امتياز اعضای بازی‌سنتر به عناوین پلتفرم‌های PlayStation

Nathan Drake

Evanescence
کاربر سایت
درود
این تاپیک به این منظور باز شد تا دوستانی که عناوین مختلف رو تجربه کردند، امیتاز از 1 تا 10 به بازی مورد نظر بدن.
لطفا سعی کنید همراه با نمره یه توضیح کوچکی هم بدید.
با تشکر
 
آخرین ویرایش:
black myth wukung 9

+ گرافیک لول دیزاین و طراحی هنری بینظیر بازی یادتونه همیشه میگفتیم پس کی یه گرافیک نسل بعدی واقعی می بینیم این بازی همونه بالاخره دیدیم
+ تنوع دشمنان و علی الخصوص باس های بازی بالای 80 تا باس داره بازی هیچ کدوم هم تکراری نیستن
+گیم پلی لذت بخش بازی همراه با حس دلنشین اکتشاف محیطی و کلی رمز و راز که فقط تو بازی های میازاکی تا الان دیده بودم
+ 3 تا استند مبارزه مختلف با کلی جادو و اسکیل که میتونید با هم ترکیب کنید .

_ یک مقدار افت فریم ریت و دیر لود شدن تکسچر داره که اصلا تو تجربه 40 50 ساعته بازی زیاد به چشم نمیاد شاید کلا تو 3 4 تا باس یکم افت فریم داشت
_ بازی پری و دفاع نداره (فقط یه اسکیل بعدش میگیری که کار پری انجام میده ولی باید پر بشه هر دفعه) و مکانیزم اصلی بازی بر مبنای جاخالی دادن هست و نکته منفی دیگه اینه که کنسل کردن حمله نداره وقتی شما یه کمبو می زنید اگه دشمن هم حمله کنه قطعا ضربه میخورید مطمئن هستم تو نسخه بعدی اینا دفاع و پری را از اول اضافه خواهند کرد
_ لیپ سینک بازی مطابق با نسخه چینی هست و تو زبان انگلیسی توی ذوق میزنه

در کل به عنوان تجربه اول و بزرگ این استدیو ناشناخته بی نظیر بود بازی و بازم مطمئنم با درس گرفتن از این بازی نسخه دومش قطعا کاندیدای گوتی اون سال عرضه اش خواهد بود
 
Black Myth: Wukong
از اونجایی که طرفدار بازی های سولز لایک یا تیم نینجایی هستم, به خاطر اینکه یه سری از المان های این بازی شبیه به این بازی ها بود, بازیو تجربه کردم.
بازی از نظر محیطی واقعا وسیعه و گشت و گذار در محیط ها, نیاز به زمان بالایی داره. اما متاسفانه, سازنده نتونسته از این محیط های وسیع, بهره ی کافی رو‌ ببره و بازیکن رو غرق در بازی کنه. به همین دلیل برای من لول دیزاین یکی از ازار دهنده ترین موارد موجود در بازیه که واقعا وقتی بازیش میکنم منو اذیت میکنه رسما. دلیلش هم پیچ در پیچ بودن محیط های بازی, وجود چندین راه مختلف در هر لوکیشن هست که متاسفانه شرکت سازنده با قرار ندادن map در بازی, رسما به اذیت کردن بازیکن دامن زده و تجربه ی بازیکن رو‌ خراب کرده. این مورد توی ردیت و یوتیوب به وفور دیده میشه و اکثرا شاکی هستن از نبود مپ.
برای مثال منه بازیکن دلم میخواد محیط رو بگردم و کشف کنم و لذت ببرم. اما وقتی هر لوکیشن چند راه وجود داره داخلش و ۹۹ درصدشون هم شبیه به هم هستن, من اصلا یادم نمیاد کدومو رفتم و کدومو نرفتم :دی اینجا اگه سازنده برای بازی مپ میساخت‌ یا یه قابلیتی به بازیکن میداد که روی راه هایی که رفته علامت بذاره, بازی جذاب تر می شد.
گرافیک بازی بسیار عالیه. سازنده ثابت کرده که کار کشیدن از انریل انجین ۵ رو‌ بلده. از همین رو گرافیک روی پیسی بی نهایت عالیه ولی روی پی اس ۵, از اونجایی که مجبوری روی پرفرمنس بازی کنی, خیلی بالا نیست ولی بازم قابل قبوله.
لودینگ های بازی روی کنسول با توجه به سبک بازی که تعداد مرگ بسیار بالاس, عذاب اوره.
مورد منفی دیگه هم اینپوت لگ های بازی هست. متاسفانه بازی روی کنسول, زمانی که کلید L1 رو برای پر کردن سلامتیت وسط یه فایت میزنی, با تاخیر عمل میکنه. همچنین زدن اسپل ها هم تاخیر داره و از همه بدتر‌ اینکه به سادگی وثتی کوچکترین ضربه ای میخوری, اسپل زدنت مختل میشه و نتیجه این میشه که نه تنها اسپلی نزدی, بلکه mana ازت کم‌ شده و اسپل ات دیس چارج شده :)) یه مورد غیر ضروری و روی مخ هم در بازی هست و اونم اینکه وقتی شما اتک میزنی به دشمن, دشمن همچنان بهت کومبو میزنه. ولی کافیه شما وسط کومبو زدنت کوچکترین ضربه ای از دشمن دریافت کنی, اونوقت شما هم استان میشی, هم اتک و کومبو ات کنسل میشه و هم نمیتونی سلامتیتو پر کنی و مجبوری تا اون انیمیشن تهوع اور تموم بشه تا دوباره سر پا بشی :دی این موارد توی هیچ بازی بزرگی مثل سولز و الدن رینگ و nioh نبوده.
اخرین موردی هم که باعث شد گند بزنه به کل تجربم, باگ های مسخره ی بازیه. به شخصه بازیو به قصد پلات‌کردن گرفتم. بالای ۶۰ ساعت تا الان وقت گذاشتم و کل محیطا رو‌ گشتم. اما یه باگ مسخره مربوط به ساید کپئست تالیسمان های بنفش در چپتر ۴, باعث شد که من نتونم کوئست رو‌ تموم کنم و حالا باید برای پلات, یه بار دیگه ۴۰ ساعت وقت بذارم و خودمو به چپتر ۴ برسونم تا صرفا یه ساید کوئست رو تموم کنم :دی این فاجعست. در این مورد خیلی سرچ کردم و خیلیا به این مشکل خوردن و ناراضین :دی

در کل این بازی با اینکه نمیخواد سولز لایک‌باشه, ولی یه کپی ضعیف تر با گرافیک بالاتر از برخی المان های اوناس.
بازی ضعف پرفرمنس کنسولی داره, ضعف لول دیزاین داره و ضعف بالانس بودن مراحل و سختی داره. متای بازی و یوزر اسکور هم شاهد این مدعا هستن و فروش بالای بازی و تعداد پلیر های استیم هم طبیعتا به دلیل چینی بودن سازنده و تعداد بالای چینی ها که بازی ملیشون رو‌ بازی میخوان بکنن, بالاس.
اما در نهایت این بازی با همه ی این اوصاف یک بازی سرگرم کننده هست که برای تجربه ی اول سازنده, یه گام عظیم محسوب میشه.

امتیاز: ۷.۵ از ۱۰
 
Black Myth: Wukong
از اونجایی که طرفدار بازی های سولز لایک یا تیم نینجایی هستم, به خاطر اینکه یه سری از المان های این بازی شبیه به این بازی ها بود, بازیو تجربه کردم.
بازی از نظر محیطی واقعا وسیعه و گشت و گذار در محیط ها, نیاز به زمان بالایی داره. اما متاسفانه, سازنده نتونسته از این محیط های وسیع, بهره ی کافی رو‌ ببره و بازیکن رو غرق در بازی کنه. به همین دلیل برای من لول دیزاین یکی از ازار دهنده ترین موارد موجود در بازیه که واقعا وقتی بازیش میکنم منو اذیت میکنه رسما. دلیلش هم پیچ در پیچ بودن محیط های بازی, وجود چندین راه مختلف در هر لوکیشن هست که متاسفانه شرکت سازنده با قرار ندادن map در بازی, رسما به اذیت کردن بازیکن دامن زده و تجربه ی بازیکن رو‌ خراب کرده. این مورد توی ردیت و یوتیوب به وفور دیده میشه و اکثرا شاکی هستن از نبود مپ.
برای مثال منه بازیکن دلم میخواد محیط رو بگردم و کشف کنم و لذت ببرم. اما وقتی هر لوکیشن چند راه وجود داره داخلش و ۹۹ درصدشون هم شبیه به هم هستن, من اصلا یادم نمیاد کدومو رفتم و کدومو نرفتم :دی اینجا اگه سازنده برای بازی مپ میساخت‌ یا یه قابلیتی به بازیکن میداد که روی راه هایی که رفته علامت بذاره, بازی جذاب تر می شد.
گرافیک بازی بسیار عالیه. سازنده ثابت کرده که کار کشیدن از انریل انجین ۵ رو‌ بلده. از همین رو گرافیک روی پیسی بی نهایت عالیه ولی روی پی اس ۵, از اونجایی که مجبوری روی پرفرمنس بازی کنی, خیلی بالا نیست ولی بازم قابل قبوله.
لودینگ های بازی روی کنسول با توجه به سبک بازی که تعداد مرگ بسیار بالاس, عذاب اوره.
مورد منفی دیگه هم اینپوت لگ های بازی هست. متاسفانه بازی روی کنسول, زمانی که کلید L1 رو برای پر کردن سلامتیت وسط یه فایت میزنی, با تاخیر عمل میکنه. همچنین زدن اسپل ها هم تاخیر داره و از همه بدتر‌ اینکه به سادگی وثتی کوچکترین ضربه ای میخوری, اسپل زدنت مختل میشه و نتیجه این میشه که نه تنها اسپلی نزدی, بلکه mana ازت کم‌ شده و اسپل ات دیس چارج شده :)) یه مورد غیر ضروری و روی مخ هم در بازی هست و اونم اینکه وقتی شما اتک میزنی به دشمن, دشمن همچنان بهت کومبو میزنه. ولی کافیه شما وسط کومبو زدنت کوچکترین ضربه ای از دشمن دریافت کنی, اونوقت شما هم استان میشی, هم اتک و کومبو ات کنسل میشه و هم نمیتونی سلامتیتو پر کنی و مجبوری تا اون انیمیشن تهوع اور تموم بشه تا دوباره سر پا بشی :دی این موارد توی هیچ بازی بزرگی مثل سولز و الدن رینگ و nioh نبوده.
اخرین موردی هم که باعث شد گند بزنه به کل تجربم, باگ های مسخره ی بازیه. به شخصه بازیو به قصد پلات‌کردن گرفتم. بالای ۶۰ ساعت تا الان وقت گذاشتم و کل محیطا رو‌ گشتم. اما یه باگ مسخره مربوط به ساید کپئست تالیسمان های بنفش در چپتر ۴, باعث شد که من نتونم کوئست رو‌ تموم کنم و حالا باید برای پلات, یه بار دیگه ۴۰ ساعت وقت بذارم و خودمو به چپتر ۴ برسونم تا صرفا یه ساید کوئست رو تموم کنم :دی این فاجعست. در این مورد خیلی سرچ کردم و خیلیا به این مشکل خوردن و ناراضین :دی

در کل این بازی با اینکه نمیخواد سولز لایک‌باشه, ولی یه کپی ضعیف تر با گرافیک بالاتر از برخی المان های اوناس.
بازی ضعف پرفرمنس کنسولی داره, ضعف لول دیزاین داره و ضعف بالانس بودن مراحل و سختی داره. متای بازی و یوزر اسکور هم شاهد این مدعا هستن و فروش بالای بازی و تعداد پلیر های استیم هم طبیعتا به دلیل چینی بودن سازنده و تعداد بالای چینی ها که بازی ملیشون رو‌ بازی میخوان بکنن, بالاس.
اما در نهایت این بازی با همه ی این اوصاف یک بازی سرگرم کننده هست که برای تجربه ی اول سازنده, یه گام عظیم محسوب میشه.

امتیاز: ۷.۵ از ۱۰
دمتون گرم، بالاخره یه نظری که صرفا به تعریف و تمجید از بازی خلاصه نمی شد👌
تا الان چند تا نقد خونده بودم همه چنان به به و چه چه می کردن که الان بهترین بازی ساله حتی
ولی توضیحاتتون واقعا مفید بود🙏پس حداقل فعلا زیاد ارزش خرید روی کنسول نداره تا که آپدیت بیاد و چیزایی مثل نقشه و مشکلات فنی حل شه؟ می تونن نقشه اضافه کنن بنظرتون در یه آپدیت؟
 
دمتون گرم، بالاخره یه نظری که صرفا به تعریف و تمجید از بازی خلاصه نمی شد👌
تا الان چند تا نقد خونده بودم همه چنان به به و چه چه می کردن که الان بهترین بازی ساله حتی
ولی توضیحاتتون واقعا مفید بود🙏پس حداقل فعلا زیاد ارزش خرید روی کنسول نداره تا که آپدیت بیاد و چیزایی مثل نقشه و مشکلات فنی حل شه؟ می تونن نقشه اضافه کنن بنظرتون در یه آپدیت؟
شما به همین نقد بسنده نکن برای نخریدن بازی، به نظر این کاربر بازی آنچنان جذاب نبوده، ولی خیلی ها هم هستن بازی رو دوست دارن، با یه نقد منفی که نسخه بازی رو نمیپبچن
 
دمتون گرم، بالاخره یه نظری که صرفا به تعریف و تمجید از بازی خلاصه نمی شد👌
تا الان چند تا نقد خونده بودم همه چنان به به و چه چه می کردن که الان بهترین بازی ساله حتی
ولی توضیحاتتون واقعا مفید بود🙏پس حداقل فعلا زیاد ارزش خرید روی کنسول نداره تا که آپدیت بیاد و چیزایی مثل نقشه و مشکلات فنی حل شه؟ می تونن نقشه اضافه کنن بنظرتون در یه آپدیت؟
بازی به طور کل جذابه. من فقط مشکلات بازیو گفتم. خوبی ها رو بقیه گفتن توی نقداشون. شما خوبی های بازی رو از بقیه ی نقدا بخونید و با بدی هایی که من گفتم ترکیب کنید. بازی قطعا ارزشش در حد ۸ و ۸.۵ هست.
من به شخصه به باگ خوردم و باید به خاطر باگ سازنده, یه دور دیگه بازی کنم که خوب این ظلمه رسما :دی
مپ هم قطعا به بازی اضافه نمیشه. نبود مپ شاید شما رو اذیت کنه شاید نکنه. من شخصا دوس دارم تمام محیطا رو‌ بگردم. این بازی خیلی پیچ در پیچه و گمراه کنندس. پس ممکنه شما رو ازار بده و‌ ممکن هم هست ازار نده.
اما قطعا با اپدیت های بعدی, باگ ها رفع میشن و پرفرمنس هم بهتر میشن.
به شخصه سه بار وسط باس فایت بی نهایت سخت وقتی Hp باس رو به ۲۰ درصد رسوندم, بازی فریز کرده و مجبور شدم قطعش کنم.
در کل بازیو تهیه کن و لذت ببر. ولی با ذهنیت بهترین بازی تاریخ و این همه تعریف و تمجیدی که برخی میکنن نرو سمتش که ممکنه حالتو بگیره. در حد یه بازی با متای ۸۲ برو‌ سمتش و مطمعن باش راضیت میکنه.
شخصا اگه چنین باگ هایی بهم نمیخورد بهش ۸.۵ میدادم.
 
شما به همین نقد بسنده نکن برای نخریدن بازی، به نظر این کاربر بازی آنچنان جذاب نبوده، ولی خیلی ها هم هستن بازی رو دوست دارن، با یه نقد منفی که نسخه بازی رو نمیپبچن
درسته حرفتون
ولی موضوع اینه مشکلات لول دیزاین رو در یک نقد دیگه هم خونده بودم، پس یعنی مشکل فقط برای ایشون نبوده، مشکلات فنی هم شنیدم کلا نسخه ps5 داره
منم این بازی رو می خوام بخرم، ولی با توجه به اینکه هر دو ایراد ایشون رو قبلا هم شنیده بودم، برای همین می تونستم روش حساب کنم
موضوع این بود که غیر از یه نقد «که همین حرفای ایشون رو می زد» اکثرا فقط تعریف و تمجید می کردن و چنان شاهکاری ازش درست کرده بودن که باعث شده بود یکم غیر واقع گرایانه باشه برام، برا همین الان ذوق مرگ شدم که بالاخره یه نفر به ایراداتش هم پرداخت تا بشه بهتر راجع بهش تصمیم گرفت
فعلا که منتظر می مونم ارزون شه و مشکلات فنی کنسول هم برطرف شه 😂
 
Black Myth Wukong ------------- 8.5

+ کامبت عالی, لذت‌بخش و درگیرکننده
+ آپگرید‌ها و مهارت‌های مهم و متنوع
+ آرمور‌ها و اسلحه‌های زیبا با قابلیت‌های متمایز
+ باس‌فایت‌های هیجان‌انگیز، متفاوت و پُرتعداد
+ گرافیک بصری جذاب
+ درجه سختی پُر چالش و در عین حال منطقی
+ ست‌پیس‌های تماشایی
+ ارزش تکرار زیاد


- لِوِل دیزاین بد (افتضاح در چپتر 3 و 6)
- نداشتن نقشه
- مشکلات پرفورمنس و فریم‌ریت
- بعضی تکسچرهای بی‌کیفیت
- تعداد و زمان لودینگ برای نسل 9 مناسب نیست


من یک‌ نکته‌ای در مورد لول‌دیزاین بگم که قطعا اکثرا میدونید ولی حس کردم برای بعضی‌ها ممکنه سوءتفاهم باشه.

Level Design به معنی طراحی پیشروی در مراحل بازی هست و با Artistic Design یا Art Direction کاملا متفاوت هست.

ممکنه یه بازی محیط‌های خیلی زیبا و تماشایی و هنری داشته باشه ولی level Design بدی داشته باشه، که این بازی هم دقیقا همین حالته.

متاسفانه لول‌دیزاین این بازی در مجموع خیلی بی‌منطق و شلخته‌ست و نداشتن map هم باعث میشه یه جاهایی آدم فکر کنه سازنده‌ها سادیسم داشتن 😁

اما در کل غیر از این مورد عنوان بسیار جذاب و ارزشمندیه و من در مجموع لذت بردم.
 
افت فريم و اينا داره بازى ولى كرش كردن و غير قابل بازى شدن اينا من حداقل تو كل اين ٦٠ و خورده ايي ساعت نديدم.

Black myth wukong

نكات مثبت:
-گرافيك هنرى بسيار زيبا
-استفاده خوب از انريل 5
-گيم پلى بسيار عالى از تركيب سولز و تيم نينجايي ولى نه چندان سخت گير
-كامبت سريع و متنوع
-اسپل هاى كم ولى كاربردى و مفيد
-داستان و روايت عالى
-انيميشن هاى اتمام فصل
-اكسپلوريشن بسيار ريواردينگ و هدفمند
-محيط غنى و بزرگ
-باس فايت و مينى هاى زياد و به شدت متنوع با پيش زمينه داستانى خوب
-صدا پيشگى هاى بسيار عالى كاركترها

نكات منفى:
-مشكلا پرفورمنس در حد افت فريم ريت و دير لود شدن تسكچر

-نبود مپ! محيط بازى زيبا و بزرگ وغنى هست ولى گشت و گذار ميتونه واقعا گيج كننده بشه.

-محتواى داستان بازى خيلى زيباست و خوب هم روايت ميشه ولى براى مخاطب عامى غير چينى كه اطلاعاتش از ميتولوژى چين ضعيف باشه گاهى غير قابل فهم ميشه.

-يك سرى بد سليقگى ها مثل سينك نبودن حركات لب در دوبله انگليسى.

-درجه سختى بازى گاهى سر يه سرى از باس ها واقعا از بالانس خارج ميشه.

-اينپوت لگ خفيفى وجود داره ولى بيشترين عيب گيم پلى بازى نبود قابليت بلاك و پرى كردن بود به نظرم.

در مجموع به خصوص براى بازى اول يه استوديو از فوق العاده هم اونور تر محسوب ميشه و به راحتى اگه نگيم goty ولى يكى از بهترين هاى سال و حتى نسل هست تا به اينجا.

امتياز كلى:

9/10

درسته حرفتون
ولی موضوع اینه مشکلات لول دیزاین رو در یک نقد دیگه هم خونده بودم، پس یعنی مشکل فقط برای ایشون نبوده، مشکلات فنی هم شنیدم کلا نسخه ps5 داره
منم این بازی رو می خوام بخرم، ولی با توجه به اینکه هر دو ایراد ایشون رو قبلا هم شنیده بودم، برای همین می تونستم روش حساب کنم
موضوع این بود که غیر از یه نقد «که همین حرفای ایشون رو می زد» اکثرا فقط تعریف و تمجید می کردن و چنان شاهکاری ازش درست کرده بودن که باعث شده بود یکم غیر واقع گرایانه باشه برام، برا همین الان ذوق مرگ شدم که بالاخره یه نفر به ایراداتش هم پرداخت تا بشه بهتر راجع بهش تصمیم گرفت
فعلا که منتظر می مونم ارزون شه و مشکلات فنی کنسول هم برطرف شه 😂

بازى واقعا در نوع خودش شاهكار محسوب ميشه.
نميدونم اين گاردى كه يه عده بهش دارن و همش توش دنبال ايراد ميگردن از كجا مياد.
 
Last edited by a moderator:
Marvel's Spider-Man 2




درود
خب وقت شد spider man2رو تمومش کردم
بازی اینقدر جذاب بود که ی راست رفتم برای پلات کردن و پلات شد
گیم پلی بازی به هیچ عنوان تکراری نمیشه
گرافیک بینظیر و جذاب
داستان پردازی عالی شخصیت های اصلی و فرعی بازی
موسیقی تاثیر گذار
باس های به یاد ماندنی
طراحی عالی باس فایت ها و مراحل بازی و دشمنان

نمره من به بازی 10
 
آخرین ویرایش:
Marvel's Spider-Man 2




درود
خب وقت شد spider man2رو تمومش کردم
بازی اینقدر جذاب بود که ی راست رفتم برای پلات کردن و پلات شد
گیم پلی بازی به هیچ عنوان تکراری نمیشه
گرافیک بینظیر و جذاب
داستان پردازی عالی شخصیت های اصلی و فرعی بازی
موسیقی تاثیر گذار
باس های به یاد ماندنی
طراحی عالی باس فایت ها و مراحل بازی و دشمنان

نمره من به بازی 10
امتیاز ده براش زیاد بود.
 
Lies Of P

اول بگم من زمان معرفی بازی امید خاصی بهش نداشتم پیش خودم گفتم از این کپی سولز لایک های سطح پایینه از یه استودیو ناشناخته. الان به جرات میتونم بگم یکی از خوش ساخت ترین و سطح بالا ترین سولز لایک هایی هست که تجربه کردم و حتی نزدیک به بازی های خود فرام سافت میتونه باشه.

نکات مثبت :
- گیمپلی فوق العاده روان نزدیک به کارهای فرام سافت. مکانیزم دیفلکت شببه سکیرو به همراه داج و کجت های legion arm که گیمپلی متنوعی رو ارائه میده.
- گرافیک هنری فوق العاده زیبا و اتمسفر شهر Krat
- موسیقی زیبا و به یاد موندنی
- داستان خوب
- باس فایت های متنوع و چالشی
- نداشتن کواپ انلاین - باعث شده بازی چالشی تر بشه
- ارزش تکرار زیاد


نکات منفی
- بعضی جاها اسرار شدید رو پلتفورمینگ داره که شاید یکم رو اعصاب بره

8.5/10

Rise of The Ronin

نکات مثبت

- همون گیمپلی خوب تیم نینجا که تو سری Nioh دیدیم. که یکم کژوال تر شده
- سیستم لول بندی و اسکیل تری خوب
- باس فایت های زیاد و متنوع
- سبستم یوبی سافتی مپ بازی که اینجا به نظرم خیلی خوب پیاده سازی شده. محتوا بی خود و فیلر نداره اونقدر.


نکات منفی :
- گرافیک فنی ضعیف و تاریخ گذشته به همراه افت فریم های گاهی.
- طولانی بودن بازی که داستان واقعا کشش رو نداره.
- سیستم کواپ شلخته و محدود


6.5/10

.
 
آخرین ویرایش:
این (stellar blade) که بازی محشری بود و خیلی خوش گذشت، همه چیش برا من ۱۰ از ۱۰ بود ( بعد ۶۰ ساعت) یه نقد کوچیکه می‌نویسم براش،
بعد (rise of the ronin) رو که داشتم تو کنسول شروع کردم، هر چقدر که کامبتش ۱۰ از ۱۰ هست، گرافیکش واقعا غیر قابل تحمل هست، منی که عاشق تیم نینجام و امضای تیم نینجا اینه که ( گیم پلی و کامبتش شاهکار و گرافیک ظعیف دارن تو همه ی بازی ها) و میدونستم که نباید انتظار گرافیک داشت از محصول تیم نینجا، ولی باز خور تو ذوقم از اینهمه افتضاح (وخامت اوضاع رو درک کردین : انتظار گرافیک خیلی پایین داشتم ولی باز خورد تو ذوقم که خیلی پایین تر از انتظار پایین من بود)
خلاصه کامبتش ۱۰ از ۱۰، گرافیک ۳ از ۱۰، جهان باز بودن ۰ از ۱۰ ( به تنهایی ریده به بازی) خخ( بعد ۱۰ ساعت دراپ شد)
نتیجه این شد که کامبتش تحریکم کرد ولی گرافیک نذاشت ادامه بدم و منی که تحریک شده بودم مجبور شدم سلطان این سبک (Nioh 2) رو بندازم دانلود و برای Nمین بار بازیش کنم
نتیجه اخلاقی
استلار بلید ۱۰از۱۰ ( آب دستتونه بزاری کنار و بازیش کنید)
رایز او دِ رونینن ۴از۱۰ غیر قابل تحمل برا من
این (black myth wukong ) هم منتظرم یکی دو تا ابدیت بدن تا پرفورمنس بهتر بشه و مشکل اینپوت لگ حل بشه بعد بازی کنم
 
این (stellar blade) که بازی محشری بود و خیلی خوش گذشت، همه چیش برا من ۱۰ از ۱۰ بود ( بعد ۶۰ ساعت) یه نقد کوچیکه می‌نویسم براش،
بعد (rise of the ronin) رو که داشتم تو کنسول شروع کردم، هر چقدر که کامبتش ۱۰ از ۱۰ هست، گرافیکش واقعا غیر قابل تحمل هست، منی که عاشق تیم نینجام و امضای تیم نینجا اینه که ( گیم پلی و کامبتش شاهکار و گرافیک ظعیف دارن تو همه ی بازی ها) و میدونستم که نباید انتظار گرافیک داشت از محصول تیم نینجا، ولی باز خور تو ذوقم از اینهمه افتضاح (وخامت اوضاع رو درک کردین : انتظار گرافیک خیلی پایین داشتم ولی باز خورد تو ذوقم که خیلی پایین تر از انتظار پایین من بود)
خلاصه کامبتش ۱۰ از ۱۰، گرافیک ۳ از ۱۰، جهان باز بودن ۰ از ۱۰ ( به تنهایی ریده به بازی) خخ( بعد ۱۰ ساعت دراپ شد)
نتیجه این شد که کامبتش تحریکم کرد ولی گرافیک نذاشت ادامه بدم و منی که تحریک شده بودم مجبور شدم سلطان این سبک (Nioh 2) رو بندازم دانلود و برای Nمین بار بازیش کنم
نتیجه اخلاقی
استلار بلید ۱۰از۱۰ ( آب دستتونه بزاری کنار و بازیش کنید)
رایز او دِ رونینن ۴از۱۰ غیر قابل تحمل برا من
این (black myth wukong ) هم منتظرم یکی دو تا ابدیت بدن تا پرفورمنس بهتر بشه و مشکل اینپوت لگ حل بشه بعد بازی کنم
این black myth روی 5 ضعف داره گذاشته بودم کنار تا با پرو تجربش کنم ولی کنسول با اون قیمت فکر کنم روی همین کنسول فت بازی کنم
 
Mafia: Definitive Edition

زمانی که تعداد انگشت شماری از بازی ها داستان محور بودند، بازی اومد به اسم مافیا که علاوه بر جلوه های سینمایی و گرافیک بسیار بالا با دوبله بی نظیر دارینوس تبدیل شد به یکی از بازی های افسانه ای دوران نوجوانی من. به نظر من مافیا ۲ با اینکه بازی بشدت آندرریتدی هست ولی اون جایگاه نسخه اصلی رو نتونست به دست بیاره. با روندی که 2k داشت با مافیا طی میکرد من به ریمیک توسط Hanger 13 واقعا نا امید بودم. با اومدن بازی روی پلاس اضافه اش کردم به لایبرری ولی بازی نکردم تا چند روز پیش روی PS5 بازیش کردم.
من سعی میکنم مثل یک منتقد به بازی نگاه نکنم بلکه نمره رو نه در مقایسه با سایر بازی ها یا در مقایسه با قیمت بلکه به تجربه خودم میدم.

اولین چیزی که توجه من رو جلب کرد گرافیک بازی بود. گرافیک این بازی بی نظیره هم از نظر فنی هم از نظر هنری هم از نظر موشن کپچر و نورپردازی. اتمسفری که از Lost Heaven دهه ۳۰ امریکا درست کردند حتی با اومدن بازی های با گرافیک بالاتر در سالهای آینده باز هم میتونه بی نظیر باشه چون واقعا از نظر هنری اصولی کار شده و کمتر بازی میتونه تکرارش کنه بنظرم حتی خود Hanger 13 نخواهد تونست دوباره اتمسفری به این زیبایی خلق کنه. واقعا دهه ۳۰ امریکا و Great Depression چه از نظر نوع ماشینها، صنعتی بودن شهر شیکاگو اخبار و حوادث که حول جنگ و جرمهای سازمان یافته هست دوره خاصی هست که توی این بازی همه به زیبا ترین حالت ممکن به تصویر کشیده شده.

صدا گذاری بازی بی نظیره از بازیگران گرفته تا رادیو بازی و صدای انواع ماشین ها.

و اما بنظرم تنها چیزی که توی ذوق میزد گیمپلی خیلی خشک بازی بود که اصلا در حد بازی های سوم شخص مدرن نبود. ولی من چندتا چیز توی گیمپلی خوشم اومد یکی اینکه مدیریت تیرها خیلی مهم بود مخصوصا توی درجه سختی بالا. دوم اینکه هدفگیری خیلی پرش داره و اصلا دقیق نیست که کاملا با صلاح های اون موقع همخونی داره و بازی رو لذت بخش کرده بود. هوش مصنوعی بازی متوسط بود دشمنان خیلی باهوش نیستند و بعد از مدتی زمانبندیشون برای اومدن بیرون از کاور دستت میاد که یکم تو ذوق میزد. نکته بعدی رانندگی هندلینگ و فیزیک عالی ماشین هاست به خصوص امکان دنده Manual بودن ماشین ها که خیلی هیجان داشت تو اوج تعقیب و گریز.

داستان بازی هم الان دیگه خیلی کلیشه ای شده ولی باز هم تونسته بودن با بازیگری خوب و اضافه کردن صحنه های جدید اون حس زندگی مافیایی رو به بهترین نحو القا کنند.

من واقعا از این ریمیک لذت بردم و به بقیه توصیه میکنم اگه بخاطر بد بینی به هنگر ۱۳ تا الان بازیش نکردند حتما امتحانش کنند.

امتیاز : ۹.۵/۱۰
 
آخرین ویرایش:
Uncharted: Legacy of Thieves Collection
(فقط Uncharted 4 رو تو این کالکشن بازی کردم)
10/10
بررسی با توجه به اینکه نسخه 4 بازی رو قبلا رو ps4 بازی نکردم و نمیدونم این کالکشن چه بهبودهایی داشته مینویسم.
گرافیک و طراحی محیط ها به شدت عالی و چشم نوازه گاهی اوقات ترجیح دادم چند ثانیه صبر کنم و محیط ها رو تماشا کنم.
یکی از نگرانی های خودم راجع به داستان بازی بود که بعد از 3 نسخه دیگه چه میخوان رو کنن که باز هم ادامه Nathan Drake جذاب بشه. داستان در عین سادگی به شدت جذاب بود و به بهترین نحو ممکن روایت شد. به اندازه دیدن یک فیلم سینمایی اکشن و ماجراجویی جذاب لذت خواهید برد.
گیم پلی بازی هم در نوع خودش فوق العاده بود اینکه یکسری المان های مخفی کاری سعی کرده بودن استفاده کنن بازی رو جذاب تر کرده بود و استفاده از طناب و ابزار دیگه برای جابه جایی بین جاهای صعب العبور باعث شده بود حس تکراری بودن گیم پلی به بازیکن دست نده و گیم پلی بازی خیلی جاها کاملا سینمایی پیش میره و ناتی داگ مثل همیشه سنگ تموم گذاشته.
تنها ایرادی که میشه از بازی گرفت هوش مصنوعی همراهان تو مبارزه ها هست بنظرم میتونست خیلی بهتر از این باشه. ولی با این حال اینقدر بازی جذاب و تجربه فوق العاده ای بود که نمیتونم ازش امتیازی کم کنم.
نمیدونم کالکشن سه نسخه اول روی ps4 چقدر بهبود داشته ولی امیدوارم یه remake از سه نسخه اول مخصوص ps5 ساخته شه
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or