی و در عین حال محتوای بدرد بخوری هم به اون شکل بهش اضافه نمیکنی و عمق آنچنانی هم به کرکترهات بیشتر از چیزی که در بازی اصلی بوده نمیدی ( بغیر از ایریث شاید) نتیجه ای هم میشه یه داستان بیش از حد کش اومده و کند که توان از پس خودش بر اومدن رو نداره و برای جبران این کمبود میاد داستان های جانبی خسته کننده و کرکترهای جدید رو مخ ایجاد میکنه که کمک خاصی به روایت اصلی نمیکنن. از اون بدتر هم میاد یه سری پلات توییست جدید اضافه میکنه که آش شله قلم کار ایجاد شده روغنی تر بشه
این از داستان!
در مورد تقابل اوپن ورلد در برابر خطی بودن هم.... شما تقریبا هر JRPG درست درمون کلاسیکی که بری بازی کنی میبنی که نحوه پیشروی بازی با این صورته که در ابتدا بازی خیلی خطی پیش میره و به مرور انتخاب های بیشتری جلوی پلیر قرار میگیره و در اواخر بازی دیگه اوپن ورلد خالص میشه
همین رویه باعث میشه که پلیر بتونه یه تجربه ادونچری در اون دنیا پیدا کنه و به کشف و جستجو در گوشه گوشه جهان بازی بپردازه. خیلی از نکات روایی و داستانی بازی هم در همین گشت و گذارها و پیدا کردن سرزمین های جدید اتفاق میوفته و حتی گذشته اکثر شخصیت های داستان در طول این سفر باز میشه ( براي بعضیاشون حتی مخفیه!) تمامی این مواردی که گفتم در FFهای کلاسیک بشدت پررنگ بودن و متاسفانه در Remake به طور کامل غایبن! برای همینه که میگم Remake صرفا یه شوکیس سینمایی از یه بخش کوچیک از بازی اصلیه چون تقریبا هیچ تجربه ادونچری بهت ارائه نمیده.
بغیر اینها موارد دیگه ای هم هست مثل گیم پلی کند و کامبت کم عمق و تنوع پایین متریا نسبت به عنوان اصلی و....
اتفاقا من خوشحالم که Rebirth رویه اوپن ورلد تری نسبت به Remake گرفته و امیدوارم به عنوان اصلی نزدیک تر شده باشه.... هرچند که اونم تعاریف خوبی از داستانش نشنیدم متاسفانه
( اسپویل نشدم هنوز
)