امتياز اعضای بازی‌سنتر به عناوین پلتفرم‌های PlayStation

Nathan Drake

Evanescence
کاربر سایت
درود
این تاپیک به این منظور باز شد تا دوستانی که عناوین مختلف رو تجربه کردند، امیتاز از 1 تا 10 به بازی مورد نظر بدن.
لطفا سعی کنید همراه با نمره یه توضیح کوچکی هم بدید.
با تشکر
 
آخرین ویرایش:
RoboCop: Rogue City

بازی رو تموم و پلت کردم

و بسیار لذت بردم، بازی معلومه با عشق ساخته شده، اینو یه استدیوی بازی سازی نساخته، یه استدیوی طرفدار پلیس آهنی ساخته

به عنوان یه گیمر معمولی بازی خوبی هست ولی به عنوان یه طرفدار پلیس آهنی بازی عاشقانه هست



+ گرافیک بازی بسیار عالیه

+ بازسازی وفادارانه فضای نوستالژیک فیلمهای دهه ۸۰ ( بهترین ویژگی بازی بود برام)

+ گیمپلی بازی عالیه ( سیستم حرکت و شوتینگ با همه ی اول شخص ها فرق داره )

+ طراحی مراحل و مپ ها عالیه ( مپ ها جمع و جور هستن، حتی اون محیط شهری هم بزرگ نیست و کاملا عالیه)

+ نوستالژیک خالص ( اگه فن robocop باشین، از لحظه به لحظه بازی لذت می‌بریم و عشق میکنین

+ کامل حس یه پلیس آهنی و سوپر سولجر رو داشت ( فقط تو دووم و این بازی این حس شکست ناپذیری رو داشتم)

+ بازی کوتاهه و تا میخواد تکراری بشه تموم میشه برام کل بازی تا پلت کردن ۱۵ ساعت طول کشید

- برام دو بار بازی به شدت افت فریم پیدا کرد در حد 10 فریم و تا چند دقیقه ادامه داشت و هر دو بار، با ریست چکپوینت کردن درست شد و همون بخش ها بدون افت فریم سپری شد ( باگ بود یا چی نمی‌دونم)

- نکته منفی دیگه این بود که از هیچ سکو یا چیزی نمیشد بالا رفت، جامپ هم نداشت ، یعنی برا رفتن رو یه سکوی نیم متری باید حتما از رو پله ها می‌رفتی بالا و نمیشد از هر جایی رفت ( به خاطر ماهیت پلیس آهنی ایراد نیست، ولی آنقدر تو بازی های اول شخص یه چیز پیش پا افتادست که ، اذیت کننده بود برام)

- لاکپشتی راه رفتن مورفی ( البته بعد باز کردن اسکیل dash خیلی اوضاع خوب میشد)

نمره بخوام بدم به عنوان یه بازی ویدئویی 8/10

ولی به عنوان یه فن پلیس آهنی که قهرمان بچگیمون بود 10/10
 

RoboCop: Rogue City

5/10

به هیچ عنوان با بازی ارتباط نگرفتم ٬ بازی به شدت خسته کنندست ٬ به شدت یکنواخت ٬ فقط از ۲ ٬ ۳ ساعت اول بازی لذت بردم اونم به لطف خاطراتی که فیلم بی نظیرش برام باقی گذاشته
Movement به شدت بد و کند ٬ گان پلی خشک و یکنواخت ٬‌ به نظر من دلیلی وجود نداره که هرچی که تو فیلم هست عینن وارد بازی بشه٬ این حرکت تو بعضی عناوین جواب میده ٬‌ تو دنیای گیم همه چی نمیتونه کپی پیست فیلم یا سریال باشه چون ۲ دنیای کاملن متفاوت از هم هستن
گرافیک بازی زیباست واقعن به این نمیشه ایرادی گرفت ٬ موسیقی هم همینطور ٬ همون حس نوستالژیکی که خیلیامون داریم ٬‌ اما بقیه چیزا قابل قبول نیست ٬ حس یه بازی نیمه کاره رو داشت برای من ٬ بازی ای که شاید اگه ۱ سال تاخیر میخورد میتونست خیلی بهتر و جذاب تر باشه.
 
آخرین ویرایش:
FFXVI
بالاخره فرصت شد این ف ف هم بازی کنم و همونطور که احتمالا خیلی ها اشاره کردن بزرگترین مشکل این بازی نداشتن هویته!
این بی هویتی در جای جای بازی قابل رویته... چه در داستان بازی که بین یه داستان فانتزی به سبک کلاسیک سری و یه داستان جدی جنگ بر سر قدرت به سبک گیم آو ترونز گیر کرده، چه ورلد دیزاینش که بین خطی و اوپن ورلد گیر کرده و چه در گیم پلی که بین یه jrpg و یه اکشن هک اند اسلش مونده! بازی نمیدونه میخواد فاینال فانتزی باشه یا گادآور وار:دی همین رو هوا بودن هم باعث میشه که در هیچکدوم نتونه به درستی پیش بره و نتیجه میشه یه عنوان خیلی ساده و بدون عمق خاص ولیییی بشدتتتت پر زرق و برق:دی و همین زرق و برقه که گیم رو برای من نجات میده:دی
بازی واقعا چالش خاصی نداره و همه چی خیلی سر راست پیش میره و همین مسئله باعث شده که المان های خسته کننده و گرایندی اصلا درش وجود نداشته باشه. کامبت به شدت پر زرق و برق با انیمیشن های جذاب و تنوع ابیلتی های بالا هستش، باس فایت ها هم با وجود ساده بودن مکانیک ها و حتی گاهی احمقانه بودن! ولی خیلی اپیک و جذاب کار شدن. در ضمن بازی بشدت پولیش شده و بدون باگ هستش. در نهایت این موارد کمک کرد که از بازی بیشتر از چیزی که بود لذت ببرم و بخش های مزخرفش کمتر به چشمم بیاد:دی در کل هم با ۱۶ تایم خیلی بهتری از ۷ ریمیک داشتم:دی
نمره نهایی: 7.8
 
Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name

خب بعد یک مدت تونستم بازی را تجربه کنم. این نسخه که به نوعی متصل کننده داستان نسخه 7 و 8 هست پنجمین یاکوزایی هست که بازی میکنم. اول که بازی را نصب کردم اصلا انتظار نداشتم که تجربه بازی در نهایت برام انقدر دلچسب باشه. در مجموع Like a Dragon Gaiden تجربه به شدت جمع و جور تر از نسخه های اصلی سری هست که دقیقا همین مورد باعث شد که برای من یک اثر لذت بخش منجسم و جمع و جور باشه و حتی بعد از اتمام بازی علاقمند بشم بشینم بازی را پلت کنم . همه چیز بازی رنگ و بوی آشنای قبلی را داره و کاملا نسخه 6 ام را تو ذهن تداعی میکنه. سبک مبارزه جدید کیریو (Agent) هم به نظرم تنوع خوبی به بازی داده و باعث شده که نسبت به نسخه های قبلی نقطه تمایز داشته باشه. ساید کوئست ها و فعالیت های جانبی بازی هم که مثل نسخه های قبلی ساعت ها آدم را درگیر میکنه. به خصوص Coliseum که تو این نسخه اضافه شده و برای من به شدت اتمام این بخش لذت بخش بود . داستان بازی توی سری خیلی سطح بالا حساب نمیشه ولی در مجموع درگیرکننده هست و کاملا کار را درمیاره. ولی خب نقطه اوجش انتهای بازی بود که باعث شد کاملا منقلب بشم و چشمام پر اشک بشه. در کل من خیلی از بازی لذت بردم و توصیه میکنم اگه نرفتین سراغش حتما اینکار را بکنین.

امتیاز : 8.8/10
 
Warhammer 40,000: Space Marine 2

بازی خوب و لذت بخش بود. یعنی یه بازی ساده ی بزن بکش. اما به صورت کلی یه کپی ناقص و دست چندمی از GEARS هست. عدم تنوع دشمنان. سطحی بودن شدید سطح مبارزات، چه با اسلحه چه با شمشیر و چکش. اما به صورت کلی بازی خوبی هست. شوتینگ لذت بخش. سر راست بودن بازی بدون اضافاتی مثل اسکیل تیری که این روزها مد شده تو همه بازیها.
در کل چیز زیادی درباره این بازی نمیشه گفت، چون همه چیزش خیلی سطحیه.

نکات مثبت:
گرافیک فنی و هنری خوب
شوتینگ لذت بخش

نکات منفی:
عدم عمق کافی
نبود تنوع در دشمنان

امتیاز: ۷
 
آخرین ویرایش:
Warhammer 40,000: Space Marine 2

بازی به صورت کلی خوب و لذت بخش بود. یعنی یه بازی ساده ی بزن بکش. اما به صورت کلی یه کپی ناقص و دست چندمی از GEARS هست. عدم تنوع دشمنان. سطحی بودن شدید سطح مبارزات، چه با اسلحه چه با شمشیر و چکش. اما به صورت کلی بازی خوبی هست. شوتینگ لذت بخش. سر راست بودن بازی بدون اضافاتی مثل اکسیل تیری که این روزها مد شده تو همه بازیها.
در کل چیز زیادی درباره این بازی نمیشه گفت، چون همه چیزش خیلی سطحیه.

نکات مثبت:
گرافیک فنی و هنری خوب
شوتینگ لذت بخش

نکات منفی:
عدم عمق کافی
نبود تنوع در دشمنان

امتیاز: ۷
مرسی از توضیحاتت
خواستم بدونم شما بخش انلاین اوپریشن که اصلی ترین بخش بازیه تجربه کردی،
چون تو درجات سختی بالا تو اوپریشن هست که عمق گیمپلی مشخص میشه و تک تک ابلیتی ها معنی دار میشه،
ولی اگه فقط بخش داستانیش رو بازی کردی دقیقا این نمره کافیشه
 
مرسی از توضیحاتت
خواستم بدونم شما بخش انلاین اوپریشن که اصلی ترین بخش بازیه تجربه کردی،
چون تو درجات سختی بالا تو اوپریشن هست که عمق گیمپلی مشخص میشه و تک تک ابلیتی ها معنی دار میشه،
ولی اگه فقط بخش داستانیش رو بازی کردی دقیقا این نمره کافیشه
نه فقط بخش داستانی رو رفتم.
از آنلاین به جز COD بیزارم :D
 
Robocop rogue city

نكات مثبت:
-وفادارى به فيلم هاى كلاسيك سرى
-پيوند خوب با داستان فيلم ها
-گيم پلى خشن و مناسب
-گرافيك نسبتا خوب
-پلى تايم به اندازه و با محتوا

نكات منفى:

-كات سين ها جالب نيستن
-افت فريم در بعضى صحنه ها
-باگ هاى گرافيكى
-ماموريت هاى فرعى گاهى زيادن
-تنوع كم سلاح ها
-بازى چالش خاصى نداره

نمره نهايي:

7/10
 
Robocop rogue city
-بازى چالش خاصى نداره
یاد اشتباهی افتادم که توی این بازی انجام دادم و بازی سوپرچالشی شده بود!
یه سری کیت و مدار و اینا هست که باید قطعاتی رو توی جاهای مناسب بذاریم تا قدرت‌های بیشتری به دست بیاریم. من به اشتباه فکر می‌کردم باید حتماً همه خونه‌ها رو پُر کنیم تا اون مدار فعال بشه و هر چیزی گیرم می‌اومد می‌چپوندم اونجا. برای همین حتی خونه‌هایی که تأثیر منفی می‌ذاشتن هم پُر شده بودن (مثلاً نوشته بود قدرت تیرهای دشمنان ۸۰٪‌ بیشتر می‌شه یا چمیدونم میزان سلامتی روبوکاپ نصف می‌شه و...). توی ۲،۳ مرحله آخر بازی یه وضعیتی پیش اومده بود که ساده‌ترین دشمن‌ها هم با چند تا تیر شهیدم می‌کردن و هی قایم می‌شدم و دو تا تیر می‌زدم و فرار می‌کردم که تیری بهم نخوره و غول آخرش هم در حدی سخت بود که سولزبورن‌ها در مقابلش بستنی قیفی محسوب می‌شدن و چند ثانیه بعد از شروع مبارزه منهدم می‌شدم! :دی
در نهایت دیدم واقعاً نمی‌شه کاری کرد و به این نتیجه رسیدم که سازنده‌های بازی بی‌تجربگی به خرج دادن و بلد نبودن تعادل مناسبی بین سختی و آسونی ایجاد کنن. بعد از ۶۰ بار مردن جلوی غول آخر، فقط اندکی تا بیرون اومدن از بازی و پاک کردنش از روی کنسول به خاطر عصبانیت زیاد فاصله داشتم ولی گفتم یه سرچی توی اینترنت بزنم و ببینم بقیه چی می‌گن. بالاخره فهمیدم مشکل از کجاست و اون مدار رو به فجیع‌ترین شکل ممکن ترتیب داده بودم و رفتم درستش کردم و خلاص! :دی
 
یاد اشتباهی افتادم که توی این بازی انجام دادم و بازی سوپرچالشی شده بود!
یه سری کیت و مدار و اینا هست که باید قطعاتی رو توی جاهای مناسب بذاریم تا قدرت‌های بیشتری به دست بیاریم. من به اشتباه فکر می‌کردم باید حتماً همه خونه‌ها رو پُر کنیم تا اون مدار فعال بشه و هر چیزی گیرم می‌اومد می‌چپوندم اونجا. برای همین حتی خونه‌هایی که تأثیر منفی می‌ذاشتن هم پُر شده بودن (مثلاً نوشته بود قدرت تیرهای دشمنان ۸۰٪‌ بیشتر می‌شه یا چمیدونم میزان سلامتی روبوکاپ نصف می‌شه و...). توی ۲،۳ مرحله آخر بازی یه وضعیتی پیش اومده بود که ساده‌ترین دشمن‌ها هم با چند تا تیر شهیدم می‌کردن و هی قایم می‌شدم و دو تا تیر می‌زدم و فرار می‌کردم که تیری بهم نخوره و غول آخرش هم در حدی سخت بود که سولزبورن‌ها در مقابلش بستنی قیفی محسوب می‌شدن و چند ثانیه بعد از شروع مبارزه منهدم می‌شدم! :دی
در نهایت دیدم واقعاً نمی‌شه کاری کرد و به این نتیجه رسیدم که سازنده‌های بازی بی‌تجربگی به خرج دادن و بلد نبودن تعادل مناسبی بین سختی و آسونی ایجاد کنن. بعد از ۶۰ بار مردن جلوی غول آخر، فقط اندکی تا بیرون اومدن از بازی و پاک کردنش از روی کنسول به خاطر عصبانیت زیاد فاصله داشتم ولی گفتم یه سرچی توی اینترنت بزنم و ببینم بقیه چی می‌گن. بالاخره فهمیدم مشکل از کجاست و اون مدار رو به فجیع‌ترین شکل ممکن ترتیب داده بودم و رفتم درستش کردم و خلاص! :دی

من هنوز درست نفهميدم چجوريه سيستمش ولى جاهايي كه باعث ميشد اون قرمزا هم فعال بشه هيچى نميذاشتم :D
 
Black Myth: Wukong

اول بگم که زمانی بازی معرفی شد تا قبل عرضه فکر میکردم بازی فیکه و سرکاریه . از اون بازی ها با تریلر خوشگل و غیر واقعی از یه سازنده نامعلوم که هیچ وقت عرضه نمیشه.
الان بعد ۷۰ ساعت پلی دادن و پلات باید بگم یه چین معذرت :D واقعا برای اولین بازی یه استودیو و بودجه نه چندان بالا پشم ریزونه این بازی و مقدار محتوایی که داره.
از تعداد باس ها تا طراحی خفنشون بگیر تا ست پیس های جذاب و سینمایی و گیمپلی فوق العاده , چپتر های بزرگ و طولانی با کلی محیط و باس های مخفی که دیزاینشون
حتی بهتر از باس های اصلی میتونه باشه همه اینا نشون میده با بازیه درجه یک طرفیم.

+ موسیقی ، صداگذاری ، گرافیک فوق العاده
+ گیمپلی بسیار روون و لوپ خوب که اصلا خسته کننده نمیشه.
+ سیستم XP و لول اپ ، اسکیل تری عمیق که دست پلیر رو باز میزاره
+ تنوع زیاد دشمن ها و تعداد زیاد باس ها
+ سخت و چالشی بودن یه سری باس ها که دست کمی از سری سولز ندارن

- چپتر ۶ به نظرم دیزاین ضعیفی داشت نسبت به بقیه جاهای بازی

9.5/10
----------------------------------------------------------------------------------------

Crysis Remastered

به هیچ عنوان سراغ این ریمستر زباله نرید خاطرات این بازی رو خراب نکنید.

+ نوستالژی
+ هنوزم از نظر گرافیکی چشم نوازه.

- باگ ، کرش ، و کلی مشکلات تکنیکی دیگه
- گیمپلی بازی به هیچ عنوان برای دسته و کنسول بهینه نیست.
- این پوت لگ فاجعه که عملا غیر ممکن میکنه لذت بردن از بازی رو. قشنگ نیم ثانیه انگار تاخیر داره

3/10

.
 
آخرین ویرایش:
کرایسیس پی سی هم سال های اول خیلی وضعیت بهتری نداشت مخصوصا که اکثریت سیستم مناسب برای اجراش رو نداشتند و اکثریت با پرفورمنس داغون بازی رو تجربه کردند،

ریمستر هم اره واقعا ایراد زیاد داره و چیز شاخی نیست ولی شدنیه، من خیلی سریع پلتش کردم، انگار همون نسخه PS3 رو ریمستر کردن به جای نسخه پی سی فکر کنم مشکل اصلیش همینه... نسخه پی اس تری باز بدتره البته اونم پلت کردم :D

اما اره قطعا بهترین ها نسخه های پی سی هستند، نسخه پی سی در برابر کنسول شبیه شفاف در برابر تار هست.... یادش بخیر...

کرایسیس رو در هر صورت دوست، 1 و وارهد که لجندری هستند، ولی 2 هم به شدت دوست دارم، از ساندترک خارق العاده تا گیم پلی و طراحی مراحل، با اینکه اون سندباکس نسخه های اریجینال رو نداره ولی باز هم در سبک یک شوتر با محیط های بزرگ عالیه...
 
امروز بالاخره تونستم GoW Ragnarok رو تموم‌کنم و واقعا یکی از بهترین بازی هایی بود که انجام دادم، لوکیشن های متنوع، دست به خرج برای ساختن چیزهای گوناگون، فکر شده و ساختار منسجم، گرافیک و باس های فوق العاده

من نمیدونم ولی حس کردم علیه این بازی یه هجمه مسخره ای هست که از همین جا به اون دوستان با blades of chaos سلام میکنم! برید و به کارهای بدتون فکر کنید
تنها ایرادی که میتونم بگیرم و اون هم سر این شاید باشه که این هجمه ها روی نظرم تاثیر ناخوداگاه گذاشته باشن اینه که یه کم پایان بازی خواست شعار گونه باشه و لطیف
این کارو نباید میکردن و گرنه همه چیز فوق العاده بود
این اهنگ blood upon snow هم رفته رو مخم و یکی از کارهای عالی hozier بود، بسیار زیبا



۱۰/۱۰ بی هیچ حرفی
 
Indiana Jones and the Great Circle ----------- 8

+ حس ماجراجویی فوق‌العاده
+ داستان، روایت و شخصیت‌پردازی بسیار خوب
+ وُیس اکتینگ عالی
+ مراحل جانبی با ارزش
+ کرکترهای به یادموندنی و کاریزماتیک
+ تنوع محیطی مناسب
+ بدون لحظه‌ای لودینگ


- کامبت سیستم شلنگ تخته طور و نچسب
- پلتفرمینگ کلانکی
- تفنگ ناکارآمد و تقریبا اضافی!
- مخفی‌کاری سطحی
- هوش مصنوعی ضعیف
 
assassin's creed shadows
گرافیک هنری عالی
موسیقی گوشنواز
طراحی ژاپن زیبا

گیم پلی تکراری
محیط پر از باک
جهانی خالی از ماموریت های سرگرم کننده
ماموریت ها به شدت خسته کننده.
به نظرم یوبیسافت باید فکری به حال بازی کند وگرنه طی چند سال اینده کاملا حذف خواهد شد
نمره من به بازی ۶
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or