افزایش دسترسی به پهنای باند GPU کنسول Xbox One در آپدیت جدید + 45 APP جدید

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
مایکروسافت به دنبال از بین بردن اختلاف عمل کرد کنسول Xbox One در برابر PS4 است و در حال حاضر با ارایه آخرین کیت نرم افزاری کنسول Xbox One به توسعه دهندگان، امکان دسترسی به پهنای باند بیشتری از GPU کنسول را می دهد.

33203873779046517087.jpg


فیل اسپنر مدیر کل بخش سرگرمی های مایکروسافت در این باره گفت:
dev kit نرم افزاری ماه June، دسترسی بیشتری به GPU کنسول را فراهم می کند. این dev kit عملکرد بیشتر، ابزار های جدید و انعطاف پذیری برای ساختن بازی هایی با کیفیت بالاتر را برای کنسول Xbox One فراهم می کند.

همچنین مایکروسافت امروز اعلام کرد، تا پایان تعطیلات امسال بیش از 45 نرم افزار برای بخش سرگرمی دو کنسول Xbox One و Xbox 360 منتشر خواهد شد و با افزایش 25% تعداد این نرم افزار ها را به 225 می رساند.


از جمله این Apps ها می توان به twitter, HBO GO و Vine اشاره کرد.

لیست کل نرم افزار ها:

  • Antena 3. Xbox One: ES
  • • ChiliTV. Xbox One: IT
  • • Comedy Central. Xbox One: US
  • • Crunchyroll. Xbox One: AU, AT, BR, CA, DE, ES, FR, IE, IT, MX, NZ, UK, US
  • • ENCORE Play. Xbox One: US
  • • EPIX. Xbox One: US
  • • Filmbox Live. Xbox 360: AR, AU, AT, BE, BR, CA, CL, CO, CZ, DK, FI, FR, DE, GR, HK, HU, IN, IE, IL, IT, JP, MX, NL, • NZ, NO, PL, PT, RU, SA, SG, SK, ZA, KR, ES, SE, CH, TW, TR, AE, UK, US
  • • Fox Play. Xbox One: MX, BR. Xbox 360: MX, BR, AR, CO, CH
  • • Frightflix. Xbox One: US
  • • FXNOW. Xbox 360: US
  • • Gol TV. Xbox One: ES
  • • GoPro. Xbox One: US, CA, MX, UK, FR, DE, IT, ES, AU, BR, AT, NZ, IR
  • • HBO GO. Xbox One: US: Xbox 360: MX, BR, AR, CO, CH
  • • iHeartRadio. Xbox One: US
  • • Infinity. Xbox One: IT
  • • IVI. Xbox 360: RU
  • • KDrama. Xbox One: AU, AT, BR, CA, DE, ES, FR, IE, IT, MX, NZ, UK, US. Xbox 360: AR, AU, AT, BE, BR, CA, CL, CO, CZ, DK, FI, FR, DE, GR, HK, HU, IN, IE, IL, IT, MX, NL, NZ, NO, PL, PT, RU, SA, SG, SK, ZA, ES, SE, CH, TW, TR, AE, UK, US
  • • maxdome. Xbox One: AT, DE
  • • MLG. Xbox One: US, UK, CA, AU
  • • MOVIEPLEX Play. Xbox One: US
  • • MTV. Xbox One: US
  • • NBA. Xbox One: AT, AU, BR, CA, FR, DE, IE, IT, MX, ES, NZ, UK, US
  • • NHL. Xbox One: US, CA, MX, UK, FR, DE, IT, ES, AU, BR, AT, NZ, IR. Xbox 360: US, CA, MX, UK, FR, DE, IT, ES, JP, AU, BR, NL, SE, RU, TW, PL, IN, HK, TR, BE, AT, NZ, SA, AR, NO, CH, SG, ZA, IR, DK, CO, CL, FI, CZ, HU, IL, GR, PT, SK
  • • Now TV. Xbox One: UK
  • • Picturebox. Xbox 360: UK
  • • Popcornflix. Xbox One: US
  • • ShowTime Anytime. Xbox 360: US
  • • Sky News. Xbox One: UK, IE, US, CA. Xbox 360: UK, IE, US, CA
  • • Sky Online. Xbox One: IT
  • • STARZ Play. Xbox One: US
  • • STV. Xbox 360: UK
  • • Syfy Now. Xbox One: US
  • • Target Ticket. Xbox One: US
  • • TuneIn. Xbox One: US, CA, MX, UK, FR, DE, IT, ES, AU, BR, AT, NZ, IR
  • • TV2. Xbox 360: DK
  • • Twitter. Xbox One: US
  • • USA Now. Xbox One: US
  • • VEO. Xbox One: MX. Xbox 360: MX
  • • Vevo. Xbox One: CA, US, AU, FR, DE, IR, BR,ES, IT, UK, NZ
  • • VH1. Xbox One: US
  • • Vine. Xbox One: US
  • • WATCH ABC. Xbox 360: US
  • • WATCH Disney Channel. Xbox 360: US
  • • WATCH Disney Junior. Xbox 360: US
  • • WATCH Disney XD. Xbox 360: US
  • • Watchever. Xbox One: DE
منبع و منبع
 
آخرین ویرایش:
قضیه اونقدر هم که بحث میشه پیچیده نیست. فرض کنید شما 10 تا لیوان دارید که 9 تا رو خودتون استفاده میکنید 1 دونه رو هم گذاشتید برای مهمون. بعد از یه مدت به این فکر میکنید که شما سالی به دوازده ماه مهمون ندارید از اون یدونه هم خودتون استفاده کنید بعد که مهون اومد یه فکری میکنیم. دقیقا هم همین اتفاق برای وان افتاده. تا حالا 10 درصد GPU برای کینکت (مهممان) رزرو شده بوده حالا اومدن دیدن همه ی بازیا که از کینیکت استفاده نمیکنن. تو این شرایط کینکت از کار می افته و اون ده درصد به کمک بازی ساز میاد

- - -ویرایش - - -



الان کارتایی(برای PC) هست که بخاطر این مقدار 50$ اینا تفاوت قیمت دارن:dتازه بخاطر تای بودن GPU و کیچش توی X1 وقتی زمان GPU رو آزاد میکنی پهنای باند هم آزاد میشه(برای اورکلاک کردنش هم همین اتفاق میوفته)

اوکی احتمالا من اشتباه میکنم:d
 
#مظلوم کینکت

آخــــی =(( بنده خدا قرار بود استاندارد جدیدی در کنترلل (!) ها باشه، سرش رو بریدن تا قیمت رو کاهش و قدرت رو بیشتر کنن :(

در کل که این خبر خیلی خوبه ، هم اون کاهش قیمت و هم این افزایش قدرت به نفع گیمر هاست چون رقابت رو بیشتر و بهتر میکنه، صرفا هدفم از این پست تیکه انداختن بود :d

که احتمالا پاک هم میشه :)
 
ولی بازم چون مایکروسافت داره Devkit جدید میده به Developer ها پس مطمئنا یه چیزی هست که رئیس Xbox گفته 10% افزایش فلان چیز رو داشتیم :biggrin1:

ان که 100٪!:دی یارو مرض نداره الکی حرف بزنه که! سوال من این هست که این قدرتی که الان اضافه شده همونی هست که برای کینکت رزرو شده بود یا یه چیز مخفی بوده صداش رو در نمیاوردن. که البته محتمل ترین گزینه همین مورد اول هست. برای همین باز برام این سوال پیش میاد که پس کینکت چی؟ یعنی با توجه به عرضه باندل بدون کینکت و الان هم اضافه شدن این 10٪ یعنی مایکروسافت کلا قید کینکت رو زده یا...؟

در کل 10 درصد در عمل هیچی نیست و بیشتر جنبه ی تبلیغاتی داره قضیه

ولمون کن بابا!:| از این 10٪ اضافه با یه برنامه نویسی خوب و بهینه میشه ان برابر استفاده کرد!
 
ان که 100٪!:biggrin1: یارو مرض نداره الکی حرف بزنه که! سوال من این هست که این قدرتی که الان اضافه شده همونی هست که برای کینکت رزرو شده بود یا یه چیز مخفی بوده صداش رو در نمیاوردن. که البته محتمل ترین گزینه همین مورد اول هست. برای همین باز برام این سوال پیش میاد که پس کینکت چی؟ یعنی با توجه به عرضه باندل بدون کینکت و الان هم اضافه شدن این 10٪ یعنی مایکروسافت کلا قید کینکت رو زده یا...؟
گفتم که :دی 10% کلا رزرو بوده واسه اینکه کینکت بعدا ازش استفاده کنه، یعنی همین الان هم کینکت استفاده ای از این 10% نمیکنه. یعنی مثلا میخواستن بعدا مانور بیشتری رو کینکت بدن و این 10% رو گذاشته بودن واسه اونجا :دی یعنی قاعدتا باید اینجوری باشه چون نمیشه که کینکت بدون استفاده باقی بمونه :دی
 
ان که 100٪!:دی یارو مرض نداره الکی حرف بزنه که! سوال من این هست که این قدرتی که الان اضافه شده همونی هست که برای کینکت رزرو شده بود یا یه چیز مخفی بوده صداش رو در نمیاوردن. که البته محتمل ترین گزینه همین مورد اول هست. برای همین باز برام این سوال پیش میاد که پس کینکت چی؟ یعنی با توجه به عرضه باندل بدون کینکت و الان هم اضافه شدن این 10٪ یعنی مایکروسافت کلا قید کینکت رو زده یا...؟



ولمون کن بابا!:| از این 10٪ اضافه با یه برنامه نویسی خوب و بهینه میشه ان برابر استفاده کرد!


ببین GPU ی وان که عوض نشده. همونه 1.23 Tflops قدرت داشته تا حالا حدود 123 Gflos از اون مقدار صرفا جهت مصارف کینکت رزرو شده بوده حالا با این آپدیت جدید اون مقدار برای بازی سازی هم آزاد شده. GPU ی PS4 هم همون 1.84 Tflops سابقه.

ایم مسئله رزرو هم محدود به GPU و محدود به One نیست تو نسل قبلی هم داشتیم همیشه همینطور بوده مسئله اینجاست که مایکروسافت زودتر به فکر آزاد کردن منابع افتاده


PS4 هم مقداری از قدرت GPU ش فعلا قابل استفاده نیست

http://www.google.com/url?sa=t&rct=...3nqbxotagZnrAtA&bvm=bv.68235269,d.d2k&cad=rja
 
آها :d پس این 10% تقریباً بی استفاده بوده برای یه سری قابلیت های کینکتی یا چیزای دیگه مربوط به OS ولی الان بازیساز روی این 10% کنترل داره که چجوری ازش استفاده کنه.
بعضیا اینجا متأسفانه معنی سوال پرسیدن رو نمیدونن توهم توطئه برمیدارن با جواب های قشنگ قشنگ :|
فرخ با تو نبود که یکی گفته بود اینا همش دروغو اراجیف مایکرو هست که خوب فرخم توضیح داد:dباو تو هم یه جوری سوال میپرسی آدم نمیفهمه جدیه ، شوخیه و...:d
من تو پست صفحه ی 2 که گفتم ، DF کلاً ماه پیش تایید کرده بود این 10 درصد رزروه برای کینکت حتی قبل از ریلیز کنسولم خبراش اومده بود این 10 درصد کلاً آزاد و بدون استفادس تا موقعی که کینکت تو پردازشای سنگین بتونه از اون 10 درصد کمک بگیره که خوب با ورداشتن کینکت این 10 درصد آزاد شده استودیوهای تردپارتی میتونن از این منابع کمک بگیرن و بازی رو بالانس کنن و کیفیت بازی رو بالاتر ببرن، استودیوهایی هم که بازی کینکت میسازن و اکثراً انحصاری سازن میتونن از اون 10 درصد کمک بگیرن ، اون بحث مربوط به این که کارایی کینکت تو OS بازم از اون 10 درصد استفاده میکنه هم اشتباه هست (منظورم با شما نیست کلی میگم) چون کارایی کینکت تو OS نه پردازش زیادی میخواد که بیاد از 10 درصد استفاده کنه و هم این که تنظیماتش میتونه خاموش بشهه بازم میگم کینکت 2 مثل کینکت 1 نیست که پردازشاش توی کنسول انجام بشه و قدرت CPU و GPU رو اشغال بکنه بلکه پردازش تماماً تو خود کینکت 2 هست و بعد فرستاده میشه تو کنسول (که بازم اعتراضا بلند بود که با این کار دیلی تو کار زیاد میشه و این حرفا که بعدا" گفتن از سیم ها و اتصالات سریع استفاده شده تا این تاخیر حذف بشه) تو این آپدیت جدیده هم مثل اینه که اون علامت کینکت و اینا هم حذف شده از صفحه ی اصلیش.

بعضی ها هم فکر میکنن وفتی 10 درصد آزاد باشه و بازی ساز بیاد از 10 درصد استفاده کنه دیگه کینکت از کار میفته و طرف نمیتونه از قابلیتاش تو بازی استفاده کنه که بازم این اشتباهه دوباره میگم 10 درصد فقط برای پردازش های سنگین رزرو شده و منظور از پردازش سنگین مکالمات صوتی و یا جابه جایی تو منوها و یا به صورت جامع تر حرکت ساده ی دست تو یه بازی نیست.مشکل اصلی Xbox One الان اینه که سازنده های تردپارتی حال و حوصله ی استفاده از قابلیتهایی مثل eSRAM و DX12 رو ندارن بعضیاشونم به این دانش فنی نرسیدن دقیقا" اتفاقی که نسل پیش برای PS3 افتاد ولی تو این نسل متفاوت تر هست چون بازی ساختن روی دو کنسول راحت تر شده اما به کارگیری منابع Xbox One که به کیفیت بازی کمک دوچندان میکنه سخت تر (که خوب نیاز به آموزش داره که امیدوارم مایکرو یه فکری بکنه)!
 
ببین GPU ی وان که عوض نشده. همونه 1.23 Tflops قدرت داشته تا حالا حدود 123 Gflos از اون مقدار صرفا جهت مصارف کینکت رزرو شده بوده حالا با این آپدیت جدید اون مقدار برای بازی سازی هم آزاد شده. GPU ی PS4 هم همون 1.84 Tflops سابقه.

ایم مسئله رزرو هم محدود به GPU و محدود به One نیست تو نسل قبلی هم داشتیم همیشه همینطور بوده مسئله اینجاست که مایکروسافت زودتر به فکر آزاد کردن منابع افتاده


PS4 هم مقداری از قدرت GPU ش فعلا قابل استفاده نیست

http://www.google.com/url?sa=t&rct=...3nqbxotagZnrAtA&bvm=bv.68235269,d.d2k&cad=rja

خوب بالاخره لاید این افزایش 10٪ قدرت سخت افزار کنسول یه چیزی هست که این همه روش مانور میدن دیگه! تاثیرش رو هم حتما توی بازی هایی که تو E3 نشون میدن میبینیم. چون الان که دیگه کار با ESRAM رو حتم به یقین خود فرست پارتی ها یاد گرفتن، DevKit هم که عوض شده، قدرت کنسول هم اضافه شده. در نتیحه دیگه باید قدرت واقعی X1 توسط بازی هایی عنی Halo 5 نمایان بشه. ببینیم وقتی قدرت واقعی X1 از بند محدودیت ها رها بشه معجزه رخ میده یا نه!:دی
 
ببین GPU ی وان که عوض نشده. همونه 1.23 Tflops قدرت داشته تا حالا حدود 123 Gflos از اون مقدار صرفا جهت مصارف کینکت رزرو شده بوده حالا با این آپدیت جدید اون مقدار برای بازی سازی هم آزاد شده. GPU ی PS4 هم همون 1.84 Tflops سابقه.

ایم مسئله رزرو هم محدود به GPU و محدود به One نیست تو نسل قبلی هم داشتیم همیشه همینطور بوده مسئله اینجاست که مایکروسافت زودتر به فکر آزاد کردن منابع افتاده

دقیقا.
مسئله اینه که هنوز یه سال نشده، ماکرو مجبور شده اون قدرت باصطلاح نهفتشو ازاد کنه.
بعدش هم احتمالا مجبوره دوپینگ کنه دیگه.
آخه هنوز سونی قربونش برم اژدهای درونشو تکون هم نداده. چه برسه به اینکه آزادش کنه.:bighug:
این 10% هم مث تیک اف کردن پرایده.
یه صدایی میکنه و خفه میشه حتی اثرش هم نمیمونه .
 
ببین GPU ی وان که عوض نشده. همونه 1.23 Tflops قدرت داشته تا حالا حدود 123 Gflos از اون مقدار صرفا جهت مصارف کینکت رزرو شده بوده حالا با این آپدیت جدید اون مقدار برای بازی سازی هم آزاد شده. GPU ی PS4 هم همون 1.84 Tflops سابقه.

ایم مسئله رزرو هم محدود به GPU و محدود به One نیست تو نسل قبلی هم داشتیم همیشه همینطور بوده مسئله اینجاست که مایکروسافت زودتر به فکر آزاد کردن منابع افتاده


PS4 هم مقداری از قدرت GPU ش فعلا قابل استفاده نیست

http://www.google.com/url?sa=t&rct=...3nqbxotagZnrAtA&bvm=bv.68235269,d.d2k&cad=rja
X1 ـ 1.31 Tflops قدرت داره که 10%ـش میشه 131 که میشه یه چیزی تو مایه های GPU PS3 :d
 
خوب بالاخره لاید این افزایش 10٪ قدرت سخت افزار کنسول یه چیزی هست که این همه روش مانور میدن دیگه! تاثیرش رو هم حتما توی بازی هایی که تو E3 نشون میدن میبینیم. چون الان که دیگه کار با ESRAM رو حتم به یقین خود فرست پارتی ها یاد گرفتن، DevKit هم که عوض شده، قدرت کنسول هم اضافه شده. در نتیحه دیگه باید قدرت واقعی X1 توسط بازی هایی عنی Halo 5 نمایان بشه. ببینیم وقتی قدرت واقعی X1 از بند محدودیت ها رها بشه معجزه رخ میده یا نه!:دی
وقتی هنوز Devkit جدید رو واسه Developer ها نفرستادن چطوری انتظار داری تاثیرش رو ببینی؟ :-/ البته میدونم هدفت چیه (:دی) ولی خب اجازه بده اول Devkit برسه دست ملت اونوقت منتظر دیدن تاثیرش باش :دی
 
خوب بالاخره لاید این افزایش 10٪ قدرت سخت افزار کنسول یه چیزی هست که این همه روش مانور میدن دیگه! تاثیرش رو هم حتما توی بازی هایی که تو E3 نشون میدن میبینیم. چون الان که دیگه کار با ESRAM رو حتم به یقین خود فرست پارتی ها یاد گرفتن، DevKit هم که عوض شده، قدرت کنسول هم اضافه شده. در نتیحه دیگه باید قدرت واقعی X1 توسط بازی هایی عنی Halo 5 نمایان بشه. ببینیم وقتی قدرت واقعی X1 از بند محدودیت ها رها بشه معجزه رخ میده یا نه!:دی

یه زمانی هست که شما داری وان رو با PS4 مقایسه میکنی خوب اون قضیه ش فرق میکنه ممکنه یه راننده ی حرفه ای بتونه با BMW M5 مسیر یه پیست رو سریعتر از یه راننده ی دیگه که با Ferrari 550 Maranello رانندگی میکنه برونه. امکانش هست ولی این آزمایش ثابت نمیکنه که BMW ماشین سریعتریه. اما وقتی بحث ما مقایسه نباشه میتونیم نتیجه بگیریم که وان هم میتونه گرافیک بهتری رو نمایش بده مسلما هیلو که بیاد گرافیک نکنیکی قویتری نسبت به رایز داره و حتی ممکنه ههمون اینجا کف و خون قاطی کنیم مسلما وان هم توی مسیر 5 تا 7 سال که از این نسل مونده گرافیکای بهتر و بهتر به نمایش میزاره


تو E3 سال گذشته که رسما اعلام کردن هیلو برای اولین بار قراره 60 فریم باشه ببینیم حالا هم که قدرت GPU آزاد شده بهانه ای ندارن که قدرت کافی نبوده
 
وقتی هنوز Devkit جدید رو واسه Developer ها نفرستادن چطوری انتظار داری تاثیرش رو ببینی؟ :-/ البته میدونم هدفت چیه (:دی) ولی خب اجازه بده اول Devkit برسه دست ملت اونوقت منتظر دیدن تاثیرش باش :دی

دیگه خود فرست پارتی ها که باید به این داستان که شما میگی دست رسی داشته باشن دیگه، نه؟ هم وقت کافی، هم امکانات و هم هزینه لازم رو داشتن به سخت افزار کنسول مسلط بشن. برای همین منتظر نمایش خیره کننده قدرت X1 توی بازی Halo 5 هستم. همونطور که این انتظار متقابل رو از UC4 دارم. چیز کاملا بدیهی هست و تعجب میکنم که میگی "میدونم هدفت چیه"! از اول هم که بحث قدرت کنسول ها و اینکه کی قوی تره مطرح شد به فرخ گفتم ملاکم برای مقایسه نه این اعداد و ارقام، بلکه نمایش بازی هاست. مقایسه Halo جدید و UC4 میتونه برای مثال بهترین بنچ مارک باشه.

الانم سر حرفم هستم! 343 از مدت ها قبل به سخت افزار جدید دست رسی داشته، فرصت کافی رو داشته که کار با ESRAM رو یادبگیره و رامش کنه، قطعا و بدون شک به این دوکیت هایی هم که شما میگی دست رسی داشته و مایکرو بهشون اجازه داده از این 10٪ که میفرماییند اضافه کنه. در نتیجه باید قدرت واقعی X1 رو تو کنفرانس مایکروسافت به همه نشون بده. وگرنه اگه قرار باشه استدیو فرست پارتی که این همه مدت داره روی یه بازی انحصاری کار میکنه هم نتونه قدرت سخت افزار رو نشون بده که دیگه...

خلاصه هدف خاصی ندارم که تو حرف هام نگفته باشم!:دی منتظر نمایش این قدرت های نهان کنسول توی بازی ها هستم و غیر از این باقی حرف ها رو باد هوا میدونم!:دی پرابلم؟:دی
 
دیگه خود فرست پارتی ها که باید به این داستان که شما میگی دست رسی داشته باشن دیگه، نه؟ هم وقت کافی، هم امکانات و هم هزینه لازم رو داشتن به سخت افزار کنسول مسلط بشن. برای همین منتظر نمایش خیره کننده قدرت X1 توی بازی Halo 5 هستم. همونطور که این انتظار متقابل رو از UC4 دارم. چیز کاملا بدیهی هست و تعجب میکنم که میگی "میدونم هدفت چیه"! از اول هم که بحث قدرت کنسول ها و اینکه کی قوی تره مطرح شد به فرخ گفتم ملاکم برای مقایسه نه این اعداد و ارقام، بلکه نمایش بازی هاست. مقایسه Halo جدید و UC4 میتونه برای مثال بهترین بنچ مارک باشه.

الانم سر حرفم هستم! 343 از مدت ها قبل به سخت افزار جدید دست رسی داشته، فرصت کافی رو داشته که کار با ESRAM رو یادبگیره و رامش کنه، قطعا و بدون شک به این دوکیت هایی هم که شما میگی دست رسی داشته و مایکرو بهشون اجازه داده از این 10٪ که میفرماییند اضافه کنه. در نتیجه باید قدرت واقعی X1 رو تو کنفرانس مایکروسافت به همه نشون بده. وگرنه اگه قرار باشه استدیو فرست پارتی که این همه مدت داره روی یه بازی انحصاری کار میکنه هم نتونه قدرت سخت افزار رو نشون بده که دیگه...

خلاصه هدف خاصی ندارم که تو حرف هام نگفته باشم!:دی منتظر نمایش این قدرت های نهان کنسول توی بازی ها هستم و غیر از این باقی حرف ها رو باد هوا میدونم!:دی پرابلم؟:دی

حرفت خیلی درسته
به هر حال کار با Esram و باقی دشواری های وان رو خوب نمیشه از یوبی سافت انتظار داشت ولی از فرست پارتی های مایکرو که میشه. به هر حال این تکنولوژی ها باید یه جا نمود داشته باشن. به هر حال هیلویی که سالها براش وقت داشتن و هزینه ی میلیاردی داشته باید کمی از ین فرازها رو نمایان بکنه من که بشخصه خیلی خیلی امید دارم که با چیز خوفی طرف باشیم
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or